Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Školství čekají změny. Zaměří se na matematiku, přibude stáží v cizině

Pod patnáct procent se pokusí ministerstvo školství v příštích sedmi letech snížit podíl žáků, kterým nejde čeština, matematika a přírodní vědy. Dnes má s těmito předměty potíže každé čtvrté až páté dítě. A čtyřnásobně by se měl zvýšit počet absolventů vysokých škol, kteří vyrazí na stáže do zahraničí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z74l89a22t81u61š71e 21J92e54l89í84n64k96o96v21á 1165772817972

Asi nejhorší je ta devalvace vzdělání. To co dnes umí někteří vysokoškoláci, to kdysi zvládal dobrý maturant.

Děsí mne vize, že by všichni (tedy přesně řečeno co nejvíce) měli být vysokoškoláci aby získali práci. Co takhle kvalitní vyučení u dobrých a poctivých mistrů, maturita záruka širokého rozhledu a schopností se dál vzdělávat atd.

Ne my jen budeme tak dlouho snižovat laťku, jen abychom dosáhli "směrných čísel" a chlubili se, kolik máme "vzdělanců" s titulem, kterým je zatěžko si i zavázat botu.

Stejně tak je šílené vidět, jak se otitulovaný dokáže ze všeho vykecat a všude dobře prodat, ale když dojde na skutečnou práci, tak si s ní neví rady. Všude samý marketingový specialista a manager a na odbornou práci si lidi asi budem muset vymyslet.

+11/0
18.3.2013 12:47

V95á20c69l92a39v 34Š43v72i57h24e11l 4601865237919

tak, že je vysokoškoláků třeba více je pravda, ale pokud byste byla na pozici maturanta, tak by asi bylo celkem sebevražedné skončit jen s maturitou

+4/−2
18.3.2013 12:51

K42a92t60e87ř49i78n47a 91V95a97š30á38k25o44v39á 5411702969345

hm, ja skoncila, praci mam dobrou a rozhodne se nebojim. Pevne doufam, ze tohle je posledni zachvev toho, ze lidi cumi vic na "lejstra" nez na praxi. Asi to pretrva ve statnich firmach apod. ale v soukromych uz se zacina koukat na to, co clovek umi nez co ma napsano, ze umi.

+5/0
18.3.2013 12:56

S29y17l15v96a 81Š57p28o98r63k77o52v39á 9966519150644

souhlasím s tím, že úroveň znalostí dnešních VŠ se snižuje. To však neznamená devalvaci vzdělání - tu jsme mohli vidět spíš za socialismu (devalvace znamená snížení hodnoty, ocenění - dnes je naopak vzdělání jako takové ceněno, to jen dřív bylo slovo intelektuál spíš nadávkou a nejcennější byl pracující dělník). Ovšem vzdělání dnes neslouží jen k vykonávání práce v určitém úzkém oboru (výjimky samozřejmě jsou - třeba lékaři), ale spíš k tomu, aby člověk měl co nejvíc možností a případně mohli svou profesi v průběhu života i změnit (což je sice pro starší generaci těžko pochopitlené, ale v dnenším světě běžné), aby dokázal pochopit čím dál složitější "běh světa" a zorientovat se v něm atd. Jinak nevím, jakou odbornou práci máte na mysli v poslední větě - opravdu by mě zajímalo, kde - při dnešní nezaměstnanosti - se nedostává "odborníků"

+3/−5
18.3.2013 13:23

J28a55n 89H42o29n58d28a 9738942194944

Prý se nedostává odborníků třeba v primárním sektoru a též sekundárním.

+3/0
18.3.2013 13:39

S28y38l27v82a 39Š63p61o93r83k37o94v77á 9396309790834

hahaha

0/−2
18.3.2013 13:43

J24a52n 67H33o86n20d78a 9218852804634

Já myslím, že je to pravda, těch lidí je čím dál méně. Dnes je nejvíce oborů vhodných do sektoru služeb.

