Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Já papežem? To se nestane, chce to mladšího, říká kardinál Duka

Arcibiskup pražský a kardinál Dominik Duka bude na jaře jedním z církevních hodnostářů, kteří budou volit nového papeže. On sám si na nejvyšší církevní post nemyslí. "Je potřeba uvážit, že v letošním roce budu sedmdesátníkem, takže to bude muset být někdo mladší," říká Duka, který v úterý dostal čestný doktorát na Univerzitě Hradec Králové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J30i23ř80í 55V25y41š74í69n 6969543875639

To uz si zeme ten cenzor opravdu dela dobrej den!!! Nechcete podat vypoved pane cenzor?! Nebo aspon delat svoji praci a ne z nudy nahodne mazat komentare a oznacovat je za nevhodne?! Za komentar kterej neni nikaj vulgarni nikoho nenapada nikoho neurazi a on ho smazou a to neni poprve... Opravdu cenzor se chova jak malej spratek!!!

+1/0
13.2.2013 13:03

J87o31s85e74f 81D13o76č72k46a90l 3613741257218

Neměli by zvolit Kardinála, ale nějakého relativně mladého katolíka (cca 40-45 let), který by mohl zastávat fci papeže řadu let a přiblížit ŘK církev lidem.

+1/−2
13.2.2013 7:57

P28e41t80r 85S80v39o84b10o50d31a 9237758750862

Přiblížit církev lidem. To je dobrý sci-fi. ;-D

+6/0
13.2.2013 10:02

J40o30s38e95f 34D52o82č59k60a65l 3333361747688

Prostě tolerovat lidská rozhodnutí. Přerušení těhotenství, antikoncepci, eutanazii. Já vím, že je to sci-fi, neboť většina těch kardinálů je fanaticky konzervativní. Prostě volba Kardinála je zase krok zpět, žádný nástin změny, už tak zaostalé instituce.

+3/−1
13.2.2013 10:39

M47i39l60o15š 40P14e23c43h88a20r 6739580776867

Obávám se, že (pokud do té doby nebude konec světa) bude katolická církev zaostalou institucí i za další 2000 let, akorát že po vás už za nějakých 100 let neštěkne ani pes (po mně taky ne, nebojte). Stojí za otázku, jestli přizpůsobivost době, jak po tom voláte, není ve skutečnosti letenkou do zapomnění.

0/−2
13.2.2013 15:14

P79a64v60e16l 36C89h42a25l61u65p50a 2711376685801

To ani ne. Ale jde to proti výkladu křesťanství. Potrat = zabití, eutanázie = hraní si na Pánaboha apod.

0/0
13.2.2013 22:55

M61i54l64o26š 62P21e69c17h45a71r 6739950416277

Jistě, protože je tlustý, tak je amorální. Úžasná zkratka… Rv

+2/−2
13.2.2013 8:12

M31i74l74o95š 78P94e14c27h98a84r 6369320766947

To patřilo pod příspěvek, který mezitím smazali.

+1/0
13.2.2013 8:13

J63o67s75e53f 61D73o58č29k92a61l 3343681947528

Tam už ten odskok je zvláštní, jinak v pohodě.

0/0
13.2.2013 8:17

Z69d64e25n45ě82k 43B43e74r96á41n88e84k 2198445546792

Církev dostala poslední dobou mnoho ranod spravedlnosti, tedy přišlo se na to, že ne zrovna čistě spravuje svoje finance. Evropa ji už moc nechce, a tak se bude snažit za každou cenu vloudit do soukromí každého z nás. Pokud jí dovolíme tyto kroky, pak se jejího ovlivňování našich životů jen tak nezbavíme a navíc to budeme jako vždy celé platit.

+7/−3
13.2.2013 7:05

R74e53g76i94n29a 44N66o68v12o80t22n70á 4207102603

R^

+1/0
13.2.2013 8:27

P56a43v68e90l 49C43h60a87l70u43p64a 2751646235731

Platíte úplně jiné věci, ani o tom nevíte...

0/0
13.2.2013 22:56

I23v71a94n 34M30a98r91e68k 6944118252

Čtouc ty "hrdinské" příspěvky níže tak se obdivuji kolik tato doba sebou nese "statečných osobností" proti nimž byli např. i Gabčík s Kubišem naprostí břídilové ! Klobouk dolů před VÁMI novodobí "hrdinové" >>>škoda ale že jen ve vašem virtuálním světě ! ! ! Rv 8-o ;-D

+1/−5
13.2.2013 6:42

J73a41r92o83s70l78a84v 57N86o21v20á97k 3895101238648

Muhehe! Duka nejspíš myslel ne mladšího, ale hubenějšího. A te´d se vroucně modlí, aby se náhodou nestalo, že by to padlo právě na něho. Kurňa! Takový svinčík dostat na krk, to přeci nemůže přát ani největšímu nepříteli, natož pak sobě!

