Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poslanec Šincl navrhl další volna, když svátky připadnou na víkend

Z původní snahy uctít Jana Palacha, který se upálil v lednu 1969 na protest proti okupaci Československa, může být nakonec širší změna zákona o státních svátcích. Poslanec ČSSD Jan Šincl při projednávání návrhu, podle nějž by výročí Palachovy oběti bylo významným dnem, navrhl změnu, která by rozšířila volné dny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M85a81x 42B96r61a37u80n 7422634363

Počin pana Šincla není nic jiného než znak ekonomického diletantství. Zřejmě nikdy nepřemýšlel kolik stojí živnostníka( prý parazita) a nebo firmu v naší zemi zaměstnanec. Jestliže se chce ČSSD ubírat cestou, kterou prezentují posledních čtrnáct dní tak pěkně děkuji. Ekonomika potřebuje rozjet a ne neustálé rány pod pás, na to nám stačí Kalousek. Ještě jsem si vzpomněl na Tomáše Baťu i když to možná nesouvisí - http://buzzmag.cz/bata-pojmenoval-opravdovy-puvod-financni-krize-uz-pred-77-lety-04-04-2009

0/0
27.3.2013 19:42

M11a74r73t24i77n 52H96o84u28b35a 6903371869358

jako spravny PARAZIT statni svatky ani pracovni dobu moc neresim. parazituji temer porad. lepe jsou na to moji zamestanci, kteri na me drou svych 8hod denne a odchazeji z prace s cistou hlavou, socialnim zabezpecenim a tesi se na kazdy statni svatek, ktery pripadne na pracovni den. a kdyz neco po.. delaji, tak jsou vysmati, protoze zakonik prace chrani kazdeho smejda

+1/−1
27.3.2013 10:11

V24á93c85l96a59v 75Š96u64b98r73t 9477123738277

Tak to si musíte najít lepší zaměstnance.

0/0
27.3.2013 12:09

V93á46c19l48a40v 24Š13u31b91r57t 9807303988747

Ten parazit je sice trochu silné slovo, ale pan Mládek chtěl upozornit na živnostníky či falešné živnostníky (zaměstnance na ŽP), kteří většinou nemají zaměstnance a neplatí téměř žádné daně (přestože využívají veřejných služeb jako všichni ostatní). A to v pořádku není.

0/0
27.3.2013 12:16

M59a35r58t93i17n 82H66o50u82b81a 6873391459748

dle poslance cssd maji statni svatky jen maly dopad na hdp. mozna ano, tak velky ekonom nejsem, ale dopad do financi  me male firmy maji zasadni - zasadne negativni. jedini spokojeni jsou zamestnanci

+1/0
27.3.2013 10:08

M98i76c74h77a79l 84B33l88a81ž88e56k 3203203713925

A proto jsou na tom ve Španělsku a na Kypru tak jak jsou .Samej svátek a dělat e e .Rv

+1/0
27.3.2013 9:29

J48i78r54k96a 89N48o48v87á18k 1665438424520

Nejhorší je to, že současná vládní garnitura staví na stejnou úroveň Palacha i Mašíny. Tedy bojovníka proti totalitě (záměrně nepíšu proti komunismu) a vrahy, kteří šli jen za osobním prospěchem. To je velmi nebezpečný precedens. Z tohoto úhlu pohledu má Grebeníček pravdu a naši "novináři" nám zase podsuvají jen kousíček, kterým se má ovlivnit veřejné mínění jen tím jedním správným směrem. Nepřipomíná vám to něco?. Tuším, že žít Palach dnes, je velmi pravděpodobné, že by se upálil na protest proti "rozpočtově odpovědným reformám" současné vlády. Myslím, že v tomto případě by po něm ani pes neštěkl (natož aby z toho "někdo" dělal významný den), maximálně by jej naši "investigativní" novináři prohlásili za duševně chorého. Nebo se mýlím?

