Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Školství čekají změny. Zaměří se na matematiku, přibude stáží v cizině

Pod patnáct procent se pokusí ministerstvo školství v příštích sedmi letech snížit podíl žáků, kterým nejde čeština, matematika a přírodní vědy. Dnes má s těmito předměty potíže každé čtvrté až páté dítě. A čtyřnásobně by se měl zvýšit počet absolventů vysokých škol, kteří vyrazí na stáže do zahraničí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z12l78a18t66u27š14e 31J33e88l44í60n15k15o94v34á 1465432647242

Asi nejhorší je ta devalvace vzdělání. To co dnes umí někteří vysokoškoláci, to kdysi zvládal dobrý maturant.

Děsí mne vize, že by všichni (tedy přesně řečeno co nejvíce) měli být vysokoškoláci aby získali práci. Co takhle kvalitní vyučení u dobrých a poctivých mistrů, maturita záruka širokého rozhledu a schopností se dál vzdělávat atd.

Ne my jen budeme tak dlouho snižovat laťku, jen abychom dosáhli "směrných čísel" a chlubili se, kolik máme "vzdělanců" s titulem, kterým je zatěžko si i zavázat botu.

Stejně tak je šílené vidět, jak se otitulovaný dokáže ze všeho vykecat a všude dobře prodat, ale když dojde na skutečnou práci, tak si s ní neví rady. Všude samý marketingový specialista a manager a na odbornou práci si lidi asi budem muset vymyslet.

+11/0
18.3.2013 12:47

V98á73c83l72a65v 29Š17v27i71h32e58l 4801275177859

tak, že je vysokoškoláků třeba více je pravda, ale pokud byste byla na pozici maturanta, tak by asi bylo celkem sebevražedné skončit jen s maturitou

+4/−2
18.3.2013 12:51

K77a42t73e11ř13i15n57a 48V26a78š40á96k86o32v11á 5861622469165

hm, ja skoncila, praci mam dobrou a rozhodne se nebojim. Pevne doufam, ze tohle je posledni zachvev toho, ze lidi cumi vic na "lejstra" nez na praxi. Asi to pretrva ve statnich firmach apod. ale v soukromych uz se zacina koukat na to, co clovek umi nez co ma napsano, ze umi.

+5/0
18.3.2013 12:56

S22y18l26v81a 67Š42p91o46r60k98o71v77á 9466139670804

souhlasím s tím, že úroveň znalostí dnešních VŠ se snižuje. To však neznamená devalvaci vzdělání - tu jsme mohli vidět spíš za socialismu (devalvace znamená snížení hodnoty, ocenění - dnes je naopak vzdělání jako takové ceněno, to jen dřív bylo slovo intelektuál spíš nadávkou a nejcennější byl pracující dělník). Ovšem vzdělání dnes neslouží jen k vykonávání práce v určitém úzkém oboru (výjimky samozřejmě jsou - třeba lékaři), ale spíš k tomu, aby člověk měl co nejvíc možností a případně mohli svou profesi v průběhu života i změnit (což je sice pro starší generaci těžko pochopitlené, ale v dnenším světě běžné), aby dokázal pochopit čím dál složitější "běh světa" a zorientovat se v něm atd. Jinak nevím, jakou odbornou práci máte na mysli v poslední větě - opravdu by mě zajímalo, kde - při dnešní nezaměstnanosti - se nedostává "odborníků"

+3/−5
18.3.2013 13:23

J58a77n 60H57o60n47d42a 9908212114764

Prý se nedostává odborníků třeba v primárním sektoru a též sekundárním.

+3/0
18.3.2013 13:39

S97y69l44v91a 43Š15p41o75r20k75o54v21á 9636969910494

hahaha

0/−2
18.3.2013 13:43

J31a44n 20H96o15n50d70a 9128242834104

Já myslím, že je to pravda, těch lidí je čím dál méně. Dnes je nejvíce oborů vhodných do sektoru služeb.

