Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Papež vedl poslední modlitbu. Církev neopouštím, řekl plnému náměstí

Už ve čtvrtek večer opustí Benedikt XVI. Svatý stolec. O nedělním poledni si od něj věřící vyslechli vůbec poslední modlitbu Anděl Páně. K desetitisícům lidí promlouval z okna Apoštolského paláce. Byl viditelně dojatý z potlesků, které si vysloužil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D75a67v79i20d 82M43u78n42z69a75r 3168242424396

a co na to inteligentni stvoritel ? Kdyz mu tim jeho Human Resources sef prasti ? 8-o

0/−1
25.2.2013 1:52

P75e96t93r 76Š72v13e32c 1452213277

Skutečně poslední;-D;-D;-D;-D

P.S: My ateisté máme právo se vyjadřovat k činnosti tohoto zájmového kroužku, páč ho platíme:-P:-P:-P

+1/−5
24.2.2013 21:06

L59a62d80i35s35l96a59v 65H50a84š74k69a 2391989367840

je to smutné,ale platíte

+2/−3
24.2.2013 21:30

M87i43l20o95š 46P24e32c74h39a11r 6299710226757

To jste na omylu, i kdybyste se obrázkama umaloval k smrti. Ve skutečnosti církve platí vás, ateisty. Stát dosud profituje z toho, co ukradl; a i vy na tom jako občané toho státu parazitujete.

+6/−2
24.2.2013 22:02

M62i53l32a67n 91Z32a80p96a17l43a77č 4562585914548

"Jak uvedl, vždy následoval přání Boha a jeho krok neznamená, že církev opouští."

To je velký papež, umí poznat přání Boha. Jak on to dělá?;-)

+1/−3
24.2.2013 20:00

J10i37ř63í 76K46r27e44j11č11a 8314231486

Pokud nejste věřící,pak to asi ani nepochopíte.;-(

+3/−1
24.2.2013 20:12

M57i59l94a95n 39Z92a37p18a22l25a17č 4412435614168

No já myslel, že vykládání boží vůle je tak nějak doménou proroků, ale katolická církev je velice svobodomyslná a v podstatě každý věřící může vykládat pro sebe boží vůli. Ono s tou svobodnou vůlí to není až tak žhavé, vždy je třeba dbát co chce bůh a ti co bohu naslouchají..

0/−3
24.2.2013 20:41

L45a12d61i67s66l73a81v 84H10a91š17k45a 2391449187300

katolická církev si řekne kdo je prorok a kdo ne. a když náhodou prorokuje špatně,označíme ho za kacíře a povoláme nového proroka;-D

0/−5
24.2.2013 20:43

D66a69v19i41d 48M56u47n81z27a65r 3648452874216

tak to jste teda uderil hlavicku na hrebik !

+1/0
25.2.2013 1:45

A56n45d12r64e37a 64N97o68v54á 8814831776205

No, tak hlavně aby se tady nepokoušel pořádat takové estrády za peníze daňových poplatníků. Pevně věřím, že návštěvu nového papeže u nás si již bude hradit církev ze svého.

+2/−7
24.2.2013 18:58

M94i47r85o91s78l76a17v 86M73e72d 3524746

Andreo, já myslím že tak trochu kecáte (nic ve zlém :-)) a že ve skutečnosti tomu nevěříte (natož pak pevně). ;-D

+1/−1
24.2.2013 19:13

V96l55a23d85i49m18i26r 49M22r79a60z 5984362787798

zajímavé je, že o urychleném podpisu "tunelu století" naprosto ticho po pěšině ..

+5/−9
24.2.2013 16:01

V64l67a11s64t59i64m77i37l 85D78u79d72í66k 3213142685713

Měl by tuto záležitost řádně prošetřit soud ale ne ten ústavní..........

+1/−3
24.2.2013 17:17
Foto

S38t22a62n67i52s54l67a41v 75T60e70s82a66ř 9347914512964

Tyhle hromadné křesťanské orgistické akce fakt nechápu. Papež za dobu ve svém úřadě pro lidstvo v podstatě nic pozitivního neudělal, leda tak stovkám lidem sáhl na hlavu a oni po tom málem omdleli z návalu adrenalinu. Jo a ještě to každoroční divadlo se žvatláním pozdravů v padesáti nebo kolika jazycích? Z toho se kdejakej křesťan taky málem rozteče. Fakt to nechápu. Pomatenci.

+10/−17
24.2.2013 15:26

O36t31a16k71a87r 24K41e76s85s10l69e38r 7536818117751

no vidis, ja zase nechapu vase adorace Marxovi, Leninovi, Darwinovi a predevsim nechapu vasi neustalou potrebu se k nam vyjadrovat.

