Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Exekutoři si spletli jména. Důchodce měl kvůli tomu obstavený majetek

Jaroslav Breník z Ptic u Prahy sice nikomu nic nedluží, přesto čelil hrozbě exekuce. Letos čtyřiadvacátého ledna si převzal dopis s výzvou k uhrazení údajného třicetitisícového dluhu a vzápětí poté i exekuční výměr. Exekutor mu zablokoval účty a obstavil všechen nemovitý majetek v hodnotě milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I66v91a34n 93M48a65r81e61k 6144268582

Nebylo by od věci zavítat do místa bydliště exekutora na "soudružskou" návštěvu a problém vyřešit ve "zkráceném řízení" ručně a stručně, ono k tomu zcela jistě ale už pomalu spěje,drzost těchto zlodějských pohůnků nezná hranic a jak se říká na "hrubý pytel hrubá záplata " Rv Rv Rv

+6/0
22.2.2013 14:15

I95v95a32n 65M43a57r36e11k 6964398542

A propos,zajímalo by mně jaká je "hustota" exekutorů na 1000 obyvatel v tomto Kocourkově,zřejmě aspoň v tomto hrajeme světový pimát,nakonec je to i na jejich heroických výkonech vidět. A co tak zapracovat do Ústavy : čl-? "Každý občan tohoto státu má právo  na vlastního exekutora" ! ! !  Rv Rv Rv& šavlující smajl !

+4/0
22.2.2013 14:25

K30a50m93i20l96a 81K81a76l17e58n38s86k53á 9876917467608

Každý by měl za svou práci nést odpovědnost a měli by tedy viníci hradit odškodné a i pokutu.

+9/0
22.2.2013 11:15

J42i91ř72í 43V79y22š19í89n 6369103475829

Tadle pakaz exekutorska by se mela od zakladu preorganizovat... a co je hlavni meli by se zahodit puvodni zakony a sestavit nove zakony ohledne exekuci protoze to co tu mame momentalne je napsany tak ze exekutor si muze vice mene delat co se mu zachce....

+7/0
22.2.2013 8:34

M92i89r26e26k 36T46u13r52e54č55e83k 4783322490502

Stacil by maly dodatek k zakonu - pokud exekutor zasahne chybne, vesktere naklady na urovnani a vraceni do puvodniho stavu, skody a kompenzace  hradi exekutor. A pokud dostal mylne informace, at si tuhle skodu narokuje sam zase od toho, kdo mu ty chybne informace dal. Jednoduche.

+2/0
23.2.2013 1:24

J46a66r45o21s54l65a88v 50N63o47v80á86k 3705801108178

Zapomněl jste dodat, že v ruku v ruce s reorganizací všech zákonů, které se týkají té "pakáže exekutorské" by bylo na místě, aby vám, tedy dlužníkům, byly všechny dluhy odpuštěny, že? Protože z mého pohledu člověka, který žádné dluhy nemá, naopak, dluží mi někteří lidé, je systém oficiálního vymáhání dluhů nastaven dobře. Jo, hošane, je to zase otázka názoru a postavení v soudním a  společenském procesu.

+1/−1
23.2.2013 3:05

A55n80t38o34n65í48n 69K37o61l54á43ř 7178875467872

Dopis sice pošlou na špatnou adresu, ale exekutoři pak už jdou zabavovat na tu správnou adresu. Není to trochu divné?

+14/0
22.2.2013 7:58

T56o72m68a52s 68N64e35k37o37l10n75y 8612889656263

Naopak, je to celkem bezna prakce. Vetsinou veritele schvalne uvadeji jakoukoli (klidne i chybnou) adresu, aby dopis nebyl doruceny. Protoze na exekucni prikaz se reaguje hodne blbe, zatimco kdyz se dostavite k soudu a mate snahu se branit, muze se to protahnout. Je to v podstate legalni loupeznictvi.:-/

0/0
22.2.2013 13:50

T81o72m54a76s 33N50e20k25o80l28n74y 8832929206553

*praxe ... nevim na co sem myslel, napsat takovej kix jako "prakce"

0/0
22.2.2013 13:51

M43i75r11e91k 32T23u17r41e63č85e26k 4123952380472

Neni to divne. To je PRESNE zamerny umysl a plan exekutora.

0/0
23.2.2013 1:16

J93a74r71o88s26l34a24v 90N21o39v16á61k 3525711508888

Samozřejmě tak, jak to popisujete, to funguje jen ve snech dlužníků. V praxi je to nepoměrně složitější. Ale to byste stejně nepochopil.

