Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový majitel pozemků pod domy v Praze 4 hrozí obyvatelům jejich demolicí

Obyvatelům několika novostaveb v Zeleném údolí v Praze 4 hrozí, že přijdou o své bydlení. Vlastní sice byty, ale pozemky pod domy už nikoli. Ty loni poměrně lacino koupil pražský právník Vlastislav Andrš. Zdejším obyvatelům měl v plánu je draze prodat. Protože však nechtěli, pohrozil jim, že nechá nové domy soudní cestou zbourat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P42a69t42r74i55k 79Š95e12b84e43s87t94a 4223382156665

poslední křeč člena buňky ODS Praha 4 ;-D;-D;-D

Toho bych se už nebál...

0/0
7.3.2013 21:34

P67e87t80r 90K69o69s 1695942160

Problém je, že v tomto systému podporujícím parazity všeho druhu není takováto spekulace trestná. Já bych mu dal demolici. Na něm je vidět, že nemá představu o hodnotě výsledků lidské práce, jeho práce smysluplná není, nevytváří žádný produkt nebo užitek.

0/0
7.3.2013 20:30

J58i86n82d63ř13i91c15h 64Š32k67o62p90e45k 4795631550745

Koukám další solidní developer

+1/0
7.3.2013 18:54

P21a68v87e24l 30O42d82r62a49z34i47l 6914609727980

Časová souslednost:

2003: staví se domy na pozemcích státu. Lidé kupují byty.

2012: pozemky pod domy kupuje Andrš.

Mě z toho vyplývá, že Andrš pozemky koupil výhradně za účelem spekulace s tím, že z majitelů nemovitostí vytříská násobně víc, než zaplatil. Bez ohledu na to, proč pozemky nekoupili ti, kdo na nich bydlí, takovému chování neříkám podnikání, ale svinstvo :-)

+7/−1
7.3.2013 17:08

P71e78t49r 31J19a28n30o39š 6950897565151

Je to vycuranost, jenze asi na obou stranach. Pokud to nekdo koupil, nekdo to musel i prodavat. A je otazka, jestli prvne neoslovil ty co ty byty maji, ale moc se jim platit nechtelo tak to strelil vyssi nabidce.

0/0
7.3.2013 17:25

P46e13t76r 52J11a36n23o94š 6580367275431

Ted koukam ze to byly statni pozemky, tak zbytek asi doplatime z dani, urednici sice asi pochybili, ale zodpovednost za to ztezka ponesou:-/

0/0
7.3.2013 17:30

J65i49ř79í 49P51l79a26v39s17k89ý 9900726101239

nakup za ucelem dalsiho prodeje, nebo chcete li spkeualce, NENI nic spatneho ... naopak, je to naprosto racionalni a logicke chovani.

+1/−3
7.3.2013 17:34

P34e64t92r 47K58o28s 1405842760

No to snad ne, nákup za účelem dalšího prodeje bez přidané hodnoty není nic jiného, než parazitování, nevytváří žádný užitek.

0/0
7.3.2013 20:34

J25a45n 57L93u90k33á58š 7147233523312

Timhle byste zakazal i velkoobchod. Nicmene v tomto pripade se spise jednalo o nakup za ucelem vydirani za ucelem dalsiho prodeje.

0/0
7.3.2013 21:00

P86e53t78r 49J88a53n19o40š 6750397235841

No na druhou stranu to asi nebude tak horke. Je to cca 200tis na byt nebo 3,5m na dum s cca 18 byty. Pozemek pod rd by je stal o hodne vic a taky ho musite koupit pred zahajenim stavby a nespolehat se ze za x let bude malem zadarmo.

+1/−3
7.3.2013 16:19

P79a10v23e88l 39O65d87r68a25z34i63l 6134339167320

No vidíte, prkotina, nějakejch 200 klacků na byt a kdyby tam náhodou někdo něměl zbytečnejch 200 tisíc, tak to zalepí Petr Janoš, že?;-D

+2/0
7.3.2013 17:01

P32e47t82r 40J86a58n56o90š 6460217235961

No v Praze novostavbu bytu pod 2m ztezka poridis, tj je to 10%.

