Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Křesťan nemůže být smutný, hlásal papež František na Květnou neděli

Papež odsloužil tradiční mši na Květnou neděli a započal tak pašijový týden, kterým si křesťané po celém světě připomínají poslední dny Ježíše Krista a jeho zmrtvýchvstání. Za slunného počasí se na Svatopetrské náměstí vypravilo na 250 tisíc věřících.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73a86n 48U84l54r12i26c34h 9649136769824

S papežovým prohlášením v titulku opravdu souhlasit nemohu. Jako křesťané máme jistě na rozdíl od ostatních vždy důvod mít naději a nemusíme mít obavu o naši budoucnost na věčnosti. Ale pokud podle Ježíšova učení milujeme své bližní jako sebe, nevyhnutelně nás trápí jejich problémy a neúspěchy neboli jsme někdy kvůli nim smutní. S přístupem, jaký naznačil František ( za všech okolností se máme usmívat a volat "haleluja!" ), jsem se v minulosti u křesťanů občas setkal a nikomu to moc dlouho nevydrželo.

+1/−1
25.3.2013 12:31

J57o74s86e85f 83K85r21ů34p45a 4632472292108

Ano, máte pravdu, ale řekl bych, že František to nemyslel tak, že křesťan musí být vysmátý od rána do večera, ale že v něm nemá převládat sklíčenost, smutek... Celý text promluvy je zde:

http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=18012

+3/0
25.3.2013 16:10

J11a14n 27U61l80r87i75c60h 9619136649744

Obsah kázání znám. Připouštím, že výklad může být i takový, jak píšete. Nicméně přesto si myslím, že jakékoli vyjádření ve smyslu "křesťané nemají být smutní" je nesprávné. Křesťan má milovat bližního. Z této lásky přirozeně plynou starosti a leckdy i bolest a smutek. Samozřejmě se tím člověk nesmí nechat zničit, ale přítomnost smutku v životě křesťana je zcela přirozená a já bych řekl i nutná. Není na tom nic špatného. Naopak.

+1/0
25.3.2013 18:05

J44o94s10e87f 87K13r71ů35p73a 4582492412378

Ano, opakuji, máte pravdu, z tohoto pohledu určitě. Radost je v pořádku, ale nesmí být křečovitá a za každou cenu a nesmíme pro samou radost nevidět utrpení a vyšinutost světa...

Radostné Velikonoce:-)

0/0
26.3.2013 16:26

L34u77k31á50š 20P49o28d84r52o97j98s71k83i 6243103316945

I když jak stojí na bráně v Berouně: všeho do času, pánbůh navěky....ani komoušům se to nepodařilo zakrýt...

+1/−3
25.3.2013 11:19

L71u31k21á48š 89P21o46d57r59o75j93s35k52i 6633843346115

No občas je, zvláště v Čechách když vidí jak těm rudým zmetkům roste hřebínek pomalu a jistě

+4/−1
25.3.2013 11:17

V63l97a39d21i91m24í55r 59V51y11s88o25c28k56i34j 6524621779197

Dvě největší nebezpečí dnešního světa - náboženský fanatismus a terorismus. Mnohdy jdou ruku v ruce. Kolik zla za 2 000 let napáchali a kolik krve proteklo kvůli tomu PRAVÉMU Bohu. Je smutné, že ještě v 21.století někdo věří v neposkvrněné početí a zmrtvých vstání. Příkladem je tzv. Turínské plátno. Je dokázáno, že je to podvrh a přesto se k němu davy VĚŘÍCÍCH VŠEMU mohutně klanějí.

+2/−7
25.3.2013 11:09

B25o40h43u65s84l91a59v 72K34r59á98l43í23k 2461810599116

Ono je spíš dokázáno, že Turínské plátno skutečně pochází z toho místa a té doby a že prošlo těmi místy, kterými podle legend mělo projít. Ale chápu, že fanatik nechce o důkazech slyšet. Neposvrněné početí je záležitost čistě teoreticky teologická, na tom není čemu věřit nebo nevěřit (pro toho, kdo neuznává dědičný hřích, je stejně každé početí neposkvněné) - vy asi máte na mysli spíš panenské početí než neposkvrněné početí. Zmrtvýchvstání je ve 21. století podobně nevšední jev jako před 2 tisíci let - není důvod, proč zrovna ve 21. století by mělo být méně nebo více uvěřitelné než tehdy. Atd.

