Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Italové tajně přemalovali havarované letadlo. Kazí nám reputaci, tvrdí

Jeden den havarovalo na římském letišti letadlo v barvách italské společnosti Alitalia, druhý den už na místě ležel jenom bílý stroj s rumunskou vlaječkou. Přepravce se chtěl vyhnout negativní publicitě, tak přes noc letoun přemaloval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H58u85g96o 97K41o34n75e44č38n44ý 3678713955918

Je to hodně zvláštní praxe.

V jiných odvětvích by se jednalo o nekalou soutěž, klamání spotřebitele atp.

V zákaznících to přinejmenším vyvolává na letištích klamný dojem, že Alitalia má více letadel, než jich skutečně má.

0/0
5.2.2013 12:31
Foto

O13n54d88ř14e24j 55V91a46r34o66š98č43á68k 3264817943

většina cestujících kteří si kupují letenku zjevně ignorují drobnou poznámku "Operated by..."

0/0
5.2.2013 13:58

Z25d86e84n84ě98k 29M56á87č77a94l12a 1213725239430

....a prý už taky tajně přebarvují i Costa Concordii na barvy Egyptského námořnictva.

+2/0
5.2.2013 8:52

J73i89r71i 84P84r47a86j78z 1493113557414

Koukal ze si letadlo Niki Laudy už půjčuji i Italové. Bohužel ty ho i rozbili :) narozdíl od afrických států :)

0/0
5.2.2013 7:24

M18a93r27e77k 82F96l14e77k67a38č 2370744302593

cožeto??

0/0
5.2.2013 8:17

D73a26v39i70d 91K27a76z77i30l 6488662158182

A není to jedno. Já nepoznám itala od rumuna.

0/0
5.2.2013 5:45

V81á80c23l94a23v 23V43á19v11r98a 5546109651417

Pokud byla posadka rumunska.. nedivim se jim.

Premalovat havarovane letadlo j dobry napad. (ba i dobra investice). Dnes je trochu problem zjistit kdo Vase letadlo vlastne ridi, a jakou ma praxi. Rumuni nejsou zrovna duveryhodni v oboru.

Rad letam s KLM, Delta, AA, v USA SouthWest. Uz pro jejich miniaturni az nulove poplatky za zavazadla. To se dnes uz nevidi.

0/−1
5.2.2013 2:08

M15a49r56c21e87l 86J80a69v28o50r22s35k34y 9803432767860

koho to zaujima,otce,cim ty ilietas?Cely ten tvoj vyplod,ktory tu prezentujes,hovori o tebe,kto si zac.Ty duveryhodny v oboru

+2/−2
5.2.2013 3:50

D17a90v79i37d 98M46u88n70z68a22r 3778912134446

marcel ?;-D

0/0
5.2.2013 4:44

M56a78r82t67i76n 31H93o65u49b76a 6753411659828

Takze nulove poplatky je znamka duveryhodnosti a jistota kvakitniho pilota

+2/0
5.2.2013 6:12

P35e35t62r 48J81i57l41e74k 8407597709718

a je to letadlo teda rumunský nebo ne?

0/0
5.2.2013 1:06

P68a14v96e17l 52R69i81e60d51e65l 4220133507728

...hmmm a to jsem myslel,že ital v létě spí(bo je horko) a v zimě tančí(bo je zima). A on je vlastně zdatný fasádmajster...česky: sprejer !!!

Asi opravdu umí pracovat. ;-D

+1/0
5.2.2013 0:49

M52a59r21e95k 68F32l25e94k15a29č 2440114592473

To nastříkali tunisané na pod dozorem Italů

0/0
5.2.2013 8:17

P61e31t52r 29H28a93n72á61k 9891181262151

Já jsem vůbec nepochopil. To jako je letadlo a linka naprosto jiné společnosti, než s kterou si myslí cestující, že letí? To je asi dost velký nesmysl. Tohle hodně smrdí. Hlavně právně. To se u Alitalia někdo hodně po... Jsem ještě neslyšel o takovém outsorcingu.

+2/0
5.2.2013 0:04
Foto

P69a95v77e38l 28Č19e77r10n96í89k 1188285560290

Já v tom nevidím problém. Pokud se dvě firmy domluví, že jedna bude fungovat navenek a druhá se postará o technický provoz, tak je to jen věcí smluvního vztahu který si dojednají. Protizákonné na tom snad nic není. V podstatě je to stejné, jako to, co budou dělat virtuální operátoři, nebo to, co dělají dnes šedí operátoři.

