Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čtrnáct let v NATO. Vstup Česka mezi spojence nebyl vůbec jistý

Je to přesně čtrnáct let, co Česká republika 12. března 1999 vstoupila společně s Maďarskem a Polskem do Severoatlantické aliance. A ačkoli se to dnes příliš neví, přijetí Česka do Aliance nebylo úplnou samozřejmostí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L15u62k56á49š 31F59o85r30m95a43n 3147250251578

14 let v NATO. 14 let brutálního vymývání mozků, které má úžasné výsledky...

-

Zeitgeist 11.září 2001 cz titulky

http://www.youtube.com/watch?v=UEBt2LtixME

-

Válka, kterou nevidíte (cz tit.) http://www.youtube.com/watch?v=u6tNXk9aB6k

0/−2
12.3.2013 15:21

M20a73r63e72k 93F95l14e28k30a53č 2350834532243

Hlavní důvod nás a SK do nato byl to, že potřebovali náš vzdušný prostor pro přelety do tehdy válkou zmítané jugoslávie. Dodnes si pamatuju ty čáry na obloze které tam do té doby v takovém měřítku nebývaly!

+2/−6
12.3.2013 10:48

T89o73m88á44š 83J40o66u26s88k50ý 6220894

Přelety mohli provádět i bez našeho členství v NATO.

+6/0
12.3.2013 12:21

M14a82r49e32k 55F58l68e27k31a41č 2740534352113

NO ale lepší to měli s naším členstvím

0/−3
12.3.2013 12:21

L43u35d94ě95k 75F42u15x15a 9686250794407

:-)Jistě, hned se létalo lépe a radostněji.

0/0
12.3.2013 14:41

J27i79n92d84ř22i60c14h 95Š98k45o80p31e78k 4355831960685

a problém je v čem ?

+3/0
12.3.2013 13:53

G41e23o90r57g 38K33o90m92b53e46r56e93c 9974231336511

proc nejsou v NATO staty jako napr. Svycarsko, Rakousko, Svedsko, Finsko, Irsko, etc.? Francie taky jednou jo, pak zas ne pak zas jo. To samy Recko a Spanelsko.

0/−3
12.3.2013 9:33

F24r40a87n33t46i29š24e48k 38S11m96e54t73a27n49a 7578173461371

Finsko, Švédsko v době studené války nechtěly provokovat Rusy, ale s NATO při obraně stejně počítaly. Rakousko vyhlásilo svoji neutralitu proto, aby odešli Rusové, kteří do té doby Rakousko částečně okupovali. Švýcarsko to má jako tradici mnoha staletí, a invazních armád se moc bát nemusí (na rozdíl od nás).

+7/0
12.3.2013 9:48

M12i87l82a87n 56D11v90o67ř24á57k 9120101322567

protinatovci se pak převlíkli za protiradarovce a nakonec za třicetikorunáře

+4/−1
12.3.2013 9:58

V78e63r93o95n73i31k22a 97R52o28t36t35o45v29á 9360955975855

Kde v této zemi bere tolik jedincu, jez mají potrebu zvysovat své nízke sebevedomi hanenim jinych? Slysel jste nekdy neco o pojeti demokracie?

+1/−5
12.3.2013 10:19

M61i85l31a63n 41D51v41o31ř54á60k 9100901362117

Potrefená husa?

Nějak jsem zpochybnil demokracii? Já myslel, že jsou tihle lidi na svoje názory pyšní a tak se ke zmíněným skupinám veřejně přihlásí. Nebo se za ně trochu stydí?

+2/−1
12.3.2013 10:30

P73a97v94e62l 55O61d43r24a24z13i45l 6634619307650

Nicméně jste vůbec nijak neodpověděl na otázku pana Koberce.

+2/−1
12.3.2013 10:47

Š70t41ě27p58á25n 48F46r34a25n32c51l 8634519764610

No, tipoval bych, že tam nejsou proto, že tam být nechtějí.

+1/0
12.3.2013 14:27

F97r60a91n35t60i47š34e72k 49S45o52k47o70l 7285274771896

Skutečnost je prozaická. Bez našeho členství v NATO bylo tenkrát ohroženo humanitární bombardování Srbska, země která vždycky byla našim spojencem a která byla vždy na naší straně. Osobně se za tuto epizodu našich dějin před srbskými přáteli stydím.

