Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidé vyhnali kamiony, které objížděly mýto přes Benešov nad Ploučnicí

Obyvatelům Benešova nad Ploučnicí a okolních obcí se podařilo prosadit, že po přetížené silnici II/262 z Děčína na Českou Lípu přestanou jezdit kamiony. Stovky řidičů si tudy zkracují cestu a vyhýbají se mýtnému. Petici během čtrnácti dnů podepsaly dva tisíce lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M24i74r49o69s57l72a84v 22Z12a69p47l97e11t47a56l 3837905518863

Podívejte se trochu na mapu, já neustále slyším sousloví "vyhýbání se mýtnému" ale realita je taková že chybí dalnice a silnice v hodných místech. Ve Zlínské lraji sme ještě nedávno měli 2km Dálnic ale o vyhýbání se mýtnému sem četl pořád, nikomu ale nedochází, že po 2km celý kraj porstě nepřejedu a je pak jasné že se jezdí po normálních silnicích. Pravda je taková že když budete v Liberci nebo Trutnově tak na Děčín NIKDO z vás nepojede přes Prahu. máte přeci mozek.Po té dálnici nikdo nepojede ani kdyby byla zadarmo.

Nebo když to otočím, vy si vážně myslíte, že kdyby dálnice měla třeba 50km  a přes prahu by byla silnička bez placení ale 100km že by dálnici někdo objížděl? O tom to vůbec není, pokud mi dálnice zkrátí cestu, vyplatí se i platit mýtné ale na 2x delší trasu a ještě placenou je jasné že se auta neženou....

0/−2
22.2.2013 14:49

L35e39o22š 68D66v60o81ř90á27č73e77k 4826802150975

však v článku je, že si tudy kamiony zkracují cestu. A mýtnému se tím vyhýbají taky

0/0
22.2.2013 22:01

J20a80n 17K53r49p86e61c 5446683684462

ale nikde ani slovo o zavedení oněch tolik potřebných emisních zón... pamatuju jak lidi ouřadové a starosrové hýkali nad tím, jak se zkvalitní ovzduší a život, protože to vyžene ony smrdící plechová mostra z měst a obcí... škoda jen, že ty kamiony plní přísnější emisní limity než osobní auta... ale co, tak z toho bude alespoň bič na ty, kteří nemají anebo nechtějí novější auto... šák vo co de, ne?

+2/−1
22.2.2013 11:36

P49a30v42e64l 60O84d60r76a39z33i11l 6164829187740

Kamiony samozřejmě přísnější limity plnit nemohou. Jenom mají jinak ty limity nastaveny.

0/0
22.2.2013 12:25

J80a66n 47K34r85p65e91c 5126363754752

hmmm... k tomu bch potřeboval asi nějaké upřesnění...

0/0
22.2.2013 12:53

M46a11r10t72i93n 53K98r29á21s60a 1589616223913

to jsou teda věci, co to nějak upřesnit.

0/0
22.2.2013 16:59

P31e13t75r 74N19e73c34h45a73n15i93c95k43ý 7813806568270

Zdá se mi, že se vyhýbají hlavně kopcům než mýtnému. Tyhle kamiony by jinak mohly také zatarasit silnici z Děčína na Bor pokud by trochu nasněžilo. Jestli oni pak nezačnou jezdit třeba přes Úštěk (silnice s málo zatáčkami a ne moc velkým stoupáním) ? A že chcete hnát všechny ty kamiony přes Prahu, není jich tam už málo? Pochopil bych ještě Mělník, ale Prahu? Severní okruh chybí jako sůl, ale hlavně, že bude Blanka. Osobně jsem také pro efektivní ROLA, ale problém je, že spousta těch tranzitů tu většinou nějakou mezivykládku mají, takže by musela být naplánována citlivě, ale nevěřím, že to nejde.

+1/0
22.2.2013 11:30

D15a88v84i47d 58P76l65i39s56k17a 6627967244312

Pokud by bylo mýtné úplně zrušeno, kamioňáci by přes tyto cesty jezdit nechtěly. Takže zrušme mýtné a tyhle stroje na úzkých silnicích neuvidíme. Všechno zdanit a zpoplatnit umí každý socialista.

+1/−2
22.2.2013 11:45

P14e35t42r 64N62e25c37h26a11n50i11c36k93ý 7783966198260

Já bych se vrátil k systému dálničních známek, zahrnujících i několik silnic 1. třídy. Kamioňáci i transit by si je koupili, protože po okresce celou republiku nepřejedou a pak už by jim bylo líto ji nevyužít.

