Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Díky nové metodě učení zvládají páťáci matematiku pro sedmáky

Základní školy v Neratovicích či v Lysé nad Labem učí žáky matematiku metodou profesora Milana Hejného. Díky názorným ukázkám a držení se zásady škola hrou děti lépe chápou matematické principy, zákonitosti objevují samy a dosahují excelentních výsledků. Hejného metodu podpoří v rámci reformy školství i ministerstvo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B77o85h71u19s10l75a50v 22K26r65á37l16í51k 2531170739816

Normální zdravé dítě umí rozdělit koláč na osminy už před nástupem do školy. Takže jde asi jen o to, aby školní výuka měla nějaký vztah k reálnému životu a reálným dovednostem dětí. Totéž platí v podstatě i pro střední a vysoké školy.

0/0
9.2.2013 11:03

J53o51s26e85f 34N63o74v94á49k 1870943105

Nevidím na tom nic víc než efekt jednookého krále mezi slepými.

+1/−1
8.2.2013 19:23

D45e54n85a 88H15o70j23s11á28k31o56v30á 9423112130895

Metoda vypadá velmi dobře, ale představila jsem si její výuku v synově třídě, kde mají hned několik "integrovaných" dětí (podotýkám že bílých, abych nebyla automaticky smazaná) a už vidím jak si hrají s kolečkem: zmačkat, kulička, vyhodit, zbytek hodiny řev. Na volné hravé metody musí být i rozumné děti, a ty pak logicky mají též výborné výsledky. Btw nevíte někdo, jak v novém návrhu dopadly speciální školy? Nechají je, nebo nám do třídy kromě integrálů přibyde i kulturní obohacení?

+4/0
8.2.2013 15:52

P40a68v45e13l 59Š52e40s35t25á91k 3909610178

a pak prijdou plosne integraly a transformace a vsichni budou tam, kde predtim. No jo kdyz matiku nekdo vysvetli tak je lehka a logicka a kdyz ne tak uz se od treti tridy bifluji matiku nazpamet.

+9/0
8.2.2013 14:10

M43a14r35t61i27n 26H29o81r30á61k 8487457605

Integrály jsem nepochopil ani na střední, ovšem nejsem si jistý, jestli s jejich znalostí by byl můj život lepší.

+1/−3
8.2.2013 14:21

J80a35n 30N69o64v90á61k 7705154198287

integrál je jen nástroj, jako skalpel. Pro ty co ho neumí používat je úplně na nic.

+4/−1
8.2.2013 14:36

M58a95r85t11i55n 63H88o78r31á49k 8207867515

Chápu, že kdybych byl chirurg, tak potřebuju sklapel, ale co musím být, abych potřeboval integrál?

+2/−2
8.2.2013 14:39

V93l79a83s86t69i57m48i83l 64F24i90a59l10a 1942321354

Inženýr (myslím tím skutečný ne jen titulovaný)

+1/0
8.2.2013 15:19

M69a54r72t98i26n 42H67o30r43á79k 8737977585

Tak teď už vím, že snaha je pochopit, byla naprosto zbytečná.

+1/−3
8.2.2013 15:38

V66l39a41s24t42i27m69i20l 77F83i45a61l78a 1742401704

Ano, pokud nemusíte přepočítávat nějaké dynamické jevy, integrál nepotřebujete. Ovšem, zase když to nevyzkoušíte, tak nevíte jestli vám to půjde nebo ne. mimoto jsou už dnes docela mocné nástroje na výpočty integrálního a diferenciálního počtu. Stejně je vždy dobré vědět podstatu výpočtu, abych se pak nespokojil s kdejakou blbinou co leze z PC

0/0
8.2.2013 15:50

M19a94r62t92i55n 94H78o64r24á51k 8777477265

Souhlasím, proč si to nevyzkoušet, ale maturovat z toho mi nepřijde ideální.

+1/−2
8.2.2013 15:54

V66o35j76t73ě85c16h 56H61u27b84k62a 6148655588768

Jestli jste maturoval z integrálů, tak to jste byl asi na matematickým gymnáziu...

0/−1
8.2.2013 16:15

M88a63r63t63i92n 88H71o69r78á44k 8657207445

Já maturoval z jazyka, abych se vyhnul inttegrálům :) a gymnázium to fakt nebylo.

0/0
8.2.2013 16:19

B61o59h28u74s91l72a60v 26K19r84á14l88í34k 2241570769776

Já chodil sice na matematicky zaměřené gymnázium, ale k integrálům jsme se nedostali vůbec (a nejsem si teď jistý, jestli jsme měli aspoň nejjednoduší derivace). A na vysoké ve fyzice od začátku předpokládali, že už obojí umíme, zatímco v matice nás to o měsíc později začínali učit.

0/0
9.2.2013 11:08

M40a51r39t30i87n 34K87a24r83á33s76e63k 9168943508508

My jsme meli integraly u maturity i na "normalnim" gymplu....