+5/−2
25.3.2013 11:17

V91l82a78d17i64m88í47r 19V56y41s40o29c68k82i89j 6854741199707

"Neposvrněné početí je záležitost čistě teoreticky teologická, na tom není čemu věřit nebo nevěřit" - teď je mi to zcela jasné. Jak příznačné - jeden nesmysl vysvětlit druhým. A k tomu zmrtvých vstání - co myslíte, je Země kulatá nebo placatá?

+1/−4
25.3.2013 11:26

B30o41h54u29s41l51a31v 98K52r67á75l78í46k 2951330599786

Koukám, svá nesmyslná tvrzení o Turínském plátnu si opravit nechcete, a že byste tušil, čemu se říká neposvrněné početí, to jste taky nestačil ukázat. Hm... a jak má souviset zmrtvýchvstání s tvarem Země? To jste jako vědecky prokázal, že na kulaté Zemi se nikdy neděje nic mimořádného?

+2/−2
25.3.2013 11:31

V97l12a59d50i94m56í37r 59V28y53s64o76c19k56i47j 6374201399687

Zemi jsem dal jako přirovnání k myšlení lidí dnes a v hluboké minulosti. Tehdy se obecně věřilo, že je Zem placka. Kdo tvrdil něco jiného, byl pro "učenou" církev kacíř. V 21. století už snad nemusíme nikoho přesvědčovat, že je Země kulatá a že nelze dojít na konec světa a pak spadnout do hlubin. Tolik mé vysvětlení mému učenému kolegovi.

0/−2
25.3.2013 12:18

J47a63n 46U65l43r88i94c50h 9809626939324

1. Nejhloupější víra je ateismus.

2. Fanatici  a zločinci z řad ateistů ( např. komunisté nebo nacisté ) napáchali ty nejhorší zločiny vůbec.

+3/0
25.3.2013 13:52

A45l32e21š 86L72i58s30o34v84s26k68ý 9232964663328

A co teprve zkoumat, kolik zla napáchalo klanění se malému zlatému kulatému bohu - penízkům. Všichni, co mluví o chudobě církve, by byli nejradši, kdyby se církev všeho majetku zřekla a veškerý majetek předala jim. Komunisty počínaje. A komentář "Je dokázáno, že je to podvrh a přesto se k němu davy VĚŘÍCÍCH VŠEMU mohutně klanějí." :-):-) S tím podvrhem to není tak slavné, většina věřícíh se tomu neklaní, a kdyby si autor příspěvku to po sobě aspoň přečet, aby jeho výplod dával smysl :-) :-) :-)

+2/0
25.3.2013 11:36

V42a21c38l51a36v 66K63o22c24i60a46n 6260605103158

Zdravim, co se tyce Turinskeho platna, tak toto neni predmetem uctivani, nicmene vedecke zkoumani prozatim neprineslo uspokojive vysvetleni puvodu (http://cs.wikipedia.org/wiki/Tur%C3%ADnsk%C3%A9_pl%C3%A1tno). Co se tyce valek - rad bych pripomnel napriklad prvni a druhou svetovou valku, ktere nemely zadny nabozensky podtext.

+3/0
25.3.2013 11:45

J56i95ř34í 31L29i54e97t68a74v77e89c 8143839303939

Je zajímavé, že redakce chtěla, aby tady diskutéři debatovali pod svým skutečným jménem a slibovali si od toho zkulturnění diskuzí. Myšlenka asi byla dobrá, jenom je problém v tom, že některým ponechali anonymní nick.

+3/0
25.3.2013 12:20

J33o67s76e66f 61K39r52ů21p67a 4652802192958

Vysockij, opakujete zde  x-krát ohrané písničky:

1) násilí "ve jménu Boha" 2) víra v neuvěřitelné a 3) klanění se ikonám

Takže:

1) Zkuste si sám odpovědět na otázku, zdali v  dobách a v lokalitách křesťanstvím nedotčených bylo (a je) násilí a krve více, nebo méně. 

