Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Grebeníček zpochybnil Palachovu oběť po okupaci Československa

Bývalý šéf komunistické strany Miroslav Grebeníček zpochybnil ve Sněmovně oběť Jana Palacha, který se upálil na protest proti okupaci Československa po srpnu 1968. Odmítl, že Palachova oběť směřovala proti komunistické totalitě. Koalice na protest opustila jednací sál Sněmovny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80i87r71k83a 96N55o30v98á26k 1505888914690

Bohužel pravdou je to, že každá doba (a i tzv. demokracie) si upravuje dějiny po svém. To není jen záležitost komunistů. Bohužel.

0/0
26.3.2013 18:09

J72i55r93k30a 37N92o36v96á14k 1735378124750

A v kontexu tohoto může mít Grebeníček pravdu, protože z Palacha se stal už jen symbol. A nyní se jen hádáme symbol čeho. Mašínové jsou v tomto kontextu také už jen symbol. Obojí je symbolem odporu proti diktatuře. Záměrně nepíšu proti komunismu, protože nyní je v našem státě též diktatura, a to diktatura peněz, jenže to si málokdo z vás uvědomuje. Tato diktatura (peněz) uznává (tak jako každá jiná diktatura) jen to, co se jí hodí "do krámu". Tím pádem se jí hodí do krámu jak Palach, tak Mašínové, ač ve skutečnosti je to samovrah kontra vrahové. Píšu stroze a asi i suše, ale to je nejlepší prostředek na to, jak tyto události vidět bez zbytečných emocí a pokud možno nestranně.

+1/0
26.3.2013 18:19

J32i32ř47í 10T56i29n55t33ě75r55a 6390609213640

Vážený pane Nováku,

sebevrah není odpůrce, ale pouze nešťastný človek, který se nedovedl rozhodnout zda bojovat či kolaborovat. Jediné co se mu povedlo bylo to, že ublížil sobě, svým blízkým a nahrál KSČ na smeč!

+1/−1
27.3.2013 20:12

K10a57r74e64l 51H53o71ř53e45j27š38í 6839469645466

Ještě že Grebeníčka nelze zpochybnit...

+1/0
11.2.2013 14:14

T76o23m44á80š 30R33e96k61t26o92r 1698464467959

Lživý nadpis ve skutečnosti nic nezpochybnil jen se ohradil proti snahám palacha považovat za "protikomunistického bojovníka"! V té době měla Ksč stále slušnou prestiž. mimochodem ať si každý udělá obraz sám, tady je přepis dopisu pochodně 1.

Vzhledem k tomu, že se naše národy ocitly na okraji beznaděje, rozhodli jsme se vyjádřit svůj protest a probudit lidi této země následujícím způsobem.

Naše skupina se skládá z dobrovolníků, kteří jsou odhodláni se dát pro naši věc upálit. Já jsem měl tu čest vylosovat si jednotku a tak jsem získal právo napsat první dopisy a nastoupit coby první pochodeň.

Naše požadavky jsou:

Okamžité zrušení cenzury

Zákaz rozšiřování "Zpráv" Jestliže naše požadavky nebudou splněny do pěti dnů, tj. do 21. ledna 1969, a nevstoupí-li lid s dostatečnou podporou (tj. časově neomezenou stávkou), vzplanou další pochodně. Pochodeň č. 1 PS. Vzpomeňte na srpen. V mezinárodní politice se uvolnil prostor pro ČSSR, využijme jej.

+3/0
10.2.2013 14:39

V98l63a69d25i38m36í49r 38K19o84p58ř14i77v86a 5292711716818

Jane Palachu!Sleduješ to z onoho posmrtného života jak si kvůli tobě lidi jdou po krku?hrůza co?

+1/−1
9.2.2013 17:58

L89u85d98ě41k 94F78u89x41a 9126950584707

Lidi?? Kdepak, psali Grebeníček, to není člověk.

0/0
2.5.2013 12:35

D81a17g34m57a45r 63H68r68u18b38á 3962478143583

mně je to uplne jedno, hlavne kdyz bude dalsi placeny den volna, diky Jane (Huse a Palachu)

0/−6
9.2.2013 14:58

D32a26n54i20e41l 54N31o86v56á60k 3953678682893

tak to máš smůlu. "Významný den" je dnem pracovním,když  tedy nevyjde na víkend:-P.

