Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ústavní soud: Z amnestie by neměl těžit ten, kdo proces zdržoval

I když Ústavní soud odmítl projednat stížnost skupiny senátorů proti druhému článku prezidentské amnestie, konstatoval, že obecné soudy by při rozhodování o zastavení jednotlivých kauz mohly zohlednit případné vyhýbání se stíhání ze strany jednotlivých obžalovaných.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M42a48r40t15i76n 70P46e88t56r57z22i56l96e58k 5565184664365

zbavuje se stat svych povinosti?

stat jako zrizeni ma sve povinnosti vuci obyvatelum,povinnosti ktere vyplyvaji z jeho existence a kvuli kterym takoveto zrizeni vubec vzniklo.

v posledni dobe mne vsak vyroky politiku presvedcuji,ze jim jde spis o to,jak za svou nekvalitni praci svalit vinu ci trest na obyvatele CR.

posledni pripad,amnestie v druhem clanku.

obhajoba,ze po osm let vedeny proces je ostudny je zaroven poukazanim na velice spatnou praci nasich politiku i presidenta.nebot president jmenuje soudce,politici schvaluji zakony podle kterych se tito ridi.a za tuto jejich nekvalitni praci byli potrestany desetitisice lidi,kterym abolice v podstate vzala sanci na spravedlivy proces.

poukazovani na to ze amnestie je plne v pravomoci presidenta je v pripade zastaveni trestnich rizeni podle mne jak vysan z palce.rozumim tomu,ze je amnestie vyhlasena na ciny v nihz jiz vyrok soudu padl,ale zastavovat trestni rizeni,v nihz jen mohu tusit rozhodnuti soudu(vysi trestu) a zaroven vedet ze pocet poskozenych(cekajicich uplne stejnou dobu ) timto rozhodnutim,bude nasobne vyssi nez pocet obzalovanych.

0/0
9.3.2013 12:23
Foto

P34e34t45r 23Š38m17e54j86k16a43l 9525270658307

Když se kanálem blíží velká voda, krysy se zapletou ocasy a vytvoří tak velkou kouli, která už nemůže být odplavena.........ačkoliv jsem přesvědčený, že většina soudců, politiků, lobistů, policistů....a další divá zvěř v českých luzích o tom nemá ani potuchy, chovají se instinktivně stejně.....:-)

+3/−1
8.3.2013 19:10
Foto

A68l18e71š 21P33r70e59s81l51e41r 5214304541492

Ještě že nikdo nechce přezkoumat causu, jak se Mladá Fronta, někdejší svazácký majetek, co měl připadnout státu, ocitla v soukromých resp. německých rukách. Zeptejte se "komentátora" Martina Komárka, jak to tehdy bylo a v čích kapsách peníze za její prodej zůstaly. To se to dneska píše, co zase Klaus vyvedl, že, páni redaktoři?

+4/0
8.3.2013 18:27

J85a72n 49Š93v55á76b 3976247338844

Ptejte se Páně Klause.On vám to vysvětlí;-D

0/0
9.3.2013 8:52

P40e73t77r 52C45h10v75á27t50a67l 4682892250144

No, zajímavý je odstavec 40.... dá se chápat i tak, že si US nechce pálit prsty, ale říká, že má pochopení pro ty, kteří jsou amnestií poškozeni a ztrácí důvětu v zákon...čili US chápe amnestii jako amorální a podlou...:-P

+1/−1
8.3.2013 17:56

M89i10c16h65e25l 73P11e14t45r93u15c64c11i40a96n21i 8804815456322

Ústavní soud: Z amnestie by neměl těžit ten, kdo proces zdržoval

Je hezke to takhle zduvodnit, jenze US radsi dal od toho ruce pryc.

