Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Švédská uklízečka vlak neukradla, rozjel se s ní sám. Dráhy se omluvily

Uklízečka, se kterou v lednu najel vlak nedaleko Stockholmu do domu, stroj neukradla, ale naopak se ho snažila zastavit. Když se jí to nepodařilo, našla si místo, kde by očekávaný náraz mohla nejlépe přečkat. Původním obviněním, že vlak ukradla se záměrem spáchat sebevraždu, se jen směje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I46r88e73n38a 59P79l58a96c16h56e23t91k46o72v23á 1336194536200

od zacatku jsem tvrdila, ze byla tim vlakem unesena

0/0
5.4.2013 21:16

A18l29e95x55a29n64d79r 11K88o59s52t69k48a 5299586959976

Dost se mi to nezdá, to by muselo selhat několik zsoučasně, nebo je někdo nezapnul. Zjednodušeně řečste odjeli s autem musíte odbrzdit, nastartovat, zařadit atd. A u vlaku je těch kroků ještě víc.

0/0
5.4.2013 16:22

O96s39k29a22r 21P17o95k28o76r30n33ý 6295351450728

Pro soustu lidí je to legrace, ale smutné je, že vinou té dopravní společnosti byl docela vážně zraněn člověk a ta společnost se okamžitě snažila na zraněného hodit vinu a určitě by se jí to povedlo kdyby se z toho umělého spánku už neprobudila. Prostě rychlost s jako ta společnost tu ženskou obvinila a rozsah jak rychle se to rozšířilo ukazuje že ta společnost se hodně snažila ze sebe sundat vinu a hodit jí na ní. Jsem orpavdu přesvědčen že za tohle by měli někoho ve vedení toho podniku zavřít

+7/−1
5.4.2013 11:53

P96e96t32r 37H69a77r82i39p25r77a95s26a96d 69H31a96j52i63č 8363200794227

Už jsem to psal minule, to bylo jasné od začátku. Holt jó banán.

0/−1
5.4.2013 13:39

R78u10d82a 43S22l67a61v34í68k 5353338446131

V tom vlaku není záchranná brzda?

+4/−1
5.4.2013 10:17

P56e60t98r 75H45a37r60i45p81r94a38s10a11d 78H59a11j31i82č 8813450854267

Mám tušení, že záchranná brzda funguje tak, že dá signál na řídící pult strojvůdci. Zabrzdit ale musí člověk. Takže by dala leda signál sama sobě. ;-(

0/−4
5.4.2013 13:37
Foto

A19n58t68o94n48í27n 56S26t71r57e70j46c 8865934955124

Záchranná brzda funguje ihned po aktivaci, proto se to také jmenuje brzda a ne signál. Naopak strojvedoucí může pomocí tzv. přemostění účinek brzdy dočasně zrušit, aby se vyhnul zastavení vlaku na nebezpečném místě (např. na mostě nebo v tunelu).

+2/−1
5.4.2013 14:06

M37i44r44a 84L28o63v10e 3484820678594

Nejlepsi bude se na to zeptat Standy Grossa! Ten pracoval jako jako elektromechanik – kandidát strojvedoucího v Lokomotivním depu Praha-Vršovice.;-DR^

0/0
7.4.2013 3:01

M54i18r34a 11L61o31v20e 3744810658864

Sorry za to double "jako"!;-D

0/0
7.4.2013 3:03

J67i65ř95í 64V47l22h38a 3529174237244

Měla by se obrátit na manžela našeho zpívajícího národního klenotu, aby jí pomohl se žalobou na tisk... on v tom umí chodí;-)

+5/0
5.4.2013 10:16

M37i85l79o18š 51S81e33t40í14k 3939109444880

Prej klenotu ;-D;-D Teda po dlouhé době jsem se pobavil.

0/0
5.4.2013 10:30

J65a26n 48S46l44o34v72í84k 7377542785561

není to překlep ? klepotu ...

+1/0
5.4.2013 11:11

M27i61l66o45š 10S69e39t17í47k 3949199734740

Tak jestli mělo být "klepotu", pak by to odpovídalo. ;-D

+1/0
5.4.2013 15:51

L50e12o32š 10D41v56o62ř70á95č30e58k 4566212140705

Železniční zřízenec uznal za svou povinnost vysvětlit Švejkovi, v čem záleží celý mechanismus aparátu na poplach: „To vám správně řekl, že se musí zatáhnout za tuhle rukojeť, ale lhal vám, že to nefunguje. Vlak se zastaví, poněvadž je to ve spojení přes všechny vagony s lokomotivou. Poplašná brzda musí fungovat.“

+4/−2
5.4.2013 9:04

M78i88c64h11a52l 62S71e34d16m77í46k 3589105736581

Poněkud mi to připomíná situaci ve zdravotnictví, kde se průšvih pokud možno svede na sestru.

