Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z Pistoriusova domu se ozýval neutuchající křik, popsal svědek

Jihoafrický soud se znovu ponořil do případu atleta Oscara Pistoriuse, který před šesti dny zastřelil svou přítelkyni. Jeden ze svědků uvedl, že z běžcova domu slyšel "neutuchající křik". Obžaloba chce atleta obvinit i z nelegálního držení munice. Policie u něj prý navíc našla krabice s testosteronem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A88l23e24š 64N64o57v42á84k 6658150147196

to se takhle píše? Pistoriuse??

nás ve škole učili Tolstoj bez Tolstého, Suchoj bez Suchého

0/0
23.2.2013 9:14

J82i64n23d79ř19i85c57h 25R87á93z28l 1241964459775

M34a78r30e56k 72K53r48o17l88l 51200

Njn, testosteron je prevít. Dlouhodobé podávání způsobuje sníženou tvorbu vlastního, což má za následek problémy s erekcí. A když si člověk pořídí takovou kočku jako Pistorius, tak se může snadno stát, že ta své fyzické potřeby řeší někde jinde a na průšvih je zaděláno. :-)

----------------------------------------------------

Tak nevím, pokud měl problém s erekcí po bobulích, tak jak řešil své fyzické potřeby jinde? Jako někde v lese, nebo na kladině, či snad u maminky? U jiné baby asi nee, neb .... trochu logiky do těch blábolů tady....

0/0
21.2.2013 15:16

Z50d53e27n73a 15H54v65o92z55d85e58n62s42k87á 6863827537336

Taky je pekna formulace "z Pistoriusova luxusního domu v luxusní východopretorijské čtvrti".

Kdo by to cekal, ze? V luxusni ctvrti obycejne clovek ceka same pastousky...:-P

+3/0
20.2.2013 19:10

O78l68d34ř63i12c12h 16B39í77l78ý 7938945104666

Slušná tragédie - nebudu vůbec spekulovat jak to skončí. Pokud vraždil, půjde sedět a život má v troskách. Pokud to byla nešťastná shoda okolností, třeba sedět nepůjde, ale život má v troskách taky a na psychiku to musí být neuvěřitelnej nápor.

Slyšel jsem zajímavej rozhovor v rádiu, kde se tvrdilo, že svým způsobem je obětí očekávání. Oscar neměl nikdy talent ani výkonnost, aby se zařadil mezi top sportovce a pak mu z toho v té pozici " hráblo " a čím dál hůř se s tím vyrovnával...To neumím posoudit, ale je to smutnej konec už tak neuvěřitelného příběhu

+5/0
20.2.2013 18:47

P29a78v90e40l 47Z40a97t64l26o70u66k92a60l 7331249372117

Soudní líčení probíhá dle fotek zřejmě v nějakém mauzoleu, ne? Ještě to pěkně doplňuje ta křivá zářivka :)

0/−1
20.2.2013 16:44

Z21d73e89n27ě75k 53Z85a51b25a66v75a 1752864986594

asi JAR Mandela style - mám pocit, že za Krejčířem bývalo podobné pozadí, při záběrech z basy i od soudu. Třeba to tam už sjednotili - jak naši rudí prokurátoři z 50tých:obhajoba je součástí obžaloby ;-)

+1/−1
20.2.2013 16:59

M85a90r42t63i95n 55P44u23c34h24e52r62n96a 9187510829247

No nechci delat ukvapene zavery, ale jak tam mohl byt driv pravnik, nez sanita? To asi o necem svedci...

+11/0
20.2.2013 16:41

Z49d76e81n31ě19k 49Z53a34b15a88v32a 1722324876384

tady píšou o bobulích a dalším víc natvrdo...

