Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nehoda na motorce ho změnila, říkají o podivínovi z Frenštátu v rodné vsi

Nepatřil mezi oblíbené, ale jinak byl zcela normální. To, co udělal, nás šokovalo. Tak lidé z Liptaně, vesničky na Osoblažsku, vzpomínají na rodáka Antonína Blažka, přičemž nejspíše právě on ve Frenštátě pod Radhoštěm v neděli 17. února vyhodil do povětří bytový dům i s jeho obyvateli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A20l40e50š 31P94r80e27s13l63e91r 5684284291882

Ono lze případ Blažek pojmout i jinak, záleží jen na novináři. Představme si postaršího chlapa, který bydlí v přízemí nad nějakou rybárnou, v níž až do noci popíjejí mladiství. Hluk, kouř, bordel na chodbě. Chlápek si stěžuje, všichni se na něj vykašlou, ale poplatky za společné energie atp. na něm chtějí. Chlápek se naštve, je poškozován na svých právech a jedinou obranou, která mu zbývá, je neplatit. Sousedé, spoluvlastníci domu, se mu jen posmívají a pošlou na něho exekutora. Přichází o byt, je zahnán do kouta, z jeho hlediska se proti němu všichni spikli. Nevidí jiné řešení - a volí zoufalou akci... Jen tak na okraj, pokud měl polorozpadlý dům v nějaké obci, tak mohl jít do exukuce nejdříve ten. Za 140 000, co Blažek dlužil, by se jistě prodal. Tím samozřejmě nechci Blažka omlouvat, jen chci naznačit, že hodně záleží na tom, co a jak se píše.

+8/−2
27.2.2013 15:17
Foto

M52a42r17e59k 30B69a66š96i91s44t24a 7103902163350

Já jim to tady naservíroval až pod nos, no a rozpoutala se štvanice. Okamžitě mi skákali mínusy. Nejaktivnější byl nějaký Martin Kypr, divné jméno které nezná ani google a ani facebook, jistě zřejmě čistá náhoda na které ale už nevěřím. Narážel jsem na fakt že dluh byl 140 tis, byt se prodal za 680 tis, kolik tedy dostal Blažek na ruku po odečtení nákladů, které byli zcela jistě odůvodněné a zcela transparentně spočítané v obvyklých cenách.

+5/−1
27.2.2013 15:36
Foto

A37l13e55š 59P93r90e48s19l15e35r 5584874101682

Máte pravdu v těch číslech, ale když ten článek naznačil, že pachatel měl i dům na vesnici, zřejmě na dobrém  místě, když ji hyzdil, mělo se začít s exekucí tam. Takže kdybychom do toho začali vrtat, mohli bychom spekulovat, že se jednalo o snahu získat Blažkův byt, nikoli o snahu vymoci dlužné peníze. Ale nechme to vyšetřovatelům, snad jim tento aspekt také neujde.

+5/−1
27.2.2013 15:46
Foto

M46a18r61e66k 48B95a52š76i80s21t40a 7863232483160

No já také doufám že se s tímto finančním faktem vyšetřovatel popere a že neskončí ve ztracenu, jako jiné případy. Mám za to že když by Blažek dostal doplacené v řádném rozdílu tak se do té Liptáně odlifruje bez problému. Občas by tam mohl zaskočit do Osoblahy poprudit na nepřizpusobivé co jim tam realitka nastěhovala z Ostravska.

+2/−1
27.2.2013 16:51

P17e94t89r 20P76o36l87á22k 1687345976138

Hezka fabulace. Nemel byste se dat na novinarinu? Myslim, ze napr. clanky na iDnesu vznikaji stejne. Ja samozrejme nerikam, ze to nemohlo byt, jak rikate, ale vy jste toho cloveka znal? Nebo jste bydlel v tom dome? Nebo jste jakkoli jinak podrobne seznamen s celou historii tohoto cinu?

