Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Velikonočních „smrťáků“ je nejméně za 14 let, paradoxně pomohlo počasí

Počet lidí zemřelých při autonehodách o Velikonocích bude letos asi nejnižší minimálně za posledních 14 let. Zatím zahynuli čtyři lidé, dosud nejméně bylo v loňském roce pět obětí. Vyplývá to z předběžných údajů za prodloužený velikonoční víkend od pátku 29. března do velikonočního pondělí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I59v62o 14P22e66t41e20r42k87a 4916295277969

Vzhledem k tomu, kolik jsem přes velikonoce potkal na silnicích šílenců, mě to celkem udivuje.

0/−1
2.4.2013 8:53

S63e75i27d59l 55P88e41t41r 1941801335424

To není až tak otázka víry. Faktem prostě je, že  omladina, která se dostala k řízení během 90. let byla jednak o hodně početnější než generace před ní a pak hlavně dostupnost aut se i pro tuto skupinu stala podstatně  jednodušší než byla pro jejich rodiče.. Nyní dochází k návratu ku normálu, kdy jednak ona generace již opravdu dospěla a dělá méně vylomenin a pak auta se všemi těmi dnešnímí fičurami jak stran aktivní ale i pasivní bezpečnopsti jsou přece jenom o několik koňských délek jinde, než byly žigully, škodidivky 105/120 či favority ... Je na tomto vývoji  něco až tak k nepochopení?8-o

+4/−1
1.4.2013 22:41

J23a86n 56N85o32v85á41k 6154894

Ameeeeeriiiiikaaaaaaaaa

0/−2
1.4.2013 22:46

D36a52v75i67d 93P61r31a41ž23á28k 6774672862946

Ovšem zapomněl jste na několik skutečností. Výkony motorů jdou výrazně nahoru, takže všechna ta elektronická udělátka a konstrukce karosérie se musí vypořádat s nárazy ve vyšších rychlostech. Dále se výrazně zvýšila hustota provozu (i oproti 90. létům). Ve větším množství "řídí" ženy a jiná individua, která pro řízení nemají vlohy. V neposlední řadě sedí za volanty rozhodně větší počet starších obyvatel, kteří při vší úctě by již řídit neměli. A přes to všechno dlouhodobě klesá počet nehod, které končí smrtí a těžkými úrazy.

...

Z toho všeho mi vyplývá, že se přece jen kvalita řidičů zlepšit musela. Anebo se musela zvýšit účinnost policejních kontrol. :-)

0/−11
1.4.2013 22:55

P30e70t83r 14H91o12r78á41k 1649493459484

Zlepšila se auta, takže ze stejných nehod je polovina mrtvých.

+4/0
1.4.2013 23:10

S80o64ň53a 55S59o33u46k72u31p62o40v13á 3684654556106

Tady za to nikdo nemůže, že Vaše žena neumí řídit. A také .... a jiná individua.... to myslíte všechny své milenky?

Vychovejte si je!

+7/−3
1.4.2013 23:55

K89a90m96i89l47a 29K61a34l11e53n27s86k21á 9686647807468

Pan Pražák patří zřejmě k těm podivným individuím. 8-o

+2/0
2.4.2013 9:59

J10o59s43e54f 75B40r25o21ž50k43a 6644112818127

Když třeba uvádíte tu škodidivku, tak zajisté víte, že to auto mělo za dobrého TS a řidiče kratší brzdnou dráhu ze 100 km/h. (hmotnost, koncepce), než ty dnešní. Ani nemuselo mít ABS.  Ještě bych se vrátil k té době. Kolik z těch tehdy havarovaných aut bylo tak zdeformovaných, zdemolovaných, rozervaných, jako jsou po dnešních nehodách? Uvádím z praxe pojišťovny.

+1/−2
1.4.2013 23:17

A78n37t34o65n81í38n 56L84e14j16s47e73k 1653279317655

To se těžko porovnává, dnešní auta jsou záměrně stavěna tak, aby se deformovala. Dřív se autu zase tak moc nestalo, ale řidič to měl za sebou. Dneska je to naopak.

+2/0
2.4.2013 1:45
Foto

I43v58o 65P13e68t92e51r20k28a 4746725217329

No chtěl bych vidět, jak taková Škoda 105 zabrzdí ze stovky na kratší dráze než auto s kotoučovkou na každém kole. 8-o

+1/0
2.4.2013 9:13

S72e44i91d21l 49P25e86t67r 1951361615324

Nikolivěk pane redaktore.

Co v průběhu času "pomáhá" je,  že husákovy děti již taky mají děti a vyrostly ze svých jalových let, auta jsou pořád bezpečnější jak aktivně tak pasivně a lidé najíždí více km/rok. No a v neposlední řadě auto/řidičák je dnes naprostou nezbytností ku běžnému životu a tudíž si každý rozmyslí dělati voloviny a chová se obecně zodpovědněji   ...:-)

+3/−2
1.4.2013 22:18

T98o77m40á74š 47K16n58a39i21f86l 6793950747640

Tomu sám nevěříš, vis? :)

+5/−2
1.4.2013 22:25

J15o71s16e44f 25B94r96o29ž10k47a 6534322548987

Děti nikdy nevyrostou z jalových let, protože je následují další a další. Auta jsou sice bezpečnější, ale řada zejména mladých řidičů a suverénů jezdí stále jako blázni, tak jak jim to umožňuje ta aktivní bezpečnost. Prostě nebojí se vlka, ničeho a spoléhají na to. Nevím, kolik toho najezdíte po frekventovaných silnicích.