Schválit humanitární bombardování bez našeho členství v NATO by mohlo později znamenat obvinění ze zrady politiků, kteří by to schválili. Proto tak překotně schválený vstup do NATO. Po našem vstupu jsme pak byli mimo hru, nebylo potřeba našeho schválení a tak humanitární bombardování našich přátel mohlo začít. Je to spíše hanba, než něco čím bychom se mohli chlubit.

+5/−12
12.3.2013 9:03

J21a65r82o28s81l41a21v 61N37o72v79á40k 7145978913477

já bych se styděl, kdybych měl srbské přátele

0/−5
12.3.2013 12:42

J62i14n84d70ř35i68c27h 46Š68k76o23p72e10k 4755161960535

blbost. Vzdušný prostor pro akce NATO může poskytnou i nečlenská země, pokud se dohodnou

+2/−1
12.3.2013 13:56

L60u52d84ě92k 42F25u28x80a 9726330744547

Próza se hezky čte, ale pravdivá být nemusí. Protože hlavním důvodem našeho vstupu do NATO bylo vyvázání se z vlivu Kremlu. Prostě už nejsme v jeho sféře vlivu. A to je dobře.

+2/0
12.3.2013 14:45

V42e45r46o59n98i18k23a 41R16o64t51t48o46v59á 9150285485615

Armáda ČR - armádu si představuji jako těleso co je schopno bránit území, které mu patří proti vetřelci. To AČR nesplňuje. První zajistit vzdušnou převahu, to nelze. Letadla má pronajaté a dle smlouvy ani nesmí do války. Pak už můžete mít na zemi co chcete, klidně nejnovější Abramsy a za chvíli z nich je hromada šrotu ( viz Irák,Libye). Naše armáda spíš připomíná werfolfy po válce.

+3/−8
12.3.2013 8:58

M61i65l81a85n 52L55u17k54e29š 8887650892611

Naše území bráníme díky kolektivní obraně, na tom je NATO založeno. Podle mne v rámci specializace stačí třeba skvělé chemické vojsko, zatímco další druhy vojsk dodají v případě potřeby spojenci. Problém je jinde. Dovedete si představit náš domácí pokřik, když by například naše nebe strážili Němci? To by bylo nadávek na neschopnost armády zajistit obranu a přitom by to bylo tak daleko od reality. Nepotřebujeme ani raptory ani abramsy. Potřebujeme malou profesionální a vysoce mobilní a dobře motivovanou armádu a dobře pěstované spojenectví. Ve válce i v míru. V Evropě i v Afghánistánu. Jenom nevím, zda si toho je vědomé současné pořád ještě postkomunistické velení AČR.

+12/−2
12.3.2013 9:04

J45i52r91k36a 41S75t22r10á66n91s65k47ý 9949114466563

Vysvětluj to soudruhům, kterým tady evidentně schází sověti:-/

+7/0
12.3.2013 9:15

V82e20r98o41n21i70k18a 72R55o91t90t52o54v87á 9340745255135

Lukeši,Lukeši tak kolektivní obrana? Jednu jsme měli a říkalo se jí Varšavská smlouva. Tehdá nás hodil přes palubu spojenec SSSR. ( 1968 i 1989). Předtím jsme měli kolektivní obranu s Francií a na ní navázanou Británii a Malou dohodu. Ti nás hodili přes palubu 1939. Proč si myslíte, že tentoktokrát by to mělo být jiné?

0/−8
12.3.2013 9:21

M15i94l53a33n 73L52u36k60e93š 8737260472561

Varšavská smlouva nebyla kolektivní obrana, ale příprava kolektivního útoku na Evropu pod vedením SSSR. Opravdu nevím, jak nás který spojenec hodil přes palubu v roce 1968 a 89. V roce 1968 jsme si jen vykoledovali invazi tím, že jsme chtěli reformovat komunismus (který jsme si 20 let předtím sami dobrovolně zvolili) a rok 89 asi na rozdíl od vás vidím malinko jinak... Ani Velká ani Malá dohoda nebyla jakkoli smluvně vázána na Velkou Británii a souhlasím s vámi, spojenectví s Frantíky a se SSSR je cestou do pekel (ostatně ti samí Frantíci opustili NATO, protože DeGaulle měl prostě moc velké ego). Současné NATO je kvalitativně jiné. Nikdy v minulosti jsme neměli naši suverenitu garantovánu lépe a měli bychom se také o ni tím pádem lépe starat. Je to jen na nás se poučit z chyb....

