Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soud osvobodil gynekology, jejichž pacientka po běžné operaci zemřela

Gynekologové Ivan Poustka a Jiří Klikar nejsou zodpovědní za smrt pacientky, která v roce 2005 zemřela v karlovarské nemocnici po běžné gynekologické operaci. Karlovarský soud ve čtvrtek oba lékaře zprostil obžaloby z ublížení na zdraví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T87o15m25á44š 89V62a53l70d96e40r 7733170379

Pokud řízne jinam a způsobí zánět s úmrtím, nevím co říci na totální zhovadilost soudce. Také mám podobnou zkušenost. Neprůstřelné alibi s různými posudky od kamarádů, kolegů je svinstvo. Nemají odpovědnost a chtějí jen víc peněz. Každého jiného kdo způsobí jinému újmu policie stíhá, šikanuje a soudci ve většině odsoudí. Jestli náhodou soudci s lékaři nehrají golf a nechtějí si rozházet vztahy s rodinným lékařem? Bravo, moc se tedy od 1988 nezměnilo! Na pacientech lékaři šetřit umí.

+3/−1
1.3.2013 3:57

P97a49v46e12l 14N96o20v90á21k 6671486909411

Trochu z jiného oboru ........ když havaruje řidič autobusu , tak to je tady odborníků na dopravu a řidiče by každý druhý hned nechal nejraději zastřelit ....... pan doktor má naši všeobjímající úctu ;-O

+5/0
28.2.2013 19:17

Z72d16e21n66ě58k 69P54i38l35z 3648800763939

Ano, lékař dodržel všechny předepsané postupy a .... pacient zemřel....  ;-(

+3/0
28.2.2013 18:28

M40o88n74i14k33a 36K82y15n45c72l62o67v70á 9423983324

no já neví, jestli měli v postupech u operace dělohy taky proříznutí střeva .....

+8/0
28.2.2013 18:33

M47o68n23i40k92a 52K61y59n38c90l82o74v64á 9913383784

hmmm, a tohle tady stávkuje, že má málo peněz a vyhrožuje , že půjde do zahraničí... Škoda, že neodešel.. Udělat tohle v DE, tak už bručí... Rv

+4/−1
28.2.2013 18:20

J52a44r52o80s64l55a86v 70H96o11r83á40k 5173432326860

Cekal nekdo nejaky jiny rozsudek? Tohle je preci ona "zodpovednost", kterou pry lekari maji a kvuli niz by meli brat nemecke platy.

+8/−2
28.2.2013 17:53

J48a92n 62M12u22ž16í61k 4402664372449

Chtěl bych vidět všechny pisálky, kteří tady píší, že každá operace je riziková a může při ní ( nebo po ní ) dojít k úmrtí, jak by řvali, kdyby se to samé stalo jejich blízkému příbuznému. Ono se to mluví, když se Vás to netýká. Podle mne určitě není normální zemřít následkem takového "banálního" zákroku.

+7/−1
28.2.2013 17:50

J19a95n 88N62o82v23á34k 6757860668443

žádný invazivní zákrok není banální a pokud si uvědomíte rizika plynoucí jen z celkové anestezie, která je "řízenou otravou vedoucí k bezvědomí", budete blíže pokoře, která by měla každý takový zákrok doprovázet.

+3/−4
28.2.2013 18:01

E40v19a 89K70a94š49p70á96r13k51o30v85á 7730791609312

No, ale prořízlé střevo, by lékařům v zahraničí asi těžko prošloRvRvRv

+10/−1
28.2.2013 18:06

J44a29n 56N14o87v12á53k 6737640448693

já operatéra nehájím, byl to plánovaný zákrok, žádná divočina, nicméně označit hysterektomii za banální zákrok nepovažuji za vhodné.

+3/−3
28.2.2013 18:14

J26a13n 71M34u35ž96í84k 4202494772459

Jenže banální bylo psáno v uvozovkách. Dvakrát čti a potom piš.

+2/−2
28.2.2013 18:17

J28a93n 94N35o27v54á47k 6107490908843

ono je to jasné z kontextu, když "pisálkové píší o úmrtí při operacích".

