Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Papež František. Dítě imigrantů, které kritizuje sňatky gayů

Nový papež František se narodil 17. prosince 1936 v Buenos Aires italským imigrantům. Je prvním členem jezuitského řádu, který se stal papežem. Při posledním konkláve v roce 2005 skončil údajně "druhý" za Josephem Ratzingerem, který se stal papežem Benediktem XVI.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J10i95ř73í 92O52t55á40h83a75l 4534949

V Hospodářkách (www.hnapp.cz) píšou, že nový papež bude klást důraz na odstranění drog, chudoby a dětské prostituce. A já se ptám, nabídne i třináctý důchod?

+2/−2
14.3.2013 11:09

J83a71n 56P31u14l71e13c 4168987551785

Tak už je konec té šaškárny?

+2/−6
14.3.2013 10:38

V21á66c33l93a31v 29Š14u88b60r61t 9277173698357

To nevadí, že se neumí smát. Hlavně že má smysl pro humor:-)

+2/0
14.3.2013 10:04
Foto

J21i88ř27í 55K29w72o68l31e48k 5803457948749

Oprosťme se od novinářské nadsázky a podívejme se na fakta. Nový papež nekritizoval homosexuály ale jejich sňatky + případnou adopci dětí takovými páry. To je velký rozdíl. Dle tohoto názoru stačí homosexuální spoluobčany nijak neperzekvovat (jak se v mnohých zemích stále děje), ale aktivní podpora jejich svazků je proti "přírodě a bohu". Na to téma se můžeme bavit dlouho, ale tento názor je zcela legitimní a papež ho může zastávat (stejně jako jej zastává velká část populace). Diskuze co je normální a co už ne se musí vést otevřeně a tendence takové názory apriori očerňovat se mi nelíbí ani za mák.

+13/−3
14.3.2013 9:27

D17a64v44i77d 67R49e92g96n27e23r 5413871167899

No mě to mrzí, protože jinak ten papež vypadá jako sympaťák. Jaké mám já jako homosexuál alternativy pro život? Buď žít nihilisticky a promiskuitně nebo budovat vztah s partnerem. Myslím, že stát by měl lidi podporovat v tom druhém, vyplatí se mu to. Spíše než postoj "no dobře, nezavřeme vás".

+3/0
14.3.2013 10:33

P53a34v89e93l 21Š93k13v95r12n77a 5948192380334

Pokud zastáváte názor, že vše stvořil Bůh, tak pak přece stvořil i homosexuály. Víte, oni si lidé nevybírají, které pohlaví je bude přitahovat a které ne. Mají to zakódováno v části mozku zvané hypothalamus, který mají gayové nápadně podobný ženskému a lesby nápadně podobný mužskému.

Jak by tedy mohla být podpora jejich svazků proti přírodě a bohu, když je to přírodní (božské) dílo?

+3/0
14.3.2013 10:38

P90e93t64r 72P82o48s67p93í84š53i62l 6729904665704

Škoda, osobně jsem v této show "Svět hledá Superstar" měl svého favorita Tagleho, podle fotek je to velký sympaťák a na místní poměry mladíček (55 let), ten by určitě přinesl církvi více tolik žádaného "nového větru". No ale počkáme si a uvidíme: novému papeži přeji boží požehnání! :)

+3/−3
14.3.2013 7:52

T95o29m38á15š 40P79e24l58i36k21á14n 3801950691409

No tak to potěš.... v době kdy předchozí ultra liberální papež nedokázal přenést přes srdce nutnost reformace je volba ultra jezuity skutečně přínosným počinem. Myslím že dnešní den se bude jednou v učebnicích vyznačovat přízviskem soumrak kristova učení...

No nechť, i tak ta agónie trvá už dlouho..

+8/−23
14.3.2013 0:23

B81o65h71u97s86l87a89v 49K93r51á27l70í84k 2311100359506

Záleží, jak vám to ultra novináři, kteří neumějí ani překládat, natož ověřovat, naservírují.

+12/−4
14.3.2013 5:33

J50i32ř21í 20U33r23b18a93n 3858623833573

Díváte se na jezuity brýlemi Aloise Jiráska a Zdeňka Nejedlého. Naopak, kdyby dříve nebyli uvnitř samotné římskokatolické církve odstrkováni a dokonce rozpouštěni pro svou křesťanskou horlivost v následování Krista i pokud jde o způsob života, mohla být církev dnes dál a ne ustrnout na 18. století.