+2/0
11.2.2013 7:22

D35a96n34i52e79l 47N13o50v78á30k 3503658122133

"Člověk musí bojovat proti tomu zlu, na které právě stačí," zněla jeho poslední slova Jana Palacha před smrtí.

Svým činem se snažil vyburcovat národ z rezignace vůči okupaci a nastupující normalizaci, přičemž v obojím měli prsty komunisté. Proti nim přímo nebojoval a důvod uvedl ve svých posledních slovech!

+3/−2
9.2.2013 14:18

T73o61m87á60š 37R46e56k73t85o91r 1648144497939

Ale reformy měli na svědomí taky komunisté a ty podporoval.... Dnes se to jen každý snaží překroutit pro sebe.

+3/0
10.2.2013 14:28

D59a73n60i77e93l 77N43o20v14á54k 3673658542803

všechno v té době měli v rukou,tedy na svědomí komunisté. Tzv. reformní komunisté se svým socialismem s lidskou tváří byli v době činu Jana Palacha stějně pasé,jako naděje občanů spojované s tzv. "Pražským jarem" a stejně jako převlékl kabát Dubček a &,převlékli kabát, nebo rezignovali občané.

0/−1
10.2.2013 17:26

T46o34m68á74š 51R27e23k94t71o45r 1398314437609

Nesmysl to plácáte teď, tehdy to neplatilo ani omylem... A rezignovat!=převléknout kabát, kabát převlékli Husák a spol.

+1/0
10.2.2013 17:56

D20a41n87i74e97l 19N89o14v68á71k 3703348692623

neplatilo,že vše měli pod palcem komunisté? Jaký převlékl kabát Husák, Bilak, Indra,Šalgovič,Kapek,Jakeš a další,kteří byli od XIV. sjezdu KSČ v čele a spustili tzv. normalizaci? Výše jmenovaní patřili do tzv. reformního křídla KSČ v čele s Dubčekem a Smrkovským?:-P

0/0
11.2.2013 7:16

T56o42m91á70š 90R74e36k61t33o88r 1618314797649

No právě o čem asi mluvím? to je jak do dubu.

0/0
11.2.2013 13:48

D11a25n47i71e44l 81N10o71v66á91k 3673448892413

jaký kabát převlékl Husák s Bilakem?8-o

0/0
11.2.2013 13:51
Foto

R64o95m14a27n 57R59ů47ž39i52č68k40a 8674339575

Skvělé. Grebeníček si netroufl zákon zamítnout. Asi proto, že s ním souhlasí. On ten zákon totiž v hlasování podpořil. 

A převádět Palachovu oběť do dnešních politických souvislostí je pitomost. Nevím, kde by byl Palach politicky dnes, ale tenkrát, soudě dle jeho vyjádření, podporoval reformní komunisty a onen "obrodný" proces. To upálení nebylo ani tak protestem proti komunistům jako spíše apelem proti letargii a rezignaci, do které upadala česká společnost. Doufal, že ji tím probudí.

+4/−3
9.2.2013 10:52

Z18o97r22k75a 38B35a12r53t34o97ň88o86v62á 3849759104139

Soudruh Grebeníček je opravdu CHUCPE.

+2/−3
9.2.2013 10:19

P56a84v94e96l 36O84b44d73r30ž27á71l71e78k 6416764578512

Je hrůza, že tohle komunisté v roce 2013 říkají.

Jenže daleko horší je, že tomu sami věří - protože člověka který záměrně lže nebo nemá informace lze přesvědčit/opravit. Člověk který tomu sám věří a je dokonce schopen argumenty o svém "názoru" přesvědčovat ostatní, toho nezmění nic.

+6/−3
9.2.2013 8:49

O62l67d78ř90i15c64h 38U20r71b15a37n 7698961611

Pan Grebeníček sice nemluvil v nijak expresivních výrazech, ale evidentně se pletl. Zřejmě si nečetl Palachův dopis http://www.totalita.cz/vysvetlivky/o_palachj_poch.php ´, pak by to nemohl vypustit z pusy.

