Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vraky na silnicích. Až pětina „totálek“ se vrací do provozu

Nejen špatný stav vozovek a neukáznění řidiči. Jedním z velkých problémů, který trápí českou policii, je katastrofální stav vozidel. Extrémním případem jsou auta po takzvané totální havárii. Podle zástupců značek se jich zhruba pětina vrací na silnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T28o74m38á79š 54C56h87r65a19s23t24n60ý 2988319959631

Hm, tohle znám na vlastní kůži. Koupil jsem v r 2011 zachovalý Ford Escort po přestavbě (r.v. 1998, generálka 2010). Motor nový (najeto 18K), podvozek nový (taky 18K), elektroinstalace nová (dělaná půl roka před odkupem). Vyměnil jsem standard (převodovka, tlumiče, filtry), měl objednané nové plechy za ty rezivějící (jeden na zadním kole a dveře od kufru)...odhadní cena, 90K, pojišťovnou oceněn na 18K. Po havárii (debil nedal přednost) mi rozbili přední světlomet, boční pech a ohnuli kapotu + nádrž na ostřikovač. Totálka. Odprodej vozu 40K na NH. Prodělek jen lehkých 15K. Opraven, a v provozu.

0/0
13.3.2013 12:52

J43a15n 35S24l19o88v74í42k 7937602735621

Ještě by se také mohl objevit článek, jak samy pojišťovny kšeftují s těmi svými autoriz. servisy. Nabídku opravy na mém autě několik autor.servisů napočítalo na 40 tis., plus mínus stejně. Jiné servisy by byly skoro o třetinu až o polovinu levnější, ale stejně mne pojišťovna stále "láká" do toho svého a ještě mi nabízí půjčení auta. Tak to trochu nechápu, raději zaplatí o několik desítek tisíc víc ve "svém" zpřáteleném servise plus ještě půjčovně aut, než o mnoho méně malému servisu a bez půjčení auta. Tak to asi likvidátor dostává hezkou provizi od servisu a autopůjčovny :-(. Ale když mi nabídnul peníze z pojišťovny rozpočtem, dělá to jen 20 tisíc. A za to mi to nespraví nikde.

0/0
13.3.2013 11:58

J38i60r67i 31K57m90o23t19r 4534572421421

Mám Ford K hodnota vozu 40000,- minulý rok přišly kroupy a škoda na karoserii a slech byla 50000,- pojištovna vyplatila pěníze na totálku.  V čem je moje totálka  provozu nebezpečná???

+1/0
13.3.2013 10:36

J77a59n 69K38r81p78e66c 5236713464502

tento článek je opět splácanina v nejlepším případě polopravd. nevidím nic špatného na použití ND ze šrotovaných aut, stejně jako na prodání totálek kat. ekonomicky nerentabilní v aukci. což je úplně normální i na onom pověstném západě. tento článek je tendenční, asi tak jako zdroje ze kterých Klang čerpal.

+3/0
13.3.2013 9:42

P70a94v15e29l 38O98d95r84a92z81i34l 6374579547910

Ono je to i díky pojišťovnám.

Někdo vám rozbije auto, které stálo třeba ojeté 100 tis., protože bylo v dobrém stavu, garáž, údržba atp. Jenže pojišťovák vypočítá podle tabulek, že tak starý auto má hodnotu max 50 tis., a ještě vám zbyly dvě kola, sedačky, rezerva a levý repráky, takže minus 40 a daj vám desítku.

Když má vrak podle pojišťovny nějakou hodnotu, tak ať ho pojišťovna/viník vykoupí, já měl před nehodou jezdící auto a o vrak zájem nemám a ani nemám zájem starat se o rozprodej dílů.

0/0
13.3.2013 9:20

J13i18n18d85ř20i84c72h 91Š45k58o29p45e59k 4255931600895

nevím jestli u všech pojišťoven, ale u některých ano. Osobní zkušenost. Totálka 4 roky starýho auta. Odhadli cenu, odečetli cenu vraku, rozdíl vyplatili + dali možnost vrak za uvedenou cenu odprodat již zájemci

0/0
13.3.2013 11:05

J90i19r96k36a 52C70h84i19p 3576722496605

Reaguji jen na cast o vyskolenych pracovnicich servisu! Zveda me to trochu ze zidle!

