Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ostrůvků je na silnicích stále víc. Řidiči nadávají, chodci je chválí

Řidiči na ně nadávají, chodci o nich mluví převážně v dobrém. Letos na Vysočině přibudou další ostrůvky v širokých silnicích - v Náměšti či v Pelhřimově.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R24a96d24e26k 13M53i32t62a55s 6291688431400

Pokud radne neoznaci ostruvky reflexni barvou a nebudou dobre videt i ve dne, tak se tim nic nezlepsi. Nejlepsi ostruvky jsou z umele hmoty ty velke zlute nebo oranzove, protoze jsou pro vsechny dobre viditelne.

0/0
29.3.2013 13:53

L76u63k92á46š 35V97a92ň43u68r79a 1455144193713

U nas jezdily auta rychle, nedalo se prejit ani najet z vwdlejsi a tak udelali ostruvek. Ted nejde prejit ani prejet a navic na ostruvku auta bouraji. Problem je totiz v tom, ze nejsou auta na hlavni videt a jak na posledni chvili uvidi ostruvek, tak to strhnou primo do lidi.

0/0
28.3.2013 18:56

J70a75n 93D43l78o68u75h39ý 8636240393560

u nás se na takovém ostrůvku za první půlrok staly dva smrťáky. Tak nevím, jaký je přínos. :-/

0/0
28.3.2013 15:54

J65a69n 50B37á17r82t60a 3540726518

Ostrůvky ano. Ale ať jsou vidět. Ne že si tam někdo urazí nápravu při pár centimetrech sněhu. Byl by takový problém dát na začátek a konec ostrůvku nějaký sloupek?

+1/0
27.3.2013 19:11

J69a44n 42S42v45o42b78o92d15a 2544411768380

Já sem pod sněhem neviděl ostrůvek a rozstřelil jsem na něm dvě pneumatiky. Jako by nebylo na našich silnicích dost jiných nerovností, ještě tam budou stavět takový pyramidy. D.E.B.I.L.O.V.É.

0/0
28.3.2013 21:01

J29i76n59d92ř13i75c62h 33Š46k79o64p56e65k 4355841290905

Dopravní inženýr bude asi kapacita. Pokud obhajuje úpravu silnic, která poškozuje kola, není asi normální. Předpokládám, že v duchu této logiky, bude proti oprávám povrchu silnic. Nebo´t díry v asfaltu zpomalují povrch a přispívají tak k větší bezpečnosti. Co na tom, že se ničí podvozky a kola ?

+5/0
27.3.2013 18:32

J41a67n 12Š36l43é60g96l 8452890818333

Zkusil jste někdy na ty ostrůvky nejezdit? Já to udělal jednou a nebyl to dobrý nápad :-)

0/−1
27.3.2013 18:45

J19i81n62d27ř46i92c89h 43Š13k16o96p30e36k 4705141870765

úmyslně po nich nikdo normální nejezdí. Ale třeba se potřebuješ uhnout (sanitce, policajtům) nebo je sníh a ostrůvek je zahrnutý......

+1/0
28.3.2013 7:28
Foto

K17a59r22e86l 61S46u52c15k 9437769311402

A co sanitky, policie a hasiči?

Myslel někdo na ně při výstavbě těhle oblud? Víte kolik sanitních a policejních vozů si při zásahu prorazilo pneumatiky či poškodili vozidlo? K FN Bulovka je to od sanitek ogumované až to hezké není. (a pak se mají snižovat dojezdy sanitních vozů ke zraněným)

V líbeznicích u prahy se dva autobusy naproti sobě nevejdou protože tam z těhle ptákovin udělali "šikanu".

Doufám, že těm co tohle vymylseli se právě ta jejich sanitka až jim pojede na pomoc "vyseká" na tomhle obrubníku.

+4/0
27.3.2013 15:04

E69v21a 79N66o79v70o28t43n70á 2655315316782

Přesně to jsem chtěla napsat. Viz Velké Meziříčí na Novosadech. Furt ucpáno nejvíce v pátek a na klasické 2 proudovce ostůvek. A když jedou Hasiči nebo sanitka, což se stává často, díky blízké stanici RZS a Hasičské základně, není s  autem kam se vrtnout. Ti co nestojí blízko ostrůvku můžou na chodník, ale ti těsně u ostůvku nemaj kam, je tam semafor......Chodci lezou stejně kolikrát mimo přechody jen aby ušetřili pár kroků, nebo se pustí na 4 proudovku kde si to auta sviští o 106. Ano někde se ostrůvek hodí, ale někde je to na ......na píp.

