Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Spojenci se chystají na možný zásah v Sýrii. Scénář se podobá Libyi

Některé státy Severoatlantické aliance se připravuji na případný vojenský zásah v Sýrii. Ve Washingtonu to prohlásil vrchní velitel sil NATO v Evropě James Stavridis. Dodal, že razantnější přístup USA a spojenců by mohl prolomit patovou situaci ve válkou zmítané zemi. Případný zásah by vypadal jako ten, který byl použit předloni v Libyi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V10e72r61o52n96i91k47a 85R71o64t33t98o64v84á 9580575895435

O Syřany vůbec nejde.Spíš mně zajímá, jak dospěli k závěru, že Rusko je slabé. A mohou útočit. Syrská armáda už může válčit jen ruskými zbraněmi. Ty co měla už jsou dávno pryč, hlavně munice a palivo. Takže celé je to jen o měření sil. Zřejmě se rýsuje nový Vietnam.

+2/−2
20.3.2013 20:53

J60i93ř12í 13U13r34b53a64n 3228583273533

ale hlavně, že se penízky za zbraně stále kutáleji

+1/−1
21.3.2013 6:59

L60i71b53o27r 77H81l61u37b83u36č41e87k 4550130607967

...takže další země se vydá na cestu k "demokracii á la Libye"...???...mám takový dojem, že zrovna Libye není ten správný vzor budování demokracie...nebo se mýlím...???

+3/−2
20.3.2013 18:44

P81e64t63r 15M17i44c68h27a46l 2510544181912

To je jak "babo raď."

Když zasáhnou, posílí opozici, svrhnou Asada a současně posílí vliv různých islamistů.

Když nezasáhnou, Asad bude dál vést občanskou válku a zabíjet lromě povstalců i civilisty.

+1/−1
20.3.2013 17:10

J34i48ř29í 17U88r12b94a25n 3378523693123

A kdo prolomí patovou situaci na finančních trzích pánové?

+1/−1
20.3.2013 16:20

J86a81n 62H22l47e48d97í27k 4199952938212

odstranění arabských carů--tyranů -- vede a povede k stále větší radikalizaci islámu, který bude terorizovat hlavně Evropu a postupně i USA.  Poměrný klid bude ještě v Latinské Americe, protože Hispánci si nenechají dobrovolně kálit na hlavu.

+8/−2
20.3.2013 15:13

P75e97t51r 79K28o77z58á73k 8725357877214

Přestaňte zločincům a teroristům dodávat zbraně a bude velice rychle klid! z tohoto se mi chce zvracet!! "Stejný scénář jako v Libyii" ... no to doufám ne, protože takový plán civilistům příliš nepomůže. I když, tady již asi nemají pomalu co bombardovat.

Ostatně, kdyby se do toho západ nemontoval od samého začátku, nikdy by konflikt netrval 2 roky ... a skončilo by to rychlým úderem vládních jednotek a rozdrcením drbanů!

Pevně věřím, že Rusko a Čína budou zásah vetovat! Dost bylo zločinů této útočné aliance!

+11/−2
20.3.2013 15:09
Foto

J13a45n 84H10o73l25o28v52s26k65ý 6187279591

Navrhuju omrknout strany podporující muslimské bratrstvo v jednotlivých arabských zemích. Pokud budou odstraněny překážky v jejich rozletu, tak nezapomeňme na dvě věci. 1/ rozdělení muslimských Arabů vzniklo po první světové díky Západu a je tudíž umělé 2/ Bratrstvo chce muslimy sjednotit a za hlavní město považují Jeruzalém. Zadělává se tu na nový Chalifát a zásah v Sýrii tomu může jenom pomoct.