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2281531/Oscar-Pistorius-Reeva-Steenkamp-argued-shooting-steroids-testosterone-house.html?ICO=most_read_module EU

+2/0
20.2.2013 16:33

I71r16e17n69a 89P60l41a54c76h59e64t13k32o90v88á 1426724836600

musi mit zajimavou povahu tenhle chlapec. kdyz nevyhral na olympiade, zacal obvinovat soupere, ted u soudu place jak holcicka a jestli se potvrdi ten testosteron co u nej udajne nasli, tak pro me bude obycejnej hysterickej podvodnicek

+12/−6
20.2.2013 14:58

J36a19n27a 38S75t50r87a38u90s66s 1223491128367

Tak to se zhroutí, bejt  pro Irenu hysterickej podvodníček, to ho dorazí. ;-D

+7/−9
20.2.2013 15:18

I89r89e11n81a 91P63l17a32c15h70e54t46k30o43v25á 1556584886710

si pis, z toho uz se nevzpamatuje ;-)

+9/−2
20.2.2013 15:57

P60a29v54e76l 40B28r11y31n50d87a 9642202626769

Já myslím, že bude docela stačit, když to bude usvědčený a odsouzený sprostý vrah. ;-D

+4/0
20.2.2013 18:25

M19a10r97t40i90n 90N96e28r86m21u66t 9317147678949

přinejmenším sprostý podezřelý...

0/0
20.2.2013 21:15

L74u20k62á59š 40D74o93h45n22a70l 6637899

Kdy už někdo konečně autory naučí správně skloňovat to jeho příjmení?

1. pád Pistorius,

2. Pistoria,

3. Pistoriovi,

4. Pistoria,

5. Pistorie, 6. Pistoriovi, 7. Pistoriem

+5/−8
20.2.2013 14:52

P41a66v43l49a 60H90r69a21d42i26l25o67v97a 3737411411424

Podivejte se do pravidel.

+6/−4
20.2.2013 15:00

L20u19k23á43š 36D75o77h11n60a32l 6117259

ehm, dobrá, omlouvám se, oba tvary jsou možné...

děkuji za upozornění :)

+5/−2
20.2.2013 15:10

P64e84t69r 37K10o64s 1615522710

Problém je tedy už jen v tom, že ten druhý tvar někdo schválil. Vždyť z toho naskakuje husí kůže, podobně, jako z diskuZe.

+3/−2
20.2.2013 15:52

J16a39n 44P56r62i57c93h94y60s65t42a61l 8121128613

Mila pani Hradilova, to plati spise pro Vas. Napoveda: Latinska jmena a jejich sklonovani hledejte v latinskych pravidlech. V ceskych pravidlech hledejte jmena ceska.

+1/−6
20.2.2013 15:32

P49a56v15l90a 65H48r10a68d67i94l76o40v55a 3397971181794

Hihi, zde piseme CESKY, ne latinsky. To byste pak nemohl napsat napr. podle Obamy, Hollanda apod, pac byste se ridil anglickym/francouzskym pravopisem.

+6/−1
20.2.2013 15:40

M88a70r13t78i78n 86P73r27o82s16t98ý 9660683620619

Teda, jak se dva dokazou hadat kvuli takove malichernosti jako je par pismenek. Lidi, ze Vas to bavi.

+5/−1
20.2.2013 16:41

K82a17r86e52l 59Ž70a86l32č16í70k 8762607843

Pistorius - podle vzoru pitchus

+8/−1
20.2.2013 15:02

I26r48e64n62a 56P61l72a41c98h81e70t69k41o72v81á 1426104116970

to je osmej pad? ;-)

+2/−2
20.2.2013 15:06

A41l25e57s 47B52a54d58u19r11a 9476957170125

No jo, ale, kdyz teda 2. pad od Pistoruis je Pistoria, jak je asi 2. pad od toho vzoru?

+2/0
20.2.2013 15:52

P35a87v11l44a 50H46r19a16d89i30l82o35v26a 3827281961154

R^;-D

+3/0
20.2.2013 15:54

F89a16n68k77a 28H69a67n10u22s17o97v52á 5709928121732

Docela běžně moderátoři ve zprávách skloňují slovo datum - bez datumu - ,

to je taky v pořádku? Já teda používám 2.pád - bez data. Jsem analfabet?;-D

+2/0
20.2.2013 16:17

P68a43v52l71a 46H90r63a90d91i51l93o73v22a 3357711401214

Coz nic nemeni na tom, ze ve zminovanem clanku je Pistorius sklonovan spravne.

+3/0
20.2.2013 16:23

M95a57r89t47i33n 17N28e42r43m38u38t 9217637298379

v době IT vznikla potřeba odlišit slovo data a datum, kteréžto při zachování pravidel ve 2. pádě splývají

0/0
20.2.2013 21:18

J80a60n 57P49r74i35c67h98y51s76t85a76l 8741938873

To tak dopada, kdyz nekomu chybi klasicke vzdelani.

