Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ostrůvků je na silnicích stále víc. Řidiči nadávají, chodci je chválí

Řidiči na ně nadávají, chodci o nich mluví převážně v dobrém. Letos na Vysočině přibudou další ostrůvky v širokých silnicích - v Náměšti či v Pelhřimově.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R26a70d98e87k 79M68i56t46a12s 6461788301180

Pokud radne neoznaci ostruvky reflexni barvou a nebudou dobre videt i ve dne, tak se tim nic nezlepsi. Nejlepsi ostruvky jsou z umele hmoty ty velke zlute nebo oranzove, protoze jsou pro vsechny dobre viditelne.

0/0
29.3.2013 13:53

L88u70k20á62š 60V39a47ň43u90r94a 1905734823513

U nas jezdily auta rychle, nedalo se prejit ani najet z vwdlejsi a tak udelali ostruvek. Ted nejde prejit ani prejet a navic na ostruvku auta bouraji. Problem je totiz v tom, ze nejsou auta na hlavni videt a jak na posledni chvili uvidi ostruvek, tak to strhnou primo do lidi.

0/0
28.3.2013 18:56

J90a33n 77D92l54o50u20h66ý 8236910753350

u nás se na takovém ostrůvku za první půlrok staly dva smrťáky. Tak nevím, jaký je přínos. :-/

0/0
28.3.2013 15:54

J83a21n 24B41á12r78t76a 3260346518

Ostrůvky ano. Ale ať jsou vidět. Ne že si tam někdo urazí nápravu při pár centimetrech sněhu. Byl by takový problém dát na začátek a konec ostrůvku nějaký sloupek?

+1/0
27.3.2013 19:11

J75a71n 93S59v68o86b34o96d25a 2454881458770

Já sem pod sněhem neviděl ostrůvek a rozstřelil jsem na něm dvě pneumatiky. Jako by nebylo na našich silnicích dost jiných nerovností, ještě tam budou stavět takový pyramidy. D.E.B.I.L.O.V.É.

0/0
28.3.2013 21:01

J52i56n94d68ř63i94c95h 93Š84k78o49p25e16k 4415211280745

Dopravní inženýr bude asi kapacita. Pokud obhajuje úpravu silnic, která poškozuje kola, není asi normální. Předpokládám, že v duchu této logiky, bude proti oprávám povrchu silnic. Nebo´t díry v asfaltu zpomalují povrch a přispívají tak k větší bezpečnosti. Co na tom, že se ničí podvozky a kola ?

+5/0
27.3.2013 18:32

J48a41n 75Š28l38é28g34l 8672250228503

Zkusil jste někdy na ty ostrůvky nejezdit? Já to udělal jednou a nebyl to dobrý nápad :-)

0/−1
27.3.2013 18:45

J76i13n40d56ř40i63c29h 71Š47k83o80p31e49k 4725351560875

úmyslně po nich nikdo normální nejezdí. Ale třeba se potřebuješ uhnout (sanitce, policajtům) nebo je sníh a ostrůvek je zahrnutý......

+1/0
28.3.2013 7:28
Foto

K27a56r68e59l 58S83u69c69k 9167589271882

A co sanitky, policie a hasiči?

Myslel někdo na ně při výstavbě těhle oblud? Víte kolik sanitních a policejních vozů si při zásahu prorazilo pneumatiky či poškodili vozidlo? K FN Bulovka je to od sanitek ogumované až to hezké není. (a pak se mají snižovat dojezdy sanitních vozů ke zraněným)

V líbeznicích u prahy se dva autobusy naproti sobě nevejdou protože tam z těhle ptákovin udělali "šikanu".

Doufám, že těm co tohle vymylseli se právě ta jejich sanitka až jim pojede na pomoc "vyseká" na tomhle obrubníku.

+4/0
27.3.2013 15:04

E78v55a 23N27o92v62o37t47n84á 2955435926372

Přesně to jsem chtěla napsat. Viz Velké Meziříčí na Novosadech. Furt ucpáno nejvíce v pátek a na klasické 2 proudovce ostůvek. A když jedou Hasiči nebo sanitka, což se stává často, díky blízké stanici RZS a Hasičské základně, není s  autem kam se vrtnout. Ti co nestojí blízko ostrůvku můžou na chodník, ale ti těsně u ostůvku nemaj kam, je tam semafor......Chodci lezou stejně kolikrát mimo přechody jen aby ušetřili pár kroků, nebo se pustí na 4 proudovku kde si to auta sviští o 106. Ano někde se ostrůvek hodí, ale někde je to na ......na píp.