+12/−7
24.2.2013 15:34
Foto

S90t37a97n66i27s96l25a55v 95T27e88s27a66ř 9127214542794

Pořád lepší Darwin než tvrdohlavě lhát o Adamovi a Evě. Tmářství římskokatolické církve se táhne staletími a já prostě nechápu, že si i v tomto století někdo myslí, že sbírka babských báchorek zvaná Bible je pravdivé dílo. A jen tak pro pořádek, vím o čem mluvím, až do svých 13 let jsem byl proti mé vůli každou neděli vlečen do kostela na mši, jen proto, že kdosi z rodiny slíbil, že povede své děti k víře. I kdyby to bylo proti jejich vůli. Rv

+7/−9
24.2.2013 15:52

O25t23a76k47a64r 66K34e47s35s75l68e67r 7706478177871

to mne dojima nejvic, kdyz fanaticky atheista tvrdi, ze ho nekdo nutil chodit do kostela.;-D ve skole, stejne jako ja si mel mimochodem povinnou atheistickou vyuku denodenne a denodenne jsi musel, stejne jako ja papouskovat atheismus, abys vubec dostal dobrou znamku a nevysel v prvni tride, TOHLE nuceni se ti nezprotivilo;-D;-D;-D

+8/−4
24.2.2013 16:05

V81l90a42d64i53m39i18r 34M90r25a90z 5964522587298

???

0/0
24.2.2013 16:10
Foto

S96t58a82n72i66s86l97a53v 71T40e42s79a70ř 9487864382564

Upřímnou soustrast Otakare. Tvoje názory plně odpovídají následkům církevního vymývání mozků a překrucování pravdy, které sis už bravurně osvojil. K ateismu mě nikdo nenutil, asi proto, že my dva jsme do stejné školy nechodili.

Vzdělání by mělo být vždy oproštěno od vlivu církví, protože co církev to jejich jediná a vlastní pravda. O jejich pojetí pravdy a způsobech jejího prosazování je toho v historii napsáno dost. Církev hlásala především to co jí přineslo vliv a majetek, pravda podložená důkazy jim byla ukradená. Nástrojem nebyly poznatky a argumenty ale psychoteror a násilí.

P.S. najdi si něco o K.H.Borovském, budeš koukat! ;-);-D

+3/−6
24.2.2013 18:29

M50i19r77o30s30l21a25v 70M82e67d 3234736

No, asi se mu nezprotivilo - pokud byl na jednu stranu nucen do náboženství a na druhou stranu zase do ateismu, tak si vybral to, co je mu bližší.

+2/0
24.2.2013 16:17

D50a42v50i82d 26R48e70g22n63e43r 5313931917889

Upřímně řečeno, nechápu vás oba. Příběh o Adamovi a Evě snad křesťané neberou jako historickou literaturu (křesťanem je i Jiří Grygar...). A naopak, nevím, proč by to, co se děti učí ve škole, mělo být v rozporu s jejich vírou.

+4/0
24.2.2013 17:11

L92a22d96i37s62l51a37v 62H49a11š49k50a 2751379707570

na příběhu o adamovi a evě takřka stojí víra v boha. kdyby nebylo adama a jeho hříchu nebylo by třeba ježíše jako vykupitele a ani jeho druhého příchodu, případně by to boha deklasovalo na úroveň ďábla. otázka zní: byl jste tam,ptal jste se adama jak to bylo? je opravdu datace stáří arch. nálezů neprůstřelně pravdivá? a co potopa? jak vysvětlíte například ropu a uhlí? proč když spadne na zem strom,shnije, když zemře zvíře-rozloží se na humus? na tyto otázky věda odpověď nemá,má jen hypotézy

+2/0
24.2.2013 17:32

J94a13n 39K40o96s88t98k39a 9864327479666

Pokud bych přijal příběh o Adamovi a Evě jako pravdivý, celé lidstvo by zákonitě pocházelo z krvesmilstva. Na druhou stranu, jelikož krvesmilstvo vede k degeneraci, by to bylo přesvědčivé vysvětlení inteligence některých lidí.