1. u znackovych prodejcu a servisu jsou skoleni mechanici?? kdyz neumi ani vymenit zarovku treba na C4 Picasso po x letech co se to auto prodava a stoji nad tim 5 lidi?  Nebo nedokazou prijit na to, proc se klepe volant u fabie a tak vymeni stabilizatory, brzdove kotouce, ale ze by se pri vyvazovani podivali na disk jestli haze... to muselo napadnout az me

2. skoleni technici akorat na to, vytahnout z nadrze naftu nebo benzin

3. skoleni technici co "vymeni" olej, ale nechaji v zakaznikovym stary a novy si daji do sveho auta?

4. skoleni mechanici...na praxi ze skol, co nemaji jeste ani vyucnak? asi levna ale naprosto nevyskolena pracovni sila (to budu radeji verit frantovi koudelkovi s nacerno stazenou ETKOu) a kdyz uz ma ve sve dilnicce diagnostiku za statisice, je pravdepodobnost, ze problemu bude trochu rozumnet oproti usakovi z uciliste...

5. proc kdyz jsou mechanici tak skoleni, clovek nemuze videt, co v dilne na aute delaji?? ve vetsine pripadu ani pres sklo!???  opet se radeji podivam jestli franta koudelka z horni dolni to co dela dela dobre nez se nechat oskubat hodinovou sazbou "ZNACKOVEHO" servisu zkusenosti mam se servisy Citroen, Škoda, BMW....

0/0
13.3.2013 8:54

T52o32m22á82š 89Z74e57m15a85n 3365658974125

Čtu mezi řádkami: "Neexistuje mechanismus, který by řidiče nutil k odstranění vad po nehodách" Tržil - jinými slovy, chce pokutovat lidi, co jezdí s promáčklým blatníkem..

+1/0
12.3.2013 21:46
Foto

P68ř69e19m63y45s68l 98Č30e44j45p 8478567658596

Špatný technický stav u 465 dopravních nehod. Nejčastěji to budou autobusy a nákladní vozy. Kolik z toho počtu je osobních aut? Většina nehod je úplně z jiných důvodů. PS: ve výrobě taky někdo auta montuje.

+2/−1
12.3.2013 20:15

F47r33a76n61t22i32s41e91k 36M16r61z69e49n46a 3555145638539

Je tatiz malicko nedokazu pochopit, jak se muzou verejne v inzerci nabizet doklady od vozidla. Prece je jasne, ze papiry bez auta slouzi jen a jen k podvodu!

0/0
12.3.2013 19:06

K98l33i82m10e74n55t 21P13i50j39á18č86e73k 7367335252208

Nemusí se jednat vždy jen o podvod. Zcela legálně si dovezete ojetý vůz z Německa, a jeden měsíc "vyměníte" karosérii, a za pár týdnů "vyměníte" motor - pokud je evidován, zaplatíte 10,-Kč kolek, a máte legální přestavbu vozu včetně jiné barvy karosérie. Přitom jste nikoho nepodvedl a nic neukradl. Myslím tím vůz, který jako takový nejde přihlásit z dovozu. Ty mladší přihlásíte normálně bez takových dokladů a přestaveb.

+2/0
13.3.2013 7:49

F80r19a74n52t74i70s76e43k 12M12r74z28e62n74a 3395815938579

A ted mi reknete, v cem je problem aby po likvidaci pojistovna odebrala doklady od vozidla a do te nasi skvele drahe centralni databaze zadala udaj ZLIKVIDOVANO - TOTALNI HAVARIE. ?

+2/−4
12.3.2013 19:02

P42e75t46r 57M31i50k18y81s12k82a 5492424355468

Protože totálka je skoro každá škoda na ojetém voze, i když mu dohromady nic není. V mém čerstvém případě popraskané plasty  na motorce, rozbité zrcátko a 2 blinkry. Jinak plně funkční a bezpečně pojízdná.

+4/0
12.3.2013 21:55

F34r35a73n94t88i10s34e61k 16M66r72z52e46n84a 3875645778159

Ale pane Mikyska, bavime se tady o totalne havarovanych vozech. Staci definovat jak tu nekdo popsal totalku jako deformace A, C sloupku, nebo podlahy, nebo motorove pricky.

