Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čekám dlouho, dostaneš přes hubu, hrozil pacient sestře v nemocnici

Zdravotní sestry pracující v nemocnici v Havlíčkově Brodě čelí stále většímu počtu útoků agresivních pacientů. Mnozí jim dokonce kvůli dlouhému pobytu v čekárně vyhrožují napadením. Jen v minulém týdnu je slovně napadlo tolik lidí, že už to primář chirurgie Jiří Drápela nevydržel a sepsal otevřený dopis.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33a49n 64Č30e33k58a50l 7789395844814

Systém priority akutních případů samozřejmě chápu, co však nechápu je to, že máme výrazně víc lékařů na 1000 obyvatel než je evropský průměr, a přesto vznikají takovéhle situace... Tak buď jsou ve zbytku Evropy ty fronty ještě větší, anebo je tu něco špatně v organizaci práce...

0/0
15.8.2013 11:30

N90a84d79i68a 82J72a76n82i45s 8313528223

Uz jsem dvakrat cekala na pohotovosti dyl nez dve hodiny. S sebou nemocne dite. V dobe cekani na lekarske vysetreni zdravotni sestra provedla zakladni kontrolu, dala diteti syrup na snizeni horecky a ja jsem pozorovala akutni pripady uprednostnene pred mym trpicim ditetem. Chlap cely od krve, ruka dorezna zabalena v nejakem rucniku, stary nehybajici se pan na lehatku, prevazeny v poklusu ze sanitky, zapasici jakoby pomateny kluk s oteklym oblicejem, ktereho meli dva chlapi co delat, aby ho udrzeli ..... jak bych chtela, aby me dite bylo nemocne, aby bylo prijato pred temito lidmi?

0/0
26.3.2013 5:29

P92e69t43r 76B45o26c17e41k 7106662170363

V první řadě bych se nejdříve zaměřil na objednané, tam by měla být téměř garance že mě v příslušný čas přijmou pokud tam nepřivezli případ kdy jde o život!!!!!!, za druhé je otázka zda v nemocnicích nejsou nějak poddimenzovaní nebo španě organizovaní, když se musí hodiny čekat často na banální zákrok typu převaz....Rv

+1/0
25.3.2013 19:02

J55o18s82e13f 84K26u84b63e92š 7888948753558

špatná nebo spíš žádná organizace je ve většině nemocnic jaksi standard. Odborně většinou OK, ale než se dostanete k lékaři tak se k Vám chovají jako k velkému exkrementu u cesty. Zkušenost Motol, Bulovka, Vinohrady. Pokud nejdete na převaz doporučuji zavolat 155 a trošičku ten svůj stav nafouknout, je to sice uinfair, primitivní, ale účinné.

0/−1
25.3.2013 19:29

T19o13m22á60š 31K15n71a12i96f51l 6363630247720

A kvůli takovým vychcankum ostatni čekají.

+1/0
25.3.2013 23:04

T42o23m76á49š 89K28o72c42o37u64r93e78k 3601154660576

Na chirurgických či traumatologických ambulancích objednávkový systém negujguje z jednoho jednoduchého důvodu - nevíte, kolik pacientů přijde. Někdy u mě čekají v ambulanci pacienti do 15 minut od příchodu, když je kalamita, jsou to i ony dvě hodiny. Není to ovlivnitelné. Odborné ambulance (např. cévní poradna, kýlní ambulance apod.) - to je něco zcela jiného, tam by měl být čas ošetření garantovaný do 15 minut od objednání...

+1/0
25.3.2013 20:32

J10a80n48a 10S89a17l13v28e49t44o11v63á 5524206400767

Systém objednávaných pacientů lze zajistit POUZE tam, kde nenavážejí současně i ty akutní. Řešením by jistě bylo, udělat jednu ambulanci pro akutní a druhou pro ty na časovky, ale jedná se o státní zařízení, takže s minimálními stavy lékařů...tady se žádné zlepšení nemůže očekávat. Bohužel.Rv

0/0
25.3.2013 23:53

M31i11l22o31š 78S22e54t85í37k 3459709844940

Je potřeba si uvědomit, že za vším, tedy i za zdravotnictvím jsou peníze. Ať chceme nebo ne. Buď budeme platit vyšší zdravotní pojistné, nemocnice si budou moci dovolit luxus více lékařů a my budem méně čekat, nebo pojistné nezvýšíme a holt si počkáme. Co jiného s tím chcete dělat?