0/0
27.3.2013 23:32

J31a70n 14F96r96o47l65í53k 6476320125304

V Holandsku tento silniční fašismus neexistuje. Často chodníky od silnice odděluje jen jiná barva dlažby. Viděl jsem v TV záběr, kdy v noci Superb v Praze odbočoval vlevo, narazil na neoznačený vyvýšený ostrůvek a to ho odhodilo na sloup nesoucí trolej. Řidič to nepřežil. I dík pitomcům na radnicích a BESIPU, kteří takové záludnosti za naše peníze realizují a propagují aby měly spřátelené stavbní firmy zakázky a oni provize. Jedu po silnici 380 Brno- Hodonín. Samá díra a roleta, katastrofální tankodrom I. třídy, který má být podle záměru MD zpoplatněn. Ovšem na obecní radary a nesmyslné ostrůvky peníze jsou.;-€

+4/0
27.3.2013 12:50

J86a66n 76Š28l50é24g62l 8302320338493

Určitě jste pro rychlostní omezení na dálnici jaké mají v Dánsku? Maximální rychlost je 120 km/h. Určitě jste pro :-).

0/0
27.3.2013 18:44

J27i58n17d36ř42i31c54h 84Š80k90o26p56e49k 4545661760335

bylo by objektivní uvést, v jaké rychlosti superb odbočoval.

0/0
28.3.2013 6:39

T83o17m67á90š 91J10u13r51e77č29k18a 3453982979393

ono, by všechno fungovalo, kdyby se i chodci naučili přes tu slinici přecházet....ono je hrozně jednoduché všechno hodit na řidiče. Je spousta chodců co si stále myslí, že mají na přechodě absolutní přednost a nemusí se rozhlížet....však on v tom autě zastaví. Nejhorší je to na přechodech které vychází mezi zaparkovanými auty. Já ostrůvky spíše chválím, ale vadí mi, že většinou jsou naprosto neosvětlené a už jsem si o jeden takovej v mlze málem urazil kolo.

+2/0
27.3.2013 12:21

Z14d21e96n69a 63H26v21o67z66d41e84n72s46k21á 6193517267396

Neosvetlene, neoznacene, nepomalovane...

+2/0
27.3.2013 12:25

J54i61ř41í 40K48ü24h16r 2390166340856

A jak to teda je dle vás s tou předností chodců na přechodu? Chodec dle zákona nesmí na přechod vstoupit bezprostředně před blížící se vozidlo (zákon tuto vzdálenost blíže nespecifikuje). Zato řidič nesmí chodce omezit či ohrozit (zákonem specifikované pojmy).

0/0
27.3.2013 15:12

J55a85n 50B85á15r59t78a 3900506658

Žádný zákon nedokáže zrušit fyzikální zákony i kdyby zákonodárce jakkoliv chtěl. Když vám zpoza rohu vyběhne pitomec se sluchátky na uších rovnou před auto tak neuděláte nic. I když stihnete zareagovat, auto má nějakou setrvačnost. A to i při velmi pomalé jízdě.

+1/0
27.3.2013 19:16

J64i27ř75í 82K27ü55h87r 2920106600896

Samozřejmě,ale na to jsem se neptal.

0/0
27.3.2013 23:47

T63o82m66á66š 89J89u14r66e62č39k40a 3653802259553

Zákon chodci ukládá: 1. pokud je v dosahu 50 metrů přechod, chodec je povinnen tento přechod použít. Pokud není může přejít vozovku se zvýšenou opatrností a bez toho aniž by projíždějící vozidla omezil(dále specifiokován pojem "omezit") či ohrzil. 2. Chodec je povinnen se před přecházením přechodu ujistit, že vozidlo dojíždějící k přechodu bude schopno bezpečně zastavit(toto 80%chodců nedělá a bez rozhlédnutí či zpomalení: hele přechod hup na něj a všeci se třeba po..te). Nejhorší jsou nezodpovědné matky, které lezou na přechod mezi auty s kočárkem a první co strčí do cesty je kočárek. Já zásadně před přechodem zpomalím a mám nohu na brzdě, no kdybych to jednou neudělal nesl bych si životem smrt dítěte v kočárku a to jen z důvodu neopatrnosti a nezodpovědnosti té ženy.

