Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vnitro chce Čechy, kteří mají dítě s cizinkou, posílat na testy DNA

Češi, kteří mají dítě s cizinkou ze zemí mimo EU, možná budou muset od příštího roku povinně podstupovat testy DNA. Pokud se s matkou své dcery či syna neoženili a budou chtít, aby jejich potomek měl české občanství, budou své otcovství zřejmě muset doložit. Počítá s tím návrh zákona o občanství, který projednává Sněmovna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M56i41c88h39a73l 74R88i81m29b72a31u89e39r 4879535593557

Pokud to stát zaplatí, proč ne.

0/0
2.8.2013 6:55

H30a79n21a 71Z64e51l31e60n49á 6731642212599

Republika má problém s podvodem a někdo SPEKULUJE, že vnitrem navrhovaným řešením by byly údajně poškozeny práva dětí. Jenže ono to není pravda. Aktivistka Heřmanová není zjevně právně vzdělaná, protože v naší republice (a okolních zemích taktéž...) PLATÍ tzv. právo krve, je součástí našeho právního pořádku odedávna a je součástí eurokontinentální právní kultury. Pašovat sem prvky jiného právního systému, podle kterého například v USA platí při určení občasnství "právo země" je docela závažné narušení legislativy.

Úmluva o právech dítěte patří sice mezi mezinárodní smlouvy, která naše republika ratifikovala a jako takové jsou nadřazeny vnitrostátním zákonům, které se jimi musí řídit, ale: právě Úmluva říká, že dítě má právo znát své rodiče.

Určení otcovství jako takové skutečně - a logicky - znevýhodňuje děti narozené mimo manželství: ale nejen cizinkám! Platil a bude platit zákon o rodině, podle kterého otcovství svědčí nejprve manželovi matky (ten ho může následně napadnout soudně,  pak lze zrušit, ...to je ale jiný právní problém....). Až podle tzv. druhé domněnky nastupuje možnost společného prohlášení o rodičovství.

0/0
1.3.2013 7:22

H23a41n43a 77Z56e68l10e35n81á 6271672302679

A pokud chce u něj vnitro, pod jehož působnost matriky spadají, zpřísnit podmínky, nevidím v tom problém: Opět všem nesezdaným matkám se bohužel může stát, že otec ještě před prohlášením o otcovství náhle zemře nebo je nedostupný: ale i tyto vzácné případy jsou následně řešitelné: otcovství k dítěti lze podle našich zákonů určit tzv. třetí domněnkou: soudně. A opět každá žena, k jejímuž dítěti se otec nechce nebo nemůže hlásit, musí bohužel toto martýrium podstoupit - soudy ale mají možnost pracovat rychleji, nařídit zkoušky DNA, a to i u dalších prokazatelných příbuzných zemřelého nebo jinak nedostupného muže... čímž se eliminuje počet dětí, které by nemohly mít ani podle tzv. třetí (soudní) domněnky  určeného tatínka na minimum. A lze předpokládat, že u počtu dětí narozeným cizinkám by se stáhl tento počet teprve....Takže údajné komplikace s testy DNA a jejich platbou, jsou jen uměle vytvořený problém: pokud si cizinka platí celou prenatální péči atd., může i testy. Jejich cena je navýšena jen v případě znaleckého posudku - ale ty naše republika už v případě nařízených soudních posudků stejně hradí. A pokud bude mít potenciální matrikový otec podezření, nebo dokonce vědět, že otcem dítěte být nemůže - a testy DNA tedy nevyjdou, tak se do společného prohlášení s cizinkou prostě nepožene.

0/0
1.3.2013 7:22

J30a25n76a 94P19e75t70r39á62ň71o23v54á 3673869386829

Pravnicine nerozumim, urcite mate pravdu, ale to co popisujete se mi zda spis jako situace, kdy pro rodice nebo dite uz nejaky problem nastal. Tady pro rodice prvotne zadny problem neni (kdyby slo o dva Cechy), ale stat cilene problem pro otce-Cecha jeho dite-Cecha  vytvari. Prava a povinnosti matky-cizinky jsou jedna vec, ale tohle je sikana Cechu ve vlastnim state.