+1/−2
25.3.2013 18:33

K37a36r20e95l 40K93r35y81š75t71o52f 4164724307503

My platíme docela dost, ale jsou tady vyžírkové, kteří kteří neplatí vůbec a tím se to nuluje;-O;-O;-O

0/0
26.3.2013 2:25

P82a71v77e83l 53D62r12o39t13á53r 7363304679924

Když jsi byl kojenec, taky jsi nic neplatil. Jednoho dne budeš v důchodu a budeš mít cukrovku, budeš potřebovat dialýzu nebo co já vím, a pak budeš ještě rád, že "jiní platí na tebe, vyžírku".

0/0
15.8.2013 10:49

F24r62a70n42t43i53š17e73k 52V56o79m46á50č48k35a 2499773728485

Konkretne v nemocnici v HB mam s cekanim na teto ambulanci nekolik zkusenosti. Ona ta pravda je jako tradicne nekde uprostred. Bezna situace je takova, ze obvzlast starsi generace tam prijede na 7 hodinu. Sedi a "uzivaji" si cekani v hojnem poctu az tak do 12-13 h, kdy se situace zklidni a zustane tam par kousku a osetreni jde rychle. Problem ze strany nemocnice je malo personalu a podivne organizaci. Zacnou brat v 8, vezmou 2-3 pacienty a odbehnou na hodinu na sal, urazy atd. Kdyz prijdou tak je 11, vezmou 1 pacienta a hodinka na obed. Nekolikrat jsem byl svedkem toho jako generace duchodcu remcala a vyhrozovala. Vetsinou lide v pruduktvinim veku jsou smirlivesi, ctou noviny nebo masti hry na telefonu. Starsi generace je nervozni, ze jim utece akcni zbozi v Kauflandu. Kdyz uz tam s necim musim a neni to akut, tak volim cas po obede. Vetsinou kdyz ve 13 prichazim, tak odchazi posledni z tech co tam sedi od 7.

0/0
25.3.2013 17:24
Foto

M33i44l53a73n 91S11o51u73š34e80k 9926857661152

Tohle je dost častý problém. tedy problém nemocnice.... Samozřejmě, jsou výjimky, kdy čekací lhůty jsou hodně delší - hromadné havárie, apod. To jsou ale spíše výjimečné situace. problém spočívá v organizaci práce na lékařských pracovištích. Obvyklé jinde je, že pokud se nashromáždí více pacientů (třeba i vlivem delšího zákroku u předchozího pacienta), operativně se povolá druhý lékař, který pracuje jen po nutnou dobu, aby pacienti byli odbavováni v relativně krátkém čase. Na jednu stranu je pochopitelné, že lékař se oprávněně brání, že přece nemůže odbýt předchozího pacienta, který chce také plné léčení a má na to nárok. Na druhou stranu když vidím ty různé zlomené nohy, ruce, úrazy, že čekají na prvotní ošetření třeba dvě hodiny, nedivím se jejich agresivitě.

Osobně jsem několikrát zažil, že někdo dovezl pacienta na pojízdném lůžku do čekárny a tam ho zanechal. Dotyční tam leželi zcela sami vystaveni na odiv ostatním čekajícím třeba i několik hodin. Proč? Důvod je prostý - ten ležící se obvykle vůbec nemohl ozvat, ani s sebou neměl žádného "mluvčího", takže vlastně zbyl až na konec. pro příchozí po něm není problém se před něj dostat, protože mohou sestru oslovovat, naléhat, ap., kdežto ten ležící ne. Občas mi to připadá prostě zrůdné....

