Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na aviatickou pouť do Pardubic přiletí legendární „létající pevnost“

Legendární čtyřmotorový bombardovací letoun Boeing B-17G Flying Fortress přiletí v červnu do Pardubic na Aviatickou pouť. Letoun zvaný "létající pevnost" je v současnosti jediný letuschopný exemplář tohoto typu provozovaný v Evropě. Do Česka se dopraví z Velké Británie, informovali organizátoři letecké show.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R22o96m80a49n 82K69r28a56t98o21c13h33v10í21l 6676547846704

B 29 by nebyl?

0/0
10.2.2013 9:55

O90n27d40ř57e38j 88Č36a27p32k84a 6851311803694

Existuje jediný letuschopný kus a přelet do Evropy si s ním IMHO nikdo neriskne...

0/0
10.2.2013 11:52

R55o85m67a13n 38K92r62a40t39o68c57h30v26í55l 6826547136644

To je škoda.

Copak by nešlo uschopnit jich více?

0/0
10.2.2013 19:40

O70n85d61ř24e34j 63Č68a90p23k64a 6471431693764

Nejspíš už nebudou díly, třeba motory měly životnost jen 75 letových hodin... ostatně taková Me-262 už dneska taky existuje jen jako replika :-(

0/0
10.2.2013 21:30

R39o43m76a24n 52K63r26a90t18o59c87h70v98í17l 6726807436764

Díly by šlo vyrobit znova. Určitě by se našel sponzor, který by do toho šel.

0/0
11.2.2013 7:18

O80n30d60ř94e17j 40Č61a13p44k46a 6791971913954

Mám takový nepříjemný pocit, že se tu bavíme o projektu podobného rozsahu, jako byla renovace Vulcana - takže milióny dolarů a desítky tisíc hodin práce...

0/0
11.2.2013 14:33

R97o79m90a82n 77K68r11a48t47o78c77h11v36í62l 6646607286424

Vulcan je přece jenom novější a složitější, B 29 je stará technologie, mělo by to být jednodušší.

0/0
11.2.2013 16:24

O31n69d61ř49e26j 44Č35a46p61k48a 6291781203204

Já bych těch 10 let zas tolik nepřeceňoval, oba stroje už mají přetlakový trup, dost složitou elektroinstalaci, hydrauliku... jeden má v sobě jednu z posledních generací pístových motorů, druhý jednu z prvních generací proudových - s čím je při renovaci větší práce, to je otázka pro leteckého mechanika...

0/0
13.2.2013 11:22

R67o91m72a28n 26K88r12a73t75o42c82h80v26í16l 6146987486824

Prodový motor ? - jak jste na to přišel??

0/0
13.2.2013 12:30

O27n47d75ř31e43j 58Č63a55p57k40a 6161611283674

Vulcan. Chodil jsem kolem něj a žádné vrtule jsem si nevšimnul ;-)

0/0
13.2.2013 13:14

R68o67m43a44n 88K45r44a39t39o56c93h29v66í44l 6276297426624

Jé sorry, já myslel - B 17 a B 29.

0/0
13.2.2013 13:32

P10e46t60r 72D43v45o57ř24á64k 9692417711668

Neletuschopný B-29 je v muzeu v Duxfordu.

0/0
11.2.2013 10:27
Foto

J23o23s24e22f 58R71y68s19a13v47y 2870180296375

Dobry den,

Mam dojem, ze autor tohoto clanku je mylne informovan.Letoun B17G with insignia Memphis Belle je dosud vystaven u AirForce Museum v Memphis Tn.USA.Osobne jsem ho nekolikrate videl na vlastni oci.Tak nevim kde autor clanku bere info.

Dekuji predem

S pozdravem

Seppell

0/−1
9.2.2013 11:29

P24a91v28e38l 38J97o53n61á81š 5171945349965

Řekl bych, že v článku nic špatně není. Originál je skutečně v muzeu, ale je to B-17F. Duxfordské G si na originál jen hraje a mě je celkem šumafuk, že je to jiná verze a jen hraje. Těch příležitostí, kde B-17 vidět už moc není...Zaplaťpámbu za něj.