+2/−2
24.2.2013 17:54

L43a86d74i55s35l38a32v 31H58a84š39k59a 2321239797100

musíte si uvědomit,že podle biblického záznamu byla doba před potopou velice specifická a lidé se dožívali běžně stovek let a jejich "vyspělost" a zkaženost byla na dobré úrovni. takže jejich genetika byla naprosto odlišná a nepoměrně lepší. až po potopě zkrátil bůh život na 120 let. uznávám,že historie si klade spoustu otázek na které nemáme ani v bibli uspokojivou odpověď,otázka je, zda je to opravdu natolik podstatné pro náš nynější život

+1/−2
24.2.2013 18:02

J80a76n 96K93o83s91t85k36a 9894617589946

V předchozím příspěvku jste položil otázku "Byl jste tam, ptal jste se Adama ...?" Velice mě láká položit podobou otázku.

+1/0
24.2.2013 18:07

L32a97d97i74s29l88a94v 15H24a73š94k49a 2981489357450

bibli věřím jakožto božímu slovu-ještě nikdo spolehlivě nevyvrátil ani čárku z ní,proč by tam tedy měly být lži?

+1/−4
24.2.2013 18:35

J28a10n 80K74o75s28t39k16a 9554507729586

Uvědomujete si, že právě u smyšlených příběhů nelze prokázat, ani vyvrátit pravdivost? Nejde se chytit osoby, místa, času, ... 

Můžu vám tu napsat naprostou smyšlenku např. z 6 století a nedokážete ji rozporovat.

+3/−1
24.2.2013 18:47

L93a88d29i44s75l73a35v 35H86a41š83k13a 2331839937650

ano,to uznávám,já beru pouze velké věci,jako potopu,stvoření,psychologii atd. zatím je tu pouze nějaká evoluční teorie,které se věda drží jako klíště i přesto,že je podle mě dávno pasé,jelikož základní preambule evoluce je jednoduchost buňky. a buňka je mnohem složitější než nejsložitější lidské výtvory

tudíž i z vědeckého hlediska je kreacionistická teorie minimálně stejně pravděpodobná jako ta evoluční

+1/−1
24.2.2013 19:00

J12a12n 53K84o53s59t89k71a 9614767309556

Víte, mně se zase zdá, že podobná diskuze je pouze manipulace a kličkování. Napřed napíšete, že nikdy nikdo z bible (možná byste měl psát Bible, tak je to správně) nevyvrátil ani čárku a pak otočíte, že vás zajímají pouze VELKÉ věci. Prostě se to hodí, že?

Na druhou stranu oceňuji to, že vše vydáváte za váš názor. Nemám rád prohlášení typu "je to a tak a tak a hotovo". Proto je mi blízké to vaše "podle mě". To je zase správný přístup v diskuzi, který se snažím také používat.

Nechci vám brát vaši víru. Každý jsme jiný a to je určitě dobře. Rozmanitost je v přírodě žádaná.

Mějte se.

+2/0
24.2.2013 19:15

L78a67d68i72s48l32a56v 30H83a74š15k32a 2741109207400

vy jste psal,že nelze potvrdit nebo vyvrátit příběhy, tak jsem vám na to odepsal že OK, zaměříme se na ty velké věci. jako nemá smysl se bavit o samsonovi,mojžíšovi atd,na to věda nemá je potvrdit ani vyvrátit stejně jako já. ale židé o tom zápisky mají,oni si na rodokmen potrpí. A to, že z těch velkých věcí věda nevyvrátila ani čárku pravdou je, ty malé věci prostě zkoumat nelze z nedostatku materiálu jak jste psal. tak mě tady z ničeho neobviňujte

0/0
24.2.2013 19:49

J67a95n 70K52o43s45t49k52a 9474287739496

Nabídnul jsem ruku k názorovému smíru, ale nebyla přijata. Fajn, nebudu trpět. 

Takže například jedna "velká pravda" - neposkvrněné početí. Vsadím všechno co mám, že pokud najdete panu a ochráníte ji před okolím, tak NIKDY neotěhotní. Pokud tedy do ní nebude nějaký tesař, truhlář, zedník, písař, ... strkat svůj ocas!

0/0
24.2.2013 20:01

L39a39d71i24s95l14a78v 17H72a24š39k83a 2611479457280

já ji přijal,jen jsem vám chtěl vysvětlit,jak jsem to myslel.

k tomu neposkvrněnému početí-i dnes se to stává, velice vzácně. tuším že to bylo při transplantaci kostní dřeně-matka nebyla geneticky matkou. ale toto je vedlejší.

pokud připustíte,že bůh stvořil tuto zemi a život na ní, v čem vidíte problém jím zapřičiněného neposkvrněného početí?

další věc-a co umělé oplodnění? strká se snad někam ocas? nikam,jen oplodněné vajíčko(ano,pravda je, že tam ten ocas figuruje)

další věc-genetičtí inženýři pokud již ne dnes tak v blízké budoucnosti dokáží spojit pohlavní buňky dvou žen a dvě ženy budou schopny svou genetikou přivést na svět vlastní dceru

shrnuto-co se týče početí božího syna,tak to až takový zázrak není,oproti stvoření života z prachu:-)

0/0
24.2.2013 20:11

J37a48n 62K78o59s79t40k92a 9804597139456

Napište sem jméno matky, která po transplantaci kostní dřeně otěhotněla. Prozatím se v každém případě takového podobného otěhotnění prokázalo, že dotyčnou ošukal zřízenec, který ji převážel uspanou po operaci někde ve výtahu.