+4/0
8.3.2013 17:47

M27a77r93e61k 66Z28e55l79e56n75y 1956506718723

co treba zmenit system tak, aby se vyhybani soudu nevyplacelo... takove pohrdani soudem a hned flastr za to by mozna bylo velmi ucinne opatreni... jen chtit

+6/−1
8.3.2013 17:31

J75o14s19e38f 34S17o80k50o72l 2710869292369

tohle je chabé, takové moc komo

rozcupoval by to každej soud mimo čr

+1/0
8.3.2013 17:43

Z74d22e14n72ě63k 35N23u72t92z 3884348826796

Zkuste si nepřijít k soudu, i když jste jen předvolaný svědek. jak Vás budou hned nahánět..... jenže tady o žádné vyhýbání soudu ve skutečnosti nešlo. ty lidi byly krytí svými spolupachateli z nejvyěěích míst. A tak to je. A ta anestie je jen vrcholkem týhle mafiánské společnosti.

----- Leckterý hlupák se dodneška za Pravdu hádá,

pravdy se ovšem v těch řečičkách nedobereš,

jistě, že na světě nakonec zvítězí Pravda,

ale až dokáže to, co dokáže Lež,

často je k mání vodky jen půl litru na tři a ani nevíš, s kým dneska přenocuješ, někdo tě vysvlíkne, řeknou ti, že ti to patří, a dřív, než se naděješ, nosí tvé kalhoty... Lež .... z kerýho roku že ta stále platná písnička je?

+4/0
8.3.2013 17:43

M50i83c36h51e42l 47P45e54t60r49u44c83c41i72a58n50i 8724835326422

Aha, takze Bartak byl na DC v tenise tez kryty, jen se zapomela na to upozornit CT. ;-) Coz Janousek na to sel odborne, nechal si vyoperovat rovnou mozek. Jen by me zajimalo co mu tam jeste, krome tech 52 stehu, zustalo.

+1/0
8.3.2013 17:53

R20o74b39e82r14t 19P30r45a97ž63á10k 4468746975930

Ona v zákoně opatření jsou. Vazba, předvedení eskortou. Jen je využívat.

+1/0
8.3.2013 21:27

J57i83ř46í 13M48a84c89e84k 3625395254881

Amnestie musí být přezkoumatelná! Představte si, že by se prezident teoreticky rozhodl dát amnestii úplně všem vězněným, včetně všech nebezpečných vrahů. Tím by došlo de facto k naprostému zhroucení státu. Proti tomu musí být nějaká obrana!

+3/−3
8.3.2013 17:02

J68i22ř52í 54L50i51e17t90a42v63e66c 8193159353789

Proč si myslíte, že by propuštěním vrahů došlo k zhroucení státu?

+3/−1
8.3.2013 17:48

M30a66r39e73k 20K36r60o86l71l 5471572430260

To už tady bylo hned po revoluci. A nic se nezhroutilo

0/0
9.3.2013 15:53

A67l81a98n 67K16i80e59s17l77i47n16g58e19r 2351944158389

Podle ústavy může.

0/0
9.3.2013 20:36

J94i60ř41i 93F57o31j94t 6302201630886

Neviditelná ruka trhu tunelářům nepomohla a tak to do své ruky vzal Klaus.

+15/−4
8.3.2013 16:17

E90d84u24a76r40d 79B40l55a90z28e61k 1703190215485

hlavne ze viditelna ruka statu - rizeni politiky a ourady... funguje... (zdravotnictvi, drahy, soc system...);-D A dle vas  99% ostatnich sluzeb a vyroby a dopravy a a a a a. ......, nastesti soulromych, nefunguji??? 8-o

+4/−1
8.3.2013 16:58

J71a66n 39M76a52c18h34a41c97e34k 1906721759692

Sice se tu se mnou nebude vetsina lidi souhlasit, je to videt ze vsech tech prispevku, protoze nasi lidi maji tak radi zjednodusene reseni, mit na koho hezky ukazat prstem, rict ty za to muzes a hudra do hospody na pivko, protoze u toho se nemusi premyslet... Ale ja se za tuhle amnestii na prezidenta vubec nezlobim. Zlobim se na nase soudy a soudce, protoze nebyt schopny odsoudit nekoho za 8 let je neuveritelne!Vymluvy na to ze clovek uprchl (no a? odsoudit v nepritomnosti). Jakto, ze v jinych zemich to jde a u nas ne? Jakto, ze soudce muze vesele roky odrocovat zavazne kauzy a absolutne nic mu nehrozi???