+2/0
18.3.2013 15:04

S12y54l36v67a 13Š17p83o40r97k28o18v59á 9766689150964

jasně - jenže tam není zase potřeba - většinou - nějaká bůhvíjaká odbornost, případně se dá získat rekvalifikací

+1/−3
18.3.2013 15:12

T46o65m44á54š 26S84k37á66l45a 6108467

právě že potřebujete praxi. Různě dlouhou, ale kdo vám ji poskytne, když ji moc lidí už nemá. A jestli myslíte, že v případě potřeby se prostě rekvalifikujete na dobrého truhláře, nebo farmáře, tak omyl. Jejich práce je možná "jednoduchá", ale to neznamená, že to může dělat každý z fleku. A dneska už je skoro i problém se dobře vyučit. Učňáky jsou s maturitou, což se projeví jen v tom, že mají více "zbytečných" předmětů než těch praktických. A "mistři" mnoha oborů jsou dnes na vymření, resp. jim je kolem 70 a mladší už to prostě nedělají. Nemáte kde odkoukat "triky".

+2/0
18.3.2013 16:32

S79y16l30v22a 56Š32p18o35r34k48o73v39á 9376639930474

prosím, podívejte se na vlákno diskuse - reagovala jsem na příspěvek, kde se hovoří o službách - a truhlařina je řemeslo, nikoliv služba.

0/−1
18.3.2013 16:47

T23o63m41á13š 22S73k52á51l93a 6638167

zajímalo vás, kde se nedostává odborníků v primárním (o tom mluvím já) a sekundárním sektoru. A já popisuji jak zapomínáme znalosti. Jak i strojaři, valcíři a ostatní technologové vymírají. Ne kvůli "školám", které nikdy nikoho nepřipraví na 50 let praxe. Ale právě kvůli tomu, že z nějakého důvodu někteří věří, že je možné se na tyto "primitivní" profese jednoduše rekvalifikovat. A nevážíme si jich dost na to, aby se někomu vyplatilo se je učit a tak vymírají. A pak dostanete k výrobě výkres v ACADu, který není možné konstrukčně vyrobit, postaví se kruhový objezd, který brzdí dopravu a směna ve fabrice může jít domů, protože "mistr" musí nastudovat tabulky, aby věděl co dělat, když selhala automatika. Prostě věci, kde si ti "staří" prostě poklepou na čelo, kde se tam takový člověk vzal. A tohle školy vyřešit nikdy ani nemohou.

0/0
19.3.2013 11:58

S40y96l56v88a 12Š67p61o67r54k69o61v71á 9596409870974

víte - tomu se říká "běh světa"... prostě už to dneska není takové, jak bývalo před 30 lety, kdy tu byli zapotřebí třeba tisíce valcířů a podobných profesí. Díky automaizaci a přesunu výroby do Asie je prostě potřeba takových lidí několikanásobně nižší než bývala... No a pokud kontruktér nakreslí blbě výkres, je to za prvé jeho vina, za druhé vina vedení, že takového člověka zaměstnává (případně že ho po druhé takové "chybě" nevyhodí). Ale určitě to není nějakým systémem či výukou.

Bohužel mám, i opačné zkušenosti, že "staří" si klepou na čelo pokaždé, když někdo přijde s něčím novým - když přece oni to "vždycky dělali takhle". Že je to lepší, rychlejší a levnější je už vůbec nezajímá

0/0
19.3.2013 12:18

T76o33m18á22š 46S89k60á87l91a 6158717

ale jděte. Smyslem není z hlupáků udělat chytré. Smyslem je, aby si hlupáci připadali chytří. Nemá smysl měnit symptomy, když nezměníte příčinu. Lidi + demokracie vaši vizi pochopitelně nepodporuje. Popravdě byste nejdřív musela odpovědět na otázku, proč se snažit, když stejného výsledku dosáhnete i jednodušeji? A to takovou odpovědí, že by ji museli pochopit všichni.

0/0
18.3.2013 16:22

F81r85a68n17t58i25š29e94k 61E80l95i79á74š 6317323955896

Jsem pesimista. Nedostatky ve vzdělání našich dětí jsou zaviněny neschopnými lidmi na ministerstvu školství. Tito lidé, většinou bez učitelské praxe, budou dále rozumovat nad tím, kde jsou problémy. Stačí beze zbytku zrušit poslední, kurikulární školskou reformu, zavést opět osnovy, dbát na čtení v první třídě a sledovat rychlost, jakou žáci čtou. Ale hlavně, přestat odměňovat kantory podle toho, jak nenároční jsou na žáky.