Ja si svuj pozemek pod dum uz koupil, tj tvou nabidku na odprodej tohoto musim s diky odmitnout :-P 

A jen tak mimochodem, nikde nepisou o jakou rozlohu se jedna, ale cast tech penez jiste vlastnici maji (aspon v r. 2002 pocitali ze to koupi za 2850kc/m) tj jiste si to hodili do banky aby omezili vliv inflace vid? 

Spis ted je to boj na jake castce se domluvi nez o bourani. Jedni kopou za cenu pred 10 lety, druzi za co nejvyssi. Muj boj to ale neni.

0/0
7.3.2013 17:19

J69i73ř31í 54D11v85o32ř71á24k 7901200687731

Pořád dokola - viníkem je ten právník . CO PROVEDL ? Koupil pozemky od toho, kdo mu je nabídl, samozřejmě se záměrem na nich vydělat. To trestný čin není. Ale co už trestný čin je, že STÁTNÍ ÚŘEDNÍCI mu tyto pozemky k prodeji nabídli. Proč a zda s nějakým osobním zájmem, to už je jedno. Ale hledáte-li skutečného viníka, tak je to právě ten ÚŘEDNÍK !!! A pak samotní majitelé bytů, že si před nákupem sami neověřili na katastru nemovitostí, jak to s tím pozemkem je. To je taková DAŇ ZA BLBOST. Ten právník samozřejmě věděl, co dělá a proč to dělá, ale žádná spekulace není trestná. 99 % z vás všech, pokud by jste měli tu možnost, udělá to samé a je to naprosto v pořádku. takže nadávejte, zvracejte, ale na správném místě.:-)

+2/−3
7.3.2013 16:06

J57o64s62e71f 29V24o46m64á47č85k18a 5373554813964

Ano, není to trestné, ale je to nemorální. Pokud bych měl tu možnost, tak to neudělám, stejně jako neukradnu něco, pokud bych věděl, že mě nikdo nechytí. A myslím, nebo spíš doufám, že podobně by se zachovalo více než to 1 % lidí... Každopádně s tím úředníkem máte pravdu, ale to je jiná kapitola.

+5/0
7.3.2013 16:10

J30i52ř31í 52D27v51o89ř98á50k 7121180127471

Samozřejmě, že si lžete do kapsy. Udělal by jste to, protože každý člověk se snaží levně koupit a pak se ziskem prodat. Je úplně jedno, jestli vajíčka ve slevě, a nebo pozemky . Nějakou falešnou morálku do toho nepleťte , ta s tím nemá co dělat. Ti lidé také s vidinou, jak je to "výhodné" ty byty koupili, aniž by si na katastru během nahlédnutí na webu zjistili, jak to je s pozemky. A že "v dobré víře" ? Ano, pokud by to byl podvod, tak se mohou soudit, ale ten právník žádný podvod neudělal. Prostě nakoupil a nyní chce logicky svou investici zhodnotit. A že je ten úředník "jiná kapitola" ? ne, právě u toho úředníka to začalo a vzniíklo, ten je samotnou PODSTATOU a jediné, co je částečně možné, že mohou lidé zažalovat toho jmenovitého úředníka, za kterého nese odpovědnost stát. Ale ta šance, že by vyhráli a stát jim zaplatil jejich vícenáklady je mizivá.

0/−7
7.3.2013 16:21

J83o59s17e56f 72V71o23m11á91č37k73a 5913984603144

Nelžu si do kapsy - ano, snažím se levně koupit a se ziskem prodat, ale zároveň se snažím při tom nikoho nepoškodit. To nemá co dělat s falešnou morálkou, ale zcela obyčejnou morálkou - prostě nepolepšit si na úkor někoho jiného. A nevidím na tom nic divného.

Úředník je jiná kapitola v tom, že to umožnil, ale nemá vliv na morálku a chování současného majitele.

+6/0
7.3.2013 16:30

J36i44ř46í 72D40v49o74ř92á47k 7871260557161

Opravdu si myslíte, že když se snažíte nakoupit levně třeba ta zmíněná vajíčka, že nikoho nepoškozujete ? O ty "slevy" dostanou méně zaplaceno jejich producenti, jejich zamšstnanci, dopravci a prodavačky v obchodech, kde si je koupíte. Uvědomujete si to ? Ta vaše morálka s tím nemá co dělat.