+10/−3
8.3.2013 16:02

M71a55r48t65i59n 56K51v85e48t55k45o 8133291245289

Zapominate na pripady, kdy k odsouzeni doslo, a to dokonce nekolikeremu, jenze odsouzeni se odvolali, vyssi instance ma tu blbou moznost puvodni rozsudek zrusit a vratit vec zpatky k novemu projednani a tak se da pomerne dlouho oddalovat konecne rozhodnuti. Navic jsou pripady, kdy jenom obvinene dostat v jeden cas pod jednu strechu je dost problem. Nas soudni rad je plny klicek, kterych mohou pravnici vyuzivat k oddalovani soudniho rizeni, uz jenom ten fakt ze obvineny se musi mit moznost seznamit se spisem, ale nikde neni napsano jak dlouho mu to muze trvat. Vezmete treba Ratha, ten kdyz rekne ze mu bude trvat 2 roky nez to vsechno precte tak se proste dva roky nic dit nebude, ani nemuze, protoze on na to ma pravo. Rict smahem ze kdyz to trva 8 a vice let je chyba soudniho systemu je vyrazne zjednoduseni a zkratka, kterou nalepkujes sam nase lidi. Kazdy pripad je jiny a neda se pausalne rict, ze je vzdy vina na strane soudu.

+5/−2
8.3.2013 16:19

D30a61v62i11d 39N75e67b48e53s77k51ý 8267511199111

Myslím, že Jan Macháček na vracení věcí zpátky k novému projednání nezapomíná. Vždyť to je přece zrůdnost. Vyšší instance má rozsudek potvrdit nebo změnit, ale ne podílet se na protahování řízení donekonečna. Dostat obviněné v jednu chvíli pod jednu střechu také není žádný problém. Vyhýbání se soudnímu jednání je vazební důvod.

Všichni čeští tuneláři jsou naprostí žabaři proti Madoffovi a všechny jejich kauzy jsou proti Madoffově kauze triviální. Přesto mezi odhalením Madoffových podvodů a jeho pravomocným odsouzením uplynulo jen několik měsíců.

+3/0
8.3.2013 16:32

M13a86r47t66i86n 63K46v28e48t71k96o 8103211895209

Pornavate neporovnatelne. Nas a americky soudni system jsou dva naprosto odlisne svety. A trochu mozna i zamerne nerikate plnou pravdu. Madoff se priznal a nedvolal se a pokud se dobre pamatuji tak dokonce spolupracoval, coz je jev u nas nevidany. Jiny priklad z USA jsem zaregistroval tento tyden a tim bylo odsouzeni Kozeneho kamose a tam to myslim trvalo hned nekolik let. Tezko muzete zavrit do vazby nekdo za to je treba v dobe stani opravdu nemocny a s poctem obvinenych roste pravdepobnost, ze se to stane. Myslim, ze obecne mame tendenci tyto veci videt cernobile, ale neni to tak jednoduche, jak se to muze na prvni pohled zdat. Souhlasim ze by se nemelo jit odvolavat do nekonecna, coz tusim take nejde, ale mame pravidla jaka mame a musime se s tim naucit zit, pri kvalitni praci dnesnich zakonodarcu bych se dokonce snad radejii i vystrihal volani po zmenach, protoze jsou nasi borci schopny dodrbat i tento zjevne spatny system jeste vice nez je.

0/−2
8.3.2013 17:01

J92o61s81e55f 58H78á54j68e56k 4559528347851

Ústavní soud se chová jako slizký had a chytrá horákyně zároveň - jestliže amnestie podle něj platí v plném rozsahu tak, jak je formulována, tak "nějaké soudy" v žádném případě nemohou určovat, kdo bude amnestován a kdo ne z těch, kteří pod amnestii spadají...

Ústavnímu soudu se do amnestie jaksi "nechce" zasahovat, tak "vypotí" "právní radu" - paskvil, který ale nemůže z právního hlediska nikdy obstát, obhájci obviněných se mu vysmějí, soudy vyhrají, a stát pak těmto "poškozeným amnestovaným" ještě vyplatí sto tisícové náhrady za prohrané soudy...