0/−1
25.3.2013 17:13

T24o82m57á89š 44K40o86c96o75u96r35e37k 3731264600906

Pacienty ošetřuju podle pořadí, jak přicházejí do čekárny. Výjimku tvoří otevřené rány, zdeformované končetiny, bezvědomí a malé děti. Zatím to většina pacientů pochopila - a části se nezavděčíte ať děláte co děláte.

Správná připomínka - proč nepřijde druhý doktor? Protože vyhláška o minimálním personálním zabezpečení nastavila limity lidských zdrojů tak, že volní doktoři nejsou. Na oddělení se pacienti propouštějík, aby se noví mohli přijmout, na sálech se operuje, dvě absence (třeba nemoc a stáž) jsou mnohdy citelným zásahem do fungování oddělení.

Zkušenost z emergency v Birminghamu - nad vchodem světelná tabule jako v bance a tam nápis: "Vážení pacienti, dnes je průměrná čekací doba na ošetření šest hodin." Kromě těch, kdož jsou přivezeni rychlou záchrannou službou a těch, kdož při čekání zkolabují, tam pacienti čekají. Systém nemá peníze na paralelní ambulance více lékařů (Velká Británie, nikoliv Rumunsko), ale vedle státní nemocnice je soukromá, kde vás vezmou hned - za příslušný peníz. Nechci strašit, ale tahle doba se blíží, na stávající péči nemáme peníze v dlouhodobém horizontu...

+1/0
25.3.2013 17:22

F14r58a56n29t68i78š18e95k 49V42o12m42á48č71k62a 2939783458345

Cesta k financim je ve zredukovani poctu statem zivenych zdravotnich pojistoven na jediny mozny stav a to 1. Nema smysl tady zivit 10x pojistoven, domu, reditelu, sekretarek, uklizecek .. stejne vsechny nabizeji stejne prd. Osobne moc nechapu duvod proc nekdo odchazi od VZP. Jestli mu nejaka 500 na vitaminy nebo bazen stoji za cumeni na dvere u ordinace, kde je napsano ze pacienty pojistovny XYZ jiz nebereme.

Takze jednoduchy model jako je u socialniho pojisteni - 1 statni zdravotni pojistovna + xx komercnich na pripojisteni.

+4/0
25.3.2013 17:28

T52o91m86á37š 18K46o47c76o76u66r72e77k 3571724880246

Nelze než souhlasit...

0/0
25.3.2013 20:29

T80o18m57á93š 23K77n80a48i89f54l 6943430577620

Redukce poctu pojišťoven nevyřeší vubec nic. A zejména ne ve vámi zmiňované oblasti.

0/0
25.3.2013 23:03

J78a46n25a 66S35a21l70v29e20t31o41v41á 5294826680347

Já myslím, že i u nás by to bylo řešení. Pokud by ta placená varianta (hned vedle) existovala a byla třeba v řádu 200-300Kč. Ale tady nemáme na výběr - někdo si to zkrátka oddaně vysedí, jiný agresivně vyřve...:-/

0/0
25.3.2013 23:59

T84o75m81á47š 22K70o86c39o38u24r15e88k 3281914520436

Standardní diskuze - drtivá většina se vyjadřuje k něčemu, o čem vůbec nic neví (Petra Vernerová je výjimkou).

Ale ať jen nekritizuju - většina otevřených ran (tedy těch, které se šijí nebo kde je větší ranná plocha) by měly být do 48 hodinách zkontrolovány. Ne proto, aby nám pacienti v čekárnách zbytečně čekali, ne proto, že potřebujeme víc bodů, ale protože v prvních 48 hodinách vzniká nejvíc infekčních komplikací - a laik toto doma nejen nepozná, ale nenapíše si ani antibiotika.

Připomínka k oddělení emergency a převazových ambulancí - perfektní nápad, ale ovlivnění uspořádání nemocnice a ambulancí není v silách řadových lékařů, kteří tam pracují.

