Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vraky na silnicích. Až pětina „totálek“ se vrací do provozu

Nejen špatný stav vozovek a neukáznění řidiči. Jedním z velkých problémů, který trápí českou policii, je katastrofální stav vozidel. Extrémním případem jsou auta po takzvané totální havárii. Podle zástupců značek se jich zhruba pětina vrací na silnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T54o63m83á91š 81C53h59r36a82s64t82n51ý 2328119709171

Hm, tohle znám na vlastní kůži. Koupil jsem v r 2011 zachovalý Ford Escort po přestavbě (r.v. 1998, generálka 2010). Motor nový (najeto 18K), podvozek nový (taky 18K), elektroinstalace nová (dělaná půl roka před odkupem). Vyměnil jsem standard (převodovka, tlumiče, filtry), měl objednané nové plechy za ty rezivějící (jeden na zadním kole a dveře od kufru)...odhadní cena, 90K, pojišťovnou oceněn na 18K. Po havárii (debil nedal přednost) mi rozbili přední světlomet, boční pech a ohnuli kapotu + nádrž na ostřikovač. Totálka. Odprodej vozu 40K na NH. Prodělek jen lehkých 15K. Opraven, a v provozu.

0/0
13.3.2013 12:52

J86a72n 22S65l95o28v72í13k 7287492455541

Ještě by se také mohl objevit článek, jak samy pojišťovny kšeftují s těmi svými autoriz. servisy. Nabídku opravy na mém autě několik autor.servisů napočítalo na 40 tis., plus mínus stejně. Jiné servisy by byly skoro o třetinu až o polovinu levnější, ale stejně mne pojišťovna stále "láká" do toho svého a ještě mi nabízí půjčení auta. Tak to trochu nechápu, raději zaplatí o několik desítek tisíc víc ve "svém" zpřáteleném servise plus ještě půjčovně aut, než o mnoho méně malému servisu a bez půjčení auta. Tak to asi likvidátor dostává hezkou provizi od servisu a autopůjčovny :-(. Ale když mi nabídnul peníze z pojišťovny rozpočtem, dělá to jen 20 tisíc. A za to mi to nespraví nikde.

0/0
13.3.2013 11:58

J25i78r28i 50K59m88o16t93r 4164962311301

Mám Ford K hodnota vozu 40000,- minulý rok přišly kroupy a škoda na karoserii a slech byla 50000,- pojištovna vyplatila pěníze na totálku.  V čem je moje totálka  provozu nebezpečná???

+1/0
13.3.2013 10:36

J65a22n 70K40r87p10e84c 5806833254182

tento článek je opět splácanina v nejlepším případě polopravd. nevidím nic špatného na použití ND ze šrotovaných aut, stejně jako na prodání totálek kat. ekonomicky nerentabilní v aukci. což je úplně normální i na onom pověstném západě. tento článek je tendenční, asi tak jako zdroje ze kterých Klang čerpal.

+3/0
13.3.2013 9:42

P17a35v30e92l 42O96d87r73a18z50i40l 6864469207670

Ono je to i díky pojišťovnám.

Někdo vám rozbije auto, které stálo třeba ojeté 100 tis., protože bylo v dobrém stavu, garáž, údržba atp. Jenže pojišťovák vypočítá podle tabulek, že tak starý auto má hodnotu max 50 tis., a ještě vám zbyly dvě kola, sedačky, rezerva a levý repráky, takže minus 40 a daj vám desítku.

Když má vrak podle pojišťovny nějakou hodnotu, tak ať ho pojišťovna/viník vykoupí, já měl před nehodou jezdící auto a o vrak zájem nemám a ani nemám zájem starat se o rozprodej dílů.

0/0
13.3.2013 9:20

J71i14n59d21ř27i79c77h 16Š68k73o97p16e89k 4565191570535

nevím jestli u všech pojišťoven, ale u některých ano. Osobní zkušenost. Totálka 4 roky starýho auta. Odhadli cenu, odečetli cenu vraku, rozdíl vyplatili + dali možnost vrak za uvedenou cenu odprodat již zájemci

0/0
13.3.2013 11:05

J39i97r43k35a 51C81h80i73p 3226642336425

Reaguji jen na cast o vyskolenych pracovnicich servisu! Zveda me to trochu ze zidle!