+4/−1
20.3.2013 14:06

J31i51r39k78a 20N49o53v30á51k 1585248394690

"Případné zhroucení režimu Bašára Asada generál přirovnal k situaci na Balkánu v roce 1990. Varoval přitom, že různé etnické skupiny by poté v boji o moc mohly rozpoutat další násilí." (Citát z článku.) -Tento bůhvíkolika hvězdičkový generál zapomněl (snad z vrozené skromnosti) dodat jednu důležitou věc: že tyto "různé etnické skupiny" hojně podporuje právě USA a to přes svou zločineckou organizaci se zkratkou CIA, či přes výzvědné služby svých satelitů, mezi něž patří i NATO. Úkolem těchto je jedna jediná věc: Provokace, násilí apod. Účelem je vždy jedno: vyvolat nejistotu, strach, napětí mezi lidmi - prostě nepřehledenou situaci, kdy americké a světové nadnárodní koncerny mohou naprosto nekontrolovatelně rabovat místní nerostné (i jiné) bohatství. V bordelu se totiž krade daleko snadněji než když je ve státě pořádek. A za Assada (tak Jako v Libyi za Kaddáfího) pořádek byl. Zřejmě někomu tento pořádek a klid nemělá dobře na mozek, že invedstuje obrovské částky do vyzbrojování "povstalců". V tomto případě ovšem jen teroristů. Ten někdo totiž čeká, že se mu jeho investice mnohonásobně vrátí po té, co se povede danou zemi destabilizovat.

Jen tak na okraj: Naprosto stejný princip, tedy destabilizace státu a destabilizace jeho fungování, se používá i u nás. Už 24. rok. Jenže na rozdíl od Sýrie či Libye se u nás stále nachází plno těch, kteří nechtěje používat svůj vlastní rozum, tomuto ještě tleskají, protože slepě věří všemu, co píší naši "investigativní" novináři.

+12/−6
20.3.2013 13:51

P36e25t48r 34K27o86z17á46k 8925937327424

Přesné! Říká se tomu "Lovení ekonomik" nebo "Expanzívní ekonomika" ... čím více škody naděláme, tím více peněz následně poskytneme dané zemi na obnovu. To, že ty peníze mohou dokonce pocházet ze zmražených účtů svržených diktátorů, které západ použije jako své, a poskytne je dané zemi za "nekřesťanský" úrok, nemusím ani připomínat. Výsledek?? Zisk bez přidané hodnoty!! To je princip kapitalismu!! Vydělávat a přitom ani nehnout prstem! Úroky... nemáte na úroky?? Ale máte ropu, máte národní banky ... máte průmysl, tady ... a už to jede ... VIZ na anabázi ČR! Nic jiného v tom není. 

A ti, co Vám dali mínusy, nechť otevřou oči!

+6/−3
20.3.2013 15:23

M90i46c72h68a45l 29J41o39s73e57k 3170257572945

Že by západní spojence začalo hryzat svědomí a pomohli své vlastní rozvraceče suverénního státu srovnat se zemí? Vím, utopie...

+2/0
20.3.2013 13:51

P28a84v87e95l 59O82d86r18a80z58i31l 6434759197670

Jací spojenci? Proti komu spojenci? Nebo pro co? Pro dělání binca na Zemi?

+6/0
20.3.2013 13:46

J78a69n 42H89o18v23o55ř92á51k 3986812733179

Co se asi tak může stát, když Francie a Anglie vybombardujou povstalcům cestu do Damašku? Kdo bude vládnout? Rozhádaná opozice, nebo jediná bojeschopná složka na straně povstalců a to Al-Kajda? Vítězství opozice povede k další občanské válce, kterou se bude západ snažit hasit prostřednictvím svých jednotek. Bude to stát miliardy, hromadu lidských životů a konec bude v nedohlednu. Co třeba pro změnu nechat vládu v Sýrii, ať si tento problém vyřeší sama a chvíli si nehrát na World police? O Assadovi si nedělám žádné iluze, nicméně nabízená alternativa je dle mého názoru mnohem horší a vedla by k nástupu radikálního islámu do vedení Sýrie.

+9/−1
20.3.2013 13:40

J40a60n 37B66a13č30o38v22č45i11n 1982424815775

+ a jeste +

+1/−1
20.3.2013 13:44

P86e89t75r 86K50o31z59á12k 8235737587234

Co vlastně víte o Assadovi?? Že si neděláte iluze?? 