+2/0
18.3.2013 15:04

S15y69l88v40a 12Š72p61o98r69k45o93v23á 9756449570304

jasně - jenže tam není zase potřeba - většinou - nějaká bůhvíjaká odbornost, případně se dá získat rekvalifikací

+1/−3
18.3.2013 15:12

T37o32m76á59š 21S49k73á13l31a 6368847

právě že potřebujete praxi. Různě dlouhou, ale kdo vám ji poskytne, když ji moc lidí už nemá. A jestli myslíte, že v případě potřeby se prostě rekvalifikujete na dobrého truhláře, nebo farmáře, tak omyl. Jejich práce je možná "jednoduchá", ale to neznamená, že to může dělat každý z fleku. A dneska už je skoro i problém se dobře vyučit. Učňáky jsou s maturitou, což se projeví jen v tom, že mají více "zbytečných" předmětů než těch praktických. A "mistři" mnoha oborů jsou dnes na vymření, resp. jim je kolem 70 a mladší už to prostě nedělají. Nemáte kde odkoukat "triky".

+2/0
18.3.2013 16:32

S18y18l58v16a 96Š58p98o56r33k94o95v92á 9156779310194

prosím, podívejte se na vlákno diskuse - reagovala jsem na příspěvek, kde se hovoří o službách - a truhlařina je řemeslo, nikoliv služba.

0/−1
18.3.2013 16:47

T47o29m38á91š 87S38k88á50l88a 6188307

zajímalo vás, kde se nedostává odborníků v primárním (o tom mluvím já) a sekundárním sektoru. A já popisuji jak zapomínáme znalosti. Jak i strojaři, valcíři a ostatní technologové vymírají. Ne kvůli "školám", které nikdy nikoho nepřipraví na 50 let praxe. Ale právě kvůli tomu, že z nějakého důvodu někteří věří, že je možné se na tyto "primitivní" profese jednoduše rekvalifikovat. A nevážíme si jich dost na to, aby se někomu vyplatilo se je učit a tak vymírají. A pak dostanete k výrobě výkres v ACADu, který není možné konstrukčně vyrobit, postaví se kruhový objezd, který brzdí dopravu a směna ve fabrice může jít domů, protože "mistr" musí nastudovat tabulky, aby věděl co dělat, když selhala automatika. Prostě věci, kde si ti "staří" prostě poklepou na čelo, kde se tam takový člověk vzal. A tohle školy vyřešit nikdy ani nemohou.

0/0
19.3.2013 11:58

S51y65l94v84a 19Š74p86o52r90k20o38v96á 9646759860334

víte - tomu se říká "běh světa"... prostě už to dneska není takové, jak bývalo před 30 lety, kdy tu byli zapotřebí třeba tisíce valcířů a podobných profesí. Díky automaizaci a přesunu výroby do Asie je prostě potřeba takových lidí několikanásobně nižší než bývala... No a pokud kontruktér nakreslí blbě výkres, je to za prvé jeho vina, za druhé vina vedení, že takového člověka zaměstnává (případně že ho po druhé takové "chybě" nevyhodí). Ale určitě to není nějakým systémem či výukou.

Bohužel mám, i opačné zkušenosti, že "staří" si klepou na čelo pokaždé, když někdo přijde s něčím novým - když přece oni to "vždycky dělali takhle". Že je to lepší, rychlejší a levnější je už vůbec nezajímá

0/0
19.3.2013 12:18

T35o41m38á71š 81S89k39á35l83a 6918437

ale jděte. Smyslem není z hlupáků udělat chytré. Smyslem je, aby si hlupáci připadali chytří. Nemá smysl měnit symptomy, když nezměníte příčinu. Lidi + demokracie vaši vizi pochopitelně nepodporuje. Popravdě byste nejdřív musela odpovědět na otázku, proč se snažit, když stejného výsledku dosáhnete i jednodušeji? A to takovou odpovědí, že by ji museli pochopit všichni.

0/0
18.3.2013 16:22

F96r79a28n17t27i87š38e56k 90E37l19i85á28š 6277343395976

Jsem pesimista. Nedostatky ve vzdělání našich dětí jsou zaviněny neschopnými lidmi na ministerstvu školství. Tito lidé, většinou bez učitelské praxe, budou dále rozumovat nad tím, kde jsou problémy. Stačí beze zbytku zrušit poslední, kurikulární školskou reformu, zavést opět osnovy, dbát na čtení v první třídě a sledovat rychlost, jakou žáci čtou. Ale hlavně, přestat odměňovat kantory podle toho, jak nenároční jsou na žáky.