0/0
2.3.2013 20:53

J52a93n77a 19L64a30n98g39o89v24á 2885486950173

Že dítě nebude mít v prních týdnech života potřebnou lékařskou péči?! Copak se s ním matka nemůže vrátit do "své" země? Tam mu péči jistě poskytnou... Jj, ať žije sociální stát!

0/−3
28.2.2013 17:10

J48a76n93a 17P82e30t35r66á55ň95o89v90á 3913259656819

?? Proč by dítě Čecha (v tomto případě narozené v Čechách) mělo jezdit do jiné země?  Má snad právo na péči vlastního státu, a to bez šikany ze strany státu vůči jeho rodičům.

To, že péče o matku-cizinku nemusí být automaticky hrazena z veřejného pojištění, je jiná věc.

+1/−1
28.2.2013 21:35

H46a92n39a 95Z29e55l54e75n10á 6421862932529

Každé dítě tu má právo na péči a určitě ji bez šikany dostane: je to uměle vyvolaný, spekulativní problém. A lze urychlit jak úřední, tak legislativní proces, aby bylo rychle dokázáno, zda dítě na občanství nárok má. viz to,k co jsem psala výše.

0/0
1.3.2013 7:25

P86e44t54r 10K25u56č47e77r14a 4324687912579

Dej blbci funkci, vymisli lejstro V

+2/−2
27.2.2013 12:30

K25a32t20e21ř69i88n90a 38S47l10a51v24í90k58o38v71á 6393315940773

Tak jako se  demokratických zemích odebírají otisky prstů cizincům při vstupu do země, tak se bude v budoucnu každému odebírat DNA a dávat do databází. Věřím, že v budoucnu to bude dobrý kšeft . Někde to začít musí, a tak se začne u dětí cizinek.

0/−2
27.2.2013 11:22

H70a20n56a 44Z96e16l17e69n96á 6451262922939

testy DNA běžně podstupuje spousta českých dětí, z nejrůznějších důvodů a kšeft je to už dávno.... ale upřímně, pokud tu tato prokazatelná metoda existuje a je u dětí provedena zavčas a šetrně, neublíží jim, naopak: pomůže stabilizovat jejich právní poměry. Spíš, než kontrolu DNA bychom měli řešit jiné problémy - ochranu osobních údajů, všude přítomné kamery a to i na místech, kde ohrožují naše soukromí a kvůli bzepečnosti nutné nejsou atd.

0/0
1.3.2013 7:29

R47a81d47e93k 22B17o58r 2276793134445

Nic...končím diskuzi s obhájci podvodů a korupce, kteří si hrají na obhájce lidských práv. Jen bych podotknul...až těch jejich "lidská práva" obhajujete bude tady většina, už tu nebudou žádní obhájci lidských práv !!

+7/−1
27.2.2013 11:05

T24o41m65á32š 61K96u42c14h93a87ř 3917771718381

Teď tu všichni nadšeně odkýveme, že nějaký bílý kůň bude muset poskytnout DNA, pokud bude chtít přiznat otcovtví k dítěti nějaké "socky" cizinky. To vypadá v pořádku. Pak se ale nesmíte divit, když budou chtít testy DNA váš zaměstnavatel, pojišťovna, velký bratr..:-/

+1/−2
27.2.2013 11:07

K65a33t86e47ř17i41n39a 44S17l14a56v25í63k96o69v62á 6383515310483

A teď si vemte, kolik bude po světě běhat potomků nějakého anonymního dárce, který v době, kdy sémě daroval ještě nevěděl o tom, že v budoucnu se vytvoří DNA pavouk lidstva. To bude potenciálních dědiců.