Celé Arabské jaro je dílem západních tajných služeb! Dokud se tam nemontoval západ, byl tam klid. Jenže klid nebyl v Eurozoně, zejména pokud byl naživu člověk, který byl dlouhou dobu trnem v oku všech západních zemí ( hlavně USA, ale Francie a spol. ), ale celou tu arabskou sebranku tam držel na uzdě ... teď když rok posmrti, tam mají všichni ti zločinci volné pole působení, navíc jim aktivně pomáhají tajné služby USA, FRA a jiných států aliance NATO.

+6/−2
20.3.2013 15:15

J53a76n 56H45o31v25o82ř86á51k 3466852413769

Assad je klasický totalitář, který je vůči jakékoliv opozici stejně tvrdý jako jeho tatík a je podporovatelem teroristického hnutí Hizbaláh.Co víc byste chtěl vědět? Bohužel tento člověk je pro Sýrii pořád ta lepší varianta, než Al-Kaida All star, která tvoří hlavní údernou sílu povstalců.

+4/−1
20.3.2013 16:21

P75e85t16r 91K79o65z13á67k 8915947897374

Máte pocit, že na Araby platil lépe jiný režim ?? Pokud vidím, tak kde se odehrál pokus o "demokracii" tak je stát v troskách a občanských válkách ... no ale budiž. Asi to tak mají raději ... 

Ta slavná Al-Kaida, co jí každý zmiňuje, tak by mně zajímalo, jestli se konečně někdo odváží říci, kdo ji financuje. Prakticky nikdy nemá pevné zázemí, ale je schopná kdekoliv arabském světě, by i v evropském, zaútočit takovou silou, že nedokáží odolat ani vládní jednotky?? Vládní jednotky totalitních režimů ( nikoli našeho pseudo demokratického režimu )?? Nikomu to není divné, kde bere pořád ty peníze?? To je zvláštní, že ?? Ale za všechno může Al-Káida ... 

Mě ale čím dál víc připadá, že Al-Káida je asijskou odnoží CIA ...

+3/−1
20.3.2013 16:40

K34a33r59e62l 62C14h91a44r87v46á50t 3696977240

Souhlas. Ve zku***stánech jako Libie, Egypt, Sýrie znamená pád diktátora totální rozklad a a posílení radikálních islamistů.  Ne že by ti diktátoři nebyli gauneři, ale pro celý zbytek světa je myslím lepší, když tito gauneři u moci zůstanou. Docela mě děsí i to, jaká kvanta zbraní, původně pod kontrolou vlády, při podobných konfliktech ve velkém mizí do rukou islamistických skupin, které budou mít snahu využít je k teroristickým útokům kdekoliv ve světe.

+1/−1
20.3.2013 21:58

Z66d64e15n91ě79k 96B95o30u46d62a 3670164329467

V případě útoku NATO bude podporovat povstalce. Proč ne vládní Asadovy jednotky? Západ byl  do nedávna velký kamarád s Asadem (stejně jako s Kadáfím) a teď ho chce hodit přes palubu.

+5/−4
20.3.2013 13:38

P33e89t93r 23K92o40z38á79k 8945507107764

Jistí politici si dokonce od něj ( Muammara ) nechali zapatit volební kamapaň ( cca 150mil € ) a vděkem za to, následně země tohoto svoleného panovníka nechala zavraždit ... 

Tohle je západ. Rv

Proč by měli podporovat Assada ?? Ten moc dobře ví, stejně jako Kaddáfí, Mubarak a jiní, že pustit si do země korporace a kapitalismus je zničující pro jejich zemi!!  Ostatně ať mi někdo sdělí, která se post-komunistických zemí vládne vyrovnaným rozpočtem a země přitom funguje jako za socialismu?? Poslouchám ...