0/0
23.2.2013 3:07

L51i44o26n 54M42ü85l87l72e92r 5689645226232

Tomu nerozumim. Kdyz doslo k zamene adresy, tak snad uz od zacatku celeho rizeni - takze ten pan musel mit moznost reagovat uz drive. Pokud doslo k zamene adresy az u samotne exekuce, tak je to velice vazny pripad a urady by mely prehodnotit sve procedury.

+4/0
22.2.2013 7:52

J46a34n 18L28u52k80á80š 7197303303382

Nedivim se lidem, co o veci moc nevedi, ze kdyz jim prijde papir, ze maji zaplatit dluh Vodafonu, se kterym nikdy smlouvu nemeli, ze si pomysli, ze je to nejaka pitomost a ignoruji to.

+5/−1
22.2.2013 8:47

P18a60v19e80l 92K16r55á88l 5900459364608

Protože lidé stále spoléhají na spravedlnost - když nikomu nic nedlužím (tím spíš, když jsem s nimi ani nikdy neměl smlouvu), tak mě přece nemůžou za to odsoudit :-/

+2/0
22.2.2013 9:00

J61a21n 91L61u88k83á26š 7327653593772

Presne tak a je IMHO spatne, ze to v CR neplati. Zil jsem par let v USA a tam by si neco podobneho nedovolili, protoze by je to prislo setsakra draho.

Ani takove ty triky operatoru, internet provideru apod., kdyz se snazite vypovedet smlouvu, jak oni "zapominaji" a posilaji dalsi vypis a pokud ho nezaplatite, prodaji ho vymahacum a vy potom nekde dokazujte, ze jste poslal platnou vypoved. Resp., pokud jste to nevyhodil, tak to nakonec dokazete, ale ten cas a starosti stoji vic nez ten ucet navic a nikdo vam to neuhradi.

+7/0
22.2.2013 9:51

J96a91n 81J53u33r29n68í18č41e23k 7957250334344

No, pokud mi přijde dopis od soudu, že mám něco zaplatit a já nic nedlužím, tak se začnu zajímat, a hned.

Třena googlit (i když samozřejmě vím, že na platební rozkaz se odpovídá v takovém případě odporem a že na jednání je nejlepší se dostavit).

Soudy bych teda rozhodně neignoroval a ani nedoporučuju nikomu je ignorovat.

Ale je pravda, že v případě seniorů, kteří nemají Internet může toto být dost velký problém - že nevědí, co mají dělat.

+1/−3
22.2.2013 13:28

J78a90n 10J61u19r33n32í11č96e56k 7667400874294

Přeji autorovi mínusu, aby mu brzo přišel platební rozkaz.

Jen bych rád věděl, zda se pak bude řídit mou radou, nebo svým mínusem.

+1/−1
22.2.2013 14:13

L30i46o14n 15M51ü11l40l83e10r 5349125656702

Nic si z toho nedělejte. Máte naprostou pravdu. Spousta lidí si myslí, že systém kolem nich musí být neomylný, když jsou přece "v právu". Jenže takhle to nefunguje. Přirovnal bych to k situaci na přechodu pro chodce, když se nerozhlednete, a srazí vás nepozorný řidič. Jste sice "v právu", což vám bude ohromně platné, když zůstanete na vozíku.

+2/0
22.2.2013 14:38

M75i28r28e47k 25T76u37r63e14č35e32k 4133502540742

Gratuluji panu Novákovi, ktery timto nashromáždil nádhernych 100 mínusu (slovy STO). Blahopreji k tomuto uspechu a vydržte v dobre práci . . .

0/0
22.2.2013 3:33

J90a84r95o65s87l80a88v 21N75o90v19á81k 3335471168108

Možná by stálo za úvahu pana Nováka, kterého máte na mysli, blíže identifikovat. Jinak se pak nelze divit, oněm exekutorům, že si spletou Jardu a Jardou, když pro vás je Novák jako Novák.

+1/0
22.2.2013 5:24

J37a16r67o60s34l77a37v 28N25o20v90á65k 3415785827472

Hodinky jako holinky...

0/0
22.2.2013 7:00

J60a85r19o18s49l15a98v 82N94o39v17á70k 3335661558398

Zdravím vás, jmenovče!

0/0
23.2.2013 2:10

M65i28r31e75k 43T85u23r65e16č67e47k 4713692960542

Omlouvam  se, ale myslel jsem "Jan Novak".

Ale ja se mohu mylit, nikomu financni skodu neudelam. To slibuji.

Ale mylka exekutora znamena potencionalni ztraty strechy nad hlavou, ztraty vseho co jste zbudoval za 50 let, totalni financni bankrupce a rozvracena rodina.

