Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Díky nové metodě učení zvládají páťáci matematiku pro sedmáky

Základní školy v Neratovicích či v Lysé nad Labem učí žáky matematiku metodou profesora Milana Hejného. Díky názorným ukázkám a držení se zásady škola hrou děti lépe chápou matematické principy, zákonitosti objevují samy a dosahují excelentních výsledků. Hejného metodu podpoří v rámci reformy školství i ministerstvo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B57o26h53u28s36l27a38v 48K41r63á78l10í70k 2571400329246

Normální zdravé dítě umí rozdělit koláč na osminy už před nástupem do školy. Takže jde asi jen o to, aby školní výuka měla nějaký vztah k reálnému životu a reálným dovednostem dětí. Totéž platí v podstatě i pro střední a vysoké školy.

0/0
9.2.2013 11:03

J22o34s26e16f 34N43o50v63á20k 1570453865

Nevidím na tom nic víc než efekt jednookého krále mezi slepými.

+1/−1
8.2.2013 19:23

D90e16n82a 26H49o10j98s23á95k14o94v33á 9713512590445

Metoda vypadá velmi dobře, ale představila jsem si její výuku v synově třídě, kde mají hned několik "integrovaných" dětí (podotýkám že bílých, abych nebyla automaticky smazaná) a už vidím jak si hrají s kolečkem: zmačkat, kulička, vyhodit, zbytek hodiny řev. Na volné hravé metody musí být i rozumné děti, a ty pak logicky mají též výborné výsledky. Btw nevíte někdo, jak v novém návrhu dopadly speciální školy? Nechají je, nebo nám do třídy kromě integrálů přibyde i kulturní obohacení?

+4/0
8.2.2013 15:52

P93a80v57e66l 36Š69e95s46t33á90k 3939150958

a pak prijdou plosne integraly a transformace a vsichni budou tam, kde predtim. No jo kdyz matiku nekdo vysvetli tak je lehka a logicka a kdyz ne tak uz se od treti tridy bifluji matiku nazpamet.

+9/0
8.2.2013 14:10

M49a35r31t64i25n 23H78o10r57á61k 8367367895

Integrály jsem nepochopil ani na střední, ovšem nejsem si jistý, jestli s jejich znalostí by byl můj život lepší.

+1/−3
8.2.2013 14:21

J50a81n 66N71o39v61á92k 7955824868497

integrál je jen nástroj, jako skalpel. Pro ty co ho neumí používat je úplně na nic.

+4/−1
8.2.2013 14:36

M50a66r25t88i20n 53H27o59r86á74k 8487787195

Chápu, že kdybych byl chirurg, tak potřebuju sklapel, ale co musím být, abych potřeboval integrál?

+2/−2
8.2.2013 14:39

V92l51a12s82t67i53m66i25l 54F13i33a16l70a 1972961324

Inženýr (myslím tím skutečný ne jen titulovaný)

+1/0
8.2.2013 15:19

M18a43r97t68i15n 75H15o69r60á49k 8707867875

Tak teď už vím, že snaha je pochopit, byla naprosto zbytečná.

+1/−3
8.2.2013 15:38

V57l80a57s40t63i88m70i18l 35F79i38a83l25a 1442951274

Ano, pokud nemusíte přepočítávat nějaké dynamické jevy, integrál nepotřebujete. Ovšem, zase když to nevyzkoušíte, tak nevíte jestli vám to půjde nebo ne. mimoto jsou už dnes docela mocné nástroje na výpočty integrálního a diferenciálního počtu. Stejně je vždy dobré vědět podstatu výpočtu, abych se pak nespokojil s kdejakou blbinou co leze z PC

0/0
8.2.2013 15:50

M90a86r44t83i61n 28H68o72r73á48k 8417117415

Souhlasím, proč si to nevyzkoušet, ale maturovat z toho mi nepřijde ideální.

+1/−2
8.2.2013 15:54

V95o79j95t84ě66c23h 48H44u45b62k71a 6278935338288

Jestli jste maturoval z integrálů, tak to jste byl asi na matematickým gymnáziu...

0/−1
8.2.2013 16:15

M72a87r83t27i35n 76H87o51r27á24k 8827427265

Já maturoval z jazyka, abych se vyhnul inttegrálům :) a gymnázium to fakt nebylo.

0/0
8.2.2013 16:19

B92o90h21u50s22l25a44v 79K97r42á54l73í92k 2201650979556

Já chodil sice na matematicky zaměřené gymnázium, ale k integrálům jsme se nedostali vůbec (a nejsem si teď jistý, jestli jsme měli aspoň nejjednoduší derivace). A na vysoké ve fyzice od začátku předpokládali, že už obojí umíme, zatímco v matice nás to o měsíc později začínali učit.

0/0
9.2.2013 11:08

M87a55r23t64i23n 88K77a64r22á52s50e82k 9268513538518

My jsme meli integraly u maturity i na "normalnim" gymplu....