+4/−2
20.3.2013 15:30

J86a26n 20B21a79č24o21v81č69i82n 1302384375835

Doufam,ze Rusove a Cinani neudelaji stejnou chybu jako v pripade L.A pokud tam bude chtit nekdo zavest demogracii bez souhlasu RB OSN,tak se postavi durazne po boku Asada.

+5/−3
20.3.2013 13:32

J14a87n 98H69l68o49u20š60e15k 8173517101681

Mělo by se do toho vložit Turecko. Někdo to vyřešit musí, k nim míří nejvíc uprchlíků, mají z toho nejvíc problémů. Mělo by konečně ukázat koule, když už si udržuje po USA největší armádu v NATO, chce do EU a chce být oblastní lídr. Nikdo mu bránit nebude, za chvíli si s Asadem poradí a muslimové to nebudou brát jako křížovou výpravu.

+4/−5
20.3.2013 13:27

J31a37n 49B54a93č21o65v85č23i59n 1622424385785

Turci tak mohou vyvazet svobodu a demokracii,kdyz ji nedaji svym lidem.Ti jsou ti pravi.

+4/−3
20.3.2013 13:34

J48a41n 44H89o33y53e53r 3301771732869

Už nějaká sázková kancelář bere sázky, kam ty demokratické bomby pošleme jako první? Vyhraje Sýrie nebo Korea?

+4/−2
20.3.2013 13:23

J98a10n 17B64a88č70o65v85č13i55n 1942554325665

Pokud k zasahu dojde tak v Syrii.Z Korei sice delame zaostale primitivy,ale bojime se jich.Valka tam,by byla znicujici i pro Zapad(jiz 1x Korea+Vietnam)

+3/−3
20.3.2013 13:40

J95a98n 15H64o56y64e78r 3441941662409

Někde se ty bomby vysypat musí, války je třeba a skady plné. Jinak souhlas, také bych vsadil na tu Sýrii. Počkáme na sázkaře, jaký bude kurz... Nebo se možná najde i jíný cíl, on se amík nezdá, nepřítel číhá všude.....

+1/0
20.3.2013 13:43

J37a42n 63B11a67č23o71v59č83i37n 1342614405285

Me od Arab.jara prijde,ze Americany chce v tomto regionu predstihnout Francie.

0/0
20.3.2013 13:47

P14a40v74e41l 79O43d76r87a35z54i18l 6574639467450

+ jsou tam důsledně zfanatizovaní. Lidé v Libyi nebyli zdaleka tak zfanatizovaní a v Sýrii už vůbec ne.

0/0
20.3.2013 13:47

J53a44n 97B48a51č26o20v81č58i77n 1922644375285

Pokud mate na mysli Korejce tak plne souhlasim.Nam se tu porad predklada jak tam lidi Kimy a spol nenavidi a boji se jich,ale opak je pravdou,ty lidi nemaji co jist,ale sli by do valky i s klackama v rukou.Tohle maji v krvi.I Japonci,Cinani atd.jsou vzdy fanaticky oddani vladcum.

0/−1
20.3.2013 13:57

J36o31s66e34f 30D79a76n53í89k 9856188762905

Jak může Západ ukončit násilí v Sýrii? Snadno, stačí jej přestat podporovat.

+5/−2
20.3.2013 13:08

J96i19r66k69a 73N30o42v72á54k 1755838464620

NAprostý souhlas. Bez CIA a dalších zpravidajských služeb "demokratických států", které podporují ty údajné "povstalce" zbraněmi i finančně, (česky řečeno teroristy) by byl v tomto koutě světa klid a mír.

+3/−1
20.3.2013 13:58

M75i21c47h20a22l 18M55a18j57e11r 4280703546690

Západ ztrácí poslední kousky sebezáchovy. Z halasného boje proti terorismu se stala jeho tichá podpora. Pod vedením USA se svět řítí do chaosu a katastrof.

+7/−3
20.3.2013 13:00

J54i56ř34í 41Z78a76h95r76a19d13n12í19k 1276733521259

Vydrž Asade, ta verbež potřebuje alespoň nějaký režim.