+2/−1
9.2.2013 8:00

Z62d52e65n83e82k 38V60e80s23e77l12y 1180171407806

Pokus o reformní změny v 68. dělali komunisté. Blokování těchto změn a pozvání vojsk Varšavské smlouvy,dělali zase komunisté. V té době byli ti, co měli vliv na nějaké změny téměř všichni v KSČ a jestli někdo nebyl, tak byl komunisty dosazený. Zkrátka to v té době asi jinak nešlo.  A co se týče Jana Palacha, tak jsme to vnímali, jako protest proti okupaci. 

Pro případné blbé poznámky, nikdy jsem u komunistů nebyl a ani jsem od nich nebyl nikdy placený.

+3/0
9.2.2013 0:54

J55a66n 22H38l20e31d18í30k 4219502298652

soudit 1968-9 z dnešního pohledu--- nelze. Vojenský vpád Rusáků zamával všemi lidmi bez rozdílu, ovšem za týden se tzv kovaní bolševíci začali rychle přizpůsobovat, i lézt okupantům do řiti. Mnoho kariéristů si rychle spočítalo, kde se uvolní koryto, ke kterému bude naprosto stačit, když vpád Rusáků schválí nebo pochválí. Těch hrdinů, kteří prohlásili Rusko za okupanty nebylo moc možná do 10%, i když doma sakrovali všichni. Čin Palacha měl probudit přizpůsobivé a ponižující se lidi - k většímu hrdinství a  odporu k totalitní moci, Palach věděl dobře, že základem demokracie je svoboda slova, tisku etc  I dnes už jsou stále více patrnější tlaky na tak zvaně "usměrnění" svobody redaktorům== což je začátkem konce všech svobod člověka. A pro nedouky okupační noviny ""ZPRÁVY"" vydávali členové ruské tajné policie v čes jazyce a po domech se roznášely po setmění členy KSČ, SSM, Lid milice atak podobně

+2/0
9.2.2013 0:10

L85u64d79ě16k 13N32o65v19ý 2298226575924

Nejhorší je, že je stále volí třetina národa. Co bylo natočeno filmů, popsáno papíru,

ale je to marný, je to marný, je to marný....8-o

+9/−3
9.2.2013 0:03
Foto

J29a90k80u53b 11L87n96ě57n97i38č25k48a 1255402857391

a navíc ve škole v dějepise se končí 2. světovou válkou, tak mladí mnohdy neví, jaká zvěrstva se komunisté a socialisté provedli.

Zařadil bych toto zřízení na stejnou stranu jak nacizmus!!!! Odsoudit!!

+2/−2
9.2.2013 11:25

D54a31v53i42d 62N72o73v26á43k 4702982854514

Grebeníček má lézt kanálama a spitovat svědomí za sebe a za svýho fotra!!! Vyjadřovat se takto veřejně za moje daně je nehoráznost!!!!! Tohle je demokracie, kurňa? ;-O

+11/−3
8.2.2013 22:52

Z31d60e42n18e28k 19V29r50b63a 8289335533717

Ano je. Bohužel on se vyjadřuje za daně soudruhů, kteří dali "partaji" svůj hlas. A upřímně - když se tak dívám po tom co je ve velkých stranách, tak si nejsem tak zcela moc jistý, kdo je větší zlo. Co jsme si zvolili to máme...;-€

+1/−1
9.2.2013 0:32

I67r57e48n40a 90P71l45a35c63h97e68t24k40o55v26á 1646204406880

jak napsal knize na svem profilu,  grebenicek rekl: "skoda, ze ho otec nestihl vyslechnout, dozvedeli bysme se proc" ;-)

+2/0
8.2.2013 22:38

J20a15n 76L76i82b39i96c31h 9662888905133

Největší lež současné doby je pojem zločiny komunismu. Komunismus nikdy nebyl uskutečněn, tak nemohli být ani jeho zločiny, pokud byli zločiny, tak jen konkrétní strany, lidí či národa apod., ale ne samotného zřízení, zní to podobně jako zločiny kapitalismu nebo socialismu, které by však smysl mít mohli, neb tyto režimy skutečně uskutečněny v nějaké podobě byly.