0/0
22.2.2013 12:21

J48o63s43e52f 72S36o53k71o36l 2200459612669

Sem nevěděl, že dálniční známky, mýtné od r. 2007 a zvýšení daní zavedli socialisté. To je pro mě novinka. Ještě, že tě tu máme, poopravím si historická fakta.

0/0
22.2.2013 15:57

M71a48r59t83i88n 70K11r27á27s40a 1899886873433

a kdo si tedy podle vás nejvíc naKapschoval? Pominuli fakt, že jsme v podstatě zatím neměli žádnou pravicovou vládu

0/0
22.2.2013 17:03

G46a32b81i85n41a 47P90a23l42o80c77h41o97v87á 3915368151

Vyhýbání se mýtnému a tím znekvalitnění života daňovým poplatníkům by měl být trestný čin pro všechny právnické osoby a soukromé podnikatelé. Proč tomu tak není?

+3/−5
22.2.2013 10:56

M91a63r43t78i62n 75E19l88s36t18n97e30r 2321524632838

Představte si, že ted platíte za dálniční známku 1500 Kč za rok. ...pak se zavede mýto a platíte cca 1500 měsíčně.... jak se Vám to líbí?

+1/0
22.2.2013 11:04

J92o17s49e53f 33L14e24b75d57u15š78k16a 4572713223355

Mám takový dojem, že na dani z přidané hodnoty vybírané z prodeje PHM stát vybre víc než dost. Kdyby se neeodklánělo, pak by to mohlo na údržbu silnic stačit bohatě. Stejně z z toho vybraného mýtného jde většina peněz jinam, než do státní kasy.

+4/0
22.2.2013 11:21

J90a35n 97K34r53p64e82c 5556723964142

nejen DPH, ale i spotřební daň, a z této spotřební daně je poté počítáno DPH, čili se platí daň z daně.

+3/0
22.2.2013 11:28

M38a91r92t19i37n 23E57l15s80t51n81e81r 2861494672308

správně....;-D

0/0
22.2.2013 11:28

P56e95t13r 41N64e95c72h38a96n54i38c39k37ý 7333936808360

Každý má právo jezdit po silnicích, které platí z daní. Pokud ta silnice není pro takový provoz vhodná, má to být upraveno značkou.

+1/0
22.2.2013 11:45

D10a85v83i64d 95P51l91i10s65k40a 6827197524202

A vybírání všemožných poplatků a ožebračování všech včetně Vás samotné (ano, právě Vy a ne dopravci nakonec to mýtné zaplatíte z vlastní kapsy!) by nemělo být trestním činem?

0/0
22.2.2013 11:47

T84o85m44á35š 58Z68e64m48a41n 3285638214815

Ukažte mi jak se v daném případě vyhýbají palcení? Vždyť tam široko daleko žádná dálnice nevede.

0/0
22.2.2013 12:34

M84o27n77i57k57a 11B55r86a63d83o65v60á 9548213414976

takovou hloupou  myslenku muze napsat leda clovek, ktery nema paru o problematice v doprave.Ti dopravci plati take dane a ne male, mytu se nevyhibaji bezduvodne ale proto, ze ceny za dopravu v CR jsou tak mizerne,ze pokud dopravci chteji prezit musi setrit kde se dá.. například na mýtu.!!

0/−1
22.2.2013 13:44

M65a88r29e53k 44H53r53u91b97y 6447212701608

Pro srovnani: Ustecky kraj resi silnici, kde jezdi 450 kamionu denne. Magistrat Prahy neresi komunikaci, po ktere jezdi !11.000! kamionu denne, tzn. skoro 25x tolik 8-oRv

+3/0
22.2.2013 10:52

J53a64n 10K83r68p17e81c 5876823344172

nemyslím si, že je monžé aby v prahe na silnici 2. třídy projelo 11 tis. kamionů denně... pokud ano, opravte mě. pokud ne, porovnáváte neporovnatelné.

+1/0
22.2.2013 11:30

P96e32t31r 12N78e74c14h57a33n50i75c39k44ý 7663476408730

No pravděpodobně myslí nějaký čtyřpruh (jižní spojku?) a to je sice skutečně neporovnatelné, ale jde o 2750 kamionů na jeden pruh (1833 při 6 pruzích) a to rozhodně není málo a nechápu jak může mít obchvat Prahy tak nízkou prioritu. To měla být stavba n.1 po revoluci ne li ještě před ní !!

+1/0
22.2.2013 11:47

J84a58n 23K89r84p36e19c 5286643754842

a čím ještě chcete tu prahu obchvátit? dálnici na ostravu trvalo postavit více než půl století a ještě je to zpackané. silnice 2. třídy na provoz kamionů není stavěná tak nějak obecně, kdežto 2+ proudá rychlostka to celkem zvládá. takže rozdíl je 0 ku jakémukoliv číslu které si vymyslíte...