0/−5
27.2.2013 17:04

K32a11m34i71l81a 66K38a54l35e61n43s51k19á 9816597327448

To co se stalo je velké neštěstí, ale čemu pomáhá Idnes když denně bude psát různé své spekulace o tom Blažkovi. Jen tím připomínáním více a více ubližuje všem poškozeným. Idnes se v tom pitvá aby měla senzaci a na poškození a jejich pocity jsou jí fuk.

+3/−1
27.2.2013 13:13

B28o16h77u98s13l96a40v 67K76r32á41l57í94k 2921410509926

A nebylo by neúctou k postiženým hlavně to, když bychom se z toho neštěstí nesnažili vůbec nijak poučit? Otázky, kde se to v tom Blažkovi vzalo anebo jestli sousedé, majitel domu, obec nebo stát mohli něco udělat lépe, jsou zcela na místě.

+2/−3
27.2.2013 13:22

K29a74m55i48l58a 30K84a93l79e55n60s47k10á 9946767657778

To nepopírám, ale čeho je moc toho je příliš.

+1/0
27.2.2013 13:53
Foto

M50a28r29e14k 29B14a93š13i14s44t95a 7953402683120

Taky si myslím že už by toho mohli média konečně nechat, pořád se jen pitvají v tématu, stejně žádné nové fakta nepřinesou, to co by se rád člověk dozvěděl, to média nepřinesou, přitom je to docela podstatná informace.

0/−1
27.2.2013 13:23

R11e26n61é 83C75v94r68k84a91l 9156329516786

A taky jezdil po městě šílenou rychlostí 51 km/hod!!! To jste zapomněli o něm napsat! A ještě ke všemu odmítl vypovídat na úřadech proti sobě - jak proboha mohla na tohle I-dnes zapomenout?;-D

+5/−7
27.2.2013 11:52

B30o75h36u64s91l27a51v 22K30r88á10l70í61k 2451530849876

Vy se v něm nějak moc vidíte.

+5/−2
27.2.2013 12:22

Š96á49r85k57a 46S82o42u91k88u81p80o42v37á 5974951610250

A ještě proboha - jak jste mohl zapomenout tomu Blažkovi poslat peníze na jeho dluh, když to za něj sousedi zaplatit nechtěli.

+5/−4
27.2.2013 12:23

Š82á37r17k41a 14S22o26u89k79u37p61o23v24á 5594241100140

Dejte už tady pokoj s omluvami pro toho Blažka a zesměšňování článků o něm, tak to nečtěte. Také je většinou nečtu, nemám na to sílu, je to hrozné neštěstí.

Nepřímé důkazy jsou více než jasné. Nebo se mu snad někdo cizí vloupal do bytu, aby to na něj nastražil?

To si tady jeho zastánci myslí, že on byl hodný člověk a jen lidé v domě a v okolí byli ti zlí a on nevinný chudák?

Byl to nesnášenlivý chlap, který obtěžoval lidi kolem sebe, sprostě jim nadával, pořád někam psal a stěžoval si, byl už i podmíněně odsouzen. Do domu tahal různé krámy, dlužil asi 150 tis ostatním obyvatelům domu a ti "nesnášenliví" lidé to za něj už odmítali platit. Jak by se někomu z Vás žilo v takovém domě?

V r. 1989 byl v podezření, že zapálil domek, o který měl zájem, ale nedostal ho.

+9/−6
27.2.2013 11:21

B17o82h65u30s83l92a93v 71K12r44á70l78í92k 2891130189456

No a vyřešíte něco tím, když řeknete, že byl zlý? Pokud vás nezajímá, kde se v člověku bere zlo, tak vás život ještě asi párkrát překvapí.

+1/−3
27.2.2013 12:25

Š62á25r77k56a 92S36o68u67k66u55p79o77v73á 5324651420320

A to se vyřeší tím, že ho budou lidé hájit?

