Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Maďaři mohou opět na klopě nosit rudou hvězdu, hákový kříž či znak SS

Maďarský ústavní soud v úterý zrušil paragraf, který zakazoval veřejné používání symbolů totalitní moci. Týká se to rudé pěticípé hvězdy či srpu s kladivem, ale i třeba nacistického hákového kříže. Podle soudu zákaz porušoval právo na svobodu projevu a norma byla také málo konkrétní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25i36r26i 30K59n24o18t56e43k 2619978938429

To je podle mě správný krok. Symboly neubližují, ubližují lidé (a ti se zákazem nějakého symbolu neztratí).

+8/−1
21.2.2013 16:35

M60a69r38c44e39l 32H28e48r71b61o69l42t 1570799444933

jenže oč je snazší lákat pod líbivým sloganem či znakem... to je marketing příteli a nahánění oveček teď půjde výrazně lépe!

+2/−2
21.2.2013 16:42

P68a48v96e50l 43K47r42á47l 5480589374728

Demokratická společnost má vytvářet podmínky, ve kterých se takovým hnutím nebude dařit, ne je autoritativně zakazovat.

+5/−2
21.2.2013 16:45

M23a63r34c64e87l 30H54e47r85b26o18l64t 1250619634663

jo, ale to bychom museli žít v UTOPII nebo KOMUNISMU v jejich nejkřišťálovější podobě;-D;-D;-D

+1/−2
21.2.2013 16:55

A82n72n79a 79Č23e86r93n63á 1577604949284

Zrovna komunismus v nejkřišťálovější podobě je odporné zlo. Odstraňování celých tříd obyvatel a podle Karla Marxe i celých národů je to největší zlo. ;-O

+4/−1
21.2.2013 16:57

P31a88v84e12l 59K14r83á47l 5950809224128

Mohu se zeptat, kde Marx vyzývá k odstraňování celých národů?

+3/0
21.2.2013 17:02

A42n58n77a 59Č82e81r88n78á 1797584749674

Ano, jenom to trochu trvalo, ne všechno je na Wikipedii...

První nácek - Karl Marx (citát z 16.4.1855):

Třídy a rasy příliš slabé na to, aby se přizpůsobily novým životním podmínkám, musí uvolnit cestu. Musí zahynout v revolučním holocaustu. Karel Marx to započal, byl předchůdcem moderní politické genocidy, veřejně obhajoval rasové vyhlazování.

Už v lednu 1849 napsal Marx v Neue Reinisch Zeitung: když nastane socialistická revoluce, dojde k třídní válce. Baskové, Bretoňci, Skotové a Srbové byli nazvání "rasovým odpadem" a označil je jako skupiny, které musí být zničeny. Mluvil o sprostotě a špinavosti Slovanů, Polsko podle něho nemělo žádný důvod k existenci.

+5/0
21.2.2013 17:37

J78i23r84k29a 10H75o14n92c12ů 2324574111238

1849? Ale to žádné Polsko neexistovalo.

0/−1
21.2.2013 22:57

A58n60n40a 23Č66e85r70n69á 1477314459374

Na co taky, když přece "nemělo žádný důvod k existenci"? V

0/0
22.2.2013 0:27

F20i80l68i80p 24G68a56l31a15š 2877747834838

Zničení polska které přestalo existovat v roce 1795 tedy 50(!!) let před oním údajným článkem a začalo existovat až v roce 1918 tedy 69 (!!) let po něm...podle autora příspěvku asi Marx byl buď věštec nebo jen cestovatel časem...každopádně v době neexistence státu o něm údajně mluvil ;-D

0/−1
22.2.2013 4:55

A71n91n86a 20Č79e84r56n63á 1117314519744

Jak údajně? Je to zaznamenáno v lednovém vydání roku 1849 odkazovaných novin. Stačí si vyhledat v knihovně.

A co je nemožného na tom, aby štval proti kdysi existujícímu státu? Stejně mluvili Češi proti bývalému Slovensku, že je nevýhodné se oddělit a je to tady opět a zase je Slovenský stát. Ti lidi se nikam neztratili. Ani Poláci, ani Slováci.