0/0
5.2.2013 1:06

M97a26r54c84e20l 82J47a66v65o46r46s76k11y 9903352907370

tak potom preco ludia ,ako ty(ktori sedia v taliansku a chcu dat ruky od lietadla prec) v tom,ze lietadlo lietalo pod ich taktovkou,vidia problem v tom,ze tam sedeli Rumuni?To akoze o tom nevedeli,ze stroje budu riadit rumunski piloti?V Blave sadas do taxika ,ktory riadi Rumun.To je rumunsky taxuk?

+1/0
5.2.2013 3:54

Z68b76y50n38ě51k 43B24r21á27z95d89i50l 5835926333199

Jenže když "spadne" operátor tak si nezavoláš (krom tísňového volání), když spadne letadlo, tak to máš jasné. Pokud by pasažéři o tomto outsorcingu věděli, tak by si určitě tak nadšeně letenky nekupovali.:-P

+1/0
5.2.2013 7:01
Foto

P49a92v75e71l 81Č88e69r84n70í79k 1328535180360

Já myslím že srovnání s telefony je právě velmi přesné. Když spadne operátorovi síť, můj virtuál s tím nebude schopný nic udělat a bude od toho samozřejmě taky dávat ruce pryč, protože to nezavinil. Nevím co je těžkého na tom pochopit :) Outsourcovat hlavní činnost firmy je sice neobvyklé, ale není to ani nelegální, ani nelogické.

0/0
5.2.2013 10:24

V40á43c41l52a71v 51V54á38v71r35a 5266259431427

tak to jsi viděl moc málo.. a viděl jsi jak Cesti piloti litaji za KLM? Ne? Já se jen bojím aby za KLM nelítali Rusové. A pofidérní SKY

Kde jsou ty zlaté americké letecké společnosti s obrovskou praxí a jednoznačně nejlepší obsluhou cestujících a na kvalitně udržovaných letounech...

Dnes už běřím jen Deltě, KLM, snad předražené Lufthanse, pak je značná propast a za ní Alitalia, Swiss jestli ještě existují, France už je moc průměr, a pak je podprůměr kde se někde dá najít i ČSA.. Létal jsem s nimi a vím o čem je řeč. Můžete si být jisti že ti poslední Vás mají na háku od samého staru (i před ním) až do přistání zaručeně zpožděném kdekoliv, kdykoliv... jednou ČSA zmizí úplně a jen špatná pověst zůstane. Z pofiderního Skyteam věřím jen dvěma. Ostatní je charter. Mimochodem jsou to? Aeroflot, Argentina, AeroMexico, Air Europa, Air France, Alitalia, China Airlines, China Eastern, China Southern, Czech Airlines, Delta, Kenya Airways, KLM, Korean Air, MEA, Saudia, Tarom, Vietnam a Xiamen.

0/−2
5.2.2013 2:20

P19a24v31e32l 34N58o15v10á84k 7161446449663

Nvm jak moc a čím teda litate, ale za poslední rok a půl mám za sebou 14nact letů a jediný zpoždění co jsem zatím zažil zpoždění tak jednou asi hodinu jsme u Wizz čekali až přijde náhradní steward jinak jsem vždy dolétl na čas nebo dřív...

0/0
5.2.2013 6:43

P11a44v75e70l 42O32d57r20a28z69i60l 6494259827190

No to by bylo zvláštní, aby si Thyronx nekopnul do něčeho českého, i když to s článkem nesouvisí.;-D

0/0
5.2.2013 9:00
Foto

M59i44c28h19a47l 24Ř56e97h54á15č37e74k 8925317298

Je to naprosto běžná situace. Když si koupíte letenku z Prahy od KLM, Air France, nebo Lufthansy, taky nepoletíte s KLM, AF, nebo DLH, ale s KLM Cityhopper, AF Regional, či Lufthansa Regional.

0/0
5.2.2013 7:45

P19a30t46r91i49k 37Š86e28b80e79s75t41a 4733482596895

Já nevím, stačila by parta mladíků a vsadím se, že žádné letdlo tam ráno není :-)

+2/0
4.2.2013 22:26

P12a11t94r81i25k 55Š94e29b82e90s84t41a 4513322836435

btw. toto je božská scéna, jak může zmizet přes noc letadlo :-)

http://www.youtube.com/watch?v=mQgdZTgpczM

0/0
4.2.2013 22:29

T63o29m24á54š 21B50í88l86ý 2395340977

Nejvtipnější byla informace ČT1, že se jedná o letoun ANTONOV ATR72, rumunské společnosti.