Mimochodem, to nejsou zdaleka vsechny chyby v clanku.

Misto "Soudci by měli rozhodnout, jestli atleta podezřelého z promyšlené vraždy modelky Reevy Steenkampové propustí na kauci z vazby." ma byt "Soudci by měli rozhodnout, jestli atleta podezřelého z promyšlené vraždy modelky Reevy Steenkamp propustí na kauci z vazby."

Snad i analfabetovi by mohlo byt jasne, ze neboha Reeva nebyla Ceska a tedy pro jeji prijmeni plati anglicka (nebo jihoafricka) pravidla prechylovani. Trochu ucty k mrtvym!

+4/−12
20.2.2013 15:29

L85u45d66ě41k 73N45o22v36ý 2441359333391

Naopak kdyby byla Češka a jmenovala se Steenkamp, pak by se "ová" nepřidávalo, u cizinek se přidává. A nevím, proč se tady z toho neustále šílí. Copak cizinci nám nekomolí jména? Nepoužívají diakritiku, takže třeba Petr Čech je v Chelsea Cech (najednou úplně jiné slovo s jiným významem).. a čílí se kvůli tomu někdo? Ani náhodou, každý chápe jazykovou odlišnost. Jen u nás mají někteří lidi pocit, že když cpou do češtiny anglikanismy, budou potom světovější..

+11/−3
20.2.2013 15:39

P12a61v35l79a 37H31r66a92d61i77l32o64v84a 3387571481694

Mate tam chybu, muselo by byt "Soudci by měli rozhodnout, jestli atleta podezřelého z promyšlené vraždy modelky ReevA Steenkamp propustí na kauci z vazby." Protoze Reeva by se nemelo sklonovat dle Vasi logiky.

+5/−3
20.2.2013 15:41

R47o40s53t47a 55S52t92r53ž31í54n90e68k 8346225235503

:-)

0/0
20.2.2013 15:44

M95i64c46h26a96l 57M54i18l10l36e18r 9236122559452

nikoliv, krestni jmeno se sklonuje normalne:-P

+3/−1
20.2.2013 15:57

P86a72v65l96a 94H79r90a56d19i41l35o16v75a 3747341371644

A prijmeni cizince se prechyluje a sklonuje taky normalne.

+8/−4
20.2.2013 15:59

M18i23c88h73a20l 32M72i89l84l44e47r 9296432799512

neprechyluje a ty si neplet prechylovani a sklonovani. Dve uplne odlisne a nezavisle veci.

+3/−7
20.2.2013 16:20

P75a19v14l94a 67H25r28a70d15i18l37o83v71a 3517781431754

Ja si nic nepletu, proto jsem uvedla oboji. A propos, kdyz se nesklonuje, tak reknete ze napr: "Schuzka Obama s Holland probehla v pratelskem duchu ? ":-P

+6/−4
20.2.2013 16:24

P97a52v14l87a 66H71r75a50d92i16l19o44v53a 3367741611824

Hollande, pardon.

+4/−1
20.2.2013 16:25

M40i65c69h38a68l 49M89i52l82l64e82r 9476102489162

vzdyt rikam, ze si to pletes.;-D Prechylovani a sklonovani jsou dve UPLNE odlisne veci, coz vi ten, kdo se v gramatice skutecne vyzna. Cizi krestni jmena, muzska i zenska se sklonuji tam, kde se sklonovat daji. Podobne tak prijmeni. Kde ne, tam se s nimi jedna jako s nesklonnymi.napr. neni nic nezvykleho na tom, ze treba krestni jmeno se sklonuje, zatimco prijmeni je nesklonne.

Prechylovani je uplne jiny gramaticky ukon a zenska cizi jmena nasilne prechyluje jenom nevychovany buran.:-P

+5/−6
20.2.2013 16:36

S11o70ň30a 90S74o63u18k47u37p53o74v18á 3184364616806

Napřed se obraťte na Ústav pro jazyk český, pane Millere, počkejte, co Vám odpoví a pak nás tady poučujte.

Nadávkami nikoho nepřesvědčíte.

