Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Velikonočních „smrťáků“ je nejméně za 14 let, paradoxně pomohlo počasí

Počet lidí zemřelých při autonehodách o Velikonocích bude letos asi nejnižší minimálně za posledních 14 let. Zatím zahynuli čtyři lidé, dosud nejméně bylo v loňském roce pět obětí. Vyplývá to z předběžných údajů za prodloužený velikonoční víkend od pátku 29. března do velikonočního pondělí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I59v94o 84P58e22t87e51r69k10a 4876365417589

Vzhledem k tomu, kolik jsem přes velikonoce potkal na silnicích šílenců, mě to celkem udivuje.

0/−1
2.4.2013 8:53

S30e92i37d95l 62P25e55t15r 1551501635634

To není až tak otázka víry. Faktem prostě je, že  omladina, která se dostala k řízení během 90. let byla jednak o hodně početnější než generace před ní a pak hlavně dostupnost aut se i pro tuto skupinu stala podstatně  jednodušší než byla pro jejich rodiče.. Nyní dochází k návratu ku normálu, kdy jednak ona generace již opravdu dospěla a dělá méně vylomenin a pak auta se všemi těmi dnešnímí fičurami jak stran aktivní ale i pasivní bezpečnopsti jsou přece jenom o několik koňských délek jinde, než byly žigully, škodidivky 105/120 či favority ... Je na tomto vývoji  něco až tak k nepochopení?8-o

+4/−1
1.4.2013 22:41

J70a87n 42N29o16v32á77k 6854364

Ameeeeeriiiiikaaaaaaaaa

0/−2
1.4.2013 22:46

D87a54v61i58d 19P34r34a16ž52á96k 6384262802216

Ovšem zapomněl jste na několik skutečností. Výkony motorů jdou výrazně nahoru, takže všechna ta elektronická udělátka a konstrukce karosérie se musí vypořádat s nárazy ve vyšších rychlostech. Dále se výrazně zvýšila hustota provozu (i oproti 90. létům). Ve větším množství "řídí" ženy a jiná individua, která pro řízení nemají vlohy. V neposlední řadě sedí za volanty rozhodně větší počet starších obyvatel, kteří při vší úctě by již řídit neměli. A přes to všechno dlouhodobě klesá počet nehod, které končí smrtí a těžkými úrazy.

...

Z toho všeho mi vyplývá, že se přece jen kvalita řidičů zlepšit musela. Anebo se musela zvýšit účinnost policejních kontrol. :-)

0/−11
1.4.2013 22:55

P84e79t93r 70H27o23r16á71k 1619653519894

Zlepšila se auta, takže ze stejných nehod je polovina mrtvých.

+4/0
1.4.2013 23:10

S20o65ň43a 21S43o74u82k49u94p68o30v53á 3644864386346

Tady za to nikdo nemůže, že Vaše žena neumí řídit. A také .... a jiná individua.... to myslíte všechny své milenky?

Vychovejte si je!

+7/−3
1.4.2013 23:55

K43a64m82i69l98a 69K29a23l44e69n21s43k46á 9776877287468

Pan Pražák patří zřejmě k těm podivným individuím. 8-o

+2/0
2.4.2013 9:59

J74o59s50e65f 56B38r17o72ž25k34a 6564552598157

Když třeba uvádíte tu škodidivku, tak zajisté víte, že to auto mělo za dobrého TS a řidiče kratší brzdnou dráhu ze 100 km/h. (hmotnost, koncepce), než ty dnešní. Ani nemuselo mít ABS.  Ještě bych se vrátil k té době. Kolik z těch tehdy havarovaných aut bylo tak zdeformovaných, zdemolovaných, rozervaných, jako jsou po dnešních nehodách? Uvádím z praxe pojišťovny.

+1/−2
1.4.2013 23:17

A43n53t16o11n42í52n 17L29e97j31s95e43k 1543569457745

To se těžko porovnává, dnešní auta jsou záměrně stavěna tak, aby se deformovala. Dřív se autu zase tak moc nestalo, ale řidič to měl za sebou. Dneska je to naopak.

+2/0
2.4.2013 1:45
Foto

I44v27o 64P95e36t78e64r18k19a 4176365197929

No chtěl bych vidět, jak taková Škoda 105 zabrzdí ze stovky na kratší dráze než auto s kotoučovkou na každém kole. 8-o

+1/0
2.4.2013 9:13

S36e75i16d42l 36P68e36t26r 1781661315134

Nikolivěk pane redaktore.

Co v průběhu času "pomáhá" je,  že husákovy děti již taky mají děti a vyrostly ze svých jalových let, auta jsou pořád bezpečnější jak aktivně tak pasivně a lidé najíždí více km/rok. No a v neposlední řadě auto/řidičák je dnes naprostou nezbytností ku běžnému životu a tudíž si každý rozmyslí dělati voloviny a chová se obecně zodpovědněji   ...:-)

+3/−2
1.4.2013 22:18

T29o13m15á90š 22K20n51a76i87f54l 6903460507960

Tomu sám nevěříš, vis? :)

+5/−2
1.4.2013 22:25

J16o44s22e74f 66B45r73o92ž39k93a 6794642878347

Děti nikdy nevyrostou z jalových let, protože je následují další a další. Auta jsou sice bezpečnější, ale řada zejména mladých řidičů a suverénů jezdí stále jako blázni, tak jak jim to umožňuje ta aktivní bezpečnost. Prostě nebojí se vlka, ničeho a spoléhají na to. Nevím, kolik toho najezdíte po frekventovaných silnicích.

