Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sever proti jihu, Vietnam... USA budou za války platit ještě za sto let

Dá-li se spolehnout na historii, americká vláda bude platit za války v Iráku a Afghánistánu přinejmenším ještě sto let. K takovému závěru došla agentura AP, která zanalyzovala platby USA veteránům či jejich příbuzným z minulých i současných válek. Podporu platí i dvěma potomkům vojáků z války Severu proti Jihu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94i50ř67í 64D14o70u68t31n25á86č 2590347387545

Ale diskuze ... WWII ruku v ruce rozpoutalo německo a sovětský svaz ... to, že si navzájem skočili po krku bylo jasné a neodvratné, Stalin si po vyzkoušení zbraní ve španělsku mnul ruce, pak ho trochu zchladil výprask od finů a málem to s ním seklo, když ten prohnilý západ ve francii a belgii nekrvácel společně s německem alespoň tři roky zatímco on by dozbrojil a pak nastolil komunistický ráj až k atlantiku:-/ chtěl bych vidět, jak se tvářil, když přál Hitlerovi k porážce francie;-D komunisti a nacisti zpolupracovali do poslední chvíle, vlastizrádci ve službách komiterny nehnuli proti němcům do léta 41 prstem, spíš jim pomáhali třeba organizováním stávek v GB, když zůstala samotná ve válce .. Sojuz měl v roce 1941 připravenou útočnou armádu , tanků víc než celej zbývající svět dohromady včetně německa a čekal na vhodný čas k útoku na západní evropu :-P

+1/−3
21.3.2013 10:48

D91a52d89a39k 83P85e97t32r 7621320584448

Ó historie, slyším jak trpíš nad tímto příspěvkem.

0/−1
21.3.2013 12:33

J84i24ř30í 37D74o54u16t11n39á72č 2680247337755

tak to slyšíš blbě 8-o .. vše se dá doložit

0/0
21.3.2013 19:11

J57i60ř45í 72D24o64u32t20n58á75č 2860447827405

NO VIDA .... alespoň maj snahu ... v SSSR jsem viděl dědky, sako od uniformy samý metál, bez nohou, seděli na dvou stlučených prknech alá skejt a rukama se odráželi od země ... žebrali 8-o každej na ně kašlal a když jsme se u nich  zastavili, najednou se zjevil milicioněr a už nás pakoval ...práskačka (delegátka) z čedoku se mohla zbláznit a ruská z inturistu se rozbrečela ... co jí to prej děláme, vždyť jí zavřou :-/  .. jo a dneska je to ještě horší Rv

+3/0
21.3.2013 9:20

M65i71r87e45k 16T69u85r54e10č87e22k 4143272360242

My budeme za hruzovladu ODS platit take jeste za 100 let.

+6/−2
20.3.2013 23:42

A28n83t74o15n18i38n 47K86a88d17l93c22e73k 9642549491406

Clanek o nicem.  Pouze zavist nad financemi nepouzite na socialni programy.

+2/0
20.3.2013 22:30

K71a75r45e66l 84V33e18č63e88ř13a 9593575601199

Snad použité, ne?

+1/0
21.3.2013 7:46

M46i95l95a39n 90V21o38s73t12r28ý 6849976374224

Co je podpora pro veterány jiného než sociální program?

+1/0
21.3.2013 7:55

A56n22t88o54n47i80n 41K51a89d56l43c60e66k 9502289341866

Ne tak docela.  Stale jsou to penize urcene pro armadu a ne na progresivni socialni programy dle prani demokratu.  Ti armadu primo nesnaseji a neni armadnich skrtu, ktere nepodporuji.

0/0
21.3.2013 21:56

J38i38ř96í 56Š25e77j34n62o38h12a 4972733264813

83 let ?  Na  "postiženého" slušná délka  dožití. Nedivil bych se ,,kdyby žili do  180 let, když jim půjde důchod.

Myslím, že v USA se také najde spousta koumáků, kteří dokáží zneužívat sociání systém.