0/0
22.2.2013 12:09

P14e58t19r 81N63e22c56h21a32n50i23c33k40ý 7633466198770

Ano trochu jsem odbočil, není to úplně srovnatelné co se komunikace týče, ale smrad z toho kamionu je podobný. A čím bych Prahu obchvátil? Třeba 4-proudovou silnicí jako je z Říčan na Ruzyň? Projekty tu leží snad půl století, tak by jednou mohla přijít realizace. Resp. už tu dávno měl stát !!

+1/0
22.2.2013 12:24

M34a65r26e31k 75H18r12u33b21y 6267222951218

Stavba obchvatu Norimberka trvala cca pul roku - takze kdyz se chte, tak to jde :-/Rv

0/0
22.2.2013 13:12

V82l23a97s28t52i74m40i92l 74P32r20a35u18s 6324710356814

Mám zkušenost s terminálem v Lovosicích. Přijel kamion, svěsil návěs, naložilo se to na vlak , vlak jel, prodleva zboží (ložení zboží z plochy na vlak) jestli trvala max cca 2 až 3 hod je hodně. Takže tato kombi doprava je super.

+1/−1
22.2.2013 10:49

G36a47b26i41n92a 98P59a63l38o49c17h58o51v94á 3435258201

Jen aby Vás někdo nenazval "starou strukturou". To totiž bylo za komzoušů běžné.

+1/0
22.2.2013 10:57

P67a98v34e22l 20O70b78d83r59ž43á15l95e66k 6856404968392

Tak to ale počítáte prodlevu při naložení. Porovnejte jak dlouho pojede ten vlak do cíle, že tam bude muset čekat další kamion s dalším řidičem, že tam se to bude muset zase přeložit a dovézt do cíle.

+1/0
22.2.2013 11:25

D89a73v78i79d 88P24l47i64s24k35a 6337447324362

Pokud by to bylo opravdu tak výhodné, tak to funguje. Jelikož to nefunguje, je možné říct, že to je drahé, pomalé a neefektivní.

+2/0
22.2.2013 11:49

J75i19ř97í 64S71v10i69t26á76k 1472561430649

Řešej něco,co má řešení jen jedno. Z Děčína na M.Boleslav ,se jede odjakživa přímo a to přes Benešov,Žandov do Č. Lípy a dál na Bolku. Objíždění přes jiná místa jsou kilometry navíc,víc spáleného paliva a tím pádem i výfukových zplodin.  ;-D

+1/0
22.2.2013 10:49

B53e66d70ř63i75c60h 22K14u69d45r39n77a 1838868562940

Jenže trasa přes Benešov není uzpůsobena pro vysoký provoz takových kolosů. Z Děčína lze jet na Českou Kamenici, Nový Bor a pak Českou Lípu. Ano je to delší trasa a více přes kopce, ale je většinou upravená pro provoz nákladních vozidel.  Kdo chce jet od Dráždan do M.B, tak může přes Německo a Liberec. Jinak to co se ušetří za palivo kamionům se pak musí nainvestovat do rozbité silnice (penize se vyberou na daních). Takže se nakonec stejně zákazník nic neušetří.

0/−1
22.2.2013 11:09

P45e54t49r 36H16o38l85í68k 3304689955682

No, zrovna přes ČK to dvakrát uzpůsobené není. Krpál z Ludvíkovic nahoru je sice dvojproud, ale potom serpentiny z Markvartic dají pořádně zabrat a od Kamenice na Prácheň je to taky pořádný kopec, nemluvě pro změnu o těch serpentinách z Práchně do Nového Boru. Potom dál na Lípu, Doksy a Boleslav je to v pohodě, ale do Škodovky se zrovna z tohoto směru moc věcí nevozí.

+1/0
22.2.2013 11:20

P73e96t41r 33H55o59l93í96k 3534719575832

Kvůli těm krpálům to proto všichni raději točili na Benešov a Lípu po II/262, než po I/13.

0/0
22.2.2013 11:22

B20e32d16ř72i67c85h 86K23u22d31r40n91a 1178168582240

Samozřejmě, přes Benešov se jede podél Ploučnice. Pamatuji jak se řešilo, že by vedla silnice z Děčína do České Lípy vedle koryta řeky. Akorát by se muselo začít bourat to co stojí v cestě. Možná časem až budou domy opuštěné a neprodejné,... tak se vše opráší.

0/0
22.2.2013 12:15

J11i42ř16í 63S52v40i71t14á16k 1322341910599

262,je úpně normální silnice.Tečka.

+1/0
22.2.2013 11:52

J50o73s96e64f 26L82e32b22d10u43š81k82a 4562513653495

Přitom by plně postačila malá změna. Na dálnicích a silnicích I. třídy kamiony bez poplatku, všude jinde platit.