0/−4
7.3.2013 16:33

J73a63n 30L26u16k44á27š 7637363103802

Jste na omylu, pokud dojde k obchodu na zaklade dohody, zpravidla jsou spokojene obe strany. Jedna se snazi vami zminena vajicka prodat a druha koupit a obema se podminky zmalouvaji, jinak by k obchodu nedoslo.

Pokud dojde k obchodu na zaklade vydirani jako v tomto pripade, je to jinak.

+3/0
7.3.2013 16:40

J81i20ř83í 29D60v92o78ř35á52k 7391930247671

O jakém vydírání mluvíte ? Jinak, ta dohoda v obchodě nikdy není výhodná, ale právě nejčastěji vynucená okolnostmi, kdy producent tlačený obchodem do "akčních cen" je nucen například propustit nějaké zaměstnance a nebo je donutit pracovat zadarmo přesčas apod. Říká se tomu "existenční tlak" a věřte, že ani ten nemá s morálkou vůbec nic společného. Je to proéstě tvrdý kšeft.

0/−2
7.3.2013 16:44

J71o38s17e43f 84V24o19m84á54č66k93a 5283734523754

"Zaplaťte, nebo baráky nechám zbourat" není nic jiného než vydírání. A ti lidé jsou nuceni na toto přistoupit z důvodu své chyby nebo chyby někoho jiného. Subdodavatelé nebo zaměstnanci za těmi vajíčky v podobné situaci nejsou - vždy se mohou rozhodnout obchodu nezúčastnit a ani tam nehraje roli žádná jejich chyba, kterou někdo využívá.

+3/0
7.3.2013 16:50

J92i25ř86í 71D18v46o91ř57á39k 7901730857931

To není žádné vydírání. To je REÁLNÝ důsledek JEJICH zaslepenosti a neopatrnosti, když použiji ještě velmi slušné výrazy. Kdo slepě věří nějaké realitce a vysolí bez ověření si ZÁKLADNÍCH faktů, která jsou navíc snadno dostupná, tak prostě doplácejí výše zmíněného. Ten majitel se prostě jen snaží vydělat, a to s nějakou morálkou nemá nic společného. Vydělat (ušetřit) se snažili i ti nakupující, ale byli prostě slepí a "neopatrní"....

0/−3
7.3.2013 16:54

J47o30s63e43f 69V15o58m43á16č19k29a 5503854713964

Ano, klidně to můžete nazvat jako důsledek jejich blbosti - koneckonců tak to možná je (detaily neznám), za chyby se platí, oni platit budou a já to nerozporuji. Ale pořád je chování majitele pozemků nemorální - tyto dvě věci totiž nejsou v rozporu a já je do rozporu nedávám. Pouze se vám snažím naznačit, že výsledkem morálního jednání je napravená chyba, aniž by ten, kdo se chyby dopustil, byl na tom bit. Naopak nemorální jednání této chyby využije na sto procent.

+3/0
7.3.2013 17:04

J64i26ř34í 42P29l35a58v58s23k17ý 9510586341459

ja to za vydirani nepovazuji. majitel  pozemku nabidl moznost pozemek odkoupit, a pokud na to majitele bytu nechteji pristoupit, tak nemusi ... ale pak holt si ponesou veskere nasledky takoveho rozhodnuti. nic vic, nic min ...

0/−3
7.3.2013 16:56

J58o14s93e50f 32V89o17m45á40č83k13a 5473274583194

Volba mezi menší škodou a větší škodou, pokud jste k této volbě nucen někým, kdo využije vaší chyby, je vydírání - už jen z definice vydírání.

+2/0
7.3.2013 17:06

J76i52ř66í 60P30l59a73v73s48k53ý 9740226701149

takze pokud nekdo udela chybu, musi mu vsichni ostatni nezistne pomahat, aby nebyly nasledky te chyby prilis velike ?