+2/−4
20.3.2013 22:20

M86a94r95e16k 76Š24i15m20o79n 2764947158488

To nemusí tak být. Mentální postižení se na délce života vůbec nemusí projevit, pochopitelně při zachování dobré výživy atd.

0/0
20.3.2013 23:36

O95s40k53a86r 54P76o41k55o68r39n64ý 6415431630918

JO ještě jak se tam dole bavíte o důvodu 2. sv války a) 1. světovou Německo velmi silně chtělo - existuje zveřejněná depeše mezi Berlínem a Vídní kde je doslova napsáno že "...Německo je na válku připraveno je nutné zajistit vhodnou záminku" asi půl rok před Sarajevem b) Podmínky z Versailles jsou sice tvrdé, ale najděte si co mělo připraveno Německo kdyby vyhrálo c) Pakt Pakt Ribbentrop-Molotov byla sice pěkná prasárna z Ruské strany, ale oni neměli jinou možnost - Británie OPAKOVANĚ odmítla nabídku spojenectví (poslední byla učiněna tak že Stalin podepsání paktu posunul a ještě jednou zkusil jednat s Brity) Dále Ruská tajná služba zjistila, že Polský ministr Bock jedná v Berlíně o společném Polsko-Německém útoku na Rusko. Prostě VB a Polsko do toho vyloženě Stalina vmanévrovali svojí hloupostí (Polsko)/ignorací (VB) protože kdyby nepodepsal tak riskoval že bude stát sám proti Německo-Polské koalice a Britové se budou smát za kanálem. Pokud se na to podíváte ideologicky nezabarveně tak prostě v této situaci by podepsal každý soudný státník.

+3/−3
20.3.2013 21:57

K18a78r43e77l 73V74e56č64e70ř43a 9513205811289

Velmi dobře popsáno. Doplnil bych k tomu ještě fakt. Polsko po skoro 150 let neexistovalo. Z dnešního pohledu je to samozřejmě nepřijatelné, ale Hitler i Stalin tehdy považovali polské území za své historické državy a prostě si jen vzali, co jim podle nich patřilo. Vina leží jednoznačně na Anglii a Francii a jejich naprosté nečinnosti v roce 1936, 38 a vlastně i 1939.

+2/0
21.3.2013 7:45

P58a30v61e20l 38H38o32u83s24k52a 3951845350278

Aha, a vyvraždění veškeré polské vojenské elity Rusy byla taky jen taková nutnost.

+2/0
21.3.2013 8:38

P65e40t74r 42H59r22o11m10á43d26k41a 1739492745828

s tím B musím souhlasit, příklad míru diktovaného Německem je ten brest-litevský, územní zisky pro Německo obrovské (Polsko, Ukrajina, Bělorusko) a finanční reparace tam nejsou asi jen proto, že Rusové neměli nic. Nicméně ty byly zase roku 1870 s Francií.

0/0
21.3.2013 19:01

O52s13k65a59r 37P20o19k13o31r15n35ý 6685331630908

Víte dole je diskuze kdo byl horší masový vrah - zda Hitler či Stalin V absolutních číslech to byl Stalin ALE (zní to krutě) někdy je nutné zohlednit jak dlouhou dobu na to měl, jak velké území k dispozici atd.... Např. při křížových výpravách křižáci dobytá města ve Svaté zemi vyvražďovali prakticky 100% - není pochyb o tom, že kdyby na to měli kapacity tak a muslimové je nezastavili tak by v tom veleúspěšně pokračovali - byly tedy horší než Stalin?

+4/−6
20.3.2013 21:19

J80a88n 49M38u98c39h68a 8199606682266

byly? :-) asi je bily hlava nehlava :-P

+1/0
20.3.2013 21:40

J57i85n44d78ř64i88c56h 11B70e49l39l35i96n16g 9557365536374

Jo, Zatímco Turci, kteří před tím Palestinu dobyli od Byzance byli známí lidumilové a podporovatelé místních tradic. Takže Križáci tam museli vybít oddávna usídlené křesťanské obyvatelstvo žijící dosud pod tureckou ochranou. To jste chtěl zdůraznit?