Jste naprostý demagog, který nedokáže svoje argumenty ničím prokázat a prohlašuje je za dané, protože se o nich někde píše. V Bibli, v novinách, na blogu, ...

0/0
24.2.2013 20:33

L32a29d30i11s14l82a79v 54H45a42š17k77a 2941409337930

ano,máte pravdu,psali o tom v novinách a vyjádřila se k tomu i nějaká doktorka. tam byl ale problém v tom, že daná matka nebyla geneticky matkou svého dítěte,které porodila,byla to její sestra která jí darovala dřeň.

vy tady píšete,že nejde, aby panna počala a porodila. pokud neexistuje bůh jakožto vyšší moc,není o čem diskutovat a máte naprostou pravdu(pokud vyloučíme umělé oplodnění). pokud ovšem bůh existuje,poté toto pro něj nemůže být problém. lidskýma očima nemožné-božíma očima drobnost.

0/0
24.2.2013 20:41

J81a41n 67K81o96s13t34k20a 9784207709796

Takže se oplodněné vajíčko genetické matky neuhnízdilo v její děloze, ale zalezlo někam do duté kosti, odkud ho doktoři omylem odebrali, implantovali do kosti příjemkyně, odkud si toto vajíčko po uvědomění se své původní chyby našlo cestu do dělohy!!! Jste blázen.

0/0
24.2.2013 20:46

L58a40d30i25s54l75a70v 49H94a19š82k57a 2641649737900

v porodnictví a zázraku zrodu života a procesů s tím spojených je ještě tolik nezodpovězených otázek že se nedivím ničemu:-) už si přesně nepamatuju kde ten článek byl a jak to přesně bylo, jen tam byl závěr ten, že se říká že otec není nikdy jistý a oni tvrdili, že vlastně ani matka nemusí být vlastně úplně jistá.

ale když se vrátíme k tématu neposkvrněnému početí, nevidím tam problém. stejně, jako se mozek dá operovat skalpelem,stejně jako gama nožem. a gama nůž je v božích očích technologie asi jako kdybychom operovali mozek lopatou a krumpáčem-nám se zdá gama nůž jako hitech,jemu pravděpodobně jako výsměch-chápete co tím myslím?

0/0
24.2.2013 20:58

J16a54n 10K63o49s17t98k97a 9274457629346

Chápu, že mluvíte za boha a to mi stačí. 

Přitom na všechno jste doposud odpovídal, že nevíte přesně, vy jste tam nebyl, už si přesně nepamatujete, ... ale co si myslí bůh víte naprosto přesně:-)

0/0
24.2.2013 21:03

L25a95d90i34s71l18a73v 85H11a85š62k49a 2641619537860

pokud se vžijete do role stvořitele,který slovem stvořil všechno co vidíte...co byste si asi myslel?

0/0
24.2.2013 21:10

J32a84n 34K42o48s59t28k72a 9644707259196

Pokud bych měl potřebu se vžít do role kohokoliv jiného a mluvit za něj, měl bych být separovaný od společnosti a uzavřený v ústavu.

0/0
24.2.2013 21:15

L33a31d26i36s40l18a24v 78H22a91š32k91a 2561989157150

proč? co je na tom špatného? já za nikoho nemluvil-jen se domnívám, že je směšný žák mateřské školy snažící se přesvědčit profesora fyziky o tom,že se mýlí, nebo řeznický učeň snažící se zastat s řeznickou sekerou zodpovědně práci neurochirurga...co si budou tyto kapacity myslet o argumentech a schopnostech těch,co se je snaží poučit,zastat jejich práci?ale přiznávám,že vcítit se do boha je nemožné,tak jsem vám dal jednodušší přííměr.

0/0
24.2.2013 21:22

J67a46n 24K84o54s54t21k94a 9594387909766

rozumíte vůbec tomu, co jste napsal - "vžít se do role"? Co to má společného s žákem mateřské školy a profesorem? Jste zmatený, jak žížaly po dešti.