0/0
7.3.2013 17:37

Z30b62y63n98ě19k 69Č60e25j56k44a 5496178571803

Vam se nezda pohruzka zbouranim domu, pokud nezaplatite 2-3 nasobek realne ceny pozemku, jako sproste vydirani? Me tedy ano ...

A pokud se dodavatel podili na "akci" v obchodnim dome, je to na zaklade dohody, kdy plati - pokud chce - podil na letaku, misto na letaku, akcni misto v regalu, a zaroven zlevni zbozi. Soucasne klesne i prirazka obchodnika. Jen blb by udelal akci tak, aby musel propoustet zamestnance a ani diky tomu nnestihal vyrobu. Ano, muze akci dotovat ale ma taky svuj duvod - dostat zbozi do podvedomi zakazniku a zvyseni produkce v nasledujich mesicich.

+3/0
7.3.2013 16:55

J93o58s25e87f 41V10o14m39á98č91k73a 5253984393294

Všechny ty články schované za těmi vajíčky to dělají vědomě a dobrovolně - producenti, zaměstnanci, dopravci i prodavačky - zatímco ti majitelé domů/bytů se domnívali, že na pozemcích bude 90 let zřízeno věcné břemeno. To je dost podstatný a viditelný rozdíl. Dobrý příměr by byl třeba s chybami e-shopů, které omylem zadaly směšně nízké ceny za drahé zboží, ale lidé se ho potom dožadovali, i když jim muselo být jasné, že se jednalo o chybu.

Tohle je prostě využití (nebo zneužití) něčí chyby - což není samozřejmě trestné, ale je to nemorální. Ti lidé by si ty byty nejspíš nekoupili, kdyby věděli, že se to věcné břemeno "nějak ztratí".

+3/0
7.3.2013 16:47

J11i77ř24í 94D73v36o63ř50á82k 7271480497261

Ti lidé se měli podívat na katastr, zabralo by jim to 3 minuty času. Nyní doplácejí jen na TUTO svou nedbalost. O ničem jiném to není.

0/−3
7.3.2013 16:50

J36o19s25e80f 51V26o92m54á94č58k34a 5393134253324

Ano, v tomto máte naprostou pravdu. Ale to je to, o čem mluvím - zneužití něčí chyby ve svůj prospěch je nemorální. Proto zde někteří právníka za jeho počínání odsuzují, včetně mě. S legálností jeho chování to nemá nic společného.

+3/0
7.3.2013 16:58

J63i17ř44í 53P60l84a36v43s70k92ý 9610166671949

vyuziti chyby soupere neni nemoralni, je to naprosto prirozene a racionalni jednani. nu a v byznysu jsou holt souperi vsichni, no ;-)

0/−2
7.3.2013 17:38

P74a14v24e60l 63O23d72r81a58z44i56l 6234369567820

3 minuty na katastru v roce 2003? ;-D

+3/0
7.3.2013 17:09

J65a70n 44L32u47k27á28š 7207143943642

Pocatkem devadesatych let tady byly trochu jine pomery, spousta veci jeste poradne nefungovala atp. Dnes je kazdej chytrej.

0/0
7.3.2013 21:02

J50i82ř80í 19P58l63a85v86s98k82ý 9290246521619

mozna to neni v souladu s vasi moralkou, nicmene ja se z celeho srdce domnivam, ze za chyby  se proste plati. neznam lepsi zpusob, jak se tem chybam odnaucit, nez ze kazda takova chyba bude po zasluze ocenena. rozhodne takova chyba neni duvodem k tomu, aby treti strana tem "chybujicim" poskytovala jakekoliv slevy nebo ulevy.

0/0
7.3.2013 16:54

P19a90v34e85l 19O14d71r98a86z86i36l 6904709447570

A určitě udělali chybu ti majitelé bytů?

+1/0
7.3.2013 17:05

J56i84ř13í 56P68l58a31v98s76k34ý 9960586501689

pokud tu chybu udelal urednik nebo stast, necht za ni zaplati urednik, nebo stat ... s tim nemam problem. problem mam s tim, ze by treti strana mela nejak slevovat ze svych pozadavku JENOM proto, aby nahodou nebyly nasledky cizi chyby prilis velike.

