Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

DOKUMENT: Jak senátoři hlasovali o podání žaloby na prezidenta

Pondělní hlasování Senátu o ústavní žalobě na prezidenta Václava Klause za velezradu bylo neveřejné. Za zavřenými dveřmi se ovšem hlasovalo jmenovitě. Pro podání žaloby k Ústavnímu soudu bylo pro 38 senátorů, 30 bylo proti. Jak kdo hlasoval najdete v seznamu níže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P59e28t56r 60N37e51h78a75s15i78l 4592455324774

Velezrada je spávná, protože kdo jste si četl ústavu, tak Klaus porušil několik základních práv a povinností presidenta:

1) porušil samotný presidentský SLIB (ústava čl. 59), kde se slibuje věrnost republice, že bude dodržovat zákony a že bude úřad zastávat v zájmu všeho lidu!!!

Amnestie rozhodně nebyla v zájmu všeho lidu, naopak mnoho lidí poškodila

2) vyhlášení amnestie zejména článku 2 tim porušil práva mnoha lidi na spravedlivý proces tímto bodem ze sebe udělal samosoudce!

Navíc by měli stíhat i Nečase (alias vláda), protože on a jedině on je za amnestii zodpovědný, což je jasně napsáno v ústavě (čl. 63 bod 3 a 4)

Bylo hodně směšný, poslouchat Nečase jak se vymlouval, že on nic on muzikant, že je to jen obyčejný podpis, kterým stvrzuje správnost podle zakona :-) http://www.usoud.cz/clanek/ustavacr

+1/−4
5.3.2013 11:37

J47a23n 14P81i59v89a18r73n55í75k 1958883253401

Tak děkuji za zveřejnění seznamu lidí, kteří nejsou kompetentní vykonávat funkci zákonodrce a jsou tedy nevolitelní na jakékoliv úrovni. Měli by se zařadit do pracovnho procesu a to s ohledem na svoji kvalifikaci, no a pokud práci nenajdou, což při jejich diletanství bude asi normální,  tak na úřad práce. Vzhledem k jejich přeplácení v minulosti dávky v hmotné nouzi nebudou dlouho potřebovat;-D

+4/−1
5.3.2013 10:26

L17e68n35k89a 93S88v17o19b83o38d46o12v34á 2106725577435

Tak toto se dozvím i sama na www.senat.cz, ale kdo konkrétně stál za amnestií, kdo ji vymýšlel, to se od pana prezidenta či novinářů nedozvíme Rv

+2/0
5.3.2013 10:15

M81a22r36t73i69n 47K64r95u24t98ý 1698121259525

nemyslím, že amnestie byla až takový malér, jak je stále a opakovaně prezentováno. Ano, určitě byli očištěni i lidé, kteří si to nezaslouží, stejně, jako nejsou často odsouzení zjevní pachatelé kvůli nedostatku důkazů. Náš právní systém ctí presumpci neviny vycházeje z myšlenky, že horší je potrestat neprávem nevinného, než pustit viníka.

Média řeší pouze "třešínky" v podobě minoritních případů asi chybně propuštěných či mediálně známých kauz, které měli autoři amnestie předvídat a pamatovat na ně. Nikdo už ale nemluví o stovkách či tisících amnestovaných za málo závažné trestné skutky nebo léta popotahovaných po soudech, diskreditovaných před okolím a to vše jenom proto, že státní moc nekoná.

Neříkám, že nešla amnestie provést lépe, to jistě ano, ale byla na místě a je zcela v pravomoci prezidenta aby ji vyhlásil.

Ostatní body tzv. obžaloby jsou k smíchu, jak si ostatně uvědomil už včera odborář a oportunista (mimo jiné tedy i předseda senátu a senátor za ČSSD)Štěch, už ovšem nedokázal rozjetou trapnost zastavit.