+6/−2
18.3.2013 12:44

S33y61l72v50a 54Š28p82o89r31k14o74v52á 9976799650924

Pokud žák špatně čte, není to chyba školy, ale rodiče. Protože znalost čtení se naučí jedině opakovaným čtením - ve škole na to není čas dnes ale nebyl ani před léty, číst se člověk skutečně naučil jen doma (nemluvím o znalostí písmenek, ale o skutenčém čtení). Prostě pokud rodiče nevedou dítě ke čtení, nečtou si sním (tedy začíná to už tím, že jemu jako malému čtou) - tak se dítě dobře číst - a posléze psát gramaticky správně - nikdy nenaučí

+4/−1
18.3.2013 13:10

L55u25k76á93š 80Š68m65a87h58e12l 2397684732924

Nutná je spolupráce rodiny a školy. Někteří rodiče to chápou, jiní berou školu jako odkladiště vlastních neposlušných dětí...

+3/0
18.3.2013 14:08

V91á50c37l78a90v 22Š39v50i58h88e77l 4831965517779

No, myslím si, že s těma stážema je to celkem dobrý nápad, ale je celkem problém v tom, že zatímco teď je nutností mít VŠ a s maturitou si člověk ani neškrtne, v budoucnu to bude nejspíše tak, že na nějaké lepší místo bude potřeba znát dva jazyky na profesionální úrovni a mít stáž ze zahraničí. Kdo bude mít klasicky jenom VŠ, tak ten nejspíše bude dělat v administrativě a to bude ještě rád

+1/0
18.3.2013 12:40

F50r43a97n16t57i70š55e79k 96E20l66i67á27š 6357763335116

Už dnes neseženou absolventi filozofických fakult žádné přiměřené zaměstnání. Jsou rádi, když se upíchnou někde v kanceláři.

+4/0
18.3.2013 12:45

V31á65c26l26a49v 68Š20v91i98h62e74l 4491245887559

tak také záleží jaké obory. Pokud někdo studuje genderová studia, tak to musí brát spíše jako koníčka a nepočítat s tím, že jeho záliba bude zaplacena. To stejné je s historií, kterou dle mého názoru studuje celkem hodně lidí. Já jsem ale vystudoval bezpečností studia a problém jsem neměl. Je pravda, že jsem měl studijní pobyty v zahraničí, takže možná i toto byla výhoda

+2/0
18.3.2013 12:49

A36n46t98o22n61í84n 75K50a24t98z93e80r 8842643686940

A nebo budou jezdit ve skladu z vysokozdvižným vozíkem,jako u nás ve fabrice.

+3/0
18.3.2013 12:52

T78o90m66á26š 38S34k52á73l19a 6968837

takže vlastně říkáte, že za každé doby ti s vyšším a lepším vzděláním na tom jsou lépe? Ono to je také tím, že samotná škola NIKDY nestačí. Problém VŠ není, že se snižují znalosti. Ale že tam chodí lidi, kteří neví proč tam chodí a opravdu věří, že vychodit tu školu je to co stačí (s touhle pitomou představou se měli rozloučit už na ZŠ). 

Spousta VŠ vůbec netuší co a proč se učí. Ty předměty jsou často příliš abstraktní, že když nevidíte praxi, když si neuvědomujete co se vlastně snažíte udělat, tak se to lidi naučí a zapomenou. Vůbec jim nedojdou souvislosti. Vidím to teď na mladších kamarádech. Naučí se algebru, prostory, báze, transformace, naučí se řešit příklady se skript, udělají zkoušku a tím to končí. Ani jako hráči her si neuvědomí, že přesně to co se učili stojí za celou grafikou. Nespojí si to s dalšími předměty jak ono to musí být zadrátované, aby to tohle dělalo. O půlce předmětů ani netuší co se v nich učí. O praxi nestojí, když nepotřebují peníze a jen se učí zbytečnosti. Sami se nevzdělávají, nevyužívají obrovský potenciál profesorů, neřeší vlastní problémy, aby pochopili co vlastně neumí a k čemu to potřebují. Takže zahraniční stáž nikomu nepomůže, když neví proč by na ní měl jet. A práci pak líp najdete i jako SŠ s dobrou praxí než jako absolvent, který neví co vlastně má dělat.