+6/−2
18.3.2013 12:44

S19y32l73v25a 10Š14p63o19r59k46o47v61á 9356699110274

Pokud žák špatně čte, není to chyba školy, ale rodiče. Protože znalost čtení se naučí jedině opakovaným čtením - ve škole na to není čas dnes ale nebyl ani před léty, číst se člověk skutečně naučil jen doma (nemluvím o znalostí písmenek, ale o skutenčém čtení). Prostě pokud rodiče nevedou dítě ke čtení, nečtou si sním (tedy začíná to už tím, že jemu jako malému čtou) - tak se dítě dobře číst - a posléze psát gramaticky správně - nikdy nenaučí

+4/−1
18.3.2013 13:10

L41u89k72á72š 12Š21m19a36h29e95l 2957254542204

Nutná je spolupráce rodiny a školy. Někteří rodiče to chápou, jiní berou školu jako odkladiště vlastních neposlušných dětí...

+3/0
18.3.2013 14:08

V53á56c60l40a26v 61Š27v27i95h74e64l 4971665507899

No, myslím si, že s těma stážema je to celkem dobrý nápad, ale je celkem problém v tom, že zatímco teď je nutností mít VŠ a s maturitou si člověk ani neškrtne, v budoucnu to bude nejspíše tak, že na nějaké lepší místo bude potřeba znát dva jazyky na profesionální úrovni a mít stáž ze zahraničí. Kdo bude mít klasicky jenom VŠ, tak ten nejspíše bude dělat v administrativě a to bude ještě rád

+1/0
18.3.2013 12:40

F94r64a67n18t68i85š36e61k 65E94l96i23á47š 6957143185476

Už dnes neseženou absolventi filozofických fakult žádné přiměřené zaměstnání. Jsou rádi, když se upíchnou někde v kanceláři.

+4/0
18.3.2013 12:45

V64á49c91l89a11v 94Š52v49i98h23e93l 4971175147539

tak také záleží jaké obory. Pokud někdo studuje genderová studia, tak to musí brát spíše jako koníčka a nepočítat s tím, že jeho záliba bude zaplacena. To stejné je s historií, kterou dle mého názoru studuje celkem hodně lidí. Já jsem ale vystudoval bezpečností studia a problém jsem neměl. Je pravda, že jsem měl studijní pobyty v zahraničí, takže možná i toto byla výhoda

+2/0
18.3.2013 12:49

A67n45t33o40n38í17n 84K33a27t94z93e44r 8292473796310

A nebo budou jezdit ve skladu z vysokozdvižným vozíkem,jako u nás ve fabrice.

+3/0
18.3.2013 12:52

T91o65m27á42š 26S57k98á93l69a 6258677

takže vlastně říkáte, že za každé doby ti s vyšším a lepším vzděláním na tom jsou lépe? Ono to je také tím, že samotná škola NIKDY nestačí. Problém VŠ není, že se snižují znalosti. Ale že tam chodí lidi, kteří neví proč tam chodí a opravdu věří, že vychodit tu školu je to co stačí (s touhle pitomou představou se měli rozloučit už na ZŠ). 

Spousta VŠ vůbec netuší co a proč se učí. Ty předměty jsou často příliš abstraktní, že když nevidíte praxi, když si neuvědomujete co se vlastně snažíte udělat, tak se to lidi naučí a zapomenou. Vůbec jim nedojdou souvislosti. Vidím to teď na mladších kamarádech. Naučí se algebru, prostory, báze, transformace, naučí se řešit příklady se skript, udělají zkoušku a tím to končí. Ani jako hráči her si neuvědomí, že přesně to co se učili stojí za celou grafikou. Nespojí si to s dalšími předměty jak ono to musí být zadrátované, aby to tohle dělalo. O půlce předmětů ani netuší co se v nich učí. O praxi nestojí, když nepotřebují peníze a jen se učí zbytečnosti. Sami se nevzdělávají, nevyužívají obrovský potenciál profesorů, neřeší vlastní problémy, aby pochopili co vlastně neumí a k čemu to potřebují. Takže zahraniční stáž nikomu nepomůže, když neví proč by na ní měl jet. A práci pak líp najdete i jako SŠ s dobrou praxí než jako absolvent, který neví co vlastně má dělat.