+3/−3
5.3.2013 9:31

V67á25c88l81a25v 71D50v60o93r40s44k87ý 8146191117554

R^

+1/−2
5.3.2013 10:37

I36v60a29n 12B36a51z59i43k92a 8693646864779

Nicméně pane Krutý, to že má měkdo pravomoce o čemsi rozhodovat nic nemění na tom, že svoji práci má provádět dobře. To se dá aplikovat i na udělování amnestie a na mnoho jiného co prazident ze svých pravomocí dělá, nebo by dělat měl. Pokud si myslíte, že tak Klaus činil, tak se ho zastávejte dál. Mnoho jiných lidí si ale myslí opak. ...Blbý - co? ;-D;-D;-D

0/0
5.3.2013 12:55
Foto

J48a92r93o56s30l40a83v 48P77o27l98á92k 9188273723236

Mám z toho takový rozpačitý pocit. Ta amnestie byla naprostá nehoráznost a plivnutím občanům do ksichtu, ale dle zákona byla patrně zcela legální. Spíše by to chtělo v tomto směru omezení prezidentských pravomocí do budoucna, než takové okázalé kroky, které nikam nepovedou. Předně by se milost měla udělovat až lidem odsouzeným, zastavování stíhání je hrozná věc proto, že se pak už nezjistí, jak to doopravdy bylo a kdo je vinen. Když už, tak omilostňovat nedbalostní trestné činy, činy s minimální společenskou nebezpečností a případně staré a nemocné lidi.

0/0
5.3.2013 8:58
Foto

J20a13r76o22s72l28a51v 81P59o97l59á12k 9138793323566

Koukám, že se zde komentář objevil dvakrát, je to technická chyba, nejsem diskusní "tapetovač".

0/0
5.3.2013 8:59

L66a46d19i13s14l64a40v 82S56o42k52o11l 7390224406569

Pochopte, že nimrání se se změnami v ústavě žádného "obyčejného člověka" neohromí. Ale když se můžete ukázat jako ten, kdo pohnal Klause k Ústavnímu soudu (a nejlépe to provést v televizi), to je panečku jiná. Pro některé senátory je tohle vrcholem jejich politické kariéry.

0/−1
5.3.2013 9:38
Foto

J66a79r95o46s44l95a85v 50P43o91l52á50k 9188373813416

Ač, coby levičák nerad, musím souhlasit.

+1/−1
5.3.2013 10:32
Foto

J18a94r88o52s86l88a66v 76P60o74l81á60k 9868943253786

Mám z toho takový rozpačitý pocit. Ta amnestie byla naprostá nehoráznost a plivnutím občanům do ksichtu, ale dle zákona byla patrně zcela legální. Spíše by to chtělo v tomto směru omezení prezidentských pravomocí do budoucna, než takové okázalé kroky, které nikam nepovedou. Předně by se milost měla udělovat až lidem odsouzeným, zastavování stíhání je hrozná věc proto, že se pak už nezjistí, jak to doopravdy bylo a kdo je vinen. Když už, tak omilostňovat nedbalostní trestné činy, činy s minimální společenskou nebezpečností a případně staré a nemocné lidi.

+1/−2
5.3.2013 7:45
Foto

V11i23l66e16m 92M80u23c73h92a 7670942751

Dejte už pokoj s tou štvanicí a rozdělováním občanú. Jsou tady důležitější chyby a přehmaty současné vlády, proti kterým byste se měli vymezovat. Tohle jen odvádí pozornost-

0/−1
5.3.2013 7:02

E53d98u24a50r55d 62B95l90a96z45e58k 1493800165485

Už zase začínaj politické(!) procesy???8-o . . . !!

+4/−7
4.3.2013 20:18

V29á35c45l56a36v 24D17v47o49r10s22k69ý 8876231157334

Hmm dobrý vědět jména lidí, kterým za žádných okolností nehodím hlas, ať se bude jednat o cokoliv, i kdybych měl hlasovat pro nějaké extrémisty. Jsou to lidé, kterým bych se neštítil plivnout do tváře za tu nehoráznost. Stydím se za náš senát a pevně věřím, že se dočkám chvíle, kdy tato zbytečná instituce bude zrušena.Rv

Ale docela mě překvapila Emmerová, na to jaká to byla vždycky .... tak tady zapnula při hlasování mozek. Alespoň něco

+9/−11
4.3.2013 20:16

J60i59ř41í 14T33ř98a33s80á65k 7635267351863

Řekl byste tento svůj názor do očí lidem, kteří díky Klausovi byli okradeni vlastně dvakrát? Napřed měl proběhnout soud, aby bylo rozhodnuto o náhradě škody a teprve potom mohla přijít amnestie. A je to opravdu náhoda, že ti osvobození pachatelé jsou Klausovi kolegové z doby privatizace?