+1/0
8.2.2013 17:02

K46a26r65e35l 43N38o73v85á25k 1710533780580

Derivace a integrály jsou u maturit na spoustě gymnázií. (Nemůžu s jistotou říct, že na všech, ale předpokládám, že tak nějak to bude.)

+1/0
8.2.2013 20:24

M14a64r57t22i11n 65P34a68u15l 4414719921867

Stačí, když budeš počítat výkon motoru. A už počítáš s integrálem. Ale nejde o to dohadovat se, zda je nějaký nástroj k něčemu. Kdo trénuje mozek, ten se rychleji učí i všechno ostatní.

+3/0
8.2.2013 19:25

K76a88r37e49l 55N78o19v47á83k 1760403210520

Kydač-hnojič. ;-D (Boha jeho!) 8-o

0/0
8.2.2013 20:25

T95o22m65á43š 71Z62e44m44a34n 3285218154925

Stačí abyste počítal plochu či objem..

0/0
8.2.2013 23:28

B93o83h25u76s21l34a63v 50K51r95á95l87í31k 2971100499656

Třeba objem hovnocucu s elipsoidní cisternou? A šéfovi popelářů se zase může hodit, když si umí orientačně spočítat, jestli se směny někde nezašívají.

0/0
9.2.2013 11:12

M80a79r80t88i23n 38K56o49t96e98k 6409523417631

Ta metoda ovsem predpoklada, ze se ve skole vyskytuje krome deti i nejaky pedagog a ne jen ucitel.

+11/0
8.2.2013 13:58

V18l37a50d84i24m62í67r 98K29o85n87e55č69n68ý 6475830408459

no presne

+1/0
8.2.2013 14:29

B44o84h61u40s34l22a15v 70K86r30á71l37í63k 2191980639426

Anebo nějaký skutečný učitel a ne jen pedagog. Pokud se tedy děti mají něco naučit a nejen být voděny.

0/0
9.2.2013 11:16

J78a92n 57R24i34c13h22t80e60r 7135340821852

To je skvělá zpráva. Tak rychle zavést plošně. Výuka matematiky je u nás koncipována zcela špatně. Česká populaci žije v bludu, že matematiky jsou jen příklady. Matematika je přitom především o způsobu přemýšlení. Už aby to bylo. Problém bude vyškolit kantory a sehnat na to peníze :-(.

+9/−3
8.2.2013 13:45

K79a59r25e10l 16N96o77v55á96k 1250713190910

Způsob přemýšlení je vám v matematice k ničemu, pokud neznáte definice a věty a neumíte je použít v příkladech.

0/−5
8.2.2013 14:02

Š80t77ě57p57á34n 45F70r15a15n14c46l 8874299594580

No tak to je, s prominutím, konina. Profesor Jarník vždycky říkal, že v matematice musíte věřit jen tomu, že 1+1=2. Zbytek už si dokážete odvodit.

Definice a věty vám ten výpočet zrychlí, případně zjednoduší. Ale nemusíte je znát (konec konců na to jsou tabulky a učebnice, abyste si je měl kde dohledat).

+6/−1
8.2.2013 14:28

K27a53r60e11l 45N13o44v91á77k 1470193920660

To platí jen v případě, že jste matematický génius.

+1/−3
8.2.2013 14:45

Š63t32ě95p41á52n 25F21r41a12n13c54l 8104469244730

No, to Jarník byl :-)

+2/0
8.2.2013 14:55

M53a20r62t27i76n 27P96a78u71l 4204179551767

Jarník byl super, učí se z něho dodnes. Ale přeci jen šlo o bonmot. :-)

0/0
8.2.2013 19:30

K43a65r79e85l 36N77o48v50á81k 1500553760440

To jistě šlo. Ale, jak vidíte, někteří by takové bonmoty brali doslova a pak by z matematiky nejraději vypustili veškeré učení a nahradili jej jen veselýma obrázkama. ;-D Spíš bych řekl, že hodně lidí si tady s sebou nese jakousi nechuť k matematice danou vysokýma nárokama a nedostatkem vlastní iniciativy.

+2/0
8.2.2013 20:21

M46a85r50t56i56n 45P66a29u27l 4334379551747

Tak tak. Matika se nedá nabiflovat ani ukecat. A také je to tak trochu póza, občas podporovaná i rodiči. Kolik máme dnes vysokoškoláků vzdělaných ve speciální pedagogice jen proto, že se tam nemusí učit matiku! ;-D

0/0
8.2.2013 22:13

K88a45m34i26l69a 41K18a64l63e68n47s74k23á 9206467357138

To je pravda, ale v minulosti škola učila pouze věty, definice, ale neuměla to vše převést do skutečného využití v praxi v životě ...