+1/0
18.3.2013 17:00

P68e72t42r 62H58a90m52ž54í11k 7711723782393

Nevím nevím, jak to bude s naším školstvím. Znám konkrétní příklad z našeho okolí: Příští rok prý budou muset ze škol nekompromisně odejít většinou mladší, i kvalitní a úspěšní učitelé, protože nemají příslušnou "peďárnu". Co naplat, že mají odborné vzdělání, znalosti i praxi. Ale především: děti opravdu něco naučí. No, ale hlavně, že tam zůstanou postarší teoretické a většinou vyhořelé "soudružky" s titulem. Fajn, mno...

+2/−2
18.3.2013 12:29

I78v26a 74K93r16i59s32t11o29f90o11v41á 8897718373199

Já mám tedy zkušenost přesně opačnou. Dokud měla dcera učitelku 48 let - uměla vše. Teď má učitelku druhý rok z VŠ, chytrá je jak rádio a dceru doučuji doma.

+4/0
18.3.2013 12:42

V46á39c70l23a48v 26Š60v83i42h45e53l 4751915787599

no záleží jak v čem. Já kdybych se třeba anglicky nenaučil sám a spoléhal na náš školní systém, tak si nekoupím v cizině ani pivo. Co jsem měl zkušenost s učitelkama, tak nás učily hlavně gramatiku a vůbec je nezajímalo, že nás už neučí konverzaci a v praktickém životě nám tedy bude angličtina k ničemu. To samé se španělštinou. Kdybych se neučil sám a na měsíc nejel s batohem do Kostariky, tak španělsky vůbec neumím a to jsem se jí učil 4 roky

+3/0
18.3.2013 12:45

P28e86t87r 63H10a82m14ž86í19k 7911663492803

Souhlasím, jak v čem. Já mám tu zkušenost s technikem, který na škole učí ICT. Děti pak dokonce učí novinky i mě ;-). Syn souseda má onu starší "paní učitelku" a na PC neumí téměř nic. Ona má peďárnu - zůstává a příští rok v devítce bude učit i naše děti. On prý musí odejít, což považuju za škodu. To jsem měl na mysli.

+2/−1
18.3.2013 12:58

I40v31a67n29a 25N45o63v41a11k65o89v62a 2652902619702

to ale neni tim, ze ho uci starsi pani, ale clovek, ktery o dany obor nema sam moc velky zajem. A to neni ani vekem ani pohlavim.

+2/0
18.3.2013 13:25

I16v56a18n49a 41M81á54l12k17o37v36á 4418522612310

Vždycky záleží na pedagogovi,jak umí děti zaujmout,povzbudit apod.Nebylo by na škodu mít ve třídě méně dětí a více se jim věnovat.

+2/0
18.3.2013 13:19

V81á75c78l52a20v 76Š34v60i56h24e27l 4271305967109

abych pravdu řekl, tak je to pravda. Kamarád učí geografii na základní škole a celkem jsem se divil, že mám větší znalosti jako on. Třeba pohoří zná dokonale ale aby dětem například řekl jaké jsou v zemi hlavní pamětihodnosti nebo podobné věci, tak to už ne. Potom ale ať se nediví, že děcka jeho hodina vůbec nezajímá

+2/0
18.3.2013 12:43

I44v91a 52K25r13i44s57t10o48f57o76v65á 8217878193329

Zrušte desítky nadbytečných středních i vysokých škol. Já když se hlásila na střední, hlásilo se tam 360 lidí a brali 60. R^ 300 lidí šlo poté na učiliště. A to měli zcela jistě větší znalosti než dnešní maturanti. :-/

+8/−1
18.3.2013 12:16

F88r49a44n17t85i85š47e50k 92E80l94i61á35š 6247643335146

Dnes studují soukromé školy výhradně hloupé děti bohatších rodičů.

+5/0
18.3.2013 12:47

P17a92v43e88l 36O57d85r33a75z40i94l 6434219227720

Jak jste na to přišel?

