Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Upusťte od jádra, volali Japonci dva roky od katastrofy ve Fukušimě

V Tokiu se sešlo až 15 tisíc Japonců, kteří požadovali ukončení provozu jaderných elektráren. Připomněli tak dva roky od ničivé tsunami, která způsobila jadernou havárii v elektrárně ve Fukušimě. Stejný požadavek měli i demonstrující v Paříži, kteří vytvořili od severu až na jih města lidský řetěz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V63l78a46d47i94m50í34r 94W96a74g44n69e45r 4488325388

Přehled současné situace  ve Fukušimě po dvou letech po zemětřesení, cunami a havárii je zde: http://www.osel.cz/index.php?clanek=6771

+1/0
11.3.2013 0:06

P11e56t22r 72B11r95e49j97c59h50a 6522649950

Ano, právě v JPN, jako vzorový příklad, odstupte od jádra a zapomeňte na mnoho technických vymožeností. A po západu slunce pěkně doma, jako naši předkové, neboť bude tma. Nebo objevit nějaké tučné naleziště, uhlí, plynu, ropy.

+1/0
10.3.2013 23:59

D46a54v74i27d 74Š62a70f23r49á59n95e20k 5617614257473

Budoucnost jádra? Velmi rád bych upozornil, že od jádra se odklání tři prakticky největší průmyslové velmoci. USA jako země s největším instalovaným výkonem postavily poslední jaderku v roce 1974. SRN jako nejvíce exportní ekonomika na světě od toho dala ruce komplet pryč a Japonsko přešlapuje na místě. Od roku 89 stagnuje celé odvětví, kdy počet reaktorů kolísá kolem počtu 430.

Proto bych na ty demonstranty zas tak nenadával. Jádro se celosvětově nezastavilo na čtvrt století jen tak bez důvodu.

0/−1
10.3.2013 20:29

V91l35a60d22i40m15í88r 20W92a67g62n81e95r 4498455988

Dovolil bych si Vás trochu opravit. Ten rok 1974 je rok zahájení stavby. K dokončování reaktorů docházelo i v osmdesátých letech. Jinak, před pár lety byla zahájena stavba dvou reaktorů AP1000 ve  Vogtle a dokončuje se i reaktor v elektrárně Watts Bar, jehož výstavba byla v osmdesatých letech přerušena. Proč byla stavba jaderných bloků v USA přerušena má řadu důvodů. Reaktory mají daleko delší životnost, než se předpokládalo. Ropná krize pominula a zásoby fosilních paliv se ukázaly být větší, než se čekalo. Nyní jsou díky břidličnému plynu největším konkurentem jaderných i uhelných bloků v USA elektrárny na plyn. No a jedním z důvodů byla i kampaň Greenpeace a zelených aktivistů.

+1/0
10.3.2013 22:33

P80a39v10e38l 88O93d28r73a69z67i87l 6164619767890

Pane Wagnere, proč mu to kazíte? Nevíte snad, že vransen je a byl odborníkem z nejpovolanějších?:-)

0/0
11.3.2013 8:35

D44a87v82i21d 58Š27a13f83r15á48n84e17k 5817944177403

To přerušení má podle mě hlavní důvod v havárii Three Mile Island v roce 79, i když ten rozsah nebyl nijak enormní. Následoval Černobyl, kdy se vývoj jádra zastavil celosvětově a teď Fukušima. Jestli se těch pět nových reaktorů podaří spustit do roku 2020, je otázka.

Dále bych podotkl, že kolem roku 2000 se v USA začalo v rámci aktivity Nuclear Power 2010 mluvit o jaderné renesanci (SRN koneckonců tou dobou taky velmi vážně o nahození jádra uvažovalo), Fukušima to ale komplet zazdila.

Tolik stav jaderné energetiky v nejvyspělejších zemích.

0/0
11.3.2013 9:21

P53a20v60e20l 79O31d25r19a12z40i42l 6474709477110

Dejte dotaci 12Kč na kWh a uvidíte, že reachtory porostou jako houby po dešti.

