- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Stará paní vyrazila letos prvně do Plzně. Štípne si lístek a už je u ní revizor. "Vy nevíte, že jsou nové dražší lístky?!" Šup pokuta. Já jezdím denně, mám lítačku a slyšela jsem to až od ní, že jsou nové jízdenky :(. Tak si dovedu představit, co si ručně vysvětlovali.
Nové jízdenky jsou tu už od 1.1. 2012, tj. přes rok. Kolik stojí základní jízdné navíc visí téměř u všech vstupních dveří. Nicméně zde bych viděl jistou šanci požádat PMDP o stornování pokuty. Doložit trvalé bydliště paní a zápis o dopravní kontrole.
Dobře si pamatuju, jak nějaký člobrda měl papírek, štípnul a podle štipnutí věděl, jaký má mít připravený lupen - měl u sebe celou variaci procvaknutých lístků. Nevím sice přesně, kolik variant existuje, ale měl jich docela dost.
To jsem zkoušel před dvaceti lety na gymplu - těch variant ale bylo tolik, že to moc dobře pořešit nešlo :-)
Kolipa tě, Míro Klasi, platí Péťa Štruncoic za to zvěrstvo, co tady v tý diskusi předvádíš?
Já mám lítačku, ale naprosto ne mi nelíbí jak se drtivá většina revizorů chová k cestujícím. Dokáži si představit že řeknou "dobrý den kontrola jízdních dokladů" nebo tak něco, ale já se většinou potkávám s hova..dy co zařvou "revize jízdenek" atd... Navíc jsem jednou byl svědkem, že revizor odchytil nějakou malou holčičku co mělo prošlou lítačku a šíleně na ní řval. A nebo ten případ v Plzni, jak ten revizor odchytl to malé dítě a protože nemělo doklad tak ho zatáhl někom mimo linku a tam ho nechal stát a dítě tam bloudilo po ulicích dvě hodiny - za to bych mu dal pár facek taky. Navíc moje cesta do práce vede přes romskou čtvrť a tyto spoluobčany revizoři vůbec nekontrolují (asi si agresi šetří na děti a ostatní cestující).
Plzeňskou MHD jezdím denně a nezlobte se, agresivní chování revizorů vůči cestujícím jsem v životě nezažil....Dítě mladší 10 let nemá samo v MHD co dělat a starší 10 let už je dost staré na to, aby domů trefilo.
Tak ono je to slozite. Nedavno matka resila potize s SMS jizdenkou. Autobus u nas jezdi neustale pozde, takze si matka posilala jizdenku az kdyz autobus prijizdel do zastavky, ne podle jizdniho radu. Nekolikrat se stalo, ze spoj vynechal a matce byla SMS jizdenka k nicemu. Asi dva mesice zpet jsme jeli s matkou nakupovat a chytrl nas revizor (ja mam OC) Matce prisla SMS jizdenka presne v okamziku, kdy nas revizor oslovil. Dle pana revizora podvod, ze si ji mame stipat podle jizdniho radu atd. To, ze autobus podle jizdniho radu nejezdi, to uz pana revizora nezajimalo. V autobuse samorezjme ostuda a kdyz sla matka vec reklamovat? Tak pani na prepazce pokutu roztrhala a matce dala nake potvrzeni o zaplaceni SMS jizdenky. Osobne potkat toho revizora znova, tak mu take asi jednu facku prisiju.
Ono jde SMS jízdenku štípnout?? :-) Mě tedy přijde SMS jízdenka jako nouzová varianta pro přespolní, normální člověk jezdí na zásobu obyčejných jízdenek nebo čipovou kartu. SMS jízdenka je zvláštní doklad, dopravní podnik není schopen garantovat její obdržení do mobilu on-line. To je věcí poskytovatele mobilní služby. Proto je v tarifu podmínka, že cestující nesmí nastoupit do vozu bez obdržení potvrzující SMS. Ať se vám to líbí nebo ne, revizor postupoval naprosto správně, takže tu facku si ponechte pro někoho jiného. Jsou samozřejmě případy, kdy dopravní podnik zpětně může od vymáhání pokuty upustit, pokud cestující prokáže polehčující okolnosti (a DP si je ve své databázi ověří), ale obecně tohle nevymáhejte v době kontroly po revizorovi. Jeho povinností je postupovat podle předpisů. Pokud si myslíte, že revizor pokutu na vás vymáhá neoprávněně a nebo příliš přísně, nic na místě neplaťte, nechte si vystavit doklad o kontrole a NEPRODLENĚ písemně pokutu reklamujte u dopravního podniku. Faktem je, že tato reklamace nemá zřejmě na udělenou pokutu odkladný účinek, takže pokud se její vyřizování vleče, budete jí asi muset raději uhradit a DP vám ji pak pošle případně zpět.
To mi nejde na rozum. Jak dlouho už jsou v Česku trolejbusy, tramvaje, autobusy, metro? To fakt není nikdo schopen přijít na způsob, jak to udělat blbuvzdorné, uživatelsky přívětivé a bezkonfliktní? V Amsterdamu jsou tramvajenky pípací. Při vstupu do MHD to "pípne", takže kontrolor (v tramvaji je řidič plus jeden kontrolor uprostřed vozu) to hned slyší/vidí. I v New Orleans, které je v mnoha ohledech na úrovni zemí 3. světa se vstupuje pouze předními dveřmi a platí se $1.25 v keši, nebo předplacenou kartičkou s magnetickým páskem. V Londýně jsou turnikety, ale když jsem se přes ně nemohl dostat, tak mi paní mile pomohla. Žádný problém. Jenom u nás si musíme vylívat zlost na cizincích, kteří si blbě cvaknou lístek. V životě jsem v MHD nejel ani jednou bez lístku, ale buzerace revizorů mě vytáčí nehorázně.
Předpisy pojem blbě štíplá jízdenka v kompostéru (cvakátoru) neznají. Lze hovořit jen o označené nebo neoznačené jízdence v souladu s přepravními podmínkami. Pokud si cestující zapomněl označit jízdenku ve voze bezprostředně po nastoupení a nebo zkoušel cestovat na jízdenku již cvaknutou z jiného spoje, byl revizor jednoznačně v právu.
Ono je těch revizoru taky dost. Chápu, že jejich práce není zrovna med. Ale kolikrát jsem byl svědkem jejich nepěkného jednání a chovaní proti obyčejným slušným lidem. Stačilo, aby měl člověk jen tu jízdenku hledal a našel, nebo jí měl špatně označenou....... Ale s černými pasažéry a jinými individui bych se taky nepáral..
jenže oni se nepáří právě s těmi slušnými lidmi, co si nedopatřením chybně označí jízdenku... Černých pasažérů, těch pravých, se bojí