Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Studenti Harvardu švindlovali, desítky jich musejí ze školy odejít

I studenti nejprestižních škol podvádějí. Slavnou Harvardovu univerzitu tak bude nyní muset opustit zhruba sedm desítek studentů, byť zřejmě jen na čas. Pedagogové zjistitli, že potrestaní žáci odpovídali v ročníkových testech identickým způsobem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z97l29a62t53a 49Z47b68o91r60i60l84o13v23a 6960262565

Ten trest se nám na naše poměry může zdát přísný, ale přiznám se, že je mi na něm něco sympatického.Jasně, že jsme demotivovaní tuneláři, korupčníky atd, ale i malé podvádění je nečestné, amorální a není dobré nad ním mávnout rukou.Protože to může znamenat nebezpečný začátek.To, že ostatní opisují, kradou, lžou...atd mě přeci neopravňuje dělat totéž.Elitní škola vychovává ty, kteří by měli jít příkladem.A když selhalo svědomí...

+1/0
2.2.2013 23:25

J17i93ř93í 80D70v23o80ř23á96k 7751490907151

ještě jsem neslyšel a nepotkal NIKDY žádného studenta, který by nešvindloval. A zdaleka nejenom studenta. Stačí se podívat na "dávkaře" a státní úředníky.... atd.atd.atd.:-)

+2/−6
2.2.2013 14:43

O82l37d41ř97i22c41h 68H22o15r74á87k 2574669791465

A teď si představte těch rádoby manažerů, ktyrým materiály na MBA zpracovávají podřízení? A potom se tím titulem pyšní ;-)

PS: o naší Plzni ani nemluvě.

+2/−1
2.2.2013 14:31

V88í33t47ě71z63s51l28a46v 48B28u17k84o48v48s55k72ý 2975775866771

Vida z Harvardu podvodnící museli odejít, z Plzně dostali vstupenku na politické funkce.Jo,jo  my  součástí evroy de-facto nikdy nebudeme,protože furt musíme mít v něčem prvenství...;-O

+9/0
2.2.2013 13:24

B32ř53e14t10i64s57l44a12v 28Š15í33m14a 9424441332

Je v tom rozdíl, v Plzni nešvindlovali běžní studenti, ti to nakonec za ty podvodníky jako Xindl/Kindl a další (většinou politické kličky) odnesou, 4. ročník neví, kde dokončí studia 5. ročníku.

+8/0
2.2.2013 14:01

J73i37t77k37a 62Č63e89r91n78á 4159567304721

Pan Bukovský má zřejmě na mysli právě ty studenty, kteří si tituly zaplatili. Ti, kteří to mají vydřené to odnesou. Věřím tomu, že všem to tak snadno neprošlo jako těm protekčním.

+2/0
2.2.2013 14:14

V58a11c89l78a78v 12K23u45b28i47s 5161151179267

Nejvetsim souperem Harvardu je Yale a Princeton. Lokalni Rivalove. Stanford je rival z opacneho konce USA. Jako lokalni rival muze byt bran jeste MIT, ktery je take z Bostonu, sidli pres si;lnici, ale tam lze, to brat jako CVUT a UK u nas. spis se jedna o bratrskou skolu s jinym zamerenim. Oxford rozhodne neni rivalem Harvardu. Oxford ma svou Canbrdge.

+8/−2
2.2.2013 12:41

P27a42t94r12i51k 14Š24e81b44e30s50t34a 4243422616345

mno tak soupeřem Harvardu je celá Ivy League + Oxbridge a pár dalších na světě :-)

+3/−3
2.2.2013 12:46

P94a18t37r70i52k 27Š25e53b35e40s31t87a 4543892706315

vcelku by mne zajímalo, co je na tomto zcela nekontroverzním příspěvku na mínus.....

+1/−8
2.2.2013 13:01

P54a47v72e58l 83K12r15á26l 5570769654698

Co jsem tak vypozoroval, tak nejvíc mínusů je vždy u zcela nekontroverzních příspěvků. A nejvíc červené jsou diskuze o naprosto neutrálních tématech.

+3/−2
2.2.2013 13:06

P38a53t86r79i83k 93Š52e97b77e45s72t10a 4273502766205

tedy léčba komplexů...

+1/−2
2.2.2013 14:28

M81i36l36a54n 58N29o78v76o68t12n49ý 1918124215227

V článku mluvi o soupeřích v rámci žebříčku nejlepších škol. Vy mluvíte trosku o něčem jiném.