0/0
11.3.2013 22:23

V14l40a90d72i47m18í66r 33W50a63g35n26e32r 4508195218

Je trošku absurdní, že mezi francouzskými demonstranty jsou ekologisté. Ti většinou i prohlašují, že produkce CO2 vede ke globálnímu oteplování a pokud se co nejdříve nezarazí, tak povede ke katastrofě. Emise CO2 Německa je v elektroenergetice téměř řádově vyšší než u Francie, Švédska a Švýcarska (už desítky let). Podle Německé Energiewende se má v roce 2050 produkovat 80 % pomocí OZE. Sice příliš nevěřím, že se to podaří, hlavně kvůli extrémním nákladům, které to potřebuje. Na každý potřebný MW výkonu to totiž potřebuje mít současně tři elektrárny (větrnou pro větrné noci, solární pro letní polední bezvětří a zálohovací fosilní, neboť máme bezvětrné noci). Proč musí být u všech těchto tří elektráren plný potřebný výkon pro Německo? Noc je na celém jeho území, také počasí je často stabilní a stejné pro celý region. A i kdyby se to Němcům povedlo, tak produkce CO2 bude v elektroenergetice vyšší, než má Francie nyní. Dopady Německé energetické koncepce jsou zde: http://technet.idnes.cz/ceska-a-nemecka-energetika-09q-/veda.aspx?c=A130205_144450_veda_mla . Jak by na německou energetickou koncepci mělo reagovat Česko zde: http://technet.idnes.cz/co-ma-delat-ceska-energetika-dp0-/veda.aspx?c=A130226_122647_veda_mla . A jaká byla na začátku tohoto roku situace ve Fukušimě zde: http://www.osel.cz/index.php?clanek=6623 .

+3/0
10.3.2013 11:16

D91a74v59i57d 61Š50a25f79r64á65n66e11k 5557854707453

- Pořád srovnáváte jenom elektřinu, která se ale podílí na celkové energetické bilanci a tím pádem i produkci CO2 jen asi čtvrtinovým nebo třetinovým dílem.

- Německo a potažmo Japonsko neustupují od jádra kvůli jeho výhodám v případě bezporuchového provozu, ale kvůli tomu, že nedokážou řešit havárie. Kdyby v případě Fukušimy foukalo na Tokio, tak se tady dnes bavíme v úplně jiné dimenzi.

- Dále dáváte odkazy na vlastní články. Nevím, jestli tohle je úplně ideální. Takhle se chovají i ti, které označujete za ekologisty.

0/−3
10.3.2013 12:03

V44l10a83d12i50m14í44r 91W45a53g37n69e26r 4958985868

Pane Šafránek, ale přece fotovoltaika a vítr, stejně jako jádro dominantně ovlivňuje pouze elektroenergetiku. U toho jádra alespoň částečně se občas využije i možnost dodávek tepla, ale vítr a fotovoltaika vyrábí pouze elektřinu. A myslím, že když se podaří zrušit razantním způsobem produkce CO2 v jedné třetině činností, které se na ní podílí, tak je to hodně dobrý počin. Jinak Francie má i celkově produkci CO2 poloviční oproti Německu (a to má Německo ještě dost jádra). Japonsko po odstavení jaderných bloků odpískalo všechny aspirace na snižování produkce CO2. 

S tím foukáním větru a jinými následky nemáte pravdu. Poměr mezi spadem, který šel nad moře a nad pevninu byl 80 % a 20 %. I kdyby vše šlo nad pevninu, tak sice budou zasažené oblasti o něco větší a při jiném směru větru to postihne více jiné oblasti. Pochopitelně by mohlo být i více evakuovaných. Rozdíly ale nebudou nijak dramatické. Jen dodám, že pro každého, kdo musí opustit domov, jde o tragédii. Tady jde o srovnávání rizik, ne o necitlivost k obětem.

Odkazy na vlastní články dávám z důvodu, že je v nich řada věcí, které bych chtěl doplnit v této diskuzi rozvedena. Ne, že bych je citoval jako zdroje. V tomto ohledu dává internet obrovské možnosti a lze získat informace z řady nezávislých zdrojů a porovnat je.