1. u znackovych prodejcu a servisu jsou skoleni mechanici?? kdyz neumi ani vymenit zarovku treba na C4 Picasso po x letech co se to auto prodava a stoji nad tim 5 lidi?  Nebo nedokazou prijit na to, proc se klepe volant u fabie a tak vymeni stabilizatory, brzdove kotouce, ale ze by se pri vyvazovani podivali na disk jestli haze... to muselo napadnout az me

2. skoleni technici akorat na to, vytahnout z nadrze naftu nebo benzin

3. skoleni technici co "vymeni" olej, ale nechaji v zakaznikovym stary a novy si daji do sveho auta?

4. skoleni mechanici...na praxi ze skol, co nemaji jeste ani vyucnak? asi levna ale naprosto nevyskolena pracovni sila (to budu radeji verit frantovi koudelkovi s nacerno stazenou ETKOu) a kdyz uz ma ve sve dilnicce diagnostiku za statisice, je pravdepodobnost, ze problemu bude trochu rozumnet oproti usakovi z uciliste...

5. proc kdyz jsou mechanici tak skoleni, clovek nemuze videt, co v dilne na aute delaji?? ve vetsine pripadu ani pres sklo!???  opet se radeji podivam jestli franta koudelka z horni dolni to co dela dela dobre nez se nechat oskubat hodinovou sazbou "ZNACKOVEHO" servisu zkusenosti mam se servisy Citroen, Škoda, BMW....

0/0
13.3.2013 8:54

T91o13m30á98š 11Z63e74m23a22n 3205578954185

Čtu mezi řádkami: "Neexistuje mechanismus, který by řidiče nutil k odstranění vad po nehodách" Tržil - jinými slovy, chce pokutovat lidi, co jezdí s promáčklým blatníkem..

+1/0
12.3.2013 21:46
Foto

P50ř25e35m38y23s74l 12Č59e82j76p 8888667378736

Špatný technický stav u 465 dopravních nehod. Nejčastěji to budou autobusy a nákladní vozy. Kolik z toho počtu je osobních aut? Většina nehod je úplně z jiných důvodů. PS: ve výrobě taky někdo auta montuje.

+2/−1
12.3.2013 20:15

F69r34a69n44t97i13s92e13k 50M64r23z86e36n19a 3555885638839

Je tatiz malicko nedokazu pochopit, jak se muzou verejne v inzerci nabizet doklady od vozidla. Prece je jasne, ze papiry bez auta slouzi jen a jen k podvodu!

0/0
12.3.2013 19:06

K31l24i93m85e72n33t 96P38i94j28á27č10e70k 7257335732188

Nemusí se jednat vždy jen o podvod. Zcela legálně si dovezete ojetý vůz z Německa, a jeden měsíc "vyměníte" karosérii, a za pár týdnů "vyměníte" motor - pokud je evidován, zaplatíte 10,-Kč kolek, a máte legální přestavbu vozu včetně jiné barvy karosérie. Přitom jste nikoho nepodvedl a nic neukradl. Myslím tím vůz, který jako takový nejde přihlásit z dovozu. Ty mladší přihlásíte normálně bez takových dokladů a přestaveb.

+2/0
13.3.2013 7:49

F84r47a50n33t36i72s51e21k 42M34r72z20e88n72a 3565665428769

A ted mi reknete, v cem je problem aby po likvidaci pojistovna odebrala doklady od vozidla a do te nasi skvele drahe centralni databaze zadala udaj ZLIKVIDOVANO - TOTALNI HAVARIE. ?

+2/−4
12.3.2013 19:02

P19e75t58r 35M79i94k74y54s45k95a 5852654935318

Protože totálka je skoro každá škoda na ojetém voze, i když mu dohromady nic není. V mém čerstvém případě popraskané plasty  na motorce, rozbité zrcátko a 2 blinkry. Jinak plně funkční a bezpečně pojízdná.

+4/0
12.3.2013 21:55

F24r55a98n82t73i69s59e98k 81M85r95z69e55n16a 3215965688669

Ale pane Mikyska, bavime se tady o totalne havarovanych vozech. Staci definovat jak tu nekdo popsal totalku jako deformace A, C sloupku, nebo podlahy, nebo motorove pricky.

