Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čekám dlouho, dostaneš přes hubu, hrozil pacient sestře v nemocnici

Zdravotní sestry pracující v nemocnici v Havlíčkově Brodě čelí stále většímu počtu útoků agresivních pacientů. Mnozí jim dokonce kvůli dlouhému pobytu v čekárně vyhrožují napadením. Jen v minulém týdnu je slovně napadlo tolik lidí, že už to primář chirurgie Jiří Drápela nevydržel a sepsal otevřený dopis.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38a53n 27Č16e21k24a77l 7469315204744

Systém priority akutních případů samozřejmě chápu, co však nechápu je to, že máme výrazně víc lékařů na 1000 obyvatel než je evropský průměr, a přesto vznikají takovéhle situace... Tak buď jsou ve zbytku Evropy ty fronty ještě větší, anebo je tu něco špatně v organizaci práce...

0/0
15.8.2013 11:30

N81a93d45i82a 78J50a59n21i47s 8833518613

Uz jsem dvakrat cekala na pohotovosti dyl nez dve hodiny. S sebou nemocne dite. V dobe cekani na lekarske vysetreni zdravotni sestra provedla zakladni kontrolu, dala diteti syrup na snizeni horecky a ja jsem pozorovala akutni pripady uprednostnene pred mym trpicim ditetem. Chlap cely od krve, ruka dorezna zabalena v nejakem rucniku, stary nehybajici se pan na lehatku, prevazeny v poklusu ze sanitky, zapasici jakoby pomateny kluk s oteklym oblicejem, ktereho meli dva chlapi co delat, aby ho udrzeli ..... jak bych chtela, aby me dite bylo nemocne, aby bylo prijato pred temito lidmi?

0/0
26.3.2013 5:29

P94e50t41r 51B44o37c68e48k 7476212760303

V první řadě bych se nejdříve zaměřil na objednané, tam by měla být téměř garance že mě v příslušný čas přijmou pokud tam nepřivezli případ kdy jde o život!!!!!!, za druhé je otázka zda v nemocnicích nejsou nějak poddimenzovaní nebo španě organizovaní, když se musí hodiny čekat často na banální zákrok typu převaz....Rv

+1/0
25.3.2013 19:02

J56o36s50e92f 73K12u87b87e10š 7128168493378

špatná nebo spíš žádná organizace je ve většině nemocnic jaksi standard. Odborně většinou OK, ale než se dostanete k lékaři tak se k Vám chovají jako k velkému exkrementu u cesty. Zkušenost Motol, Bulovka, Vinohrady. Pokud nejdete na převaz doporučuji zavolat 155 a trošičku ten svůj stav nafouknout, je to sice uinfair, primitivní, ale účinné.

0/−1
25.3.2013 19:29

T76o65m59á57š 58K27n18a86i90f31l 6643790717420

A kvůli takovým vychcankum ostatni čekají.

+1/0
25.3.2013 23:04

T18o61m71á36š 69K27o25c36o51u10r65e46k 3451944620606

Na chirurgických či traumatologických ambulancích objednávkový systém negujguje z jednoho jednoduchého důvodu - nevíte, kolik pacientů přijde. Někdy u mě čekají v ambulanci pacienti do 15 minut od příchodu, když je kalamita, jsou to i ony dvě hodiny. Není to ovlivnitelné. Odborné ambulance (např. cévní poradna, kýlní ambulance apod.) - to je něco zcela jiného, tam by měl být čas ošetření garantovaný do 15 minut od objednání...

+1/0
25.3.2013 20:32

J92a44n90a 23S67a70l18v89e87t93o68v42á 5644156840237

Systém objednávaných pacientů lze zajistit POUZE tam, kde nenavážejí současně i ty akutní. Řešením by jistě bylo, udělat jednu ambulanci pro akutní a druhou pro ty na časovky, ale jedná se o státní zařízení, takže s minimálními stavy lékařů...tady se žádné zlepšení nemůže očekávat. Bohužel.Rv

0/0
25.3.2013 23:53

M11i69l78o35š 38S74e46t32í22k 3509249594900

Je potřeba si uvědomit, že za vším, tedy i za zdravotnictvím jsou peníze. Ať chceme nebo ne. Buď budeme platit vyšší zdravotní pojistné, nemocnice si budou moci dovolit luxus více lékařů a my budem méně čekat, nebo pojistné nezvýšíme a holt si počkáme. Co jiného s tím chcete dělat?