+3/0
20.3.2013 21:47

O34s53k77a46r 51P45o52k34o20r74n53ý 6835921150898

No víte když tam křižáci dorazily tak v Jeruzalémě žili jak Křesťané tak židé tak muslimové (což trochu narušuje ten Váš koncept) a po jejich dobití tam 2 skupiny nebyly - hádejte které.

+1/−3
20.3.2013 21:59

J20i62ř32í 68F51o49g45e21l 2320911516502

Udělej si pořádek v těch i,y - ten tvůj fejsBŮkový koment s těmi tebou použitými totiž nedává žádný smysl.

0/0
21.3.2013 9:23

J62a51n 32P52a12v24e80l 8353252488206

V době křižáckých válek byli muslimové vyspělejší a ten odpad byla Evropa. Začalo se to obracet před pár set lety a teď je situace jaká je ...

+2/0
20.3.2013 22:27

M44i97r36e40k 78K81a57l86u55s 7346444865538

Válečné vrahy je nutno zaplatit Rv

+2/−9
20.3.2013 20:45

M33a67r11t87i87n 41N54o53v98o93t88n81ý 7868318505683

Myslíte třeba ty, kteří zachraňovali zadek půlce světa za 2. světové války?

+9/−3
20.3.2013 20:49

J21a79r74o71s51l86a70v 25B18r66ü39m74m15e95r 7264283646

V době Říma byli lidé celkově otrlejší, na násilí zvyknutí. Navíc byla služba v legii většinou celoživotním zaměstnáním, takže neustále v akci. Postraumatický syndrom se většinou rozvine až v době klidu, což oni neměli.

0/0
20.3.2013 20:14

M78i29c44h23a92l 46B83o93c66k 2449148460579

na začátku ano, ale pak Římané fyzicky a morálně upadali a armáda se barbarizovala a to byl jeden z důvodu pádu Západořímské říše. Římane když byli věrni svým tradicím  a historii tak byli silní, jak se nechávali ovlivňovat vnějším prostředím, tak byl konec...

+2/−3
20.3.2013 20:17

O90s59k16a27r 43P53o68k24o11r45n96ý 6845781310118

Jéé tyhle amatérské historiky to je opravdu radost. a) Řím bylo impérium a to prostě po nějaké době začne být nutně multietnické (nemůžete vyvraždit 100% dobytá území protože při i zvýšené fertilitě je nenaplníte a kulturní anexe trvá desetiletí). b) Imperiální byl už i raně republikánský Řím který velmi rychle expandoval. c) pokud už bojujete takhle daleko a prakticky permanentně tak není možné udržovat občanskou armádu takže profesionalizace je nutná d) Pokud máte profesionální amrrádu tak ji pouze občany z původní oblasti nenaplníte e) jakém morálním fyzickém úpadku to mluvíte? navíc ovlivňování vnějšími vlivy bylo permanentní (přilba - Galové, gladius - Iberové, Pillum - Samnité)

+5/−1
20.3.2013 20:58

M78i47c13h76a69l 27B18o12c15k 2559288420909

Takže obyvatelé Galie, Hispánie, Britanie, Lusitanie atd byli Římané. Romanizovaní to zaprvé historiku a já mluvím o barbarizaci armády. V pozdní armádě sloužili po v římské armádě Hunové, Visigoti a další národy. Římané nemajíc vojenské kapacity zvali tyto národy na území říše na základy foederátu. Za půdu měli slouži v římské armádě. Co na tom nechápeš ? douč se historii Pokorný a pak poučuj

