Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Maďaři schválili změnu ústavy, pocítí ji bezdomovci i gayové

Maďarský parlament v pondělí schválil kontroverzní změnu ústavy navrženou premiérem Viktorem Orbánem. Novela například ruší verdikty ústavního soudu a dále omezuje jeho pravomoci rozhodovat o zákonech schválených parlamentem. Evropská komise mezitím oznámila, že schválení změny ústavy přezkoumá a nevylučuje ani její napadení u soudu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O11t28o 92K24o43s59t70a 8430369355215

Přiznejme si, že to co EU vadí, je to že homosexuální páry nebudou považovány za rodinu... To je dnes hlavní agenda orgánů EU. Nějací bezdomovci jsou jim ukradení.

.

Stejně ale nevím proč jim toto ustanovení o homo párech vadí.. Za prvé to opravdu rodina není a za druhé, stejné a tvrdší zákony jim brzo v jejich zemích prosadí muslimové... :-P

+3/0
12.3.2013 20:15

M33a71r47i85a29n 53Ž89i94t71a31v91s77k45ý 6217778401975

FIDESZ jasne vyhral voľby, má ústavnú väčšinu v parlamente a prijíma zákony, ktoré sú v súlade s jeho politikou. Ak sa to Bruselu nepáči, je to jeho problém.

+9/−4
12.3.2013 8:42

L72e85n63k74a 59S40v54o50b18o87d30o23v67á 2736665467905

Je to problém všech, mít většinu a moc totiž neznamená mít automaticky právo na všechno, zákony tvoří člověk a může se pěkně mýlit, vidíme to u nás.

+3/−7
12.3.2013 9:20

J35a70n 77P76e57k71a 5563833983

Pokud chce EU kecat státům do jejich ústav a zákonů, ať převezme přímou zodpovědnost za jejich hospodářské výsledky.

+6/−1
12.3.2013 7:51

P56a13v54e17l 59O67d10r39a87z84i27l 6324129577790

Kde by na to jako Brusel vzal?

+2/−3
12.3.2013 8:58

J21a61n 17H98a69v11l53i25n30a 9724646929403

Kde to jsme...Madari si zvoli, koho si zvoli, ti pak zmeni Ustavu a komunisti v Bruselu, ji budou zkoumat??8-o8-o8-o Co je jim, k..., do toho, jestli se jim nelibi, tak at Madary vyhodi, ale at se nes.... do jejich zalezitosti!!!

+14/−2
12.3.2013 7:37

P51a69v40e56l 25P90í39p25a 1611325708977

Ale jo v celku souhlas hlavne s tim ze az mama tata a deti (dite) jsou rodina.

+10/−2
12.3.2013 7:17

V21l19a93s55t84i83m36i11l 75Š33t42r51u82m29f16a 5255600845756

Snad to nedopadne tady jako v Maďarsku, aby v parlamentu seděla většina, která si mění ústavní zákony dle libosti bez možného odporu.[>-]

+4/−8
12.3.2013 6:29
Foto

O12l52d19ř10i72c33h 93V60y14k46y70d26a16l 1329241429984

Na právníky nemají. Ti dokáží články ústavy ohýbat.

+1/−1
12.3.2013 6:31
Foto

P76e91t86r 31P80r72o34c35h18á54z79k22a 3482306242884

Neřekl bych,že ta změna ústavy je až tak špatná jak to vidí Brusel.Naopak bych se spoustou věcí souhlasil a zavedl je i u nás.Navíc si myslím,že demokraticky zvolený parlament je víc jak nějaký Brusel.Je věcí maďarů jakou chtějí mít ústavu a jaká práva a povinnosti v ní a nikdo,zvláště ne EU by jim do toho neměl kafrat.

+18/−4
12.3.2013 5:54
Foto

O98l76d46ř16i71c33h 38V77y61k21y67d76a55l 1509631609474

Souhlasím. Článek dost manipuluje.

+7/−5
12.3.2013 6:03
Foto

O42l89d34ř76i31c31h 39V69y78k57y44d93a83l 1669391979924

Proč mínus? "Kritikům novely ústavy vadí také to, že umožní trestní stíhání za bezdomovectví".....O tom v ústavě není řeč. Ukládá obcím povinnost se postarat o ubytování. Co je na tom špatného?