+1/0
18.3.2013 17:00

P91e54t38r 39H38a10m74ž68í63k 7601373192213

Nevím nevím, jak to bude s naším školstvím. Znám konkrétní příklad z našeho okolí: Příští rok prý budou muset ze škol nekompromisně odejít většinou mladší, i kvalitní a úspěšní učitelé, protože nemají příslušnou "peďárnu". Co naplat, že mají odborné vzdělání, znalosti i praxi. Ale především: děti opravdu něco naučí. No, ale hlavně, že tam zůstanou postarší teoretické a většinou vyhořelé "soudružky" s titulem. Fajn, mno...

+2/−2
18.3.2013 12:29

I74v38a 78K27r36i17s35t25o58f48o74v54á 8437148903669

Já mám tedy zkušenost přesně opačnou. Dokud měla dcera učitelku 48 let - uměla vše. Teď má učitelku druhý rok z VŠ, chytrá je jak rádio a dceru doučuji doma.

+4/0
18.3.2013 12:42

V30á31c93l67a46v 25Š70v35i84h82e11l 4721235657489

no záleží jak v čem. Já kdybych se třeba anglicky nenaučil sám a spoléhal na náš školní systém, tak si nekoupím v cizině ani pivo. Co jsem měl zkušenost s učitelkama, tak nás učily hlavně gramatiku a vůbec je nezajímalo, že nás už neučí konverzaci a v praktickém životě nám tedy bude angličtina k ničemu. To samé se španělštinou. Kdybych se neučil sám a na měsíc nejel s batohem do Kostariky, tak španělsky vůbec neumím a to jsem se jí učil 4 roky

+3/0
18.3.2013 12:45

P61e66t50r 69H69a91m46ž98í85k 7181623742213

Souhlasím, jak v čem. Já mám tu zkušenost s technikem, který na škole učí ICT. Děti pak dokonce učí novinky i mě ;-). Syn souseda má onu starší "paní učitelku" a na PC neumí téměř nic. Ona má peďárnu - zůstává a příští rok v devítce bude učit i naše děti. On prý musí odejít, což považuju za škodu. To jsem měl na mysli.

+2/−1
18.3.2013 12:58

I13v31a73n59a 20N25o84v81a75k17o83v70a 2362962159222

to ale neni tim, ze ho uci starsi pani, ale clovek, ktery o dany obor nema sam moc velky zajem. A to neni ani vekem ani pohlavim.

+2/0
18.3.2013 13:25

I66v77a42n76a 49M69á59l12k27o53v85á 4808682362260

Vždycky záleží na pedagogovi,jak umí děti zaujmout,povzbudit apod.Nebylo by na škodu mít ve třídě méně dětí a více se jim věnovat.

+2/0
18.3.2013 13:19

V76á55c78l87a84v 96Š91v19i47h53e45l 4401915907599

abych pravdu řekl, tak je to pravda. Kamarád učí geografii na základní škole a celkem jsem se divil, že mám větší znalosti jako on. Třeba pohoří zná dokonale ale aby dětem například řekl jaké jsou v zemi hlavní pamětihodnosti nebo podobné věci, tak to už ne. Potom ale ať se nediví, že děcka jeho hodina vůbec nezajímá

+2/0
18.3.2013 12:43

I53v16a 63K33r78i33s90t47o24f96o18v16á 8807768483459

Zrušte desítky nadbytečných středních i vysokých škol. Já když se hlásila na střední, hlásilo se tam 360 lidí a brali 60. R^ 300 lidí šlo poté na učiliště. A to měli zcela jistě větší znalosti než dnešní maturanti. :-/

+8/−1
18.3.2013 12:16

F21r26a14n65t27i50š25e45k 84E50l11i86á96š 6607843615206

Dnes studují soukromé školy výhradně hloupé děti bohatších rodičů.

+5/0
18.3.2013 12:47

P18a15v41e45l 38O44d34r26a11z72i33l 6614289687280

Jak jste na to přišel?