0/−2
12.3.2013 22:56

K41l41i22m58e11n23t 60P23i25j41á46č59e27k 7737925852908

Podle pojišťoven je totální škoda každá, u nichž oprava poškozené části vozu, převýší hodnotu celého vozu. Například jedu svým udržovaným 10letým autem (hodnota třeba 60tisíc.) a utrpím škodu na zadní části. Nárazník, světla, výztuhy, rovnání na stolici, lak 4-5 dílů a oprava může stát víc jak těch 60tisíc. Přitom 80% auta je v pořádku.

+3/0
13.3.2013 7:54

J72i20n61d27ř89i64c44h 15Š98k35o97p19e78k 4845891880745

doklady patří k autu. Odebrat by je mohla dle mě pouze v případě, že by na sebe převedla i celý vrak ( a ten sama následně nechala zlikvidovat)

0/0
13.3.2013 7:39

V67í34ť64a 82K24r85u34t72i56š 9987854653548

Podstatou spousty "totalek" je prave ta ekonomicky nerentabilni oprava. Za poslednich par let klesly ceny novych aut tak, ze dnes 5 let stare auto prodate radove za 30% jeho puvodni ceny, nekdy dokonce vyrazne mene. A pritom jde o auta, ktera jsou stale ve velmi dobre kondici a stavu. A z teto obecne ceny si pak pojistovna odecte treba dalsich 20% pro limit "totalky".

A pak staci skutecne drobny tukanec, kdy se k par plechum a plastum pridaji odpalene airbagy a napinace pasu (vse vymenne komplety, ale drahe jak slak), nedejboze nejake svetlo, o xenonech nemluve, praskle celni sklo apod. Tzn. skutecne poskozeni vozidla je minimalni, ale pro opravu vam tam vycisli par dilu v petimistne cena a v tu chvili naprosto v pohode prelezete ten ekonomicky rentabilni limit opravy, ktery je dnes u par let starych aut malokdy pres 150tKc.

+1/0
12.3.2013 18:28

P58e20t38r 42R27u21m77p92l30i78k 4949687459783

kdyby policie kontrolovala auta a néé lékarníčky, tak možná tych vraků by tolik nejezdilo a ještě ti dopraváci by měli být odborníci technického směru.!!

+1/0
12.3.2013 18:25

V54á24c88l43a37v 79P42o82u14s21t32k48a 3540771122

Vám někdy policie kontrolovala lékárničku?

0/0
12.3.2013 18:26

J13a40n 71Z57e98l49i41n63a29r 3736615557566

ano, Vam ne?

0/0
12.3.2013 18:27

V56á56c70l61a44v 90P64o36u77s53t70k75a 3210311392

Ne, nikdy.

+1/0
12.3.2013 18:39

F94r59a23n98t54i54s74e11k 91M65r14z16e96n24a 3495115728609

Lekarnicku kontrolujou jen drzym a arogantnim ridicum, kterri se snazi za kazdou cenu udelat s policajtu blbce.;-D

+1/−1
12.3.2013 19:03

J68a31n 57Z63e75l90i83n26a67r 3216755457796

a jeste tem, kteri chteji zduvodnit, proc je prestupek prestupkem

+1/0
12.3.2013 19:32

J55i77n64d52ř97i43c65h 95Š43k56o11p25e85k 4435981980315

nějaký příklad ?

0/0
13.3.2013 7:40

P70a56v56e36l 19O57d78r36a37z64i45l 6774629907830

Stačí říct, že přestupek neuznáváte a už se vezete, když kápnete na PaCh se špatným dnem.

0/0
13.3.2013 9:22
Foto

L33a53d38i70s26l67a70v 45S29t62r34n64a61d 7294291894678

Jo! A několikrát za poslední tři roky. Naštěstí jich mám (díky našim zákonodárcům) pět. ;-D

0/0
12.3.2013 21:04
Foto

M39a34r21t75i23n 18K98o31k38e42š 3498634381670

Na silnicích? Co to je "silnice"? Projel jsem celou Českou republiku a žádné silnice jsem tu neviděl. ;-)

+2/0
12.3.2013 18:12

J78i20ř32í 61K93ü58h75r 2550916100396

Jak můžete tvrdit ,že jste tu silnice neviděl ,když nevíte co to je?

0/0
12.3.2013 18:19

J87i64ř73í 37K26ü12h71r 2130256580726

Snad nejste slepý.To by mi vás bylo moooc líto.