0/0
27.3.2013 23:32

J47a52n 98F67r49o71l50í11k 6776980655634

V Holandsku tento silniční fašismus neexistuje. Často chodníky od silnice odděluje jen jiná barva dlažby. Viděl jsem v TV záběr, kdy v noci Superb v Praze odbočoval vlevo, narazil na neoznačený vyvýšený ostrůvek a to ho odhodilo na sloup nesoucí trolej. Řidič to nepřežil. I dík pitomcům na radnicích a BESIPU, kteří takové záludnosti za naše peníze realizují a propagují aby měly spřátelené stavbní firmy zakázky a oni provize. Jedu po silnici 380 Brno- Hodonín. Samá díra a roleta, katastrofální tankodrom I. třídy, který má být podle záměru MD zpoplatněn. Ovšem na obecní radary a nesmyslné ostrůvky peníze jsou.;-€

+4/0
27.3.2013 12:50

J65a16n 42Š34l96é22g74l 8492260348663

Určitě jste pro rychlostní omezení na dálnici jaké mají v Dánsku? Maximální rychlost je 120 km/h. Určitě jste pro :-).

0/0
27.3.2013 18:44

J86i67n21d35ř50i60c53h 34Š28k30o17p58e25k 4305971640575

bylo by objektivní uvést, v jaké rychlosti superb odbočoval.

0/0
28.3.2013 6:39

T49o89m23á91š 56J20u59r38e39č34k20a 3553272689703

ono, by všechno fungovalo, kdyby se i chodci naučili přes tu slinici přecházet....ono je hrozně jednoduché všechno hodit na řidiče. Je spousta chodců co si stále myslí, že mají na přechodě absolutní přednost a nemusí se rozhlížet....však on v tom autě zastaví. Nejhorší je to na přechodech které vychází mezi zaparkovanými auty. Já ostrůvky spíše chválím, ale vadí mi, že většinou jsou naprosto neosvětlené a už jsem si o jeden takovej v mlze málem urazil kolo.

+2/0
27.3.2013 12:21

Z59d83e87n42a 98H21v96o75z58d77e57n15s50k85á 6443687497726

Neosvetlene, neoznacene, nepomalovane...

+2/0
27.3.2013 12:25

J36i34ř76í 56K36ü38h80r 2100396140366

A jak to teda je dle vás s tou předností chodců na přechodu? Chodec dle zákona nesmí na přechod vstoupit bezprostředně před blížící se vozidlo (zákon tuto vzdálenost blíže nespecifikuje). Zato řidič nesmí chodce omezit či ohrozit (zákonem specifikované pojmy).

0/0
27.3.2013 15:12

J65a57n 70B32á70r81t31a 3860676808

Žádný zákon nedokáže zrušit fyzikální zákony i kdyby zákonodárce jakkoliv chtěl. Když vám zpoza rohu vyběhne pitomec se sluchátky na uších rovnou před auto tak neuděláte nic. I když stihnete zareagovat, auto má nějakou setrvačnost. A to i při velmi pomalé jízdě.

+1/0
27.3.2013 19:16

J89i21ř64í 85K15ü33h25r 2690896600356

Samozřejmě,ale na to jsem se neptal.

0/0
27.3.2013 23:47

T29o91m90á23š 32J54u16r42e68č16k69a 3203112179353

Zákon chodci ukládá: 1. pokud je v dosahu 50 metrů přechod, chodec je povinnen tento přechod použít. Pokud není může přejít vozovku se zvýšenou opatrností a bez toho aniž by projíždějící vozidla omezil(dále specifiokován pojem "omezit") či ohrzil. 2. Chodec je povinnen se před přecházením přechodu ujistit, že vozidlo dojíždějící k přechodu bude schopno bezpečně zastavit(toto 80%chodců nedělá a bez rozhlédnutí či zpomalení: hele přechod hup na něj a všeci se třeba po..te). Nejhorší jsou nezodpovědné matky, které lezou na přechod mezi auty s kočárkem a první co strčí do cesty je kočárek. Já zásadně před přechodem zpomalím a mám nohu na brzdě, no kdybych to jednou neudělal nesl bych si životem smrt dítěte v kočárku a to jen z důvodu neopatrnosti a nezodpovědnosti té ženy.