+1/−1
27.3.2013 8:55

L62i36o59n 10M78ü37l32l25e82r 5139505246502

Ja bych naopak veskere svatky jako dny volna zrusil a pridal bych dovolenou, s tim, ze na "svatek" by vam zamestnavatel dovcu nemohl zamitnout. At si to pak kazdy prebere, jak chce.

0/0
27.3.2013 7:25
Foto

O70l53d68r46i95c71h 93S57z44e13l42i41g54a 7353602879669

Známá bavička Müllerová mě opět rozesmála.;-D;-D;-D Prý vláda rozpočtové odpovědnosti.;-D;-D;-D

+3/0
27.3.2013 4:59

J20i45r51k79a 35C54h38l55á40d81e49k 5779651741146

Čím víc volna tím "líp". Zaměstnancům užívající si volné dny, platím průměr. Znamená to že stát rozdává volna a já jako zaměstnavatel to platím včetně odvodů na soc. a zdravotní pojištění zaměstnance. Když už stát rozdává, měl by i platit, stejně to nakonec zaplatí všichni.

Silně pochybuji že ve svátek někdo rozjímá nad jeho příčinou, spíš jej využívá k volnočasovým aktivitám, aniž by věděl proč svátek je, nebo se těší prací za příplatek.

Asi je to podle většinového názoru rouhání, ale domnívám se, že v dnešní době si nemůžeme další svátky dovolit.

Poslancům se to rozdává, když jim platíme prázdniny, Zelené čtvrtky, 100% nemocenskou atd., atd..

+4/−2
26.3.2013 23:53

M82a48r76t93i29n 70H70o70u48b94a 6283321279688

podle posledniho scitani se 80% lidi nehlasi k zadnemu nabozenstvi, nebo neuvadi zadne. takze to muze byt rouhani jen podle tech zbyvajicich 20% :)

http://vdb.czso.cz/sldbvo/#!stranka=podle-tematu&tu=30719&th=&v=&vo=H4sIAAAAAAAAAFvzloG1uIhBMCuxLFGvtCQzR88jsTjDN7GAlf3WwcNiCReZGZjcGLhy8hNT3BKTS_KLPBk4SzKKUosz8nNSKgrsHRhAgKecA0gKADF3CQNnaLBrUIBjkKNvcSFDHQMDhhqGCqCiYA__cLCiEgZGvxIGdg9_Fz__EMeCEgY2b38XZ89gIIvLxTHEP8wx2NEFJM4ZHOIY5u_t7-MJ1OIP5IdEBkT5OwU5RgH5IUB9fo4ePq4uIDtZSxhYw1yDolzhXstJzEvX88wrSU1PLRJ6tGDJ98Z2CyYGRk8G1rLEnNLUiiIGAYQ6v9LcpNSitjVTZbmnPOhmAjq44D8QlDDwAK10C_KF2coe4ugU6uPtWMLA4eni6hcSEAZ0Foe_k3OQmaGJcwUASlOnLFwBAAA.&vseuzemi=null&void=

0/0
27.3.2013 11:06

M33i12r70o37s26l92a14v 72H70a45n98o40u90s64e88k 5547788772

Je radostné zjištění,jakou paniku v komouších i po tolika letech vyvolá jen zmínka Palachova jména.

+2/−1
26.3.2013 23:44

J38o38s58e16f 57S66o67k94o49l 2730129832169

Kecy!! Kdybys aspon vedel, jak to tehdy bylo, nemohl boys napsat takovou hloupost.

0/0
27.3.2013 9:23

M31a21r86t16i79n 77H49o49u81b98a 6193761419938

ale on nepise, jak to bylo tenkrat, ale jakou paniku to u nich vyvolava nyni

0/0
27.3.2013 11:08
Foto

M79i15r81o93s25l49a93v 88M19a27c53e14k 5681305520402

Osobně jsem pro zrušení všech svátků. Jo a pro zavedení volných střed, které by pomohly obnovit síly pracujících vprostřed týdne, což je mnohem důležitější.