To jsou dva OBROVSKE  rozdily. A nejhorsi na tom to, ze to vse muze byt jenom omyl a shoda okolnosti, ktera uz nejde napravit.

0/0
23.2.2013 1:12

J44a22r35o43s71l61a96v 90N86o11v68á76k 3395481308568

Bohužel, tu práci kolem vymáhání dluhů, tedy nejen práci exekutorskou, dělají "jen" lidé. Takže se mohou mýlit naprosto stejně, jako se mýlíte vy, já či někdo jiný. A že může dojít k nějaké finanční či jiné škodě? To je samozřejmé. Zvláště pak u lidí, kteří přípisy, které jim chodí, hází do koše, protože jim to přeci nepatří! On se člověk chtě nechtě musí aktivně bránit, protože nikdy si nemůže být jist, zda jeho osobních údajů někdo nezneužil nebo, jak vy říkáte, nedošlo k omylu. A pravda je taková, že tzv. demokratický stát se na vás vykašle, nechá odpovědnost na vás. Vždyť už počátkem 90. let V. Klaus jasně řekl, že se občan musí starat sám o sebe! A je to pravda, neb nikdo jiný to za něho neudělá.

0/0
23.2.2013 3:00

M91a52r45t35i74n 60J60i71r27á98n94e52k 7426467611211

osobně ne úplně rozumím tomu, proč získává on mínusové body. Nejsem sice zběhlý v techto záležitostech, ale případů s exekucemi různým způsobem spackanými začíná být poměrně hodně, a nebo se o nich začíná více hovořit.

A většina závěrů a rad odborníků, jak řešit tyto případy, plně souhlasí s tím co tu postuje zmíněný pan Novák. Jestli je systém špatný, nebo ne, v tuto chvíli není důležité, důležité je vědět jak funguje a umět ho použít.

0/0
22.2.2013 7:57

J35a42n 61J36u21r41n21í67č14e30k 7407870424274

Vsadím se, že až autorům těch mínusů přijde platební rozkaz, budou se držet spíše rad pana Nováka, než svých mínusů.

0/0
22.2.2013 14:16

P46e36t67r 47A89g78u26l60á28r 4687618730714

Pan Novák se pořád zastává systému. Ne, není v pořádku. Konkrétní příklad. Do mojí schránky přišel dopis, ve kterém se zaměstnanec exekutorského úřadu domáhal informací o předchozím majiteli nemovitosti, konkrétně o majetku, který má v našem domě. Vůbec se neobtěžoval nahlédnout do katastru, aby zjistil, že nemovitost již dávno patří někomu jinému. Po telefonickém upozornění, že hledají na nesprávném místě, a že mají všechny prostředky k tomuk, aby si takové informace zjistili sami mi řekl, že to chce všechno písemně doložit. To jsem odmítl s tím, že jsem svojí povinnosti učinil zadost. On mi řekl, že ho to nezajímá a že jestli mu to nepošlu písemně "pošlu k vám lidi, oni vám vykopnou dveře a uvidíme". Po zjištění kde si člověk může stěžovat jsem si nechal zajít chuť. O to lépe se poslouchají řeči o tom, jak málo mají stížností. Takže pane Nováku, z mé zkušenosti exekutorská sebranka zneužívá zákonem danou moc a překračuje své pravomoci. V mém případě i porušuje zákon. A to jen proto, že není účinný kontrolní mechanismus.

+14/0
21.2.2013 23:57

T54o62m11á48š 53K63n17a65i14f16l 6673290807210

Pokud ta sebranka využívá zakonem danou moc, tak už z principu své pravomoci nepřekračuje - zákon jim to umožňuje. KdBy ne, mohl by dlužník velmi rychle a efektivně svůj majetek ukryt. Exekutora celkem logicky, a v souladu se zákony, katastr nemovitosti opravdu nezajímá. On je ze zákona povinnen udělat vše k dohledání majetku povinného.

Samozrejme, výhružky o vykopávání dveří jsou za hranicí... Ale pokud si budete stěžovat jen pokoutně v diskusi. Na idnesu, změny nedocílíte. Co si místo toho stěžovat na vhodnejaim miste, a docílit nápravy?

bohuzel, v naší společnosti se stalo společenským standardem, ze dluhy se neplatí, a když někdo svou pohledávku chce vymoci, tak je z nej hned zloděj.

+1/−11
22.2.2013 0:37

M34i67r70e39k 30T82u84r81e58č25e74k 4983702410182

Kteremu exekutorovi dělate "podržtašku" ?