0/−2
27.2.2013 11:25

H63a73n67a 35Z50e70l39e77n52á 6611812582859

jakých dědiců...? Nárok na dědictví se odvíjí od zápisu v matrice a děti počaté umělým oplodněním mají otcovství právně podložené jako jedny z prvních, manžel, partner matky ho navždy podepíše...a tam , kde není, jak by asi to dítě anonymního dárce dohledalo..? Fantazírujete :D

0/0
1.3.2013 7:53

H95a79n13a 64Z38e87l34e72n84á 6741422442249

přeháníte.... v rámci soudních řízeních o otcovství jsou testy DNA nařizovány běžně a kdo se čílí..? A kolikrát taky neprávem.... a otocovství je jimi jen potvrzeno.

0/0
1.3.2013 7:48

J89a10n 73C59h80o87b31o55t 5732674628341

Ty by ses nekde o 60 let drive vyjimal jako na podstavci... I kdyz asi ne, tehda bys nejspis vyfrcel kominem.

+1/−3
27.2.2013 11:07

R19a64d20e89k 79B43o46r 2306743924675

Tak ještě na skok...jestli si myslíš, že jsem náckem, fašounem, či komoušem tak to se pleteš. Nicméně vycházím ze skutečností, které s přistěhovalci mají v tzv. vyspělých demokraciích jako Británie, Francie, Itálie, Německo atd. atd. Příliv tísíců kulturně a historicky natolik odlišných imigrantů vytváří neudržitelné třecí plochy, z nichž se plodí jen násilí. Přitom jen minimum těchto přistěhovalců tvoří lidé, ve své zemi pronásledovaní. Zbytek je ekonomická imigrace, procento tvoří lidé toho jejich džihádu, kteří mají na svou populaci obšem obrovský vliv. A to je to co mě děsí, to je to, co si myslím, že by se mělo změnit !!A to je v podstatě odkaz na můj shora uvedený příspěvek.

+6/−2
27.2.2013 11:44

H91a20n75a 69Z71e62l67e92n63á 6701222822149

Radek Bor. já s vámi souhlasím a vaše názory jsem podpořila právními argumenty ve vlastním příspěvku výše.

0/0
1.3.2013 8:53

P15e66t86r48a 24V71a15ň78k38o15v56á 4104134266202

vnitro by si hlavně mělo hlídat kšeftování našich politiků, lobbistů a mafiánů :-P

+1/−2
27.2.2013 11:05

H17a79n20a 15Z35e89l83e78n47á 6501102802809

vnitro spravuje evidenci obyvatelstva. Kdo jiný by to měl podle vás dělat...? ministr zemědělství..? :-)

0/0
1.3.2013 7:50

P98a69v24e42l 93V47a37ň22h49a81r59a 9618207632860

Nevi nekdo, kolik takovych pripadu rocne zhruba je? Kdyz strelim od boku, ze jich bude treba 1000 rocne, opravdu nam to stoji za ty obstrukce s DNA? Me to proste prijde zbytecne...

+2/−3
27.2.2013 10:09

R52a87d30e57k 90B61o24r 2356653654825

Každý stát má právo hlídat si, kdo má jeho občanství. Kdo může čerpat výhody z toho plynoucí a na něhož ten stát bude tedy vynakládat finance.

+5/−1
27.2.2013 10:12

P10a87v56e79l 68V14a65ň79h88a54r35a 9188587122450

Proti tomu nic nemam, ale myslim, ze tu mame podstatne vetsi skupiny vyzirku...

+2/−1
27.2.2013 10:42

R38a17d20e94k 71B40o51r 2556653974685

To že někdo krade víc, neznamená, že toho co krade míň necháme krást. To je jen takový princip.

+4/−1
27.2.2013 10:45

P50a28v70e45l 81V70a53ň72h89a46r60a 9348557922950

Ano, presne dle tohoto principu se chovaji i nasi politici - toho, kdo krade miliardy, nechame byt, a poradne zarizneme podnikatele, co ma zisk tesne nad nulou, protoze je to jednodussi.

+1/−2
27.2.2013 10:49

R36a62d98e95k 18B61o53r 2346803354805

No dobře no....ale to rozhodně není jádro věci o  níž tato diskuze je.