Kde se berou masoví vrazi, kde se vzal Hitler, kde se berou různí úchyláci atd.?

Tady spíš chybí zákony na ochranu slušných lidí.

+3/0
27.2.2013 12:29

B89o23h95u93s97l44a22v 68K12r76á55l20í85k 2471580159776

To jako myslíte, že zákonem můžete zakázat existenci psychopatů a zlých lidí? Nechybí vám ještě zákony na ochranu před povodní, špatným počasím a meteority? Prostě občas spadne meteorit, občas zařádí povodeň a občas zaútočí psychopat. Nemá smysl vinit meteorit, povodeň a psychopata - to spíš má smysl vinit toho, kdo s povodní nepočítal nebo kdo psychopata nerozvážně provokoval.

+2/−4
27.2.2013 12:35

T95o98m31á57š 24T55r95u61c27h46l23ý 8926379228145

Zabránit pádu meteoritu opravdu nejde, zabránit povodni je sice drahé a složité, ale ne nemožné, ale zabránit útoku psychopata, který dlouhodobě vyhrožoval a choval se nestandardně, by možné bylo. Jen mít k tomu dostatečné nástroje (zákony) a vůli.

Na druhou stranu sohlasím s tím, že media dělají předčasné závěry. Nevím o tom, že by bylo vyšetřování již uzavřeno.

0/0
27.2.2013 13:11

B45o69h98u88s21l51a63v 80K64r86á90l58í22k 2571790179316

Zabránit pádu meteoritu nebo povodni zcela nejde, lidé musí jít do rizika a počítat s nimi. Ale nerozvážným chováním mohou lidé průběh i následky povodní zhoršovat, a pokud se meteorit trefí třeba do "zcela bezpečného" jaderného reaktoru, tak by se pak případní přeživší taky mohli právem ptát, jestli to riziko bylo přiměřené. V tomto případě je jistě správné se poučit z toho, jestli státní a obecní orgány a sousedé zvolili nejlepší možný postup a tedy do jaké míry situaci způsobili či mohli předvídat.

+1/0
27.2.2013 13:18

M72a95r35t66i20n 74K75y67p10r 2412805964974

Nerozvážně provokoval? Pokud se druhá strana chová přiměřeně, nikdy není chyba na její straně. Ano, máte pravdu, že útok psychopata je jako povodeň a může ho vyvolat "provokativní" jednání (dávám do uvozovek, protože provokativní takové jednání většinou je pouze v mozku psychopata - např. ta provokativní drzost chtít po někom vrátit dluh). Ale společnost by měla mít výrazně lepší nástroje pro ochranu, či je adekvátně využívat. Exisuje trestný čin nebezpečného vyhrožování a měl by být upřesněn - samozřejmě že každý může někdy ujet a někomu vynadat, ale pokud se tak stalo prokazatelně opakovaně a například písemnou formou, mělo by o naplnění takového trestného činu jít. Trestem by měl být zákaz přiblížení (tedy opět určitá výstraha), při porušení by se automaticky jednalo o maření úředního rozhodnutí a pak už by následoval kriminál (nebo ústavní léčba).

0/−1
27.2.2013 13:17

B75o73h64u51s73l25a47v 69K92r36á42l28í66k 2701330959836

Především tu je ta zákonitost, že pokud někoho dotlačíte do úzkých, tak pak nemá co víc ztratit a tedy je schopen všeho. Jakákoliv bezduchá represe by mohla mít podobné účinky, jaké v tomto případě měla ta očekávaná exekuce. 

To, nakolik přiměřená byla reakce sousedů na toho podivína a nakolik přiměřená reakce podivína na chování sousedů a vůbec jeho situaci, se neodvažuji soudit. Evidentně to bylo velmi extrémní řešení. Jistě mě to děsí a je mi těch obětí líto - ale třeba Trierův film Dogville končí podobně a přitom divák s masakrem spíše sympatizuje. Pokud někdo není schopen se vžít do obou stran sporu, pak nemá právo je soudit.

