Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na aviatickou pouť do Pardubic přiletí legendární „létající pevnost“

Legendární čtyřmotorový bombardovací letoun Boeing B-17G Flying Fortress přiletí v červnu do Pardubic na Aviatickou pouť. Letoun zvaný "létající pevnost" je v současnosti jediný letuschopný exemplář tohoto typu provozovaný v Evropě. Do Česka se dopraví z Velké Británie, informovali organizátoři letecké show.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R37o38m92a29n 82K12r15a93t41o69c67h71v42í30l 6146367386514

B 29 by nebyl?

0/0
10.2.2013 9:55

O68n57d69ř84e98j 19Č55a61p78k46a 6171241343924

Existuje jediný letuschopný kus a přelet do Evropy si s ním IMHO nikdo neriskne...

0/0
10.2.2013 11:52

R43o83m26a24n 90K15r35a73t61o88c65h34v51í84l 6856607876184

To je škoda.

Copak by nešlo uschopnit jich více?

0/0
10.2.2013 19:40

O41n68d19ř58e38j 37Č28a46p67k14a 6651971793164

Nejspíš už nebudou díly, třeba motory měly životnost jen 75 letových hodin... ostatně taková Me-262 už dneska taky existuje jen jako replika :-(

0/0
10.2.2013 21:30

R76o33m87a25n 16K23r30a13t76o17c68h14v60í57l 6346687106904

Díly by šlo vyrobit znova. Určitě by se našel sponzor, který by do toho šel.

0/0
11.2.2013 7:18

O38n74d55ř24e44j 15Č55a96p76k32a 6111691753814

Mám takový nepříjemný pocit, že se tu bavíme o projektu podobného rozsahu, jako byla renovace Vulcana - takže milióny dolarů a desítky tisíc hodin práce...

0/0
11.2.2013 14:33

R81o88m10a63n 68K79r47a66t14o63c61h50v54í77l 6796937766674

Vulcan je přece jenom novější a složitější, B 29 je stará technologie, mělo by to být jednodušší.

0/0
11.2.2013 16:24

O22n37d32ř33e90j 41Č28a41p27k38a 6891291433114

Já bych těch 10 let zas tolik nepřeceňoval, oba stroje už mají přetlakový trup, dost složitou elektroinstalaci, hydrauliku... jeden má v sobě jednu z posledních generací pístových motorů, druhý jednu z prvních generací proudových - s čím je při renovaci větší práce, to je otázka pro leteckého mechanika...

0/0
13.2.2013 11:22

R34o86m24a59n 93K64r88a61t34o33c20h93v73í89l 6366757136104

Prodový motor ? - jak jste na to přišel??

0/0
13.2.2013 12:30

O64n88d42ř52e57j 90Č56a81p31k50a 6511571473704

Vulcan. Chodil jsem kolem něj a žádné vrtule jsem si nevšimnul ;-)

0/0
13.2.2013 13:14

R62o36m63a39n 28K84r38a87t15o87c13h21v39í26l 6516907656244

Jé sorry, já myslel - B 17 a B 29.

0/0
13.2.2013 13:32

P37e35t39r 10D58v76o94ř67á76k 9722247461138

Neletuschopný B-29 je v muzeu v Duxfordu.

0/0
11.2.2013 10:27
Foto

J85o61s57e67f 20R59y18s89a73v22y 2580110386405

Dobry den,

Mam dojem, ze autor tohoto clanku je mylne informovan.Letoun B17G with insignia Memphis Belle je dosud vystaven u AirForce Museum v Memphis Tn.USA.Osobne jsem ho nekolikrate videl na vlastni oci.Tak nevim kde autor clanku bere info.

Dekuji predem

S pozdravem

Seppell

0/−1
9.2.2013 11:29

P28a73v15e89l 65J36o23n32á17š 5691135599675

Řekl bych, že v článku nic špatně není. Originál je skutečně v muzeu, ale je to B-17F. Duxfordské G si na originál jen hraje a mě je celkem šumafuk, že je to jiná verze a jen hraje. Těch příležitostí, kde B-17 vidět už moc není...Zaplaťpámbu za něj.