+6/0
12.3.2013 9:32

V54e69r96o46n77i66k58a 49R73o44t29t79o48v84á 9680555785675

Varšavská smlouva a příprava kolektivního útoku je současný výklad. Já si spíš myslím,že to doopravdy byla kolektivní smlouva páč SSSR byl trnem v oku Západu už od svého vzniku. Proto ani nevadil Hitler, měl být kyjem ćo shodí SSSR. A když je někde režim, který se nehodí mocným tohoto světa, už se chystá jeho schození i dnes ( vliv na to nemá ani demokracie, pokud se zvolí demokraticky,ale "blbě", intervence je tam také ).

Současné NATO je především USA a to jediné garantuje naši svobodu. SRN přestože je v NATO ne. Už zase probíhá sbližování SRN a RUSKO a to nikdy nepřineslo nic dobrého pro nás. Proto Polsko tak ječí a snaží se navázat přímou vojenskou spolupráci s USA. Kauza Patrioty.

0/−6
12.3.2013 9:44

P89a31v91e94l 50O12d58r46a56z15i60l 6764449557170

VS je odpovědí na NATO, nic víc. Nějak jste pořád nevysvětlila kdo nás kam házel v letech 68 a 89.

+2/−1
12.3.2013 10:46

Š45t46ě82p56á51n 55F18r66a62n40c59l 8344539344660

A NATO byla zase odpověď na rok 1948 u nás (ne že by to bylo jen kvůli tomu, ale byla to ta příslovečná poslední kapka).

+1/−1
12.3.2013 14:26

L67u15d25ě15k 35F26u64x58a 9286940864417

Kolektivní smlouva samozřejmě ve smyslu "Co se v Kremlu upeče, to kolektivně spapáme" Nebo si budeme namlouvat, že se jednalo o rovnocenné partnery?;-)

0/0
12.3.2013 14:50

J19a52r88o96m10í72r 71K13o47h84o97u36t21e80k 8644385646906

Veroniko už se na to vy..... kdo má vaše moudra čísti!!

+3/0
12.3.2013 10:40

V77e15r21o88n47i55k60a 38R30o90t79t86o63v61á 9630245985245

Až na to,že když se chtěla předvést na přehlídce, bylo jich tak zoufale málo,že nahnali do defilé i mětskou policii,státní policii a hasiče

+2/−7
12.3.2013 8:29

J73i42r59k60a 80S31t29r81á16n87s92k54ý 9619354936373

Scházeli ti tam tanky s rudou hvězdou, co?;-D

+5/0
12.3.2013 9:17

V27e80r30o29n15i42k45a 71R52o79t32t59o31v45á 9710965805505

Stránský, ty to máš v hlavě úplně vymaštěný. Viděl jsi na přehlídce ČSLA na tancích někde rudou hvězdu? Případně na tancích předválečné československé armády? Máš mentalitu soudruhu, ti když s nimi nikdo nesouhlasil, okamžitě ho nařkli z reakce a buržoazního myšlení. A zpochybnění socialistické cesty už bylo na vyhazov z práce.

+1/−4
12.3.2013 9:25

J64i31r40k26a 34S88t69r64á48n72s45k74ý 9399544926353

Ááá, koukám že jsem uhodil hřebíček na hlavičku ;-D

+5/0
12.3.2013 9:31

V44e82r93o79n18i40k96a 87R18o10t98t68o59v69á 9250945725205

Jo přesně. Lidi jako ty byli největší svině za komanču. Jejich proslov začínal pokud se člověk ozval,zapochyboval,zpochybnil " chcete říct, že pochybujete o správnosti socialistické cesty" a už jste byli v průseru. Zavolal vedoucí, že soudruh xy tvrdí, že máte reakční myšlení. A už jste podle toho co jste měl za lidi v okolí švihal z práce. A Stranský ty předvádíš úplně totéž jen v jiném dresu.

+1/−4
12.3.2013 9:57

L69u71d96ě10k 56F40u58x49a 9936720364767

Máš pravdu, Veroniko. Slabé a laciné argumenty. Jen si říkám, jestli Jirka Stránský nevychází ze tvého dřívějšího příspěvku. Mohla bys nám prosím vysvětlit jak to myslíš, že nás SSSR DVAKRÁT hodilo přes palubu, jednou v r. 1968 a jednou v r. 1989? Nemusím ti asi říkat, že mi nejde o rok 1968, že?

