Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jádro nás ochrání, věří vůdce KLDR. Američané vyslali další válečnou loď

Spojené státy vyslaly k pobřeží Korejského poloostrova torpédoborec USS McCain používaný k protiraketové obraně. Informovala o tom agentura Reuters, jež se odvolává na nejmenovaného činitele americké obrany. V úterý pak severokorejský vůdce Kim Čong-un prohlásil, že jaderné zbraně jsou podle něj zárukou ochrany KLDR, a nařídil spuštění jaderného reaktoru v Jongbjonu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O28l95d87ř77i30c44h 97K14e96l36a81r 7590765617

To zajisté nejste sám, kdo usilovně přemýšlí, čím je Severní Korea tak zajímavá, že Amíkům stojí za to dělat nátlak na tamější režim a snažit se ho výhledově i zbavit.

V případě takového Iráku nebo Kuvajtu to mají antiami jednoduché - Američané jdou jedině tam, kde je ropa.

V Afghánistánu už je to horší, tam musí v nouzi vypomoci alespoň zásoby mědi, železa a dalších surovin, a také poukaz na to, že možná někdy v příštím miléniu tamtudy povede ropovod z Turkmenistánu. Co na tom, že ty suroviny tam těží Číňani? Aspoň nějaký důvod k okupaci od zlých Američanů se našel.

V Kosovu je to ještě horší, ropa žádná, nerostné bohatství také nic moc, snad trocha toho uhlí. Takže Američani šli do Kosova, aby se zmocnili tamějších fantastických zásob uhlí ... a kdyby uhlí jako argument nestačilo, tak si tam ještě postavili Bond Steel, a je to.

U Korey to bude svízel nad svízele. Ropa žádná, další nerostné suroviny také žádný zázrak, takže bude muset asi vypomoci univerzální argument o touze USA po světovládě.

pane Čermák nemám k napsanému  co dodat,stačilo by hlavně  aby si to pořádně přečetli ti věční  pindalisti  a hledači chlupu na dlani typu co z toho,komu,za co proč.Ať jsou Američané jací jsou,rozhodně jsou mi 100 x sympatičnější už jen za pomoc při vzniku Československa v r. 1918,spolu osvobození od Hitlera v květnu 1945 a hlavně za pomoc v dobách studené války ,než  celá KLDR,s Čínou,Ruskem a podobným spolkem dohromady.Mi už komunismus a socialismus stačil, užili jsme si ho ažaž a komu  to přežívání nestačilo má možnost  odjet rovnou třeba na Kubu!!Škoda,že tento národ má tak krátkou paměť a spoustu negativních vlastností,za které také  nejsme nikde ve světě na dvakrát oblíbeni a proto to je  potřeba si některá fakta  z nedávné minulosti neustále   připomínat.

+3/−1
2.4.2013 21:57

P30a20v35e83l 36K13r37a47m23e23r 9703267299785

V tomhle má bohužel Kim Čong-un pravdu. Nikdo normální nebude v dnešní době riskovat jaderný konflikt. Zajímavé je také embargo vůči  KLDR s uplatňováním principu kolektivní viny...

0/−5
2.4.2013 17:34

I34v37a54n 62K43o90h25o70u58t 1681833646564

Tady nejde o to jak celou záležitost vyřešit. Vzhledem k tomu co KLDR vyvádí a jejich vůdci prezentují už moc důvodů k útoku hledat nemusí.

Důvod proč to ještě neudělali je CO POTOM? Co se stane až v KLDR padne vláda a ustanoví se nová třeba nekomunistická. Co se stane ze všema těma lidma, kteří najednou budou vědět, že jinde je mnohem lépe a v jejich zemi to bude trvat XX let než se někam pohnou. Tohle je podle mého důvod proč se vyčkává.

+4/−2
2.4.2013 15:59

T15o88m45á73š 59S84k37á70l84a 6798587

"co potom" není tak důležité jako "co z toho". Když budete vědět "co z toho", tak bude vědět i jakou cestou toho dosáhnout. Navíc celý východní blok si to prožil, takže všichni jsou už "na nás" zvyklí.