+4/−4
13.2.2013 3:31

P16e61t64r 67S12v54o37b67o50d75a 9847788610642

Jaký má ta instituce vůbec smysl a cíl se samozřejmě nedozvíme.

+8/−5
13.2.2013 0:21

I73v73a89n 33Š68u29s93t85r 1729843898164

mluvíte jako socialista

+3/−9
13.2.2013 0:34

P36e62t13r 72S14v34o16b43o85d17a 9397438230292

Snažíš se mě kádrovat?

+8/−4
13.2.2013 0:39

I35v42a94n 93Š15u95s32t46r 1469183668404

Ne, řekl sem snat ste socialista? Řekl sem: mluvíte jako socialista.

A vyprošuju si, aby ste mi tady tykal - zachovejme úrověň diskuse.

P.S. kádrování nesnáším, stejně mluvíte jak socialista, i kdyby ste byl Ronald Reagan, stejně bych řekl, že mluvíte jak socialista. Tak se laskavě uklidněte.

+6/−9
13.2.2013 0:50

R93e70g29i87n79a 76N94o28v74o64t77n70á 4597722273

Jóó, pane Šustr, argumenty nejsou, tak plácáte;-)

+7/−2
13.2.2013 8:30

I77v65a43n 55Š19u49s26t67r 1539773908844

Argumentuje se v diskusích. To, co tady napsal Svoboda není argument, ale klasický demagogický výkřik, který slyšíte od kde jakého komunisty a socana před zasedáním PSP ČR. 

Já jsem tu neslyšel jediný argument, p. Svoboda mě jen oslovil tak, jako by se ptal "chceš přez hubu?" S takovými lidmi se odmítám nadále bavit. A co se týče významu námoženství - je to oblast mého živého zájmu.

Můj poslední příspěvek v tomto vlákně.

+1/−5
13.2.2013 10:28

J20a14r25o65s63l47a92v 22N72o65v29á59k 3655281108378

Řeknu ti to naprosto přesně: Žádný.

+5/−2
13.2.2013 3:32

Z70d64e34n43ě42k 78B53e80r13á61n57e90k 2768125756202

Je to přesné a je to navíc pravda.

+3/−1
13.2.2013 7:07

T88o91m84á23š 59V97e23l32e66m60a53n 4215465827893

hlavně že si všichni přitakáte a připadáte si lepší než než 1 miliarda lidí ...;-D

+1/−4
13.2.2013 7:16

Z89d48e87n96ě87k 52B56e51r40á59n44e62k 2118895116442

Já jsem nepsal nic o tom, že jsem lepší či horší. Jen jsem hodnotil význam církve. Nic víc.

+5/0
13.2.2013 7:26

T70o88m18á70š 73V42e86l77e72m50a11n 4755815347413

ok. Význam ... a podle koho ? Nezlobte se, ale tyhle kydy lidí, co si ani neumí zjistit skutečný obraz o tématu, o kterém píší, jsou opravdu spíš trapné ....

+1/−3
13.2.2013 7:39

P43e29t71r 66S52v88o15b87o66d41a 9497538620252

Argumentum ad populum Rv

+2/0
13.2.2013 9:58

M45i21c41h64a25l 82M32o38u22c25h57a 9608209343464

Vzdělávání, péče o nemocné, pomoc potřebným, vedení lidí k mravním zásadám a duchovním hodnotám? Víš, svět není jen ten plácek kde bydlíš, kam chodíš na pivo a kam nakupovat. To, že současná církev nemá naší uspěchané, materiální a blahobytné společnosti příliš co nabídnout neznamená, že neexistují společnosti, kde církev odvádí obrovskou a nezastupitelnou službu. A my můžeme jen doufat, že takovou službu nebudeme v blízké budoucnosti potřebovat i my. I když v mnoha ohledech by většině z nás neškodila ani nyní, trocha pokory a tolerance by Ti nedovolila napsat takovou hloupost...

+5/−5
13.2.2013 5:49

Z51d79e69n16ě28k 10B42e39r33á57n55e65k 2118505396342

Kdyby taková byla církev, pak by ji všichni milovali. Jenže realita je zcela jiná a opačná. Krásné kecy na tom nemohou změnit nic. Církev se sama musí snažit scojí činností a prací, aby ji veřejnost uznávala. Hrubými urážkami a překřičováním negativních názorů lidí na církev se nezmění nic k lepšímu, právě naopak.