+6/0
22.2.2013 3:18

L80i42b67o58r 66H49o22s51a29k 3905442774206

Prestan se vztekat. Exekutori nejsou v Cesku zdaleka takovym problemem jako dluznici.

0/−7
22.2.2013 5:30

P79a32v61e78l 69K97r14á36l 5590969314538

Pokud jsou pro vás dlužníci problém, tak nepůjčujte. Dlužník alespoň působí problémy pouze věřiteli, tedy jedné ze zúčastěných stran. Kdežto exekutor může snadno do problémů dostat nezúčastněného třetího. Tak kdo je větší problém?

+3/0
22.2.2013 9:03

D87a69n80i52e32l 78Č63e45r34n94ý 8344345615318

Které místo je ke stížnosti vhodné? Hlavní nádraží?

0/0
22.2.2013 8:13

P54e83t55r 29S20t38r48n16a70d 5775923234296

Ty výhružky jsou za hranicí. Obávám se, ale že stížnosti přes policii a podobně, také nebudou mít valný smysl. Jde o to si uvědomit, kdo z větší části exekutoři jsou - bývalí vojenští prokurátoři, různí příslušníci SNB apod. Je to hnus. Děsím se chvíle, kdy s nimi budu mít, byť jen omylem, něco dočinění.

+3/0
22.2.2013 7:35

L11i42b14o54r 82H69o36s23a60k 3515692754686

Tak si takovy telefonat nahrej a toho exekutora jednoduse zbav zamestnani...

Na truhlika muzes narazit na kazdym uradu.

0/−2
22.2.2013 5:28

P64a23v73e54l 37K37r53á17l 5750599514148

Ale pan Agulár píše, že jednal se zaměstnancem exekutora, ne s exekutorem samotným - a takhle je to ve většině případů, že exekutor si dává pozor a sám přímo nic nedělá, na všechno má "pěšáky" (kteří ale samozřejmě jednají na jeho popud). Vy si tak maximálně můžete stěžovat na toho zaměstnance - když budete mít štěstí, exekutor ho propustí a na jeho místo najme dalšího nedostudovaného hlupce.

0/0
22.2.2013 9:15

J77a21n 24J49u63r19n73í39č65e44k 7447900904784

http://www.nssoud.cz/Exekutor-nese-objektivni-zodpovednost-i-za-sve-zamestnance/art/825

0/0
22.2.2013 14:27

M51i90l93a41n 32M13ü58l43l69e82r 3918954323647

A co takhle poslat na pana exekutora pár lidí a vykopnout mu třeba pár zubů?

+2/0
22.2.2013 6:39

P84a74v92e66l 53K12r77á91l 5250979214878

Prosím autora článku, aby nezaměňoval soudní vykonavatele a exekutory - jde o rozdílné osoby, kde první musí dodržovat "právní předpisy", zatímco druhá se může chovat jako kovboj a klidně vstupovat do cizího obydlí bez soudního povolení, což jinak nemůže ani PČR. Děkuji.

+6/0
21.2.2013 23:31

S60t11a38n98i78s39l63a46v 57S12e26d80l27á29k 1105289767

Vodafone má ve své evidenci chlívek.

Sám jsem musel reagovat na dopis od vymahačské firmy, který byl doručen do mé schránky. Co na tom, že se shodovalo jen přijmení? Co na tom, že byt na dané adrese vlastním čtyři roky a pohledávka Vodafonu byla z roku 2004 a nikdo toho přijmení na dané adrese byt nevlastnil? Vymahači mě odkázali na Vodafone a jejich oddělení pohledávek nebylo schopno identifikovat zákazníka podle čísla smlouvy.

Policie mi vysvětlila, že nemohou nic dělat a že si nemám dělat starosti, že exekutor nemůže jen tak vniknout do bytu, protože by jen na základě shody přijmení porušil zákon :-/ Velmi vtipné. Jako vlastník bytu nejsem schopen zjistit u koho z ostatních vlastníků bytu v daném vchodu bytovky je hlášen nějaký jmenovec. Nikde není evidováno, v kterém z bytů na dané adrese kdo bydlí. Alespoň to policajti se mnou sepsali. Ocenil jsem, že mě informovali, že proti platné exekuci nemohou nic udělat i když je přivolám 8-o Tak jsem jen poznamenal, že budou mít jednodušší situaci až toho exekučního soukromého podnikatele něčím přetáhnu. To už pak jednat budou. Bude pak zajímavé, jak bude moje obrana proti nezákonnému vniknutí do mého bytu posuzována.