+2/0
9.2.2013 13:37

O86n74d79ř73e97j 67Č88a79p16k51a 6321681563724

Ve filmu se jako Memphis Belle používaly dvě různé B-17, jedna je v USA, druhá je Sally B z Duxfordu (to je ta, co přiletí sem, bohužel fotky u článku jsou zrovna z té strany, kde Memphiskou krásku namalovanou nemá :-)). Originál už není v letuschopném stavu a mají ho v muzeu USAF v Daytonu, OH.

0/0
9.2.2013 20:16

T53o96m97á72š 63V23e18r42n31e45r 6419131727236

Tak to je zpráva dne už teď se těším to byl můj sen vidět B-17 na vlastní oči...R^

+4/−1
9.2.2013 11:04
Foto

M61i40r17o26s34l73a81v 43S32t73e89i50n40e56r 6188494953685

Tuhle B17 jsem na vlastní oči viděl, když letěla ve svazu nad Jihlavským Městským nádražím. Bylo to na jaře 1945, s maminkou jsme byli na procházce v parku "U keťasů" pod dnešním autobusovým nádražím. Byl docela teplý, slunečný  dubnový den, když začalo na nebi to hučení leteckých motorů, v zápětí začali Němci na nádraží střílet z flaků. Na nebi bylo vidět bílé hříbky, ale žádný letoun nebyl zasažen. Maminka nás cpala do křoví, jako by tím nějakou bombu dokázala zneškodnit. Moje zvědavost byla silnější, celé jsem to jako 7. letý viděl. Celý houf těch B17 tenkrát letěl ve směru na severozápad, možná na Drážďany. Později jsem i odhadl výšku, ta letadla byla skoro na 4000m, protože přelétala nad termikou.V

+12/0
8.2.2013 21:04

T80o35m98á63š 82B43u41ž20e88k 3536520437429

Těžko si to dnes představit že vysílali svazy i o 1000 strojích. Stejně tak působivý je i Lancaster. Velice zajímavé jsou i příběhy letců.

+1/0
8.2.2013 21:22

A93l93e74x27a74n44d15r 44K81o89s19t74k34a 5819236829616

Tak ono to byla víceméně nutnost, aby si zajistili, že alespoň pár letadel trefí cíl. Z těch tisíce strojů jich pár patrně ani neodstartovalo, nějaké byly poškozeny či ststřeleny cestou a docela dost se jich prostětratilo a nebylo schopné najít správné místo určení. Nebylo GPS a počítače, i obyčejné rádio bylo poruchové a problémové, takže netrefit se na vzdálenost řekněme 2000 km o nějakou tu stovku nebylo až tak neobvyklé. Pilot pak obvykle vysypal náklad na první vhodně vypadající cíl a točil zpět do Anglie.

+2/0
9.2.2013 6:10

A34n81t49o71n31í46n 23Z97e56l72e84n23ý 2844383891876

Jeden můj kamarád, co shodou okolností také bombardoval Pardubice, nebyl z bombardérů nadšený. Mnohem více se mu líbilo létání s Hurricanem IID proti tankům v severní Africe.

O to víc je potřeba ocenit ty, co do nich při vědomí všech rizik sedali.

+1/0
9.2.2013 11:02

P40a94v55e64l 38J42o14n90á34š 5981445899885

Nebylo by možno napsat jméno? Díky.

0/0
9.2.2013 13:38

A58n60t28o37n37í29n 70Z93e69l71e56n60ý 2294273711306

http://www.flying-revue.cz/clanky/rozhovor-robert-lavack

+1/0
9.2.2013 15:30

J31a96k61u28b 85K92o86m66e27n32d90a 7766584478322

Zajímávé :-). Mám rád takové příběhy lidí co pamatují momentky z válečných let. Díky R^

+7/0
8.2.2013 22:23
Foto

P11e33t18r 97V21o66j84t57e19k 7292927709329

Skvěle. Snad tam budu. R^

0/0
8.2.2013 21:00

R97o14m18a24n 41S70i13l11n82ý 3707122649731

Super, snad tam budu!

0/0
8.2.2013 20:22

L60u20k14á37š 92C44h32l49á55d37e21k 7293599629453

supr už se nemůžu dočkat

0/0
8.2.2013 19:58

P49a52v97e91l 32Z63u67k23a23l 6758455870433

Hurá !!!

0/0
8.2.2013 19:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.