+6/−1
13.2.2013 7:11

P88e33t62r 36S38v68o21b65o51d19a 9157178560192

Katolická charita je neefektivní. Neumí zacházet s penězi. Viz článek v The economist. Obecně mám ale problém důvěřovat někomu, kdo na charitě vydělává obrovské peníze. Mravní hodnoty mají pochybné, když člověk uváží, že kondom je pro ně větší mravní problém než zneužívání dětí.

+4/0
13.2.2013 9:52

M90a77r79e50k 25S60t79a47s44t24n12y 6819187168696

Dobry den - pokud nejste schopen uvedomit si jaky ma tato instituce smysl nemuzeme po vas pozadovat smysluplnou diskuzi.

+3/−5
13.2.2013 7:21

P26e30t86r 82S89v67o37b57o96d17a 9817688130632

Další sofistikovaný katolík s tisícem a jedním důvodem, proč na takovou otázku nemusí odpovídat. Kdybych se ptal na smysl senátu, tak neřekneš nic, ale Vatikán zřejmě má speciální privilegium nebýt zpochybňován.

+5/0
13.2.2013 9:57

L18a94d35i81s24l66a76v 84H60i35n78n54e51r 1884485345568

Duka : před novým papežem budou stát velké úkoly. Musí posvětit především naše zbraně v Afghanistánu a vůbec všude... Já se snažil, ale teď je řada na mladších

+7/−7
12.2.2013 23:58

I60v14a95n 34Š88u28s34t65r 1509633308824

Až vám před barákem bude stát měšita, tak se vás nikdo nebude ptát na váš názor...

+6/−4
13.2.2013 0:36

B42ř42e90t75i82s35l28a76v 10Š92í49m92a 9414681602

Ivan Šustr

Mešitám papež nezabrání. Navíc je podivné, jak je katolická církev náhle vstřícná k jiným církvím, u nás se s nimi chce dělit o restituce. Jako solidní se ukázali pouze baptisté, peníze odmítli.

Možná by něco zmohla EU, ale ta zatím stále muslimy podporuje.

+6/0
13.2.2013 0:51

I13v45a25n 47Š19u72s60t31r 1649163388294

Zajímavý námět na diskusi. Já sem hlavně odpovídal tady na p. Hinnera. Co se týče vztahu římsko-katolické církve k ostatním náboženstvím, je otázka, zda by mohla zaujmout i jiný postoj, než neutrální až vstřícký. Přestavte si, že když už takoví jak p. Hinner mluví to co mluví, co by asi říkali takový socialisti? Hned by ŘK církev označili z vedení svaté války atp. Myslím že je to důležité hlavně z hlediak budování pozitivní image ŘK církve, kterou nutně potřebuje před nevěřící.... to není správné slovo... před nezainteresovanou veřejností.

Co se týče rozsahu na círvke, to je problém církví, nevím. Pro mne je důležité, že už ty restituce budou hotové. Bude konec, spoustu majetkových problémů se vyřeší atp. Pokud de o 73 mld - myslím, že je to částka, kterou ustojíme, že to za to stojí. Doufám, že církve se začnou více angažovat v sociální oblasti - například péče o seniory. Nemusí to být nutně charita, ale Připadá mi, že investice do církví bude největší sociální investice, nevím.

EU podporuje kde jakou menšinu. Vypisuje granty na kde jaké studie o tom, jak sme na naše menšiny zlí. Kteréžto granty pak označí daný národ za xenofoby či rasisty a většinou ne nezajímá o to, že druhá generace dané meniny nepracuje a že po generace krade, mlátí lidi na ulicích a nemá žádný morální základ. A to EU na počátku vypadala jako tak slibný projekt...

Váš názor p. Šímo? Děkuji

+2/−2
13.2.2013 1:08

B76ř11e26t72i12s55l12a27v 91Š86í77m68a 9624291572

Také jsem byl pro církevní restituce, ale spíše z praktických důvodů. Máme totiž tak podivné zákony, že jakmile povolíme zaregistrování další církve, hned jim platíme jejich kněze, proto se mi zdálo vhodnější udělat odluku církve od státu a vrátit jim jejich majetky.

Mně osobně se zdá ta částka vysoká, především proto, že ŘK církev prohlásila, že nepotřebují všechno a rozdělí se s dalšími církvemi, i s těmi, které vznikly po r. 1948 a dokonce i po r. 1989. Takže pokud katolíci nepotřebují tolik, měli to nechat státu s podmínkou, že finance půjdou na charitu, protože oni sami na provozování charity ve větším měřítku nejsou zatím dobře připraveni. Myslím především financování léčby handicapovaných dětí, třeba s mozkovou obrnou, těch stále přibývá. V dřívějších dobách se dobře uplatnily jeptišky při péči o nemocné seniory, ale dnes to není proveditelné, takových žen je minimum.