+1/−2
25.3.2013 18:33

K21a81r22e33l 39K38r30y88š57t74o47f 4524804477753

My platíme docela dost, ale jsou tady vyžírkové, kteří kteří neplatí vůbec a tím se to nuluje;-O;-O;-O

0/0
26.3.2013 2:25

P57a81v71e46l 24D52r45o74t26á37r 7323284979674

Když jsi byl kojenec, taky jsi nic neplatil. Jednoho dne budeš v důchodu a budeš mít cukrovku, budeš potřebovat dialýzu nebo co já vím, a pak budeš ještě rád, že "jiní platí na tebe, vyžírku".

0/0
15.8.2013 10:49

F11r26a56n58t98i76š21e55k 19V34o75m64á34č52k93a 2419813568365

Konkretne v nemocnici v HB mam s cekanim na teto ambulanci nekolik zkusenosti. Ona ta pravda je jako tradicne nekde uprostred. Bezna situace je takova, ze obvzlast starsi generace tam prijede na 7 hodinu. Sedi a "uzivaji" si cekani v hojnem poctu az tak do 12-13 h, kdy se situace zklidni a zustane tam par kousku a osetreni jde rychle. Problem ze strany nemocnice je malo personalu a podivne organizaci. Zacnou brat v 8, vezmou 2-3 pacienty a odbehnou na hodinu na sal, urazy atd. Kdyz prijdou tak je 11, vezmou 1 pacienta a hodinka na obed. Nekolikrat jsem byl svedkem toho jako generace duchodcu remcala a vyhrozovala. Vetsinou lide v pruduktvinim veku jsou smirlivesi, ctou noviny nebo masti hry na telefonu. Starsi generace je nervozni, ze jim utece akcni zbozi v Kauflandu. Kdyz uz tam s necim musim a neni to akut, tak volim cas po obede. Vetsinou kdyz ve 13 prichazim, tak odchazi posledni z tech co tam sedi od 7.

0/0
25.3.2013 17:24
Foto

M69i73l40a77n 76S44o47u75š16e95k 9956177201322

Tohle je dost častý problém. tedy problém nemocnice.... Samozřejmě, jsou výjimky, kdy čekací lhůty jsou hodně delší - hromadné havárie, apod. To jsou ale spíše výjimečné situace. problém spočívá v organizaci práce na lékařských pracovištích. Obvyklé jinde je, že pokud se nashromáždí více pacientů (třeba i vlivem delšího zákroku u předchozího pacienta), operativně se povolá druhý lékař, který pracuje jen po nutnou dobu, aby pacienti byli odbavováni v relativně krátkém čase. Na jednu stranu je pochopitelné, že lékař se oprávněně brání, že přece nemůže odbýt předchozího pacienta, který chce také plné léčení a má na to nárok. Na druhou stranu když vidím ty různé zlomené nohy, ruce, úrazy, že čekají na prvotní ošetření třeba dvě hodiny, nedivím se jejich agresivitě.

Osobně jsem několikrát zažil, že někdo dovezl pacienta na pojízdném lůžku do čekárny a tam ho zanechal. Dotyční tam leželi zcela sami vystaveni na odiv ostatním čekajícím třeba i několik hodin. Proč? Důvod je prostý - ten ležící se obvykle vůbec nemohl ozvat, ani s sebou neměl žádného "mluvčího", takže vlastně zbyl až na konec. pro příchozí po něm není problém se před něj dostat, protože mohou sestru oslovovat, naléhat, ap., kdežto ten ležící ne. Občas mi to připadá prostě zrůdné....