0/−2
12.3.2013 22:56

K79l77i90m48e72n33t 87P34i44j91á68č92e93k 7687755382928

Podle pojišťoven je totální škoda každá, u nichž oprava poškozené části vozu, převýší hodnotu celého vozu. Například jedu svým udržovaným 10letým autem (hodnota třeba 60tisíc.) a utrpím škodu na zadní části. Nárazník, světla, výztuhy, rovnání na stolici, lak 4-5 dílů a oprava může stát víc jak těch 60tisíc. Přitom 80% auta je v pořádku.

+3/0
13.3.2013 7:54

J36i10n44d91ř92i32c79h 69Š79k83o77p13e33k 4935461150445

doklady patří k autu. Odebrat by je mohla dle mě pouze v případě, že by na sebe převedla i celý vrak ( a ten sama následně nechala zlikvidovat)

0/0
13.3.2013 7:39

V62í56ť55a 85K61r50u17t64i65š 9427924223718

Podstatou spousty "totalek" je prave ta ekonomicky nerentabilni oprava. Za poslednich par let klesly ceny novych aut tak, ze dnes 5 let stare auto prodate radove za 30% jeho puvodni ceny, nekdy dokonce vyrazne mene. A pritom jde o auta, ktera jsou stale ve velmi dobre kondici a stavu. A z teto obecne ceny si pak pojistovna odecte treba dalsich 20% pro limit "totalky".

A pak staci skutecne drobny tukanec, kdy se k par plechum a plastum pridaji odpalene airbagy a napinace pasu (vse vymenne komplety, ale drahe jak slak), nedejboze nejake svetlo, o xenonech nemluve, praskle celni sklo apod. Tzn. skutecne poskozeni vozidla je minimalni, ale pro opravu vam tam vycisli par dilu v petimistne cena a v tu chvili naprosto v pohode prelezete ten ekonomicky rentabilni limit opravy, ktery je dnes u par let starych aut malokdy pres 150tKc.

+1/0
12.3.2013 18:28

P14e75t17r 90R60u63m42p22l85i55k 4209777929483

kdyby policie kontrolovala auta a néé lékarníčky, tak možná tych vraků by tolik nejezdilo a ještě ti dopraváci by měli být odborníci technického směru.!!

+1/0
12.3.2013 18:25

V19á30c21l96a31v 87P59o16u29s81t16k73a 3590371372

Vám někdy policie kontrolovala lékárničku?

0/0
12.3.2013 18:26

J37a88n 85Z56e17l79i11n94a41r 3426825717316

ano, Vam ne?

0/0
12.3.2013 18:27

V75á10c44l18a67v 11P96o44u53s44t71k34a 3220961562

Ne, nikdy.

+1/0
12.3.2013 18:39

F34r83a86n13t15i83s58e65k 33M31r85z67e18n34a 3795635478269

Lekarnicku kontrolujou jen drzym a arogantnim ridicum, kterri se snazi za kazdou cenu udelat s policajtu blbce.;-D

+1/−1
12.3.2013 19:03

J37a39n 28Z47e97l15i58n40a92r 3826545247316

a jeste tem, kteri chteji zduvodnit, proc je prestupek prestupkem

+1/0
12.3.2013 19:32

J94i81n53d69ř56i55c79h 65Š46k27o44p20e85k 4815421870195

nějaký příklad ?

0/0
13.3.2013 7:40

P73a80v34e18l 83O67d37r86a84z81i53l 6744909747210

Stačí říct, že přestupek neuznáváte a už se vezete, když kápnete na PaCh se špatným dnem.

0/0
13.3.2013 9:22
Foto

L19a98d90i84s63l63a33v 18S67t59r90n21a83d 7364211324258

Jo! A několikrát za poslední tři roky. Naštěstí jich mám (díky našim zákonodárcům) pět. ;-D

0/0
12.3.2013 21:04
Foto

M51a82r19t72i88n 23K21o23k26e82š 3708734351900

Na silnicích? Co to je "silnice"? Projel jsem celou Českou republiku a žádné silnice jsem tu neviděl. ;-)

+2/0
12.3.2013 18:12

J55i52ř32í 10K86ü90h56r 2340556500726

Jak můžete tvrdit ,že jste tu silnice neviděl ,když nevíte co to je?

0/0
12.3.2013 18:19

J65i58ř92í 56K52ü60h73r 2580386330186

Snad nejste slepý.To by mi vás bylo moooc líto.