+2/0
9.2.2013 13:37

O71n50d22ř24e50j 12Č11a51p63k71a 6151901823744

Ve filmu se jako Memphis Belle používaly dvě různé B-17, jedna je v USA, druhá je Sally B z Duxfordu (to je ta, co přiletí sem, bohužel fotky u článku jsou zrovna z té strany, kde Memphiskou krásku namalovanou nemá :-)). Originál už není v letuschopném stavu a mají ho v muzeu USAF v Daytonu, OH.

0/0
9.2.2013 20:16

T49o25m75á38š 71V27e57r30n62e86r 6169871327806

Tak to je zpráva dne už teď se těším to byl můj sen vidět B-17 na vlastní oči...R^

+4/−1
9.2.2013 11:04
Foto

M90i53r17o52s87l67a77v 59S70t56e98i86n76e56r 6678234173895

Tuhle B17 jsem na vlastní oči viděl, když letěla ve svazu nad Jihlavským Městským nádražím. Bylo to na jaře 1945, s maminkou jsme byli na procházce v parku "U keťasů" pod dnešním autobusovým nádražím. Byl docela teplý, slunečný  dubnový den, když začalo na nebi to hučení leteckých motorů, v zápětí začali Němci na nádraží střílet z flaků. Na nebi bylo vidět bílé hříbky, ale žádný letoun nebyl zasažen. Maminka nás cpala do křoví, jako by tím nějakou bombu dokázala zneškodnit. Moje zvědavost byla silnější, celé jsem to jako 7. letý viděl. Celý houf těch B17 tenkrát letěl ve směru na severozápad, možná na Drážďany. Později jsem i odhadl výšku, ta letadla byla skoro na 4000m, protože přelétala nad termikou.V

+12/0
8.2.2013 21:04

T85o97m55á78š 97B84u11ž46e19k 3626150367289

Těžko si to dnes představit že vysílali svazy i o 1000 strojích. Stejně tak působivý je i Lancaster. Velice zajímavé jsou i příběhy letců.

+1/0
8.2.2013 21:22

A61l48e78x26a11n34d35r 98K92o68s16t16k77a 5149716329526

Tak ono to byla víceméně nutnost, aby si zajistili, že alespoň pár letadel trefí cíl. Z těch tisíce strojů jich pár patrně ani neodstartovalo, nějaké byly poškozeny či ststřeleny cestou a docela dost se jich prostětratilo a nebylo schopné najít správné místo určení. Nebylo GPS a počítače, i obyčejné rádio bylo poruchové a problémové, takže netrefit se na vzdálenost řekněme 2000 km o nějakou tu stovku nebylo až tak neobvyklé. Pilot pak obvykle vysypal náklad na první vhodně vypadající cíl a točil zpět do Anglie.

+2/0
9.2.2013 6:10

A36n75t37o66n92í15n 19Z91e92l94e52n35ý 2484223441116

Jeden můj kamarád, co shodou okolností také bombardoval Pardubice, nebyl z bombardérů nadšený. Mnohem více se mu líbilo létání s Hurricanem IID proti tankům v severní Africe.

O to víc je potřeba ocenit ty, co do nich při vědomí všech rizik sedali.

+1/0
9.2.2013 11:02

P83a69v82e88l 34J92o93n33á65š 5501565569345

Nebylo by možno napsat jméno? Díky.

0/0
9.2.2013 13:38

A20n35t66o12n92í62n 57Z82e17l56e39n86ý 2324163801986

http://www.flying-revue.cz/clanky/rozhovor-robert-lavack

+1/0
9.2.2013 15:30

J59a80k33u15b 31K18o30m81e97n58d41a 7526704268452

Zajímávé :-). Mám rád takové příběhy lidí co pamatují momentky z válečných let. Díky R^

+7/0
8.2.2013 22:23
Foto

P58e83t81r 67V38o50j42t84e64k 7602927379399

Skvěle. Snad tam budu. R^

0/0
8.2.2013 21:00

R95o65m27a21n 94S72i83l26n51ý 3347262889521

Super, snad tam budu!

0/0
8.2.2013 20:22

L67u52k61á20š 85C66h70l96á54d14e64k 7773409669733

supr už se nemůžu dočkat

0/0
8.2.2013 19:58

P25a72v21e93l 77Z34u26k79a47l 6468785860103

Hurá !!!

0/0
8.2.2013 19:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.