0/−1
25.3.2013 17:13

T30o56m57á89š 93K81o70c64o12u71r47e70k 3591284910796

Pacienty ošetřuju podle pořadí, jak přicházejí do čekárny. Výjimku tvoří otevřené rány, zdeformované končetiny, bezvědomí a malé děti. Zatím to většina pacientů pochopila - a části se nezavděčíte ať děláte co děláte.

Správná připomínka - proč nepřijde druhý doktor? Protože vyhláška o minimálním personálním zabezpečení nastavila limity lidských zdrojů tak, že volní doktoři nejsou. Na oddělení se pacienti propouštějík, aby se noví mohli přijmout, na sálech se operuje, dvě absence (třeba nemoc a stáž) jsou mnohdy citelným zásahem do fungování oddělení.

Zkušenost z emergency v Birminghamu - nad vchodem světelná tabule jako v bance a tam nápis: "Vážení pacienti, dnes je průměrná čekací doba na ošetření šest hodin." Kromě těch, kdož jsou přivezeni rychlou záchrannou službou a těch, kdož při čekání zkolabují, tam pacienti čekají. Systém nemá peníze na paralelní ambulance více lékařů (Velká Británie, nikoliv Rumunsko), ale vedle státní nemocnice je soukromá, kde vás vezmou hned - za příslušný peníz. Nechci strašit, ale tahle doba se blíží, na stávající péči nemáme peníze v dlouhodobém horizontu...

+1/0
25.3.2013 17:22

F83r54a75n90t37i93š69e47k 78V23o60m10á14č59k23a 2279653428135

Cesta k financim je ve zredukovani poctu statem zivenych zdravotnich pojistoven na jediny mozny stav a to 1. Nema smysl tady zivit 10x pojistoven, domu, reditelu, sekretarek, uklizecek .. stejne vsechny nabizeji stejne prd. Osobne moc nechapu duvod proc nekdo odchazi od VZP. Jestli mu nejaka 500 na vitaminy nebo bazen stoji za cumeni na dvere u ordinace, kde je napsano ze pacienty pojistovny XYZ jiz nebereme.

Takze jednoduchy model jako je u socialniho pojisteni - 1 statni zdravotni pojistovna + xx komercnich na pripojisteni.

+4/0
25.3.2013 17:28

T94o46m50á87š 74K64o15c71o68u40r16e84k 3291834360216

Nelze než souhlasit...

0/0
25.3.2013 20:29

T50o41m28á93š 35K86n19a20i79f30l 6693590517580

Redukce poctu pojišťoven nevyřeší vubec nic. A zejména ne ve vámi zmiňované oblasti.

0/0
25.3.2013 23:03

J30a14n27a 24S95a43l43v66e10t36o32v31á 5114176720387

Já myslím, že i u nás by to bylo řešení. Pokud by ta placená varianta (hned vedle) existovala a byla třeba v řádu 200-300Kč. Ale tady nemáme na výběr - někdo si to zkrátka oddaně vysedí, jiný agresivně vyřve...:-/

0/0
25.3.2013 23:59

T40o26m77á48š 71K84o46c47o76u18r36e39k 3171534930546

Standardní diskuze - drtivá většina se vyjadřuje k něčemu, o čem vůbec nic neví (Petra Vernerová je výjimkou).

Ale ať jen nekritizuju - většina otevřených ran (tedy těch, které se šijí nebo kde je větší ranná plocha) by měly být do 48 hodinách zkontrolovány. Ne proto, aby nám pacienti v čekárnách zbytečně čekali, ne proto, že potřebujeme víc bodů, ale protože v prvních 48 hodinách vzniká nejvíc infekčních komplikací - a laik toto doma nejen nepozná, ale nenapíše si ani antibiotika.

Připomínka k oddělení emergency a převazových ambulancí - perfektní nápad, ale ovlivnění uspořádání nemocnice a ambulancí není v silách řadových lékařů, kteří tam pracují.

