Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

DOKUMENT: Grebeníčkův projev k Janu Palachovi

Přinášíme plné znění projevu bývalého předsedy KSČM Miroslava Grebeníčka tak, jak ho zachytil stenografický záznam Poslanecké sněmovny. Grebeníček v projevu před poslanci odmítl, že Palachova oběť směřovala proti komunistické totalitě. Koalice na protest opustila jednací sál Sněmovny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L85u67b12o52m82í29r 44Č89a10p42a64t85ý 8138989764286

To je jakoby 10x soudně trestaný sexuální deviant kritizoval někoho sexistický vtípek k ženě. 

Sice má pravdu a dělat se to nemá, ale speciálně od něj je to drzost maximální :-(

0/0
21.2.2013 14:45

M86a38r16i11e 28D38u75b49a91n29o91v30á 7670743325441

Takž Jan Palach byl dle Grebeníčka vlastně komunista, který bojoval za lepší komunismus. A tzv. "Palachovy týdny", které trvaly až do roku 1989 vč., proč jste MLÁTILI A ZAVÍRALI LIDI, kteří protestovali ve výroční dny, smrti Jana Palacha, když de facto lido vyšli do ulic aby slavili komunistickou stranu a její vítězství??

0/0
9.2.2013 20:59

M40a59r14i78e 74D11u81b39a54n13o37v55á 7230253495741

Například tvrzení, že se Jan Palach stal symbolem boje proti totalitní komunistické moci, je naprosto zavádějící. Ne, Jan Palach se nezapálil na protest proti komunistické straně Československa, (Poslanci ODS bouchají do lavic a odcházejí se sálu, s nimi celá koalice a část poslanců Věcí veřejných.) <<<jeho sympatiepatřilypředevším reformním komunistům>>>, kteří měli podporu i všech strukturách svazu vysokoškolského studentstva..Grebeníčka by měli zavřít, je to komunisticý zločinec!! Stejně jako měli zavřít jeho zločinného otce!!!!

0/0
9.2.2013 20:55

M83i62r33o51s21l27a21v 57B91e62n59e62š 1377244313350

Teď už jen zbývá, aby někdo prohlásil, že se Palach vlastně upálil proto, že ho nevzali do KSČ.

0/0
9.2.2013 19:06

F20r30a55n52t94i96š53e85k 55T75e55s25a11ř30í36k 3761799276451

Grebeníčka a jemu podobné by o pravdě přesvědčil jedině pobyt ve výchovném táboře sovětských pravověrných komunistů - gulagu. Jinak je zbytečné s ním o čemkoli diskutovat.

+1/0
9.2.2013 16:59

J15a50n 79B32e22r48g56e86r 9221502296

Jsem komunista. Patřím zavřít?

0/0
9.2.2013 12:41

P12a40v80e11l 44A91n69d96r78t 2857198465958

Ne, ale naložit stejně jako s nacistou

+2/0
9.2.2013 13:36

A45l70e95š 56B71r35i82c81h20t77a 6268837403967

Pokud je vaším cílem diktatura proletariátu, tak rozhodně!

+1/0
9.2.2013 18:54

J48a93n 54Š77v88a80d62l77e81n80k48a 9794889160

Tak Palach byl komunista a KSČM vychází z jeho odkazu? Pozoruhodné. Příště by se komunisté mohli přihlásit k odkazu Milady Horákové... Jinak slova tohoto pána, který by měl spíše chodit kanály, než se roztahovat v parlamentu, nemá cenu komentovat.

+1/−2
9.2.2013 10:29

T63o30m71á27š 21R56o13b77e86n66e56k 3250427551453

lidi vzpamatuj Te se!!!!jebej te se a bude Vás víc...netolerance,žvásty....a více myslete vlastní hlavou.preji hezký večer!

+1/0
8.2.2013 22:28

M14a77r56i89á62n 53H81r50i29v86ň85á65k 7388730130340

Co řekl Grebeníček je tak maximálně na diskuzi a ne na takovou hysterii koalice co ukázali ve sněmovně. Mimochodem to co Palach provedl je u mne projev psychického selhání a ne čin hrdiny bojujícího za svobodu. Radši padl vlastní rukou než se za svobodu rval.

+9/−8
8.2.2013 21:44

P83a79v87e15l 93A71n43d98r62l51i94k 8656395545828

To co řekl Grebeníček je na pár facek. To co píšete je pitomost

+7/−4
8.2.2013 23:40

J47i93ř45í 81U20r11b90a66n 3448973153593

Zato Vy umíte argumentovat jen jako estébák... Ono to opravdu vypadá jinak, když si pozorně přečtete celý projev a ne pasáže procezené pokryteckou hysterkou Černochovou, která v těch dobách nebyla ani na houbách

+2/0
9.2.2013 8:11

J25a10n 45Š11v45a30d13l17e32n22k95a 9304429440

Četl jsem to celé. Černochová má pravdu a Grebeníček je nechutný.