+12/−1
14.3.2013 7:32

J33i21ř56í 88U14r56b92a42n 3198113983973

Pokud vím, tak kritizuje gaye za to, že chtějí vytvářet rodiny s adoptovanými dětmi. V tom není na světě sám a  od konzervativního teologa nelze nic jiného čekat. Ač jinak církev nemusím, vždy jsem se zajímal o dějiny církve a při svém povolání jsem se dostal do styku s několika mnišskými řády. Musím říci, že nikdy nebyly problémy práv s jezuity. A jezuitu pánům biskupům a kardinálům přeji. Doufám, že d nich bude chtít, aby šli příkladem jako on.

+28/−2
14.3.2013 0:13

M41a49r24c90e84l 71H41e65r36b81o79l70t 1290889584533

Není tu mnoho lidí, co přemejšlí, než vyzvrací své nesmysly! Dík, že jste mezi nimi!R^

+6/−1
14.3.2013 7:44

D61a73v73i78d 94R63e41g67n68e46r 5723741217319

Kdyby se trochu zajímal o svět kolem sebe, tak by věděl, že gayové si nechtějí chodit pro děti do děcáků jako do supermarketu. Chtějí mít rodičovský vztah třeba k dítěti svého partnera. Co když má lesbička vlastní dítě, které vychovává s partnerkou? Kdyby zemřela, tak dítě putuje do děcáku, místo aby logicky jeho druhou matkou byla ta partnerka.

+7/−5
14.3.2013 8:17

S92l57á89v12e18k 34N25o76v54á70k 6712973848911

a to dítě nemá otce 8-o

+6/−4
14.3.2013 8:27

D55a30v16i33d 85R73e52g59n56e46r 5333671697299

To je poněkud nesouvisející otázka, ne? Otec může být mrtvý, může to být násilník sedící ve vězení, atd. atp. Musíte pozorovat život kolem sebe, jaký je, a řešit skutečné problémy. Samozřejmě, že v obecné rovině by bylo nejlepší, kdyby každé dítě mělo otce a matku, na tom se shodnou snad i homosexuálové (já tedy určitě). Ale život je malinko složitější a někdy je potřeba pro dítě hledat řešení, které je méně špatné, nikoliv které je ideální.

+7/−1
14.3.2013 8:37

M36a53r14e71k 28R62o17k68y48t35a 6416678514532

vždy je lepší když má dítě aspoň nějakého vlastního rodiče (byť homosexuála) než aby bylo v děcáku nebo u pěstounů (u kterých ví,že není jejich,že ho mají jen dočasně a většinou je tam těch dětí víc a mění se jak na běžícím páse...) homosexualita neni nakažlivá a lepší hodný homosexuál než chlastající tatínek.... já jsem i pro adopce,nemyslím si žeby homosexuálové se doma chovali jinak než ostatní lidi a ty děti jim u toho nesvítí (doma to taky neděláme před dětma) a dětem je jedno jestli se rodiče mají rádi proto že je baví spolu sex nebo proto že se prostě mají rádi...

+6/0
14.3.2013 8:58

R49u58d12i 50G92a69š68p83a54r 3279549149963

Člověče vám  v tom příběhu vymřela celá rodina....;-D

+1/−2
14.3.2013 8:59

D16a83v47i51d 60R86e90g18n84e51r 5443531807309

No oni ani nemuseli umřít. Ta partnerka by se ráda cítila rodičem i třeba na rodičáku. A skutečný rodič-otec nemusí sedět ve vězení, může sedět někde v hospodě. Každopádně v praxi je tomu dítěti k prdu.

+3/−1
14.3.2013 9:07

P36a67v97e64l 47O47d20r91a15z92i83l 6184669787430

Obvykle ne, neboť jde o IVF.

0/0
14.3.2013 8:45

Ř83e44h87o73ř 44V62l63a51s29á57k 2304984921616

Aha, vida. Takže na začátku je odsouzeníhodné pořízení dítěte "bez otce"?

0/−1
14.3.2013 9:40

P67a92v64e50l 35Š24k12v33r90n86a 5158422680464

Pokud kritizuje gaye, měl by také říci, co by měl takový muž, kterého přitahují muži zatímco ženy ho nechávají chladnými, asi tak dělat.