0/0
19.3.2013 21:49

I46v90a38n 76Z85y88k23á57n 9530113319316

Těžko se školství vyhrabe z postupujícího marasmu, pokud jsou tam lidé, kteří plodí moudra typu: "Když se zvedne počet vysokoškoláků o 10%, bude to dobře, protože ti mají vyšší šanci získat práci." Takový projev primitivismu nebyl ani za komunismu. A ono jako zčista jasna naskočí na trhu práce o 10% míst pro vysokoškolsky vzdělané lidi víc??? A není odborníkům na MŠMT divné, že před dvaceti lety byl počet vysokoškoláků výrazně nižší, ale průřezově byla společnost lépe vzdělaná? Vůbec jim ta disproporce nepřijde zarážející? Kde asi dělají ve svých studiích chybu?

+13/0
18.3.2013 12:02

I49v95a 74K34r91i52s60t14o94f74o43v61á 8907588833209

Nebo propustíme 10 % středoškoláků?

0/0
18.3.2013 12:06

I55v51a16n 81Z67y32k24á43n 9840873469256

Je to jako s armádou. Těžko může být armáda funkční, bude-li mít 20% vojáků na generálním štábu s hodností major a výše, bude-li mít 40% velících důstojníků a zbyde-li 40% na řadové vojáky do boje. Ruku na srdce, kolik procent vysokoškolsky a středoškolsky vzdělaných lidí vytváří skutečné hodnoty? Drtivá většina takových lidí de facto finančně parazituje na mozolech lidí, kteří tu maturu ani nemají. Nestrkejme před tímhle hlavu do písku a netvařme se uraženě, že to tak není. To, že někdo dělá poctivé řemeslo, by nemělo být urážkou a důvodem na takové člověka koukat zpatra. Tihle lidé jsou skutečným motorem a srdcem hospodářství, ne ti, kteří si pohrávají na svých PC s virtuálními financemi. Stát by měl umět zajistit, aby především těchto lidí-motorů bylo na trhu práce dostatek. S kancelářskýma krysama je to jako s těma skutečnýma. Mají tendenci se přemnožovat.

+4/0
18.3.2013 12:19

I92v44a 89K87r14i36s46t36o11f15o12v90á 8597188773719

Já s vámi naprosto souhlasím. Když má kluk či dívka čtyřky, proč ho rodiče cpou na nějakou pofidérní střední školu? Budou mít sice maturitu, ale NIC nebudou umět, budou bez práce a co pak? Ať jdou radši na instalatéra, řezníka, truhláře, soustružníka, švadlenu, cukrářku.... Pokud budou šikovní, budou na tom lépe než maturanti. R^

+3/0
18.3.2013 12:21

J57a76n 84H37o15n13d12a 9128932494624

Mělo by to být všestranné. Na druhou stranu, aby to nesklouzlo k poměřování pouze matematicko-logickou částí inteligence. Někdo má talent na čísla někdo nikoliv. Zaměření by mělo být dobrovolné. Ale je jasné, že v dnešní době má výhodu člověk

+1/0
18.3.2013 11:45

J26a81n 40H49o14n16d45a 9208592844554

...s matematickou logikou.

+1/−1
18.3.2013 11:45

K56a64t22e56ř19i49n49a 25V32a59š54á52k84o18v12á 5181192899425

myslim, ze v dnesni dobe ma vyhodu clovek, ktery dokaze byt logicky a kreativni zaroven, tudiz, jak uz tu nekdo psal, dokaze vyuzivat obou hemisfer - tam, kde je potreba logika, pouzije logiku, ale zaroven se dovede prizpusobovat zmenam a hledat nove pristupy.

0/0
18.3.2013 12:54

J87a92n 64H73o29n54d69a 9658962834234

Člověk, který bude hlavně matematicky nadaný může být flexibilní, to se nevylučuje. 