Nicméně pacienty k žádným kontrolám nenutím, nic nepřikazuji, jen doporučuji. A je jen a jen na nich, jak se zachovají, dospělý člověk je plně zodpovědný sám za sebe. Když si pacienti chtějí dohlídat zašitou ránu doma a vytáhnou si stehy, nemám s tím jediný problém, ale když pak přijdou se znisaným prstem, kde je jediným možným řešením amputace, nechápu, proč se pak diví...

+1/0
25.3.2013 16:57

J28a13n 98K97o20m57á32r88e69k 5475388839903

jak se asi jmenuje v prvním pádě člověk "petra černa"?

0/0
25.3.2013 16:35

J45o49s28e16f 84K70r57ů81p80a 4352652752378

Jde to i jinak:

V jedné čekárně v Ostravě mají na dveřích ordinace neuvěřitelný nápis  "NEBOJTE SE ZAKLEPAT" (!)

Nevím jak to dělají, ale myslím, že tam nikdo z pacientů personál nenapadá.

+6/0
25.3.2013 16:03

G37a95b96r64i39e91l 39H88o96r10t79e69n 9351749273584

Velmi pozitivní přístup. Ale častější je opačné sdělení a vím o neuvěřitelné reakci sestry, kterou klepající nešťastník s rozdrceným palcem z hydraulického lisu vytočil tak, že ho (protože prý neměl průkaz pojištěnce) vyhodila.

+2/0
25.3.2013 16:07

P58e52t32r 58K54e46l78l64e69r 4229160814

A není chyba třeba i ve špatné organizaci práce a nebo nedostatku personálu a otevřených ambulancí?

.

V jiných nemocnicích je Emergency oddělená od ambulancí a navíc drobné zákroky (převazy apod.) dělají lékařští novicové nebo sestry s kvalifikací na samostatné ambulanci...

.

A propo, k uváděnému - pacient čekal na převaz již ošetřené rány... Proč nebyl ošetřen najednou? To mu dalu gázu a řekli dřžte si to až na Vás dojde řada a pak vás zavážeme nebo jakpak to bylo?

+3/−8
25.3.2013 14:23

T85e45r31e72z41a 43H29o94l91á 4714813973917

protože převaz se dělá třeba po NĚKOLIKA dnech. Zraníš se, ošetří Tě a třeba za týden přijdeš znovu, aby Ti doktoři opatrně sundali původní obvaz a dali nový.

+5/0
25.3.2013 14:25

P61e56t52r 27K36e25l44l82e63r 4319760234

To ano,ale tady to vyznělo, že to bylo ošetření na etapy...

.

Jinak převaz jako takový chápu a píši, že jej běžně nedělají na emergenci, kam vozí sanity nehody apod...

+1/−3
25.3.2013 14:28

T52e77r81e59z28a 10H68o79l32á 4174213633577

dělají :) člen rodiny byl na absolutně banálním převazu rovněž na chirurgické ambulanci v nemocnici. Na pokyn lékaře.

+1/0
25.3.2013 14:42

G95a92b40r96i63e65l 79H50o60r62t83e32n 9221519843904

90% převazů zvládne pacient sám nebo s pomocí jiného laika, stačí při prvotním ošetření zeptat. Samozřejmě musí investovat do materiálu, což je pro některé lidi nepřijatelné.

+2/−2
25.3.2013 15:09

P46e12t81r98a 95V28e89r51n22e42r53o81v38á 6225390484402

Na převaz rány se pacient zve, aby se rána také zkontrolovala. A to už laik obvykle není schopen správně posoudit.

+4/0
25.3.2013 15:53

G62a77b29r50i51e66l 67H20o42r12t27e28n 9741949863274

Jistě, proto jsem psal, že se pacient má zeptat, ne že si má v případě potřeby přešít steh či dva.;-)

0/−2
25.3.2013 16:04

T93o41m69á18š 81K57n10a73i50f55l 6503320367680

Nekoukejte tolik na TV. Plkate nesmysly.

0/0
25.3.2013 23:06

J31a50n 54M82u80c87h16a 8719946602246

obecně určitě může být důvodem i špatná organizace práce, ale jak je to v tomto případě těžko soudit

+3/0
25.3.2013 14:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.