Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rozvedený rodič se může „scházet“ s dítětem i na Facebooku, rozhodl soud

Nejvyšší soud ukázal nové možnosti komunikace dítěte s rodičem po rozvodu. Soud může nově upravit režim jejich schůzek i tak, že se budou odehrávat pomocí moderních komunikačních prostředků, třeba přes Skype nebo Facebook. Nejvyšší soud tím sjednotil soudní praxi nižších soudů, které byly v rozhodování v obdobných věcech nejednotné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78i36r76k68a 63N46o94v58á23k 1975938264210

Výborně páni soudci, už i rodičovskou lásku bude možno nahradit soustavou nul a jedniček. (Princip elektronické komunikace). Kdy dojdete k tomu, že i k oplodnění stačí jen tato soustava ....?

+1/−1
14.3.2013 20:23

B40o19h32u56s61l90a86v 73K71r55á80l85í55k 2251480179436

"umožnil, aby každý lichý týden poslal dceři na její mailovou adresu jednu zprávu. ... Každé pondělí sudého týdne pak může otec dívce v určenou dobu zavolat."  Tak to je vrchol absurdity.

+3/−1
14.3.2013 17:31

J22i79ř72í 64U98h88e21r92e20k 2188678817958

Ještě,aby povolili inseminaci přes Facebook!

+2/−1
14.3.2013 16:23

M42a54r12e43k 94P11r25c69h51a37l 3946680169809

Jeden email týdně? :)))))))))))))) to je výsměch. Ježiš kdo jsou ti soudci? Co je to za lidi? To sou nějaký cvičený opice, co se naučili pár tlustejch knížek nazpaměť, ale jinak jsou to uplní trubci. A nebo pan redaktor informuje tak nějak polovičatě...

+4/−2
14.3.2013 16:00

T94o81m18á31š 56H50o79l85e23k 6534550405296

Pokud jste byl u opatrovnického soudu, tak jistě víte, že je to banda tupých bab. Ony se bohužel nenaučily ani ty "tlusté knihy", jak říkate zákonům a mezinárodním úmluvám. Protože kdyby se je naučily a soudily podle nich, tak z nich nemohou vypadnout ta zvěrstva, která produkují. Čest, vyjímkám, pokud mezi nimi jsou, ale na takové jsem nanarazil.

+2/−1
15.3.2013 1:18
Foto

V21a62l51e82n28t91i75n 22P36a83p21a29z47i91a72n 6696524761951

Bohužel také musím potvrdit destruktivní praxi našich soudů a sociálně právné ochrany dětí. Vyjímkám patří čest.

0/0
18.3.2013 22:22

V92í18t25e20k 11V86a21l40a25c55h 7404580865645

Když mám dítě s bývalou manželkou, která byla agresivní nebo i děvka, tak se s ním nesmím stýkat a právo na to bude mít jen tak hnusná baba???? Žijeme opravdu v divném období, které je pro občany státu až odporné.:-P:-P:-P

+3/−5
14.3.2013 15:34

P80e14t16r10a 53N76o76v39á67k68o97v95á 7118186584168

No taky se naskýtá otázka, a to beze vší urážky, proč jste si s takovou paní pořizoval dítě. Protože málokdo se náhle a tak moc změní.

+5/−1
14.3.2013 15:47

V26í70t75e59k 47V20a95l52a49c95h 7164600605665

Není to pravda, osobně žiji spokojeně s ženou a s dětmi nemáme žádný problém. Jde jen o to, že u nás přibývá rozvedených lidí s dětmi a potom mají problém se s nimi sejít a to je hlavně pro děti problém.;-O;-O

+3/−3
14.3.2013 16:14
Foto

V94a35l34e64n65t87i66n 69P97a10p28a62z50i55a22n 6146854121801

Lidé se hodně mění, sliby nedodržují, zrazují jeden druhého, hnáni sobectvím na děti se neohlážejí. Tragické je, když takovému rodičovi soudy  za podpory SPOD svěřují děti. To se děje.

0/0
18.3.2013 22:25

J19a39r69o81s36l27a70v 17K63a59n57i69c25h 2780104731723

Už z nadpisu mi je blbě. Otce a matku potřebuje dítě fyzicky,, tímhle se nic neřeší.. Zlatá fotka a dopis, jestli mám porovnávat dobu. Nacvakat "jak se máš" na klávesnici umí každej "starající se" rodič.