+1/−11
8.2.2013 22:25

J30a88n 89L14i26b76i12c78h 9362498255663

Omlouvám se za měkké i, tam kde patří tvrdé y.

0/−4
8.2.2013 22:26

J62a73n 92Š87e62s13t84á52k 3878439429654

jaká lež pořád, každej pod komunismem myslí dobu kdy tady vládli odporní kománi, kteří se udržovali u moci pomocí zbraní, kterými vraždili své spoluobčany

+8/−1
8.2.2013 22:51
Foto

K89a79m65i10l 93Ř50e78h46á71k 4939474355499

To je jak na Divokém Západě;-D

+1/−1
8.2.2013 23:51

J50a10n 87L17i60b61i70c89h 9192248185463

Dnes je to tak, že co bylo za bývalého režimu bylo vždy špatné a co řekne komunista je špatné bez ohledu na objektivní fakta, někdy i nezpochybnitelná. Je to stejný brainwashing, který používali komunisté před revolucí, jen z opačné strany a často ho dělají stejní lidé, kteří tehdá agitovali s rudými vlaječkami a udávali na STB a teď si hrají na největší antikomunisty, kteří bojovali s režimem. Jak to s Palachem skutečně bylo těžko už někdo jasně dokáže, je to ještě moc historicky blízké a až budoucnost ukáže, kdo měl tedy pravdu, neb nyní jsou obě strany příliš zaujaté.

+1/−1
8.2.2013 22:22

P19e67t63r 13T47o24m85a56n 9338240464210

Každopádne komunistickou stranu měli úplně zrušit a komunisty z této strany už nikdy do žádné jiné strany nepustit. Komunisti zůstanou myšlenkou komunisty i když budou hodní a né takový, jako v dávných dobách. Chápu, že tenkrát chtěl být Václav Havel demokratický ke všem, kterého jsem uznával a uznávám ho do dnes a važím si ho a proto stranu nezrušil, jako vyvážení k novým stranám, aby se co mělo zlepšovat a aby to nové strany hnalo do předu ke změnám a k demokracii.  Dnes bych už komunistickou stranu úplně zrušil, protože ta část občanů, která jí volí je už starší generace, která stejně časem jako strana odejde a mladým nezkušeným lidem, kteří vůbec někteří neví, co to komunismus byl, akorád blbne hlavu.. A lidi v našem státě stejně chtějí demokracii a né se vracet tam, kde bylo většinou hodně špatně a kde neexistovala svoboda slova a demorkacie, jen nařízený socialismus.. s obuškem za zádady..

+2/−1
9.2.2013 8:54

B11o84h85u69s78l93a67v 35K67r47á21l12í96k 2451370809706

Někteří lidé jsou "myšlenkou" komunisté i když v komunistické straně nikdy nebyli a komunistickou ideologii nikdy ani nepochopili.

+1/0
9.2.2013 10:31

J79a65n 56L63i84b82i25c42h 9342798605773

Nesouhlasím, rušit KSČM znamená chovat se jako se chovali komunisté, tedy bránit demokracii a svobodné volbě lidí. Lidi sami musí přijít na to, koho mají a koho nemají volit. Beztak zrušením se nic nezmění, přejmenují se na jinou a bolševisticko stalinistické ideje budou vláčet dál.

+1/−1
9.2.2013 21:21

J25a36n 63L75i15b74i75c11h 9212248555823

No každopádně mi nepřijde normální se na protest proti režimu upálit. To dokáže jen někdo, kdo má psychiku hodně nalomenou. Tím nijak nehodnotím tento akt, který si sám Palach vybral. Možná věřil, že se něco změní, ale bohužel.

+2/−5
8.2.2013 22:20

B77o70h55u60s16l12a86v 14K85r57á43l79í63k 2471100139536

Jasně. Normální vždycky bylo držet hubu a krok a vyvěšovat ty vlaječky, které strana a vláda nařídí. Kdo dělá problémy, ten je zkrachanec a zaprodanec, který si svůj osud sám vybral. Proto bylo třeba provést normalizaci, aby všichni byli normální.