+11/−6
4.3.2013 20:22

V41á92c48l56a20v 67D60v74o60r35s60k40ý 8396361377494

S ohledem na to, že amnestii obhajuji od počátku, sklidil jsem již na svojí adresu opravdu dost nesmyslné kritiky, nemám problém svůj názor prezentovat před kýmkoliv. Amnestie byla dle mého výborným krokem, k tomu aby se tady konečně trochu pohnulo s tím idiotským vězeňským systémem, který tu je nastaven. Zavírá se tu za každou krávovinu, vězení jsou permanentně narvané k prasknutí a k tomu všemu se ještě dozvídám, že někteří vězni se tam rádi vracejí. Tak k čemu takové vězení je??? Akorát sosá peníze od státu. Jestli tahle amnestie to alespoň trochu nakopne, budu ji plamenně hájit klidně nadále. Bohužel český národ je jednoduše zmanipulovatelný médii, takže my řešíme, že amnestie pustila i lidi, kteří dříve někoho okradli. A opět, pokud za 8 let není někdo schopný někoho odsoudit, ve věci, která je víceméně jasná, tak pak ať se jde bodnout i naše soudnictví. Právo na spravedlivý proces patří mezi elementární právo každého člověka na Zemi. Takže tak

+7/−11
4.3.2013 20:47

J39a44k40u65b 40K34r50e56j34č82í 3651183208694

Tak prevazne vetsine lidi vadi na te zpackane amnestii zejmena clanek II. ktery zastavuje vysetrovani minimalne 327 kauz z toho 18 velkych miliardovych hospodarskych kauz. Ze soudy jsou pomale je jedna vec, druha vec je, ze nase soudnictvi legalne umoznuje pachatelum vyhybani a oddalovani trestu po dlouhe roky. Vite kdyz nekomu ukradnete miliardy, pak neni problem si najmout nejlepsi pravniky co vam to dokazi legalne prodluzovat a odvolavat se pomalu do nekonecna. Je neskutecna ostuda, ze tisice hodin prace policistu, statnich zastupcu a soudcu prisli kvuli Klausove amnestii uplne vnivec a to vubec nemluve o ztrate duvery verejnosti v pravni stat...

+5/−2
4.3.2013 21:06

V94á31c68l89a38v 41D60v93o36r86s53k91ý 8306331147644

Ano, chyba našeho soudnictví. I kdyby dotyčné odsoudili, stačila by žaloba u Evropského soudu a výsledek by byl stejný. 8 let trvání soudního sporu již nelze považovat za spravedlivý proces.

+6/−4
4.3.2013 21:14

L93u63b91o25m34í38r 75S77a62z58e36č40e46k 7509728395163

Stejně jako tvé myšlení za něco extra!

+1/−5
4.3.2013 22:24

V70á95c29l78a44v 98D49v94o47r24s17k61ý 8756401857644

Zkus něco k tématu, zatím tady akorát plácáš páté přes deváté.

+2/−3
5.3.2013 1:51

M19a57r37e41k 41M16a45r93t37i52n 8869684316860

Tak znova - pan Krejčí napsal, že je u nás legální se vyhýbat soudům. To je naprosto špatná věc, která popírá demokracii. Na těchto zákonech se mj. podílel i VK (byť to je samozřejmě kolektivní rozhodnutí). Netřeba něco dál dodávat. ./

+2/−1
4.3.2013 22:35

J64a89k34u22b 84K33r63e68j56č49í 3841623588964

Kazdopadne ta amnestie situaci jeste zhorsila, protoze poskozenym cekajicim roky alespon na odsouzeni pachatelu se vysmala do obliceje a podvodnikum jejich podvody prakticky zlegalizovala.