0/0
12.3.2013 18:20

J33a54n 97Z42e62l56i17n68a49r 3176865227696

a mate na to papiry?

0/0
12.3.2013 18:28

V36l92a50s19t66i15m44i75l 45Š30t30r18u68m42f72a 5685210475366

Za to můžou ale pojišťovny, protože správně má zaplatit cenu pořizovací tedy nezáleží za kolik to auto se koupí, ale kolik to auto stojí, kolik km má najeto a pak se vypočte zůstatková hodnota a né nějaká výkupní cena z bazaru. Pak cokoliv zahraničního co se ťukne je pak nahlášeno jako totálka, pro pojišťovnu velice jednoduché a nemusí se starat. Týpek to prodá, protože dostal za úkol, že se toho má zbavit a koupí si to člověk, který si spočítá, že ho výjde levněji než koupě celé ojetiny a nemá potuchy, že to auto je jako totálka. Co je na tom tedy špatnýho???

Hezky odevzdat papíry a zajistit likvidaci, jinak to tady bude fungovat furt stejně, to se pak lidi nehnou a nebudou kupovat nové auta, bohužel. Bouraček je tady vskutku hodně a díly z autokely atd. jsou opravdu levné...R^

0/−1
12.3.2013 18:02

J74i93ř73í 88Z70ý14k76a 9229393531320

díly z autokelly jsou jedny z nejdražších. Paradoxně jsou leckdy dražší jak díly z autorizáku.

Ad totálka - je nutné rozlišovat mezi technickou totálkou a účetní. Až se to takto bude rozlišovat, tak jsem pro likvidaci dokladů u vozidel s technickou totální škodou (tj. poškozená motorová stěna, zkroucená podlaha, případně zdeformovaný A a C sloupek). U mého auta stačí, aby mi někdo ukopal zrcátka (25t Kč kus) a vysklil skla (celkem za 60t Kč), a je to totálka také, přičemž karoserie i podvozek bude netknutý. Nevidím důvod proč takové auto likvidovat, když se to dá levně opravit z použitých dílů za zlomkovou cenu.

+2/0
12.3.2013 18:19

V29l25a65s50t13i41m45i19l 74Š48t16r28u19m32f95a 5415350985986

Jojo, ale zaráží mě, jak se vymýšlí s STK, v dnešní době na STK musí přijet vždycky auto(data jsou napojeny na kameru), to auto musí umět základní prvky. Možná, že se přimhouří oko, ale u lehkých závad, já osobně neznám a nevím, ale možná jestli to nejsou jen hospodské plky.

ZA VŠECHNO MŮŽOU LIKVIDÁTOŘI POJISTNÝCH UDÁLOSTÍ, TOHLE JE POUZE NA JEJICH ODPOVĚDNOST. TY AUTA MUSÍ ZAJISTIT A PŘEDAT NA LIKVIDACI, JAK JEDNODUCHÉ!!!

Je tu stát, který je závislý na automobilismu a prodeji nových aut, takže jen hází klacky ostatním, když to auto nechávají majitelům.;-)

0/−1
12.3.2013 18:41

P17e43t27r 11M32i98k96y75s24k91a 5262734705678

To si představujete tak, že vám třeba někdo způsobí poměrně malou škodu, ale protože máte ojeté vozidlo a likvidátor pojišťovny viníka rozhodne že oprava není rentabilní a váše auto vám sebere a zlikviduje? To snad ne. Neexistuje autorita která by mi mohla takto rozhodovat o mém majetku!  Opravit jde skoro vše a o technické způsobilosti rozhoduje STK, ne pojišťovna.

+2/0
12.3.2013 22:46

V17l90a63s46t23i57m12i69l 43Š94t59r64u29m35f81a 5525940545256

Bohužel se chovají jako nějaký státní podnik tabulkově, je mi líto, ale povinné ručení funguje na nějakou částku a tu mají proplatit pokud se něco stane, nezájem jaké auto se nabourá, mají si to upravit když už, platí se povinné ručení na nějakou částku a tedy ta pojistka má být proplacena, když třeba udělám hromadnou škodu na dálnici D1 nebo ťuknu nějaké auto a platí se z mýho povinného ručení, pak si to mají zajistit a buď si to pořeší jako spoluúčast nebo nevím, ale měli by být rádi za to a za to a né škudlit na všem možným, udělám 2x havárku a třeba ta třetí bude moje poslední...