0/−1
9.2.2013 10:36

J45a69n 87L73i88b32i84c48h 9302408615153

No protest je třeba akce, kdy se dají dohromady lidé a jdou proti režimu, ale upálit se je spíše jen upozornění, není to čin, který by něco změnil. Toť můj názor.

0/0
9.2.2013 21:22
Foto

M68a64r65t20i73n84a 23J36o64n36á32k92o55v91á 3664920825

Soudruh Grebenicek je fanatik a kovany Stalinista I.tridy, takze jeho proslov na pude PS mne az tak moc neprekvapil. Osobne verim v rceni, ze "na kazdou sv..i cekaji nekde necky", ale to je tak asi vsechno co mohu rict. Nechci aby muj prispevek by smazan.!!Rv

+12/−3
8.2.2013 21:51

V21l67a73d72i57m74í54r 66M18o88t48l 1691213842712

Diskuze tady je zbytečná a účelová. Za posledních 10 minut mi tady byly smazány 3 příspěvky dokladující, že Grebeníček, kterého jinak vůbec nemusím, měl pravdu !

+2/−10
8.2.2013 21:17

O98l26d92ř77i69c89h 61K85e75l87a19r 7470945277

běž soudruhu za svýma,jesli hájíš Grebeníčka a při tom ho nemusíš mluví za vše a je zbytečné se na cokoli jiného odvolávat. tečka!!

+8/−1
8.2.2013 21:25

P96e64t91r 65M18a71l86í42k 2218889209525

Di si na HALO noviny. Tam můžeš hýkat blahem;-D

+3/−2
8.2.2013 21:47

I65r95e74n65a 53P50l60a67c56h75e73t24k23o31v15á 1876954686650

vidis a staryho palchetku smazli za to, ze horoval, ze ji  grebenicek nema. se z toho chudak tak roztrojcil, ze sebral duchod a sel do lokalu. tak ti admine dekujem, co budem celej mesic jist nevim, bo muj ducod promlatil vcera na bednach ;-(

0/0
8.2.2013 23:05
Foto

P17e71t89r 90M83e77d55u75n98a 1468667146142

Největší neštěstí všeho je, že nikdo z těch koaličních poslanců, co odešli, nevyužil své poslanecké imunity a nerozbil Grebeníčkovi rypák !!!;-O;-O

Přesně na toto má být imunita a na nic jiného !!! !!!!

+11/−2
8.2.2013 21:17

O26l34d65ř21i19c44h 67K85e36l70a30r 7890765527

!! a nikdy jinak!!tak,tak

+1/−2
8.2.2013 21:27

I86r66e98n45a 51P32l13a80c74h14e90t87k96o73v61á 1316884706690

ja nasili nemusim, ale za vas pane meduna bych se klidanko upalila R^V

+2/−3
8.2.2013 23:06
Foto

P31e46t92r 34M15e81d59u30n29a 1558897276332

Já bych Vás uhasil.

+2/0
9.2.2013 14:54

V58l27a35d82i46m56í43r 96K85o93p84ř29i83v67a 5182871926598

a já bych zas pro Vás zavolal sanitku!směr psychiatrie

0/−1
9.2.2013 17:54

P47e87t55r 63D86v13o94ř39á46k 4200724803566

Průser tohoto národa opět nastává. Jak tu někteří píší, tak za komoušů bylo lépe a kdyby to Palach věděl, co tu bude v roce 2013, tak by šel na pivo a podobně.  Jestliže tuto pozvolnou demagogii většina přijímá za své, tak tady za chvíli bude druhej únor 1948. Táhlo se na továrníky, teď to bude obdobně novodobě. Jen normální soudnej člověk uzná bez rozdílu politické příslušnosti,že prostě komouši byli zvěrstvo.  Ztrácíme paměť lidi !  Grebeníček by se měl stydět, jenže vidí že zase může s národem manipulovat pod vlivem krize a už si vyskakuje. Oni jiní NEBUDOU !

+14/−4
8.2.2013 20:53

E26v33a 44K52a17š15p30á23r51k41o36v94á 7510381779932

Běžte pracovat do montoven a PAK TAKY POTÁHNETE;-O Vůbec nevíte jak se v této zemi žije!!Rv

+4/−8
8.2.2013 20:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.