+2/0
10.3.2013 12:25

D60a31v31i55d 95Š87a52f51r89á74n91e82k 5517984317933

Buď se bavíme o CO2 a oteplování jako celku, nebo jenom o energetice. Nesouhlasím s vaším názorem na spad. Japonská vláda byla připravená k evakuaci Tokia, což vyšlo na veřejnost až v roce 2012 http://www.nytimes.com/2012/01/26/world/asia/projections-during-nuclear-crisis-included-evacuating-tokyo.html?_r=0

Týkalo se to milionů lidí a nemám důvod se domnívat, že lidé z vlády byli informování hůře než vy, když tento krok zvažovali. Zrovna tohle bych zas tak nezlehčoval, když navíc třeba Francie a spousta další států vyzvaly svoje občany k opuštění země.

0/−3
10.3.2013 12:49

J76a64n 79N87o50v34á18k 3515703246649

Podle mého osobního názoru ztrácíte bojem s protijadernými aktivisty zbytečně čas a energii, stejně jako oni Vás nepřesvědčí o své pravdě vy nepřesvědčíte je...Navíc společnost aktivisty vnímá již tak negativně a jakákoli další kritika (třebaže i oprávněná) je zbytečná a někdy až kontraproduktivní.. Zaráží mě že se proatomová lobby (a myslím že vás tam jde zařadit) více nezaměří na srovnávání uhelných a jaderných elektráren, v tomto směru by u laické veřejnosti (a o tu jde, nikoli o pár aktivistů) bylo mnohem snažší získat podporu pro další (do)stavbu JE. 

Ano zmiňujete ve svých článcích o negativech energie z uhelných zdrojů,ale vždy jen jako reakci na aktivisty, a takřka vždy nejde o primární osu vašich článků, tou je povětšinou srovnání OZE a JE.

Až příliš často získávám pocit že není v zájmu těch kteří hájí JE příliš hlasitě kritizovat jiné než obnovitelné zdroje. Proč tomu tak je je otázkou (otázkou která vyvolává spekulace ..)

+2/0
10.3.2013 13:29

D25a95v87i19d 48Š69a67f24r93á64n49e89k 5477214407603

Jen bych podotkl, že nejsem aktivista. Nikam se nepřivazuju, nikoho neplatím, normálně to píšu od stolu na PC.

Pan Wagner je tady jeden z mála, se kterým se dá o věci bavit ve věcné rovině. Jeho názory beru, i když s jeho interpretací faktů nesouhlasím.

0/−1
10.3.2013 13:37

J59a38n 51N19o93v54á15k 3745483406289

aktivistou jste se stal vyjádřením jiného názoru.. tím Vás nekritizuji, jen konstatuji.. i já jsem označen za protiatomového aktivistu a to přesto že této oblasti energetiky mám v podstatě kladný vztah, jen jsem si dovolil polemizovat se zjevnými nesmysly které fanatčtí  zastánci jádra prezentují...

0/−1
10.3.2013 14:09

D98a20v96i22d 13Š35a73f87r35á92n85e82k 5437814407163

Pane Novák, vyjádřením tohoto názoru se prakticky diskvalifikujete z odborné a nezaujaté diskuze. Je, doufám, jasné, že aktivistou se člověk nestává vyjádřením (rozdílného) názoru.

0/0
10.3.2013 20:14

J98a22n 24N89o49v38á92k 3575903416719

ale já to nemyslím jako kritiku, pouze konstatuji skutečnost s kterou se každodenně setkávám nejen na diskuzích.. Aktivistou se člověk stává nedobrovolně a to vyjádřením názoru jenž není všeobecně přijímán jako ten pravý.. 

neboli jste proti atomu = aktivista

jste proti spalovně = aktivista

jste proti dálnici = aktivista

jste proti čemukoli... = jste aktivista..

Já vím není to pěkné, ale je to pravda, nezáleží na tom jak vy sám definujete "aktivismus", záleží na tom jak tento pojem vnímají ostatní..

0/0
10.3.2013 20:25

P54a31v50e81l 44O98d38r49a25z83i66l 6364859227470

Davide, kdybychom měli spočítat, kolikrát jste se z odborné diskuse diskvalifikoval vy...

0/0
11.3.2013 8:37

V51l34a65d51i68m74í21r 24W97a74g35n25e38r 4588815138

Dovolím si poopravit dvě věci ve Vašem textu. Pokud píši populární texty o problémech energetiky (stejně jako texty o fyzice a vědě), tak mi jde primárně o předložení a vysvětlení faktů. Tedy o to, aby každý čtenář mohl nad nimi přemýšlet, ověřit si je a sám si utvořit názor. 