2) Od toho je víra vírou. "Víra" v doložitelné by sotva byla vírou (mimochodem to, že množství lidí věří například horoskopům, numerologii... to Vám nevadí?)

3 ) Davy se neklanějí Turínskému plátnu, ale Tomu, ke komu se tato relikvie vztahuje (a z tohoto pohledu není vlastně podstatné, zda se jedná o autentický Kristův rubáš nebo jeho zdařilou napodobeninu - na Turínském plátně křesťanství nestojí).

+1/0
25.3.2013 15:20

R35e42n68é 34N78o69v72á87k 8755466769448

Lenka Procházková napsala:

"....Podle kanonického práva, jež má hierarchickou strukturu, je papež nejvyšším rozhodčím v římskokatolické církvi a současně je i vrchním správcem veškerého jejího majetku. Pokud tedy bude papež František chtít, pak má absolutistickou moc navrátit do vlastnictví českého státu majetky, které dle protiústavního zákona č. 428/2012 Sb. hodlala zdejší římskokatolická církev převzít. Takový radikální a bohulibý krok by byl skvěle načasován na letošní výroční slavnosti Cyrila a Metoděje. A Velehrad, odkud by rozhodnutí papeže Františka bylo oznámeno, by se stal velebeným místem i pro české a moravské humanistické ateisty. Přineslo by to i příjemný vedlejší účinek, když by český premiér, ministr financí a ministr zahraničí, coby praktikující katolíci, děkovali papeži Františkovi za definitivní vyřešení vleklého problému. Ministryně kultury by konečně dostala možnost projevit svou erudici a navrhnout jednoduchý zákon o financování církví z daní a darů věřících, což by ve výsledku naplnilo papežovu vizi o chudé církvi..."

!

+3/−4
25.3.2013 10:51

B51o63h72u45s61l79a90v 29K36r78á48l92í47k 2751130849666

"Humanističtí ateisté", to má být krycí označení pro ty zlodějské bolševiky a jejich přisluhovače? A o kanonickém právu má madam Procházková také velmi dětinské představy. Církev funguje trochu jinak než jak fungoval komunistický blok.

+4/−1
25.3.2013 11:09

R65e47n44é 11N42o48v44á30k 8795146609318

Jistě, funguje jako daleko totalitnější organizace. Ženy v ní například nemají vůbec žádná práva. A kdo se trochu ozve proti zlodějnám je ihned odvolán z funkce - jako Bezák na Slovensku.

No, alespoň už nemučí a nevraždí jako většinu své dvoutisícleté existence.

Jinak je komická vaše představa, že ateista=komunista. Kdyby tomu tak bylo, měla by KSČM tak 150 poslanců v PS....;-)

0/−2
25.3.2013 12:56

V44i91k39t88o26r 87Z88á47b31r13a11n27s75k98ý 3560928744853

Dobrý příklad upachtěným a profláknutým vrcholným politiků.

Otevřenost, skromnost, skutečná služba ideím a hlavně optimismus. Dnes žádané zboží.

Takový člověk, to by byl, panečku, prezident! R^

+5/0
25.3.2013 9:40

B13o65h87u31s20l98a42v 43K18r24á38l25í80k 2741400979906

Otevřenost? Už se otevřeně vyjádřil o jakémkoliv ožehavém problému církve? Anebo zatím zůstal jen u líbivých populistických gest?

0/−4
25.3.2013 11:34

V85i19k13t30o87r 24Z46á44b61r45a26n35s43k91ý 3500548924113

Zda šlo o populistická gesta, pane Králíku, se teprve ukáže. Není třeba škarohlídsky předjímat. Pesimismu je u nás dost.

Otevřený člověk je mj. člověk optimistický, vštřícný k lidem, ke svému okolí, k novinkám a k novým názorům.

+1/0
25.3.2013 16:18

P93a43u23l 80G40l56a82b78a73s19n16i32a 5361863778

Papež František je mi čím dál víc sympatičtější.

+11/−1
25.3.2013 7:59

V17l69a83d71i65m24í50r 50V86y58s62o25c17k74i32j 6864691879727

Papež = zástupce Boha na Zemi. Zajímalo by mě, jak Svatý otec přijímá pokyny od svého šéfa. Zda písemnou formou nebo v náboženské rauší před oltářem. Věřící, poučte mě.