+5/−2
14.3.2013 15:14

J71i45ř52í 70K49l56o71f75e41r83a 3685494397446

Přesně tak. O tom, že se rodič bude scházet s děckem na netu, nemá soud co rozhodovat. Soudy by měly dávat střídavou péči explicitně.  Jednak proto, aby se matky nemohly mstít za zpackané manželství, a za druhé proto, aby chlapi, co děcka nechtějí, se museli starat. Děcko potřebuje oba rodiče. To mnohé sociální pracovnice a soudci nechápou, obzvláště soudkyně MS Brno JUDr. Jindra Kružíková.

+6/−3
14.3.2013 15:29

J19i14ř79i50n37a 35M52a97n47d94á79t12o19v50á 9407138830495

To není špatná nápad. Problém je v případě rozdílného místa bydliště, např. z pracovních důvodů.

+1/−1
14.3.2013 15:33
Foto

V81a48l42e49n59t19i68n 81P96a16p94a43z11i67a33n 6246474651451

To není problém.

0/−2
15.3.2013 0:49

M37a72r47t30i72n 97L57u90k46e47š 3316441381985

s tímhle nesouhlasím - kdo se nechce starat, těžko bude přinucen soudně.. a i kdyby, jak by taková péče z donucení asi v reálu vypadala? ač to nechápu, tak je nutné si přiznat, že někteří otcové o své děti nestojí..

+7/0
14.3.2013 15:38

H29o67n90z12a 69V53r69á80n54a 5371457134131

Ano, někteří otcové, nebo i matky. Je to případ od případu. V mém okolí u rozvedených dvojic ale spíše chlap řeší problém, že mu bejvalka nechce děti dávat.

+3/−2
14.3.2013 15:55

M93a21r78t93i12n 74L66u55k76e43š 3286681511115

komentoval jsem nápad nařídit střídavou péči jako prostředek k donucení starat se o dítě, o které nemá rodič zájem.. to co píšete vy je o něčem jiném - ale pochopitelně pravdivé.. a časté, bohužel

+1/−1
14.3.2013 16:31

J27i32ř44í 74K70l65o43f81e98r41a 3225774217746

a socka, ing. Yvona Dvořáková, OSPOD Brno Líšeň (záměrně Y;-D)

+1/−3
14.3.2013 15:44

H55a27n19a 83U69l93r63y79c67h52o29v69á 9700523518348

Chlap, kterej děcko nechce, se o něj  nebude starat ani při nařízený střídavý péči. Klidně ho nechá samotné a půjde po svém. Platí samozřejmě i obráceně, pokud třeba ženská je alkoholička a chlap od ní odejde (třeba s dítětem), tak je taky schopná to dítě nechat doma a jít do hospody.

+3/0
14.3.2013 16:24

M72a42r28t51i51n 58L20u61k74e46š 3696221221465

já vidím problém už v samotném přístupu - soud se tímto rozhodnutím tváří, jak báječně vyřešil problematiku nedostatečného "styku" dítěte s rodičem.. přitom taková věc, která se tady nařizuje soudně, má být naprosto přirozená - a který rodič jí brání, nemá na výhradní péči právo.. pochopitelně jsou chvíle, kdy se telefonát nehodí a nemůžete si ho v tu chvíli vynucovat, ale nařídit tátovi, že v pondělí ráno může napsat mail? tohle je ve vyspělé společnosti možné?

jinak s tím co píšete pochopitelně souhlas, o tom nemá cenu diskutovat, osobní kontakt se nedá nahradit ani celodenním tefonátem

+4/0
14.3.2013 15:34

P81e33t62r91a 10N58o33v44á98k56o47v47á 7648916554118

Jenže pokud to nemáte soudně nařízené, nelze to kontrolovat. Čili pak těžko někdo může přijít a říct: Dokažte, že se dítě alespoň přes internet s otcem stýká a že mu v tom nebráníte.