Nejsem proti žádnému energetickému zdroji, protože si myslím, že naše civilizace bude muset využívat všechny druhy. Jen mi jde o to, aby se využívaly tím nejefektivnějším a nejekologičtějším způsobem. Tedy, pokud jde o obnovitelné zdroje, tak to je jako decentralizované spíše malé a menší zdroje v místech, kde jsou pro ně podmínky. A ne jako náhrada velkých zdrojů, kde to dopadá tak, jak vidíme v Německu. Je jasné, že fosilní zdroje se vyčerpají (v Česku jsou zásoby uhlí opravdu dost omezené) a navíc mají své ekologické dopady. A tak je dobré je nahrazovat tam, kde je to efektivní a ekologické jinými zdroji. A pochopitelně se snažit o úspory. A tím je u nás třeba i cesta nahrazení uhlí jádrem

Nevím, ale osou mého článku o německé a české energetické cesty je právě kritika německé cesty, která vede k tom, že se nesnižuje využívání fosilních paliv v elektroenergetice. A německá cesta je od jádra k fosilu. A Francii chválím proto, že místo uhlí využívá jádro.

+1/0
10.3.2013 15:28

J64i22ř92í 11V43l13a51c14h 7472445522

Německo potažmo Japonsko ustupuje pod nátlakem špatně informované veřejnosti a hlavně se jim to hodí politicky. A havárie JE... on ten provoz je většinou bezporuchový a bezpečný. Ke kolika "haváriím" došlo?

Články pana Wagnera bych označil za nejlepší souhrnné informace o Fukušimě a jaderné energetice, takže se vůbec nedivím, že udává odkazy na vlastní články ;-).

+2/0
10.3.2013 12:34

D90a90v25i54d 87Š13a37f90r50á32n34e88k 5127784207363

Podívejte, růst jaderné energetiky se po Černobylu celosvětově prakticky zastavil. Jestli je to důsledek špatně informované japonské a německé veřejnosti, nechávám na vás.

0/−2
10.3.2013 12:53

J82i68ř72í 22V20l65a12c62h 7702735282

Růst se zastavil a podle mě to není dobře, jelikož si myslím, že lepší alternativu než jádro nemáme.

+2/0
10.3.2013 13:09

D45a18v30i23d 47Š30a40f68r32á17n58e80k 5377344317903

Jsem rád, že aspoň uznáte skutečnost, že čtvrt století trvající stagnance jádra není nátlak špatně informované veřejnosti v Německu a Japonsku.

0/−1
10.3.2013 13:32

J62i42ř86í 14V97l64a92c25h 7302785702

To jsem ani netvrdil. Jenže rozhodování zejména Německa mi přijde značně populistické gesto - stala se nehoda v JE, tak to radši zrušíme a nebudeme jádro vůbec používat, co kdyby. Nehody se pojí spíše se staršími typy reaktorů, které mají méně pasivních bezpečnostních prvků, než nové typy.

S JE je to jako se zuby - dokud vás nezačnou bolet, tak je nevnímáte. A jelikož lidi se chytají spíše negativních zpráv a senzací, tak když řeknete "jaderná elektrárna", vzpomenou si na Černobyl a Fukušimu, ale že denně berou elektřinu z Temelína a Dukovan, na to zapomínají. A jakmile začali díky mediální masáži brát jádro jako riziko a hrozbu, není problém pro vychytralého politika říct "zavřeme je, je to dobrá věc". A přitom jde jen o to, aby ho víc lidí zvolilo znovu...

0/0
10.3.2013 16:48

A40d79a34m 23Š90p27i39l18l54a42r 8129207512816

Takze to už někdo rozchodil volnou energií? Nebo by mi zajímalo, kde podle aktivistů země vezme svoji el energii. Moc nerosnych zdrojů se v Japonsku nenachází. Tohle chování je strašné!! Jednoduché křičet o něčem o čem nemám páru a nemít vymyslenou dokonce ani žádnou hloupou teorii jak chybějící elektrárny nahradit.