Na EU a její přístup k menšinám mám stejný názor jako Vy.

+7/0
13.2.2013 1:25

L56a66d63i12s92l29a66v 30H29a34š25k21a 2201819217360

konečně zdravý názor na restituce. já jsem také pro, a je škoda, že se církvím nevrátily majetky již dávno, už by se totiž viděla jejich životaschopnost bez státních dotací

+6/0
13.2.2013 1:35

L68a53d16i51s74l82a29v 47H47i39n50n68e26r 1674565845888

Pane Šustře, až na Váš názor ve věci  restitucí s Vámi souhlasím. Moje kritika se týkala především chování kardinála Duky a jemu podobných, nikoli katolícké církve, která svým konzervatismem může udržet duchovní a mravní náboženskou ídeu, jenže musí být vnímavější k současným úkolům. A to Duka zcela jistě není. A  k těm restitucím - kolik majetku je schopna církev spravovat, když nemá odborníky, a leží před ní zcela jiné úkoly, třeba právě v sociální oblasti?   Podnikavci se třesou na pomoc při správě majetku, formou třeba pronájmu, se smluvním  dovětkem o předkupním právu. To v těch méně viditelně drzých případech. Proč neslyšíme kritiku mravního  marasmu?

+6/0
13.2.2013 1:29

L25a14d63i10s14l45a98v 19H79a95š48k85a 2431909457790

úkol církve není v budování světských statků ale ve službě potřebným bližním a kázání evangelia. prostředky na to mají zajistit věřící svými desátky a dary. ne stát

+2/0
13.2.2013 1:38

J60a18n 24B56a77č81o72v46č26i64n 1632774975135

Je az neuveritelne kolik zloby a nenavisti dovede u lidi vyvolat abdikace jednoho stareho,nemocneho a nejspise i umirajiciho muze.

+8/−2
12.2.2013 23:30

L61a76d40i31s93l76a57v 36H64a18š16k41a 2931869807600

tady není zloba a nenávist,tady je pořád doba temna

+3/−4
12.2.2013 23:35

J13a47n 15B87a65č58o42v37č21i43n 1412264825485

To jste trefil.Doba temna byla tez plna zloby a nenavisti.Je videt,ze lidi se prilis nezmenili.

+3/−3
12.2.2013 23:39

L81a30d21i76s44l70a54v 21H96a68š32k34a 2521169507450

ano,ale místo toho aby církev katolická umyla okna tak spouští rolety...

+5/−1
12.2.2013 23:41

J86a85n 65B64a61č25o72v20č47i12n 1442134205605

Tak to je hezky receno,vsechna cest.Ale tady,by se ty okna musely rovnou dat novy.

+3/−1
12.2.2013 23:46

L45a40d52i26s36l84a30v 27H52a20š16k90a 2501469647400

ano,tato zatmavená okna se snažili rozbít reformátoři,aby dovnitř mohlo světlo a čerstvý vzduch. žel,většina jich shořela

+2/−3
12.2.2013 23:48

J16a36n 86B75a55č54o60v27č85i65n 1572114385415

Tak pokud za shoreleho reformatora povazujete napr.Husa,tak ten nezil v dobe temnaTa je az po po Bile hore.

+4/−1
12.2.2013 23:53

L35a51d11i45s32l91a80v 35H79a64š24k68a 2421549587700

doba temna u nás,ale doba temna pro křesťanství začala nástupem papeže na římský trůn a pronásledováním lidí,kteří bibli četli a napadali bludy církve, lidí,kteří za pravdu umírali

+1/−6
12.2.2013 23:58

J74i36ř54í 16L94i18n26h43a14r89t 3785344401696

Stejně jako její potomek - komunistická strana - je nereformovatelná..

0/−1
13.2.2013 0:45

M36i29l88o20š 83P64e88c14h23a71r 6599790566317

Umyla okna… hezký příměr, když vzpomenu na kardinála Vlka, an nemaje státního souhlasu za totáče ta okna skutečně myl.

0/−1
13.2.2013 7:04

Z60u86z22a15n67a 25Š89i31š55k31o45v27á 4357670419414

Tento muž prohlásil, že "jihoameričtí domorodci v pokoře přijali spásu Ježíše Krista". Pokud ve Vás toto prohlášení nevzbuzuje hněv, pak asi nevíte, že drtivá většina původních obyvatel mezoameriky evangelizaci nepřežila a že to nebyla zdaleka první "úspěšná" evangelizace katolické církve.

+7/−1
13.2.2013 0:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.