+2/0
26.3.2013 23:29

V69á86c38l76a28v 13Š57u19b75r39t 9387553388487

Je fascinující sledovat, jakou paniku tu vyvolal návrh, který by v případě realizace znamenal pouhé 3 dny volna ročně navíc!8-o Přitom na Západě (například ve Velké Británii) se  již v šedesátých letech hovořilo zcela vážně o budoucnosti 4-denního pracovního týdne. Dokonce již v roce 1950 mluvil Winston Churchill o čtyřech dnech práce následovaných třemi dny legrace a myslel to jako vážnou předpověď budoucnosti. Oprávněně se předpokládalo, že nové technologie umožní kratší pracovní týden, což se také stalo, jenže sociologické a psychologické vlivy převážily vliv mechanizace a robotizace výroby...

+8/0
26.3.2013 22:04

M38a26r71t78i25n 43P91r18o67s66t37ý 9310773880369

Dekuji, presne jsem premyslel o necem podobnem, ze chci napsat. Lidi se muzou zblaznit z toho, aby se behem zivota upracovali k smrti. Lidi, zivot neni jen o vyplate!

+6/0
26.3.2013 22:08

V72á79c28l38a68v 49Š89u13b27r69t 9757573728277

Lidé si asi myslí, že tím budou odsouzeni k nečinnosti, nebo já nevím...přitom zkrácení pracovního úvazku je ve skutečnosti nesmírně osvobozuje. Nedávno jsem četl "Rozpravu o dobrovolném otroctví" napsanou před 500 lety ve Francii - zajímavé čtení k tomuto tématu...

+1/0
26.3.2013 22:44

M85a21r47t60i69n 88P37r42o89s15t19ý 9480603280719

jj. Vice volneho casu da lidem vice casu pro ne samotne. Vsichni si mysli, ze je vytrhnoe tech par set nebo tisic korun, o ktere temi dny necinnosti prijdo :-) je to az legracni... A pritom, zivot je o tom, aby ho clovek zil, ne aby ho propracoval..

+2/0
26.3.2013 22:48

J49i95r35k68a 81C12h58l19á26d69e97k 5479221531196

Máte pravdu jenomže přidáním svátku o peníze nepřijdou zaměstnanci ani pojišťovny ani stát na dani z příjmu ze závislé činnosti. O peníze přijde zaměstnavatel. Když se takto pracovníci zdraží, tak jich zaměstná méně nebo zdraží produkci, nebo zavře krám.

+2/0
27.3.2013 0:04

M48a85r29t89i81n 54P88r70o17s98t98ý 9400893230299

ale, mluvite o tom, jako by to bylo treba o 30 dnu vic volna.. nakonec to bude tak 3, 4 dny.. nektere svatky vzdy vyjdou na vsedni den..

je to uplna blbost... A lidi se tu muzou zblaznit.

0/0
27.3.2013 0:27

M30i88c71h41a77l 72B50l87a89ž25e36k 3113313893705

Tak ať jsou svátky "placeny" jako neděle.To by pak asi zaměstnanci o svátek takový zájem neměli.

0/0
27.3.2013 9:32

M51a24r87t79i66n 33P28r69o45s26t60ý 9340283690819

Ale blbost, klidne at jsou neplaceny, clovek, ktery chodi do prace jen kvuli platu je chudak, ktery se udre k smrti a porad mu to bude malo.. Lidi moc touzi po penezich, ze si uz neumi ani uzit ty penize, co vydelaji...

+1/0
27.3.2013 9:34

T71e67r95e96z48a 19L74i80s75b45o97a 2960388746541

Presne - tady v Alberte ma spoustu firem kazdy druhy tyden jen 4 pracovni dny - kazdy druhy patek je volno - a s pracovnim nasazenim neni zadny problem.

+3/0
26.3.2013 23:03

J53i67r79k45a 57C84h51l19á56d94e11k 5289351241276

Klidně třídenní pracovní týden, ale za tři dny práce třídenní mzda.