+6/0
1.4.2013 22:39
Foto

J55a91n 31K35o91v67a76ř81í12k 4935409172768

Nejlepší řidiči jsou ty pražští, naše znalosti a dovednosti jsou denně prověřovány na nejvytíženějších komunikacích v republice, kde denně projede tolik aut, co na u Vás za rok. Kdo nemá na SPZ Áčko, před ním je třeba se mít na pozoru. !!

+4/−15
1.4.2013 21:49

J88o60s94e37f 20N82o26v16á87k 6323720702369

dobrý trolling. až dojedeš na křižovatku bez semaforů, co uděláš? hlavně nepanikaž

+11/−2
1.4.2013 22:00

D42a70v71i29d 60P68r48a25ž47á64k 6514322622126

Vždyť má pravdu. Navíc pražští řidiči jsou mnohem ohleduplnější :-)

+5/−5
1.4.2013 22:56

J38o26s59e96f 19P68a95l96a42t21a 1133132121805

s tou ohleduplností nevím;-D

+7/−1
1.4.2013 23:16

G94a52b97r83i91e17l 74H64o86r58t91e35n 9891539283334

Nikde jinde nezažívám tak často, aby si lidé dávali přednost i tam, kde nemusejí. I když zip nezvládá vešina řidičů ani v Praze.:-(

+4/0
1.4.2013 23:17

V62á66c48l62a65v 47M48e16r34g16l 5831190181680

Jojo velmi dobre to fungovalo na Prumyslove kde se napojovala Objizdna. Jet z ni do Hostivare znamenalo prejet asi na 50m oba pruhy do Hloubetina a pak se zaradit bez pripojovaku do leveho pruhu smerem na Hostivar. Pokud byla jedouci kolona tak zip tam fungoval temer vyborne. Bohuzel nejakej ourednik potreboval vykazat cinnost a tak tam dal betonove bloky a je po ptakach. Me se to prakticky netyka, vetsinou jezdim po Prumyslove rovne a tuto trasu jsem vyuzil jen parkrat, ale i tak me to nas..lo uz jen z principu ;-ORv

0/0
1.4.2013 23:30

G90a43b19r50i16e77l 67H54o89r50t97e35n 9241779113664

Kdybyste o Praze něco věděl, tak byste takové kraviny nepsal. Netuším, kolik je tady neznačených křižovatek celkem, ale jen z Dejvic na Letnou a zpět, kudy jezdím pravidelně, je to 5 - 7 kousků, podle trasy.:-P

+2/−1
1.4.2013 23:15

R22o14b35i46n 48Ž25i52ž87k69a 2618534656686

Je to trošku přehnané, ale je stoprocentní fakt, že nejstresovější zážitky za volantem prostě v Litomyšli nezažiješ.

+1/0
1.4.2013 22:45

D53a18v26i34d 92P54r85a83ž28á21k 6484532572786

Ani při Smetanově Litomyšli:-)?

0/0
1.4.2013 22:57

P71e31t38r 96H10o55r47á39k 1289663709644

Ty si asi myslíš, že nejlépe se naučiš jezdit na čtyřproudovce od semaforu k semaforu 50 km/hod. ;-D

+3/0
1.4.2013 23:12

P29a40v48e48l 17N55o50v64á13k 7591196709883

To je dost diskutabilní. Největší prasarny co na silnicích většinou mimo Prahu vidím tak nejčastěji dělají právě lidí s ackem na značce a většinou se závodními polepy firmi za kterou kopou. Auto není jejich a tak se k tomu tak chovají. Na druhou stranu jednou jsem jel s "vidlakem" do Prahy a u Mirošovic na nájezdu na D1 borec zastavil a rozhledl se jestli náhodou něco nejede místo aby na to šlápnul a zařadil se normálně do pruhu... Jinak ja jsem taky vidlák mám na značce "S" a řekl bych že umím jezdit nadprůměrne dobře (aspoň podle reakci spolujezdcu) a nedělá mi problém levostrany provoz ani taková silniční jungle jakou jsem zažil na Filipínách takze v klidu mužů říct že na tom kdo má co na značce vážně nezáleží...

+2/0
2.4.2013 8:15
Foto

I41v14o 26P55e45t80e38r31k90a 4586435827779

A proto když se v Praze na semaforu rozsvítí zelená, tak se nejdříve deset sekund nic neděje a pak se ta kolona teprve začne rozjíždět. ;-)

0/−1
2.4.2013 9:10

P35a53v29e10l 59M46i61c71h25a87l 9820716720198

vlastenci se dílem již porazili metylem, dílem si to nechávají na návrat

+1/0
1.4.2013 21:16

J34a90n 17H16a11v96r57d60a 4481919884639

Zase april? Nebo pravda?

+2/−2
1.4.2013 21:15
Foto

H63o21n55z58a 51P17r44o90v98a14z82n74í37k 8278221557577

To je apríl nebo se ptáte vážně?

+3/0
1.4.2013 21:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.