0/0
2.3.2013 7:38

J20a81n 55M11u92ž63í78k 4862544502489

Jste hlupák, který jen prudí a překrucuje. Vám již nebudu nic vysvětlovat. Bylo by to naprosto zbytečné. Takže sbohem.

0/0
3.3.2013 11:58

J44a82r94o58s76l64a50v 13H63o57r59á20k 5933592286770

Jenze omylem poskozene tenke strevo neni objektivni riziko. Je to proste slendrian a neschopnost operatera.

+9/−1
28.2.2013 18:11

J62a75n 37N46o50v73á90k 6847260858353

kolik jste udělal úspěšných operací?

0/−4
1.3.2013 4:51

J92a34n 38M94u89ž26í10k 4412564392109

Milý pane, jenže ta paní nezemřela následkem anestezie. A nemějte strach, pokory mám dost na to, abych si uvědomil jaká rizika každá operace obnáší. Já ty lékaře nesoudím. Jen tvrdím, že to úmrtí rozhodně není obvyklé.

+4/0
28.2.2013 18:14

J95a61n 14N18o89v60á15k 6907590898103

Máte svého viníka, máte jasno na první pohled do novin, nezabýváte se třeba otázkou, jaká byla pooperační péče....

0/0
2.3.2013 7:45

J56i87ř26í 14K42r82á48l 6275102384717

Jak tak čtu ty komentáře, zjišťuji, že je zde plno "doktorů", kteří přesně ví, co se stalo. Od posuzování jsou tady soudní znalci, kteří důkladně prozkoumávají zdravotnickou dokumentaci. Ne diskutující na lupě. O tom případu nevím nic víc, než je tady v článku. Ale každá operace je riziko a v nejhorším případě může skončit takto. Vy snad někdo víte, jak vypadala břišní dutina té pacientky? Adheze, přidružená onemocnění... A jaký byl její celkový interní stav? Říkají vám něco komplikace jako DIC? A za druhé, pacientka rozhodně před operací podepisuje jistý souhlas a je poučena o všech rizicích a komplikacích. Pokud lékaři postupovali lege artis, ani nemohli být odsouzeni.

+2/−16
28.2.2013 17:24

P71e42t33r 68T12l34o52u33k80a47l 7294495422435

"Jsem velice zklamaná, nejsem teď schopná vůbec nic říct. Prostě jsem nevěřila, že by po tolika posudcích soud takto rozhodl. Je to neuvěřitelné," řekla po vynesení rozsudku Jaroslava Klímová. Plakala, závěr soudu ji evidentně zasáhl.

+6/0
28.2.2013 17:28

P55e26t89r 72T52l84o43u77k88a98l 7664205402355

Škoda, že neřeknou co v těch posudcích bylo.

+3/0
28.2.2013 17:28

J64i49ř72í 87K13r57á76l 6665722594607

To ani nemůžou, na to jsou zákony. Ale škoda to je.

+1/0
28.2.2013 17:30

P37e58t93r 20T87l85o90u61k19a12l 7104965592945

Jako, že matka nemůže nikomu ukázat co je v tom posudku? To je teda pěkně hloupé. :-/

+2/0
28.2.2013 17:42

F38r26a26n43t94i58š49e19k 54V90y48s62k39o12č18i52l 4603506989649

celý tento případ odráží naše zdravotnictví.

Viděl jste někdy že by vrána vráně vyklovala oči?, Rv

+6/−2
28.2.2013 17:29
Foto

J80a85r10o32s35l17a58v 12K75y17s54e60l86á95k 9515486747659

Nevíme pane Král,jen když nějací lékaři zapoměli v břiše nějaké pacientky"špachtli",tak je soud taky zprostil viny!A nechoďte na nás s nějakými "DIC PIC"!Většina z nás pravidelně sleduje seriál Dr.House;-€!

+6/0
28.2.2013 17:36

J74i98ř65í 98K42r76á76l 6915362504527

Dostali podmínku, pokud vím. No právě že všichni sledujou House a další podobný nereálný hovadiny a pak jsou chytřejší než lékař po 30 letech praxe :-D Opravdu by bylo lepší, kdyby se k tomu nevyjadřoval nikdo, kdo není seznámen s tím případem podrobně. Včetně vás (nebo tebe).