+1/−3
2.4.2013 16:22

M21i64l27a79n 82R73a17d14e24k 3297786681811

ono je to jine nez v Evrope, byt vychodni. Az rezim padne, a Kim je rapl a udela chybu, tak problem je ze nas zanedlouho zaplavi svyma vyrobkama, a to nikdo nechce. Proto to otaleni a zbozne prani ze Kim prijde k rozumu a zustanou komuniste u valu. Ono staci ze uz Cina je komunisticka jen na oko a uz jich mame plne zuby, tech jejich Smejd in China.

+1/−1
2.4.2013 17:31

R29o25m85a45n 59K60o66n98e71č55n32ý 4584768493

Smejd in China----bohuzel Vas musim opravit vice ne 75% svetovych znacek vyraby prace v Cine,takze si nemyslim ze v dnesni dobe je vse s ciny smejd.Mozna pred 10 roky to ano,ale ne dnes.

0/−1
3.4.2013 9:03
Foto

D21u41š91a17n 49S57t94r51e78i72t 8456870835614

Na rozdíl od Iráku by tady byl zásah velmocí oprávněný:

http://streit.blog.idnes.cz/c/328882/Byl-Saddam-Husajn-nebezpecnejsi-nez-Kim-Cong-un.html

0/−4
2.4.2013 14:54

J79a50n 37R35a29c63h54u43n98e90k 6200336234598

Narozdil od Iraku maji Korejci rozvinuty jaderny program a uspesne jaderne testy.

Srovnavas zasah proti zablesenemu ratlikovi (irak) a proti vyhladovelemu vzteklemu tygru (severni korea)

On i ten Irak byl docela orisek a USA mely co delat, aby tam uspeli (na jednu stranu sice drtiva vojenska prevaha, ale na druhou stranu politicky mandat pouze na extremne kratkou a extremne levnou valku s minimem spojeneckych obeti).

Spise nez o valku slo o policejni zasah, chcete li.

V Koreji by se jednalo o neco uplne jineho....

+3/−1
2.4.2013 15:46

J48i18ř94í 30Č15e34r94m71á32k 5210385218857

Těmi úspěšnými jadernými testy myslíte to, jak napěchovali do podzemí tolik TNT, kolik se tam vlezlo, odpálili to, a pak to vydávali za jaderný test? :-)

+1/−3
2.4.2013 16:13

T76o45m22á10š 71S75k15á29l31a 6288957

do iraku sli s tim, ze tam jsou biologicke zbrane. To ospravedlnilo to co udelali (alespon na dobu, nez se na to zapomnelo). "Hrozba" je ted uplne stejna. Jen porad nemuzu prijit na to, cim je KLDR tak zajimava, krome toho, ze kratkodobe bude mit par levnych lidi.

+3/−2
2.4.2013 16:26

J39i23ř94í 77Č41e10r95m26á43k 5450125698777

To zajisté nejste sám, kdo usilovně přemýšlí, čím je Severní Korea tak zajímavá, že Amíkům stojí za to dělat nátlak na tamější režim a snažit se ho výhledově i zbavit.

V případě takového Iráku nebo Kuvajtu to mají antiami jednoduché - Američané jdou jedině tam, kde je ropa.

V Afghánistánu už je to horší, tam musí v nouzi vypomoci alespoň zásoby mědi, železa a dalších surovin, a také poukaz na to, že možná někdy v příštím miléniu tamtudy povede ropovod z Turkmenistánu. Co na tom, že ty suroviny tam těží Číňani? Aspoň nějaký důvod k okupaci od zlých Američanů se našel.

V Kosovu je to ještě horší, ropa žádná, nerostné bohatství také nic moc, snad trocha toho uhlí. Takže Američani šli do Kosova, aby se zmocnili tamějších fantastických zásob uhlí ... a kdyby uhlí jako argument nestačilo, tak si tam ještě postavili Bond Steel, a je to.

U Korey to bude svízel nad svízele. Ropa žádná, další nerostné suroviny také žádný zázrak, takže bude muset asi vypomoci univerzální argument o touze USA po světovládě.