+1/−3
20.3.2013 21:01

O77s83k52a66r 77P60o74k79o68r86n61ý 6715581490768

Člověče - nevíte vůbec nic - a) ty "romanizovaní" obyvatelé Galie často dobyvatele vítali s otevřenou náručí protože nevzdělaní germáni neuměli tak efektivně vybírat daně jako Říše která je neustále zvyšovala b) Řím se na tuto cestu vydal ve chvíli kdy se stal impériem a nebylo cesty zpět. c) ty foederáty nenabíraly pouze z nutnosti nedostatečných kapacit, ale také z ho důvodu, že původní těžká pěchota která tak snadno ničila jiné státy v středomoří nebyla schopná honit po lesech lehce vybavené germány. Prostě vůbec nechápete události v vyšších souvislostech - to k čemu došlo nebylo tak, že se někdo špatně vyspal a řekl "dneska začíná morální rozklad Říma" k tomu stavu prostě vedli dlouhodobé faktory kterým se často nešlo vyhnout. - Tvrdit že za to může "zkaženost, nemorálnost atd " jsou ideologické "biasi" které zastávají většinou lidé kteří projektují do historie nějakou svou aktuální ideologii (např křesťanství"

+3/−2
20.3.2013 21:11

M83i47c37h24a24l 81B24o28c40k 2369768390829

Daně vysoké daně měla zá následek hospodářský pokles, tak jako inflace způsobená snížením stříbra a zlata  v mincích atd a co se týče Říma, tak vy neakcentuje rozdělení říše na Východ a Západ Západní část říše měla hůře bránitelné hranice a byla chudší, kdežto východ byl pravý opak. To byl také důvod pádu té Západořímské. Morálně Římané upadli a dám případ- Vypalování Říma roku 410. Podle pramenů to byli Římané kdo Alarikovi otevřeli brány do města a byla to posádka, která dezertovala místo aby se bránila barbarovi. Nevíte absolutně žádné souvislosti .

0/−1
20.3.2013 21:16

O56s10k71a25r 21P77o46k26o91r40n16ý 6285561300208

Já tyhle události znám, ale vy prostě pro stromy nevidíte les. Tyhle všechny události už jsou jen následek mnohem starších strukturálních změn v Říši. prostě - Ve chvíli kdy velikost říše překročila určitou velikost, tak už nemohla být bráněna občanskou armádou. Ve chvíli kdy máte profesionální armádu tak ta je spíše loajální konkrétnímu veliteli než nějakému abstraktnímu "státu". Pokud už jste v této fázi tak už je jedno jestli v ní slouží třeba i cizí žoldnéři. Mimochodem s těmito problémy se potýkala i Byzanc kde v bitvě u Mantzikertu přešli žoldnéři k nepříteli. Co to pořád melte o morálním úpadku ? CO je prosím Vás morální úpadek?

0/−1
20.3.2013 21:29

M59i51c15h20a77l 40B28o67c27k 2139278180629

tak legie provolávali svého císaře- byl to jejich velitel, jelikož císař se nemohl vždycky účastnit tažení. Není jedno, že tam sloužili barbaři a dám příklad. Barbar nikdy nebude loajální k cizímu vojsku , řekni mu aby šel zabíjet své bratry ? Dioklecian tuhle zrůdnost začal a morální úpadek je právě to, znovu opakuji, že Římané byli defetičtí a padali do letargie...císaři Honoriusovi oznámili, že padl Řím a on se otočil a řekl jak je možné, že umřela ? když jsem ti krmil. Tím myslel jenom nejmilejší slepice..to byl ten morální úadek. Císař Valentinianus III zabil Flavie Aetia svého nejlepšího velitele, který dokázal porazit Attilu i když s pomocí Visigotu a dalších barbarů. Tohle je ten morální úpadek..Kapišto ?

0/−1
20.3.2013 21:37

M65a21r40e11k 30Z91e32l67e25n46y 1606806128603

chcete prosim rict, ze americka armada je "spise loajalni" Obamovi nez sve zemi?

0/0
20.3.2013 22:21

J90i17n30d95ř67i60c13h 67B88e30l65l61i51n38g 9427535226924

Zatímco Byzanc padla proto, že vzhledem ke svému bohatství byla mnohem zajímavějším kořist.