Já měl spíš na mysli toto:

http://rozmaniteinteligence.blogspot.cz/

0/0
18.3.2013 13:07

I96v27a 85K12r29i29s25t57o92f61o61v77á 8267138703389

Tak hlavně, že je člověk kreativní, umí se přizpůsobovat změnám a hledá nové přístupy. To znamená, že je chytrý jak rádio, v kolektivu bude zcela jistě oblíben, neb bude jen poučovat, ovšem o práci nezavadí. Takové znám... z vlastního zaměstnání. ;-D;-D

0/0
18.3.2013 16:10

L54u40k12á96š 35V30a27ň96u61r91a 1905914123483

V podstatě je to o tom, že kantorům málo platí a že studenti jsou líní se učit a mají pocit, že pro život informace ze školy nepotřebují a že se nemusí učit co nechtějí. Význam školy člověk pochopí až když dospěje a proto je nutné aby rodiče děti hlídali zda se učí a učitelé podávali látku srozumitelným a pro studenty přijatelným způsobem. :-/

+5/0
18.3.2013 11:02

J83i51ř41í 18D61i37a65t82k88a 6818926610951

Především jsou žáci líní. Vědí, že se na školu dostanou i se špatnými známkami. Tak proč by se snažili? :-/

+5/−2
18.3.2013 11:14

R79u35d25a 48S69l57a25v24í34k 5943868866761

Podávat látku srozumitelným a stravitelným způsobem je možné, pokud jsou ve třídě všichni zhruba na stejné úrovni. Co v případě, že čtvrtina látku už umí, čtvrtina ne, další neznají nic a zbytek na to úplně prdí?

+2/0
18.3.2013 11:21

J10i87ř49í 36D38i33a54t53k77a 6198466170501

Pokud se nezpřísní požadavky pro studium na SŠ a VŠ, tak se přístup žáků nezmění.

+2/0
18.3.2013 11:24

L43u72k71á51š 29V14a73ň34u46r70a 1465534303433

No jo, ale to odporuje požadavku státu, aby bylo co nejvíc vysokoškoláků. Ale myslím, že je lépe méně dobrých vysokoškoláků než hodně špatných. Navíc i z učiliště se dá dostat na vysokou. Kamarád se špatně učil, tak se dostal jen na učňák, ale dodělal si nástavbu s maturitou, pak udělal jednu vysokou, pak druhou vysokou, pak doktorát a pak nesehnal práci. Dnes má velkoobchod a obchod se sportovními potřebami. ;-D

+3/0
18.3.2013 11:30

J86i34ř58í 56D54i30a84t36k76a 6438616530691

To bude stejná jak s maturanty. Dnes má maturitu skoro každý a značná část u nich je ve svém obour nepoužitelná. :-/

+3/0
18.3.2013 11:34

D16i51t12a 25S78m40í28t23a52l52o82v75á 7811239515629

Někde jsem na tohle zaslechla výborný názor, který plně sdílím: "Ve školách technicky zaměřených byla velmi složitá matematika, ale školy plodily maturanty neschopné napsat jediné souvětí bezchybně. Naopak ve školách zaměřených na jazyk si budoucí absolventi sotva spočítali vrácené mince při nákupu. Obojí školy pouštěly do světa odborníky v daných oborech. Dnes je díky zestátnění maturit vzdělání všeobecné na všech školách a ty tak produkují absolventy, kteří sice umí ode všeho něco, ale nic dost na to, aby se měli jak kdekoli uplatnit."

+2/0
18.3.2013 12:13

M27a13r82t17i88n 67M29a28i62k91s85n65a17r 3944373888752

Na SS mozna, na VS jsou vetsinou dostatecne... dostanou se tam vsichni, prvni semestr uz kazdej neprezije... (mozna tak v humanitnich oborech...ale tam i kdyz dostanou bc. tak je zase vyplivne pracovni trh jako nadbitecne..)

0/−1
18.3.2013 11:43

I44v66a 81K43r55i66s22t11o29f43o81v75á 8807718173429

Ach jo. Pod článkem o vzdělanosti - nadbYtečné.;-)

+2/0
18.3.2013 12:22

L73u59k40á78š 45V79a47ň32u83r62a 1865534613163

Pak by bylo nejlepší dělat srovnávací a rozřazovací zkoušky po každém roce a vytvářet třídy s žáky na stejné úrovni. Dneska se to řeší tím, že ve 3, 5 a 7 třídě přechází na gymnázium.

0/−1
18.3.2013 11:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.