- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Podívejte se trochu na mapu, já neustále slyším sousloví "vyhýbání se mýtnému" ale realita je taková že chybí dalnice a silnice v hodných místech. Ve Zlínské lraji sme ještě nedávno měli 2km Dálnic ale o vyhýbání se mýtnému sem četl pořád, nikomu ale nedochází, že po 2km celý kraj porstě nepřejedu a je pak jasné že se jezdí po normálních silnicích. Pravda je taková že když budete v Liberci nebo Trutnově tak na Děčín NIKDO z vás nepojede přes Prahu. máte přeci mozek.Po té dálnici nikdo nepojede ani kdyby byla zadarmo.
Nebo když to otočím, vy si vážně myslíte, že kdyby dálnice měla třeba 50km a přes prahu by byla silnička bez placení ale 100km že by dálnici někdo objížděl? O tom to vůbec není, pokud mi dálnice zkrátí cestu, vyplatí se i platit mýtné ale na 2x delší trasu a ještě placenou je jasné že se auta neženou....
však v článku je, že si tudy kamiony zkracují cestu. A mýtnému se tím vyhýbají taky
ale nikde ani slovo o zavedení oněch tolik potřebných emisních zón... pamatuju jak lidi ouřadové a starosrové hýkali nad tím, jak se zkvalitní ovzduší a život, protože to vyžene ony smrdící plechová mostra z měst a obcí... škoda jen, že ty kamiony plní přísnější emisní limity než osobní auta... ale co, tak z toho bude alespoň bič na ty, kteří nemají anebo nechtějí novější auto... šák vo co de, ne?
Kamiony samozřejmě přísnější limity plnit nemohou. Jenom mají jinak ty limity nastaveny.
Zdá se mi, že se vyhýbají hlavně kopcům než mýtnému. Tyhle kamiony by jinak mohly také zatarasit silnici z Děčína na Bor pokud by trochu nasněžilo. Jestli oni pak nezačnou jezdit třeba přes Úštěk (silnice s málo zatáčkami a ne moc velkým stoupáním) ? A že chcete hnát všechny ty kamiony přes Prahu, není jich tam už málo? Pochopil bych ještě Mělník, ale Prahu? Severní okruh chybí jako sůl, ale hlavně, že bude Blanka. Osobně jsem také pro efektivní ROLA, ale problém je, že spousta těch tranzitů tu většinou nějakou mezivykládku mají, takže by musela být naplánována citlivě, ale nevěřím, že to nejde.
Pokud by bylo mýtné úplně zrušeno, kamioňáci by přes tyto cesty jezdit nechtěly. Takže zrušme mýtné a tyhle stroje na úzkých silnicích neuvidíme. Všechno zdanit a zpoplatnit umí každý socialista.
Vyhýbání se mýtnému a tím znekvalitnění života daňovým poplatníkům by měl být trestný čin pro všechny právnické osoby a soukromé podnikatelé. Proč tomu tak není?
Představte si, že ted platíte za dálniční známku 1500 Kč za rok. ...pak se zavede mýto a platíte cca 1500 měsíčně.... jak se Vám to líbí?
Pro srovnani: Ustecky kraj resi silnici, kde jezdi 450 kamionu denne. Magistrat Prahy neresi komunikaci, po ktere jezdi 11.000 kamionu denne, tzn. skoro 25x tolik
nemyslím si, že je monžé aby v prahe na silnici 2. třídy projelo 11 tis. kamionů denně... pokud ano, opravte mě. pokud ne, porovnáváte neporovnatelné.
Mám zkušenost s terminálem v Lovosicích. Přijel kamion, svěsil návěs, naložilo se to na vlak , vlak jel, prodleva zboží (ložení zboží z plochy na vlak) jestli trvala max cca 2 až 3 hod je hodně. Takže tato kombi doprava je super.
Jen aby Vás někdo nenazval "starou strukturou". To totiž bylo za komzoušů běžné.
Řešej něco,co má řešení jen jedno. Z Děčína na M.Boleslav ,se jede odjakživa přímo a to přes Benešov,Žandov do Č. Lípy a dál na Bolku. Objíždění přes jiná místa jsou kilometry navíc,víc spáleného paliva a tím pádem i výfukových zplodin.
Jenže trasa přes Benešov není uzpůsobena pro vysoký provoz takových kolosů. Z Děčína lze jet na Českou Kamenici, Nový Bor a pak Českou Lípu. Ano je to delší trasa a více přes kopce, ale je většinou upravená pro provoz nákladních vozidel. Kdo chce jet od Dráždan do M.B, tak může přes Německo a Liberec. Jinak to co se ušetří za palivo kamionům se pak musí nainvestovat do rozbité silnice (penize se vyberou na daních). Takže se nakonec stejně zákazník nic neušetří.
Přitom by plně postačila malá změna. Na dálnicích a silnicích I. třídy kamiony bez poplatku, všude jinde platit.
"bylo slíbeno, že již v létě budou..." k tomu ještě "výjimky pro náklaďáky do místních továren". Fandím vám, ale moc bych zatím nejásal.
Proč? Místní továrny zaměstnávají místní lidi a určitě tam není taková produktivita, aby jich projelo za 2 hodiny 60, jako těch kamionů s návěsem. Navíc z článku vyplývá, co všechno se musí kolem takové změny zařídit. Dost se to liší od pouhého vztyčení značky, jak Vy si to představujete.
Osobně jsem pro to aby se tranzitní doprava na hranicích naložila na vlaky a přes republiku,nebo i dále jela na vlaku. Jenže to by u nás musela být železniční sít dost rychlá a spolehlivá. Obdobný sytém vlaků funguje ve Švýcarsku, jenže odjez je každých 30minut a nikde na trati se nestojí a nečeká
no, docela by mě zajímalo, za jak dlouho by dráhy takový kamion z Děčína do Lípy přepravily... podle mě, než dráhy jen ten kamion naloží na vagon, tak řidič jedoucí po silnici už bude doma na obědě