Ale možná o to jde - je to hloupost "povolaných" nebo úmysl?

+4/−1
8.3.2013 16:02

J12i58ř26í 74S27v10i11t67á60k 6126713197287

Proboha co jste čekali že ÚS zruší amnestii to by museli rozhodovat soudci od někud z jiné galaxie protože současní jsou všichni mezi sebou provázáni ať už spolu studovali nebo jsou vázáni kmotrům. Jen člověk veskrze spravedlivý by mohl doufat že amnestie nebyla ušita přesně na míru lidem kteří si nakradli obrovské majetky a teď by o ně mohli přijít to je nemyslitelné v tomto státě kde netuneluje jen bezdomovec protože se k tunelům nedostatne.

+7/−1
8.3.2013 15:50

J58a75n 63Š72e88s14t11á35k 3398799289504

nejen provázaní atd, ale ke všemu jsou někteří prostě hloupí, protože se dostali na rudá práva z protekce a stejně tak vystudovali jen to, že za všech okolností je třeba udržovat mocenskou pozici KSČ - budete-li mít chuť, podívejte se jak brněnský městský i Krajský soud pomáhaly primátorovi Onderkovi šikanovat jednu občanku - teď to sice Nejvyšší soud zarazil, ale kdo té ženě nahradí víc než 4 roky útrap?

http://sestak.blog.idnes.cz/c/324942/Na-velezradu-je-spis-primator-Onderka-a-par-brnenskych-soudcu.html

+3/−1
8.3.2013 16:23

P96a20v91e93l 84O83d41r14a67z72i78l 6254519577850

To je kašparáda, pokud je někdo stíhán jako uprchlý, nemá se toto stíhání započítávat? To je ale BLBOST.

Navíc, z amnestie z podstaty věci tak nějak čerpají ti, kteří něco provedli = byli pravomocně odsouzeni.

Abolice se týká lidí odsouzených nepravomocně, či neodsouzených vůbec, takže je fuk, jestli kdo zdržoval, či ne. Aktuálně jde o nevinné lidi a tak na ně má pohlížet i ÚS.

+3/−1
8.3.2013 15:35

M13a17r43t45i17n 37K58v76e86t18k53o 8823431165379

Bohuzel musim souhlasit, Klaus, nebo kdo to vlastne napsal, holt neni zadnej blbec a naformuloval to tak aby se v tom nedalo neco vystourat. na druhou stranu pokud chtel skutene zastavit rizeni, ktera se neumerne vlecou, stacilo tak napsat ze se zastuvuje u kauz kde nepadlo do 8 let zadne rozhodnuti soudu a bylo po probelmu, u vetsiny traskavych kauz rozhodnuti padlo jen nenabylo pravni moci, jelikoz se jedna ci druha strana odvolala

0/−1
8.3.2013 15:43

P36a94v52e85l 23O97d75r38a80z82i30l 6214189667800

Ano, třeba tak.

0/0
8.3.2013 19:42

V77l88a57s98t42i61m59i63l 76Š92t21r17u83m59f49a 5755130555906

Jo psal jsem o tom v jiné diskuzi. A tady vám to taky napíšu. :D

Pan prezident přesně před osmi lety zpomalil celou justici. A to tím, že se snažil dosadit svý lidi do Ústavního soudu a to mu senát zamítl, kvůli pochybné minulosti a bývalý Prezident Klaus pokoušel se opakovaně prosadit stejný lidi. No nic naplat, takže senát navrhl taky nějaké klasické soudce a on je opět všechny odmítl. Takové čachry se děli před osmi lety. Takže 2 roky fungoval ústavní soud jako nekompletní. A rok působila klasická justice bez posily. Co z toho plyne? do 8let už získal plnou kontrolu nad tím co kde kdo a jestli něco. Po osmi letech ale neměl pod kontrolou justici a proto neví kdo byl obviněn a proto se týkala amnestie těchto případů starších 8let. :D Samosebou teorie, ale je možné, že je v tom něco pravdy....:-P

+3/−3
8.3.2013 15:28

J85i69ř71í 67Š23e79j75n79o48h91a 4302233594113

Pokud jsou soudci kompetetntní, tak by to logicky měli udělat  i bez  názoru ústavního soudu. V té kompetentnosti ale asi bude ten problém.