+6/0
1.4.2013 22:39
Foto

J42a54n 41K22o72v82a25ř36í87k 4305639262898

Nejlepší řidiči jsou ty pražští, naše znalosti a dovednosti jsou denně prověřovány na nejvytíženějších komunikacích v republice, kde denně projede tolik aut, co na u Vás za rok. Kdo nemá na SPZ Áčko, před ním je třeba se mít na pozoru. !!

+4/−15
1.4.2013 21:49

J67o94s29e41f 92N67o69v33á62k 6333480712519

dobrý trolling. až dojedeš na křižovatku bez semaforů, co uděláš? hlavně nepanikaž

+11/−2
1.4.2013 22:00

D48a41v77i71d 46P79r97a78ž92á72k 6274132262856

Vždyť má pravdu. Navíc pražští řidiči jsou mnohem ohleduplnější :-)

+5/−5
1.4.2013 22:56

J80o26s75e26f 55P35a51l15a33t16a 1413552251265

s tou ohleduplností nevím;-D

+7/−1
1.4.2013 23:16

G82a93b23r63i49e36l 13H26o57r93t56e46n 9231729803244

Nikde jinde nezažívám tak často, aby si lidé dávali přednost i tam, kde nemusejí. I když zip nezvládá vešina řidičů ani v Praze.:-(

+4/0
1.4.2013 23:17

V12á64c76l22a43v 80M56e10r42g39l 5941320251930

Jojo velmi dobre to fungovalo na Prumyslove kde se napojovala Objizdna. Jet z ni do Hostivare znamenalo prejet asi na 50m oba pruhy do Hloubetina a pak se zaradit bez pripojovaku do leveho pruhu smerem na Hostivar. Pokud byla jedouci kolona tak zip tam fungoval temer vyborne. Bohuzel nejakej ourednik potreboval vykazat cinnost a tak tam dal betonove bloky a je po ptakach. Me se to prakticky netyka, vetsinou jezdim po Prumyslove rovne a tuto trasu jsem vyuzil jen parkrat, ale i tak me to nas..lo uz jen z principu ;-ORv

0/0
1.4.2013 23:30

G77a33b26r58i52e89l 55H69o18r69t49e67n 9531939123524

Kdybyste o Praze něco věděl, tak byste takové kraviny nepsal. Netuším, kolik je tady neznačených křižovatek celkem, ale jen z Dejvic na Letnou a zpět, kudy jezdím pravidelně, je to 5 - 7 kousků, podle trasy.:-P

+2/−1
1.4.2013 23:15

R69o74b92i88n 34Ž84i55ž82k85a 2878704966686

Je to trošku přehnané, ale je stoprocentní fakt, že nejstresovější zážitky za volantem prostě v Litomyšli nezažiješ.

+1/0
1.4.2013 22:45

D71a13v85i67d 15P14r11a75ž14á13k 6404552572706

Ani při Smetanově Litomyšli:-)?

0/0
1.4.2013 22:57

P73e68t73r 15H63o21r17á54k 1489493389154

Ty si asi myslíš, že nejlépe se naučiš jezdit na čtyřproudovce od semaforu k semaforu 50 km/hod. ;-D

+3/0
1.4.2013 23:12

P16a35v56e85l 49N13o86v63á13k 7671726629503

To je dost diskutabilní. Největší prasarny co na silnicích většinou mimo Prahu vidím tak nejčastěji dělají právě lidí s ackem na značce a většinou se závodními polepy firmi za kterou kopou. Auto není jejich a tak se k tomu tak chovají. Na druhou stranu jednou jsem jel s "vidlakem" do Prahy a u Mirošovic na nájezdu na D1 borec zastavil a rozhledl se jestli náhodou něco nejede místo aby na to šlápnul a zařadil se normálně do pruhu... Jinak ja jsem taky vidlák mám na značce "S" a řekl bych že umím jezdit nadprůměrne dobře (aspoň podle reakci spolujezdcu) a nedělá mi problém levostrany provoz ani taková silniční jungle jakou jsem zažil na Filipínách takze v klidu mužů říct že na tom kdo má co na značce vážně nezáleží...

+2/0
2.4.2013 8:15
Foto

I62v55o 93P98e10t33e24r29k30a 4446745407489

A proto když se v Praze na semaforu rozsvítí zelená, tak se nejdříve deset sekund nic neděje a pak se ta kolona teprve začne rozjíždět. ;-)

0/−1
2.4.2013 9:10

P31a68v62e64l 76M39i80c65h10a23l 9220106440668

vlastenci se dílem již porazili metylem, dílem si to nechávají na návrat

+1/0
1.4.2013 21:16

J92a17n 17H28a74v73r15d40a 4951879334149

Zase april? Nebo pravda?

+2/−2
1.4.2013 21:15
Foto

H73o96n66z84a 65P92r31o71v73a16z97n12í54k 8608611167957

To je apríl nebo se ptáte vážně?

+3/0
1.4.2013 21:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.