+3/0
10.3.2013 9:44

J47i51ř13í 75F19r91a84n85k44l 9213101380850

No,tak hloupých teorií je dost,mohli by se poučit v EU.;-D

+4/0
10.3.2013 10:31

J24i47ř52í 36V97l26a51c69h 7372525812

Problém je, že běžný člověk neví jak jaderná elektrárna funguje, a jelikož je líný někde si to najít, tak je jednodušší poslouchat nejrůznější aktivisty. Kteří o tom ví ještě méně než on, ale jsou daleko víc slyšet než odborníci...

+3/0
10.3.2013 9:11

J45a88n 20N94o22v45á30k 3395753616269

běžný člověk nepotřebuje vědět jak funguje jaderná elektrárna, nepotřebuje vědět jak funguje proudový motor, nepotřebuje vědět jak funguje počítač... Běžný člověk zpozorní ve chvíli kdy vidí že v Japonsku "bouchl reaktor" i když předtím od odborníků slyšel že je to prakticky nemožné, potom se nemůžete divit že se přikloní na stranu k těm kteří říkaly "že se to stane..."

0/−2
10.3.2013 9:41

V26l51a21d53i68m77í54r 93W89a12g90n87e52r 4938175888

Máte pravdu, pokud ovšem člověk demonstruje za zákaz něčeho, měl by se alespoň trochu zajímat o daný problém. A pokud jde o rizika a negativa, tak tam to srovnání je kruciální: http://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/vladimir-wagner-nejen-pri-posouzeni-rizika-je-nejdulezitejsi-srovnani .

+1/0
10.3.2013 11:20

J74a22n 34N39o77v23á60k 3925733136749

Jenže tady byla řeč o běžných lidech.. nikoli o demonstrantech. A běžnému člověku je v podstatě jedno jak se elektřina vyrábí dokud ji bude dostatek v zásuvce (a dokud se nebude muset bát vylézt z baráku kvůli znečištění či radiaci. :-) )

+1/−1
10.3.2013 12:23

P89a31v74e79l 97O19d61r30a36z83i86l 6714819907820

Běžený člověk je NIMBY.

0/0
11.3.2013 8:41

J58i91ř42í 96V31l51a28c38h 7402635632

Jistěže to nepotřebuje vědět. Bohužel mu pak na nos navěší bulíky úplně každý...

Šance že malý meteorit trefí přehradu, rozboří hráz a voda zatopí město pod ní je také prakticky nulová. A když se to pak stane, budou lidé protestovat proti přehradám jako "nebezpečným a rizikovým", protože se to může stát zase? Elektrárna byla ok, zemětřesení odolala lépe, než se očekávalo. Jenom s tak velkou vlnou tsunami se prostě nepočítalo a veškeré problémy se odvíjely od toho.

+2/0
10.3.2013 12:23

D36a86v48i38d 60Š60a94f74r79á13n68e37k 5207894427413

Pokud se něco může pokazit, tak se to pokazí. Celá věda, víc v tom nehledejte. S tímto vědomím se dají jaderky stavět do neosídlených oblastí bez většího rizika. Tyhle oblasti ale v Evropě nebo Japonsku neexistují.

0/−2
10.3.2013 12:06

R85a61d90o35m61í56r 86K40r11u11p41i15č52k48a 9124452480435

Francouzsti protestujici jsou vskutku primitivove non plus ultra. Drzet minutu ticha za obeti tragedie, kdyz pri ni zadne obeti nebyly, to se jen tak nekomu nepodari.

+11/0
9.3.2013 23:19
Foto

P55e35t43r 87K54o35m21i86n25i12k 6552334145858

Nesmite věřit všemu co Vám iDnes napíše..

0/−1
10.3.2013 8:22

J18a86n 52K77ř72í38ž 6745393605978

............proč?

0/0
10.3.2013 9:17

D58a62v69i36d 63Š65a91f71r55á86n16e52k 5737454987493

Ten počet obětí jaderných havárií roste s časem. Osobně nevěřím tomu, že v případě Fukušimy žádné nebyly. Například není znám osud likvidátorů, kterým natekla radioaktivní voda do bot a museli být hospitalizování. Osobně se nedomnívám, že si užívají bezproblémový život, pokud tedy vůbec žijí.

Japonci dále nejsou takoví primitivové, jak píšete, aby nedokázali odhadnout rozsah havárie v případě méně příznívého směru větru.

