Diskuze

Pilot se musel leknout, shodují se vyšetřovatelé pádu L-159 u Kolína

Příčinou nehody armádního bitevníku L-159, která se stala loni v listopadu u Kolína, byla skutečně chyba pilota. Ten se pravděpodobně lekl světel armádního letounu CASA, který letěl v několikakilometrové vzdálenosti. Podle deníku Právo to vyplývá ze závěrů šetření Komise pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DM

vite jak donutit ceske vojsko k panickemu uprku ?

Zablikat baterkou......;-D

2 2
možnosti
TV

Tak jsme se zasmáli...:-/

2 1
možnosti
JK

J22i16r16i 92K59m23o38t43r

25. 3. 2013 14:05

Takže statisky se nepletou, skoro všechny pády jsou chyba pilota, at už z jakokoli příčiny. To bylo řečí když jsem to napsal pod první článek.

3 1
možnosti
RO

R79o23m40a93n 10O39p74e79t

25. 3. 2013 13:49

leknout se mohl, protoze vzdalenost 3,5km oba stroje letici proti sobe zvladnou za par sekund. jenze tady to plno chytraku srovnava s tim, kdyz jedou na dalnici ve svy felicii rychlosti 110 km/h (s kopce) proti kamionu, kterej muze jet maximalne 80km/h protoze to maj narizeny zakonem a vetsina dopravcu montuje do kamionu tempomat s omezenim, aby ridic proste jet nemohl.

1 5
možnosti

Tak vysvětlení pádu z úleku se mi jeví jako slepá ulička. Leknul se a potlačil, aniž by věděl, jak je vysoko? Když avionika fungovala bez problémů? Při těch zkušenostech, které měl? To se mi nějak nezdá....Smiřme se s tím, že oficiální zpráva je "padnul z leknutí" a realitu se asi nikdy nedovíme....

2 1
možnosti
JK

J73i69r59i 76K83m77o98t48r

25. 3. 2013 14:08

můj strejda létal na Delfínech a 21čkách a můhu potvrdit že ztráta orientace v noci je celkem normální věc. Navíc 500 hodina za 5 let je celkem prd, to jsou dvě hodiny za týden.

3 0
možnosti
JN

Asi by bylo vhodné i sdělit, jestli byl pilot Alcy informován o vzletu daného dopravního letadla a o parametrech jeho letu.

1 0
možnosti
MJV

právě, že informován byl. dostal příkaz přerušit prováděné prvky cvičení, protože se k němu blíží CASA a že se má držet v rozmezí cca 6 až 9 tis. stopách nad zemí, protože CASA letí ve výšce 4  tis. stop a ve 12tis. už je civilní provoz, dokud CASA a civilní letadlo neopustí prostor. 

On se snažil otočit aby měl CASu na vizuálně na dohled, ale když se k ní otočil tak se asi lekl že je ve špatné výšce a srazí se. Při rychlosti letu a vzdálenosti těch 3,5km měli asi 9 sekund do srážky. Bohužel místo letu do strany zvolil dolů...

6 0
možnosti
Foto

Potěš koště, jestli AČR padají letadla kvůli tomu, že kus vedle na ně zabliká letadlo, tak Bůh chraň naše piloty, aby se někdy dostali do bojové akce... 8-o

7 9
možnosti
JB

Tohle se stává i zkušeným veteránům, prostě ztráta pojmu o správné rychlosti, výšce, kde je dole a nahoře, v noci docela bohužel běžné. Člověk je denní tvor a smysly v noci někdy pletou.

7 2
možnosti
Foto

Potěš koště, jestli AČR padají letadla kvůli tomu, že kus vedle na ně zabliká letadlo, tak Bůh chraň naše piloty, aby se někdy dostaly do bojové akce... 8-o

2 7
možnosti
MK

Já tedy nevím, ale profesionální pilot se lekne letadla vzdáleného několik kilometrů? Taky se lekáte auta, například kamionu, který vás míjí někdy ve vzdálenosti necelého metru a vzájemná rychlost je okolo 200 km v hodině? Netrvrdím, že je to bezpečné, ale docela běžné. jinak ale samozřejmě čest jeho památce.

2 12
možnosti
TK

Zjevně jsi v životě neseděl v letadle jako pilot. Ani ve dne, natož v noci.

11 3
možnosti
PH

Ať tak nebo tak - chudák kluk. :-(

1 0
možnosti
PV

.. 34 let, mladik, ze:-/?

0 6
možnosti