+8/−2
12.3.2013 6:18

L76e53n61k30a 40S10v45o46b67o30d34o91v44á 2826765587905

Když už se ptáte, tak: "Novela dovoluje státním orgánům zakázat trvalé obývání veřejných prostor." Není to věc, se kterou právě nesouhlasím, ale v podstatě to bezdomovectví kriminalizuje, protože co bezdomovci asi

dělají?

0/−2
12.3.2013 9:28

L19e59n45k40a 64S82v61o48b41o35d45o11v18á 2596475457545

V čem nemám pravdu? ;-D

0/0
12.3.2013 10:27
Foto

O14l26d92ř27i17c97h 89V93y53k71y47d60a28l 1229131389114

Asi se někomu nelíbíte. Motivace klikačů je různorodá. ;-)

0/0
12.3.2013 14:13
Foto

O14l89d65ř67i41c52h 53V70y92k64y89d42a50l 1379171839464

Já to nebyl...s těmi mínusy. Text jsem pochopil tak, že obec je povinna bezdomovce ubytovat. Pokud odmítne, je to jeho věc a jeho riziko. Vám se líbí nádraží apod. s agresivními bezdomovci?

+3/0
12.3.2013 14:12

P92e82t15r 28S70v98o26b27o61d53a 9607448510682

Další problém s touhle ústavou je to podkopání svobody slova. Smysl deklarování svobody slova jako základního lidského práva je právě v tom chránit slova, které jsou tabu a které lidi pobuřuje nebo dokonce uráží. Chránit slovo co nevyvolává žádné emoce přece není vůbec potřeba.

+4/−5
11.3.2013 23:59

M77i68c65h15a75l 51R89i23m83b51a89u10e24r 4529115693667

Nadradit COKOLI svobode slova = byt v pr de li. Definitvne. Demokracie = svoboda slova!!!

+8/−1
12.3.2013 0:28

M29a88r28t94i84n 76J56i53r55o24u97s62e82k 7876645265228

V tom případě ji nemáme. Existuje "zákon" který zakazuje o některých věcech mluvit.

+12/−3
12.3.2013 0:37

P98e28t65r 84S26v83o32b49o81d45a 9617518200962

Jasně jde hlavně o pomluvu a podněcování nenávisti.Tohle je ale něco jiného. Jde o nějaké divné právo nebýt uražen, které Maďaři nadřadili svobodě slova, tím pádem svoboda slova ztrácí význam.

+4/−7
12.3.2013 0:46
Foto

O32l75d76ř13i89c94h 54V78y16k81y27d20a35l 1779231659844

Četl jste alespoň uvedené fragmenty maďarské Ústavy?

+4/−5
12.3.2013 6:05

P15e83t39r 30S60v87o30b66o46d18a 9967628110792

Ano, jde o první dva body toho výtahu. Ty umožní mimo jiné třeba kriminalizaci karikatur proroka Mohameda.

0/−4
12.3.2013 10:39
Foto

O49l65d29ř53i82c76h 15V47y15k86y31d15a10l 1989201109914

Zas na druhé straně....humor by přece jen měl mít své hranice. Pokud chybí etika, bohužel nastupuje zákon...Ale musím uznat, že máte odvahu se otírat o proroka.;-)

+3/0
12.3.2013 14:16

M28i30r57o40s83l72a88v 34S22c75h33w50a39r34z 7355328152216

Nikým nezvolené EUropolitbyro bude zkoumat rozhodnutí legitimně zvolených politiků. Když EUrofraška, tak do absurdna.;-D

+21/−4
11.3.2013 23:59

M72a29r90e91k 60K84a15l72i39n38a 3429664725358

To je pravda. Na druhou stranu politici zvolení ROVNÝM volebním právem, to také není žádná elita. Aspoň většinu ne... Tím ale neříkám, že Brusel je...

+3/−4
12.3.2013 0:08

O61s45k18a38r 87P14o26k24o89r28n57ý 6545101360428

Ty jo takovou práci jim dalo do té ústavy dát preambuli "Bůh ochraňuj Maďara" a teď si jí prakticky zruší - koukám že ten Orban neví co chce.