0/0
12.3.2013 15:03

M50i77l66a95n 11L88u13k11e41š 8337340522181

Spise mam pocit, ze se jen vyhodne vezeme, naklady NATO nesou na svych zadech predevsim USA a my jen kazdym rokem alibisticky ukrajujeme z rozpoctu na obranu. Jinak sebevedoma prohlaseni o modernosti armady vezmou za sve ve svetle faktu. Armada snad neprovedla jeden normalni nakup. L159, padaky, gripeny, pandury, artur, casa, iveco... Armada se mela v devadesatych letech cela rozpustit a budovat na zelene louce, hlavne s novymi lidmi. Neni to o vyzbroji, ale o mentalite. Mame mozna kousky moderni vyzbroje, ale otazkou je na co. Vojaku si vazim, ale pokud smrdi armadni ryba od hlavy, pak je neco spatne. A velkouste reci o modernosti armady jsou skutecne jen proklamacemi. A take vzpomenme na myty o modernosti cs. armady pred valkou. Hypomobilni vojsko v pevnustkach s odkrytym jihem a dvouplosniky. Mozna by bylo lepsi si nic nenamlouvat. Ani tehdy, ani dnes.

+9/−4
12.3.2013 7:17

J33a88n 11N15o77v56á49k 3125283836309

no jen dodám že ve srovnání s Německou armádou té doby bylo naše vojsko moderní..

+5/−2
12.3.2013 8:04

M38i43l36a62n 30L68u46k33e61š 8407590312121

ano, jistě máte pravdu, neboť dvouplošník avia b534 byl jistě lepší než třeba mesoun bf109, ať už ve stoupavosti či v rychlosti...

+3/0
12.3.2013 8:25

J63a68n 36N91o70v78á46k 3475533916329

vezmeme jeden kus techniky a začneme srovnávat.. bavíme se o armádě jako celku, kupříkladu narážíte na to že naše armáda byla hypomobilní, jak na tom byla ta německá? do konce války byla z 90% závislá na koních..proveďme srovnání třeba v tancích, dělostřelectvu, kulometech, munici, organizaci, důstojnickém sboru... Pokud považujete německou armádu za moderní tak ta Československá byla nepochybně moderní taky..

0/−1
12.3.2013 8:30

M50i57l44a25n 25L85u74k31e92š 8457670662621

Srovnávám-li tyto 2 armády v září 1938, pak na jedné straně najdu statickou obranu území se zamýšleným strategickým ústupem na Slovensko a vyčkáním na příchod spojenců a na straně druhé armádu, která sice ještě neprošla blitzkriegem, ale která k němu měla veškeré předpoklady - již tehdy ohromně silné letectvo a pancéřovou vozbu (jak se tehdy říkalo). Hypomobilní byly tehdy všechny armády světa s výjimkou armády VB, souhlasím, ale stupeň motorizace byl i přes výjimky v naší armádě spíše směšný. Naše protiletadlové dělostřelectvo v podstatě v zárodku a bez účinných zbraní a protitankové zbraně také slabota. Myslím, že československou a německou armádu vzor 1938 nelze srovnat ani co do počtu, ani co do kvality. A nezapomeňme také na další 2 významné prvky - politickou rozhodnost Němců (versus náš president a vláda, kteří se ani nezeptali parlamentu na změnu hranic státu a vzdali to) a také schopnost propagandy (v Německu na povel, u nás rozvláčně demokratická). Neměli jsme šanci a namlouvat si cosi o našich schopnostech a skvělých technických parametrech armády je podle mne mimo realitu.

+2/−1
12.3.2013 8:40

P50a80v72e86l 10O90d76r72a67z98i50l 6194309567400

No vidíte, a přesto se najdou lidé, kteří jsou pevně přesvědčeni, že "kdyby se stát bránil, k podpisu Mnichova by nedošlo" a podobné bláboly z říše snů.

+2/0
12.3.2013 8:56

J49a47n 82N83o51v13á21k 3715333306189

ani zdaleka to není mimo realitu..

vezmu to od zadu. Propaganda?.. k čemu nutit lidi propagandou bojovat za svoji vlast, národ byl připraven bojovat a netřeba ho příliš přesvědčovat.

