Diskuze

Papež po letech ukázal Turínské plátno s údajným otiskem Ježíšova těla

Na Bílou sobotu vystavili duchovní v italské kapli Turínské plátno s otiskem postavy, která podle katolíků patří mrtvému Kristovi. Na nekončící debaty o tom, jestli je to skutečně otisk Ježíše, nebo středověký podvrh, papež nereagoval. Vyzval však, aby lidé plátno vnímali jako poselství a připomínku utrpení ve válkách a ve složitých životních situacích.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

J42a79n 64K23r79p10e37c

1. 4. 2013 1:20

na to, aby se dalo prohlasit ze je to padelek, a spatny, staci jednoduchy test. muzete si ho vyzkouset doma. napiplejte si necim oblicej a obtocte se hadrem. paklize to co uvidite vam bude alespon priblizne davat podobu obliceje, mate velice dobrou predtsavivost. pro ilusraci jeden priklad. kde a z jakeho pohledu by byly videny usi?

1 1
možnosti
DP

Jistě... máte úplnou pravdu.

Proporce obličeje jsou taky špatně. A navíc (jak jsem psal už níže), JK vypadá jako typická středověká ikona (anorektický Evropan, podobně jako idealizovaná verze Jana Husa), nikoli jako obyvatel Středního východu.

Ale po řadě hovorů s "pravověrnými" (jedno, čeho se jejich "víra" týká) jsem dávno zjistil, že snahy o racionální debatu jsou úplně zbytečné. Protiargumenty ignorují. Viz dole pan Spurný: vysvětlil jsem mu důkladně, že to, že není přesně znám způsob, jakým "otisk" vznikl, vůbec nic nedokazuje, a tím méně to, že by se automaticky jednalo o autentický otisk JK. A jeho odpověď ? (parafrázuji) "Jistě... ale dokážete to snad zreplikovat?? Jen to zkuste..."

Takže prostě úplně zbytečná snaha, ztráta času i energie... :-P

0 1
možnosti
JH

J56a55n 96H14o46n79d74a

31. 3. 2013 15:19

To vlastně není podstatné, že plátno není pravé. Podstatné je, a je to téměř 100 % jisté, že člověk jménem Ježíš Kristus skutečně žil. Byl velice schopný a nesmírně populární, byl přirozenou autoritou a takovým morálním "králem", což se skutečným králům nelíbilo a byl tedy pod nějakou záminkou odstraněn, tedy ukřižován. Jeho stoupenci se jeho těla zmocnili a aby dali lidem naději a ztráta takového člověka byla pro ně snesitelnější, prohlásili, že vstal z mrtvých. Každopádně to musel být úžasný člověk s obrovským charismatem a morálním vlivem. Takový člověk se asi narodí jednou za x tisíc možná milionů let a každopádně by bylo fajn být současníkem takového člověka :-)

4 2
možnosti
SB

no za x tisíc asi ne, takových lidí jako Ježíš žilo hodně.

3 2
možnosti
MD

Jak to bylo s tím Ježíšem? Oni ho ukřižovali a on pak obživnul. A to pak prostě odešel? Kdy teda skutečně zemřel?

1 2
možnosti
JU

J57a85n 85U34l66r18i43c29h

31. 3. 2013 23:15

Ukřižovali ho, zemřel a byl pohřben. Bůh vzkřísil z mrtvých. Potom Ježíš měnil svoji podobu z běžné tělesné na duchovní a zpět. Objevoval se mezi apoštoly, mluvil s nimi, jedl a pil. Ale vždy pak zmizel. Jednoho dne odešel do k Bohu nadobro.

1 0
možnosti
AM

Trochu mě zaráží, že postava na Turínském plátně si rukama zakrývá genitálie. Pokud by tam bylo zabaleno mrtvé tělo, tak asi bez ladu a skladu jednoduše zavinuté. Jako by obtisk nechtěl nikoho posmrtně pohoršit, zdá se mi to velmi zvláštní, protože reflex zakrytí genitálií má přece jen spíš nahý živý člověk...

1 1
možnosti
JJ

J83a60n 65J54e10ž85e41k

31. 3. 2013 8:43

> Turínské plátno, <STRONG>lněná rouška

Editor měl asi trochu <STRONG> STRONG drink </STRONG>.

0 1
možnosti
Foto

Je zajímavé, kolik lidí je ochotno vydávat obraz za otisk... Vždyť už před nějakým časem bylo prokázáno, že jde o podvrh, sice učiněný z víry, ale stále podvrh.

5 11
možnosti
JU

J77a42n 84U29l20r50i24c64h

31. 3. 2013 1:51

Když to tvrdíte, napište, odkud čerpáte. Kdo konkrétně prokázal, že jde o podvrh? Podle mě se naprosto mýlíte. Plátno nadále představuje jeden z problémů ateismu. Největším problémem je pro něj ovšem láska.     http://www.rozhlas.cz/nabozenstvi/rannislovo/_zprava/692126

8 8
možnosti
JU

J65a27n 66U41l22r11i72c11h

31. 3. 2013 0:12

"Tak to bylo", řekl Jan Pavel II. o sugestivním a i jinak vynikajícím filmu Umučení Krista. Plná verze s českými titulky zde:     http://www.youtube.com/watch?v=biIj8AsWVT8

0 1
možnosti
JK

J66o98s79e85f 61K62r73ů16p27a

30. 3. 2013 23:39

Věříme v Krista, ne v Turínské plátno. Neuctíváme relikvii, ale toho, koho nám připomíná. Autenticita pohřebního plátna není až tak podstatná, na tom křesťanství nestojí...

Radostné Velikonoce!

13 1
možnosti
PC

Naprostý souhlas. A jen bych doplnil - pokud se na plátno zadíváte, opravdu to vede k tomu, o čem mluvil papež František.

8 0
možnosti
PK

P33a40j54a 86K42o41k20o

30. 3. 2013 21:19

Tohle je první fotografie v dějinách lidstva a také důkaz vzkříšení. Ježíšovo mrtvé tělo bylo zabaleno do plátna a uloženo ve tmě - v hrobě ve skále a zavaleném kamenem. Při vzkříšení - ve chvíli, kdy se Pán vráti do těla, nastal záblesk světla, který onu fotografii vytvořil. Plátno je negativ. Bible:"Bůh je světlo a není v něm žádná tma." Ježíš řekl: "Já jsem světlo světa." 1.Jan: "On je to pravé světlo, které osvěcuje každého člověka přicházejícího na svět.... A to světlo svítí ve tmě a tma jej nepohltila.." A další a další verše. Nebe září jasem Jeho slávy. Turinské plátno je pozdravem Pána Ježíše pro nás, jeho učedníky a následovníky a důkazem o jeho existenci pro poslední časy. :-)

9 15
možnosti
RS

kdo chce,at věří,kdo né,at nevěří.Tomu,kdo věří/v pravost/to je vzpomínka,relikvie,kdo né-třeba to respektovat...Co se týká názoru vědců-zatím vyhrává pravost,až na tzv.karbonový test/miulé století/byl

dobrým argumentem nevěrců-posléze spochybněn,

nebot nebylo osvětleno jak jinak tedy plátno vzniklo,

nežli dle zjištění do této doby...

1 1
možnosti