+3/−4
11.3.2013 23:58

P67e40t22r 49K24o15v36á61ř 2889866899664

Jak nemam rad Orbana, tak mi (krome fakticke likvidace ustavniho soudu), pripada zajimava i reakce od EU ve smyslu "ti hloupi Madari si schvalili novou MADARSKOU ustavu a predstavte si, ze se nas ani nezeptali, jestli muzou..."

+13/−3
11.3.2013 23:54

M57a20r53e25k 83K86a28l34i24n44a 3169734605218

Já fakt nechápu to neustálé vymezování proti gayům. Prostě se všichni musíme smířit s tím, že někdo jsme na ženské, jiní jsou na kluky. Není důvod, aby takoví lidí nemohli mít rodinu, čili svazek vzájemné lásky. Vše není jen o dětech, jsou i rodiny neplodné, rodiny, co nechtějí mít děti, rodiny sezdaných seniorů, atd. I tito nemají děti a ani nemohou nebo nechtějí mít a přece nekdo nezpochybňuje, že jsou rodina. Prostě jsou spolu ve vztahu, starají se o seb = jsou rodina... Tohle zpátečnictví a nedostatek empatie je opravdu na pováženou... GAyové společnosti nijak neškodí, tak proč jim zěžoat život drobnými naschvály? za to by se jeden opravdu styděl.. Proč???

+14/−18
11.3.2013 23:30

P46a85v33e60l 47Š45k90v67r13n76a 5538782820684

Někteří méně důvtipní Vám možná namítnou, že škodí tím, že nemají dětí. Ale už nepochopí, že je nemají ne proto, že by nechtěli, ale protože nemohou. A také nepochopí, že lidstvo nevymírá, ale naopak se za posledních 200 let zesedminásobilo, tudíž vymření kvůli nim taktéž nehrozí.

+9/−7
11.3.2013 23:41

Ř14e34h64o22ř 13V26l96a89s74á83k 2514794481246

Myslím, že typický gej děti mít může (není neplodný ani impotentní). Akorát nechce, dá přednost volání srdce a životu se stejným pohlavím.

S tím vymřením je to všelijaké - v současnosti jsme jsme nasměrováni spíš k úbytku, ale je pravda, že do vymření je to ještě daleko.

+6/0
12.3.2013 1:40

R95o80b17e61r11t 78M24e68t58e22l43e20c 6839881163280

Máte pravdu, ale Maďaři zrovna vymírají, Češi vymírají, Slováci vymírají i Němci vymírají. Ale zase se rodí až dost : Pakistánců, černých Jihoafričanů a i Haiťanů :-) Nikdo soudný se nemůže "vymezovat proti gayům", ALE je to deviace (=odchylka) a dva kluci dítě nezplodí nikdy. A z toho plyne, že je nesmyslné tuto odchylku podporovat či dokonce propagovat ( viz. záštita pražského primátora festivalu Gaypride = Gay PÝCHA). Protože když všichni "ztepláme" tak tak naše civilizace zanikne, a to by byla rozhodně škoda ...;-)

+10/−1
12.3.2013 2:32
Foto

V70o83j11t36ě34c69h 32V32o79p71a31ř88i51l 2534856436220

Homosexualita není nakažlivá a argument (teorie), že je homosexualita částečně dědičná není relevantní, protože dva homosexuálové se spolu nerozmnoží. Naopak. K rozmnožení homosexuální informace (pokud je teorie pravdivá) dojde právě v heterosexuálním vztahu.

Říkejte si tomu, jak chcete, ale jde o věc, kterou si člověk nezpůsobí sám, jako závislost na tabáku nebo alkoholu. Je to v člověku a jeho přesvědčení tlakem na psychiku nezměníte. Je to podobné jako levák-pravák, kdy se dřív taky někde násilně a nesmyslně přeučovalo.

Dokud podíl homosexuálů nepřekročí, jakože to nevypadá, 5% hranici, tak není důvod k obavám.

Jde snad jen o ten falešný pocit "co nevidím, neexistuje"? Podobně jako u zákazu alkoholu pro mladistvé, kteří se jen přestěhovali z pohostinských zařízení do bytů či chatek jednoho z účastníků a tam paří nerušeně dál, zde navíc bez jakéhokoli dohledu.