Měl by snad si nabrnknout nějakou nic netušící ženskou, která pro něho bude fyzicky naprosto nepřitažlivá (stejně jako pro hetero chlapa chlap), a do očí ji lhát, že ji miluje, aby to navenek vypadalo, že je všechno v pořádku? To by jako morálce neodporovalo?

+17/−14
13.3.2013 23:44

J36i59ř54í 93Č17e10c27h72u10r69a 1453412618328

At si dela co chce, nechodi do pruvodu (ani nevim za co) a nechce po spolecnosti, aby mu sverovala do pece syrotky.

+14/−13
13.3.2013 23:48

J45a10r94o27m62í71r 15D10o31u50b72r23a92v58a 9301846

Podle mě oni ani žádné "syrotky" nechtějí...

+12/−7
13.3.2013 23:58

B49o53h75u57s19l60a20v 92K49r47á66l59í92k 2461770359546

Koukám, vás zase nikdo nesvěřil do péče žádnému učiteli češtiny.

+11/−2
14.3.2013 5:35

P66a90v38e63l 69Š41k72v28r72n87a 5498932840594

1. Do pruvodu nechodi gayove, ale exhibicioniste. V posledním průvodu bylo asi 1000 lidí, z toho polovina nebyli ani homosexuálové, ale jejich přiznivci (viz. Paroubek s chotí v čele). Takže z 500 tisíc homosexuálů v ČR tam bylo jedno promile. Opravdu důvod k tomu zobecňovat, že všichni chodí do průvodu.

2. Nejde o sverovani do pece sýrotků, ale o svěřování do péče dětí, které již spoustu let tyto páry mají (jedná se o biologické dítě jednoho z nich) a chtějí předejít situaci, že po smrti bilologického rodiče bude dítě umístěno do ústavu.

+2/0
14.3.2013 9:15

B54o58h16u21s25l56a21v 78K69r51á85l66í51k 2771640619636

Dost možná že i to řekl, ale pro novináře to nebylo dost atraktivní.

+1/0
14.3.2013 5:36

T89o79m75á24š 33K75u27c58h24a21ř 3877761868911

Jste si jistý, že kritizuje gaye jako takové?

+1/0
14.3.2013 7:33

D30a61v96i72d 74R43e91g29n28e42r 5513441277839

Ano, nablýskaná pokrytecká fasáda, to je život podle katolické církve. Víte, koho obdivuju nejvíc? Věřící gaye. Mám jich pár mezi přáteli. Dokážou ignorovat tyhle nesmysly, dokážou v sobě najít i určité odpuštění, a dostat se k opravdovému jádru víry, která je jinak pro život člověka docela dobrá věc.

+1/0
14.3.2013 8:48

P98a88v86e61l 30Š19k83v41r30n68a 5748812910874

Myslím, že na odpověď jsem již přišel sám. Měl by se dát na víru a stát se v celibátu žijícím církevním hodnostářem kritizujícím gaye, že neudělali to samé, ale užívají si života  :)

0/0
14.3.2013 10:43

D49a38v62i64d 57R63e18g78n59e57r 5133631907259

V tom případě nechápu, proč si církev tak komplikuje život. Pak musí vysvětlovat homosexuální aféry. Kdyby se stala "církví pro všechny", zbavila by se pokrytectví, získala mnoho dalších příznivců a zbavila afér.

0/−1
14.3.2013 10:50

P45a83v93e14l 42R75i23e96d37e87l 4870103407988

...tohle je papež,kterého média budou milovat....

Vyžádal si mikrák na rozloučení s publikem...a ono to vyšlo !

Neskutečné....a vlastně,moc fajne.(jen info:už nejsem věřící,jen přihlížející...)

ostravak :)

+8/−1
13.3.2013 23:41

D51a23d40a53k 74P27e46t35r 7541120154638

Bárta s Johnem jeli na první zasedání parlamentu městskou dopravou.  Koupili si  před zraky objednaných kamer  i lístky. A kde loňské sněhy jsou?

+3/0
14.3.2013 8:13

D29a51v35i78d 81H70á61j80e76k 6399523387977

Z rozhodnutí konkláve jsem, popravdě, velmi rozpačitý a zklamaný. Mám teď docela mrzutý večer.