+1/0
2.2.2013 13:44

J75i60ř55í 24K80u52b50í14č60e47k 3711520187735

Dnešní studenti 90% vysoké školy nějak očůrají. Protože kdo by se učil 80% věci, které v životě nevyužijete a máte vůči nim odpor. Jenže bohužel je to postaveno zatím všechno tak, že panuje dojem že ten kdo má VŠ má daleko lepší šanci na trhu práce. Opak je bohužel pravdou, aspoň naši absolventi vysokých škol jsou na tom opravdu špatně po dokončení studia. Uvědomí si, že těch 3-5 let vlastně zahodili zbytečně, zatímco mohli sbírat praxi někde ve světě, pokud neuvažují nad akademickou dráhou.

+4/−11
2.2.2013 12:27

D72a41v43i35d 93P43e31t49r 7200206190745

Je to proto, že dnešní mladí nechodí studovat kvůli znalostem, ale kvůli papíru. Často se někde uvádí, že mladí jsou vzdělanější, ale není to pravda (pouze  často mají papír Bc; Mgr. Ing, či PhD, ale dřívější středoškolák by je v úrovni znalostí strčil do kapsy. Je jasné, že dokážou ovládat lépe počítače, ale jen proto, že se s nimi starší nesetkali dříve. Já tvrdím, že vysokoškolky VZDĚLANÝCH je u nás čím dál méně, je jen více lidí s papíry o ukončení VŠ.

+10/−3
2.2.2013 13:03

P20a21v81e53l 59K94r66á32l 5950489714358

Jenže to je u nás hlavně chyba zaměstnavatelů, kteří většinou koukají jen na papír, a na některé pozice ho přímo vyžadují, i když je to zcela zbytečné.

+5/0
2.2.2013 13:08

A95l66e41x32a74n17d86r 75K69o12s95t69k16a 5669186769906

Bohužel, nejde jen o situace s vysokými školami. Papír je naprosto nesmyslně vyžadován i jinde. Například, proč by měl mít skladník maturitu? Nebo řidič? Výsledkem není národ vzdělanců, ale školy se přizpůsobily a chrlí papírově vzdělané ynteligenty.

0/0
3.2.2013 8:02

B36ř49e45t15i15s42l38a32v 17Š86í76m84a 9844771332

Na akademickou dráhu nemůže každý hlupák, kdo tu školu sotva proleze. Úplně s Vámi nesouhlasím, některé profese se bez VŠ dělat nedají.

Situaci by už mělo konečně vyřešit školné jako jinde v cizině.

+5/−2
2.2.2013 14:08

M69a17r38e36k 11H97r73u13b32y 6427142171248

Školné se na soukromých školách platí od jejich počátku a k čemu to vedlo, víme:'(

+2/−1
2.2.2013 20:58

R21o46m92a86n 88S41i69l97n36ý 3307892349131

V tomhle se máme od američanů hodně co učit.

+11/0
2.2.2013 12:04

M10a66r30e20k 90K83a34l71i10n97a 3379804755918

Američané jsou v těchto věcech až hysteričtí. Přitom i opsaný test něco studenty naučí, konkrétně zvládnout úkol s vynaložením minimálního čau energie. Stejně na VŠ člověk to důlažité musí umět u státnic, nějaké průběžné testíky nemají význam. Totéž i opsané diplomky. Dělá se z toho buhví co, ale šikovného právníka neudělá to, že ztratí spoustu času psaním nějakého pro praxi irelevantníh slintu, sběrem pramenů a podobnými nesmysly. To jedině pro ty, co se po škole hodlají věnovat vědě a ne byznysu...

+9/−24
2.2.2013 11:43

J61a46n 22Z71e11l34e23n21k70a 2926886948535

Kromě toho to "opisování" je vlastně získávání, příp. oživení informací uložených na externí paměťové médium (tahák, kniha, atd.) A i vědci nebo byznysmeni se můžou při své práci kouknout do cizích materiálů, knihoven, atd. Není nutné mít všechno v hlavě, je důležité vnímat souvislosti.

+3/−3
2.2.2013 11:46

M17a34r43e86k 48K12a97l97i17n81a 3229514295828

Je to tak. |U nás se opisuje naprosto běžně, a to i v dřívější době a nezdá se, že by právě toto přsipívalo k nějaké fatální nevzdělanosti. Nehledě na to, že se opiují nejvíce nesmyslné a pro praxi irelevantní předměty, které ani dobrý student nemá moc proč se učit... Naopak, je naučen, že v životě je důležitý time management a efektivní výdej energie na skutečně podstatné věci...