+1/0
28.3.2013 8:03

P78a22v66e30l 68O85d60r21a78z78i23l 6844609307160

Který zákon citujete?

Píšete totiž takové nesmysly, že se vsadím, že žádný. Jak může chodec ohrozit vozidlo? ;-D

Ano, před přechodem zpomalíte, protože TO vám zákon nařizuje, komiku.

0/0
29.3.2013 11:05

J78a26n 70S12v87o29b60o94d11a 2924261608190

Je uplně jedno jak je zákon napsanej, důležitý je, že ten kdo to nakonec odskáče je chodec. Podle toho by se ty chodci měli v provozu chovat.

0/0
28.3.2013 21:10

Š98t83e12f29a13n 14F87r66i34č24a 7982778833136

Ostrůvky jsou zpravidla dobrá věc z hlediska bezpečnosti chodců. Bohužel jsou ale nedostatečně osvětlené, za zhoršené viditelnosti jsou neviditelnou překážkou uprostřed cesty. Zejména v mlze. To je problém, kterým se snad nezabýval nikdo. Dalším problémem jsou neukáznění řidiči, kteří ve zpomalovacím retardéru rychlost nesníží a ohrožují po výjezdu z retardéru všechny okolo, jak na chodníku, tak protijedoucí vozidla. V neposlední řadě dalším problémem, typickým pro Česko je lajdácká údržba. Ve vyspělých zemích poškozený obrubník je nejpozději do druhého dne opraven. Ne tak v Česku. Zde jej zásadně neopraví nikdo nikdy, leda až při rekonstrukci po 25 letech.

0/−3
27.3.2013 8:19

Z53d80e38n69a 96H87v46o68z37d76e61n63s59k77á 6293507697586

Tenhle ostruvek na Konevce fakt miluju:

http://tinyurl.com/37kw64

Projizdejici autobus ma co delat, aby to vytocil mezi ostruvkem a poslednim zaparkovanym autem.

+1/−1
27.3.2013 10:00

Z85d76e19n58a 75H19v96o92z94d91e78n48s85k98á 6443477317356

Sorry,

http://tinyurl.com/blg5fa9

+2/0
27.3.2013 10:02

P13ř15e79m91y81s31l 31Č47e69r34n84í46k 9967754379318

Tady se řeší bejkárny;-D především by se měli všichni respektovat.....dokud tohle nebude platit,tak žádný ostrůvek za statisíce nebude fungovat. Nehledě na náklady s tím spojené v následujících letech. Chodec i když si to chválí a každý z nás je občas chodec by nemusel lézt do silnice s přilepeným mobilem na ksichtu a nebo s tím, že se nerozhlédne.Stejně tak řidič by měl pustit chodce. Ideál tu bohužel nefunguje a nikdy nebude i navzdory překážkám.Jako chodec auta pouštím,jako řidič bych někdy z auta vylezl a místo nárazníku otisk pěstí.;-D Snad se mi nic nestane,když jsem tak liberální;-D

+2/0
27.3.2013 7:23

J67o34s37e44f 83D45r73á15s18a96l 2814385421

zapomínate, že každý není mladý junák a má třeba potíže s chůzí...pro takového je dlouhý přechod přes frekventovanou komunikaci velké riziko. Ostrůvek zajišťuje určité bezpečí nejen pro toho chodce, ale i snížené riziko pro řidiče, že někoho srazí

+1/−2
27.3.2013 8:22
Foto

K24a42r33e74l 24S70u76c75k 9637559711882

Viděl jste světlou výšku SUV? Takhovýhle ostrůvek ho nezastaví přejede ho a i chodce na něm.

0/0
27.3.2013 15:07

L50i33b59o95r 29F63o56l80t61ý70n10e62k 2856605967954

To co je na fotce v článku, pokud to není zrovna zapadané sněhem, je celkem OK. Ale opakuju, je třeba to pořádně označit a o to pečlivěji ohrnovat sníh, když už se zúží silnice.

Co mně vadí, jsou jen ty značky na žlutém podstavci s betonovou základnou, které se občas pohnou a pak je dost problém se do toho netrefit, když jedu vedle autobusu, který jede blízko středové čáry.

+2/0
27.3.2013 7:15

T81o19m53a88s 17N15o45v59o70t74n29y 3981726758959

Ostrůvky, kde je to pro chodce nebezpečné? OK, ale ať jsou pořádně vyznačené, když už tam někdo udělá obrubník vysoký 25 čísel jako v Brně na Pionýrské třeba....