+1/0
28.3.2013 8:03

P43a68v63e57l 10O67d81r71a71z47i71l 6324219687900

Který zákon citujete?

Píšete totiž takové nesmysly, že se vsadím, že žádný. Jak může chodec ohrozit vozidlo? ;-D

Ano, před přechodem zpomalíte, protože TO vám zákon nařizuje, komiku.

0/0
29.3.2013 11:05

J48a13n 84S43v73o43b47o76d63a 2494621798970

Je uplně jedno jak je zákon napsanej, důležitý je, že ten kdo to nakonec odskáče je chodec. Podle toho by se ty chodci měli v provozu chovat.

0/0
28.3.2013 21:10

Š70t88e14f38a51n 46F69r67i68č31a 7782638563546

Ostrůvky jsou zpravidla dobrá věc z hlediska bezpečnosti chodců. Bohužel jsou ale nedostatečně osvětlené, za zhoršené viditelnosti jsou neviditelnou překážkou uprostřed cesty. Zejména v mlze. To je problém, kterým se snad nezabýval nikdo. Dalším problémem jsou neukáznění řidiči, kteří ve zpomalovacím retardéru rychlost nesníží a ohrožují po výjezdu z retardéru všechny okolo, jak na chodníku, tak protijedoucí vozidla. V neposlední řadě dalším problémem, typickým pro Česko je lajdácká údržba. Ve vyspělých zemích poškozený obrubník je nejpozději do druhého dne opraven. Ne tak v Česku. Zde jej zásadně neopraví nikdo nikdy, leda až při rekonstrukci po 25 letech.

0/−3
27.3.2013 8:19

Z29d90e21n85a 25H92v64o31z35d45e66n68s58k79á 6283117767126

Tenhle ostruvek na Konevce fakt miluju:

http://tinyurl.com/37kw64

Projizdejici autobus ma co delat, aby to vytocil mezi ostruvkem a poslednim zaparkovanym autem.

+1/−1
27.3.2013 10:00

Z96d91e66n42a 94H34v62o52z98d68e69n49s37k88á 6543527367896

Sorry,

http://tinyurl.com/blg5fa9

+2/0
27.3.2013 10:02

P48ř55e96m58y71s34l 32Č45e79r71n28í67k 9907664349858

Tady se řeší bejkárny;-D především by se měli všichni respektovat.....dokud tohle nebude platit,tak žádný ostrůvek za statisíce nebude fungovat. Nehledě na náklady s tím spojené v následujících letech. Chodec i když si to chválí a každý z nás je občas chodec by nemusel lézt do silnice s přilepeným mobilem na ksichtu a nebo s tím, že se nerozhlédne.Stejně tak řidič by měl pustit chodce. Ideál tu bohužel nefunguje a nikdy nebude i navzdory překážkám.Jako chodec auta pouštím,jako řidič bych někdy z auta vylezl a místo nárazníku otisk pěstí.;-D Snad se mi nic nestane,když jsem tak liberální;-D

+2/0
27.3.2013 7:23

J95o23s59e93f 38D68r86á55s32a24l 2924465901

zapomínate, že každý není mladý junák a má třeba potíže s chůzí...pro takového je dlouhý přechod přes frekventovanou komunikaci velké riziko. Ostrůvek zajišťuje určité bezpečí nejen pro toho chodce, ale i snížené riziko pro řidiče, že někoho srazí

+1/−2
27.3.2013 8:22
Foto

K24a42r67e40l 71S13u28c39k 9717699311622

Viděl jste světlou výšku SUV? Takhovýhle ostrůvek ho nezastaví přejede ho a i chodce na něm.

0/0
27.3.2013 15:07

L32i16b93o61r 41F43o83l53t23ý38n59e23k 2666135927324

To co je na fotce v článku, pokud to není zrovna zapadané sněhem, je celkem OK. Ale opakuju, je třeba to pořádně označit a o to pečlivěji ohrnovat sníh, když už se zúží silnice.

Co mně vadí, jsou jen ty značky na žlutém podstavci s betonovou základnou, které se občas pohnou a pak je dost problém se do toho netrefit, když jedu vedle autobusu, který jede blízko středové čáry.

+2/0
27.3.2013 7:15

T81o64m34a42s 18N12o21v41o55t63n71y 3361626258739

Ostrůvky, kde je to pro chodce nebezpečné? OK, ale ať jsou pořádně vyznačené, když už tam někdo udělá obrubník vysoký 25 čísel jako v Brně na Pionýrské třeba....