0/0
12.3.2013 18:20

J64a47n 29Z85e79l70i47n80a61r 3436415687456

a mate na to papiry?

0/0
12.3.2013 18:28

V67l61a35s34t41i67m26i37l 68Š10t33r63u27m66f72a 5315960245966

Za to můžou ale pojišťovny, protože správně má zaplatit cenu pořizovací tedy nezáleží za kolik to auto se koupí, ale kolik to auto stojí, kolik km má najeto a pak se vypočte zůstatková hodnota a né nějaká výkupní cena z bazaru. Pak cokoliv zahraničního co se ťukne je pak nahlášeno jako totálka, pro pojišťovnu velice jednoduché a nemusí se starat. Týpek to prodá, protože dostal za úkol, že se toho má zbavit a koupí si to člověk, který si spočítá, že ho výjde levněji než koupě celé ojetiny a nemá potuchy, že to auto je jako totálka. Co je na tom tedy špatnýho???

Hezky odevzdat papíry a zajistit likvidaci, jinak to tady bude fungovat furt stejně, to se pak lidi nehnou a nebudou kupovat nové auta, bohužel. Bouraček je tady vskutku hodně a díly z autokely atd. jsou opravdu levné...R^

0/−1
12.3.2013 18:02

J66i47ř86í 83Z79ý11k21a 9849863741870

díly z autokelly jsou jedny z nejdražších. Paradoxně jsou leckdy dražší jak díly z autorizáku.

Ad totálka - je nutné rozlišovat mezi technickou totálkou a účetní. Až se to takto bude rozlišovat, tak jsem pro likvidaci dokladů u vozidel s technickou totální škodou (tj. poškozená motorová stěna, zkroucená podlaha, případně zdeformovaný A a C sloupek). U mého auta stačí, aby mi někdo ukopal zrcátka (25t Kč kus) a vysklil skla (celkem za 60t Kč), a je to totálka také, přičemž karoserie i podvozek bude netknutý. Nevidím důvod proč takové auto likvidovat, když se to dá levně opravit z použitých dílů za zlomkovou cenu.

+2/0
12.3.2013 18:19

V38l34a89s57t87i90m34i48l 26Š69t16r79u94m46f95a 5315610145736

Jojo, ale zaráží mě, jak se vymýšlí s STK, v dnešní době na STK musí přijet vždycky auto(data jsou napojeny na kameru), to auto musí umět základní prvky. Možná, že se přimhouří oko, ale u lehkých závad, já osobně neznám a nevím, ale možná jestli to nejsou jen hospodské plky.

ZA VŠECHNO MŮŽOU LIKVIDÁTOŘI POJISTNÝCH UDÁLOSTÍ, TOHLE JE POUZE NA JEJICH ODPOVĚDNOST. TY AUTA MUSÍ ZAJISTIT A PŘEDAT NA LIKVIDACI, JAK JEDNODUCHÉ!!!

Je tu stát, který je závislý na automobilismu a prodeji nových aut, takže jen hází klacky ostatním, když to auto nechávají majitelům.;-)

0/−1
12.3.2013 18:41

P58e64t28r 44M11i97k80y76s54k32a 5302824395618

To si představujete tak, že vám třeba někdo způsobí poměrně malou škodu, ale protože máte ojeté vozidlo a likvidátor pojišťovny viníka rozhodne že oprava není rentabilní a váše auto vám sebere a zlikviduje? To snad ne. Neexistuje autorita která by mi mohla takto rozhodovat o mém majetku!  Opravit jde skoro vše a o technické způsobilosti rozhoduje STK, ne pojišťovna.

+2/0
12.3.2013 22:46

V80l71a98s73t69i78m80i95l 57Š96t37r60u66m90f46a 5835790595806

Bohužel se chovají jako nějaký státní podnik tabulkově, je mi líto, ale povinné ručení funguje na nějakou částku a tu mají proplatit pokud se něco stane, nezájem jaké auto se nabourá, mají si to upravit když už, platí se povinné ručení na nějakou částku a tedy ta pojistka má být proplacena, když třeba udělám hromadnou škodu na dálnici D1 nebo ťuknu nějaké auto a platí se z mýho povinného ručení, pak si to mají zajistit a buď si to pořeší jako spoluúčast nebo nevím, ale měli by být rádi za to a za to a né škudlit na všem možným, udělám 2x havárku a třeba ta třetí bude moje poslední...