+2/0
26.3.2013 23:12

J45i85ř20í 33K48ü54h50r 2600266300666

Ona je značka levnější než stavba nějakého ostrovu. Tak se raději udělá ostrůvek a značka.

0/0
26.3.2013 23:26

M42i60l55o72š 76B27é87m 6674329742473

Zase ta zvrácená idelogie, že auto jsou něco zlého, nepřátelského a bez nich bychom se měli všichni lépe... :-P

+8/−6
26.3.2013 14:19

J66i52ř90í 62K83ü75h29r 2890796830256

Kdo to kde píše?

+1/−4
26.3.2013 18:34

M84i88l39o46š 16B56é44m 6654889852553

Je to cítit z celého článku, nejvíce ze slov pana Stejskala.

+3/−1
26.3.2013 18:38

K56a58t72e81ř52i85n61a 76V97a38š38á91k94o56v48á 5721352599805

to asi jak si kdo prebere. Nepovazuju auta za neco superzleho, ale mesto by pro me melo byt stejne tak bezpecne pro chodce a jako chodec jsem rada, kdyz mam moznost bezpecne prejit, takze ostruvky vitam. Klido prejdu nadvakrat, uz se mi totiz stalo, ze do me ridic v rychlem pruhu drcl, ackloli vsichni vedle nej stali. Jako chodec mate v te situaci vyhled nulovy, takze na sirsich silnicich, proc ne.

+1/−2
26.3.2013 19:34

M41i14l81o52š 30B19é65m 6304819322783

Nojo, já kam nevidím a kde si nejsem stoprocentně jistý, tam nelezu. Radši si chvilku počkám na přehlednější situaci. Ale hlavně po celou dobu pobytu na silnici kontroluji situaci kolem sebe. A nemám problém. Nikdy sem neměl jako chodec problém. Ale když občas sleduji chování ostatních chodců, kteří se v lepším případě rozhlédnou aspoň před vstupem, ale pak už jim je všechno jedno, v horším případě vůbec, tak se nedivím, že se spousta z nich snadno dostane (samozřejmě s přispěním nějakého bezohledného řidiče) do nebezpečné situace.

+4/−1
26.3.2013 19:44

P45e29t90r 18Z79d19e20n96ě24k 2524919514

R^R^R^

+1/0
27.3.2013 8:01

T55o33m88á42š 89Z73e79m95a63n 3335838144125

A nestačilo by se prostě rozhlédnout? Přijdu k dalšímu pruhu a ubezpečím se, že je prázdný/zastavený.

+3/0
26.3.2013 19:48

P35a48v16e60l 69S63t81a40v78j47a30n21í85k 1460506570821

Nestačí, zastavuju pár metrů pře přechodem, protože souseda dostalo auto tak, že maník nabořil stojící auto zezadu, to se posunulo a skončilo to zlomeninou. Pak můžete kontrolovat co chcete, obzvlášť, až vám bude 80 a víc.

+1/−1
26.3.2013 23:20

J67i38ř85í 80K91ü20h40r 2450856340286

To se stalo mi. Díky bohu v cca 18ti. Tak jsem jen zjistil zda-li po mě nikdo nic nechce. Skočil do šaliny. A do hodiny jsem seděl ve vlaku směr Vranovská přehrada.Mít zlomenou hnátu ,tak by výlet/prázdniny skončil dřív než by začal.

0/0
26.3.2013 23:30

K97a93t41e26ř64i68n72a 57V49a43š41á21k23o14v34á 5211132949485

no, evidentne nestacilo, za temi stojicimi auty proste nevidite. Jen pomalu (nastesti), ale nestihl dobrzdit. Je fakt, ze od te doby vzdycky pockam, az ridic stoji - coz jim vadi jeste vic, a docela je i chapu, ale holt mi to za to stoji :-)

0/0
27.3.2013 7:52

P25a96v38e34l 47O13d21r90a94z13i30l 6364519647870

Máte metr čtyřicet??? Za stojící auto vidím, je o dost nižší, než já.