+1/0
8.2.2013 17:02

K31a14r78e88l 47N64o39v42á20k 1340243210880

Derivace a integrály jsou u maturit na spoustě gymnázií. (Nemůžu s jistotou říct, že na všech, ale předpokládám, že tak nějak to bude.)

+1/0
8.2.2013 20:24

M95a46r36t37i29n 61P26a42u24l 4364979961717

Stačí, když budeš počítat výkon motoru. A už počítáš s integrálem. Ale nejde o to dohadovat se, zda je nějaký nástroj k něčemu. Kdo trénuje mozek, ten se rychleji učí i všechno ostatní.

+3/0
8.2.2013 19:25

K41a27r38e54l 90N33o69v24á31k 1270433250460

Kydač-hnojič. ;-D (Boha jeho!) 8-o

0/0
8.2.2013 20:25

T76o31m97á52š 33Z91e40m37a84n 3335888664835

Stačí abyste počítal plochu či objem..

0/0
8.2.2013 23:28

B36o27h52u33s41l46a70v 18K19r48á19l50í19k 2911920559806

Třeba objem hovnocucu s elipsoidní cisternou? A šéfovi popelářů se zase může hodit, když si umí orientačně spočítat, jestli se směny někde nezašívají.

0/0
9.2.2013 11:12

M98a59r16t30i18n 91K50o83t97e23k 6739813737431

Ta metoda ovsem predpoklada, ze se ve skole vyskytuje krome deti i nejaky pedagog a ne jen ucitel.

+11/0
8.2.2013 13:58

V12l37a47d10i37m76í59r 19K33o75n37e36č21n16ý 6595770218409

no presne

+1/0
8.2.2013 14:29

B77o78h13u80s74l43a52v 28K39r58á59l72í36k 2161810119196

Anebo nějaký skutečný učitel a ne jen pedagog. Pokud se tedy děti mají něco naučit a nejen být voděny.

0/0
9.2.2013 11:16

J23a41n 41R83i31c14h71t33e93r 7235580231382

To je skvělá zpráva. Tak rychle zavést plošně. Výuka matematiky je u nás koncipována zcela špatně. Česká populaci žije v bludu, že matematiky jsou jen příklady. Matematika je přitom především o způsobu přemýšlení. Už aby to bylo. Problém bude vyškolit kantory a sehnat na to peníze :-(.

+9/−3
8.2.2013 13:45

K52a30r43e70l 11N97o10v59á18k 1170503770140

Způsob přemýšlení je vám v matematice k ničemu, pokud neznáte definice a věty a neumíte je použít v příkladech.

0/−5
8.2.2013 14:02

Š33t13ě51p74á28n 22F78r73a75n55c16l 8684549834880

No tak to je, s prominutím, konina. Profesor Jarník vždycky říkal, že v matematice musíte věřit jen tomu, že 1+1=2. Zbytek už si dokážete odvodit.

Definice a věty vám ten výpočet zrychlí, případně zjednoduší. Ale nemusíte je znát (konec konců na to jsou tabulky a učebnice, abyste si je měl kde dohledat).

+6/−1
8.2.2013 14:28

K31a60r14e98l 96N94o87v57á73k 1360553720920

To platí jen v případě, že jste matematický génius.

+1/−3
8.2.2013 14:45

Š68t45ě37p18á79n 79F38r52a20n25c49l 8824679314830

No, to Jarník byl :-)

+2/0
8.2.2013 14:55

M75a59r80t78i47n 95P59a20u21l 4614299391957

Jarník byl super, učí se z něho dodnes. Ale přeci jen šlo o bonmot. :-)

0/0
8.2.2013 19:30

K56a77r81e59l 76N51o64v94á75k 1770253430680

To jistě šlo. Ale, jak vidíte, někteří by takové bonmoty brali doslova a pak by z matematiky nejraději vypustili veškeré učení a nahradili jej jen veselýma obrázkama. ;-D Spíš bych řekl, že hodně lidí si tady s sebou nese jakousi nechuť k matematice danou vysokýma nárokama a nedostatkem vlastní iniciativy.

+2/0
8.2.2013 20:21

M48a48r92t81i25n 31P45a16u77l 4364399941617

Tak tak. Matika se nedá nabiflovat ani ukecat. A také je to tak trochu póza, občas podporovaná i rodiči. Kolik máme dnes vysokoškoláků vzdělaných ve speciální pedagogice jen proto, že se tam nemusí učit matiku! ;-D

0/0
8.2.2013 22:13

K80a16m25i96l21a 33K11a56l92e42n72s84k86á 9906537677418

To je pravda, ale v minulosti škola učila pouze věty, definice, ale neuměla to vše převést do skutečného využití v praxi v životě ...