Proto taky ty případy trvaly  8 a více let.  A jestli nějaký zákon brání odsouzení uprchlého, tak  mohli dávno zatlačit na  naše líné a  neschopné poslance, aby změnili  zákon.

Když jim šlo o vlastní platy, tak se ukázalo, že  pro ně nic není překážka ;-D

+6/−5
8.3.2013 15:03

K57a37r69e62l 32F96u70k55s26a 3634380240643

Nikoliv. Pokud se Zeman vyjádřil, že to protahování bylo zejména tím, že se pachatelé vyhýbali, tak to povětšinou nekompetentností nebude.

+5/−2
8.3.2013 15:14

M23a77r26k16é36t98a 10Ž81e30m38l22i53č52k51o75v89á 1914180793403

Se svědeckou výpovědí před soudem, jsem se dostala až po 9 letech průtahů ze stran obžalovaných a jejich obhájců. Protože žalovaných bylo 15, byl to dostatečný počet na prodlužování do nekonečna. A soudce s tím nemohl dělat naprosto nic.

+5/−1
8.3.2013 15:25

O40t14t21o 57H55a89l95í88ř 9383427118156

Jste naivní jako jehně. Proč by zákon, zejména v minulosti, poslanci z ODS měnili? Vy myslíte, že tohle bylo v zákoně náhodnou chybou?;-D

+2/−1
8.3.2013 16:05

P89a81v15e34l 32O37d91r98a93z86i78l 6204629357320

Víte, Otto, uprchlého odsoudit lze. O čem tedy prosímvás píšete?

0/0
8.3.2013 19:40

R95i87c34h87a50r83d 70P23ů47ž87a 9340979560688

jinými slovy, státu se za ty roky nepovedlo zjednat spravedlnost pomocí všech prostředků a vynaložením financí z daní, ale může to zkusit každý jednotlivec na vlastní triko a jistě uspěje. Docela trapné, nezdá se vám?

+7/−2
8.3.2013 14:23

J69i77ř19í 80Š66e63j56n61o47h56a 4892123884573

To máte pravdu.

Věříte  ale, že  všehoschopný podvodník nemyslel na  "odklonění"  naloupeného majetku ?

Docela naivní, nezdá se  vám ?

+2/−1
8.3.2013 15:06

P35e78t87r 29N63o90v12o12t58n32y 4489795672844

soudci by ale měli vědět, že jestliže v trestním řízení se domáhali poškození marně spravedlnosti, tak  v občanskoprávním to bude ještě horší. a To nemluvíme o tom, že poškození musí zaplatit soudu procento z vymáhané částky ( a stejně se spravedlnosti nedomůžou). Ministr spravedlnosti sice slibuje, že stát od poplatků ustoupí ( mislostivě), ale to je jen hašení pořáru dávno po tom, co stodola shořela.

+13/−3
8.3.2013 14:23
Foto

N26i98k44o85l 17S37y80r49o90v85á64t77k63o36v20á 5255167839309

Zajímalo by mě jakým způsobem stát "odpustí" poplatky poškozeným amnestí. To vydá zákon nebo jak? Jinak o částkách které by měli poškození zaplatit při občansko-právním sporu jsem psala už v lednu tady http://patorkova.blog.idnes.cz/c/314280/Okradli-te-obcane-Zaplat.html

+2/0
8.3.2013 14:58

J24i60ř10í 41Š43e94j66n20o43h97a 4302613134723

Stodola dokonce shořela  mnohem dřív, než bychom potřebovali.

Cožpak věříte,  že mazaný a všehoschopný podvodník nemyslel na  "odklonění"  naloupeného majetku ?

Docela naivní, nezdá se  vám ?

Poškození nevymohou vůbec nic. Jediný rozdíl je, že amnestovaní zloději teď mohou svá Ferari napsat na  sebe.  Nikoliv na  synovce, jak todělali doteď ;-D.