+2/−1
4.2.2013 21:46

H71u54g74o 28K21o36n33e57č97n61ý 3568793585408

To to těm Rumunům prodali v noci po havárii jako před-šrot?

Že to mělo znaky a barvy Alitalie při letu a přistání?

+3/−1
4.2.2013 20:47

T44o90m54á55š 70K71n85a59i91f49l 6873170187670

Byl to let operovaný carpatairem pro alitalii...

0/0
4.2.2013 21:23

H27u67g40o 61K10o10n82e77č92n14ý 3548163535598

Můžete rozvést, co to přesně znamenalo? Zejména:

Kdo dlouhodobě servisuje to letadlo? Čí zaměstnanci letadlo pilotovali?

0/−3
4.2.2013 21:41

T39o67m44á17š 87K31n63a52i37f40l 6593750677370

Znamená to, ze letadlo bylo carpatairu, posádka byla carpatairu a servis si delal carpatair (a nebo ten, kdo mel s carpatairem smlouvu). Jedna se o v letectvi běžnou záležitost.

0/0
4.2.2013 21:43

H63u29g72o 49K63o47n96e15č22n68ý 3728503715268

A proč tedy mělo znaky Alitalie?

+3/−3
4.2.2013 21:46

T32o23m93á70š 71K12n80a98i45f42l 6113630177870

Protože carpatair zajišťoval pro alitalii (a jejím jmenem) některé její lety...

+3/0
4.2.2013 21:48
Foto

M98i95c53h21a78l 29Ř35e65h73á94č40e84k 8315747488

Protože se tak společnosti Carpatair a Alitalia dohodly. Na letadlo si provozovatel může namalovat víceméně co chce (za splnění jistých podmínek, jako že musí být vidět registrace, že kolem statických portů se nemaluje, atd.) V případě velké aerolinky (Alitalia) a menšího regionálního dopravce (Carpatair) zajišťujícího některé lety pro většiho dopravce je pro obě strany výhodné, aby letadlo měnšího dopravce vypadalo (skoro) stejně jako letadla dopravce většího.

Technicky vzato, ono to pomalování letadla regionálního dopravce bývá maličko jiné (byť jsem nestudoval livery Aliatalie - takže nemůžu mluvit o tomto konkrétním případu). Třeba letadla KLM Cityhopper (nebo KLM Asia) vypadají skoro stejně jako KLM, akorát že mají menší nápis Cityhopper nebo Asia. Totéž pro Air France - Regional, Lufthansa Regional, a většinu dalších společností, které využívají regionální aerolinky.

+2/−1
4.2.2013 21:56

M71a66r33c82e66l 46J25a70v86o34r94s20k40y 9163772787900

dobre je tych biednych Rumunov objednat,nadiktovat im co maju robit,ako maju robit.ale akonahle sa cosi stane,tak ruky od nich prec.Nech tahnou spiny!No nie?

To je nas svet - plny svinstva a pretvarky.V pripade toho lajosa,co prevratil lod,by mali vsetci posudzovat tento skutok,ako taliansky hnoj?Zvlastne vnimanie .Ako slachta potrebuje mat ciste ruky,ale ze si k tomu ich zisku najimaju biedu,im akosi nesmrdi.Len ked nastane problem.

+3/0
5.2.2013 3:58
Foto

M44i25c16h75a35l 71Ř85e64h38á33č26e49k 8585927828

Ano, Alitalia se chová trochu pokrytecky. Na druhou stranu - pasažéři dopředu věděli, kdo bude jejich let operovat (měli to napsané na letence a na webu, když si letenku objednávali), a do havárie to ani jednomu z nich taky nevadilo. Chápu, že by si cestující třeba stěžovali na to, že měli havárii, ale proč si stěžují na to, že letěli s Rumuny, když to doteď nikomu nevadilo a když o tom věděli dopředu?

0/0
5.2.2013 7:48
Foto

O55n42d71ř47e69j 77V85a22r59o34š85č86á94k 3624887503

protože noticku "Operated by ..." skoro nikdo nečte..

+1/0
5.2.2013 14:03

A12n18t15o89n20í43n 42S92v87o42b48o50d39a 8486452243483

Koukám, berou si inspiraci z české politické scény :-)

+1/−1
4.2.2013 20:42

M40i81r17e88k 37T29u97r61e69č72e14k 4863112170772

No, nam kazi reputaci "nejlepsi" ministr financi Kalousek, a nemyslim si, ze by premalovani pomohlo.