+6/−1
8.2.2013 14:28

D89u42š39a53n 24P44a88v74l54í51č13e66k 4604266100525

Základní a střední škola ve mně přesně tento omyl pěstovala (a s matematikou jsem kvůli tomu strašlivě bojoval) a až na vysoké jsem konečně pochopil, že matematika opravdu JE hlavně o způsobu myšlení, a NE o vzorečcích. A najednou byla základoškolská a středoškolská matematika vlastně hrozně jednoduchá.

+4/−1
8.2.2013 14:34

M61a53r52t70i73n 31K31a10r94á63s60e11k 9378563888558

Pro stredoskolskou matiku vam tech definic a vet staci par (VS matiku se uci jen par procent lidi) a pokud vas nauci u matiky spravne premyslet tak si je bez problemu zapamatujete.

+2/0
8.2.2013 17:05

K73a47r81e25l 59N72o15v61á72k 1920543710840

Asi záleží jakou SŠ student navštěvuje. Ano, některé věty se dají poměrně lehce odvodit, když "používáte hlavu", ale u většiny jsou důkazy dlouhé a složité a je lepší si zapamatovat jejich celou podobu.

0/0
8.2.2013 20:18

T50o80m29á41š 25S27k32á45l41a 6938777

na základce se především matematika neučí. A není možné změnit celé školství. Každý stupeň učí něco jiného a základka prostě učí dělat věci tak jak prostě jsou. Učňáky učili jak se dělají. Střední školy proč se věci dělají. A vysoké školy jak nové věci vznikají. Každá z nich potřebuje jinou úroveň abstrakce. Na základce můžete v 5. učit to co v 7., protože je to v podstatě to samé. Ale abstrakce končí u toho, že proměnná reprezentuje číslo. A ani jedničkáři, ani sebelepší metody je nemohou naučit, že proměnný může být operátor, nebo že písmenko označuje skupinu funkcí splňující nějakou vlastnost. Tak se prostě nazpaměť naučí, že 1+1 jsou dvě a nepřemýšlí nad tím proč to je zrovna takhle.

+5/0
8.2.2013 14:07

B77o52h85u87s98l29a79v 13K31r51á10l53í94k 2901870599976

Kdo má jistou úroveň abstrakce a logického myšlení, ten potom snad chápe, čím se liší "učňáky učili" a "učňáky učily", tedy logiku větné stavby a gramatiky.

0/0
9.2.2013 11:22

T98o87m74á80š 29Z75e32m44a83n 3145208574605

Jestli se od biflování přesune výuka k vysvětlování, tak jsem jen pro.

+3/0
8.2.2013 13:39

K95a68r39o38l71í72n84a 80K69y71s13e70l41o60v58á 9912682431265

Ono se to hlavně přesouvá k tomu, že si dítě na všechno má přijít samo, učitel má být jen jakýmsi průvodcem. Tady na tom ovšem budou zase bity děti, které jsou "pomalejší".

+2/0
8.2.2013 15:15

M38a56r64t21i28n 55P43a67u80l 4774519681837

Biflování v matematice? 8-o

+1/0
8.2.2013 22:10

K44a90m22i38l79a 19K19a28l86e93n37s56k24á 9316367167888

Mají to ty dněšní děti snazší. Vše je jim lépe a snáze pro jejich pochopení vysvětleno. Nám byla do hlavy vtloukána holá fakta a vzorce bez toho aby se profesoři snažili vysvětlit podstatu. a dnes když něco neví, snadno naleznou na netu...

+1/−1
8.2.2013 13:26

T28o54m57á55š 45S41k49á35l70a 6568937

a jaká je prosím podstata matematiky, resp. algebry? Ona dneska s wikipedií je každý jaderný inženýr.. a podle toho to taky vypadá. Liší se metoda procvičování a používání. Ale jestli si představujete, že to co jste se učili vy nazpaměť se oni nějakým zázrakem učit nemusí, tak to ne.

+1/0
8.2.2013 13:45

P30a26v95e34l 80H89o42u60s51k48a 3731815480878

Učit se dopředu, to je ale nesmysl, pouze to dětem způsobí pozornostní problémy :-P

+1/−6
8.2.2013 13:04

J80i42ř42í 84Z22a66p24l23e33t32a15l 2366449188306

Oni ale přece neučí děti nic dopředu, v článku je pouze řečeno, že díky nové metodě chápou učivo dříve a lépe. Jinak řečeno, pokud by se tato metoda používala všude, budou mít děti lépe a rychleji rozvinuté logické myšlení a chápání. A to je přece dobře.

+5/0
8.2.2013 13:16
Foto

M64a44r59t91i23n 92G16r13o94c95h72o81l 7616348496391

Chápou učivo dopředu, a logicky určí odpověď na otázku "7 a 5 je 13" nebo "7 a 5 jsou 13" ... je 13 ... a přitom to celé ve výsledku je nesmysl, když správně je 12 ...

0/−1
8.2.2013 13:24

P72a24v22e60l 29H82o21u57s33k71a 3251895610258

To se dá říct o čemkoliv, co se učí dopředu.

0/0
8.2.2013 13:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.