+3/−1
4.3.2013 22:40

R89a23d53i10m 98S97v15o44b36o44d77a 1287196600572

Ne, výsledek by nebyl stejný. ESLP nemá pravomoc rušit rozsudky členských států (jako například náš Ústavní soud), takže ESLP by případně jen konstatoval, že došlo k porušení Úmluvy a případně by přiznal stěžovateli nějaké odškodnění.  Na existenci českého rozsudku by to ovšem nic nezměnilo.

0/0
5.3.2013 9:24

K56a43r58e70l 34V38a82l96i17š 7827465782550

Plně souhlasím s tímto názorem. Jenom bych ještě dodal, že stejně neměl žádný z poztižených šanci po osmi letech dostat nějaké vyrovnání.

Amnestie jenom ukázala ubohost našeho právního syatému.

+3/−1
4.3.2013 22:36

P98e39t51r 27N62e45h94a39s47i52l 4412855194464

Hlavně že na konci příspěvku sám říkáte, že "Právo na spravedlivý proces patří mezi elementární právo každého člověka na Zemi."

Právě toto právo Klaus pomocí amnestie mnoha 100-kám, či 1000-cům lidí zrušil. Právě toto právo je rozhodně víc než právo toho že mohl udělat amnestii. Tady stojí právo slušných lidí proti právu zločinců. Vy jste evidentně na straně zločinců. 

Připada mi, že politici se ohaní zákony, který sami vytvářejí a to tak že Švějk je proti nim hadr.

Vy obhajujete ty zločince, kterým amnestie vyčistila trestní rejstřík a všem okradeným tím Klaus vzkázal: nemáte šanci já to tu řídím a pokud jste si sami nenakradli miliony, tak je to vaše vina.

+1/0
5.3.2013 11:20

P80e73t63r 37N88e14h97a31s20i11l 4642515244524

Samozřejmě, že jsou lidi, kteří mají dostat druhou šanci a jim amnestie pomohla, la eto se dalo vyřešit jednotlivou milosti, nebo daleko menším rozsaehm amnestie jen například na lidi co se dostali do vězení poprvé, jen za drobné přestupky. 

Neptáte se proč Klaus udělal amnestii, že se dá napasovat na ty nejhorší zločiny v republice? Propuštějí i recidivisty, nebo proupustili i takového Trpišovského!!! Berku, a lidi co rozkradli milióny!!! To je ta vaše spravedlonost! Klaus to moc dobře věděl koho tímpropustí kdyby chtel jen drobné přestupky atak to udělá rozhodně jinak. A jestli tohle nikdo nevidí, tak je slepý.

0/0
5.3.2013 11:26

B44r96o10n69i56s87l80a89v 49Š48i80m65o28n70í47k 5962775952697

Ano, já bych jim to klidně řekl

+3/−1
4.3.2013 22:05
Foto

V10i92l92e18m 61M35u76c89h57a 7250972821

Copak jim, ale jak byste se zachoval, kdyby šlo o vás a zaplatil jste třeba dvakrát domek ve Horoměřicích, jak můj šéf: Ono se to hezky olácá, když nejde o mne!

+2/0
5.3.2013 6:43

P64e45t34r 82S58k71o50k46a69n 6654251541926

Tak já vám sděluji, že mám stejný názor jako pan Dvorský a řeknu ho každému do očí. Byl jsem volič ČSSD (ne vždycky, jen výběrově ... až když mi propadlo KDU-ČSL). Ale ČSSD už nedám hlas, ani kdybych měl volit KSČM. Stydím se za tyto senátory a ten Dienstbier je výplodem hrůzy, která se v ČSSD od Sobotkova předsednictví v levicové straně děje. Ten se jim utrhl ze řetězu a já mám pocit, že se zbláznil.

+5/−2
4.3.2013 22:53

J89a91k36u11b 60K20r18e71j42č61í 3271663178514

Ale vite o tom, ze tito senatori pouze vyuzili zcela legitimniho prava ktere podle zakona maji?