0/0
19.3.2013 21:49

I98v39a47n 31Z84y20k81á15n 9690523169736

Těžko se školství vyhrabe z postupujícího marasmu, pokud jsou tam lidé, kteří plodí moudra typu: "Když se zvedne počet vysokoškoláků o 10%, bude to dobře, protože ti mají vyšší šanci získat práci." Takový projev primitivismu nebyl ani za komunismu. A ono jako zčista jasna naskočí na trhu práce o 10% míst pro vysokoškolsky vzdělané lidi víc??? A není odborníkům na MŠMT divné, že před dvaceti lety byl počet vysokoškoláků výrazně nižší, ale průřezově byla společnost lépe vzdělaná? Vůbec jim ta disproporce nepřijde zarážející? Kde asi dělají ve svých studiích chybu?

+13/0
18.3.2013 12:02

I66v72a 96K97r60i33s65t78o89f51o84v36á 8647938573229

Nebo propustíme 10 % středoškoláků?

0/0
18.3.2013 12:06

I19v78a17n 50Z25y84k84á34n 9360333429506

Je to jako s armádou. Těžko může být armáda funkční, bude-li mít 20% vojáků na generálním štábu s hodností major a výše, bude-li mít 40% velících důstojníků a zbyde-li 40% na řadové vojáky do boje. Ruku na srdce, kolik procent vysokoškolsky a středoškolsky vzdělaných lidí vytváří skutečné hodnoty? Drtivá většina takových lidí de facto finančně parazituje na mozolech lidí, kteří tu maturu ani nemají. Nestrkejme před tímhle hlavu do písku a netvařme se uraženě, že to tak není. To, že někdo dělá poctivé řemeslo, by nemělo být urážkou a důvodem na takové člověka koukat zpatra. Tihle lidé jsou skutečným motorem a srdcem hospodářství, ne ti, kteří si pohrávají na svých PC s virtuálními financemi. Stát by měl umět zajistit, aby především těchto lidí-motorů bylo na trhu práce dostatek. S kancelářskýma krysama je to jako s těma skutečnýma. Mají tendenci se přemnožovat.

+4/0
18.3.2013 12:19

I88v15a 11K97r16i58s23t44o95f12o80v54á 8537118553129

Já s vámi naprosto souhlasím. Když má kluk či dívka čtyřky, proč ho rodiče cpou na nějakou pofidérní střední školu? Budou mít sice maturitu, ale NIC nebudou umět, budou bez práce a co pak? Ať jdou radši na instalatéra, řezníka, truhláře, soustružníka, švadlenu, cukrářku.... Pokud budou šikovní, budou na tom lépe než maturanti. R^

+3/0
18.3.2013 12:21

J41a85n 97H29o41n90d63a 9848252514794

Mělo by to být všestranné. Na druhou stranu, aby to nesklouzlo k poměřování pouze matematicko-logickou částí inteligence. Někdo má talent na čísla někdo nikoliv. Zaměření by mělo být dobrovolné. Ale je jasné, že v dnešní době má výhodu člověk

+1/0
18.3.2013 11:45

J19a60n 86H29o53n81d50a 9938152264574

...s matematickou logikou.

+1/−1
18.3.2013 11:45

K13a31t52e68ř16i18n79a 11V91a11š49á88k31o54v78á 5871492439135

myslim, ze v dnesni dobe ma vyhodu clovek, ktery dokaze byt logicky a kreativni zaroven, tudiz, jak uz tu nekdo psal, dokaze vyuzivat obou hemisfer - tam, kde je potreba logika, pouzije logiku, ale zaroven se dovede prizpusobovat zmenam a hledat nove pristupy.

0/0
18.3.2013 12:54

J69a22n 18H39o81n53d41a 9268652124734

Člověk, který bude hlavně matematicky nadaný může být flexibilní, to se nevylučuje. 