+7/−4
20.3.2013 12:56

M83a55r22e22k 33V68e94j88v67o46d31a 2306510620416

Stejně by mě zajímalo, proč "Spojenci" tak rádi válčí. Kdy konečně někdo řekne, že je to jen kvůli zbrojní lobby, která jim platí volební kampaň?

+8/−4
20.3.2013 12:55

J37a94n 53H46l94o45u71š80e37k 8443117681311

Zasáhnout, nezasáhnout.. pro někoho pomoc v dobré víře vyřešit patovou krvavou situaci, pro jiné křížová výprava agresivního NATO..

By mě zajímalo podívat se tímle pohledem na genocidu ve Rwandě. Kdyby se zásáhlo - to by bylo povyku co se toho pletem, nedělat četníka někde v Africe, ať si to vyřeší atd. Nezasáhlo se, vyřešili si to po svém, milion mrtvých.. Ty lidi by dali cokoliv za nějakou pomoc zvenčí, když je masakrovali mačetami. Bohužel, nikoho to nezajímalo..

+5/−1
20.3.2013 12:51

D36a65v95i42d 83I88z15a39k 9137178471331

obdobné to bylo v Jugoslávii, tam se zasáhlo, statisíce zachráněných lidí

+1/−3
20.3.2013 12:53

J14i71r10k51a 81N52o40v23á67k 1405378894390

Myslíte to "humanitární" bombardování....????

+1/0
20.3.2013 13:59

J50a56n 61H29l55e25d90í83k 4159822388432

Jendo, nechápu, proč moudrý a silný Putin nepošle kámošovi Assádovi pomoc ??

0/−1
20.3.2013 15:23

L23a82d28i57s69l37a52v 70H93i64n32n13e50r 1984545715278

Konečně. Je nutno uzavřítprstenec kolem jihu Ruska, po Sýrii bude následovat Irán a možnái Libanon s  Hizballáhem.  Sever chráníme budovánímobrany na Aljašce, aby se Rusové příliš neroztahovali v budoucíexploataci surovin kolem severního pólu. Těžkou hlavu nám trochudělá Čína, jenže pořád ještě slabá ale i tu se nám dařívytlačovat z Afriky. Jednoznačný úspěch v Líbyi, Mali anepochybuji, že se nám podaří ovládnout i námořní přepravnícesty, na kterých je Čína energeticky zcela závislá.  Jemožné, že se v budoucnu budeme muset s Čínou dohodnout naparcelaci Sibiře, Rusko ji neubrání. Nyní nám ještě zbývázměnit režimy v Jižní Americe, jsou levičácké, ale katolíckácírkev uplatní svůj vliv, protože Vatikán ví, že levice můžechudým pomoci jen nesplnitelnými sliby.:-/

+3/−8
20.3.2013 12:46

D74a73v45i50d 27I92z14a10k 9557748731331

co bylo na ruské ambasádě dnes k obědu tavarišč, boršč a pirohy ;-D

+4/−3
20.3.2013 12:48

M50i85c23h39a24l 38B80u46d58i45n36s85k89ý 8845771380865

je komické to vaše komické přívlastkování..

0/−4
20.3.2013 13:03

D55a19v74i73d 90I11z82a81k 9677488581761

jak je možné, že v tomto státě je tolik antiamerikanistických a antikapitalistických šílenců, nezívající NATO největší teroristickou organizací nebo novodobími křižáckými výpravami, asi je to stejné s tím kolik je zde lidí, pro které kradení není nic divného, komunisti je k tomu vychovávali celý život: http://petrcech.blog.idnes.cz/c/284348/Jak-se-kradlo-za-komunistu.html

+7/−7
20.3.2013 12:45

F70r55a96n38t42i22š27e72k 67P24r22u63d86k48ý 8452851892401

to se ptate vasim jmenem ? nebo je to prezdivka ?