+5/−4
4.3.2013 21:07

V54á57c15l25a54v 24D65v31o93r77s33k76ý 8406611517764

Vím a doufám, že se třeba najde pár lidí, kteří těm výše jmenovaným dali hlas, zamyslí se a už nikdy tuhle chybu nebudou opakovat.

+4/−4
4.3.2013 21:11

J20a10k65u17b 10K25r68e27j25č62í 3801253578924

A vsiml jste si, ze za 4 dny se ten zakon meni tak, aby se dal prezident zalovat za vicero veci, protoze se zjistilo, ze prece jen si momentalne nas prezident muze delat a rikat defakto cokoliv a je problem jej vubec zazalovat?

+1/−1
4.3.2013 21:16

V79á35c53l55a94v 31D14v44o31r76s68k22ý 8616731597834

To bohužel vnímám také. Děláme si z prezidenta poslušnou loutku. To i ten často vzpomínaný "tatíček Masaryk" by zaplakal, co tady provádíme s prezidentskými pravomocemi.

+2/−2
4.3.2013 21:26
Foto

V98i17l16e34m 61M12u96c88h35a 7900752881

Pořád neštvete a nerozdělujte lidi! Senátoři využili svého práva se kterým souhlasí většina lidí. Tak vyčkejte výsledku a hne neodsuzujte a neagitujte koho má kdo volit!

+1/−2
5.3.2013 6:46

L67u61b44o40m76í47r 81S12a72z94e40č74e17k 7979488905573

Ale urážet nezapomeneš? Srabe.

0/−3
4.3.2013 22:23

P25a25v61e21l 89J10a78n27o68u66s87e58k 5643860438853

38 senatoru hlasovalo pro : muj nazor na ne je, ze spravne ( senatori zde nejsou proto, aby soudili lidi , prezidenta Klause nevyjimaje!, Je nanejvys zrejme, ze pochybnosti o ustavnosti toho, co Klaus udelal existuji, Jedinou spravnou cestou je prenechat Ustavnimu soudu, aby zalezitost prezkoumal.

xx

30 senatoru proti : muj nazor na ne je, ze jejich rozhodnuti je spatne, nespravne. Pominu-li, ze jsou zastupci zvolenymi lidmi, ktere by meli zastupovat, jejich nesouhlas vyjadruje, ze nemaji pochybnost o ustavnosti toho, co Klaus udelal , tim ale jen dokazuji, ze se stavi do role samosoudcu, ze hodnoti celou zalezitost podle sebe ( nad to nenaslouchaji lidem, pochybnostem, nespravedlnosti, kterou amnestie vnesla do nasi spolecnosti). Tito lide by se nemeli jiz stat zastupci lidu, protoze az prilis strani sve strane a vyjadruji jen osobni nazor, ktery casto je motivovan jen osobnimi zisky a prospechem.

+9/−8
4.3.2013 20:07

L73u67b82o93m66í48r 65S43a83z75e11č67e24k 7769458855453

Jistě, ústavní právo je podat tu žalobu. Oni ji tam neimplmentovali před týdnem. To tam prostě bylo a hotovo!

+2/−2
4.3.2013 22:27

J76i44ř89í 96T70ř98a93s56á80k 7215597481253

Pevně věřím, že na světě ještě existuje spravedlnost a tento arogant bude odsouzen a přijde o důchod a uvidí vězení ze vnitř.

+9/−10
4.3.2013 19:22

M97i37c57h79a50l 58C82h57a72l49u24p93a 6958230649913

Do vězení samozřejmě nepůjde, protože má imunitu (současný prezident imho doživotní) a může maximálně přijít o místo, což se stejně ve čtvrtek stane. Maximálně přijde o tučný důchod, ale kamarádi z tunelu se na něj třeba složí.

+7/−1
4.3.2013 20:26

A81l90e31š 96A61d92a87m 9483397921551

To by bylo. A dočkáme se jmen těch, co dali dohromady příslušné dokumenty pro amnestii? :-/

+8/−2
4.3.2013 19:18

I32v55a50n50a 37J85i14r35k51o83v66a 4136954714511

Kde byl dnes Přemysl Sobotka, že nedorazil do práce??