+1/−3
25.3.2013 11:12

B45o63h77u14s78l56a46v 18K49r36á38l38í19k 2391570369316

Zástupce Boha na Zemi? Kam na ty nesmysly chodíte? A proč by Vám tuhle vaši víru měli dokazovat zrovna věřící?

+4/0
25.3.2013 11:20

P66a82u37l 85G53l91a35b32a76s41n75i14a 5511323458

Citát z Nového Zákona:

Přirozený člověk nemůže přijmout věci Božího Ducha; jsou mu bláznovstvím a nemůže je chápat, protože se dají posoudit jen Duchem. (1 Korintským 2:14)

+1/0
25.3.2013 11:59

P43a62u50l 23W38o64d15a25k 7282169108243

V dnesni dobe ma uz clovek v teto pozici vrtulnik. Hora sinai v sinajske poloostrove neni tak vysoka, a buh jiste  pokyny davaa papez frantisek je sympaticky clovek, otevreny a jiste udela pro vsechny verici hodne dobra

0/0
25.3.2013 21:43

J58a29n 53K84o59m48á10r29e86k 5605858919713

tak se  mi zdá, že zvolili skvělého člověka

+11/−1
25.3.2013 7:24

M51i81c12h24a70l 13B97a13l91á94k 8557879434968

papež si to dobře užívá R^ jen chvíli je šéf a už si vymyslel služebku do Ria

+2/−7
25.3.2013 0:44

L66a61d67a 18N79o52v77a76k 4132333567

dyk to má skoro domu...;-), někteří se domu třeba už ani nepodívají...

0/−3
25.3.2013 1:45

M25a65r50e13k 58N82o76v58á51k 5858825130101

Jenomže tu naplánoval už jeho předchůdce, takže ji spíše dostal.. A to nebude jediná..

+5/−1
25.3.2013 6:25

V57a13c12l20a65v 34M96e95d25e50k 5431672295515

Je mi méně nesympatický, než jeho předchůdce - ale v jeho upřímnost věřím podobně, jako u Standy Grosse

+3/−15
25.3.2013 0:09

E16d48u92a74r77d 77N67o55v46o56t10n43y 5215784392916

Tomu říkám zrcadlo společnosti, jen tak dál.:-)

0/−2
24.3.2013 23:46
Foto

P20e82t58r 66S60l76á49d66e21k 8780351593989

Tak přesně takhle to vidím já nevěřící pes, kdo žije živou vírou v Boha, nemůže podléhat skepsi a beznaději, to se prostě vylučuje. František se mi začíná líbit.

+9/−4
24.3.2013 23:39

B24o17h44u39s40l69a19v 57K21r15á34l42í11k 2651550209326

Ano, takhle funguje opium lidstva. Nebo marjánka lidstva? Od náboženství bych čekal víc než prostoduchou vysmátost.

+4/−10
24.3.2013 23:55

E22d28u66a33r40d 60N18o61v90o39t98n36y 5625974522176

Jesi od náboženství(Papeže) čekáte podobné věci, jaké prováděl autor těchto nesmyslů,  tak jste na omylu.

+2/0
25.3.2013 0:02

B55o31h49u64s13l79a18v 29K44r97á77l34í33k 2581200939566

Když už jsme u toho, tak jejich ideové obzory se zdají být dost podobné. Bez urážky.

0/−5
25.3.2013 2:30

M87a65r17e92k 75N83o56v36á76k 5498405200311

Kde se mluví o prostoduché vysmátosti? Už jsem se ptal níže: pochopil jste, co řekl?

+4/0
25.3.2013 6:28

B57o16h80u34s54l43a16v 54K28r41á20l46í88k 2411810839376

A vy jste pochopil, co myslel svatý Pavel, když napsal "Plačte s plačícími"?

0/−1
25.3.2013 11:23

B41o28h15u78s74l42a45v 24K79r47á91l38í35k 2401760199226

Ježíš poslední noc v Getsemanské zahradě s apoštoly jistě také sršel veselím a vtipem. Nebo že by nebyl tak svatý jako náš nový papež?