+8/−1
5.4.2013 9:01

M58i78l53o36š 69S59e31t81í14k 3539469104630

Nejen ve zdravotnictví. Prakticky všude odnášejí průšvihy mocnějších ti dole.

+3/0
5.4.2013 10:31

K90a70m24i50l 22C27e12c75h 6264309185734

Tak CD.by ji nauctovali jeste za jizdne + pokuta za jizdu nacerno.Pripadne po nezaplaceni jeste exekutora.

+9/−4
5.4.2013 8:51

J97a48n 60S74l34o77v25í21k 7947552985971

+ nepovolené zasahování do řízení (vytažení klíčků, vstup do kabiny apod.) :-)

+1/0
5.4.2013 10:36

M42a60r43t18i38n 43Š28t47ě19p34á33n52e85k 3757433583611

Alespon ze neco. Ted by jeste k tomu mohly drahy pridat nejake tucne odskodne, Nejen, ze ji urazili, ale jeste je to pracovni uraz:-/

+3/−1
5.4.2013 8:45

P41a55v12e36l 15F60a85r32a 3425535785224

To si myslím, že je horší, že média celé Evropy psala, že je to její vina. Měla by dostat odškodné od všech novin, co tu pomluvu šířily na základě neověřených skutečností! Každá polohvězda dojí z médií velký prachy za každou hovadinu, která je často i pravdivá!

+6/0
5.4.2013 8:51

A31l47e78š 74J68a51v23ů84r51e42k 2182909740540

jak neověřených ?

0/−1
5.4.2013 9:44

J59o39s35e51f 81H91o49l76e46č93e67k 8521406334371

Predcasnych zaveru nepodlozenych fakty.

+2/0
5.4.2013 9:50

Z56d52e20n84ě93k 39W22e11r14n16h10a74r17t 6477555132688

Prý médiím tu informaci v téhle podobě oficiálně dodala ta železniční společnost. Pokud to tak opravdu bylo, jaké jiné ověření by mohli novináři chtít?

+1/0
5.4.2013 9:59

J28o24s84e40f 71H13o27l37e40č39e96k 8121386734821

:) tak novinari ne, ale ty dve spolecnosti by meli zajistit a zaplatit stejna mista ve vsech tiscich a v nich se te zene omluvit. Dale by ji meli zaplatit nejake odskodne. Nebude to takova vyse jako u nejake hvezdy, neb jeji spolecensky a kulturni zivot neni tak intenzivni a sledovany, ale nejake penizky by to mohly byt.

+2/0
5.4.2013 10:12

Z70d54e28n14ě60k 47W64e68r65n98h22a49r76t 6847495122398

souhlas

+1/0
5.4.2013 10:27

J56a21n 48S70l14o23v70í22k 7477812755121

to bude drahý. to je několik tisíc novin celého světa ;-D

+1/0
5.4.2013 10:37

P81a71v16e14l 70F10a33r75a 3115845645664

Tak asi kdyby to bylo ověřený, tak se nemuseli omlouvat, že udělali chybu. ;-)

+1/0
5.4.2013 9:59

P75a30v71e16l 13K15r86e63j53č57í98ř 2982271713316

Zajímavé, to jsem netušil, že elektrická lokomotiva/souprava má startér a řazení rychlostí 8-o

+4/−1
5.4.2013 7:53

Z83d23e90n89ě35k 26W85e88r96n40h76a69r79t 6777115152798

Převodovku s volitelnými rychlostmi nemá, ale tady spíš myslí volič směru. Při odstavení soupravy by měl být v nulové poloze. O startéru pochopitelně škoda mluvit, pro většinu lidí je startér to, kam se strká klíček. No a to lokomotiva má... :-)

+4/0
5.4.2013 8:04

P20a63v15e46l 46K49r50e41j78č70í24ř 2282271583146

Ano, ano, nastartujeme si, jen aby nám ten elektromotor chytnul. Je pod nulou, co když proud v drátech zatuh :-)

+4/0
5.4.2013 8:59

B71o81h61u53s27l70a72v 76K49r14á84l27í15k 2741200929726

Možná to myslíte žertem, ale takovou tramvaj fakt nenahodíte, když vám přechladne baterka.

+1/−1
5.4.2013 10:04

J79a97n 92S47l60o67v77í76k 7537492845841

ale šla na to chytře, prostě věděla, že auto po vytažení klíčků chcípne. Bohužel tady ne.

0/0
5.4.2013 10:39

M16i27c81h21a59l 20M74e16č28i53a35r 1910920429695

A čo tak skúsiť záchrannú brzdu, to ju fakt nenapadlo? Auto by tiež zastavovala tým,  že by vytiahla kľúče?