+3/0
27.2.2013 10:52

T39o56m33á97š 51K27u71c58h18a93ř 3487461978681

Princip je takový, že když mám ve střeše díru jak vrata, a pak místo, kde chybí jedna taška, tak se snažím prvně zakrýt tu velkou, nebo ne? Jestli to spíš není tak, že ta chybějící taška se vloží snadno, ale na tu velkou si netroufáme.

0/−1
27.2.2013 10:50

R20a88d61e26k 67B70o37r 2336273664615

Ale no tak....co to má bejt? Jaká jedna střecha s velkou dírou a jednou chybějící taškou??? 8-o Stát má své instituce a každá má své povinnosti. Tak ať je plní. Čekat až se spraví jeden problém a pak se přemístit k dalšímu...to bychom jen čekali.

+4/−1
27.2.2013 10:56

A19d15a72m 23W56i32s43e 2819827747459

výsledky do 5 pracovních dnů

cena - od 3950,- Kč

vzorky si odeberete snadno sami doma

výsledkem je buď 99 - 99,99 % pravděpodobnost potvrzení otcovství nebo 100 % jistota vyloučení otcovství

vzorek se odebírá bezbolestně stěrem sliznice dutiny ústní

...zas takova obstrukce to neni. Ceske urady maji v rukavu, daleko lepsi vychytavky.

+4/0
27.2.2013 10:20

T21o45m22á79š 98K73u63c48h12a64ř 3567771468121

V našem státe to znamená pouze strčitit další obálku tomu, kdo odebere vzorky.

0/−3
27.2.2013 10:32

A44d39a41m 88W82i69s46e 2449457347599

Asi jste hodne zoufaly, ze se snizujete k takove argumentaci. To mame na zaklade teto logiky zrusit veskere testovani (at uz prokazovani obcankou na urade ci silnicni kontroly) protoze v nasem state se da uplacet? Nebudte smesny.

+3/−1
27.2.2013 10:40

T10o31m83á75š 81K83u87c63h46a74ř 3147931338881

Jak to můžete stále srovnávat s testy DNA?

Prokazování se občankou je standardní forma prokázání vlastní totožnosti. Právě proto tu občanku mám, abych nedával každému na potkání vlastní krev, ve které jsou skryty miliony informací o mé osobě i celé mé rodině.

0/−3
27.2.2013 10:47

A54d58a81m 55W25i96s35e 2739487927829

Vas argument, ktery zpochybnoval testy DNA byl postaven na riziku korupce.

+1/0
27.2.2013 11:37

H40a27n35a 95Z97e19l10e81n47á 6201902922129

soudní znalci jsou právě proto dobře placení, aby riskovali, že někdo snadno odhalí zfalšované posudky na testy DNA. kromě jiného se u nich protokolárně snímají všem zúčastněným otisky prstů.

0/0
1.3.2013 7:55

J67a28n 31C28h45o80b60o63t 5592144938161

Jako napriklad fiktivni prihlaseni ditete, zijiciho v zahranici, do bydliste matky a inkasovani za takto fiktivne vznikly odpad :)

+1/0
27.2.2013 10:32

A10d68a41m 40W35i21s76e 2359937367689

Nerozumim reci vaseho kmene. Dalo by se to, prosim, napsat tak, aby to pochopil prumerny clovek?

+1/−1
27.2.2013 10:41

J90a38n 72C36h20o20b91o71t 5282614828451

Pravdepodobne si s tim prumerem vice nez fandite. Nebo ze sebe delate blba s nejakym zamerem - na cemz se nemusim podilet.

+1/−1
27.2.2013 10:42

R24a24d86e62k 57B10o80r 2726973144775

Nic proti vám...ale toho svou argumentací děláte ze sebe vy !

+1/0
27.2.2013 10:46

J62a37n 49C28h86o16b96o85t 5122974868891

A ja myslel, ze slo o srozumitelnost... Nekdo tady myslim cosi plete.

0/0
27.2.2013 10:49

A92d33a14m 35W68i33s44e 2129767367429

Zkus to prosim napsat, tak aby to davalo smysl aspon nadprumerne inteligentnimu cloveku.