0/0
29.3.2013 11:07

P97a61v81e61l 47K38o96v17á25ř 1703537346604

Někdy to prostě nestačí,přecházím často na kruháči u Křivého psa (F-M) a to tak,abych přecházel pokud možno co nejméně,podle toho po které staně chci pokračovat dále a často se mi stává,že už při opouštění přechodu cca 2m. k chodníku mi lízne paty velice spěchající řidič a s vytočeným motorem (s úpornou snahou mi dokázat,že mu překážím).Samozřejmě,někdy mě také rozčilují chodci,kteří váhají:mám-nemám? a to zastavuji už tak 10m. před přechodem a ukazuji rukou,můžete!.Ve městech či jiných osadách musí každý řidič předpokládat pohyb chodců a přizpůsobit svůj spěch.Pokud ne ,budou různé retardéry a můstky stále častějším jevem a nutností.Zkrátka tam kde jsou přechody pro chodce není závodní dráha a musíme se tam vejít všichni.:-)

+1/−1
27.3.2013 10:08

J68i88ř25í 90K29ü87h94r 2920606900306

Koordinátor BESIP pro Vysočinu Milan Stejskal se domnívá, že ostrůvky budí emoce u řidičů a ne u chodců proto, že je dosud v zemi zažité myšlení: auto rovná se neomezený vládce na silnici.

"To se změní, chce to čas. Ostrůvek má zklidnit provoz. Taková překážka má jednoznačný cíl - upoutat řidičovu pozornost a zpomalit jej. Druhou věcí je, jak jsou ostrůvky zvýrazněné," upozornil Stejskal.

Zdroj:http://jihlava.idnes.cz/ostruvku-je-v-silnicich-stale-vic-ridici-nadavaji-chodci-je-chvali-p93-/jihlava-zpravy.aspx?c=A130326_1909377_jihlava-zpravy_mkk

Kde jste tu vaši ideologii v výše nadepsaném textu spatřil?

Jen proto ,že někdo nenadřazuje řidiče a jejich vozy nad vše ostatní ještě neznamená ,že ve vozidlech vidí něco zvráceného a nepřátelského.

+1/−3
26.3.2013 22:42

M34i69l64o52š 31B96é78m 6534229602313

No je potřeba jim stavět překážky, zpomalovat je, omezovat je, znepříjemňovat jim život. Klidně i za pomoci demagogie o neomezeném vládci silnic. Auta, potažmo řidiči, jsou už teď nejvíce kriminalizovanou skupinou obyvatel. Žádní vládci.

+4/0
27.3.2013 7:41

J71i72ř74í 97K41ü98h35r 2830106850436

Kdyby všichni řidiči dodržovali max povolenou rychlost nebyly by tyto ostrůvky či retardéry zapotřebí.Jelikož ale (někteří) řidiči jezdí jak jezdí jsou tyto stavby potřeba.Je třeba je omezovat a zpomalovat stavebními úpravami když to jinak nejde.

Co má společného kriminalizování a omezování?

0/−1
27.3.2013 11:06

M31i75l13o83š 41B40é58m 6144959772373

Kdyby všichni řidiči dodržovali povolenou rychlost, tak to ještě neznamená, že by se přestaly stávat nehody auta s chodcem. Rychlost zde sice hraje roli, ale spíše až v následcích. Na příčině je nejčastěji oboustranná nepozornost a bezohlednost. To je zase další z těch antiautařskejch blábolů, že za 99% problémů na silnici může rychlost.

0/0
27.3.2013 12:02

J22i95ř94í 16K10ü37h71r 2580926120886

Kdy kdo kde ,psal že pokud by se dodržovala předepsaná rychlost nebyly by nehody s chodci????¨

Jaký je teda dle vás účel retardérů ,když ne donutit řidiče snížit rychlost?

0/0
27.3.2013 12:17

M94i24l27o59š 29B62é20m 6914739562973

Aby bylo co dotovat...

+1/0
27.3.2013 12:20

V21á89c47l74a56v 43P33o19l74á77š67e97k 9136370761907

Jsem cyklista a tyhle ostrůvky velice nemám rád. Protože automobilisté se mne tam pokoušejí předjet, já nemám kam uhnout, on nemá kam uhnout, a tak mne předjíždí pár centimetrů od mých řídítek. Kdybych vjel do díry a neudržel směr, tak mne srazí.

+3/−1
26.3.2013 14:18

T97o96m48á16š 58Z53e64m78a29n 3665398494795

Ještě se mi nestalo, aby mě někdo předjížděl, když jedu vlede ostrůvku, ale vadí mi, že kvůli mě a ostrůvku někdo musí brzdit. To plynulosti dopravy a dobrovolné ohleduplnosti k cyklistům nepřisívá.

Pěší by naopak měli být více odpovědní za své chování a ne aby se vše házelo jen na řidiče.

+4/0
26.3.2013 17:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.