0/0
20.3.2013 21:52

J68i82n60d80ř10i15c96h 63B96e52l44l15i53n39g 9747795366594

Ti zpohodlnění Římané zase neměli ten syndrom. Neměli si kdy na něj zadělat.

0/0
20.3.2013 21:49

M96i16c59h56a59l 96B32o19c44k 2679508930359

Místo mínusů zkuste argumentovat věcně a historicky, ale jasný rozumím. Lepší je kliknout mínus. Bez myšleníRv

0/−9
20.3.2013 19:58

M71a34r66t21i28n 98K20y17p25r 2972135624604

Takže k historické věrnosti - to o podružných divizích na západní frontě jste si poněkud vycucal z prstu. Kromě vámi uváděné 12.pancéřové divize SS Hitlerjugend působila na západní frontě hned od června a července1944 i 1.pancéřová divize LSSAH a 2.pancéřová divize SS Das Reich a z východní fronty byla odvelena 9.pancéřová divize Hohenstaufen a 10. divize Frundsberg. Tedy na západě byl nasazen celý I. a II.tankový sbor SS. Podružné útvary? Drobnou ilustrací je i osud nejlepšího německého tankisty M.Wittmana, esa z východní fronty, který na západní padl v jednoduché léčce nastražené britskými tankisty. Takže na západní frontě se jednalo o takový zajímavý mix, vedle podružných statických divizí Němci nasadili to nejlepší co měli.

+1/−1
20.3.2013 20:37

M33i83c76h35a85l 70B11o81c56k 2159438210339

Psal jsem, že wehrmacht na Západě disponoval i kvalitními divizemi, ale jádro jejich elitních sil zůstával na východě a opravte mě jestli se mýlím, ale 9 a 10.tanková divize byly na Západ spěšně přesunuty až po invazi

0/0
20.3.2013 20:47

M63a57r89t69i38n 23K13y27p71r 2792865284564

Ano, byly tam spěšně přesunuty až po invazi. Co by tam dělaly před tím? A jádro německých elitních sil byly právě tankové divize SS - ze sedmi existujících v roce 1944 jich na západě bojovalo v druhé polovině toho roku pět, na východě zůstaly jen dvě - Wiking a Totenkopf.

0/0
20.3.2013 21:19

M79i26c52h80a18l 55B93o97c72k 2479428190819

a co divize pobaltké divize SS ? v bitvě u Narvy ve 44 neboli bitva SS se účastnili velmi skvělě vyzbrojeni a vycvičení SS z Estonska, Lotyšska. Nicméně máte pravdu, ale jak jsem psal 59 německých divizí byla na Západě na východě bylo divizí necelých 190, takže nepoměr

0/0
20.3.2013 21:26

M78a91r52t25i28n 32K98y93p45r 2612265554684

Ano, pro obrovský rozměr východní fronty potřebovali Němci velké množství pěších divizí. Zatímco celkový počet nasazených divizí byl opravdu ve výrazném nepoměru, v divizích mechanizovaných a hlavně tankových už ten nepoměr tak výrazný nebyl. V druhé polovině roku 1944 nasazovali Němci na východě 18 tankových divizí, na západě a v Itálii to bylo 12 divizí.

0/0
20.3.2013 21:47

O89s59k43a60r 13P88o17k39o90r84n38ý 6745961870278

No o bojových kvalitách divizí SS se pořád mezi vojenskými historiky vedou spory - jediné co jim je 100% přiznáváno je jistý fanatismus a vysoké ztráty (už od začátku války např v Polsku), ale ani jedno z tohoto nemusí nutně znamenat vysokou bojovou hodnotu jednotky.

0/0
20.3.2013 21:37

M35i89c19h57a59l 56B44o21c73k 2569618630289

divize SS byly jedny z nejlepších bojových útvarů na světě.