+8/−17
4.2.2013 20:16

M25a72r91t63i70n 96M29e65l91k69a 2399648872742

Naprosto irelevantní příspěvek, nulová vypovídací hodnota. Proč?

+9/−4
4.2.2013 21:16

J78o27s40e97f 54L56e21b58d11u65š92k66a 4582383363525

Vypovídací hodnota je naopak moc vysoká.

+4/−8
4.2.2013 21:20

J64a67n 43P85š80e65n43i58č23k40a 2610658433952

Leda o Mirkovi T. Ze je to priblblej troll ne-li neco za dukaty.

+5/−1
4.2.2013 21:40

J73i57r10k41a 13H80o44n57c45ů 2294134461548

Pro méně chápavé jistě ... :-)

+1/−2
4.2.2013 23:53

J60o65s26e50f 18L16e89b13d45u97š39k45a 4522743743395

Přemalování mu zcela jistě pomohlo. V vždyť s novým lakem to dotáhl až na ministra. ;-)

+7/−1
4.2.2013 21:19

M21i69l39a91n 66R16e79s 1369953720915

Já teda nevím, ale s Alitalia jsem nalétal stovky kilometrů a nikdy jsem neměl sebemenší problém...

+1/−10
4.2.2013 20:09

M55i90l20a43n 53R77e84s 1989103760215

To by mě teda zajímalo, za co mi dotyčný dal to mínus, za pravdu, kterou jsem napsal??? šmarja to jsi takový chudák?

0/−11
4.2.2013 21:26

J58a29n 88P45š18e41n58i33č95k89a 2400218473892

A ty jses takovej chudak, ze te tocej nejaky minusy?

+5/−4
4.2.2013 21:41

M66i92l79a85n 36R14e79s 1779233330955

A ty seš takovej chudák, že na to musíš reagovat? Takže jseš...

+1/−11
4.2.2013 21:46

J65u71r42a72j 59V28á83c29l77a26v61í17k 9679160125256

To mínus jsem Vám sice nedal já, ale myslím, že mohu klidně odpovědět: Protože je normální, že pokud tady diskutujete, problém nebyl, jinak byste tady nejspíš nebyl Vy. Ovšem v daném případě Alitalia udělala obvyklou prasárnu, tedy outsorcovala svoje služby, aby se nemusely platit zbytečně vysoké mzdy a zbylo trošíčku na příliš malé platy ředitelů a tantiémy. No a když z toho vylezl průšvih a začal jim dělat ostudu, tak to vyžehlili štětkou ve stylu my nic, my muzikanti.

+7/0
4.2.2013 21:59

J47o52s13e20f 82V77a83l30a 9800943673883

cili Skoda Auto je prasarna, protoze bere praci nemeckym delnikum, pokud tomu dobre rozumim ? to je prece jasny outsourcing, stejne jako Dacia v Rumunsku. A pokud vim, tak vetsina ceskych vyrobcu obleceni outsourcuje v Cine ( a ne jenom ceskych vyrobcu...) A kdyz to takhle v CR pujde dal, tak se treba stavba dalnic zada Cinanum (ti uz stavi dalnici v Polsku) - Chapu celkem dobre zadavatele zakazek, ze se v pripade prusvihu zpusobeneho smluvni firmou od spolku distancuje.....

0/−3
4.2.2013 22:17

J39i30ř90í 35K19a58r80o36u78b 5544822662434

Vlastně tomu rozumíte zcela špatně. Jeden z mnoha vámi uvedených příkladů :

.

V Rumunsku se sice vyrábí s podporou, technologiemi, a pod křídly Renaultu, ale není to Renault a nikdo to za Renault nevydává. Je to marketingově svébytná značka Dacia. (S kterou se navenek snaží mít Renault co nejméně společného). S tím není problém. Je to Rumunská automobilka, a dělá v Rumunsku Rumunská auta.

.

Problém by byl v tom, pokud by se vše navenek hrdě prezentovalo stylem : "Originální, pravý a nefalšovaný kvalitní francouzský vůz Renault". (kvalitní - ROFL; poznámka autora)

. A v případě prvního bezpečnostního problému by se otočilo o 180 stupňů a začalo vykřikovat : "Za to my frantíci nemůžeme, to vlastně žádný Renault není, za to můžou ti Rumuni". To už je vepřovina.

+1/0
5.2.2013 7:55

J55a75n 56B93a42u60e12r 1166366635264

Tak  pokud jen stovky, tak to není zrovna měřítko....

+1/0
4.2.2013 22:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.