+1/−1
9.2.2013 10:31

M57i36l21o58š 26S21k73r14u47ž71n91ý 3904926328

To co řekl Grebeníček je naprostá pravda a pitomost píšete vy

+1/−1
9.2.2013 9:03

J91a23n 52Š17v88a21d27l97e26n49k58a 9444369470

Ne, to co řekl, je ukázková komunistická demagogie. Některé detaily mohou být pravdivé, ale obalil je ideologickými žvásty.

+1/−2
9.2.2013 10:30

M59a35r97i24á49n 75H53r63i54v85ň80á93k 7848210620730

Pitomost byl čin toho chlapce. Nerozvážný a politováníhodný čin který se neměl stát. Zemřít vlastním přičiněním v plamenech ať je důvodem cokoliv, je psychické selhání a jedině zaslouží lítost. To u mne není hrdina. To u mne je zoufalec jako jiní kteří to udělali. A že už jich bylo dost. A Grebeníček? Nesnáším ho!

0/0
9.2.2013 9:19

J18a53n 37B79e24r18g68e88r 9411302266

Já nesnáším, že se lidi nesnášej

0/0
9.2.2013 12:40

R58e19n70é 98N80o83v36á53k 8215736769518

Spolužák z VŠ o Palachovi:

"Honza Palach v té době byl svými názory na zcela opačném pólu, než jaký projevovala naše tehdejší parta. Toník Ohnut, dnes už dvacet šest let v Sydney, při nedávné poslední návštěvě potvrdil, že Honza Palach měl tehdy velmi vyhraněně levicové názory. Totéž říká další spolužák a celoživotní dobrý přítel Ladislav Langr. Ověřoval jsem si u nich svou paměť. Honza se snažil mírnit naši kritiku režimu u nás a v SSSR, obhajoval pokrok v uvolňování, zcela zřetelně byl ovlivněn komunistickou ideologií. Nesouhlasíme s názorem pana Hamra, Jendova spolužáka z gymnázia, že Jendova levicovost končila u Boha a otce a syna Masarykových. Naše zkušenosti jsou jiné. Když jsme zpívali tehdy na brigádě režimem chápanou jako nepřátelskou píseň Masaryk nás svolává, nebyl to Jendův šálek čaje.

Honza byl obdařen krajní empatií a učení stranící slabým a utlačovaným mu učarovala. Na střední škole se zájmem studoval Marxe a Lenina. Bylo to v první polovině šedesátých let."

Odkaz: http://www.blisty.cz/art/67435.html

Tak proč je vlastně ten řev? Vždyť Grebeníček má pravdu...

+6/−3
8.2.2013 21:28

F26r77a37n67t65i35š94e36k 16S44m52e40t14a17n55a 7328513651181

Protože křivíte historii, vy i Grebeníček. Ten článek totiž pokračuje!

Za zcela zásadní považuji, že před svým činem už dávno nebyl zasažen morem komunistického bludu. Dokázal z něj prozřít, rok 1968 měl ohromnou očišťující sílu a ta působila na všechny kromě ignorantů, kterým Honza určitě nebyl.

Sebeobětující se Jan Palach nebyl tím Janem Palachem, který přišel uprostřed roku 1966 na Vysokou školu ekonomickou z mělnického gymnázia obluzený levicovou ideologií jako víceméně naivní snílek puzený svou hyperempatií a přehnaným smyslem pro spravedlnost. Byl to úplně jiný Jan Palach, kterému daly fascinující události následujících let možnost korigovat představy o světě, dovědět se o strašlivých zločinech, gulazích a genocidě v sovětském Rusku, teroru padesátých let u nás a oprostit se od nekonečných komunistických lží.

Ty čtyři měsíce po našem rozloučení byly pro něho nesmírně trýznivé. Znásilnili pravdu, celý národ a on se s tím nemohl smířit. Doufal, že jako on všichni lidé nebudou nové moci podléhat a nebudou s ní spolupracovat. Každá podlá a lživá akce okupantů ho rozjitřovala, každý kolaborantský krok ho umenšoval a on proti jejich erozivním účinkům na pevnost pasivního odporu nemohl nijak bojovat. Nesnesl křivdu, ponížení druhých, všemožné nespravedlnosti. Jako nikdo jiný se uměl hluboce vcítit do duše druhých a sám byl emocionální, i když své city ovládal, uměl se za práva druhých rozhodně postavit. Nemohl s těmito vlastnostmi, které zaslouží úctu a pro jejich ojedinělou vyhraněnost u jeho osoby i obdiv, zůstat nečinný. Jeho čin byl proto hrdinným, protože byl zcela uvědomělým sebeobětováním za veskrze ušlechtilé cíle. Věřil, že svým činem vyburcuje ostatní k boji proti okupaci a porobě.