+4/0
27.2.2013 13:34

T14o46m39á91š 30T41r85u46c35h94l33ý 8316219198815

Podle vás tedy černý pasažer, který se díky nezaplaceným pokutám dostane do exekuce, může "zákonitě" reagovat vyhazováním tramvají do povětří, takže je lépe s tím počítat a dluhy na něm nevymáhat?

A teď vůbec neřeším přiměřenost poplatků exekutorům k výši dluhu. Jde o váš názor, že je lépe psychopata ničim nedráždit.

0/−1
27.2.2013 14:41
Foto

M82a65r21e26k 93B69a82š64i69s61t79a 7683922483530

Podezření nezakládá důvod k pomluvám, to by si měl každý uvědomit do vynesení rozsudku, především média. Jednou by se mohlo stát že škaredě narazí a bude je to stát opravdu hodně. Zatím jen média spoléhají na to že soudci prozatím nepřiznávají částky nemajetkové újmy obvyklé v EU směrem na západ. !!!!!!

+2/0
27.2.2013 13:09

B14o51h70u26s37l44a67v 16K54r42á78l14í48k 2301230479816

Média mohou informovat o podezřeních a mohou informovat o rozsudcích. Nikdy by ale média neměla podezření ani rozsudky vydávat za samu pravdu. Nezávislá média nejsou tiskovým oddělením soudu ani hlásnou troubou státu.

+2/0
27.2.2013 13:12

P27e59t44r 11S58v16o12b23o31d81a 9680408499714

Zacina se to rozjasnovat. Sousede toho cloveka smirovali, fotografovali a kdovi co jeste. Ja zjistit , ze stalking tak bych se nejspis neudrzel a minimalne par facek by padlo. Pokud tak obtezovali dusevne nemocneho cloveka tak si museli byt vedomi ze u fackovani to skoncit nemusi.

+3/−12
27.2.2013 11:12

Š91á97r81k89a 81S59o93u81k47u24p59o65v83á 5244651430430

Napřed si zjistěte, jak to bylo, co bylo napřed a co potom a pak tady diskutejte!

Ten Blažek obtěžoval sousedy, psal na ně stížnosti, nadával jim, každá rodina z domu za něj musela zaplatit 30tis., aby jim v domě neodstřihli vodu atd. A dluh stále narůstal. Dlužil i jinde, proto na něj přišel exekutor, jenže ten hnusný chlap z toho vinil sousedy.

Předtím byli sousedi voláni na přestupková řízení, protože je Blažek udával, když se chtěli bránit, neměli důkazy, proto ho fotografovali, když tahal do domu staré krámy.

Pokud se jednalo o stalking, tak jedině ze strany toho Blažka. Nebyl to duševně nemocný člověk, jen zlý nesnášenlivý chlap, ze své zloby už částečně vyšinutý. Ale zodpovědný za své činy.

+8/−1
27.2.2013 11:40

B55o23h96u51s42l13a52v 54K44r68á13l15í62k 2981740159696

Nebyl duševně nemocný, ale zlý, nesnášenlivý a částečně vyšinutý? Vy si v té horlivosti nějak protiřečíte. Budete se muset smířit s tím, že psychopatie a vyšinutost prostě jsou duševní poruchy a že provokovat psychopata má své následky. To jsou prostě objektivní zákonitosti, bez ohledu na to, jak si právníci budou pohrávat se slovíčkama jak je "zodpovědnost".

+2/−4
27.2.2013 12:31

J85i16ř66í 39D41i87a86t44k22a 6308506920321

Podle vás tedy za tu tragédii mohou jeho sousedé. :-/

+4/0
27.2.2013 12:34

B86o56h86u47s22l27a52v 30K59r93á38l44í46k 2891900759846

A co proboha vyřešíte těma hrátkama se slovy jako "mohou" nebo "nemohou"? Nějak se chovali a vyústilo to v toto. Nejsem pámbu abych věděl, jestli by to dopadlo lépe nebo hůře, kdyby se chovali jinak. Ale za své jednání nesou svůj díl odpovědnosti všichni - hodní i zlí, zdraví i nemocní. A každý následek má své příčiny a každá příčina své následky.