0/0
22.2.2013 16:10

F21i93l87i14p 30G57a76l56a18š 2297177324778

Tak drahý pane, Karl Heinrich Marx (1818-1883), nebyl NACISTA ale socialista..Notabene, nacismus ho znuznázaval, on byl totiž modlou komunistů. Ostatně si dohledejte laskavě jeho životopis a v něm najde zajímavé informace, například o jeho spojení s Friedrichem Engelsem s kterým v roce 1848 vydává "Komunistický manifest" jehož heslem bylo "Proletáři všech zemí, spojte se!". Později založili mezinárodní ligu komunistů. V roce 1867 vydává1. díl svého díla Kapitál a v roce 1883 umírá. 2. díl vydal Engels v roce 1885 a v roce 1894 díl 3. Jen pro zajímavost, Marx nepsal nic onějakém holocaustu, Marx psal o tom se kde dělo, u poláků dokonce ve vámi uváděném měsící ocenil jejich odvahu v boji proti Prusům. Dalším faktem je že veškeré jeho články je možné dohledat v anglickém přepisu, takže si sedněte nad články a čtěte. On Marx spíš hodnotil situaci jaká v té době byla a kritizoval kapitalismus..naposledy opakuji: "NEBYL NACISTA ALE KOMUNISTA!!"

0/−1
22.2.2013 5:23

A42n74n35a 94Č34e82r76n55á 1517744979594

Ani když křičíte, tak nemáte větší pravdu. Ano, Karl Marx byl socialista, stejně jako Adolf Hitler. A stejně, jako Hitlerovi národní socialisté vyvražďovali podle rasového původu, tak k tomu vyzýval i Karl Marx, jen nevěděl že ten hrozný osud padne na soukmenovce, ale mluvil o vyvraždění jiných čtyř národů. Nácek jako nácek, Karl Marx = Adolf Hitler.

Prostě jenom málo čtete. Zkuste si přečíst životopis Karla Marxe a v něm najde kromě nechutných "pikošek" pro Blesk taky informace o tom, že si nikdy nenašel zaměstnání, kromě jednoho pokusu u státní dráhy, což by mohlo svědčit o tom, že by se mohl přiklonit jako vyžírka ke komunismu, když by došlo na lámání chleba.

A co říkáte na Komunistickou internacionálu s heslem "Proletáři všech zemí, spojte se!"? Taky nic? Členem byli i národní socialisti soudruha Adolfa Hitlera! NSDAP, četl jste někdy o té straně, která dala nacismu jméno? To byli socialisti, stejně jako váš soudruh Marx, a taky byli proti kapitalistické společnosti, vycházeli z jeho "díla". Karl Marx = Adolf Hitler.

Opakuji, už to tady bylo, ale když vy nečtete...

"...podnikové rekreace, mateřská dovolená a dětské přídavky... školky a jesle, veřejné prádelny a jídelny, dotované státem... - to všechno přinesli Československu nacisté, ne komunisté..." Rv

0/0
22.2.2013 16:40

A88n61n73a 81Č35e87r38n92á 1687304799524

Taky byste si mohl zkusit vygooglit, který socialistický filozof požadoval jako první, ještě před Adolfem Hitlerem, vynalezení humanitárního plynu k usmrcování nepotřebných lidí. Možná to bude rychlejší, když si do google dáte nepotřebné lidi anglicky...

Je tolik věcí, co nás v komunistické diktatuře školství neučilo. Rv

+3/0
21.2.2013 17:42

J10i56r21k27a 75H63o63n68c19ů 2764154581618

Socialista chtěl plyn a kapitalista mu ho vyrobil. Kšeft je kšeft. ;-D

0/−1
21.2.2013 22:59

A38n28n54a 94Č33e46r94n37á 1257684839944

Vpořádku.

Jenom si nemyslím, že například jsou vrahy dělníci z Plzeňské Škodovky, ale soudruh Adolf Hitler.