Proč ale poslanec, který má i prázdniny, rozdává volna za která zaplatím jako zaměstnavatel zaměstnanci průměrnou mzdu a odvody státu já?

Když dá stát volno zaměstnanci tak ať mu to zaplatí, nebo zadarmo. Proč to mám platit ze svý peněženky já, když za to nic nedostanu?

+1/0
26.3.2013 23:51

J47i32r28k17a 53N67o14v33á51k 1615758424220

Pane Chládek, souhlasím s vámi. Ale druhá strana mince je ta, že jestliže dneska dělám 5 dní v týdnu (40 h. pacovní úvazek) a mám za to cca 15 000,-kč čistého, tak při zkrácení úvazku na 24 h./týdně a při úpravě mzdy, aby byla tomuto adekvátní, mi vychází cca 9 000,-kč čistého. Bydlím-li v běžném panelákovém bytě, tak mi při současných cenách služeb a zboží vychází, že zaplatím za nájem+elektřina+voda+plyn+teplo+... cca 7 500,-kč. A s 1 500,-kč se dá tak akorát za ten měsíc nechcípnout hlady. 50,- kč na den jsou obrovské peníze. Že?  A kde jsou peníze na oblečení, boty, občas je potřeba nějaká drobná oprava .... a o možnosti zajít si někam za kulturou už raději nepíši vůbec. Tím pádem by si člověk chtě nechtě musel najít i druhé zaměstnání, také (asi) na tři dny v týdnu, takže by ve skutečnosti dělal těch dnů v týdnu šest. A to se vracíme do dob první republiky. Je to tak? Dalším řešením by bylo kompenzovat úbytek kupní síly přiměřeným úbytkem ceny - tedy vše zlevnit o dvě pětiny. Pak by to zůstalo v rovnováze a lidé by si nemuseli hledat druhé zaměstnání jen proto, aby přežili. Co říkáte? Možná by došlo i k úbytku nezaměstnanosti, protože za 3 dny nevyrobíte zdaleka tolik, jako za dnů 5. Zaměstnavatelé by tudíž mohli zaměstnat nějaké lidi (a možná i docela dosti) a vláda by na tom ještě vydělala, že by jim nemusela vyplácet dávky. Takovéto řešení by mohlo být možné? Nebo ne?

+1/0
27.3.2013 9:15

R67a35d89e94k 90S71v91i53t81a21v96s29k58ý 8494128471894

nepracovat a dostávat za to peníze, o tom se může živnostníkům nechat jen zdát, a já myslel, že právě živnostníci jsou pro některé socialisti paraziti:-PRv

+1/−3
26.3.2013 21:38

M52a39r74t87i68n 21P33r44o52s34t92ý 9490163200339

to uz jste tu psal nekolikrat.. to vzdy jen zkopirujete? :-)

+1/−1
26.3.2013 21:55

R19a63d31e13k 70S36v75i62t46a91v56s68k72ý 8144328581254

myslím, že jsem to psal jen jednou k tématu co řekl ten člen socdem o lidech, kteří makají od rána do večera a odevzdají na daních víc, než řadový zaměstnanec, nicméně mám tu profil asi 2 měsíce, takže několikrát to nebylo, jen shoda náhod k tématu, já třeba zase nezkoumám jiné uživatele kdo co píše a nešpicluji jestli je to přesná kopie, což není :-P

0/0
26.3.2013 22:32

M96a39r54t89i82n 61P42r36o65s15t23ý 9340143350719

Neberte si to osobne.. Nespicluju, jen me to prekvapilo, protoze jsem sem vlezl dnes 2x a nasel jsem uplne ten stejny prispevek od Vas.. i se stejnyma smajlikama, nejdriv jsem si myslel, ze od 16:10 nikdo nepridal ani komentar, ale pak jsem si vsiml, ze to kopirujete.. A tak jsem se zeptal :-)))