0/−2
20.2.2013 20:43

Z61d31e87n20a 22H72v47o39z12d24e45n82s16k92á 6133917677136

Ale kdeze. Prechyluje se, aby se mohlo sklonovat.

+4/−5
20.2.2013 16:36

M42i81c15h82a86l 29M31i28l42l83e92r 9406802259312

houbelec.Rv  nic se nemusi prechylovat, aby se mohlo sklonovat. To pise jen ten, kdo se nevyzna v gramatice. Bud se to da sklonovat rovnou ze sveho zakladniho tvaru, nebo se to povazuje za nesklonne a jedna se s tim tak.

Koci a Martinu jsou nesklonna jmena a nikdo jim nedava nasilne prechylovaci koncovky, aby je mohl sklonovat.

+4/−4
20.2.2013 16:41

Z30d26e22n37a 93H38v33o90z87d59e27n34s40k43á 6503827507156

Tak fajn, jak budeme sklonovat z tech zakladnich tvaru Michell Obamu? Michelle jako přehršel nebo žoužel a Obama jako mama?

+4/−4
20.2.2013 16:46

T92o78m75á77š 44Z67e88l92e39n62k45a 3714432299619

Ano.

+1/0
21.2.2013 7:40
Foto

D32a71v85i78d 40S18e14b58a24s94t37i12a96n 3862978434205

Ano, správně je Reevy Steenkampy ;-D;-D;-D;-D

0/−1
21.2.2013 8:30

Z89d74e32n51a 17H52v81o53z48d10e97n70s54k26á 6263967717186

Ja bych to sklonovani vubec zrusila, kdyz nam to ve styku s cizinou prinasi takove straslive komplikace.;-)

Pak budeme moci jednoduse napsat:

"Soudci by měli rozhodnout, jestli atlet podezřelý z promyšlená vražda modelka ReevA Steenkamp propustí na kauce z vazba."

+3/−5
20.2.2013 16:35

M71i63c13h19a96l 88M30i61l82l16e65r 9906152419292

nerozumis tomu a stekas na spatny strom

Porad nechapes, ze sklonovani a prechylovani jsou dva nezavisle gramaticke ukony. Sklonovani nech na pokoji jak je a zrus prechylovani jmen cizinek.

+3/−6
20.2.2013 16:44

Z35d81e67n96a 20H25v29o14z34d91e17n15s86k68á 6773207147346

Nevidim jediny duvod. Potom se konstruuji takove zoufale vety, v nichz to jmeno je v prvnim pade, protoze bez prechyleni to vypada neskutecne blbe.

+5/−5
20.2.2013 16:49

S78o36ň78a 16S79o77u42k30u55p68o74v87á 3564934666516

Co považujete za neúctu k mrtvým, pane Prichystale?

Osobně by se mi také více líbilo nepřidávat k příjmení cizinky koncovku  -ová, ale neprotestuji proti tomu, je to správně podle české gramatiky. 

Prosím, abyste se dříve, než začnete tady vykládat o nedostatku klasického vzdělání a analfabetech, raději dobře podíval na větu, kterou kritizujete. Je tam jiná chyba.

+5/−1
20.2.2013 18:15

M29a43r57t10i61n 92N51e58r77m27u88t 9837427918149

Používá se vždy to, co méně trhá uši. To je základní vlastnost živého jazyka. Pravidla se upraví až potom.

0/0
20.2.2013 21:21

P95e61t66r 36H15a49r28i12p89r63a88s68a59d 39H46a44j23i47č 8453490444627

Hm, tak to to může být pro Pistoriuse polehčující okolnost. ;-)

+2/0
20.2.2013 15:35

O13l71g85a 83S29v37o61b88o58d87a 9633630773362

Vazeni Diskuteri

Pistorius neni podstatne jmeno latinskeho puvodu ale prijmeni. Jako takove by se tedy nemelo zbytecne komolit ve sklonovani. Tedy: Pistorius, Pistoriuse, s Pistoriusem ... atd. jsou spravne tvary. Bohuzel cestina je k takovymto jemnostem velmi necitliva a zahrava si s cizimi prijmenimi tak jak se kteremukoli novinari nebo redaktorovi zlibi.

+5/−1
20.2.2013 16:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.