+2/0
26.3.2013 23:12

J60i36ř87í 43K16ü54h21r 2480706780176

Ona je značka levnější než stavba nějakého ostrovu. Tak se raději udělá ostrůvek a značka.

0/0
26.3.2013 23:26

M40i10l74o63š 47B48é31m 6624149382613

Zase ta zvrácená idelogie, že auto jsou něco zlého, nepřátelského a bez nich bychom se měli všichni lépe... :-P

+8/−6
26.3.2013 14:19

J29i50ř90í 59K39ü88h14r 2800676790626

Kdo to kde píše?

+1/−4
26.3.2013 18:34

M12i70l78o59š 58B80é83m 6214859272123

Je to cítit z celého článku, nejvíce ze slov pana Stejskala.

+3/−1
26.3.2013 18:38

K18a36t57e92ř16i42n18a 32V33a63š53á19k45o37v14á 5271492409805

to asi jak si kdo prebere. Nepovazuju auta za neco superzleho, ale mesto by pro me melo byt stejne tak bezpecne pro chodce a jako chodec jsem rada, kdyz mam moznost bezpecne prejit, takze ostruvky vitam. Klido prejdu nadvakrat, uz se mi totiz stalo, ze do me ridic v rychlem pruhu drcl, ackloli vsichni vedle nej stali. Jako chodec mate v te situaci vyhled nulovy, takze na sirsich silnicich, proc ne.

+1/−2
26.3.2013 19:34

M90i26l15o68š 30B24é15m 6664649202763

Nojo, já kam nevidím a kde si nejsem stoprocentně jistý, tam nelezu. Radši si chvilku počkám na přehlednější situaci. Ale hlavně po celou dobu pobytu na silnici kontroluji situaci kolem sebe. A nemám problém. Nikdy sem neměl jako chodec problém. Ale když občas sleduji chování ostatních chodců, kteří se v lepším případě rozhlédnou aspoň před vstupem, ale pak už jim je všechno jedno, v horším případě vůbec, tak se nedivím, že se spousta z nich snadno dostane (samozřejmě s přispěním nějakého bezohledného řidiče) do nebezpečné situace.

+4/−1
26.3.2013 19:44

P86e36t52r 91Z92d96e53n96ě79k 2814579134

R^R^R^

+1/0
27.3.2013 8:01

T35o52m65á43š 74Z42e18m49a13n 3295698214425

A nestačilo by se prostě rozhlédnout? Přijdu k dalšímu pruhu a ubezpečím se, že je prázdný/zastavený.

+3/0
26.3.2013 19:48

P86a21v51e36l 50S31t41a44v95j21a61n26í47k 1830166460661

Nestačí, zastavuju pár metrů pře přechodem, protože souseda dostalo auto tak, že maník nabořil stojící auto zezadu, to se posunulo a skončilo to zlomeninou. Pak můžete kontrolovat co chcete, obzvlášť, až vám bude 80 a víc.

+1/−1
26.3.2013 23:20

J82i76ř64í 72K48ü35h54r 2810956260616

To se stalo mi. Díky bohu v cca 18ti. Tak jsem jen zjistil zda-li po mě nikdo nic nechce. Skočil do šaliny. A do hodiny jsem seděl ve vlaku směr Vranovská přehrada.Mít zlomenou hnátu ,tak by výlet/prázdniny skončil dřív než by začal.

0/0
26.3.2013 23:30

K89a17t75e93ř64i80n50a 69V12a74š48á47k60o91v73á 5351272589685

no, evidentne nestacilo, za temi stojicimi auty proste nevidite. Jen pomalu (nastesti), ale nestihl dobrzdit. Je fakt, ze od te doby vzdycky pockam, az ridic stoji - coz jim vadi jeste vic, a docela je i chapu, ale holt mi to za to stoji :-)

0/0
27.3.2013 7:52

P95a50v66e35l 64O95d71r16a42z39i55l 6204889417330

Máte metr čtyřicet??? Za stojící auto vidím, je o dost nižší, než já.