+4/−1
2.4.2013 18:05

P24e81t59r 65H17r27o25m95á18d77k76a 1969852905488

Mají asi jaderný program, ale ne nosič pro bombu, zatím... Budou muset tu bombu zmenšit, aby se dala transportovat a stejně by šlo tu jednu raketu sundat Patriotem (letadlo by vůbec nemělo šanci). 

Mnohem nebezpečnější je jejich dělostřelectvo namířené na Soul.

0/0
2.4.2013 22:23
Foto

M56a17r39i27e 89M97e90d90u38n26o39v32á 7253221765

Proč by se Korea vrhala do jisté záhuby?! Není tohle jen propaganda....důvod k invazi jako byly imaginární zbraně hromadného ničení v Iráku? ???

+3/−3
2.4.2013 13:36

M49a74r74t44i84n 88B26a48r21t13o12š 7106312455

Možná jsou ta Kimova vyjádření směřovaná spíše dovnitř do KLDR, aby lidi přiměl k dalšímu budování a obraně socialistické vlasti a odvedl od nevhodných myšlenek. Něco jako se u nás pořád dokola vytahuje téma sudetských Němců, když se začne někomu hodit.

+4/−1
2.4.2013 14:12

P28e79t55r 18M57i69c36h15a84l 2790784331902

Tak určitě je tam propaganda namířená dovnitř země - aby lidi drželi hubu a krok a byli vděční, že jim "strana a vláda hají výdobytky socialismu" (oni totiž zpravidla obyčejní Korejci netuší, jak to v ton divném místě zvaném zahraničí opravdu vypadá).

Ale také je Kimovo řinčení zbraněmi namířeno ven - aby donutil svět k dalším dodávkám humanitární pomoci. Jenže podle zbytku světa (a asi už i podle Číny) to tentokrát přehnal.

+3/0
2.4.2013 15:15

O31n49d76ř94e10j 83M40a37l12ý 3314513153583

Místo torpédoborce USS McCain tam měli prostě jen shodit několik tisíc tun hranolek McCain, to by ten severokorejský koncentrák rozložilo spolehlivě. ;-D

0/−4
2.4.2013 13:03

J40a68k28u23b 86S97e68č55á20n46s83k23ý 6660523502443

OFFICIAL CHANNEL OF THE DEMOCRATIC PEOPLE'S REPUBLIC OF KOREA    http://www.youtube.com/watch?v=sJRpw34Oo6o&list=UUNaH2TGwop7CHZvnj0t3yjA

0/0
2.4.2013 12:45
Foto

J88a94n 64P61e97l93c98l 9434186124255

Amíci by je mohli smést z povrchu Země, ale jen ten jejich UV KS. Obyčejní lidé za to samozřejmě nemůžou. Naopak, jsou oběťmi tohoto zrůdného režimu. Režimu, který obdivuje soudruh JUDr. Falmer Filip a posílá jim soustrastné telegramy. Režimu, kde popravují své odpůrce, kde lidé umírají  v pracovních táborech, kde děti umírají hlady ..... To je ten slavný socialismus v praxi. Kdo bránil soudruhům, aby zde vybudovali ráj na zemi ???? Že by nějak nefungovalo to marxisticko-leninské učení ?? Fungovalo vůbec někdy někde ???  Na papíře ano, v praxi asi nikoliv. RvRvRv

Neobdivuji slepě USA, ale snad tentokrát by je nikdo nemohl nařknout, že jim jde o ropu, o plyn atd. jako v Kuvajtu apod.

+9/−3
2.4.2013 12:17

R89u18d25a 58S14l13a98v38í66k 5863718916801

Problém je, co potom...v tom bohužel USA často prohrává.

+3/−1
2.4.2013 12:34

L63i44b20o13r 91H80o42s41a89k 3925222364856

USA je taky jedina zem, ktera se o porazene pak stara. Ale jinak nemam pocit ze by jim to neslo, Japonsko nebo jizni Korea si muzou gratulovat ze je porazily prave USA. Afghanistan a Irak taky, ale chapu ze u techto zemi to nekteri zatim porad nechteji videt, takze je klidne nechme stranou ;-)

+6/−3
2.4.2013 12:39

J53o59s45e68f 83V15o84m81á78č47k93a 5873794203674

Jižní Korea s USA tedy rozhodně neprohrála...