+2/−16
24.3.2013 22:53

M49a71r52e98k 13N76o87v11á68k 5338955560861

A pochopil jste, co tím myslel? "Nenechte se nikdy ovládnout bezmocí. Naše radost není radostí z vlastnictví mnoha věcí, ale ze setkání s Ježíšem"

Při pohledu na mnohé křesťany se nedá než souhlasit. A vůbec to neznamená, že člověk procházející utrpením má na tváři úsměv. Nicméně chcete-li vytrhávat úryvky, tak vždycky najdete nějaký problém a nikdy nedojde k pokrytí všech oblastí života...

+18/0
24.3.2013 23:02

B52o73h51u49s17l22a15v 51K82r73á45l20í74k 2951230269926

Jistěže chápu, na jaký typ zbožnosti papež František tento hrot zacílil. Obdivuji lidi, kteří si i v neuvěřitelně těžkých situacích dokážou zachovat vnitřní pevnost a radost. Ještě víc ovšem obdivuji lidi, kteří dokáží Bohu a bližním obětovat i své vnitřní jistoty, berličky klamu všeho druhu. Papež František je mi také velmi sympatický, ale bojím se, zda má jeho radost dost hluboké kořeny. Veselý dokáže být leckdo i po pár sklenkách alkoholu, ale při určitém druhu veselosti a radosti člověk hůř zvládá řídit i auto, natož církev.

+2/−4
25.3.2013 0:02

M11a42r36e75k 90N20o41v38á38k 5508275770151

Já myslím, mnoho epizod z jeho života naopak ukazuje, že ta radost není strojená, ale vnitřní...

+4/0
25.3.2013 6:27

B18o48h66u92s93l28a85v 85K32r64á14l69í66k 2971160879386

Uvidíme, až se, po líbivých gestech a frázích, bude muset postavit k nějakým konkrétním otázkám. Až bude s radostným úsměvem některé problémy ignorovat a u jiných se stejným úsměvem tnout do živého.

+1/−1
25.3.2013 11:27

S80a73m83u75e32l 63B29e20r60g62m20a20n 2780703872734

Křesťan nemá nárok na ;-( ani ;-€ ani ;-O ani:-( ani na :-/, může jen :-)V a ;-D. A to už přes 2000 let... Tak se ptám, proč ten svět i po tak dlouhé době vypadá takhle:-(?

+4/−7
24.3.2013 22:32

T76o65m96á52š 80H11a94a40s 7161777772311

Ty jo, to je jak obrázková doplňovačka, jakou jsem četl s klukem odpoledne.. ;-)R^ K dotazu: myslím, že je to proto, že je rozdíl být věřící (ať křesťan či jakýkoliv jiný) v boha nade mnou, nebo věřící v boha v sobě. Ten, kdo má skutečně boha v sobě, a věří v něj (tedy hlavně v sebe), tak jen ten dokáže být "dobrým". A takových lidí je prostě míň, než těch, kteří v sebe tolik nevěří a potřebují berličku církve... A jsou tudíž i ovlivnitelní v pohledu na svět a chování a konání celkově. Dodávám, že se nechci nikoho dotknout.. Jen můj názor.

+4/−4
24.3.2013 23:13

K15a34r22e34l 49B98a69r52t92á39k 3849843472816

To někdo popletl datum, karneval už byl.

+4/−15
24.3.2013 22:21

H43a64n74a 74K53r92i26v95a88n42k19o45v56a 4791787533690

to uz je aprilovy zert do foroty.

+1/−1
24.3.2013 22:45

P53e84t97r 15Č36i50h85a70ř 2782118440803

HA HA

+2/0
24.3.2013 22:49

P47a79t22r15i97k 66H39o64r40á33č83e15k 6186447799252

Naše radost není radostí z vlastnictví mnoha věcí, ale ze setkání s Ježíšem,"?????Tak at církevní hodnostéři ve Vtikánu vyjdou mezi prosý lid a hlásají svou víru na ulicích a tam kde je to potřeba..Ale bez helikoptér,papavozů a Vatikán at zruší svou banku a rozdá svůj nemalý majetek mezi věřící.

+2/−18
24.3.2013 22:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.