Já měl spíš na mysli toto:

http://rozmaniteinteligence.blogspot.cz/

0/0
18.3.2013 13:07

I91v93a 24K21r41i25s78t47o85f46o36v22á 8297378493549

Tak hlavně, že je člověk kreativní, umí se přizpůsobovat změnám a hledá nové přístupy. To znamená, že je chytrý jak rádio, v kolektivu bude zcela jistě oblíben, neb bude jen poučovat, ovšem o práci nezavadí. Takové znám... z vlastního zaměstnání. ;-D;-D

0/0
18.3.2013 16:10

L14u87k75á24š 57V48a87ň57u79r91a 1595444673943

V podstatě je to o tom, že kantorům málo platí a že studenti jsou líní se učit a mají pocit, že pro život informace ze školy nepotřebují a že se nemusí učit co nechtějí. Význam školy člověk pochopí až když dospěje a proto je nutné aby rodiče děti hlídali zda se učí a učitelé podávali látku srozumitelným a pro studenty přijatelným způsobem. :-/

+5/0
18.3.2013 11:02

J89i53ř81í 45D51i49a44t71k88a 6358396920691

Především jsou žáci líní. Vědí, že se na školu dostanou i se špatnými známkami. Tak proč by se snažili? :-/

+5/−2
18.3.2013 11:14

R51u33d86a 85S34l24a51v41í81k 5593368296571

Podávat látku srozumitelným a stravitelným způsobem je možné, pokud jsou ve třídě všichni zhruba na stejné úrovni. Co v případě, že čtvrtina látku už umí, čtvrtina ne, další neznají nic a zbytek na to úplně prdí?

+2/0
18.3.2013 11:21

J67i89ř24í 57D28i54a85t23k88a 6868106120831

Pokud se nezpřísní požadavky pro studium na SŠ a VŠ, tak se přístup žáků nezmění.

+2/0
18.3.2013 11:24

L38u61k24á44š 92V77a15ň98u52r85a 1895654303513

No jo, ale to odporuje požadavku státu, aby bylo co nejvíc vysokoškoláků. Ale myslím, že je lépe méně dobrých vysokoškoláků než hodně špatných. Navíc i z učiliště se dá dostat na vysokou. Kamarád se špatně učil, tak se dostal jen na učňák, ale dodělal si nástavbu s maturitou, pak udělal jednu vysokou, pak druhou vysokou, pak doktorát a pak nesehnal práci. Dnes má velkoobchod a obchod se sportovními potřebami. ;-D

+3/0
18.3.2013 11:30

J96i52ř66í 65D95i21a37t96k13a 6898396980201

To bude stejná jak s maturanty. Dnes má maturitu skoro každý a značná část u nich je ve svém obour nepoužitelná. :-/

+3/0
18.3.2013 11:34

D44i12t61a 18S38m66í78t37a37l51o93v59á 7341449295159

Někde jsem na tohle zaslechla výborný názor, který plně sdílím: "Ve školách technicky zaměřených byla velmi složitá matematika, ale školy plodily maturanty neschopné napsat jediné souvětí bezchybně. Naopak ve školách zaměřených na jazyk si budoucí absolventi sotva spočítali vrácené mince při nákupu. Obojí školy pouštěly do světa odborníky v daných oborech. Dnes je díky zestátnění maturit vzdělání všeobecné na všech školách a ty tak produkují absolventy, kteří sice umí ode všeho něco, ale nic dost na to, aby se měli jak kdekoli uplatnit."

+2/0
18.3.2013 12:13

M74a78r64t50i48n 86M69a13i95k43s81n42a40r 3194573788962

Na SS mozna, na VS jsou vetsinou dostatecne... dostanou se tam vsichni, prvni semestr uz kazdej neprezije... (mozna tak v humanitnich oborech...ale tam i kdyz dostanou bc. tak je zase vyplivne pracovni trh jako nadbitecne..)

0/−1
18.3.2013 11:43

I65v77a 12K49r94i60s66t20o16f94o89v57á 8367388413989

Ach jo. Pod článkem o vzdělanosti - nadbYtečné.;-)

+2/0
18.3.2013 12:22

L68u61k94á79š 74V74a25ň95u85r38a 1735264393503

Pak by bylo nejlepší dělat srovnávací a rozřazovací zkoušky po každém roce a vytvářet třídy s žáky na stejné úrovni. Dneska se to řeší tím, že ve 3, 5 a 7 třídě přechází na gymnázium.

0/−1
18.3.2013 11:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.