0/0
20.3.2013 21:38

O61s44k64a35r 34P48o65k43o64r21n44ý 6525111520878

NO za a) jak které (některé byly jen bandy zločinců co se zmohly jen na střílení civilistů b) i u toho zbytku bojových je to pořád sporné, protože prost to že někde držely nějakou kótu do posledního muže nevypovídá o jejich bojových kvalitách. naopak existuje velmi mnoho hlášení kariérních velitelů Wehrmachtu kteří si často stěžovali na základní nedostatky všech hodností SS které často neměli pořádný vojenský tréning (zato byly pořádně "ideologicky proškoleni" ) např v součinnosti s jinými částmi armád atd..

0/−1
20.3.2013 21:44

L17u24d49ě31k 44K80r68a55t51o67c94h22v54í47l 9695144511354

Jádro německých elitních sil?

Např. LSSAH byla stažena z východu ve 04.1944 se stavem 1300 mužů a 3 tanky na doplnění do Belgie a Francie. Již v 06.-07.1944 byla nasazena v Normandii se stavem 20.000 mužů a 150 tanků a samohybných děl. Kde se vzali? Kdo je tak rychle vycvičil a jaká byla jejich kvalita?

0/0
20.3.2013 22:08

M87a76r56t30i12n 50K57y32p82r 2692775744154

K divizi nepřišli nějací noví odvedenci na základní výcvik, ale už tankisté (i když po značně zkráceném výcviku). U divize pak probíhal "pouze" stmelovací výcvik. A navíc podobně vypadala většina ostatních divizí ať už Wehrmachtu nebo SS. Buď ostřílení veteráni, ale na 30% tabulkového stavu, nebo hromada nováčků proložená přeživšími veterány povýšenými na poddůstojníky.

0/0
20.3.2013 22:43

L58u14d56ě14k 58K16r39a29t46o91c87h22v67í38l 9365204951934

K divizi přišli nováčci z doplňovacích středisek (divizí) a vojáci vykradení z jiných divizí - více než 90% stavu divize.

0/0
21.3.2013 10:16

M17i92c26h22a74l 41B85o21c97k 2739228960979

Západ si nepřál likvidace SSSR Hitlerovským Německem a je to logické . Válka na východě měla za následek likvidaci 80% německých jednotek. Východní fronta pohlcovala miliony německých vojáků a jejich spojenců nehledě na materiál. a co se týče pomoc, která poskytovala USA, tak málo kde ví, že SSSR po válce část této pomoci splatil. Ne celou částku, ale její poměrnou část. Jen tak pro zajimavost  - v den D 6.6.1944 bylo na Západní frontě dislokováno 59 něm. divizí, na východní frontě necelých 190 něm. divizí. Na Západní frontě kromě několika elitních divizí- Panzer lehr, 12 SS Hitlerjugend divize apod. sloužili statiscké divize- například 701 německá divize, která byla složená ze starých ročníků . Historie je založena na fakter a já píšu fakta. Na Východní frontě padlo 4 miliony něm. vojáků, nemluvím o spojencích Hitlera. Bitvy jako u Stalingradu, Kurska, operace Bagration atd. byli bitvy, kterých se účastnili miliony vojáků

+3/−7
20.3.2013 19:53

M76i76c62h46a18l 97B43o20c96k 2229168500849

omlouvám se koncovky. Blbne mi klávesnice...

+1/−3
20.3.2013 19:54

M67a17r44e21k 31Z21e86l75e70n81y 1876456388243

nejenom klavesnice

+4/−1
20.3.2013 21:12

O27n47d17ř64e16j 49M92a21l45ý 3154913283213

SSSR jako stát s populací 150 milionů + měl obrovskou armádu, šlo o stejně diktátorský a bezcitný režim, jako nacistické Německo, proto se taky na východní frontě strhly ty největší a nejkrutější boje. Jinak k té splátce - Sověti v rámci programu Půjčky a pronájmu od USA dostali v přepočtu (část byla materiální pomocí) cca 11 miliard dolarů (tehdejších). teprve v roce 1972 se uvolili splatit alespoň 720 milionů dolarů. Tolik k té poměrné splacené částce. ;-D

+2/−4
20.3.2013 20:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.