+2/−3
22.2.2013 10:46

R25o48b10e79r25t 52B39a50l29a66b91á44n 9682613632

"bylo slíbeno, že již v létě budou..." k tomu ještě "výjimky pro náklaďáky do místních továren". Fandím vám, ale moc bych zatím nejásal.

0/−1
22.2.2013 10:33

M61a30r62t80i66n 93P51a89u74l 4914689101977

Proč? Místní továrny zaměstnávají místní lidi a určitě tam není taková produktivita, aby jich projelo za 2 hodiny 60, jako těch kamionů s návěsem.  Navíc z článku vyplývá, co všechno se musí kolem takové změny zařídit. Dost se to liší od pouhého vztyčení značky, jak Vy si to představujete.

0/0
22.2.2013 10:45

J34i80r95i 87K15m64o89t83r 4344222431971

Osobně jsem pro to aby se tranzitní doprava na hranicích naložila na vlaky a přes republiku,nebo i dále jela na vlaku. Jenže to by u nás musela být železniční sít dost rychlá a spolehlivá. Obdobný sytém vlaků funguje ve Švýcarsku, jenže odjez je každých 30minut a nikde na trati se nestojí a nečeká:-)

0/0
22.2.2013 10:22

M43a56r45t58i90n 86E52l48s79t29n61e93r 2701974542738

no, docela by mě zajímalo, za jak dlouho by dráhy takový kamion z Děčína do Lípy přepravily... podle mě, než dráhy jen ten kamion naloží na vagon, tak řidič jedoucí po silnici už bude doma na obědě

+3/0
22.2.2013 10:36

M58a35r86e56k 51H40r25u47b70y 6137382141718

CD a jejich odnoze to malokdy zvladnou za min nez tyden:-/ Proto je tady taky doprava po zeleznici tak popularni ;-)

+2/0
22.2.2013 10:48

Z79d37e18n28ě82k 32B47o15u40d82a 3140254619287

Mýtné pro kamiony je "výborná" věc, kterou zaplatí jen a jen konečný spotřebitel. Trochu nechápu lidi, kteří vykřikují, aby se mýtné pro kamiony zvyšovalo a zavádělo plošně. Vždyť ty kamiony vezou zboží pro nás. Nepočítám tranzit, tam by se o mýtném uvažovat dalo.

+3/−3
22.2.2013 10:12

J15i29r12i 26K17m19o25t34r 4974352861551

naprostej souhlas,  stačí kupovat jen věci od souseda a kamiony přestnou jezdit. jenže to si obyčený lid nedá dohromady:-)

+2/−1
22.2.2013 10:14

M13a40r97t87i86n 58E48l75s98t91n52e74r 2871744172678

a ještě kolik stojí provoz  mýta...:-)

+1/0
22.2.2013 10:30

Z27d51e82n40ě89k 22B20o27u68d86a 3310934559547

To je další věc - mýtné v českých podmínkách je penězovod do kapsičky milého pana Řebíčka a spol. A to jsem Slávista ;-(

+1/0
22.2.2013 10:32

M38a81r41t36i29n 16P17a51u94l 4554769841287

Tranzitní kamiony nevezou zboží pro nás. Pokud rozmydlí tahle těžká doprava silnice II. třídy, tak to na údržbě zaplatíme stejně.

0/0
22.2.2013 10:47

M23a75r36e37k 41H11r57u17b55y 6527562651898

Prave ze ne - vetsinu dopravy po CR tvori tranzit. Diky Kalouskovi z toho nemame uz ani to tankovani :-/

0/0
22.2.2013 10:50

M30a79r29t10i36n 53E30l54s62t70n43e61r 2551114592758

a to se ještě zahnali běžní turisté, kteří k nám jezdili se svými obytnými vozy...jakmile jsou nad 3,5 t platí stejně, jako vedle jedoucí třeba 8mi tunový náklaďák...

+1/0
22.2.2013 11:13

P56a36v63e14l 93M95e51d41e58k 1898923972477

Rolla = vlak, na kterem jsou prevazene kamiony pres uzemi republiky. Kamionaci ho nevyuzivali, tak prestal fungovat. Nevidim sebemensi duvod, proc nenastavit mitne, poplatky a pripadne dalsi zvyhodneni pro tento druh dopravy tak, aby bylo pro kamionaka vyhodnejsi jet timhle auto-vlakem z jendoho konce republiky na druhy. Zadne znicene a ucpane silnice, zadny smrad, zvysila by se tim propustnost pro kamionovou dopravu. Jenze to by se muselo chtit ze ano.

+11/−1
22.2.2013 9:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.