+4/−5
12.3.2013 3:49

P40e44t71r 83F24i28a46l62a 9423426943623

Já zase nechápu, pane Kalino, proč by slovo rodina mělo znamenat nějaké vymezování proti gayům, ani kde vidíte zpátečnictví.

Zatím se jedná pouze o problém s adopcí, ostatní je vyřešeno. Dětí vhodných k adopci je málo a nejde o dospělé, aby si splnili své sny mít dítě, jde o ty děti, které potřebují vzor mužský i ženský, tak je to prostě v přírodě dané.

+13/−3
11.3.2013 23:45

P23e28t57r 67S51v74o90b64o17d25a 9447118250242

Dětí k adopci je více než dost, akorát adoptivní rodiče jsou hrozně vybíraví. Dětské domovy jsou plné dětí, které potřebují kvalitní výchovu a zázemí.

+3/−8
11.3.2013 23:51

M92a12r75e21k 14K91a10l23i18n50a 3689414705288

To je velká pravda...

0/−5
11.3.2013 23:54

P18e13t31r 13F78i24a59l87a 9773276763513

Dětské domovy nejsou plné dětí k adopci, těch je bohužel málo, většinou rodiče souhlas k adopci nechtějí dát.

Dále se jedná o děti různě nemocné, ne každý zvládne takovou výchovu, jak po odborné stránce, tak i finanční, když by žena nemohla chodit nikdy do zaměstnání. 

Pak je tam hodně dětí cikánských (většinou také nemocných), nedávno psala odbornice na výchovu, že běžná bílá rodina bez odborných pedagogických zkušeností není většinou schopna správně vychovat cikánské dítě, mají dost rozdílnou mentalitu.

+11/−1
11.3.2013 23:59

P27e13t47r 41S95v72o19b36o46d48a 9337908360312

Homofob a rasista. Že mě to vůbec nepřekvapuje. Rv

+1/−15
12.3.2013 0:02

J79o94s20e54f 46N47o94v76á15k 9293474277343

Kde jste na to v tom textu prisel???? Co je tu jasne je mozna Vase demagogie. Rv

+11/−1
12.3.2013 0:06

P73e95t89r 64S43v25o41b81o73d76a 9687268760152

Jako homofob se projevil dříve a rasismus odvozuji z jeho tvrzení, že cikánské děti nepotřebují kvalitní výchovu a zázemí. Pán tu v podstatě obhajuje segregaci už od útlého věku.

+1/−12
12.3.2013 0:11

J49o48s22e91f 76N66o40v29á82k 9823574787583

Ale vzdyt on pise NAOPAK, ze cikanske deti potrebuji mnohem odbornejsi vychovu! "běžná bílá rodina bez odborných pedagogických zkušeností není většinou schopna správně vychovat cikánské dítě, mají dost rozdílnou mentalitu." to je naprosto korektni bez jakehokoliv rasismu !

+11/0
12.3.2013 0:14

P26e53t16r 56S75v62o57b77o53d72a 9717648730582

To jste to vytrhnul z kontextu. Je to reakce na můj příspěvek. Snaží se oponovat tvrzení, že je tu plno dětí k adopci, které potřebují výchovu a zázemí. Další odstavce jsou očividně myšleny jako podpůrné argumenty. Je to tedy očividně myšleno, tak že výchova nemá smysl.

I kdyby to ovšem bylo jak říkáte, tak je to také rasismus. Protože je to nesmyslné vyzdvižení etnicity jako nejdůležitějšího faktoru. Samozřejmě vychovat nemocné, podvyživené nebo starší dítě s problematickou historií je obtížné, ale geny s tím souvisí jen vzdáleně.

+1/−11
12.3.2013 0:32

Ř25e39h56o96ř 61V68l80a63s56á31k 2464884471746

Tak si to rozmyslete, zda jste zastánce svobody slova, nebo jestli při použití některých slov hned potřebujete druhého nálepkovat a odsuzovat.

+9/−1
12.3.2013 1:14

P57e52t82r 18S66v62o83b13o29d14a 9957618120552

Nebuďte směšný. Obhajovat svobodu slova přece neznamená souhlasit s každým názorem.

