Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za srážku drezíny s autobusem mohli řidič i výpravčí, zjistila policie

Policie uzavřela vyšetřování nejhoršího železničního neštěstí na Jihlavsku za posledních deset let. Za srážku autobusu a drezíny na železničním přejezdu v Třešti mohla podle policie výpravčí i řidič autobusu. Hrozí jim tři až deset let za mřížemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P49a76v55e26l 16O42d77r27a51z39i77l 6104899167770

Podle předběžného závěru DI funguje signalizace vždy, kdyžtak se to případně později dementuje.

Nicméně ano, řidič se měl řádně rozhlédnout.

0/0
26.2.2013 22:02

J50a63n 24S69l87o93v94í68k 7547382135811

Neumím si představit, že bych u každého přejezdu i se světly nebo dokonce se závorami musel zastavit, rozhlédnout se a pak jet dál, aby mne alibistický zákon nepotrestal za to, že nefungovala drážní signalizace nebo jí prostě nezapnuli. :-(

0/−3
26.2.2013 15:11

M52i47r12o31s94l58a71v 77F63r25i39d15r39i22c88h 1605966940539

Pravděpodobně nemáte řidičský půkaz, jinak by jste věděl, kdy může řídíč vjet na želedniční přejezd a nepsal do příspěvku takový blábol.

+3/0
26.2.2013 15:51

J96a34n 22S92l66o89v73í75k 7967962675331

Možná blábolím, ale na přejezd nesmíte vjet, pokud vidíte nebo slyšíte houkat vlak. Jedině pokud bliká bílé světlo, můžete. Tak praví vyhláška. Takže pokud nechcete zastavovat, musíte se za jízdy stačit rozhlédnout a vyhodnotit situaci ještě před přejezdem (kde nebliká bílé světlo). Proto je tam třicítka. Jenže ne u každého přejezdu máte tak dobrý rozhled. A ruku na srdce, kdo se na přejezdu se světly nebo závorami rozhlíží ? Každý počítá s tím, že vše funguje jak má.

+2/−1
26.2.2013 17:46

P14a46v35e87l 86O69d89r27a25z85i65l 6744319847940

No, počítá a počítá, až se ucho utrhne.

+1/0
26.2.2013 22:02

Z21d97e64n93ě18k 32Z79a35b78a22v22a 1682844336894

a) jako železniční ing. se rozhlížím vždy 

b) víte, nikdo nedokáže 100% garantovat, že nějaká, byť nakrásně dvouvláknová žárovka, bude vždy svítit, když zrovna má. Z mnoha důvodů...

0/0
27.2.2013 12:01

J31a98n 77S11l28o86v31í58k 7647842715401

No právě. My se třeba rozhlédneme, známe situaci, ale většina lidí to nebere jako samozřejmost, hlavně na přetížených silnicích, aby nezdržovali provoz. Viz např. přejezd na silnici I/33 u Smiřic, tam zpomaluji na 30 snad jen já a protože je přejezd šikmo, nejde se ani pořádně za jízdy rozhlédnout. Spousta lidí to tam fičí klidně i 90.

0/0
27.2.2013 13:06

J45i27r70i 78J64a46v66u41r57e24k 7596272782856

A vy zas nemáte přehled o normách. Jinak byste věděl, že rozhlížení na přejezdech se signalizací vám bude spolehlivě fungovat jen při rychlosti vlaku do 10 km/h. Na tuto rychlost jsou povinné rozhledové poměry. Při vyšší rychlosti vlaku je to jen o tom jaký přejezd, jaké štěstí...

0/0
27.2.2013 12:08

M96i42r65o82s85l32a59v 69F73r13i64d51r93i49c88h 1495986180459

Nevím, jestli také znáte normu ČSN 736380, která řeší rozhledové poměry na přejezdech, ale prvotní přispěvek byl o povinostech řidiče uvedených v Pravidlech silničního provozu, které musí řidič splnit, aby mohl vjet na železniční přejezd a to s výše uvedenou normou ani s dalšími drážními přepisy nemá nic společné.

0/0
27.2.2013 15:10

J90i43r17i 18J42a56v31u28r91e41k 7166492592316

No má a nemá společné. Jde o to, že je na řidiče kladena určitá povinnost a zároveň jiné předpisy vylučují, aby tuto povinnost mohl vždy splnit (tj. i v případě, že někdo jiný něco zvorá), což je od toho zákona krapet alibismus.

Jinak jasně - logicky "vlak nepřetlačíš", takže je v zájmu řidiče, který tam strká svůj krk, se přesvědčit, jak nejlíp to jde.

0/0
27.2.2013 15:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.