+2/−20
13.3.2013 23:03

J96a82n 16U62l48r66i30c74h 9309786289584

1. Co vám na novém papeži vadí?

2. Koho byste vybral vy?

3. Mimochodem, jste vůbec katolík? Pokud ne, nemělo by vás příliš trápit, kdo je hlavou římskokatolické církve.

+19/−4
13.3.2013 23:07

B60o50h59u70s70l66a57v 78K87r73á18l42í17k 2461610309586

Lesbickou transsexuální uměle potracenou feministku zvolí třeba až příště.

+7/−4
14.3.2013 5:37

L37u88k42á63š 24H31l87o48u37c70a94l 6512240611304

gayove at se klidne berou, ale adopce deti je prilis, v tom ma pravdu

+24/−14
13.3.2013 22:46

D60a58v12i51d 13R29e36g79n81e66r 5413491137289

Zato být vychováván dvěma "tetami" a hromadou "brášků" v děcáku, to je rozhodně pro dítě lepší a je to přesně podle božího plánu...

+22/−14
13.3.2013 22:58

J88o39s33e23f 37N67o58v69á30k 2702182955564

Jenže on je jaksi dětí k adopci nedostatek, to nevíte? Přebejvají jen děti, které mají z pohledu potenciálních nějakou "vadu" (buďto zdravotní postižení, nebo barvu kůže :-().

Nicméně kdyby to bylo bráno jako menší zlo (tzn. když nedovedem najít pro dítěti rodinu, tak alespoň takovéto pevné zázemí), tak by možná Váš argument platil. Jenže ono je to stavěno tak, že je jedno, jestli jsou "rodiče" stejného pohlaví nebo různého.

+18/−5
13.3.2013 23:04

D49a77v19i51d 26R78e65g28n54e26r 5113711567849

Jak jste na to přišel, že je to takto stavěno? Já myslím, že gayové prostě chtějí nebýt právně vyloučeni z potenciálního práva na adopci, ovšem jinak souhlasí s tím, že v každém daném případě odborníci vyberou pro dítě nejlepší alternativu, což bude logicky prioritně heterosexuální rodina. Vyvrátíte mi to? Všichni moji homosexuální přátelé (včetně mě), se kterými jsem se o tom bavil, k tomu mají takový postoj. Vy se setkáváte s jiným?

+7/−5
13.3.2013 23:07

J85o22s36e44f 49N31o17v87á67k 2752622835374

Určitě máte pravdu v tom, že velká část homosexuálních lidí je v tomto normální. Bohužel vyjádření pro média a často i politické vyjednávání dost často ovládá agresivní klika, která má k tomu výše uvedený postoj.

Je to podobné jako Prague Pride - i to udělalo podle mne homosexuální menšině medvědí službu. Když si projdete jeho program a spočtete, kolik je tam programů věnovaných např. skutečně rodině, výchově, apod. a kolik programů je tam věnováno různým (a občas ne příliš akcptovatelným, jako např. "seznamka na jednu noc") formám sexu a věcí souvisejících, těžko nedojít k závěru, že "ti buzíci jsou fakt pošahaný". A přitom to je akce pouze jedné jejich subskupiny (která imho fakt pošahaná je :-))

Problém ovšem je, že díky tomu, že je tato minorita mediálně a politicky nejaktivnější, tak pak se lidé myslím oprávněně obávají, že když se to začne měnit, že se to zvrhne.

...

+9/−1
13.3.2013 23:47

J17o32s89e53f 81N82o58v28á82k 2342272635404

...

Stejně jako např. zákon o registrovaném partnerství. Tam se taktéž argumentovalo, že má jít o užitečnou instituci, např. proto, že blízcí lidé např. nedostanou v nemocnici informace o druhém v případě náhlé nemoci.

A jaký je výsledek: už v důvodové zprávě stojí "„tyto svazky vykazují tytéž znaky a plní tytéž funkce jako dlouhodobé partnerské soužití osob pohlaví rozdílného" - ehm, v registrovaném partnerství jaksi přeci nejsou děti. Už tady je vidět, že skutečný úmysl je trochu jiný, než bylo předkládáno.

A výsledný zákon: žádné umožnění zastupitelnosti a řešení dalších praktických problémů (to by koneckonců to partnerství nemuselo být oemzeno na osoby stejného pohlaví, že?), ale kopie manželství. Čímž se defakto říká "manželství není nic extra", stát stejně jako manželství hájí i jiné svazky. Co když příště přijde někdo s tím, že chce hájit polygamní svazek (nebo nějakou ještě neobvyklejší formu soužití)? Není to vlastně diskriminace, že stát podporuje výhradně svazky dvou lidí?   

