Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za srážku drezíny s autobusem mohli řidič i výpravčí, zjistila policie

Policie uzavřela vyšetřování nejhoršího železničního neštěstí na Jihlavsku za posledních deset let. Za srážku autobusu a drezíny na železničním přejezdu v Třešti mohla podle policie výpravčí i řidič autobusu. Hrozí jim tři až deset let za mřížemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P38a73v46e27l 93O86d91r21a32z14i10l 6914799517430

Podle předběžného závěru DI funguje signalizace vždy, kdyžtak se to případně později dementuje.

Nicméně ano, řidič se měl řádně rozhlédnout.

0/0
26.2.2013 22:02

J73a22n 77S53l66o69v12í26k 7237272385731

Neumím si představit, že bych u každého přejezdu i se světly nebo dokonce se závorami musel zastavit, rozhlédnout se a pak jet dál, aby mne alibistický zákon nepotrestal za to, že nefungovala drážní signalizace nebo jí prostě nezapnuli. :-(

0/−3
26.2.2013 15:11

M88i18r91o34s41l82a34v 70F76r81i34d21r56i12c89h 1475516820819

Pravděpodobně nemáte řidičský půkaz, jinak by jste věděl, kdy může řídíč vjet na želedniční přejezd a nepsal do příspěvku takový blábol.

+3/0
26.2.2013 15:51

J71a41n 56S34l41o91v18í41k 7687832165761

Možná blábolím, ale na přejezd nesmíte vjet, pokud vidíte nebo slyšíte houkat vlak. Jedině pokud bliká bílé světlo, můžete. Tak praví vyhláška. Takže pokud nechcete zastavovat, musíte se za jízdy stačit rozhlédnout a vyhodnotit situaci ještě před přejezdem (kde nebliká bílé světlo). Proto je tam třicítka. Jenže ne u každého přejezdu máte tak dobrý rozhled. A ruku na srdce, kdo se na přejezdu se světly nebo závorami rozhlíží ? Každý počítá s tím, že vše funguje jak má.

+2/−1
26.2.2013 17:46

P24a76v72e73l 82O57d25r90a10z54i19l 6604499517110

No, počítá a počítá, až se ucho utrhne.

+1/0
26.2.2013 22:02

Z70d41e57n54ě24k 33Z79a85b90a16v46a 1592774166514

a) jako železniční ing. se rozhlížím vždy 

b) víte, nikdo nedokáže 100% garantovat, že nějaká, byť nakrásně dvouvláknová žárovka, bude vždy svítit, když zrovna má. Z mnoha důvodů...

0/0
27.2.2013 12:01

J42a61n 44S22l49o14v79í86k 7227732765981

No právě. My se třeba rozhlédneme, známe situaci, ale většina lidí to nebere jako samozřejmost, hlavně na přetížených silnicích, aby nezdržovali provoz. Viz např. přejezd na silnici I/33 u Smiřic, tam zpomaluji na 30 snad jen já a protože je přejezd šikmo, nejde se ani pořádně za jízdy rozhlédnout. Spousta lidí to tam fičí klidně i 90.

0/0
27.2.2013 13:06

J34i55r50i 55J79a31v41u68r89e67k 7236732282686

A vy zas nemáte přehled o normách. Jinak byste věděl, že rozhlížení na přejezdech se signalizací vám bude spolehlivě fungovat jen při rychlosti vlaku do 10 km/h. Na tuto rychlost jsou povinné rozhledové poměry. Při vyšší rychlosti vlaku je to jen o tom jaký přejezd, jaké štěstí...

0/0
27.2.2013 12:08

M62i49r92o96s66l18a54v 50F76r13i19d17r89i65c58h 1915536740369

Nevím, jestli také znáte normu ČSN 736380, která řeší rozhledové poměry na přejezdech, ale prvotní přispěvek byl o povinostech řidiče uvedených v Pravidlech silničního provozu, které musí řidič splnit, aby mohl vjet na železniční přejezd a to s výše uvedenou normou ani s dalšími drážními přepisy nemá nic společné.

0/0
27.2.2013 15:10

J20i16r18i 91J81a89v19u31r36e29k 7116922542546

No má a nemá společné. Jde o to, že je na řidiče kladena určitá povinnost a zároveň jiné předpisy vylučují, aby tuto povinnost mohl vždy splnit (tj. i v případě, že někdo jiný něco zvorá), což je od toho zákona krapet alibismus.

Jinak jasně - logicky "vlak nepřetlačíš", takže je v zájmu řidiče, který tam strká svůj krk, se přesvědčit, jak nejlíp to jde.

0/0
27.2.2013 15:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.