0/0
29.3.2013 11:07

P67a12v55e80l 75K77o80v40á96ř 1293317836904

Někdy to prostě nestačí,přecházím často na kruháči u Křivého psa (F-M) a to tak,abych přecházel pokud možno co nejméně,podle toho po které staně chci pokračovat dále a často se mi stává,že už při opouštění přechodu cca 2m. k chodníku mi lízne paty velice spěchající řidič a s vytočeným motorem (s úpornou snahou mi dokázat,že mu překážím).Samozřejmě,někdy mě také rozčilují chodci,kteří váhají:mám-nemám? a to zastavuji už tak 10m. před přechodem a ukazuji rukou,můžete!.Ve městech či jiných osadách musí každý řidič předpokládat pohyb chodců a přizpůsobit svůj spěch.Pokud ne ,budou různé retardéry a můstky stále častějším jevem a nutností.Zkrátka tam kde jsou přechody pro chodce není závodní dráha a musíme se tam vejít všichni.:-)

+1/−1
27.3.2013 10:08

J31i75ř84í 84K54ü58h36r 2350206140866

Koordinátor BESIP pro Vysočinu Milan Stejskal se domnívá, že ostrůvky budí emoce u řidičů a ne u chodců proto, že je dosud v zemi zažité myšlení: auto rovná se neomezený vládce na silnici.

"To se změní, chce to čas. Ostrůvek má zklidnit provoz. Taková překážka má jednoznačný cíl - upoutat řidičovu pozornost a zpomalit jej. Druhou věcí je, jak jsou ostrůvky zvýrazněné," upozornil Stejskal.

Zdroj:http://jihlava.idnes.cz/ostruvku-je-v-silnicich-stale-vic-ridici-nadavaji-chodci-je-chvali-p93-/jihlava-zpravy.aspx?c=A130326_1909377_jihlava-zpravy_mkk

Kde jste tu vaši ideologii v výše nadepsaném textu spatřil?

Jen proto ,že někdo nenadřazuje řidiče a jejich vozy nad vše ostatní ještě neznamená ,že ve vozidlech vidí něco zvráceného a nepřátelského.

+1/−3
26.3.2013 22:42

M32i50l94o59š 23B42é24m 6794589462913

No je potřeba jim stavět překážky, zpomalovat je, omezovat je, znepříjemňovat jim život. Klidně i za pomoci demagogie o neomezeném vládci silnic. Auta, potažmo řidiči, jsou už teď nejvíce kriminalizovanou skupinou obyvatel. Žádní vládci.

+4/0
27.3.2013 7:41

J59i49ř77í 37K97ü31h45r 2500726580506

Kdyby všichni řidiči dodržovali max povolenou rychlost nebyly by tyto ostrůvky či retardéry zapotřebí.Jelikož ale (někteří) řidiči jezdí jak jezdí jsou tyto stavby potřeba.Je třeba je omezovat a zpomalovat stavebními úpravami když to jinak nejde.

Co má společného kriminalizování a omezování?

0/−1
27.3.2013 11:06

M40i56l53o10š 60B61é16m 6234639242333

Kdyby všichni řidiči dodržovali povolenou rychlost, tak to ještě neznamená, že by se přestaly stávat nehody auta s chodcem. Rychlost zde sice hraje roli, ale spíše až v následcích. Na příčině je nejčastěji oboustranná nepozornost a bezohlednost. To je zase další z těch antiautařskejch blábolů, že za 99% problémů na silnici může rychlost.

0/0
27.3.2013 12:02

J39i79ř27í 66K96ü81h49r 2720476970856

Kdy kdo kde ,psal že pokud by se dodržovala předepsaná rychlost nebyly by nehody s chodci????¨

Jaký je teda dle vás účel retardérů ,když ne donutit řidiče snížit rychlost?

0/0
27.3.2013 12:17

M80i97l57o86š 32B23é84m 6614609632563

Aby bylo co dotovat...

+1/0
27.3.2013 12:20

V74á96c93l97a60v 36P11o25l43á23š62e78k 9316200391267

Jsem cyklista a tyhle ostrůvky velice nemám rád. Protože automobilisté se mne tam pokoušejí předjet, já nemám kam uhnout, on nemá kam uhnout, a tak mne předjíždí pár centimetrů od mých řídítek. Kdybych vjel do díry a neudržel směr, tak mne srazí.

+3/−1
26.3.2013 14:18

T81o71m13á73š 72Z68e41m98a66n 3765478764535

Ještě se mi nestalo, aby mě někdo předjížděl, když jedu vlede ostrůvku, ale vadí mi, že kvůli mě a ostrůvku někdo musí brzdit. To plynulosti dopravy a dobrovolné ohleduplnosti k cyklistům nepřisívá.

Pěší by naopak měli být více odpovědní za své chování a ne aby se vše házelo jen na řidiče.

+4/0
26.3.2013 17:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.