Politická rozhodnost?.. jistě v Německu existovala diktatura, tam nebyla politická moc která by mohla býti v opozici, ovšem armáda ani zdaleka nebyla přesvědčena o tom že by nás porazila. A byla tu docela reálná možnost puče.. (o Benešovi ovšem netřeba diskutovat, nikdy jsem ho rád neměl)

Pro srovnání československé a německé armády existuje plno článků a studií které jasně říkají že armáda ČSR na tom ani zdaleka nebyla tak špatně (pro zajímavost zjistěte si něco o zásobování německé armády kulometnou municí či bombami..) cituji armádního generála Ludvíka Krejčího  „Pokud jde o armádu německou, je její nynější velikost jen zdánlivá. Všechny šířené zprávy o její mohutnosti, výzbroji, odhodlanosti… nutno přijímat se značnou rezervou. Žádná armáda… nemůže v tak krátké době, kterou mělo nynější Německo k dispozici, vydupat ze země dokonalé kádry a dostatečný počet vycvičených záložníků. Ve skutečnosti má německá armáda jen to, co ukazuje v současných manévrech: půldruhého milionu nedokonale vycvičených záložníků.“  tato slova se pozoruhodně shodují s pozdějšími úvahami německých vojenských činitelů či pracemi vojenských historiků o německé armádě a jejích možnostech v roce 1938." 

ani ono silné letectvo nebyl takový zázrak, ano bylo silnější než české, ale samo letectvo válku nevyhrává (alespoň v té době ne)

Ona pancéřová vozba byly povětšinou lehké tanky se slabým pancířem a vyzbrojená kulomety srovnejte s našimi tanky té doby a betonovými pevnostmi (které měly za úkol i vyrovnat nepřátelskou převahu v obrněné technice) Odkryté jižní křídlo je absolutní mýtus.. srovnejte armády stojící na jižních hranicích (ano němci spíše o útoku na nás se v této oblasti obávali útoku od nás) je to na mnohem delší diskuzi....

+2/−1
12.3.2013 8:58

M74i65l38a37n 65L95u11k72e50š 8897160582471

Jen nevím, co jste četl. Můj příspěvek asi ne. Hovořil jsem o armádách, nikoliv o tom, zda jsme se měli bránit. Jsem dodnes hluboce přesvědčen, že jsme se bránit měli (proti nespravedlnosti se prostě vždy máme postavit). Jen si myslím, že bychom dostali pořádnou nakládačku. Naším problémem ale nikdy nebyla a není armáda, nýbrž naše politické vedení. Jedno neschopné politické vedení v roce 1938 nám psychicky zlomilo vaz a již nikdy (i přes hrdinství mnohých v odboji doma i za hranicemi) jsme se nevzpamatovali a dokonce po válce uvítali rozplizlého EB jako vítěze. Komunisté pak již na zlomených zádech paběrkovali v roce 1946 a 1948 a rok 1968 byl jen ukázkou naprostého zmaru pokusu o komfortnější komunismus. Dodnes je ten náš pangejtismus ukázkou toho, jak jsme nesebevědomí a nejednotní (a bohužel v otázce vlastní obrany neschopní). Poučení? Fakt nevím... Bylo toho tolik špatně... A my o tom dodneška odmítáme otevřeně mluvit a diskutovat...

+1/0
12.3.2013 9:15

J62a24n 59N82o58v93á16k 3935383436819

bavíme se (nebo alespoň já) o tom že vaše tvrzení " A take vzpomenme na myty o modernosti cs. armady pred valkou. Hypomobilni vojsko v pevnustkach s odkrytym jihem a dvouplosniky..." není pravdivé, Československá armáda byla bezpochyby v tehdejší době velmi moderní silou..

0/0
12.3.2013 9:18

M55i62l82a24n 58L38u18k48e66š 8917260202441

...ktera podle meho nazoru nebyla v roce 1938 schopna odolat nemeckemu frontalnimu utoku... jinymi slovy je mi jedno, zda byla podle nejakych meritek vice nebo mene moderni... a take rikam, ze jsme se meli branit i presto, ze bychom dostali na zadek a ocitli se naprosto bez jakychkoliv spojencu na velmi dlouhou dobu, s ohromnymi ztratami... vazili bychom si sami sebe vice (tedy pokud bychom tady vubec byli)...