+1/−6
28.2.2013 17:46
Foto

J61a44r30o92s30l72a65v 92K94y93s68e32l53á68k 9235546797989

Trochu smyslu pro humor by neškodilo pane Král!Jen doufám,že jste JUDr. a ne MUDr:-)!

+2/0
28.2.2013 18:13

P41e44t15r 88K21e67l38l46e35r 4659590184

Pokud nečtu jen tady, kde se vše píše všeobecně,ale i jinde, kde jsou detailnější, tak je to smutné...

.

Shrnuto - zemřela na poranění tenkého střeva způsobené při oddělování dělohy. jenže na poškození NIKDO nepřišel a obsah střev vytékal do dutiny břišní a došlo k sepsi...;-€

.

Předsedkyně senátu a posudky NEODHALILY MECHANISMUS poškození střeva...  Nechápu... 8-o;-€ Asi jim někdo nepozorovaně vběhl na sál a píchnul jí do břicha... JEDINÉ skalpely měli doktoři,ne...???

+7/0
28.2.2013 17:47

E92v13a 43K40a77š67p60á55r98k83o64v14á 7390771729772

Člověče, ta pacientka přece nepodepsala souhlas se svou smrtí?!!;-O Tady v této zemi jsou otřesné zákony, každý chce jen peníze, ale zodpovědnost už ne;-€;-€

+5/−1
28.2.2013 18:08

T68o21m82á96š 41V80a29l20d51e48r 7883500929

My jsme toto v rodině zažili. Hledáte jakékoliv výmluvy. Hledáte babičku ve vlkově břiše. Chápal bych, kdyby jste pochyboval o pacientovi z bojiště, co všechno může mít v břišní dutině. Pacient podepisuje tedy i nezodpovědnost lékaře a jeho případnou chybu při zákroku? V tom případě si nemusím čekat na termíny operací a zavolám medikovi.;-D Lege artis zde bylo porušeno, zhlediska poškození stěny tenkého střeva ostrým předmětem, který tož není schválen pro vytváření abcesu po výkonu operace, ale pouze jen pro odstranění nežadoucí tkáně vyvolávající zdravotní problémy. Lege artis nemá právní oporu, jde pouze o vyjádření, zda bylo postupováno dle  lékařských postupů odpovídající nejvyšším znalostem v oboru. Tudíž není souhlas, aby lékař praktikoval středověké lékařské znalosti, když jsou k dispozici novější. Není to jen tím, že některé operace se staly rutinní a lékaři nejsou plně soustředěni?

+2/0
1.3.2013 4:20

P88e38t59r 14D83l36e40s84k 2286129629465

Vážený pane Král ! Nevím co je DIC a nebudu Vás zatěžovat terminologií ze svého oboru ,ale vím co znamená slovo ZODPOVĚDNOST ! A ta bohužel mnohým tzv.lékařům chybí !!!!!!!

0/0
2.3.2013 6:37

E86l95i96š14k37a 31K59u22č38e62r70o61v30á 7399302343743

existují standardy zdravotní péče vydávané odbornými komorami.

otázka je jasná: odpovídaly použité postupy těmto standardům?

ano/ne.

0/0
28.2.2013 17:18

P70e29t73r 79S73v22o65b50o37d78a 9880408609784

Kdejaky automechanik, instalater nebo opravar televizi nese za svou praci mnohem vetsi zodpovednost nez lekar. To je samozrejme spatne.

+9/−3
28.2.2013 17:15

V15á50c43l91a48v 85P51e62t95r90ů 9337319816333

Smrt té paní je tragédie,ale lékař je člověk z masa a kostí nikoliv Bůh. Lidé musí počítat, když žádají pomoc od lékaře, že se něco podobného může stát, ikdyž lékaři dělají maximum pro to, aby k podobným věcem nedocházelo.