A můžete si i vybrat jakéhokoliv jiného výrobce zbraní, Plzeň je mé oblíbené město. Že se tam vyráběly zbraně pro druhou světovou válku, z toho dělníky opravdu neviním. V

0/0
22.2.2013 0:33

P31a29v89e23l 63K56r61á32l 5350479234658

Myslím, že historie už dostatečně ukázala, že ono zakazování je jen oddalováním následků, ne řešením problému. Proto se historie stále opakuje.

+1/0
21.2.2013 16:59

P11a91v86e15l 88K81r83á13l 5210529174438

Naprostý souhlas. Nehledě na to, že většina těchto symbolů je starší než hnutí, kvůli kterým se zakazují, a původně tak s nimi nemají vůbec nic společného.

+5/0
21.2.2013 16:44

M42a69r32c34e51l 36H41e72r26b94o55l72t 1490159614253

Čistě hypoteticky by se (vzhledem k jednotnému právnímu výkladu v rámci EU) mohl ten rozsudek stát precedentem... A to by se pak v Německu či Polsku, kde jsou tato temata zvláště ožehavá, asi kroutili... V současnosti i u nás probíhá soudní proces, který má na lavici obžalovaných 17 lidí, kteří sou souzeni za nošení a prodej symbolů nacismu... A s ohledem na tento rozsudek by tim pádem MUSELI být osvobozeni...

+3/0
21.2.2013 16:26

F81i32l23i25p 61G53a13l45a40š 2167557404658

Jenže precedens je tzv. Ostrovní právo, nebo chcete-li tak Anglo-Americké. Například u nás a v podstatě v celé EU platí právo kontinentální, které precenes nepoužívá..

0/0
22.2.2013 6:43

J71a51n 24H85l57e53d40í32k 4199942938742

komunistickou písničku KDO NEJDE S NÁMI---  JDE PROTI NÁM, složil Hitlerův skladatel z oddělení politické propagandy NSDAP v roce 1935,, u nás nechal přeložit a zavedl jako kulturní novinku a krédo v roce 1948 soudruh Gottwald

+6/0
21.2.2013 16:15

J96a70n 54S28e47d10l36á66č11e79k 4974371541

Řečeno s trochou nadsázky, pořád lepší nosit rudou hvězdu nebo hákenkrajc než nosit vlajku EU...

+3/0
21.2.2013 16:03

E38d34u90a27r95d 95M75y10s73l79o68v25i94č 6731391159862

Statkáři je EU výhodou, poněvadž svých 1800 ks telecího vyveze do Adiže aniž by nechal 30% sprostředkovatelům. Sedláček tu možnost nemá, proto je jak želva. Měl zůstat ve svém JZD.EU

+1/−3
21.2.2013 16:25

F38i47l28i90p 97G84a96l40a79š 2887397844738

značně odvážné projevení svého názoru...kdyby se pán nejmenoval Sedláček tak by se jistě ani nedalo mluvit o urážání, ale takhle...nevím nevím...

0/0
22.2.2013 6:45

D24a69v96i28d 29M49u14n23z98a28r 3748322894856

ale na zimnik porad este nemaj !;-D

0/0
21.2.2013 16:03

J12i51ř35í 95T60ř24a50s59á19k 7635897531363

Tohle bylo v diskuzi na Aktuálně: "Výbor OSN pro lidská práva již předloni přijal usnesení, ve kterém se praví, že pronásledování za popírání holokaustu je pro země, které podepsaly Konvenci o lidských právech, nepřípustné! A celý rok ticho po pěšině…" Co na to naše mainstreamová média? Budou dále mlčet.

+5/0
21.2.2013 15:38

T59o47m17á66š 89M36a58c20e71j96k75a 6331352917867

Stworovi to stejně nepomohlo, asi se to k naší justici ještě nedoneslo.