A Vy jste mi zacal nadavat do spiclu, to je opravdu mile, nechtel jsem, abyste si to bral osobne :D

0/0
26.3.2013 22:43

R20a96d76e84k 22S35v23i55t75a75v37s94k21ý 8524608391294

no kopie to určitě není, nejsem spamer, možná podobný text, zkuste si to vyhledet ;-)

0/0
27.3.2013 8:49

M74a77r52t76i65n 42P35r12o87s76t14ý 9300613380429

no prave, ze jsem to vyhledal, protoze mi to nedalo.. je to slovo od slova stejne a dokonce i ikonky (smajliky) na konci jsou shodne a shodne umistene.. Rikam, neberte si to osobne, ptal jsem se proto, ze me nejdriv zmatlo, ze po 6ti hodinach vidim stale stejny prispevek :-) A jelikoz mate jako jeden z mala ikonku i u jmena, o to napadnejsi to bylo, jinak bych to asi ani nezaregistroval :D

0/0
27.3.2013 8:53

R66a84d57e74k 37S47v45i88t83a83v77s24k55ý 8654308821154

no tak je možné, že jsem si to psal a napsal to dvakrát do stejné diskuze, někdy si to pojistím ctr+c ale věřte mi, úmysl nebyl rozesílat tu spam.... nevím jak vy, ale když tu mám rozklikáno x dalších stránek, lehce se v tom ztratím, a navíc to není práce, ale jen diskuze, tady si snad člověk může ještě té svobody trochu užít :-)

0/0
27.3.2013 9:11

R74a92d58e35k 82S93v54i64t50a81v33s57k19ý 8344238461944

anebo je možné že jsem to napsal omylem do dvou diskuzí, opravdu nevím, ale nemám důvod to roztrubovat jako spam, člověk má otevřených 40 okýnek v prohlížeči, tak když je někde něco 2x, myslím že se nic nestane, rozhodně to neberte jako nějaké zahlcování diskuzí jedním a tím samým, nebo jsem také měl myšlenku kterou jsem znovu použil jinde no... to se stává běžně

0/0
27.3.2013 8:52

V37á36c93l84a11v 81Š39u87b67r91t 9867283798457

Na daních a pojištění odevzdá průměrný živnostník asi 23.000 Kč, zatímco průměrný zaměstnanec okolo 100.000 Kč ročně. V absolutních číslech byl výnos z daně z příjmu ze závislé činnosti 70 miliard, zatímco výnos daně z příjmu fyzických osob (z podnikání) díky neuvěřitelně štědrým paušálům něco málo přes 1 miliardu. Je to ohromná nerovnováha ve zdanění ve prospěch OSVČ nemající obdobu nikde jinde na světě.

0/0
27.3.2013 12:37

J67i92ř97í 55N67e78u17m83e89i13s20t86e64r 2212415743591

Inu ČSSD. A na parazity, co pracují svátek nesvátek nechají dopadnout nějakou tu pěst lidu. ;-D

+2/−3
26.3.2013 21:14

P63a76v59e37l 93M88i30c73h20a29l 9460246120668

k Palachovi je podkladů dost, nežil ve vakuu, jeho generace si ho pamatuje přesně...vytrhnou kus je stejně sprosté, jako když komunisti zvali rusy a Zeman mezi přesně tuto squadru nutkavě vstupoval a držel se jako klíště, až ho museli vyhodit... svátkování chce širší zkušenost, pokud datum není fatální, lépe právě na sobotu neděli

0/0
26.3.2013 21:03

J46o69s46e65f 63K20r78ů55p67a 4872532452898

Nic proti svátkům, ale víc bych uvítal, kdyby byla zákonem zakázána práce přesčas. Lidé nemohou sehnat práci, ale ti co ji mají ji mají tolik, že se s ní mohou... ;-€

(Dopravci také dlouho nechápali, proč by jejich řidiči měli dodržovat povinné přestávky. Podobný přístup by měl být zvolen i pro dodržování pracovní doby - kontroly a tvrdé postihy pro zaměstnavatele, kteří by po zaměstnancích práci přesčas požadovali - lhostejno, zda placenou, či nikoli.)