+1/−1
14.3.2013 15:49

J94a89r39o74s68l78a59v 68K32a96n17i57c18h 2330344511663

Už z nadpisu mi je blbě. Otce a matku potřebuje dítě fyzicky,, tímhle se nic neřeší.. Zlatá fotka a dopis, jestli mám porovnávat dobu

+2/0
14.3.2013 15:12

M30a69r94t16i78n 52L92u11k38e43š 3706131141935

"Otci pak soud umožnil, aby každý lichý týden poslal dceři na její mailovou adresu jednu zprávu."

Obrázek toho, jak zvráceně si představují některé české soudy roli tátů v naší republice. Doufejme že nastane doba, kdy se takovéhle texty budou vystavovat jako děsivý relikt temné minulosti, protože tohle není normální. Rv

+13/0
14.3.2013 14:27

P27e16t73r 51S78o81k46o76l 8122731937681

Byrokratičtí troglodyti v taláru jsou ještě na své právní úspěchy a normy pyšní a necítí ani špetku studu zabývat se něčím tak nízkým, jako je počet schválených dopisů jednoho z rodičů svému dítěti. Anglosaské právo má spoustu negativ, ale často tam sedí soudce co má rozum a nebojí se ho použít. U nás je to zcela naopak, hlavně že je za co se schovat, vymluvit a zdůvodnit proč to jinak nejde... já nic, to říká špatný zákon.

+4/0
14.3.2013 14:43

M13a50r75t35i75n 32L95u79k43e31š 3596931251475

bohužel je nutno říct, že současná praxe soudů je věrným odrazem celé společnosti.. dokud se budou brát vážně pojmy jako například "matka nepůjčí dítě" nebo pokračovat v dehonestaci střídavé péče skrze hrané utrpení rádoby celebrit, nepohneme se dál a tisícům dětí budou dál chybět tátové

+3/−2
14.3.2013 15:06

T45o73m40á45š 87H64o28l13e88k 6504440815546

"matka nepůjčí dítě otci" - JE NAPROSTO OTŘESNÝ POJEM. Matka muže pujřit dítě svým rodičum, ae nikdo ho nemuže pujčovat otci, protože jí dítěnepatří o nic více než otci.

+1/0
15.3.2013 1:14

J68i30ř53í 67K31l22o19f49e51r34a 3125674487176

Pane Halbichu, pravděpodobně jste velmi nevzdělaný, protože asi nevíte, že téměř všechny ženy chtějí VLASTNÍ PÉČI a jen někteří muži STŘÍDAVOU PÉČI. Na tom se ženy nikdy nedomluví.

+1/−2
14.3.2013 14:12

J33i59ř95i55n78a 35M41a46n72d45á66t84o38v49á 9987608340895

Klidně bych šla do střídavky, kdyby měl tatínek zájem. Ale před 10-ti lety to ještě tak nefrčelo.

+4/0
14.3.2013 14:14

J93i76ř37í 59K88l63o38f80e15r96a 3935484387776

copak nefrčelo? Stačilo se domluvit.

+2/−1
14.3.2013 14:22

J49i57ř94i52n92a 93M64a55n23d32á56t17o10v46á 9827698490895

Nestačilo, když nebyl zájem z tatínkovy strany.

+3/0
14.3.2013 14:32

P10e22t73r 70S78o72k69o42l 8272961297431

Nechápu co pořád řešíte... sebrala jste podle svého přiznání dítě a odešla od něj dobrovolně...možná ze závažných důvodů možná kvůli malichernostem to je jedno... čemu nerozumím co máte za problém...chcete mu teď soudně nařizovat, že má mít rád své dítě... když je to hňup tak je to prostě hňup, dítě jste si s ním udělala dobrovolně, tak proč si stěžujete a cítíte se ublížená, že o něj nemá zájem? Jediné co dokážu pochopit, je jaké máte starosti když na dítě nic neplatí a táhnete to sama, s tím s Vámi soucítím. Ale jak už jsem napsal, odešla jste od něj sama, dobrovolně, vědoma si toho, že pokud jste na něj měla jen minimální vliv v manželství, tak po rozvodu nebudete mít absolutně žádný a se zájmem o dítě to nejspíš bylo podobné už v době Vašeho manželství. Co je tedy tím co chcete? Vynutit si normální vztah otec dítě? Možná jste měla zkusit a vynutit si normální vztah matka otec v době Vašeho manželství, nebo daleko předtím zjišťovat s kým spíte, co myslíte? Pokud jsou to jediné co od něj chcete prachy, tak ty se dají v určitém procentu případů vynutit opravdu. Možná byste měla svoji zlobu přetavit ve snahu, aby Vaše díte mělo jiného náhradního a normálního tátu...nejspíš by to prospělo Vám oběma. Ale něco mi říká, že s Vámi si hnedtak nějaký člověk nesedne.

