Diskuze

Tomáš Baťa a doprava? Obchod vedl na vodu, na koleje i do vzduchu

Třetího dubna je to 137 let od chvíle, kdy se ve Zlíně narodil Tomáš Baťa. Historik tamní Univerzity Tomáše Bati Zdeněk Pokluda se ve svém článku zaměřil na Baťův přínos pro dopravu. "Co stojí, hnije. Silnice a železnice, to jsou tepny, jimiž probíhá život státního tělesa," prohlásil kdysi Baťa.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PJ

P50a79u53l 65J95a34r56o13s

5. 4. 2013 8:27

Vsak prave.Kde by byl Zlin ,Kdyby neprisel ten Bolsevik K. Gottwald.:-/:-/

1 0
možnosti
AK

Ano, pan Baťa je (byl) nesmírně vzácný člověk. Jeho zaměstnanci mu doslova patřili jako otroci, ale on toho nezneužíval, zajišťoval jim vemi slušný život. (například pěkné dvojdomky se zahrádkou v době, kdy činžáky mívaly běžně společný záchod na chodbě pro celé patro atd) Kdežto dnešní zaměstnavatel obvykle kouká jen na to, jak ze zaměstnanců s praxí získat jejich zkušenosti a pak je vyhodit a nahradit nekvalifikovanou (levnější) sílou.

5 1
možnosti
VB

No ono to bylo něco za něco, neříkám, že to bylo špatně, ono to mnohým lidem prospělo, ale je nutné si uvědomit, že lidé, kteří pracovali u Bati a měli od něj bydlení se striktně museli řídit nařízeními vydané fabrikou i ve svém osobním životě. Dodržovat řád i v oněch dvojdomcích (například bylo zakázáno vlastnit domácí zvířata, děti si nemohli hrát na trávníku, nesměla se pěstovat zelenina ... ), nakupovat se mohlo jen v obchodech vlastněných firmou Baťa, peníze si dělník nemohl utratit jak chtěl, ale bylo mu řízeno hospodaření.... byla to taková převýchova dělníka, ovšem asi byla nutná, neb lidé z valašských salaší byly zvyklý na uplně jiný styl života než v moderním městě. Nicméně mnoho lidí by dnes takový svázaný život nechtěla. Zkrátka mělo to něco do sebe, ale já bych se velmi rozhodoval, zda chci být "privilegovaným otrokem" nebo svobodným člověkem.

1 0
možnosti
AB

obchod vedl na vodu, ...

To je češtin.

0 0
možnosti