0/0
7.3.2013 17:40

J82o81s50e29f 79V84o18m37á84č27k85a 5593774823934

Ne, ta chyba není důvodem, aby třetí strana těm chybujícím poskytovala jakékoliv slevy nebo úlevy, v tom máte pravdu. Dobrý pocit z toho, že jsem někomu pomohl, nebo alespoň mu neuškodil, když jsem nemusel, tímto důvodem ale je.

Osobně se domnívám, že za "chyby se (sice obyčejně) platí" a "chybami se člověk učí", ale přesto bych žil raději ve světě, ve kterém by si lidé spíše pomáhali než se snažili jeden druhého na chybách dostat. Ale protože nejsem naivní, tak mi bude stačit, když se tak budu chovat já, moje rodina a mí nejbližší známí.

0/0
7.3.2013 17:15

J32i31ř71í 24P51l51a36v44s21k94ý 9910606681359

jo, dobry pocit je fajn ... ale sedesat micu je sedesat micu ;-)

0/0
7.3.2013 17:42

T19e83r16e22z58a 27H13a54j50k50o64v71a 5487572274390

Jste si jist, te ten pravnik na tom vydela?

0/0
7.3.2013 16:31

J82i97ř52í 25D81v12o74ř86á35k 7271400547161

Jinak by do toho nešel. Takoví lidé umí dobře počítat a předvídat, zejména, když mají právnické vzdělání. osobně si myslím, že lidem, co zde nadávají, vadí nejvíce právě to, že se snaží vydělat peníze, o kterých se většině lidí ani nezdá a oni zase z toho nebudou mít nic....

0/−3
7.3.2013 16:35

J18a83n 92H57u67r59k17a 7110526656347

vzhledem k tomu že mezi poškozenými jsou i rodinný příslušníci jednoho z nejbohatších této země vlastnící nemovitost sám o pár metrů níže myslím že ten vykuk právník dostane lekci z které se jentak nevylíže....

+3/0
7.3.2013 15:51

P76e28t76r 31N72o85v79o86t86n92y 4659195612264

V tom to státě je možné vše. V článku se píše, že věcné břemeno  na 90 let "zmizelo"

To není nic neobvyklého. V této zemi existují (právníky) podvržené darovací smlouvy na nemovitosti, podvrhnuté ověřovací podpisy - a najednou puvodní majitel je bez nemovitosti. A nový majitel nemovitost ihned prodá nemovitost přes další firmu(y), aby bylo dohledání a vratnost těchto podvodů co nejsložitější.- lépe řečeno nemožná. 

Závěrečná pozice je už téměř "nevinná". Nový majitel pozemků se snaží nátlakem ( demolicí !!) zpeněžit pozemky za "oprávněnou cenu"   Nenechme se mýlit, že soud(ce) nemůže tuto do nebe volající nespravedlnost zastavit. Soudce i státní zástupce je podplatitelný ( i oficiálně je to již přiznané) : V této zemi je čím dál větší bezpráví a mám obavu, že na to je jediná obrana - zase bezpráví.

Správný stát by měl toto prohlásit za nedovolenou spekulaci,lichvu, akt hrozby demolice za akt násilí, odsoudit,  dohledat, jak může věcné břemeno na 90 let "zmizet", Právníka zbavit peněz,svobody a advokátní komara by měla zbavit členství v advokátní komoře. Kdyby toto potrestání  bylo pro výstrahu medializováno, tak jen dobře. Raději nekomentuji, jak to ale dopadne.!!!!!!

+7/−1
7.3.2013 15:33

I19v36a81n 40J35i32r10e71š 6983442421808

Ukázka hanebnosti systému, který preferuje a oslavuje kruté, bezohledné, bezcitné. Když jsme v 89. chodili dělat šašky na Václavák, starší, zkušenější lidé nás varovali - "kluci neblbněte, demokracie je podvod století". Tenkrát jsem je odsuzoval a nechápal, vždyť přece demokracie je jediná ta správná a čestná věc, po letech života v tomto systému se jim omlouvám a už také vím - DEMOKRACIE JE PODVOD SLOUŽICÍ K TOMU, ABY PRO 10 000 VYVOLENÝCH NEPLATILA MORÁLKA, ZÁKONY ANI TEN NEJZÁKLADNĚJŠÍ, TRADIČNÍ ŽEBŘÍČEK HODNOT.

