- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jen jestli nerozhoduje výše provize. Abychom se nedivili, co a za kolik letectvo dostane.
Grippeny nejsou jediné řešení, ale aktuálně jsou řešení nejlevnější. Nenamlouvejme si, že rozpočet armády bude někdy tak velký, aby zvládl uživit letku dvoumotorových stíhaček (provozní náklady vyšší o 30-50% proti těm jednomotorovým = Typhoon, Rafale, F/A-18 E/F, ...). Tudíž zbývají jednomotorové stroje, kompatibilní s NATO standardem (tudíž vypadává vše, co je z Ruska, Číny). Protože nové F-35 jsou velmi drahé (vysoké vývojové náklady), tak si je také škrtneme. Také škrtněme jihokorejské a japonské stíhačky = bylo jich vyrobeno málo, tudíž vývojové náklady na každý vyrobený kus jsou vysoké.
Zbývá F-16 C/D Falcon a JAS-39 C/D Grippen. Z nich je Grippen mladší, provozně levnější a adaptabilnější.
Diletant Nečas opět perlí se svým tříletým pronájmem a zlepšením ekonomické situace. Ten člověk je úplně mimo realitu. Nic jiného než Gripeny nám nezbývá, takže čím dřív je koupí tím lépe.
Za 3 roky by už mohl létat sériový Grippen New Generation (NG), což je asi tak o 20% lepší éro než dnešní Grippen.
Gripeny nejsou jediné řešení,..jasně,že ne na motorovém rogalu se dá také létat a je podstatně levnější.
Byl jsem chvíli na vojně, takže si rozhodně nedělám iluze o tom, co všechno armáda strašně NUTNĚ potřebuje a jak s prostředky nakládá. Když ale něco chci, musím to mít čím zaplatit. A určitě ne tak, že si každý další rok půjčím víc peněz pokud možno za vyšší úroky. Vybíráním více daní se to taky zjevně nezlepší.
Letectvo bez stíhaček, je jako dopravní policie bez aut, hasiči bez cisterny, nebo nemocnice bez sanitek. Česká republika stíhací letectvo potřebuje.