+2/−1
2.4.2013 15:40

O23n82d56ř27e13j 82M96i62c83h95a50l36í69k 7827100258

Jsou ti amíci normální? oni fakt chtějí za každou cenu vyprovokovat konflikt. Rv8-o

+6/−30
2.4.2013 11:19

M12i31l27a58n 49V91o97s12t66r17ý 6979846964254

Tohle je ale spíše obraná, než útočná zbraň... kdyby chtěli poslat lodě pro útok tak pošlou letadlovou loď, ne loď s výzbrojí zaměřenou na protiraketovou obranu... ;-) Sice i tahle dokáže útočit, ale proti síle letadlovky to je nic... a amíci jich mají dost, aby tam mohli jednu dvě navíc poslat...

Ten kdo to tady teď spíše vyhrocuje je KLDR nikoliv USA... to sice také občas přilévá olej do ohně, ale není tím primárním podněcovatelem...

+16/−2
2.4.2013 11:23

O24n22d70ř74e28j 16M45i94c33h12a56l95í61k 7727420778

No nevím, že by KLDR bylo u hranic s USA nebo nad jejich prostorem lítalo letadly. Vnímám to spíš, že USA se hodí zase ukázat svojí moc tak provokují.

+5/−21
2.4.2013 11:27

R25a98d77e31k 90U65r62b60a27n 3307844531601

jasně, ono nějaký přelet stíhačky je totiž daleko větší provokace, než testy jaderných bomb nebo odpalovaní raket dlouhého doletu.

+13/−2
2.4.2013 11:31

O94n84d21ř65e67j 80M38i64c93h64a92l79í17k 7977240128

tak to já docela chápu, když si chtějí uchovat určitou nezávislost.. to je zajímaví, že USA nebo Francii za toto nikdo nenapadá

+3/−14
2.4.2013 11:34

R52a40d35e69k 87U91r98b17a75n 3337584591191

;-D Jak by řekl Bernard, to se skloňuje podle toho, na které straně stojíte. "Já si chci udržet nezávislost, on provokuje" ;-D

+3/−3
2.4.2013 11:38

L56i96b31o90r 44W37a27l45i40c92h90i14e22w30i43c83z 3518836667474

Proto vznikla v roce Smlouva o nešíření jaderných zbraní, kdy se svět snažil zastavit rostoucí počet "jaderných mocností". KLDR byla signatářem této dohody.

+5/−1
2.4.2013 11:40

L58i74b88o59r 83W71a13l84i14c88h43i31e78w54i46c66z 3718876717704

Proto vznikla v roce 1968 Smlouva o nešíření jaderných zbraní, kdy se svět snažil zastavit rostoucí počet "jaderných mocností". KLDR byla signatářem této dohody.

+2/−1
2.4.2013 11:40

L95i65b22o46r 43W64a74l70i64c32h33i49e91w21i60c81z 3178716167724

Provokuje KLDR (testy jaderných zbraní a balistických raket) ... USA pouze deklaruje ochotu bránit spojence (Jižní Koreu), kterému je vyhrožováno ...

+10/−1
2.4.2013 11:33

O33n41d40ř50e59j 68M34i66c83h76a22l62í21k 7957510918

Vnímám to spíš že od Korejské války USA  vyhrožuje KLDR a ti se snaží najít způsob jak se USA vyrovnat. Aby si zachovali určitou subjektivitu. Nesouhlasím s jejich režimem, ale opravdu mám pocit, že ten kdo provokuje je tu hlavně USA.. samozřejmě každý to může vnímat jinak

+3/−10
2.4.2013 11:37

L62i52b25o29r 95W41a30l80i65c93h39i67e93w64i58c10z 3818986467634

Jak USA provokuje? USA snad vyhrožuje KLDR zničujícím jaderným útokem, jejich likvidací, zničením jižního souseda?