+10/−1
4.3.2013 19:17

P79a31v35e14l 88J17a71n58o29u27s71e98k 5843150808343

mozna, ze neprisel proto, zed v prezidentske kampani vyjadril nesouhlas s amnestii, nebo ho az prilis lidi zadalo o podporu cele zalezitosti, nebo oboji, kazdopadne nehlasoval proti

+2/0
4.3.2013 20:10

E34d10u18a54r71d 67B23l72a19z39e19k 1673300405215

Zastupitel není práce!, vy omezenče... Tu místní dělají dokonce při zaměstnání všichni, krom starostů a jen někdy jsou uvolněni i místostarostové, ale stále je to politika, ne zaměstnání!!!;-O

+2/−1
4.3.2013 20:16

J10a70n 56K14a80š76p79a72r 9371603550647

Výplatní listina "M" - HLASOVALI PROTI PODÁNÍ ŽALOBY

Jiří Bis (ČSSD) Petr Bratský (ODS) Zdeněk Brož (za KDU-ČSL, klub KDU-ČSL a nezávislí) Jiří Čunek (KDU-ČSL) Jaroslav Doubrava (Severočeši.cz) Milada Emmerová (ČSSD) Pavel Eybert (ODS) Daniela Filipiová (ODS) Tomáš Grulich (ODS) Jan Hajda (ČSSD) Luděk Jeništa (STAN, klub Starostové a Ostravak) Tomáš Jirsa (ODS) Stanislav Juránek (KDU-ČSL) Karel Kapoun (ČSSD) Tomáš Kladívko (ODS) Karel Korytář (ČSSD) Jaroslav Kubera (ODS) Jiří Lajtoch (ČSSD) Jiří Oberfalzer (ODS) Milan Pešák (ODS) Josef Řihák (ČSSD) Jaroslav Sykáček (ČSSD) Miroslav Škaloud (ODS) Milan Štěch (ČSSD) Jaromír Štětina (za TOP 09) Petr Vícha (ČSSD) Veronika Vrecionová (ODS) Miloš Vystrčil (ODS) Jaroslav Zeman (ODS) Dagmar Zvěřinová (ČSSD)

+5/−8
4.3.2013 19:09

P44a56v60e79l 35J42a39n94o44u81s97e42k 5503210668823

neni sice jasne, co tim chces rict, ale predpokladam, ze by tito lide 'zaslouzili nejvic vyplatit' ( tradicne by stacilo, aspon by se priste chovali, jak nalezi obycejnemu cloveku)

0/0
4.3.2013 20:12

L57a95d70i86s72l23a90v32a 14H42r52u72š77k44o73v97á 6207876878390

Vážím si všech senátorů,kteří hlasovali proti podání žaloby a obzvlášť těch z klubu ČSSD za jejich odvahu.

+22/−8
4.3.2013 18:42

M78i44l73o85š 31B97é70m 6884149722553

Alespoň nějaký zbytek soudnosti asi opravdu bude u našich zákonodárců vlastnost, které si budeme muset začít pořádně vážit.

+9/−3
4.3.2013 18:46

M83a15r92t10i24n 69B33a59r12t13o86š 7116892685

Ti senátoři, kterých si vážím především pro jejich úctu k zákonům této republiky, hlasovali pro žalobu. Není o čem dál mluvit.

+8/−10
4.3.2013 19:18

J41a83k56u93b 68K62r15e46j80č60í 3591353818824

Ja si zase vazim senatoru kteri nepodlehli tlaku a urazkam ktere se na ne snasely i z ust premiera Necase a dokazali vyuzit sveho legitimniho prava podat jedinou moznou zalobu na prezidenta kterou nyni zakon umoznuje.

+4/−3
4.3.2013 21:13
Foto

V98i66l16e27m 21M41u38c13h53a 7830702931

Souhlasím  a diví se těm neukázněným srabům z ČSSD!

0/0
5.3.2013 6:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.