+3/−9
28.2.2013 16:44

J24a11n32a 57L50a42n17g66o71v32á 2845426590403

Mně však právě připadalo, že lékař maximum neudělal. Každopádně v nemocnici zanedbali pooperační péči... Pochopila jsem (možná špatně), že nejdřív vůbec nepřišli na to, že gynekolog při operaci poškodil pacientce tenké střevo. Proto ta žena zemřela. Personál měly varovat ženiny vysoké teploty... Když na to přišli, bylo pozdě. Já bych to jako zanedbání péče jednoznačně brala.

+13/−3
28.2.2013 16:47

T47o58m87á57š 94K78n11a50i44f43l 6673250577230

Aaa, konzumentka lékařských seriálu přesně ví, co se stalo :D

+3/−17
28.2.2013 16:57

P33e46t81r 73K79e97l73l81e96r 4169380954

Nene, jenže pooperační péče se u nás výrazně zhoršila, protože se zvýšil počet pacientů na jednu sestru...!!!

.

A příznaky nikdo neřeší, protože přes noc je tam jen služba doktora, který nemusí mít v daném oboru ani atestaci, stačí příbuzný obor, dle Hegera... takže třeba na gyndě byl právě v noci nějaký traumatolog nebo ortopéd nebo třeba kardiochirurg a nebo neurochirurg...;-€8-o

+5/−1
28.2.2013 17:50
Foto

J88a90r48o20s43l96a53v 44K95y34s67e47l88á32k 9915756527439

Řidič náklaďáku je taky člověk z masa a kostí ale když třeba špatně utáhne kolo,to se uvolní a zabije kolemjdoucího člověka,tak půjde asi sedět!A lidé nežádají lékaře o pomoc ale platí mu za to nemalé peníze!To,že soudy většinou neodsuzují lékaře za zbabranou práci je dlouhodobě evidentní!Důvod je logický

a srozumitelný.Soudce je také potenciální pacient a není to v jeho zájmu si dělat nepřátele mezi lékaři pokud to není absolutně nutné!

+7/−1
28.2.2013 17:29

V10á54c62l15a25v 36P88e27t27r12ů 9267239226163

To je neskutečná demagogie. Vůbec si nedovete představit jak náročná je práce na sále. Je rozdíl řídit kamión a operovat člověka. Když máte otevřené břicho se střevy vyvalenými ven, nepřehledné operační pole tak věřte, že i po x letech praxe jste vyklepaný jako ratlík. Neviděl jsem ještě chirurga, který by nešel do každé operace naplno. Je to neskutečný stres a respekt. Paní operovali prevděpodobně metodou LAHV, tedy pomocí laparoskopie, kde snadno může dojít i bez povšimnutí k drobnému poranění okolních orgánů v dut. břišní a projeví se to až po delší době. Nestává se to často, ale stát se to může, bohužel.

Pokud nevěříte lékařům zůstaňte tedy raději doma.

0/−8
28.2.2013 17:46
Foto

J82a25r79o36s67l46a36v 38K28y67s32e83l35á47k 9765366637779

Když se vám pane Petrů nezdá příklad řidiče náklaďáku jako přijatelný,tak si třeba můžeme vzít za příklad piloty Airbusů!Pilotovat takové letadlo je neskutečně náročné a kromě co-pilota tam nahoře nemáte (na rozdíl od lékařů)žádnou externí pomoc!Stačí malá chyba,špatné rozhodnutí a je spousta mrtvých!Víte pane Petrů kolik leteckých nehod bylo zaviněno piloty?Jen malé procento!Pokud se člověk nad tím zamyslí,tak mu dojde,že ten pilot vlastně ani nesmí dovolit žádné pochybení,protože by v tomto případě nezemřeli jenom pacienti ale i ON!!Tento příspěvek není žádný útok na lékaře,protože dělají v absolutní většině exelentní práci ale i ti dobří "přimhuřují"oko nad některými

kolegy,kteří jsou liabilitou této profese!

