- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Hm, tohle znám na vlastní kůži. Koupil jsem v r 2011 zachovalý Ford Escort po přestavbě (r.v. 1998, generálka 2010). Motor nový (najeto 18K), podvozek nový (taky 18K), elektroinstalace nová (dělaná půl roka před odkupem). Vyměnil jsem standard (převodovka, tlumiče, filtry), měl objednané nové plechy za ty rezivějící (jeden na zadním kole a dveře od kufru)...odhadní cena, 90K, pojišťovnou oceněn na 18K. Po havárii (debil nedal přednost) mi rozbili přední světlomet, boční pech a ohnuli kapotu + nádrž na ostřikovač. Totálka. Odprodej vozu 40K na NH. Prodělek jen lehkých 15K. Opraven, a v provozu.
Ještě by se také mohl objevit článek, jak samy pojišťovny kšeftují s těmi svými autoriz. servisy. Nabídku opravy na mém autě několik autor.servisů napočítalo na 40 tis., plus mínus stejně. Jiné servisy by byly skoro o třetinu až o polovinu levnější, ale stejně mne pojišťovna stále "láká" do toho svého a ještě mi nabízí půjčení auta. Tak to trochu nechápu, raději zaplatí o několik desítek tisíc víc ve "svém" zpřáteleném servise plus ještě půjčovně aut, než o mnoho méně malému servisu a bez půjčení auta. Tak to asi likvidátor dostává hezkou provizi od servisu a autopůjčovny . Ale když mi nabídnul peníze z pojišťovny rozpočtem, dělá to jen 20 tisíc. A za to mi to nespraví nikde.
Mám Ford K hodnota vozu 40000,- minulý rok přišly kroupy a škoda na karoserii a slech byla 50000,- pojištovna vyplatila pěníze na totálku. V čem je moje totálka provozu nebezpečná???
tento článek je opět splácanina v nejlepším případě polopravd. nevidím nic špatného na použití ND ze šrotovaných aut, stejně jako na prodání totálek kat. ekonomicky nerentabilní v aukci. což je úplně normální i na onom pověstném západě. tento článek je tendenční, asi tak jako zdroje ze kterých Klang čerpal.
Ono je to i díky pojišťovnám.
Někdo vám rozbije auto, které stálo třeba ojeté 100 tis., protože bylo v dobrém stavu, garáž, údržba atp. Jenže pojišťovák vypočítá podle tabulek, že tak starý auto má hodnotu max 50 tis., a ještě vám zbyly dvě kola, sedačky, rezerva a levý repráky, takže minus 40 a daj vám desítku.
Když má vrak podle pojišťovny nějakou hodnotu, tak ať ho pojišťovna/viník vykoupí, já měl před nehodou jezdící auto a o vrak zájem nemám a ani nemám zájem starat se o rozprodej dílů.
nevím jestli u všech pojišťoven, ale u některých ano. Osobní zkušenost. Totálka 4 roky starýho auta. Odhadli cenu, odečetli cenu vraku, rozdíl vyplatili + dali možnost vrak za uvedenou cenu odprodat již zájemci
Reaguji jen na cast o vyskolenych pracovnicich servisu! Zveda me to trochu ze zidle!
1. u znackovych prodejcu a servisu jsou skoleni mechanici?? kdyz neumi ani vymenit zarovku treba na C4 Picasso po x letech co se to auto prodava a stoji nad tim 5 lidi? Nebo nedokazou prijit na to, proc se klepe volant u fabie a tak vymeni stabilizatory, brzdove kotouce, ale ze by se pri vyvazovani podivali na disk jestli haze... to muselo napadnout az me
2. skoleni technici akorat na to, vytahnout z nadrze naftu nebo benzin
3. skoleni technici co "vymeni" olej, ale nechaji v zakaznikovym stary a novy si daji do sveho auta?
4. skoleni mechanici...na praxi ze skol, co nemaji jeste ani vyucnak? asi levna ale naprosto nevyskolena pracovni sila (to budu radeji verit frantovi koudelkovi s nacerno stazenou ETKOu) a kdyz uz ma ve sve dilnicce diagnostiku za statisice, je pravdepodobnost, ze problemu bude trochu rozumnet oproti usakovi z uciliste...
5. proc kdyz jsou mechanici tak skoleni, clovek nemuze videt, co v dilne na aute delaji?? ve vetsine pripadu ani pres sklo!??? opet se radeji podivam jestli franta koudelka z horni dolni to co dela dela dobre nez se nechat oskubat hodinovou sazbou "ZNACKOVEHO" servisu zkusenosti mam se servisy Citroen, Škoda, BMW....
Čtu mezi řádkami: "Neexistuje mechanismus, který by řidiče nutil k odstranění vad po nehodách" Tržil - jinými slovy, chce pokutovat lidi, co jezdí s promáčklým blatníkem..
Špatný technický stav u 465 dopravních nehod. Nejčastěji to budou autobusy a nákladní vozy. Kolik z toho počtu je osobních aut? Většina nehod je úplně z jiných důvodů. PS: ve výrobě taky někdo auta montuje.
Je tatiz malicko nedokazu pochopit, jak se muzou verejne v inzerci nabizet doklady od vozidla. Prece je jasne, ze papiry bez auta slouzi jen a jen k podvodu!
Nemusí se jednat vždy jen o podvod. Zcela legálně si dovezete ojetý vůz z Německa, a jeden měsíc "vyměníte" karosérii, a za pár týdnů "vyměníte" motor - pokud je evidován, zaplatíte 10,-Kč kolek, a máte legální přestavbu vozu včetně jiné barvy karosérie. Přitom jste nikoho nepodvedl a nic neukradl. Myslím tím vůz, který jako takový nejde přihlásit z dovozu. Ty mladší přihlásíte normálně bez takových dokladů a přestaveb.
A ted mi reknete, v cem je problem aby po likvidaci pojistovna odebrala doklady od vozidla a do te nasi skvele drahe centralni databaze zadala udaj ZLIKVIDOVANO - TOTALNI HAVARIE. ?
Protože totálka je skoro každá škoda na ojetém voze, i když mu dohromady nic není. V mém čerstvém případě popraskané plasty na motorce, rozbité zrcátko a 2 blinkry. Jinak plně funkční a bezpečně pojízdná.