Jediné co drží vládu Kimů při životě je uměle vytvořené napětí s Jižní Koreou a USA. Když by toto napětí neexistovalo, lid by začal klást nepohodlné otázky ohledně životní úrovně.

+12/−2
2.4.2013 11:46

O35n70d86ř73e40j 18M86i87c20h69a37l95í68k 7677290648

Já vnímám USA jako strůjce všech současných válečných konfliktů.. to bohužel. Ale je pravda, že do toho nevidím jako vy.. jen mi prostě vadí, jak se do všeho cpou.

+1/−12
2.4.2013 12:09

M55i86l75a91n 21K59l84o64u39č66e71k 3280275218807

Takže vy do toho nevidíte, ale víte že USA může za všechny války na světě, to je směšná paranoia.

+8/−2
2.4.2013 12:11

O22n58d86ř66e90j 64M50i88c87h54a41l70í94k 7667430978

víte co je to paranoia?? Já o tom nic takového nenapsal, jen jsem napsal jak to vnímám a co si myslím.

+1/−6
2.4.2013 12:28

M36a44r93t53i94n 32B54a52r74t85o31š 7446722455

Myslím, že se dá na Vás demonstrovat paranoidní myšlení. Fakta Vás nezajímají, jen dokola opakujete svou mantru.

+6/−1
2.4.2013 14:02

L67u70k97á88š 24K46o81h10o38u98t 7148974872469

USA ale nelétá nad územím KLDR... ale nad územím svého spojence JK... jen dávají najevo svou přítomnost... je to taktika Harryho Trumana (tenkrát s Convair B-36 a jaderným arzenálem na jejich palubě) která kdysi dovedla Korea k dohodě o příměří... USA zkouší znovu co se už jednou osvědčilo (i když si myslím že doba poněkud pokročila ale toje fuk)

Kdyby USA přeletěla nad územím KLDR jistě by to bylo bráno jako narušení suverenity státu a KLDR by mohla letadla beztrastně sundat (pokud mají čím). To se však nestalo

+8/0
2.4.2013 12:33

T79o87m88á96š 95P68e45t83r32o67v85i88č 7143440909149

Sú normálni ale hlavne zlí, hrajúci sa na dobrých.

Amíci (resp. ich top vládnuca vrstva) to má všetko prešpekulované a premyslené dopredu. Kedy aký konflikt rozpúta, aké dôvody predstaví svetu. A aké "dôkazy o cudzej vine" verejnosti podstrčí.

Dodám iba, že vojnu v Tichomorí nechce ani Severná Kórea, ani Čína ani Rusko. Na druhej strane vojnu nechcú ani Filipíny, ani Japonsko, ani Južná Kórea. USA ale áno.

Filipíny, Japonsko a Južná Kórea sú však totálni vazali a musia plniť príkazy z Brainwashingtonu.

+3/−18
2.4.2013 11:28

R42a16d25e52k 85U70r71b16a51n 3967254351161

nikdy jsem nepochopil tohle černobílé vidění světa.Rv

+11/−1
2.4.2013 11:34

T93o49m96á44š 17P72e86t96r33o48v14i98č 7833470409139

Moje videnie NIE JE čierno-biele. (Jedna strana je dobrá a druhá zlá.)

Moje videnie je také, že aj Južná Kórea je dobrá - ale nie vďaka Američanom; detto Japonsko, detto Filipíny.

Aj Japonci, Filipínčania by sa radi zbavili amerických základní...

P.S.: Keby Američania zo západného tichomoria odišli - NESTANE SA VÔBEC NIČ!

Severná Kórea NEPREPADNE Južnú Kóreu. Čína NEPREPADNE Japonsko ani Filipíny. Spory medzi Čínou a Japonskom o ostrovčeky sú UMELO VYVOLANÉ. Takisto spory Číny a Filipín o ostrovčeky sú umelo vyvolané. Ale toto už píšem po tretí raz...

Takže? Kto kto má čierno-biele videnie sveta? Zjavne tí, ktorí všade vidia americkú prítomnosť ako "ochrancu".