Když si někdo koupí 10let starýho Mercedesa S, pak ho někdo nabourá, tak se má proplatit za plnou částku podle km, a né podle nějakých bazarových cen...Kdysi se to platilo z pořizovací ceny vozu, né z ceny ojetiny ach jo... :(

A buď se to pořeší jako oprava přes servis, nebo jako totálka a zajistí se auto...:-/

0/0
12.3.2013 18:52

F96r27a32n29t18a 32T33i12m19a45n 7220988341240

Říkám pořád, že soused má Škodu 100L z r. 1970 a je v daleko lepším stavu než současné auta. Dokonce mu za ni jeden technik na STK nabízel 35.000,- Kč. Neprodal... :-)

+2/−1
12.3.2013 17:32
Foto

L11a45d60i38s34l44a44v 62S92t85r24n40a87d 7144461204948

Se nedivím. Viděl jsem v servisu Š-120 z pozdější kolekce, a když jsem se ptal kolik taková legrace dnes stojí (měl jsem dvě a byl s nimi naprosto spokojen), tak mi majitel servisu smrtelně vážně řekl částku 45 000,-. Mít zbytečné poníze, tak jsem ji koupil. Byla božská. ;-D

+1/0
12.3.2013 21:08

J66i43n30d75ř22i90c92h 45Š23k93o49p79e46k 4405851230525

veteráni se prodávají za jiné ceny

0/0
13.3.2013 7:45
Foto

L30a11d66i50s58l93a86v 72S82t86r65n24a46d 7184711304408

No veterán a veterán jsou dva různé pojmy. Záleží co pro koho je veterán a co jen srdeční záležitost ;-).

0/0
13.3.2013 9:11

F74r88a38n57t66a 24T83i25m43a50n 7970488981450

a hlavně skoro všechno se dalo opravit doma v garáži. Š120 se vyráběly od 70. let a jezdí dodneška. Nedovedu si moc dobře představit např. fabii za 40 let :-/ Je ale pravda, že se lidi o svoje autíčka tehdy daleko líp starali, služební auta jsou úplní chudáci

0/0
13.3.2013 9:19

D44a93v56i28d 32K66r74á64l 1769786279288

copak, nová auta se zas neprodávají?;-D

0/0
12.3.2013 17:30

J14a30r62o35m37í34r 42K37u68b64i81s 1768408712197

Že těm polišum nevadí stav našich vozovek,po vozovce(jak je v zákoně stanoveno)bylo nehod méně.

+4/0
12.3.2013 17:24

J83i44ř19í 70P38a42u88l 3276255107732

"Špatný technický stav byl loni příčinou celkem 465 dopravních nehod."  Kolik bylo loni dopravních nehod celkem ?

+6/0
12.3.2013 17:01

J72i22ř51í 31F63r91a89n45k66l 9963391290450

A to věřím,že velká část této statistiky jsou sjeté nebo nevhodné gumy.

+3/0
12.3.2013 17:07

T22o70m20á11š 65Z87e62m49a89n 3435928664945

Letní pneu na D1 při 16°C koncem března.

0/0
12.3.2013 21:49

J82i19ř42í 90K29ü46h20r 2190426630906

google..znáte?

http://www.policie-cr.cz/1786-dopravni-nehody-v-roce-2012-v-cislech.html

0/0
12.3.2013 17:41

V91á69c34l19a18v 26P92o97u52s73t98k22a 3520141532

Zjevně na to pán naráží.

0/0
12.3.2013 17:53

J88i71ř21í 84K58ü12h40r 2290986320496

A já měl pocit ,že se pán ptal.Tak mi přišlo my mysl přísloví: chytrému napověz......

0/0
12.3.2013 18:08

J83i86ř95í 38P25a74u60l 3116685117952

Vaclav Poustka vas evidentne porazi. Ale nic ve zlem. :-D

0/0
12.3.2013 19:18

J70i79n64d33ř83i50c12h 83Š66k68o90p16e92k 4155651520915

řádově více, samozřejmě, že článek je zas přiohnut, tak jak je třeba. Policie jich šetřila přes 80 000

+1/0
12.3.2013 17:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.