Když si někdo koupí 10let starýho Mercedesa S, pak ho někdo nabourá, tak se má proplatit za plnou částku podle km, a né podle nějakých bazarových cen...Kdysi se to platilo z pořizovací ceny vozu, né z ceny ojetiny ach jo... :(

A buď se to pořeší jako oprava přes servis, nebo jako totálka a zajistí se auto...:-/

0/0
12.3.2013 18:52

F22r25a32n19t88a 87T59i17m24a79n 7260958851760

Říkám pořád, že soused má Škodu 100L z r. 1970 a je v daleko lepším stavu než současné auta. Dokonce mu za ni jeden technik na STK nabízel 35.000,- Kč. Neprodal... :-)

+2/−1
12.3.2013 17:32
Foto

L27a24d74i96s56l90a35v 91S61t17r30n17a50d 7404881394708

Se nedivím. Viděl jsem v servisu Š-120 z pozdější kolekce, a když jsem se ptal kolik taková legrace dnes stojí (měl jsem dvě a byl s nimi naprosto spokojen), tak mi majitel servisu smrtelně vážně řekl částku 45 000,-. Mít zbytečné poníze, tak jsem ji koupil. Byla božská. ;-D

+1/0
12.3.2013 21:08

J51i70n11d26ř46i57c62h 19Š85k20o70p66e26k 4405111500835

veteráni se prodávají za jiné ceny

0/0
13.3.2013 7:45
Foto

L48a76d71i85s33l67a55v 29S63t25r87n81a47d 7284281834188

No veterán a veterán jsou dva různé pojmy. Záleží co pro koho je veterán a co jen srdeční záležitost ;-).

0/0
13.3.2013 9:11

F73r35a84n59t80a 65T21i87m69a79n 7630358441750

a hlavně skoro všechno se dalo opravit doma v garáži. Š120 se vyráběly od 70. let a jezdí dodneška. Nedovedu si moc dobře představit např. fabii za 40 let :-/ Je ale pravda, že se lidi o svoje autíčka tehdy daleko líp starali, služební auta jsou úplní chudáci

0/0
13.3.2013 9:19

D65a65v91i21d 66K83r28á12l 1559966819428

copak, nová auta se zas neprodávají?;-D

0/0
12.3.2013 17:30

J36a47r91o52m82í18r 65K74u65b33i66s 1208598972627

Že těm polišum nevadí stav našich vozovek,po vozovce(jak je v zákoně stanoveno)bylo nehod méně.

+4/0
12.3.2013 17:24

J86i90ř93í 28P48a67u25l 3806355167262

"Špatný technický stav byl loni příčinou celkem 465 dopravních nehod."  Kolik bylo loni dopravních nehod celkem ?

+6/0
12.3.2013 17:01

J33i55ř32í 38F62r98a32n46k60l 9323871210520

A to věřím,že velká část této statistiky jsou sjeté nebo nevhodné gumy.

+3/0
12.3.2013 17:07

T36o20m53á10š 42Z35e10m16a85n 3645248644125

Letní pneu na D1 při 16°C koncem března.

0/0
12.3.2013 21:49

J62i93ř16í 21K65ü65h45r 2650836200526

google..znáte?

http://www.policie-cr.cz/1786-dopravni-nehody-v-roce-2012-v-cislech.html

0/0
12.3.2013 17:41

V36á70c67l87a23v 47P40o98u79s51t91k38a 3230251482

Zjevně na to pán naráží.

0/0
12.3.2013 17:53

J10i15ř19í 47K90ü18h73r 2590456380406

A já měl pocit ,že se pán ptal.Tak mi přišlo my mysl přísloví: chytrému napověz......

0/0
12.3.2013 18:08

J48i65ř31í 74P85a52u10l 3116725717672

Vaclav Poustka vas evidentne porazi. Ale nic ve zlem. :-D

0/0
12.3.2013 19:18

J22i92n48d34ř25i83c60h 70Š65k91o95p27e65k 4395551450295

řádově více, samozřejmě, že článek je zas přiohnut, tak jak je třeba. Policie jich šetřila přes 80 000

+1/0
12.3.2013 17:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.