+1/0
12.3.2013 9:25

P39a42v53e17l 56O15d50r42a87z45i31l 6374539377230

Jistě. Vymýšlet si různé možnosti nic nestojí.

Scénář 1: ČSR odmítá Mnichov, Němci útočí, ČSR odolává, odhaluje německou slabost, do bojů se přidává Francie, Německo po puči kapituluje a ČSR přibírá Bavorsko pod svá ochranná křídla (úřední jazyk: čeština).

Scénář 2: ČSR odmítá Mnichov, Němci útočí, přidávají se Poláci a Maďaři, ústup armády ČSR do Tater je zmařen, armáda je poražena, stát je rozdělen mezi výše jmenované a Francie s Británií jsou spokojeny, že se konflikt vyvolaný ČSR nerespektováním mezinárodních dohod podařilo včas utnout.

Scénář 3...

0/0
12.3.2013 9:58

V39í23t 23K45o32v55á81ř13í23k 5861237221814

Oběma vám děkuju za poučné čtení. Bez ironie... Ovšem Milane. Vaše poslední věta v závorce je velmu velmi důležitá. A napadla mě dřív, než jsem se k ní ve Vašem příspěvku dostal. "Pokud bychom tu vůbec byli" To si myslím, že je hodně důležitá věc a vojenští představitelé musí tuhle alternativu zvážit před bezhlavým obětováním tisíců vojáků. Co se týče těch pevností. Byli pokud si dobře vybavuju, pro německou armádu šokem a dobytí každé z nich velkým úspěchem. Laxnost našich dělníků té doby vedla k tomu, že se nestihla v původním projektu a rozsahu. Být všichni, kdo je stavěli lépe informovaní o roziku, které hrozilo, možná by kmitali víc. Tuším že v roce 1936 přijel president z Německa vyděšenej informacema, který se dozvěděl. Na tom základě chtěli tenhle projetk co nejdříve dokončit, ale nestihlo se to. V případě dokončení tech "bunkříků" by němci patrně přišli o desetitisíce vojáků dřív, než by potkali česky hovořícího člověka. (možná nemám úplně přesné informace. Tohle obdodbí mě sice zajímá ale neležím v knihách plných faktických údajů. Tak mě prosím nekamenujte. :)

0/0
12.3.2013 10:15

L67u91d55ě46k 14F24u52x26a 9496980474327

Ne, nemáš. Slabinou statické obrany je fakt, že stačí prolomit JEDINÉ místo a CELÁ obrana se zhroutí. Nepomohla Francii Maginotova linie, nepomohl Německu Atlantský val, proč by mělo pomoct toto?

0/0
12.3.2013 14:59

L92u48k66á26š 61A86d15a10m93e18c 3527773790867

A kde byste ty "nové lidi" vzal?

+1/0
12.3.2013 8:16

M87i57l38a40n 30L42u92k67e73š 8957890842321

myslím, že pokud by na zahraničních vojenských univerzitách (tedy na těch na západ od nás) studovaly mladší ročníky v letech 1993-2000, možná by to bývalo šlo (ale chápu, je to jako názor generála po bitvě)

0/0
12.3.2013 8:30

J39i83r96k89a 24N75o22v39á16k 1255868614980

Zatím akorát dokázala vlízt do řiti USA. Tak jako tam leze celá současná vláda. Nic jiného. Všude, kde "mírové mise" NATO (v čele s USA)  šíří "pravdu a lásku ruku v ruce s demo demokracií" pak nastává dlouhé období nenávisti a nevraživosti mezi jednotlivými skupinami obyvatel (nebo kmeny). Že by místní obyvatelé byli tak tupí a nedokázali pochopit "humanitární účel" války? (Kdy se jim sypou bomby na hlavu apod.)

+9/−11
12.3.2013 7:04

M18i21l86a59n 48L76u65k26e35š 8947870182781

Na druhe strane, pokud vam nekdo bez vyhlaseni valky zabije nekolik tisic civilistu, mozna byste souhlasil s tim prenest valku na jeho uzemi. S tim podle mne nelze racionalne nesouhlasit. Kdyz odejdete z Afghanistanu, behem kratke doby vam v te stredoveke zemi vyrostou teroristicke vycvikove tabory a mate sebevrazedne posuky doma, za kazdym rohem. A jenom nechytry clovek udela stejnou chybu dvakrat, zvlaste pokud jde o zivoty vlastnich lidi.

+10/−1
12.3.2013 7:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.