+10/0
21.2.2013 23:17

D54i66t70a 22S51m73í79t68a50l34o46v76á 7721989785429

Přesně... a zrovna Vodafone má ono "jednou za rok" v podobných přehmatech podivně často... Já například musela téhle firmě dokládat dva roky zpětně písemné zrušení služby internet v mobilu a ještě to jen tak nestačilo... než zjistili, že mají zdvojené faktury... Takže i když jsem doložila, že chtějí peníze za něco, co mi dávno neposkytují, ještě skoro další rok jsem se s nima přetahovala, než si burdel s dvojí evidencí jediné osoby opravili a dali mi konečně pokoj.

+1/0
22.2.2013 4:24

J21a25r97o42s41l82a23v 65N68o28v37á72k 3765841358818

Váš problém, že jste nalítla na jejich slib služeb bez smlouvy. Nemáte totiž se pak čím ohánět.

0/−1
22.2.2013 5:27

J77o73s47e53f 53L27e47b59d63u29š20k88a 4392983793385

Takže otázka. Soud má zkoumat oprávněnost žaloby a pokud někdo podá žalobu na Frantu z Horní Dolní, tak přeci nemůže být odsouzen Franta ze Zahnuté Roviny. Navíc Vodafon má č. OP. rodné číslo a data narození, že by se to vše u těch dvou shodovalo, to se mi nezdá. K soudu má žalobce povinnost doložit i další důkazy, než své tvrzení a pokud je nedodá, má je soud vyžadovat. Takže buď soudce ani do spisu nenahlédl a odsoudil nevinného, nebo do rozsudku nenahlédl exekutor a vykonal exekuci na nevinném. Jiný způsob snad ani možný není. Z toho vyplývá, že pokud budu chtít něčí majetek, pak mi jenom stačí podplatit pošťáka, aby napsal na dopis od soudu, že dotyčný dopis nepřevzal. Není v celém systému někde chyba?

+7/0
21.2.2013 22:43

S26t12a84n18i84s29l44a22v 82S56e56d81l54á51k 1945739487

Je tam chyba. Ta největší ovšem v tom, že ta právnická lobby nakonec vždy shrábne svých pár stříbrných. Buď od věřitele nebo od falešného dlužníka. Ten případ, kdy je to od dlužníka je jediný jaksi spravedlivý.

+3/0
21.2.2013 23:21

T20o93m94á34š 41K88n66a96i60f81l 6763630137760

Soud nic takoveho nezkoumá. Soud tu nikoho pravděpodobně ani nikoho neodsoudil. S největší pravděpodobností i když to byla nejspíš chyba vodafonu, tak se odsoudil sám ten domnělý nesprávný dlužník.

0/−8
21.2.2013 23:44

P39e29t57r 43S59t82r50n73a92d 5535123404696

Pane, vy jste regulérní blázen. Soud samozřejmě zkoumá formální správnost žáloby a při pochybnostech ji navrhovateli vrátí.  Ale co bychom chtěli - jsou to prospěchářští právníci - všeho schopná individua. Nevztahuji to, prosím pěkně, na všechny právníky. Ale ti, co působí v té ziskové části profese jsou minimálně ze 2/3 takoví.

+1/0
22.2.2013 7:39

T69o90m76á18š 76K24n24a89i88f85l 6433910707940

A já snad někde tvrdím, ze formální správnost nezkoumá? Naopak, za včerejšek jsem to tu napsal minimálně desetkrát. Tak si ty blázny nechte pro sebe a naučte se cist.

0/0
22.2.2013 8:44

J50a86n 68J61u45r29n53í78č52e35k 7937610244644

Pane Nováku, jako že soud nezkoumá ztotožnění žalovaného? Jan Novák jako Jan Novák, vsjo ravnó, když to nezaplatí ten, tak to zaplatí onen? ?8-o

0/0
22.2.2013 9:07

T68o30m11á80š 38K58n95a37i68f15l 6683850877610

Achjo. Pinud z vodafonu přijde žaloba s návrhem na platební rozkaz na pana xy, tak soud neřeší, jestli xy opravdu dluží. Nactete si neco o tom, jak vydávání platebních rozkazu funguje.

+1/0
22.2.2013 9:29

J48a39n 70J10u67r22n55í32č15e83k 7507940504254

Pokud k soudu přijde žaloba na Jana Nováka s návrhem na Platební rozkaz, tak soud neřeší, že Janů Nováků je v ČR spousta? Jan Novák jako Jan Novák, exekutor si pak může líp vybrat? 8-o8-o8-o

0/0
22.2.2013 13:34

T21o34m81á82š 62K10n35a29i65f41l 6203420467530

viz má reakce na vás ve vedlejším vlákně.

0/0
22.2.2013 13:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.