- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V pořádku. Systém hodnocení didaktických testů i slohovek je podle mě divný, nedokončený: dokonce i učitelé na střední škole ve vzorových didaktickýc testech nacházeli nejednoznačnosti... A co se týká slohovek, tak ten systém oprav nechápu, ale něco v něm smrdí.
Hodnocení mého didaktického testu bylo více než 90%, u ústní zkoušky jsem měla plný počet bodů, přesto moje výsledná známka byla za dva. Čemu se divím? Psaní bylo v češtině odjakživa mojí nejsilnější stránkou, kratší útvary, ze kterých se vybíralo, píši běžně jen pro svoje vlastní potěšení, či na blog, pokud se vyjadřuji k něčemu konkrétnímu.... Nerýpala jsem se v tom, protože jsem byla ráda, že mám maturitu s pěknými známkami... Třeba jsem tam opravdu udělala chyby... Ale tento systém je prostě neprůhledný, takže vlastně nemám tušení.
Opravdu se mi nelíbí neprůhlednost tohoto systému a myslím si, že spousta lidí, co to "nedala", měla jen špatně zhodnocenou práci. Neustále se musím zamýšlet nad tím, jak je možné, že v červnu jsem měla tak málo bodů, načež na vysoké škole byla moje slohová práce jediná ze třídy, kterou onen profesor, který nám ji zadal, vyzdvihl. Nechápu...
Vím, že za vybudováním tohoto systému je spousta práce a nechci ji snižovat, ale na druhou stranu mi jednání vůči "neúspěšným" studentům nepřijde fér... Což ovlivňuje můj negativní názor na tak radikální změnu maturity celkově. Studenti jsou přirozeně líní, takže si samozřejmě nestěžuju, že mi stačilo přečíst pouhých dvacet knih, na druhou stranu si myslím, že třeba u gymnázií, které nemají žádnou praxi, nic, tak je to dost pod úroveň žáků...
Vzhledem k tomu, že podařilo "protlačit" ( mimo jiné i Eduinu, což je vlastně odnož Scia pod hlavičkou "obecně prospěšné společnosti") opravování maturitních písemných prací z ČJ zpět na školy žáků, tak si troufám tvrdit, že uspěje 99% maturantů - jak to bylo před tím, než se to jednou opravilo nezávislými hodnotiteli a potvrdilo se to, co se vlastně dávno ví, že 20% maturantů nemá na maturitních oborech co pohledávat. Nyní nezávislý učitel zohlední při opravování, že žáka přeci dobře zná (např. reprezentuje školu ve stolním tenise nebo otec žáka je významný sponzor školy a nebo vždyť on je vlastně hodný a chodil k nám (4-10 let). Nemusíte se vůbec bát, žádná odvolání nebudou.
opravdu je takový problém napsat, co konkrétně bylo špatně a reagovat k věci? Musí o tom rozhodovat 20 soudů x měsíců?
Bezna praktika vsech uradu a istituci. Vase namitka byla shledana jako neopravnena "provedeny postup" byl v souladu s predpisy, zakony, metodickym postupem/apod.
Zapomněl jste na "Test prošel validací"