+2/−3
14.3.2013 15:06

J51i33ř17i88n44a 80M54a56n67d39á34t47o62v15á 9127818620905

No pozor, ať Vám nepraskne žilka. Hlavně, že v tom máte jasno, je to jen černé a bílé, jistě ;-) A když o něčem píšu, tak nemusím vždy popisovat jen svůj případ. Jste teď namíchal dohromady asi pět rodin do jednoho mého života :-). Víte, co je diskuze?

+2/0
14.3.2013 15:15

D97a45v57i13d 48M25a14c78k77ů 8310819600761

Stačilo se domluvit? Zažil jste někdy stav, kdy se nebylo s kým domlouvat, protože druhá strana zkrátka nechtěla, neměl azájem? Střídavá péče je navíc nesmysl, pokud oba rodiče nežijí ve stejném městě.

+2/−2
14.3.2013 14:52

J66o36s79e79f 33K98u21b12e12š 7248928323698

a je nesmysl pokud se nejsou schopni domluvit

+1/−1
14.3.2013 15:00

M86a35r17t72i69n 87L78u36k98e82š 3846481841905

pokud se rodiče nejsou schopni domluvit, co má v tom případě smysl, dle vás? nechat dítě v péči jednoho z nich a pak si číst na netu absurdní rozhodnutí o tom, že táta smí?! vlastnímu dítěti napsal podělanej mail? 8-o

+2/0
14.3.2013 15:11

J84o65s12e32f 73K16u62b66e20š 7818358783818

Pokud je otec alkoholik nebo matka feťačka tak je asi jasno. Pokud jsou oba rodiče "normální" lidé a "jen" se nejsou schopni domluvit protože nejsou schopni překonat vzájemnou averzi tak je podle mého názoru pro dítě lepší mít jeden domov a ke druhému rodiči jezdit řekněme na rodinnou návštěvu podobně jako třeba k babičce. Je to lepší pro to dítě ne pro toho odstrčeného rodiče. Samozřejmě, že ideální je pokud se dohodnou a pak jsem velkým příznivcem střídavky, ale je to náročné, rodiče, kteří se rozešli a nějaká antipatie tam většinou je se musí shodnout na spoustě každodenních věcí kolem výchovy, je špatně pokud by režim dítěte u matky a u otce byl o 180°obráceně. Jen můj názor jsem všechno možné ale rozhodně ne dětský psycholog ... ani amatér :-)

+3/0
14.3.2013 15:57

M51a88r95t31i64n 79L78u38k77e70š 3156601921815

souhlasím s vámi, do té problematiky skutečně moc nevidíte ;-) představte si, že jste v roli toho odstrčeného rodiče právě vy, a to jen proto, že to tak vaše bývalá chce a úmyslně háže jakékoliv komunikaci klacky pod nohy.. vážně byste se pak s lehkým srdcem defacto vzdal svého dítěte a spokojil se rolí "babičky", jak píšete? skutečně si myslíte, že pro dítě je "lepší" přijít o tátu a získat místo něj další babičku? ještě se nad tím (lépe) zamyslete ;-)

+1/−3
14.3.2013 16:23

J50o67s53e94f 40K47u18b36e46š 7988918283258

Nepsal jsem, že do té problematiky moc nevidím, mám víc vlastních zkušeností než asi tušíte, psal jsem, že nejsem dětský psycholog. To je rozdíl. A odpověď na vaše otázky: NE s lehkým srdcem, ANO pro to dítě, ne pro toho rodiče lhostejno zda tátu nebo mámu. Ale nedělám si patent na rozum.

