- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Moniko Hořínková, autorko článku, včera jsem speciálně kvůli vám zašel před rektorát MU, abych si našel to tolik překážející zábradlí. Bylo tam, ale na docela správném místě, cca 5 kroků (těch mých, měřím necelé 2 metry) od přechodu a brání v pokračování v chůzi přes trávník rovnou k tramvajovým kolejím. Zábradlí je hezky zelené, není rezavé a špinavé jako u nádraží a ať se někomu líbí nebo ne, brání zkrátka v tom, aby si např. spěchající chodec nezkracoval cestu právě tím místem a nevletěl pod projíždějící dvanáctku. V jiném ročním období je ten úsek zarostlý a dá se těžko čekat, že by se šalina nárazu s běžícím brňákem rychlým manévrem vyhnula. Chodník je jinak široký a všechny ostatní k zastávce dovede zcela bezpečně. To místo před rektorátem je navíc hezky zrekonstruované a obludy, které pobývají kolem nádraží a jejichž pády do kolejiště jakž takž zajišťje také zábradlí se tam nevyskytují. Přemýšlím, které další zábradlí by vám mohlo překážet. Možná se shodneme na tom nerezovém, které vede podél stěn v podchodu nádraží k nástupištím a kterého bych se asi nechtěl dotýkat. Zajeďte si to nafotit a současně udělejte pár záběrů těch špín, které se tam potulují a někdy i terorizují kolemjdoucí. To by byla reportáž, ne ty plky jako ve vašem článku, který si tímto dovoluji oklasifikovat jako nedostatečný...
Stav veřejnýc prostor v Brně není uspokojující, přesto se musím ohradit proti nesmyslně hyperbole v kritice. Moravské náměstí má asi 60 laviček, to je "několik párů???" Rozsáhlé části keřů v parku byly vykáceny, protože byly využívány jako WC a noclehárna. Zábradlí na nádraží mezi tramvajovými kolejemi mají svou logiku, mezi nástupišti a chodníky nikoliv. Který chodník se nesmí na nádraží používat?
Jinak souhlasím, že by měla radnice místo pitomostí raději financovat INTELIGENTNĚ zlepšení stavu. Inteligentně neznamená "zadláždit."
Budova hlnádru je kapitola sama pro sebe, zkrátka když dlouhá léta necháváte lidi močit na zdi, tak to pak vypadá, že se tam močit může a močí tam každej. Přitom stačí místo pořádně nasvítit a to si každej rozmyslí, jestli ho tam vytáhne a když ne, tak musí zakročit policajti.
Neznám opravdu jiné město, kam přijedete vlakem a první dojem při východu z budovy nádraží je smrad rozkládající se moči, cákance na zdi, cákance na zemi a sdružení bratrů tabáku a nepřátel mýdla vyřádkovan před vchodem.
Naprostý a odporný eklhaft.
V Brně jsem žila několik let a velmi mi přirostlo k srdci. Dnes jsem jen občasný návštěvník a mrzí mě, co se stalo s hlavním nádražím, je to krásná budova,která by si zasloužila opravu a vymetení všech povalečů a očurávačů rožků. Zábradlí není příliš estetické,ale tady je důležitější funkčnost. Bohužel zdevastovaná jsou i nádraží v králově Poli nebo Řečkovicích. Masarykova ulice byla vedle České nejdůležitější ulicí s krásnými obchody,kde se občas sehnalo i něco jinde neodostatkového. Dnes je to směska podivných obchodů (vše za 39). O Náměstí Svobody ani nemluvím, je to mrtvá zóna,po skončení pracovní doby je pusto. Než se vyrojí podivné existence.
Město je vždycky takové,jaké lidi má na radnici. A ty si volí občané.
pokud se nepletu, budova hlavního nádraží je poměrně čersrvě opravená (i když už tak nevypadá)
Prostor před brněnským hlavním nádražím, kolem něj a uvnitř je odpuzující hnus, páchnoucí močí, zvratky a všude se povalujícími odpadky. Zábradlí jsou sice olezlá, ale plní svůj účel, brání případnému přebíhání přes koleje a úrazům, které by byly v případě střetu s tramvají smrtelné. Označit tato zábradlí za bariéry může snad jen borec ze superlontu. O rozpadajících se a žloutenkou prolezlých bezdomovcích, narkomanech a cikánských kapsářských tlupách, které mají v nádraží svá doupata však ani slovo...
To je snad věc policie, ne? To není vina umístění nádraží.
Vzkaz primátora všem kverulantům se tyčí na náměstí Svobody
Jsem brňák, Brno, mám rád. Uvítal bych, kdyby místo staveb monstrozních staveb, tunelů, X-proudých silnic (na které se pak dá stejně 40kmh) byla raději opravena většina rozbitých silnic. Nemáte peníze na opravy starých a stavíte jen nové.
Tunely se staví z peněz ŘSD, tedy státního rozpočtu. Místní komunikace jdou na vrub obecního. Nelze opravovat obyčejné silnice pro panelákové nuzáky, když si musí radní postavit pomník tu na Maliňáku, tu na Zelňáku.
Přednádraží je náhodou úžasně vymyšlené! Kde jinde se dostanete tak rychle na šalinu, kterou potřebujete? V každém dalším velkém městě si musíte rozmyslet kam jedete a ujít kus cesty než se dostanete na potřebný nástupní ostrůvek. Když vám spoj nejede, tak variabilně použijete jinou, na kterou navazuje někde dál nějaký další pro vás potřebný? Nemusíte chodit třista metrů někam na jiný spoj, mezi tím vám pochopitelně ten váš první jede a odjede, a třeba ráno na cestě do práce je každá minuta dobrá. Zábradlí tu je proto, že by lidi přebíhali a při tom velkém a neustálém provozu by to bylo velice nebezpečné.
Zábradlí před rektorátem je v parku proto, aby se ušetřilo za úklid sněhu a nemuselo se cestu udržovat. Nebo jste tam viděli to zábradlí i v létě?
Nádraží je po dopravní stránce OK. Tedy pokud se nemusím přesunovat na bus na Zvonařku. Ten děs už byl ale postaven za komančů. Dodnes mi rozum nebere, proč tehdy nevyužili obrovské mrtvé prostory kolem nádraží, mohlo být klidně místo tehdejšího Prioru - dnešního Tesca. I dnes jsou kolem nádraží obrovské mrtvé prostory, různě zchátralé stavby, haly, tržište, místa zarostlá plevelí. Nic se s tím leta nedělá, protože developeří cítí obrovský byznys s nesmyslným přesunem nádraží. Mám Brno rád, dnes je to ale město děs běs. Trvalé staveniště ještě pro několik generací. Ostatně stavba napojení D1 na Svitavy je svou délkou stavby zřejmě světový unikát. Když se vezme od začátku kutání Pisáreckého tunelu a ještě pár let potrvá.
V článku mne zaujal obrat "pro pěší chodce". Nedělal redaktor kdysi v Lidové demokracii?
možná jen jeho fotýnek dělal v servisu nějakých služeb
Krno není město, Krno je životní styl.
To máte tak: vypíše se veřejná soutěž na něco hezkého a zajímavého (Špalíček, Omega). To zajímavé se ocení a pochválí a pak se tam postaví něco jiného, ošklivého, nesmyslného, co zničí zase kus toho, čeho by si každé město mělo vážit - ducha a historie města. Pak se na to sice nadává, jak je to hnusný, jenže když už se to postavilo a vhodné firmy dostaly zaplaceno, ...