+1/−9
12.3.2013 1:23

P33e18t65r 94F24i97a59l64a 9353606213883

Pane Svobodo, urazil jste mne sprostými slovy, neoplatil jsem Vám to, jsem člověk slušný a tolerantní. Když však vidím, že obracíte význam mého příspěvku a pomlouváte mne i při diskuzi s dalšími lidmi, musím se ohradit. Co si to dovolujete?!

Kde jsem se už dříve projevil jako homofob? Napište mi text takového příspěvku.

Napsal jste tu mnoho příspěvků, takže určitě dobře vidíte, nemohl jste z toho důvodu přečíst můj příspěvek špatně. Proto se ptám: Kde v podstatě obhajuji segragaci už od útlého věku? Napište mi laskavě rovněž tento můj údajný citát.

+5/−2
12.3.2013 8:49

P20e50t94r 62S73v67o94b93o92d49a 9527678680222

Hrajete uraženého a vymýšlíte si. Nepoužil jsem jediné sprosté slovo. Je úplně jedno co jste za člověka. Je úplně jedno jestli jste slušný a tolerantní nebo vulgární hulvát. Jde čistě jen a pouze o to, co jste napsal. Proč je to špatně máte vysvětleno výše.

0/−4
12.3.2013 10:36

T55o69m16á47š 40K66u54t81á13l91e95k 5844766588638

Mno zato vy jste hulvát zcela evidentní, tak proč nejdřív neuděláte něco s trámem ve svém oku a pak až nejdete mezi lidi??

+4/0
12.3.2013 12:04

P16e56t29r 44S97v66o88b20o78d60a 9377928890102

Vy asi máte nějaký problém porozumět psanému textu. Já přece nikoho z hulvátství neobviňuju. Ano, nepotrpím si na zdvořilosti. Rozhodně nebudu zdvořile přikyvovat zatímco ostatní plivou jedovatá slova schovaná za povrchní zdvořilosti.

0/−4
12.3.2013 12:13

P63e12t28r 63F56i53a76l60a 9423646353213

Dobře tedy - pane Svobodo, jste lhář!

To není na rozdíl od Vašich tvrzení urážka, to je konstatování faktu - označení pro člověka, který nepíše pravdu (zdokumentováno v mém příspěvku 13.3. 13.02).

+2/−1
13.3.2013 13:26

P61e85t88r 15S53v33o96b37o14d39a 9737178400292

Ne, to zdokomuntováno nemáte. Chápu, že kritické myšlení a verbální dovednosti nejsou vaše nejsilnější stránka, tak to zkusím ještě jednou a jednodušeji.

Vyslovujete tady prvně obavy, že homosexuální páry seberou heterosexuálním adoptivní děti a že na ně budou mít špatný vliv. Potom jste dal do jednoho příspěvku tvrzení, že dětí k adopci není dost z nějakých teď nedůležitých důvodů a protože je tam dost cikánských dětí. Jak jinak si to mám vykládat než že cikánské dítě není dítě k adopci a výchova nemá smysl?

Možná vás omlouvá, že nevíte co píšete, že nechápete význam vlastních slov, ale neděláte nic proto abyste to napravil. Zatím se jen snažíte zastřelit posla.

0/−2
13.3.2013 14:31

P64e68t52r 45F22i13a96l38a 9353416623303

Tak už dost!

Napsal jsem, jaká je současná situace a názory odborníků, žádné mé vlastní obavy a dohady. Laskavě mi nepodsouvejte Vaše nemožné domněnky a manipulace a nepřekrucujte!

Vám se prostě nelíbí, že jsem Vám původně napsal, abyste přestal se slovíčkařením a respektoval zákony.

Že jste lhář, to je zdokumentováno na tomto vlákně, to že jste manipulátor a k tomu agresivní a nesnášenlivý, to bohužel úplně dokázat nemohu, ale myslím si to o Vás. (Nakonec, proč bych to nemohl napsat, Vy jste tady jako první bezdůvodně kritizoval mé myšlení a snažil se ze mne udělat hlupáka.)

A domnívám se, že kdyby si Vaši diskuzi zde (nejen se mnou) přečetl psycholog, dal by mi za pravdu.

+2/0
13.3.2013 14:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.