+5/0
8.3.2013 15:10
Foto

N54i59k88o34l 51S32y31r71o19v78á53t42k55o62v30á 5615667469829

Bohužel smutná pravda :-/

+2/0
8.3.2013 15:14

M11a14r58t15i83n 37R12o86s23o29l 4480593512691

"poškození mají vždy možnost uplatnit nároky v občanskoprávním řízení" .. nepotřebují k tomu ale poškození rosudek o vině ze zastaveného soudního řízení? Pak je to nesmysl: mají možnost, pro kterou nemohou získat podklady!

+1/−5
8.3.2013 14:18

O20n52d92ř22e93j 54R80ů57ž68i10č21k16a 3911717452485

Nepotřebují.

+1/0
8.3.2013 15:26

P33e28t76r 28T56y19č33k96a 6315862679302

Ano. Přesně to tam měl napsat Klaus: Do doby délky trestního řízení se nezapočítává doby kdy se obviněný sám trestnímu stíhání vyhýbal.

+15/−1
8.3.2013 13:59
Foto

J27a23r14o94s25l40a68v 49K11y22s17e93l23á90k 9605646917889

Klause nezajímalo nic jiného,než osvobodit svoje partnery co také nerozlišovali

špinavé peníze!Ať je co chce ale není blbec a přesně věděl co dělá.Jen ten "hloupý"lid a jeho reakci asi podcenil!

+15/−7
8.3.2013 14:21

J81o30s38e53f 29Č37e52r59v96e73n14i68c92k27ý 9359344471453

No, tohle klidně mohli zohlednit soudci, kteří o propuštění díky amnestii rozhodovali. I bez toho, aby to bylo výslovně v amnestii uvedeno. Asi by nebyl problém, aby si to ti soudci obhájili. Ale oni to ani nezkusili.

+10/−1
8.3.2013 14:33

M13a88r29k33é51t28a 34Ž29e32m60l87i87č69k32o83v24á 1914540393653

R^

+2/0
8.3.2013 15:26

M58a21r16t43i19n 39K94v81e84t63k44o 8253261565949

To je prave to ze nemohli, ta formulace je nestastna a je bohuzel az prilis jasna, ze si ji soudce nemuze vykladat po svem. Rekl bych ze uz je stejne pozde bycha honit. At uz to byl umysl nebo slendrian uz s tim nikdo nic neudela, ti lide jsou venku, bez trestu a poskozeni ostrouhali. Neverim ze se kdy podari zjednat napravu teto krivdy. Bude zajimave sledovat jak se odpovedni politici budou snazit alespon zmirnit dopady teto chyby. Jednou moznosti je zakon o prokazani puvodu majetku, poslat nasledne na amnestovane kontorlu a pokud neprokazi a nedolozi ze majetek ziskali za radne zdanene penize, pak je stihat pro danovy unik, majetek zabavit a z vynosu jeho prodeje odskodnovat poskozene. Je to hodne krkolomna uvaha, ale je to jedna z moznych cest. boduzel v tomto state nema nikdo zajem na necem takovem, protoze by se to ve finale mohlo obratit proti samotnym zakonodarcum. Prestava me to uz u nas v kocourkove bavit, nejsme schopni nic udelat poradne. Podivejte se na inauguraci, 3 vety nejsou schopny napsat spravne, to se potom nedivim ze zakony vypadaji tak jak vypadaji.

+1/−1
8.3.2013 15:32

J97o70s55e95f 90Č18e25r47v33e36n55i55c78k49ý 9709664471453

Vy myslíte, že ty věty do protokolu k podpisu slibu prezidenta psal nějaký politik?

0/0
9.3.2013 16:31

H77o22n28z74a 36B77o22b62u75l17a 9266279783579

Že by přece jen měl ještě nekdo zdravý rozum?8-oR^

+9/0
8.3.2013 13:56

P73ř50e98m59y57s39l 22Č18e62r22m44á86k 4238481865

No. Nevím jestli už není pozdě. :-/

+6/0
8.3.2013 14:11

M65a46r40e18k 69H69r77u54b37y 6147182591238

Rozum nestaci, jeste je potreba odvaha - US ji zrejme nemel dost Rv

+3/−3
8.3.2013 14:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.