0/0
27.2.2013 10:48

J30a29n 42C49h57o72b20o89t 5532754508191

A jsme zase u tech relativnich pojmu. Vy pravdepodobne zase nasi spolecnost pokladate za bandu imbecilu.

0/0
27.2.2013 10:51

A77d20a39m 29W72i23s83e 2299187747959

S tebou je teda zabava. Kdyz nejsi schopny napsat text, tak aby to pochopil podprumerny (jak jsi me oznacil), tak jsem te vybidl k tomu aby si myslenku preformuloval tak, aby to pochopil aspon nadprumerny jedinec, ktery ma dispozice k tomu pochopit i slozitejsi ci chaotictejsi vyroky. ... Jinymi slovy. Pis k tematu a srozumitelne.

0/0
27.2.2013 11:34

P10a56v60e23l 78V73a21ň23h83a39r33a 9238587632700

Ale stat si na to vycleni dalsi urad na ministerstvu, zaplati dalsich 20 lidi na fulltime, co budou ta "potvrzeni" shromazdovat a analyzovat, dalsich 5 lidi na to bude prodavat kolky, pak bude odeleni na certifikaci certifikovanych DNS zkuseben... :-) Samozrejme prehanim, ale ta byrokracie kolem toho urcite taky nejlevnejsi nebude.

0/0
27.2.2013 10:44

T93o18m74á65š 65K70u59c83h55a62ř 3587431898351

Ale vůbec nepřeháníte, 20 lidí je naopak málo. Také testy DNA, které jsou normálně za 5000 budou ze záhadných důvodů stát 10x tolik, navíc přibydou odvolání na soudy...

+1/−1
27.2.2013 10:55

H36a27n63a 20Z89e23l75e44n87á 6891802782799

technická poznámka: tyto testy jsou jen pro soukromé účely... úřad by opravdu musel požadovat i znalecké posudky, protože tam se osvědčuje totožnost všech, kdo DNA poskytnou atd., což je ale kvůli případnému zfalšování v pořádku. U tří lidí včerně děcka to pak stojí cca 15 tisíc kč.

0/0
1.3.2013 7:59

T50o61m27á95š 59K54u61c98h98a89ř 3847601478451

Bohužel v tom vidím jiný, a to etický a právní problém. Začneme uznávat pouze genetické otcovství? Jsou adoptované děti méně než vlastní děti? Jsou děti vzniklé umělým oplodněním méně dětmi otce který je vychovává? Minimálně 15% dětí není genetickými potomky otce, který je za vlastní naivně považuje. 40% matek rodí "za svobodna". Velká část z nich otce kvůli finančnímu profitu nepřizná, přestože s ním žije ve společné domácnosti.

Co bude dál, vytvoříme různé kategorie otcovství? 8-o

+4/−5
27.2.2013 9:56

A85d65a14m 14W18i54s52e 2349547767609

Moc to dramatizujete a zavadite. Zde se jedna pouze o podminku, ktera je nutnosti k uznani obcanstvi ditete. Vami zminene priklady s timto vubec nesouvisy.

+6/−1
27.2.2013 10:03

J10a29n 79C67h81o56b11o55t 5792464178211

Jiste ze souvisi - podminis plne uznani neciho ditete tim, ze se otec vzda telesne integrity. Prijdou pak testy panenstvi?

+1/−3
27.2.2013 10:16

R73a67d61e20k 55B84o64r 2466233404675

Test DNA není ztrátou tělesné integrity !! A zjišťovat panenství u těhotné matky? Proč???

+3/0
27.2.2013 10:23

L23e44n88k10a 95S28v41o14b75o60d91o54v46á 2176565747455

Je fakt, že může vzniknout obava se shromažďováním osobních údajů - viz otisky prstů....nicméně jak jinak zjistit, zda je otcem? Nemá-li zájem si ženu vzít, tak holt bude muset projít tímto zjištěním otcovství...rozhodnutí pak bude jen na otci, jestli mu to zato stojí nebo ne, pokud to bude skutečně jeho dítě, tak věřím, že to pro nikoho nebude problém, a ty případy podvodů to může snížit.

+3/0
27.2.2013 10:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.