0/0
24.2.2013 21:31

L45a71d61i16s46l58a75v 76H64a46š22k33a 2531389177190

ještě jednoduššeji. ze života: pokud vás váš 4 letý syn bude poučovat o životě, vezmete si jeho rady k srdci? necháte se poučit o nezbytnosti gumových medvídků pro chod domácnosti? nenecháte.

když vám váš 4 letý syn bude tvrdit, že nezvednete 60 kilovou činku,protože on sám to nedokáže, bude mít pravdu?

jak vysvětlíte od narození ochrnutému a slepému člověku jak se skáče na trampolíně? jak se běhá?

a stejně tak můžeme tvrdit,že bez penisu není dítěte,ale potom přijde bůh a pro nás zázračně oplodní pannu aniž by se jí dotknul. prostě jen protože nemá bariéry.

0/0
24.2.2013 21:39

J92a11n 50K90o60s22t66k96a 9344117349786

No nic. Jakmile jste psal sám za sebe, oceňoval jsem to. Ale jakmile mluvíte za boha a ještě se vžíváte do jeho role, diskuze končí. Jednoduše nemá smysl. Mohl bych totiž začít používat stejnou argumentaci, že si to přeje ON a jinak to tedy nemůže být a mělo by to stejnou vypovídající hodnotu. Tedy žádnou, protože mi to ON neřekl, stejně jako vám.

0/0
24.2.2013 21:44

L75a14d40i79s78l32a12v 76H29a70š85k19a 2501389377130

však já vám za sebe říkám,že nevidím nejmenší problém v tom, že by bůh nedokázal oplodnit pannu ve srovnání se stvořením planety a života. pokud je pro vás nepřípustné,že bůh existuje, potom je pro vás nepřípustné,aby se panně narodilo dítě nebo stvoření země. já vám vaši víru nevyvracím, jen si myslím,že je k ní potřeba víc odhodlání a větší víry,než k mojí víře.

a na základě čtení bible si můžete udělat obrázek o tom,co si bůh myslí třeba o vraždě. a nemusí vám to snad říkat osobně ne?

0/0
24.2.2013 21:51

L10a11d60i10s25l14a85v 66M36a50t84u84l59a 3931199220562

ale to je to je klasický argumentační klam

+1/0
24.2.2013 18:51

L51a96d87i41s80l53a73v 16H14a42š72k40a 2641819197820

možná to tak vidíte,ale pro mě je třeba mnohem menší víry k tomu věřit v existenci boha stvořitele a satana žalobce, než věřit v evoluční náhodu a nesmyslnost života

0/0
24.2.2013 19:02

L38a92d34i98s73l77a60v 10M54a22t51u81l27a 3901689750752

To vám neberu, ale to nijak nesouvisí s tím, co jsem napsal. Já píšu o logice a tu jste použil velice ošklivě a každý, kdo se logikou zabývá, to klamání odhalí. Neberte to nijak zvlášť osobně, ale tyhle argumentační klamy se používají při lhaní a není polehčující okolnost, když lžete pouze sobě. Já osobně bych víru a logiku vůbec nemíchal.

+1/0
24.2.2013 19:19

L95a92d86i40s24l67a30v 16H36a19š10k53a 2921959857120

já osobně se v těchto věcech opravdu nevyznám a jak říkám-pokud je bůh dobrý a myslí to s námi dobře-což dokázal, daroval nám bibli abychom věděli,jak žít,jaké zastávat hodnoty a jak se chovat-nebudu si o ní myslet,že jsou tam polopravdy nebo lži. proto přijímám i ty věci,které se zdají být nemožné nebo nelogické.

a je pravdou,že logikou boha dokázat nelze. je třeba víry. ale indicií jeho existence máme spousty-jak v přírodě,tak ve zkušenostech lidí,jimž změnil od základu život

0/0
24.2.2013 20:04

J74a75n 64K25o87s57t76k29a 9364417369416

A jak je to s tím "nesesmyslíš", když děti Adama a Evy spolu musely šukat, jak králíci, aby se lidstvo rozmnožilo?

0/0
24.2.2013 20:09

L31a33d85i50s13l63a87v 84H26a95š97k78a 2651779667510

já u toho nebyl,opravdu nemohu říct,jak to bylo. určitě to ale tehdy nebylo bráno jako smilstvo a když to vyhrotíte do extrému tak i dnes jsme vlastně potomky jedněch prarodičů,takže to "smilstvo" trvá. nesesmilníš je ale hlavně zákon o tom,že sex patří do manželství

0/0
24.2.2013 20:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.