+1/−1
27.2.2013 12:47

T25o83m60á23š 38T58r76u13c24h34l19ý 8166309828115

Podle téhle logiky teď docela riskujete. Co když svými argumenty právě provokujete nějakého psychopata a způsobíte neštěstí sobě a všem Bohuslavům Králíkům. Jste připraven nést "svůj díl odpovědnosti" a "následky"?

0/0
27.2.2013 13:18

Š60á22r81k55a 28S24o85u57k61u48p36o21v37á 5944941960950

Zlí, nesnášenliví a částečně vyšinutí lidé musí být duševně nemocní? Četl jste posudek psycholožky na toho Blažka?

A dejte mi prosím pokoj s Vaší horlivostí, milý pane Králíku, nechci Vás provokovat, i když je to jen na netu.

+3/−1
27.2.2013 12:37

B68o37h15u66s42l18a57v 97K20r43á97l91í42k 2241380219376

Posudek psycholožky jsem nečetl a protože nejsem vyšetřovatel ani soudce, tak se k tomu posudku ani nesmím dostat. Četl jsem jen jakýsi nesmyslný novinářský článek psaný kýmsi, kdo moc ani nevěděl, co píše.

0/0
27.2.2013 12:49

B83o33h18u45s57l69a38v 36K97r73á12l47í49k 2181280369236

Zkuste tedy předložit vaši definici duševního zdraví. Odborníci se nikdy na žádné univerzální definici neshodli, nicméně pokud zlé, nesnášenlivé a vyšinuté lidi považujete za duševně zdravé, tak to skoro vypadá, jako byste si duševní zdraví pletla se svéprávností.

0/0
27.2.2013 12:52

J47i91ř76í 44D28i13a33t56k18a 6808876640291

Dotyčný duševně nemocný nebyl. :-/

+3/−1
27.2.2013 12:18

B34o96h98u98s20l70a88v 59K20r67á75l39í44k 2431550609706

Jasně, choval se vždy jako duševně zcela zdravý a vyrovnaný člověk. Jestli nakonec není duševně nemocný ten, kdo ještě žádný dům do povětří nevyhodil...

0/−3
27.2.2013 12:27

B34o78ř64e29k 76M45e44z92n64í30k 9830874491872

Nemocný člověk si nezaslouží tolik nenávisti. Udělal strašnou věc, která změnila život mnoha lidem. Jako mnoho nemocných, třeba Jeho Veličenstvo Václav II:

+1/−9
27.2.2013 10:52

Š50á70r78k49a 14S47o49u96k57u47p62o36v34á 5104141820680

Ten člověk nebyl nemocný v takovém rozsahu, aby nebyl zodpovědný za své činy!

Viděl jste v televizi mluvit otce těch dvou krásných dětiček, které zahynuly?

+7/−2
27.2.2013 11:09

B77o95h47u55s18l98a10v 57K60r64á16l55í50k 2151710709786

Víte - ani když uslyším mluvit otce krásných dětiček, které zabil meteorit, tak z toho ještě nevyplývá, že ten meteorit byl duševně zdravý a svéprávný. Psychopati mají prostě psychiku jinak nastavenou, a proto někteří dělají takto zoufalé činy, jiní jsou zase úspěšní v podnikání i kariéře, protože nemají vůči ostatním skrupule a jen je využívají. Oni většinou nemohou za to, že takoví jsou. To, že by se proti nim ostatní měli mít možnost bránit, ještě neznamená, že psychopatie není nemoc nebo že si za ni ti lidé mohou sami.

