- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Co lidi nevymyslí, aby se lépe pozabíjeli
Rus a kopírování ... když Stalin nařídil obšlehnout B29, tak rus přišel i ke kopii leicy, neb konstruktéři se tak báli, že zavedli výrobu i foťáku co nechal pilot na sedačce když s tím přistál na sibiři .. jenže to chudák nevěděl , že ho zavřou , neb komunista byl s japoncem v roce 1945 pořád kamarád
Urban Legend. Jinak nebyli kamarádi, ale vzájemně neutrální.
Myslím, že by Rusové byli hodně hloupí, kdyby prodali letadlo, které sotva zavádějí do výzbroje. A hlavně kdyby ho prodali Číňanům, kteří by byli schopní ho okopírovat a nedej bože ještě prodávat dál do světa jako vlastní výrobek a levněji než Rusové.
Tohle už není taková sranda jako rádio nebo auto.
no v ruském bordelu se není co divit ... moskva nic neví, ale stíhací pluk v jaroslavli odeslal poslední kus letadla v bedně již včera a velitel pluku generál major Fjodorov se nehlásí ve službě ... nedaří se zastihnout ani nikoho z rodiny
Na fotografii v článku není SU-37 ale SU-27!
Dobrý den, na fotografii také nemá být Su-37 - ten, pokud vím, zůstal jen ve stavu prototypu. Na snímku by skutečně měl být Su-35.
Docela rád bych si nechal vysvětlit pojem "kopie "sedmadvacítky" s vlastní avionikou a motory". Mám dojem, že právě ty motory a avionika jsou na letounu to nejsofistikovanější a nejdražší. Navrhnout a spočítat drak a podvozky by měl být s trochou nadsázky schopen lehce nadprůměrný středoškolák s technickým zaměřením.
Právě motory snad stále používají originál ruské, jelikož jejich kopie mají výdrž v řádu desítek hodin.
Jinak aerodynamika není tak úplně jednoduchá věc, viz samotný vývoj SU-27, kdy prototyp vypadal úplně jinak, než pozdější prototypy a sériové stroje.
Hlavně jim nenamáčet čepice do betonu. Jinak nás utlučou.
Nejvetsi ruska slabina byla vzdycky - MOTORY ! Konkretne ta prvni turbina za spalovaci komorou. Neni tak tepluvzdorna a proto se musi umistnit trochu dale od ohne, aby vydrzela. A tam uz neni tak efektivni. Na americkych motorech je tato soucastka to nejdrazsi, na vahu je nekolikanasobne drazsi nez zlato.Jeji material je monokrystalicky(jeden narostly krystal) nikl a lopatky jsou po cele delce jeste navrtany a vzduchem chlazene. Cela vyrobni procedura je strasne zdlouhava, ale vyplati se. Motory vydrzi az 10 000 hodin a jsou velice usporne. Ruske motory zerou 2.5 x vice !
To je pravda. Přesto jde z těhle mašinek strach a Amíkům by při potenciálním souboji dobře nebylo.
Kopíráci z Ruska koukají, že mají za souseda už kopíráky mnohem zdatnější. Bude obchodní souboj největších kopíráků na světě.
Ale prosím Vás!? Nechcete snad úplně vymazat letecký průmysl Ruska a nazvat to kopírováním?!