+6/−1
8.2.2013 14:28

D37u22š70a98n 82P59a92v30l63í60č20e20k 4234476550585

Základní a střední škola ve mně přesně tento omyl pěstovala (a s matematikou jsem kvůli tomu strašlivě bojoval) a až na vysoké jsem konečně pochopil, že matematika opravdu JE hlavně o způsobu myšlení, a NE o vzorečcích. A najednou byla základoškolská a středoškolská matematika vlastně hrozně jednoduchá.

+4/−1
8.2.2013 14:34

M79a12r58t15i56n 33K85a44r35á81s31e81k 9188813318568

Pro stredoskolskou matiku vam tech definic a vet staci par (VS matiku se uci jen par procent lidi) a pokud vas nauci u matiky spravne premyslet tak si je bez problemu zapamatujete.

+2/0
8.2.2013 17:05

K81a90r30e98l 43N13o89v61á74k 1320483770570

Asi záleží jakou SŠ student navštěvuje. Ano, některé věty se dají poměrně lehce odvodit, když "používáte hlavu", ale u většiny jsou důkazy dlouhé a složité a je lepší si zapamatovat jejich celou podobu.

0/0
8.2.2013 20:18

T53o53m54á10š 28S63k39á43l76a 6968807

na základce se především matematika neučí. A není možné změnit celé školství. Každý stupeň učí něco jiného a základka prostě učí dělat věci tak jak prostě jsou. Učňáky učili jak se dělají. Střední školy proč se věci dělají. A vysoké školy jak nové věci vznikají. Každá z nich potřebuje jinou úroveň abstrakce. Na základce můžete v 5. učit to co v 7., protože je to v podstatě to samé. Ale abstrakce končí u toho, že proměnná reprezentuje číslo. A ani jedničkáři, ani sebelepší metody je nemohou naučit, že proměnný může být operátor, nebo že písmenko označuje skupinu funkcí splňující nějakou vlastnost. Tak se prostě nazpaměť naučí, že 1+1 jsou dvě a nepřemýšlí nad tím proč to je zrovna takhle.

+5/0
8.2.2013 14:07

B87o84h63u57s77l70a47v 54K78r87á63l40í55k 2351590469986

Kdo má jistou úroveň abstrakce a logického myšlení, ten potom snad chápe, čím se liší "učňáky učili" a "učňáky učily", tedy logiku větné stavby a gramatiky.

0/0
9.2.2013 11:22

T68o53m81á11š 46Z66e77m37a77n 3375188634675

Jestli se od biflování přesune výuka k vysvětlování, tak jsem jen pro.

+3/0
8.2.2013 13:39

K26a48r24o33l28í54n27a 35K14y95s60e11l32o78v65á 9892242531915

Ono se to hlavně přesouvá k tomu, že si dítě na všechno má přijít samo, učitel má být jen jakýmsi průvodcem. Tady na tom ovšem budou zase bity děti, které jsou "pomalejší".

+2/0
8.2.2013 15:15

M14a92r44t17i53n 97P86a47u96l 4784499921207

Biflování v matematice? 8-o

+1/0
8.2.2013 22:10

K45a25m30i46l91a 40K12a41l90e80n42s48k84á 9496457437988

Mají to ty dněšní děti snazší. Vše je jim lépe a snáze pro jejich pochopení vysvětleno. Nám byla do hlavy vtloukána holá fakta a vzorce bez toho aby se profesoři snažili vysvětlit podstatu. a dnes když něco neví, snadno naleznou na netu...

+1/−1
8.2.2013 13:26

T70o87m23á64š 70S63k32á13l16a 6788297

a jaká je prosím podstata matematiky, resp. algebry? Ona dneska s wikipedií je každý jaderný inženýr.. a podle toho to taky vypadá. Liší se metoda procvičování a používání. Ale jestli si představujete, že to co jste se učili vy nazpaměť se oni nějakým zázrakem učit nemusí, tak to ne.

+1/0
8.2.2013 13:45

P67a78v38e34l 56H67o89u86s62k45a 3521315220898

Učit se dopředu, to je ale nesmysl, pouze to dětem způsobí pozornostní problémy :-P

+1/−6
8.2.2013 13:04

J71i12ř62í 73Z14a22p47l12e62t79a77l 2156969808536

Oni ale přece neučí děti nic dopředu, v článku je pouze řečeno, že díky nové metodě chápou učivo dříve a lépe. Jinak řečeno, pokud by se tato metoda používala všude, budou mít děti lépe a rychleji rozvinuté logické myšlení a chápání. A to je přece dobře.

+5/0
8.2.2013 13:16
Foto

M65a24r88t34i32n 21G33r11o14c23h38o80l 7546568456351

Chápou učivo dopředu, a logicky určí odpověď na otázku "7 a 5 je 13" nebo "7 a 5 jsou 13" ... je 13 ... a přitom to celé ve výsledku je nesmysl, když správně je 12 ...

0/−1
8.2.2013 13:24

P44a90v51e80l 90H29o49u41s73k16a 3291765740548

To se dá říct o čemkoliv, co se učí dopředu.

0/0
8.2.2013 13:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.