+3/0
14.3.2013 17:21

M16a29r25t34i47n 90L16u36k46e13š 3616301681165

možná by vám právě ten dětský psycholog řekl, jaké celoživotní následky mívají děti, které příjdou o jednoho z rodičů.. stačí si najít pár článků na dané téma

0/−3
14.3.2013 18:01

P62e16t93r96a 70N79o34v22á98k66o86v94á 7408736254528

Když si představím, že jsem dítě, nemám v podstatě nikde úplné doma, a zároveň mám tak nějak doma všude, protože třeba co 14 dní měním byt a jsem tam jak na návštěvě, jeden rodič má režim dne nějaký, druhý jiný a já se musím neustále přizpůsobovat...no nechtěla bych. Navíc pokud si některý z rodičů pořídí novou rodinu, tak jsem vedle trvale tam bydlících dětí takový polovetřelec, návštěva.

+4/−1
14.3.2013 15:54

M95a38r45t63i71n 19L61u45k66e69š 3866541131635

když si představím, že trávím s jedním z rodičů pouhé 4 dny v měsíci, že čekám dva týdny než uvidím nejbližšího člověka v mém životě.. no nechtěl bych

+2/−2
14.3.2013 16:27

J91i73ř71i41n55a 29M51a12n30d47á90t93o29v58á 9477528590425

Navíc .... když čekáte, čekáte a on nejede a nejede ... a nepřijede .....

+4/0
14.3.2013 17:08

J21o92s17e32f 84K14u43b52e54š 7578398113928

Chápu, že někteří rodiče třeba nechtějí aby dítě v určitém věku mělo vlastní mobil, v takovém případě by ale ten rodič, který má dítě v péči měl zcela automaticky umožnit tomu druhému volat v podstatě kdykoli na svůj mobil a dítě mu předat. Nebo kdykoli ... samozřejmě v běžnou dobu. A jestli je víc matek potvor nebo nezodpovědných = nestarajících se otců? To je jedno, hůř je na tom vždy ten slušnější a zodpovědnější lhostejno zda otec nebo matka.

+4/−1
14.3.2013 14:05

S79y18l45v74a 23Š32p98o28r94k11o92v18á 9966729770884

někdy ne - když začne dítě rozum brát (někdy až v dospělosti) se jim ten slušný přístup v dobrém vrátí - a ten "neslušnější a nezodpovědnější" to pocítí na vlatsní kůži (mluvím z vlastní zkušenosti - že se mi vyplatilo být "lepší")

+1/0
14.3.2013 14:12

J13o97s24e19f 54K42u19b56e68š 7888668963128

Ok, ale těch 10 i více let před tím ... nic moc

+3/0
14.3.2013 14:25
Foto

C74t92i71r29a54d 20P84a83t83o33č29k60a 5232266910239

Jestli se tím soudy budou řídit ? To se jim zrovna bude líbit, až rozhodnou, že otec nemusí navštěvovat potomka, protože už nařídili telefoní či internetový styk.

+1/−2
14.3.2013 13:41

P23e86t40r 65S62o50k59o25l 8902471477981

Paní soudkyně bude ráda, bude mít fascikl s judikátem, že osobní styk může při problémech s matkou nahradit skype a fotr co chce vidět svoje děti si půjde koupit rovnou provaz.

+4/−2
14.3.2013 13:44

J87i15ř34i65n11a 25M30a17n30d88á52t62o92v15á 9287748930585

Ten provaz, který si kupují maminy, kterým otcové neplatí výživné? ;-) Chlapi, dyť je to jedno, jestli jste ženská nebo chlap, máte dítě v péči nebo nemáte .... dycky se najde někdo, kdo s náma může vy.....

+4/−6
14.3.2013 13:52
Foto

V40a26l27e42n54t11i35n 40P48a33p43a56z37i16a72n 6856944771981

Mluvčí soudu říká toto: "V praxi půjde o případy, kdy se dítě s rodičem nemůže scházet, třeba kvůli značné vzdálenosti mezi nimi, kvůli nemoci, nebo kvůli tomu, že je rodič ve vězení. V těchto a podobných případech by soudy měly zvažovat nepřímý styk namísto osobního styku, nebo vedle něj."

+4/0
14.3.2013 13:51
Foto

C62t58i97r94a84d 92P34a44t77o72č57k32a 5842306420179

To je pravda, ale soudy už si to podle svého překroutí.

0/0
14.3.2013 14:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.