Diskuze

Za třináct zraněných v převráceném rychlíku hrozí vězení řidiči kamionu

Policie po roce uzavřela vyšetřování nehody na železničním přejezdu u Kaštic na Podbořansku, kde vjel naložený kamion před rychlík. Ve vlaku se tehdy zranilo třináct lidí. Policisté nyní státnímu zástupci navrhli obžalovat řidiče kamionu z ublížení na zdraví a obecného ohrožení z nedbalosti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ŠT

Jasny je, ze... "to stihnu"...

0 0
možnosti
Foto

Čistě technicky by mě zajímalo, jak se zjišťuje že signalizační zařízení zpětně fungovalo

1 0
možnosti
MV

Hodně záleží na tom, o jaký typ zabezpečení se jednalo. Starší systémy jsou primárně spojeny s nejbližší stanicí, kde svítí žárovka, když přejezd funguje (tuto informaci může ukládat počítač), novější typy jsou vybaveny paměťovou kartou, na kterou ukládají přesný čas a událost, která nastala (např. že byl aktivován výstražný signál) a všechny poruchy.

Vlastní přejezd je zapojen tak, že všechny prvky jsou zdvojovány - např. každá žárovka je dvouvláknová (atd) a je dělán tak, aby v případě, že zjistí svojí poruchu, automaticky rozsvítil červenou pro auta. Navíc když je propojen se zabezpečovacím zařízením, tak hlásí zabezpečovačce svůj stav stav a pokud nenahlásí korektně zabezpečený přejezd, tak zabezpečovačka neumožní vlaku vjet do úseku s přejezdem. V zahraničí (západním směrem) jsou přejezdy, které nejsou zapojeny do zabezpečovačky nebo nejsou ovládány manuálně, vybaveny vlastním semaforem (přejezdník), který udává strojvůdci stav přejezdu - pokud by přejezd nebyl zabezpečen, tak fíra nevidí "OK" signál a musí zastavit vlak.

PS: Jedná se o souhrné vysvětlení, je více různých typů a konkrétní řešení závisí hodně na výrobci, typu a stáří přejezdu.

9 0
možnosti