+3/0
8.2.2013 21:53

R82e28n59é 94N53o83v86á98k 8195586669518

Mezi námi. Fráze a plky. Ale těžko bych vás přesvědčoval. Mluvíte totiž tak, jako by jste měl dlouhé debaty s Palachem o jeho názorech. 

Je tu jiná věc. Dodnes jsou tu tisíce příznivců komunistů (i současných členů KSČM!), kteří nikdy nesouhlasili s okupací vojsky Varšavské smlouvy. Mám tedy ty členy KSČM považovat za odpůrce socialismu?

+2/−3
8.2.2013 22:00

F10r41a12n20t11i86š50e13k 62S46m93e19t23a66n39a 7938733381141

Ne to nejsou fráze a plky, to je od stejného člověka, jakým se oháníte o kousek výše a kteroužto část jste účelově zamlčel.

0/0
8.2.2013 22:04

R12e54n64é 93N32o66v82á82k 8825786369848

Tak si přečtěte jiného pamětníka: http://www.blisty.cz/art/67438.html

0/0
8.2.2013 22:41

F77r48a92n52t98i12š95e54k 45S10m62e55t46a34n49a 7808863541911

Mohli bychom si tady odkazovat na pomatence z blistů donekonečna, pro mě je relevantní akorát ten původní článek osobní známosti Palacha, který přezvali.

0/0
8.2.2013 23:03

P35a80v53e64l 95A44n46d79r53l27i13k 8666335365608

Britské listy máte za seriozní vy a Zeman , Oba jste tedy na stejné inteligenční úrovni. No a z takto nízkou inteligenční úrovní se třeba stanete také prezidentem

+1/0
8.2.2013 23:43

J26a70n 30Š23v39a91d76l82e67n11k90a 9194579960

Na nich je zajímavé, že s okupací sice nesouhlasili, ale pak s ní podepsali souhlas a souhlasili i s Poučením z krizového vývoje...

0/0
9.2.2013 10:34

R26a12d95o37v86a10n 14K33r83á95t17k62ý 4312526362419

Vzhledem k tomu, že se naše národy ocitly na okraji beznaděje, rozhodli jsme se vyjádřit svůj protest a probudit lidi této země následujícím způsobem.

Naše skupina se skládá z dobrovolníků, kteří jsou odhodláni se dát pro naši věc upálit. Já jsem měl tu čest vylosovat si jednotku a tak jsem získal právo napsat první dopisy a nastoupit coby první pochodeň.

Naše požadavky jsou:

Okamžité zrušení cenzury

Zákaz rozšiřování "Zpráv"

Jestliže naše požadavky nebudou splněny do pěti dnů, tj. do 21. ledna 1969, a nevstoupí-li lid s dostatečnou podporou (tj. časově neomezenou stávkou), vzplanou další pochodně. Pochodeň č. 1 PS. Vzpomeňte na srpen. V mezinárodní politice se uvolnil prostor pro ČSSR, využijme jej. z dopisu Jana Palacha o kumunistech zde není nic

+1/0
8.2.2013 21:20

F42r39a29n85t18i78š60e72k 25S10m57e96t85a62n14a 7358883821361

Proč křivíte historii? Za zcela zásadní považuji, že před svým činem už dávno nebyl zasažen morem komunistického bludu. Dokázal z něj prozřít, rok 1968 měl ohromnou očišťující sílu a ta působila na všechny kromě ignorantů, kterým Honza určitě nebyl.

Sebeobětující se Jan Palach nebyl tím Janem Palachem, který přišel uprostřed roku 1966 na Vysokou školu ekonomickou z mělnického gymnázia obluzený levicovou ideologií jako víceméně naivní snílek puzený svou hyperempatií a přehnaným smyslem pro spravedlnost. Byl to úplně jiný Jan Palach, kterému daly fascinující události následujících let možnost korigovat představy o světě, dovědět se o strašlivých zločinech, gulazích a genocidě v sovětském Rusku, teroru padesátých let u nás a oprostit se od nekonečných komunistických lží.

0/0
8.2.2013 21:52

F25r17a38n46t35i55š92e85k 33S15m75e70t33a56n36a 7678613881711

Pardon mělo jít o příspěvek výše.

0/0
8.2.2013 21:52

J88a47n 51Š32v22a85d51l17e47n30k90a 9814739470

Ne, píše o nastupující normalizaci, kterou řídila KSČ a ti, kdo v té straně zůstali (např. pan Grebeníček).