+2/0
21.2.2013 16:42

K20a72t94e10ř22i82n55a 15D82u37b24s43k23á 7157155176744

Začíná to symboly, končí rasově motivovanými vraždami, což je maďarská realita. Před pár lety mne při návštěvě Budapešti zarazila zjevná chudoba, neopravené památky, staré autobusy, zamračení lidé...jak se začnou lidé mít špatně, hledají rychlá a snadná řešení. To už tady bylo na začátku minulého století a jak to dopadlo. Jak se zvyšuje tolerance společnosti vůči rasismu a extremismu, je to vždy špatně.

+6/−8
21.2.2013 15:05

M92a89r65e15k 42S38l47a72b78i24h15o75u11d70e67k 7368401862243

V ČR je právní stav takový, že hákový kříž či znak SS jsou zakázané, ale rudá hvězda tolerovaná. Dobře míněnou radu docenta Půlpána z přednášek politické ekonomie v roce 1987 "Je lepší být o metr blíž ke stalinismu než o centimetr k revizionismu" bych proto na dnešní dobu přetransformoval do věty "Radši o metr blíž ke komunismu než o centimetr k neonacismu"!

+11/−4
21.2.2013 14:40

J62a76r70o80s53l64a79v 51B55r23ü53m14m64e32r 7824433686

Ovšem s tím nejde souhlasit. Komunismus má více zla na rukou, a je ještě méně přirozený systém (i když o kousek) z hlediska ekonomického a sociálního uspořádání.

+10/−5
21.2.2013 14:44

P86a54v80e34l 31V31y97r76o78u14b21a68l 2866132358905

Co je přirozený systém?

0/0
21.2.2013 15:03

J52a39r14o22s45l11a35v 89B81r34ü28m73m59e82r 7924673116

Ten, který nejde proti přírodnímu životu primátů a "tržnímu" využívání statků. Prostě vždy platilo něco za něco.

+5/−1
21.2.2013 15:14

P80a81v58e62l 91K41r78á92l 5110499524208

Ne, vždycky platilo, že nejsilnější má všechno. Trh je umělý konstrukt člověka, s přírodou nemá nic společného.

+2/−1
21.2.2013 16:48

J63a52n 86K62r61a34u27s 8693967675604

Ne přetransformoval, ale doplnil o jedno slovo: "Je lepší být o metr blíž ke stalinismu než o centimetr k revizionismu holocaustu." Takhle to platí beze změny :-)

0/−3
21.2.2013 15:10

E63d98u98a12r56d 48M93y85s45l19o86v15i53č 6721971219602

Velkohubě tvrdím, že obojí je blbost !

+1/0
21.2.2013 16:28

A20n21n95a 58Č25e36r39n47á 1657224349644

Pro ty, co se tady ohání různými autory, když už sami neví, jak udělat z NSDAP pravici, když je to odjakživa levice:

...podnikové rekreace, mateřská dovolená a dětské přídavky... školky a jesle, veřejné prádelny a jídelny, dotované státem... - to všechno přinesli Československu nacisté, ne komunisté...

Já ty vámi jmenované autory neznám, my, tedy například já a pan Pavel Wonka jsme za komunistů nemohli studovat z rasových důvodů, přestože komunisti lhali, že studovat může každý.

A lidi komunisti vraždili lidi nejen z třídních důvodů, ale i rasových, pro výstrahu nebo z hlouposti.

Vždyť mají stejného učitele, prvního nácka, Karla Marxe. Národní socializmus je stejně nalevo, jako internacionální socialismus... Rv

+16/0
21.2.2013 14:38

P32a69v43e30l 27V59y62r89o83u39b98a24l 2136422328575

Čistě z ekonomického pohledu bylo nacistické německo spíš doleva, to máte pravdu. Ale když se na to podíváte z hlediska liberalismu/konzervativismu, tak bylo jednoznačně pravicové, protože hodně konzervativní, tradicionalistické. Naproti tomu komunistické hnutí bylo vždy pokrokové, liberální.

Já bych v tom nedělal guláš a držel bych se tradičního celosvětově užívaného označení.