Navíc RP je spíše parodie manželství (neboť tam jsou jmenovaná práva, ale zcela tam chybí jak definice toho, proč vlastně stát takové partnerství chrání, jaký je na tom zájem, stejně jako základní povinnosti manželů (žít spolu, pečovat o sebe atd...).

Divíte se pak, že dost lidí po předchozích zkušenostech preventivně odmítá debatu o dalším takovém zákonu?

+10/−1
13.3.2013 23:51

D61a12v19i72d 15R67e20g65n85e23r 5443841957689

RP plní stejnou funkci ve společnosti jako manželství muže a ženy, kteří nemají děti (protože jsou třeba neplodní). A samozřejmě, že v RP mají být stejná práva a povinnosti jako v (pochopitelně bezdětném) manželství a tudíž pak je nesmysl chtít RP i pro heterosexuály, jelikož když je někdo heterosexuál, tak má prostě k dispozici manželství. Nechápu nic z vaší kritiky RP. Především ale nevidím souvislost s tím, o čem jsme se tu začali bavit.

+1/−8
14.3.2013 0:19

J22o10s55e12f 62N58o12v13á43k 2272192775804

1) a proč by stát něco takového měl upravovat speciálním zákonem? Proč neupravuje např. soužití rodičů s dospělými dětmi, soužití řeholních komunit atd....? Čím si zasloužili to privilegium.

2) Argument: homosexuál má manželství, heterosexuál má RP je imho totálně mimo. Každý člověk prostě není schopen téhož: někdo není schopen vystudovat vysokou školu, někdo (jako třeba já) je barvoslepý (a např. nemůže pracovat jako strojvůdce) a někdo holt není schopen manželství. A je podle mne blbina "ho chlácholit" tím, že mu uděláme "jakomanželství". Je to jako by stát vydal zákon, že např. každý dostane vysokoškolský diplom, že je přeci nespravedlivé, aby ho někdo nedostal. (koneckonců, proklamovaných 60% vysokoškoláků se už na úrovni našeho školství dosti podepsalo).

Stejně jako stát chrání vzdělání zajišťující mu kulturu a vědu a tak ho upravuje speciálním zákonem, tak stát chrání manželství zajišťující mu přežití. A stejně, jako by bylo padlé na hlavu požadovat vysokou popelářskou-metařskou, tak je podle mne padlé na hlavu povyšovat jinou formu vztahu na manželství.

3) u manželství nelze (až na výjimky) předem určit, zdali je určitě bezdětné, u "homosexuálního manželství" ano. To uznejte, že je trochu rozdíl.

Pokud je manželství bezdětné, je to považováno za problém. A to

(až na patologické výjimky) problém osobní, tak i problém státu (stát stojí o porodnost). ...

+7/−1
14.3.2013 2:11

D12a13v12i62d 18R60e24g14n53e56r 5153721527219

Proč snášíte spoustu přirovnání, která nesedí a tudíž jsou demagogická? Prostě stát oceňuje dva manžele za to, že spolu vytvoří ekonomickou jednotku, bez ohledu na to, jestli mají děti nebo ne (na děti jsou speciální příplatky, třeba rodičovský, a ten logicky gayové nechtějí). Život v páru, se vzájemnou pomocí, je totiž pro společnost žádoucí a pro stát výhodný. Proto existuje společné zdanění manželů, proto existují vdovecké důchody, když se třeba člověk stará o bezmocného rodiče partnera, apod. Všechno toto může splňovat i homosexuál (a ostatně platí i stejné daně).

0/0
14.3.2013 8:23

J31o49s21e34f 66N67o47v72á31k 2232222265174

Ne stát nikoho neoceňuje, stát  zjišťuje, aby rodina: tj. sociální instituce, ve které se vychovávají děti, byla maximálně stabilní. Že to má vedlejší efekty je možné, ale primární cíl je tento. Podrobněji další reakce, tady jen opět odkážu na pragraf jedna zákona o rodině.

Jinak vdovecký důchod není když se člověk stará o nemocného partnera, na to je příspěvek na péči a může ho dostat kdokoli, kdo o něho pečuje.

Vdovecký důchod pak je dávka dočasná jeden rok po smrti manžela a je to prostě sociální dávka,která pomáhá s náhlou a nečekanou změnou příjmu u sociálně velmi slabé vrstvy.