0/0
9.2.2013 10:36

F25r20a33n14t92i92š39e24k 91S36m66e48t38a34n49a 7588943521451

Jan Palach tedy vzplál coby lidská pochodeň, protože byl hrdý na svoje čelní představitele, s jejich prací a aktivitami naprosto spokojen. Tak jsem rád, že jsme to po těch čtyřiceti letech uzavřeli, teď si zazpíváme internacionálu, on by to tak určitě chtěl.

+3/−4
8.2.2013 18:54

T27o92m88á73š 84Š26l59a82p48á55k 4650417338122

bolševiku, Masaryka si vůbec neber do huby! Rv

+6/−3
8.2.2013 18:28

R32a17d45o12v63a68n 95K41r73á55t24k64ý 4732566272669

Vy taky prosím ne!!!

0/−2
8.2.2013 21:19

J87a35r48o45s55l54a36v 46V48a87c42e20k 9908688357945

Tak tedy nevím, ale v tom co řekl Grebeníček jde opravdu stěží hledat rozpor, co víme vlastně o Janu Palachovi, dohromady nic, nebyl před svým činem nijak aktivní a jediné z čeho si můžeme udělat obrázek jsou dva dopisy, které po něm zbyly, v nichž v jednom vysvětluje svůj čin jako odpor proti okupantům a cenzuře a druhý ve kterém ještě před svým upálením vyzývá k obsazení rozhlasu a v tom mimochodem skutečně vyjadřuje podporu reformním komunistům v čele se Smrkovským.

Takže ačkoli je mi p. Grebeníček z duše protivný, tak rozhodně ve svém projevu nelhal.

+19/−8
8.2.2013 17:46

M42i45c16h26a14l 56N40a82c49h84t28m43a58n29n 8527122647800

No, tak minimálně neříkal pravdu. Jde o to, že on tvrdí, že v důvodové správě je řečeno, že Jan Palach se stal symbolem boje proti komunistické totalitě a zpochybňuje to. Jenže on, ač to tak třeba nezamýšlel, se jím skutečně stal. Je to podobné, jako když se sv. Václav stal symbolem českého státu a přitom z něj ve své době v podstatě jen udělal patolízala germánů. Něco jiného je totiž úmysl a něco jiného výsledek. Jan Palach se pro mnohé totiž skutečně stal symbolem proti komunistickému režimu. Mě je celkem jedno, jestli Grebeníček zrovna říká nebo neříká pravdu, podle mě by se komunisté k podobným záležitostem neměli vůbec vyjadřovat, pokud v nich zbyla alespoň špetka lidství.

+8/−5
8.2.2013 18:02

R66e40n92é 86N56o77v80á98k 8625756359858

Za Hitlera se zase říkalo: "židé mají držet hubu".  Tak nějak to myslíte?

+1/−1
8.2.2013 21:38

J50a15n 29Š29v31a37d50l11e62n41k93a 9644959700

Ne, tak ne. Spíše jak se říkalo po válce, že nacisté a kolaboranti by měli držet hubu. Na této úrovni totiž komunisté jsou. Židé nic neprovedli.

+1/0
9.2.2013 10:38

F35r92a86n29t45i40š54e19k 11S94m11e54t88a38n44a 7148923641571

Prosímvás "Domnívám se, že k této akci je dnes příznivá atmosféra (Colotka kandidátem za Smrkovského, prohlášení ÚV…)" si vysvětlujete jako podporu reformních komunistů jak přesně?

0/−2
8.2.2013 18:59

K63a44r23e23l 39B96a24r60t63á27k 3359453372906

Problém je ten, že si tu dobu dnešní mladí pochopitelně nepamatují a nechají se dobře manipulovat. Bohužel metody dnešní vládnoucí garnitury připomínají metody bolševiků, které jsou tak odsuzovány. Jen to věšení zatím chybí. I když čtu názory v jiných diskusích a mnoho tzv. demokratů by věšelo docela rádo!

To jsme to zase dopracovali do ....

+3/−3
8.2.2013 20:15

F84r51a86n21t42i40š94e40k 40S13m33e27t75a47n22a 7658573481391

Tak si přečtěte vzpomínky přítele Jana Palacha, Jiřího Smetany. Nenechte se přitom manipulovat nadpisem.

-

http://blisty.cz/art/67435.html

0/0
8.2.2013 20:38

J17a42n 35Š22v78a56d32l30e78n90k90a 9754599730

V čem je připomínají? Také dnes BIS šíří propagandu a špicluje a šikanuje odpůrce režimu?

0/0
9.2.2013 10:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.