+6/−2
26.3.2013 20:59

R73a24d27e27k 56Č92e42r32v50e29n17k73a 5144761804562

navrhuji, pokud bude svátek o víkendu, volný celý týden před a týden po [>-]

+5/0
26.3.2013 20:36

I59v69a68n 87P46a73p 9263273554764

R^R^

0/0
26.3.2013 21:19

M63i80r18e19k 71K83a58l98u56s 7586924115888

ODS jede v boji o hlasy ???

0/−1
26.3.2013 20:00

A30n69t43o94n49í38n 90T59r43č96á97l17e27k 6839564526107

Raděj kdyby dali Veký Pátek mezi svátky,všechny státy v okolí ho mají....

+2/0
26.3.2013 19:48

D96a98v70i79d 39P60e24t41r 9569330243153

Pan posranec asi nepochopil, že svátky jsou dnem připomenutí nějaké významné události, nikoliv dnem, kdy se bezpodmínečně nesmí pracovat...

+5/−2
26.3.2013 19:41

J30i31ř63í 57L79i48e28t13a78v75e87c 8633269303839

Byl jsem v Austrálii a tam ta druhá varianta bez problémů funguje.

+2/0
26.3.2013 20:09

A20l11e54x98a11n55d55r 61T92r40n19o90v18s29k62ý 3920153769544

Už v první řádce článku je pitomost, na níž se bezostyšně toči Grebeníček - že se Palach upálil na protest proti okupaci. Přestož žádný dokument o tom nehovoří, přestože jasný postoj Palacha by - upaluji se na protest proti apatii a nezájmu lidí o osud země - iDnes. opakuje znovu pitomost, kterou ve své nevzdělanosti opakovala i všehoznalá  Karolína P. a všeho se chytil bolševik Grebeníček... To je opravdu medvědí služba či negramotnost redaktora iDnesu... Jako kdyby byl agentem KSČ!

+2/0
26.3.2013 19:31

P74e43t59r 46H45r38o49m30á30d21k16a 1629192765138

to nemělo s okupací nic společného?

0/0
26.3.2013 19:35

A40l12e33x23a59n73d69r 70T27r70n56o19v83s25k82ý 3810863719174

Souvislost ano, ale Palach svůj čin definoval jako snahu o vyvedení českého národa z letargie. Když se to takto interpretuje, tak toho samozřejmě (bohužel i věcně správně) Grebeníček zneužil celkově proti návrhu zákona. Buďme přesní  neškoďme sami sobě.

+1/0
26.3.2013 19:57

L76i51b17o62r 72M15a35r40e81k 6333566814412

Když se podíváme k sousedům, zjistíme, že zase tak mnoho svátků a volných dnů nemáme.

Takže v době, kdy už ve výrobních firmách neznáme nic jiného než třísměnné provozy, nepřetržité provozy a podobně, by bylo pro tuto skupinu pracujících jistě příjemné zavedení více svátků a volna.

+1/0
26.3.2013 19:28

H25a32n89a 81K62r94i47v14a72n41k75o88v28a 4651157463380

cesko ma 12 svatku, pokud sem dobre pocitala, to neni malo.

+2/−1
26.3.2013 19:48

J28i89ř11í 67K36ü87h94r 2690496530486

Ale to by se jim jen projevilo na výplatě. Tam se (nepřetržité provozy) na svátky práce nepřerušuje.

Zajímalo by mne jak by to v těchto provozech řešili v případě ,že by někomu třeba vycházela směna na pátek,sobotu,neděli a na sobotu by připadal svátek. Dostal by příplatek za svátek i za pátek (kdy by měl zbytek volno)? 

Či naopak by měl někdo volno (opět nepř. provoz) ve středu a čtvrtek  a na jeden z těchto dnu by připadal svátek.

0/0
26.3.2013 19:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.