+1/0
27.2.2013 13:00

P35e67t64r 93N50e22c30h36a31n27i65c49k21ý 7433876818600

A před incidentem jedl chleba !!!!

0/−6
27.2.2013 10:16

M15i90c12h41a41l 71M78e90l53e82n 7420513167416

chleba nikdy nejedl, byl to asi podivín!!!!

0/−4
27.2.2013 10:42

M90i64c55h73a45l 27Č74e37r83n26í29k 2866816433171

A nikdy nepozdravil!

+6/−5
27.2.2013 8:48

M49i31l27a73n 88Š10e79l68i46g93a 7951854133953

Pan Gabzdyl už je známý tím, že jeho články mají ryze bulvární charakter a vynášejí jasné soudy bez důkazů. Teď je jen otázka, jestli o takový styl psaní MF DNES přímo stojí, nebo to jen toleruje... Každopádně, do Blesku by redaktor určitě zapadl daleko lépe. Nebo už je snad pro MF DNES normální, že jejich redaktoři označují lidi za vrahy ještě před tím, než je ukončeno vyšetřování?

+23/−8
27.2.2013 8:41

P39e87t83r 24D85v73o84ř64á68k 9512637841768

Soud nebude, pravděpodobný pachatel je po smrti.

+4/−5
27.2.2013 9:35

B17o85h22u53s88l44a82v 13K61r25á77l26í41k 2201950189796

A může se v novinách napsat, že prší, dokud o tom pravomocně nerozhodne soud?

0/0
27.2.2013 13:03

M49a41r71t40i53n 38Š44t72ě94p68á32n83e61k 3747193143321

Ostatni resit nechci, ale jestli je ten dum ostudou, ale nikoho neohrozuje (odpadavajici zdivo na chodce a pod), tak ma naprostou pravdu v tom, ze si to maji opravit ti, co se jim to nelibi.

A jinak ano, odsouzeny jeste nebyl, presumpce nevinny..., ale ta uz u nas vlastne davno neni, tak nic...

+7/−13
27.2.2013 8:26

L71e82o34š 50D16v50o29ř91á77č72e15k 4966542630885

odsouzený nikdy nebude, protože jaksi nežije, takže se nikdy nebude moct napsat, že to udělal?

+10/−3
27.2.2013 8:27

J56a88n12a 31P23u46š63o57v77á 7803938741602

Myslím, že pan Štěpánek chtěl jen naznačit, že nebylo ukončeno vyšetřování, ze kterého by jednoznačně vyplývalo, že on je pachatel. Samozřejmě, pokud bude usvědčen, pak i když už soud z logických důvodů neproběhne, může se o něm psát jako o vrahovi atd.

+3/−3
27.2.2013 9:44

J29i98ř49í 67D22i18a47t23k83a 6388426890511

Je prokázáno, že nešlo o nešťastnou náhodu. Oheň bylo založen na několika místech. Jedním z těch míst byl byt, kde bydlel Blažek. S největší pravděpodobností se dá říci, že za výbuchem skutečně stojí Blažek. :-/

+5/−2
27.2.2013 9:56

J47a75n64a 38P74u50š15o43v37á 7723728871892

Ale to ano, já nepopírám, že on se jeví jako nejpravděpodobnější víník. A s tou největší pravděpodobností bude za viníka i označen, ale do té doby je to údajný viník nebo údajný vrah.

+1/−4
27.2.2013 10:05

Z85d18e34n56ě69k 22Z75a67b72a77v32a 1472834456254

no, ještě by se mohl přiznat - ale to se obávám už nestane...

+5/−1
27.2.2013 10:07

B74o71h59u69s41l70a97v 87K91r48á15l52í69k 2271900369766

Ani přiznání ani pravomocné rozhodnutí soudu není nikdy zárukou neomylnosti. Domněnka zůstane vždy jen domněnkou, i když má kulaté razítko.

0/0
27.2.2013 13:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.