+4/−1
28.2.2013 18:11

V56á38c67l49a73v 96P24e95t75r43ů 9517899386793

Když nastupuju do airbusu nebo do jakéhokoliv jiného letadla také počítám s tím, že už z něho nemusím vystoupit, protože letecké katastrofy se i přes skvělou práci techniků a pilotů stávají. Všechno co řídí lidský faktor je nedokonalé. A když už je řeč o letadlech tak u nich se momentálně lidský faktor daří eliminovat, protože většinu práce za pilota udělá automat..O tom něco vím, protože mám jednoho kamaráda pilota. V medicíně bohužel lidský faktor nikdy nezmizí.

 Odsoudil bych lékaře, který se před operací ožral nebo odoperoval místo pravé ledviny levou, prostě totální zanedbání. Tomu říkám labilita.

Tihle lékaři postupovali lege artis, bohužel i tak se to nezdařilo.

0/−4
28.2.2013 18:27
Foto

J97a78r30o70s29l74a61v 40K37y26s38e81l77á57k 9885616887979

Co tak nastavit pravidla pro lékaře jako pro piloty pane Petrů?Pokud pacient zemře tvojí vinou,tak zemřeš taky!Jistě víte,že to nemyslím skutečně vážně ale

dovedu si představit,že by si lékaři nechali spočítat "špachtle"2X,než by pacienta

uzavřeli:-)!

+3/0
28.2.2013 18:37

V43á93c39l85a67v 16P88e26t58r21ů 9177679876543

S tím s vámi souhlasím, nechat jak říkáte špachtli v břiše je labilní a trestuhodné, ale mi tady přece řešíme konkrétní případ gynekologů, kteří postupovali správně...

0/−2
28.2.2013 18:46

V86á58c13l34a45v 35P96e57t59r47ů 9787539316613

omlouvám se za hrubku- my samozřejmě :-)

0/0
28.2.2013 18:53

T48o27m22á18š 59V32a19l27d41e71r 7853800329

Existuje robot co operuje. To není automat? Jinak nechtěl bych potkat nějakého Franka. Asi lege artis nebylo uplatněno, pacient zemřel :-/ po zcela jiném zákroku. A to po rozříznutí stěny střeva. Toto je také v souladu s lege artis?

+2/0
1.3.2013 4:29
Foto

J57a30r19o10s48l55a31v 20K85y21s37e74l74á48k 9415166167679

Vidíte pane Petrů a jsme doma!"Pokud nevěříte lékařům zůstaňte raději doma!

Pokud nevěříte policistům tak je nevolejte,pokud nevěříte soudům tak se nesuďte"!Zní to jako vyhrůžka lékaře mumrající lůze!Já si myslím,že problém začal za komunistů,když se dosazovali na medicínu lidé,kteří na to tak zvaně "neměli"!Byla tady účelově "masakrována"inteligence,včetně lékařů, soudců a nahradili je lidé,kteří byli nadaní "ideově" ale ne odborně!

+4/−1
28.2.2013 18:55

H39a22n78a 16K72r52i40v85a38n34k40o28v22a 4941797263140

kazda operace je riziko, a vyoperovani delohy neni "bezna" operace.

+8/−5
28.2.2013 16:02

E39l94i74š67k82a 32K72u90č52e33r40o30v26á 7779682263253

ano, je.

v rámci toho, co se na gynekologii provádí, je to zcela běžná operace.

+2/−1
28.2.2013 17:19
Foto

P84a23v26e23l 12P42o98k25o19r41n78ý 2486834440882

Ano, každá operace je riziko, proto také musí operovaný před skoro každým takovým zákrokem podepsat papír a být o rizicích poučen. Například každé tělo je jiné a mluvit tak o běžné operaci je hloupost.

+1/0
28.2.2013 17:37

T20e17r75e87z54i54č58k94a 73S76v76a77t71á 8127152605480

Aha,takže protržení střeva při gynekologické operaci je vlastně v pořádku a pacientka si za svou smrt vlastně může sama,protože tu sepsi nezvládla...

+18/−6
28.2.2013 15:44

T74e88r64e59z10i35č69k78a 58S81v69a16t58á 8877202345240

ještě několikrát "vlastně" jsem tam mohla dát ;-D pardon

+4/−1
28.2.2013 15:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.