0/−2
10.3.2013 12:15

P68a70v37e54l 76O36d28r21a39z24i91l 6694709267590

Typický vransen. Neví nic, ale bude klepat jak Kelišová.

Ti dva, co šli do vody v keckách, nikdy nebyli v ohrožení života.

0/0
12.3.2013 11:19

J13o36s55e75f 61M33i55k74o91v66e22c 5247843308806

Proč novináři nenapíší, kolik lidí zahynulo při té jejich "jaderné katastrofě"? Ona "0", tedy nic, není dost mediálně zajímavá. A napsat, že přes veškeré živelné pohromy vlastně bezpečnostní opatření, určená především k ochraně lidí, splnila svůj účel, to by asi pisálkům naskočila vyrážka.

+14/−1
9.3.2013 22:53

T98o14m36á38š 34Z69e88m70a14n 3815368504245

Nebezpečnost jevu je nepřímo úměrná povyku médií, který vyvolá.

Ptačí chřipka x normální chřipka

Jádro x ostatní zdroje

Legální zbraně x zločinci

Globální oteplování x následky boje s ním.

+5/−1
9.3.2013 22:59

J33o50s98e11f 84M69i55k49o47v88e33c 5877453258616

A ještě jedna zajímavá věc. Čím větší exot, tím víc sympatií u novinářů. Tady je to úměra přímá.

+4/−1
9.3.2013 23:04

M62i19c23h13a36l 19C43h92a65l43u86p35a 6428460849703

To, že nikdo nezemřel ještě neznamená, že to není katastrofa. Třeba při povodních taky nemusí přímo umírat lidi. Tuneláři od roku 89 taky nikoho přímo nezabili, ale ty škody jsou možná mnohem většího rozsahu, než kdyby pár lidí umřelo :-).

0/−2
10.3.2013 10:52

D79a96v14i59d 67Š26a22f23r98á59n34e59k 5667464157463

Protože to Japonci nezveřejnili? Protože umrtí na leukemi x let po havárii nejsou důsledkem havárie?

0/−2
10.3.2013 12:23

M34i73l18a51n 71K22o46i87š 4247162161440

Japonci moc na výběr nemají. Jelikož nemají téměř žádné vlastní zdroje fosilních paliv (uhlí, ropa, plyn,....).

Takže ať tak či onak, Japonsko má jedinou možnost jak být energeticky nezávislou zemí - provozovat jaderné bloky.

+7/−1
9.3.2013 22:32

T51o82m29á16š 10B14u61ž17e48k 3206120947929

Odkud tu elektriku chtějí brát? Aby se neplatila zlatem.

+5/0
9.3.2013 22:30

T10o89m37á58š 18Z42e98m95a81n 3885188714765

Normálně - ze zásuvky;)

+5/0
9.3.2013 22:56

D29a18v83i66d 71Š52a19f16r77á57n76e14k 5537654427523

Tuším, jeli komplet bez jaderek pár měsíců a kupodivu je to nijak neruinovalo.

0/0
10.3.2013 12:34

S38t85a62n16i55s77l22a55v 60P65ř96i72b45y54l 1109408971376

že zahynulo pár tisíc lidí kvůli vodě - taková lapálie

ale minutou ticha uctívají "oběti" fukušimské tragédie :-/

+7/−1
9.3.2013 22:29

D36a42v98i63d 52Š39a51f83r93á22n78e80k 5147884427633

A to si normálně představte, že zemětřesení v oceánu na rozdíl od stavby v seismicky aktivní oblasti nedokážete ovlivnit.

Dál bych ještě podotkl, že žít u pobřeží je vaše svobodná volba a oni vědí o co jde. Že vám ale za barák prdnou jaderku, protože ve městě ji nikdo nechce, s tím nenaděláte nic.

0/−1
10.3.2013 12:33

V38á60c31l19a70v 72K39a71š21p21a86r 4214434412135

Ted jsou chytří!

+1/−4
9.3.2013 22:16

P75e73t54r 38N15o20v39o31t20n75ý 3143935270421

Demonstrovalo 15 tisíc Japonců ze 127 milionů ? Taková demonstrace nestojí ani za řeč.

+8/−1
9.3.2013 22:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.