Nicméně pacienty k žádným kontrolám nenutím, nic nepřikazuji, jen doporučuji. A je jen a jen na nich, jak se zachovají, dospělý člověk je plně zodpovědný sám za sebe. Když si pacienti chtějí dohlídat zašitou ránu doma a vytáhnou si stehy, nemám s tím jediný problém, ale když pak přijdou se znisaným prstem, kde je jediným možným řešením amputace, nechápu, proč se pak diví...

+1/0
25.3.2013 16:57

J30a19n 20K11o67m14á86r91e76k 5835408919703

jak se asi jmenuje v prvním pádě člověk "petra černa"?

0/0
25.3.2013 16:35

J14o85s12e47f 50K88r53ů80p12a 4852442672788

Jde to i jinak:

V jedné čekárně v Ostravě mají na dveřích ordinace neuvěřitelný nápis  "NEBOJTE SE ZAKLEPAT" (!)

Nevím jak to dělají, ale myslím, že tam nikdo z pacientů personál nenapadá.

+6/0
25.3.2013 16:03

G46a87b17r13i58e55l 41H76o11r90t96e70n 9701369383854

Velmi pozitivní přístup. Ale častější je opačné sdělení a vím o neuvěřitelné reakci sestry, kterou klepající nešťastník s rozdrceným palcem z hydraulického lisu vytočil tak, že ho (protože prý neměl průkaz pojištěnce) vyhodila.

+2/0
25.3.2013 16:07

P71e87t54r 54K75e72l32l33e91r 4659630504

A není chyba třeba i ve špatné organizaci práce a nebo nedostatku personálu a otevřených ambulancí?

.

V jiných nemocnicích je Emergency oddělená od ambulancí a navíc drobné zákroky (převazy apod.) dělají lékařští novicové nebo sestry s kvalifikací na samostatné ambulanci...

.

A propo, k uváděnému - pacient čekal na převaz již ošetřené rány... Proč nebyl ošetřen najednou? To mu dalu gázu a řekli dřžte si to až na Vás dojde řada a pak vás zavážeme nebo jakpak to bylo?

+3/−8
25.3.2013 14:23

T72e27r32e74z43a 87H66o98l83á 4724343833607

protože převaz se dělá třeba po NĚKOLIKA dnech. Zraníš se, ošetří Tě a třeba za týden přijdeš znovu, aby Ti doktoři opatrně sundali původní obvaz a dali nový.

+5/0
25.3.2013 14:25

P93e12t93r 15K75e79l62l24e94r 4409970884

To ano,ale tady to vyznělo, že to bylo ošetření na etapy...

.

Jinak převaz jako takový chápu a píši, že jej běžně nedělají na emergenci, kam vozí sanity nehody apod...

+1/−3
25.3.2013 14:28

T22e13r72e64z82a 21H91o90l89á 4134823673317

dělají :) člen rodiny byl na absolutně banálním převazu rovněž na chirurgické ambulanci v nemocnici. Na pokyn lékaře.

+1/0
25.3.2013 14:42

G37a82b68r38i11e97l 62H69o93r81t70e37n 9281259853114

90% převazů zvládne pacient sám nebo s pomocí jiného laika, stačí při prvotním ošetření zeptat. Samozřejmě musí investovat do materiálu, což je pro některé lidi nepřijatelné.

+2/−2
25.3.2013 15:09

P35e77t86r34a 84V30e83r93n44e11r61o41v91á 6695890284352

Na převaz rány se pacient zve, aby se rána také zkontrolovala. A to už laik obvykle není schopen správně posoudit.

+4/0
25.3.2013 15:53

G83a48b96r93i84e92l 42H44o29r28t30e12n 9361649943164

Jistě, proto jsem psal, že se pacient má zeptat, ne že si má v případě potřeby přešít steh či dva.;-)

0/−2
25.3.2013 16:04

T89o64m35á95š 42K45n16a97i74f93l 6103460307760

Nekoukejte tolik na TV. Plkate nesmysly.

0/0
25.3.2013 23:06

J43a76n 87M17u49c83h54a 8899656122636

obecně určitě může být důvodem i špatná organizace práce, ale jak je to v tomto případě těžko soudit

+3/0
25.3.2013 14:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.