+4/−4
20.3.2013 13:22

L51a28d22i98s72l92a16v 83H91i18n51n83e27r 1104475335408

Želbohu NATO nespí, natož aby zívalo, pane Davide Izáku. A k těm dalším připomínkám k mému komentáři : Davídku, měl jsem brambory pečený, byly dobře maštěný... co si tak vzpomenout na české lidové písničky a doučit se alespoň na těch textech pravopis a také se přeptat nějakého staršího antikomunisty ( pokud mu to ještě vydrželo), v jakých cenových relacích se za komunistů kradlo.  Nepropadejte depresím, takových mladých modrých svazáčků je dost a dost, jen se významně houfují právě zde.;-)

+4/−2
20.3.2013 13:39

J71a67n 71H76l30e90d88í51k 4699292448312

soudruhu Hinnere, obdivuji vaše vzdělání, tipuji VUML a VAAZ Brno ?

+1/−2
20.3.2013 15:28

L71a87d83i18s74l42a73v 84H62i13n22n21e42r 1734925425958

Pane Hledíku, přeptejte se na STB nebo se sám podívejte do registrů, tam Vám poví víc. Já zažil u o něco starších svazáků v padesátých létech stejnou míru schopnosti úsudku, jako tady mezi novodobými svazáky. Žádná konstruktivní oponentura, ještě méně argumentů. Takhle to bylo kdysi, ale nikoli ještě třiadvacet let po vítězném únoru. To už byli z těch nejagilnějších svazáků disidenti a vyplatilo se jim to   nyní. Teď předkládají své nové pravdy těm novým naivům.:-P

+1/0
20.3.2013 18:56

L55i50b85o65r 57K55o43u29t 4213171966498

Je to klasická situace u které neexistují dobrá řešení. Jen řešení více, či méně špatná. Na jedné straně desetitisíce mrtvých civilistů a milion uprchlíků zvyšující humanitární, sociální a bezpečnostní rizika. Nejdříve v okolních zemích a posléze i v Evropě, kam se řada z nich pokusí dostat. Každý delší dobu probíhající konflikt destabilizuje celou okolní oblast a hrozí rozšířením dál a dál. Na druhé straně je pak skutečnost, že opět probíhá v muslimské zemi a angažmá NATO vyvolá odpor, způsobí další napětí, bude stát nějaké ty finance a nemá jasný politický výsledek.

Nicméně alespoň zachrání desetitisíce, možná dokonce statisíce životů a pomůže stabilizovat oblast, včetně toho, že do Evropy se pohrne o něco méně uprchlíků. Samozřejmě možná za cenu vzniku dalšího radikálního islamistického režimu. Ten v Sýrii ovšem může vzniknout i bez zásahu kohokoli. Sýrie a okolní země dostaly dost času k nějakému vyřešení konfliktu, marně. Není to tedy případ, že by se Euroatlantická civilizace do řešení hrnula, je k němu spíše tlačena.

+7/−5
20.3.2013 12:44

J20a88n 83K40o51m27á32r88e79k 5145888159593

hm, teď jim pomůžou a oni za to nastolí právo šaríja

+1/0
20.3.2013 12:41

D46a38v71i25d 36K44a35z41i94l 6358982328242

Čin čertu dobře, ďáblem se ti odmění.

+5/0
20.3.2013 12:43

M47i72c29h89a12l 32B66u39d24i42n16s53k67ý 8435941660835

Vzhledem k tomu, že cca 95% "povstalců" nejsou občané Sýrie a část z nich je dokonce napojená na Al-Kaidu tak by všichni američtí vrcholní činitelé včetně Baracka obamy měli jít sedět do basy, jelikož jim poskytli finanční podporu, čímž porušili americké zákony. Syrská armáda a její vojáci jsou narozdíl od tětchto terroristů legitimními občany Syrie chránící svou zemi a své rodiny, naše média z nich dělají vyvrhely, kteří jsou schopni zabíjet své rodiny a sousedy jen pro to, že jim to zlý Asad nařídíl. Největší terroristická síť je NATO a ti kteří jim velí..

+8/−3
20.3.2013 12:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.