+7/−8
7.3.2013 15:15

T77o90m88a67s 31T81h54o86m90a15e82s 6974640615408

Je mi Vás líto pane Jireši...

+2/−4
7.3.2013 15:30

M60a66r28t24i28n 82M94a51j49e79r 8283217398111

Ukázka hanebnosti Vaší omezenosti když svádíte lidskou vyčůranost na špatný systém!

0/−2
7.3.2013 15:51

J75o55s76e86f 40V15o11m95á96č35k43a 5373174383284

Demokracie není podvod, ovšem současný stav je pouze přímým důsledkem kombinace demokracie s rovným volebním právem bez ústavní ochrany vlastnictví. Hlas hlupáka, ochlasty, budižkničemu nebo lotra má stejnou váhu jako hlas chytrého a pracovitého člověka, přičemž zastoupení těchto skupin ve společnosti je v neprospěch těch chytrých a pracovitých.

+2/0
7.3.2013 15:55

J31i98ř42í 69D69v68o21ř41á25k 7271610937941

Docela by se mi líbilo, kdyby měli volební právo lidé podle svého daňového přiznání. ;-) Ale to je samozřejmě utopie. To volební právo hlupáků je taková malá daň za svobodu, kterou já osobmě rád zaplatím. :-)

0/0
7.3.2013 16:25

J47o27s50e62f 42V56o88m38á36č31k77a 5313344583704

Volební právo dle daňového přiznání zní na první pohled lákavě, ale je to hloupost - v dlouhém období by se tak vytvořila elita o několika málo členech, která by si zákony zajistila, aby se žádný schopný z řad chudých nedostal nahoru a sama si takto zajistila své bohatství navždy.

A volební právo jako daň za svobodu - blbé je, že to nefunguje. Hloupí tu svobodu dokážou svými hlasy velmi podstatně omezit a také to tak dělají.

Ideální varianta se mi jeví jako nechat stávající všeobecné volební právo, ale podstatně zmenšit prostor pro to, co se dá volbami ovlivnit - např. ať lidé rozhodují o veřejném majetku, nikoliv o majetku soukromém.

0/0
7.3.2013 16:39

P31a88t83r55i87k 22Š30e58b28e78s68t40a 4173442446705

kupodivu ani nejbohatší elita by neměla volební právo, protože tito daně neplatí ;-D;-D

90% daní z příjmu odvede asi 1/3 obyvatel naší republiky - střední třída... daně samozřejmě netvoří státní zaměstnanci, jelikož u nich jde jen o přerozdělení financí z daní získaných a "placení daní" je jenom státní eufemismus... a samozřejmě ti jenž nemají příjmy, tj. děti, sociálně potřební a důchodci. U důchodců bych asi udělal vyjímku s volebním právem, pokud patřil třeba 20 let do skupiny - tvůrce daně.

0/0
7.3.2013 21:40

P22e52t16r 10N58i17v92n73i73c81k39ý 3912714205917

Zbytečně zjitřená diskuse. Nikdo PŘESNĚ neví, jak to bylo a jak to je teď. Rozhodně nelze vycházet z článku, kde pisálek napsal to, co se mu hodí a tak, jak se mu to hodí.

.

Nechť to rozhodne soud, který bude mít všechny potřebné informace a důkazy.

+4/0
7.3.2013 14:00

P48a44v61e70l 92O38d77r48a17z35i95l 6914439637860

No jak je to teď je celkem zřejmé. Na pozemku vázne smluvní zástava a změna právního vztahu, kdy jedna Andršova firma pozemek vlastní a druhá bude mít jak věcbře, tak předkup. Elegantní. Je to jako když "podnikatelé" koupili za hubičku činžák s "regulovanými nájemníky" a pak najednou netekla voda, nešel proud a tak podobně, až se všichni raděj odstěhovali a kdo nechtěl, tak třeba spadl na schodech do sklepa, úrazy se přece dějí pořád, že.

+7/0
7.3.2013 14:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.