Společné zdanění manželů jednak už neexistuje, jednak bylo vázáno na to, že pár má dítě, takže to jen dokazuje, že Vaše interpetace proč stát chrání manželství je mimo, opět jde primárně o podporu výchovy dětí.

Pokud moje přirovnání pokládáte za chybné, tak ukažte, proč jsou chybné.

0/0
14.3.2013 9:59

D38a97v53i17d 69R71e49g11n86e14r 5203411817429

Proč je chybné? No protože když někdo nevystuduje školu, tak nemá nárok na diplom, atd. Já nechci nic jiného než spravedlnost - za stejný přínos společnosti stejnou podporu a ocenění od této společnosti. Nejsem přece blbý. Prostě podporovat život v páru je pro společnost správné a výhodné, to je můj postoj, který mi nevyvrátíte. Omlouvám se za nepřesnosti s tím zdaněním, důchody, atd., ono se to pořád mění, ale podstatu myšlenky jste snad pochytil.

0/0
14.3.2013 10:39

D60a60v84i51d 58R16e53g38n59e31r 5943681657569

Mimochodem, odpočet z daní na manželku existuje, ne? Proč ho stát dává i bezdětným? To by byl takový problém v dnešní době automaticky člověku snížit daně jen od chvíle, kdy porodí potomka? A naopak, proč by ho stát nedal i nesezdaným rodičům, pokud je záměrem pouze podpora porodnosti? Prostě já tam cítím jasný zájem na podpoře stabilních svazků... dát lidem vzkaz, že žít věrný život s jedním partnerem je správné.

0/0
14.3.2013 10:47

J45o45s64e89f 85N46o12v86á45k 2282162295454

Ano, je tam zájem na vznik stabilního svazku, protože podporovat stabilitu svazku v okamžiku, kdy už je dítě na světě je jaksi pozdě a dítě stabilní svazek potřebuje. Takže máte pravdu v tom, že stát má zájem na stabilitě manželství, ale nikoli pro samotnou stabilitu, ale pro zajištění vhodného prostředí pro výchovu dítěte. To lze doložit i tím, že jaksi neexistuje sleva na dani na RP, kde příchod dítěte nelze očekávat.

To, že když si lidé něco slíbí, že to mají i dodržet je jednoznačně kladná hodnota, nicméně takových kladných a pro společnost velmi pozitivních hodnot přinášejících způsobů života je více a stát je nijak neupravuje zvláštním zákonem (ať už jde o např. o různé komunitní způsoby života, péče o dožívající seniory atd...), tak není důvod předpokládat, že je tomu u manželství jinak. Ale to jsem již psal a ten argument jste mi nikterak nevyvrátil.

V zákoně je napsáno, co je hlavním cílem manželství a proč ho stát chrání. Tak prosím to vemte jako fakt, že tomu tak je. Pokud by primárním cílem zákonodárce byla samotná podpora stabilních svazků, tak by to tam napsal.

A btw., mohu se zeptat, proč pouze s jedním partnerem? Proč je podle Vás bigamie špatná (ať už heterosexuální či homosexuální)?

0/0
14.3.2013 12:02

D50a58v98i20d 46R62e57g16n90e88r 5623601407649

Já netvrdím, že život ve větší skupině lidí je špatný. Ať se ti lidé ozvou a zformulují, co přesně chtějí. Určité formy komunit přece stát podporuje už dnes. Pokud něco chybí, tak ať někdo něco navrhne. Jdete na to moc inženýrsky. Musíte vidět taky nějakou kvantifikaci a prioritu problémů.

0/0
14.3.2013 13:09

J79o91s10e77f 19N50o54v42á30k 2572742955274

Otázka je - a proč by se tydle všechny způsoby života měli nějak institucionalizovat. Je proto důvod?

Jistě - praktická pomoc (zastupitelnost, informace v nemocnici atd...), ale to lze zaprve udělat i dnes notářskou smlouvou, zadruhé zde naprosto není žádný důvod takovouto smlouvu omezovat na dvě osoby stejného pohlaví.

Jaký je tedy ten skutečný důvod pro takovouto právní úpravu?

Nebo chcete tvrdit, že když si jakákoli skupina vymyslí nějakou instituci (např. zákonný klub železničářů), že by pro to měl stát udělat spešl zákon?

0/0
14.3.2013 14:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.