+4/−15
2.4.2013 11:42

R35a41d47e19k 33U66r97b81a45n 3597184251811

"Sú normálni ale hlavne zlí, hrajúci sa na dobrých." jak tohle označit jinak, než za černobílé vidění? 8-o

+14/−2
2.4.2013 11:45

T55o97m52á20š 76P38e28t87r53o95v70i14č 7173180679219

Upravím teda svoj komentár - severokórejci NIE SÚ DOBRÍ. Ale rozhodne nie sú tak zlí ako Američania...

Američania sú po skončení studenej vojny SUVEREJNE najhorší - ich vojny a vojenské zásahy v celom svete sú neospravedliniteľné.

Ani Irak 1990-91, ani Bosna 1994-96, ani nočné nálety na Irak 1996-98 ani Srbsko 1999. Ani Afganistan 2001 a Irak 2003 sa nedajú dosť dobre ospravedlniť.

+1/−7
2.4.2013 12:52

P52e12t32r 41M13i26c64h77a26l 2820374501242

Kecáš z hladu. Už tvůj první argument je nesmysl (Irák 1990-91 byla akce OSN). Zbytek nestojí za komentář.

+5/−1
2.4.2013 15:17

J98a57n 63T70r25á77v49a 2608879168187

ano, tohle neni jen cernobile videni, ono je totiz spis nemocne nez cernobile

+9/−2
2.4.2013 12:20

J22i24ř80í 44T75o14m25e57š 5392700913562

Trošku jste pozapomněl, že JK by bez "amíků" přestala existovat na začátku korejské války, někdy kolem r. 1951, kdy se tam navalila armáda SK.

+3/0
2.4.2013 12:33

T84o83m77á38š 43P74e93t93r11o76v72i54č 7483170439919

Je to pravda, čo píšete. Aj Sovietsky Zväz aj USA chceli konflikt, ktorý by odviedol pozornosť od iných problémov - Kórejská vojna (1950-53) bola na toto priamo ideálna.  Ale dnes je situácia iná.

A teraz na rovinu: Prepadla by Severná Kórea Južnú keby dnes Američania odtiaľ odišli? Správna odpoveď: Neprepadla. Napätie by sa postupne vytratilo.

Ak si myslíte opak, podľahol ste mediálnej masáži, pripravujúcej vás na budúcu kórejskú vojnu.

+1/−6
2.4.2013 12:47

I40g28o59r 63P94l24a28n88d45e30r 9117214666790

nechapem logiku niektorych ludi...zda sa, ze su tak ideologicky spracovani, ze cokolvek spravi cerveny psychopat, je ta najspravnejsia a najspravodlivejsia vec v mene ludstva tejto planety,  cokolvek USA je agresia..., bohuzial ja si osobne pamatam vo svojej krajine len agresiu cervenych a 41 rokov "docasneho pobytu" okupantov... ziadneho vojaka USA som na nasom uzemi nezaznamenal!!!!!!

+6/−2
2.4.2013 12:02

P21e53t16r 10M77i85c46h49a16l 2850934221172

Ty jsi slepý, hloupý, nebo člen KSM?

+2/−1
2.4.2013 15:12

M45i50c35h94a68e70l 33F27l21e21n38d60r 2700644889922

Vše.

+2/0
2.4.2013 17:12

M22i73c82h36a31e64l 29F48l48e39n56d55r 2890224729692

Pane, vy opravdu nebudete normální. Takže za prvé - NIKDO nad prostorem KLDR NELÍTAL! Vy opravdu vidíte jen to co chcete, asi jako každej jinej komouš. Za další - USA nemá potřeba ukazovat svojí moc. Všichni to ví. To, že vy slepě přehlížíte chování Kima, v neprospěch USA mi opravdu nepřijde normální. Rád Vám zaplatím letenku do KLDR, tak takovéhle ******* přivítají s otevřenou náručí. Holt, když někdo není rád za to, že má nějakou svobodu a že si může dovolit říct skoro všechno, tak tady nemá co dělat.

+2/0
2.4.2013 17:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.