+4/−3
21.2.2013 14:47

J98a24r64o50s73l17a58v 11B19r45ü37m68m61e46r 7444243396

Ano konzervativní, ale máme pravici jak konzervativní, tak liberální.

+3/0
21.2.2013 14:50

P63a75v75e66l 87V92y19r18o36u30b21a95l 2916252918775

Liberální pravice? To je co? Slyšel jsem tak možná o neoliberální, ale to je zase ekonomický liberalismus, to je trošku něco jiného než politický liberalismus.

0/−2
21.2.2013 14:53

J40a32r10o70s59l57a72v 67B34r83ü88m89m11e53r 7494253696

Neoliberalismus je nesmyslný výmysl levičáků, kterým mlátí kolem sebe.

+2/0
21.2.2013 14:56

P60a37v65e65l 68V15y14r56o24u53b94a62l 2196922538595

A jakým pojmem byste označil obrodu ekonomického liberalismu od závěru 20. stol., spojeného s myšlenkou globálního trhu vy?

0/0
21.2.2013 15:02

J38a38r45o72s63l80a89v 17B51r81ü98m13m17e63r 7854153516

Neoliberalismus, tak jak je prezentován, je proti-liberální...

+1/0
21.2.2013 15:03

P45a63v58e35l 18V34y27r53o56u16b61a20l 2586412408385

Ale cílem této ideologie je přece všeobecná liberalizace v celosvětovém měřítku...

0/0
21.2.2013 15:05

J60a72r17o76s60l87a69v 30B24r82ü69m12m96e91r 7374473536

Ale "ze shora", kdežto liberál jde "ze zdola". To je na debatu u piva, ne přes psané slovo :-).

+1/0
21.2.2013 15:22

J26a54r43o27s50l13a20v 91B25r56ü29m79m57e20r 7504693516

Za liberální pravici lze označovat anarchokapitalisty, misesovce a další.

+1/0
21.2.2013 14:58

J44i56ř19í 53T63ř74a43s44á52k 7475327301603

Jako pravici označil Nacismus Stalin, protože se mu nelíbilo, že by Komunisté a Nacismus byli na stejné straně. A to že je Nacismus levice, je jasné z názvu jejich strany: Národně socialistická Německá strana práce. A co je socialistické, je vždy levice.

+5/0
21.2.2013 14:58

A29n67n18a 92Č13e96r23n87á 1577614259604

"tradičního celosvětově užívaného označení" - tu tradici zavedl až soudruh Stalin... Nacisti a komunisti vzájemně spolupracovali, až do napadení Sovětského svazu, to znamená že i při obsazování Francie byla taková podivná válka, když komunisté dle pokynů internacionály s nacisty spolupracovali. Pak už to byl konkurenční boj mezi levicí.

A nácci i komanči mají taky stejné voliče, konkurují si stejně jako dva pekaři v ulici, které taky zalinář nebo řezník nechává v klidu.

Holt nebudu filosof...

+5/0
21.2.2013 15:02

E13d67u89a71r14d 41M10y60s61l44o27v93i88č 6501211989742

Komunistický liberalizmus obnášel tolik libaralismu jako posouzení penalty ve velkém vápnu. Akorát s rozdílem likvidace člověka.

+2/0
21.2.2013 16:36

V13í80t 88Š40e95s88t21á85k 9548225375

Pokrok komentovat nebudu. Ale v čem je komuniskus liberální? Vždyť komunistická ideologie (a nejen to, co u nás bylo před 89) je proti svobodě něco vůbec vlastnit či proti svobodě uzavřít některé dobrovolné vztahy ("vykořisťovat")...

+2/0
21.2.2013 17:12

T81o92m81á40š 57Z49e95m84a71n 3395208474715

Záleží jestli konzervativní hodnoty dodržujete sám (pravice) a nebo je pomocí státu nutíte dodržovat ostatní (levice).

Navíc co přesně jsou konzervativní hodnoty? U nás by to byl asi komnismus..

+1/0
21.2.2013 17:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.