+1/−15
5.4.2013 7:06

Z95d45e64n23ě72k 95W14e34r53n78h16a77r44t 6107855492928

Hm. Předpokládám, že její zaškolení spočívalo spíš v tom, že jí ukázali, kde má kbelík a hadr, než aby jí popisovali funkci jednotlivých systémů ve vlakové soupravě. Pokud byla na stanovišti strojvedoucího, tak ve většině případů ovládací prvky moc označené nejsou, nejspíš asi zkoušela ledacos a klíčky jí přišly logické, třeba podle podobnosti s autem. Bohužel na žádnou z brzd nesáhla, případně to bylo v takovém režimu, že to nereagovalo. Těžko jí cokoliv vyčítat, šlo o vystresovanou osobu ve velmi nepříjemné situaci, ve které by si drtivá většina lidí taky moc neporadila. Scény, kdy laik sedne za nějaký neznámý ovládací pult a během pár vteřin jej ovládá, patří spíše do filmů...

+32/0
5.4.2013 7:22

L29i36b64o28r 77P98l33a62č59e82k 2961722788481

Průměrný internetový diskutér z iDnes by to samozřejmě lehce zastavil a otočil zpět.

+27/0
5.4.2013 7:28

Z21d67e73n45ě17k 56W14e30r70n42h30a76r85t 6157415682378

Ano. Zejména s tím otáčení se ztotožňuji...

+16/0
5.4.2013 7:59

J82a53r49o52m98í23r 42K41a26p86l23a49n 1432530514560

A ještě by na digitální informační panel rozsvítil nápis "Služební jízda - nenastupovat" ;-D;-D

+12/0
5.4.2013 8:47

M15a37r38t33i41n 21C14e85r71v32e44n57y 2443788556758

Ve svedstine ;-D

+7/0
5.4.2013 9:24

M54a50r38t44i94n 93C70e25r74v31e74n24y 2863428566928

Prumerny diskuter by s tim vlakem bez problemu odletel do CR a uspesne pristal.

+5/0
5.4.2013 9:24
Foto

R86i33c44h58a35r41d 97P59o22l37á48š22e50k 9194963670519

asi nikdy nejela vlakem, anebo neumí číst nápisy v řečech ve kterých to tam bylo napsáno

+1/−16
5.4.2013 7:37

P44a92t66r97i11k 27Z69a41b43r61a26n46s81k21y 1561459115113

Asi budeš šokovan ale já jsem vlakem jel ale světe div se ještě jsem ho neřidil.Každopadně jeden adept na neumi čist - popřipadě nechape smysl psaneho textu mně napadá.Uklizečka to nebude.

+9/0
5.4.2013 8:13
Foto

R50i90c32h41a95r24d 96P45o45l81á42š75e61k 9804643270289

no asi to nechápeš ty, protože v prostoru pro cestující kde se ona schovávala jsou záchrané brzdy a bývá to u nich napsáno (a ano já vlak řídil)

+1/−11
5.4.2013 8:19

J90i21ř98í 30K34u43c40h64t98a 6638965959907

Nutno ovšem předpokládat, že v lokomotivě jsou také běžné záchranné brzdy jako ve vagonech. Osobně (nejsem odborník) bych tam spíše čekal velký červený knoflík s nápisem "central stop" nebo něco podobného.

+2/−1
5.4.2013 8:36

Z66d11e93n73ě95k 66W10e53r70n35h12a85r30t 6347945612288

Nikde se neuvádí, že byla v prostoru pro cestující, naopak to, že něco kutila s klíči jasně ukazuje na to, že byla na stanovišti strojvedoucího. A tam skutečně není žádný velký červený knoflík, ale spíš několik pák bez označení. Jedna z nich je řídicí (jízdní) kontrolér, pak se tam asi najde směrový kontrolér a určitě nějaké provedení brzdiče. Pro člověka, který se tam bez přípravy octne a rozjede se to s ním, je to poměrně nezáviděníhodná situace.

+1/0
5.4.2013 9:15

D49a83n11i55e39l26a 20U88r51b70a97n96o64v58á 2964810485846

Předpokládám, že vy byste přistál i s letadlem a vynořil se s ponorkou také zcela bez problémů prostě byste si přečetl nápisy a manuál během minuty a bryskně zareagoval dřív, než byste s letadlem či ponorkou do něčeho narazil.;-)

+1/0
5.4.2013 10:06

J38a93r31o57m20í40r 14K12a77p55l17a65n 1552630564850

No mohla ještě vzít koště mlátit do panelu hlava nehlava.... Zamyslete se nad sebou.

+3/0
5.4.2013 8:48

J77a58n 82S71l37o47v36í32k 7527562755761

nebo ho vystrčit z okna a brzdit jím ...

0/0
5.4.2013 11:10
Foto

M44i82l40o83š 66B65l83e30c87h87t56a 9359102257829

Richtig! Vlak se jaksi do "svatební výbavy" nehodí....:-)

0/0
5.4.2013 7:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.