+5/−5
2.2.2013 11:51

J52a20n 47V65o15s23a48h18l61i24k 4583878981880

Pánové,  při vší úctě jste úplně mimo. Vůbec nesouhlasím s tím, že opisování je správné. To, že se u nás běžně používá, je špatně a to, že to nikomu nevadí, je ještě horší. A v tomto případě jsou liché i argumenty o memorování nesmyslnych dat - oni opisovali při take-home exam, takže to rozhodne není tak, ze by sedeli hodinu nad pisemkou a lovili znalosti z hlavy.

+17/−2
2.2.2013 12:06

M88a95r37e30k 94K40a26l46i66n21a 3879774775938

Tak asi tento předmět neměl pro ty studenty skutečnou váhu a nespatřili v něm nějakou přidanou hodnotu. Z opsování netřeba dělat drama. Zde je odjakživa běžné a žádné fatální následky to nemá. Spíš to líp připraví tudenty do skutečného života...

+3/−11
2.2.2013 12:44

J54a63n 98V29o80s50a70h10l32i36k 4833818151980

Z osobni zkusenosti si myslim, ze studenti vetsinou nedokazi vubec posoudit, jestli pro ne ma predmet pridanou hodnotu. Navic, na Harvardu jim opravdu nikdo nerika, co maji studovat. Tento predmet si vybrali dobrovolne a pokud ho nechteli, urcite si ho nemuseli zapisovat. 

A k druhe casti Vaseho prispevku - ono to opravdu nasledky ma. Nesoudim ted, zdali se pripravou tahaku clovek uci nebo nikoliv, tady jde o elementarni princip. Na US univerzitach pred kazdou zkouskou podepisujeme prohlaseni, ze budeme praci zpracovavat bez cizi pomoci - je to dost podobne prohlaseni, ktere se objevuje v bakalarskych pracich v CR. A jde o to, ze u nas doma se od malinka ucime to, ze podvod je akceptovatelna cesta k tomu, jak dosahnout nejakeho vysledku. Tahaky a opisovani nejsou drama jiz od ZS, male deti si tento vzorec chovani nesou sebou cela studia a pak jej samozrejme aplikuji i na situace v realnem zivote. A pak se vsichni divime, kde se u nas bere tolik korupce.

+5/0
2.2.2013 20:32

P72a29t37r59i12k 18Š19e20b54e91s55t88a 4653152526355

největší vtip je ten, že pokud jsme si opravdu dělal tahák, tak jsme se tomu musel věnovat a napsat výcuc + body k zapamatování... paradoxně jsem jej potom nepotřeboval :-)

Horší je to při kopírovaném taháku... to se člověk nenaučí nic...

+7/0
2.2.2013 12:48

E76r36i44k 54D62r97a24g38o17m57i27r87e73c10k45ý 2231343267739

možná to nepřispívá k fatální nevzdělanost, ale přispívá to k úpadku společnosti. Postě je to podvádění a je to chyba studentů. Že to lidem nevadí, je poměrně smutné

+12/−1
2.2.2013 12:19

M47a82r37e74k 68K83a44l18i16n73a 3909844655578

Jak voidít, zde je to běžné a společnost ve srovnání s jinými společnostmi nijak neupadla... Prostě je třeba oprostit se od patosu a podívat se na věc reálně a pragmaticky...

+1/−5
2.2.2013 12:46

E95r59i56k 46D59r45a74g14o98m52i54r90e31c45k54ý 2551423647489

to ze lidem dneska prijde normalni podvadet a lhat je proste upadek spolecnosti. Divam se na to realne, vidim to kolem sebe

+4/0
2.2.2013 13:47

J40a15n 51N48o60v75á69k 7285884188647

ale vzhledem k tomu že tam ti měli ty testy identické tak se žádných externím materiálů ani nedotkli.

+4/0
2.2.2013 12:01

L25u72k60á40š 77H49a88m76b73á80l97e43k 5833840307771

"Není nutné mít všechno v hlavě, je důležité vnímat souvislosti." - to je bohužel velmi běžný omyl a výmluva. Samozřejmě, že není nutné mít všechno v hlavě, ale jestliže mezi dvěma jevy vůbec nějakou souvislost vnímat chcete, musíte je oba znát, nastudovat, zkrátka v hlavě je mít. Někde na externím médiu vám jsou na nic. Až je nebudete potřebovat, klidně je zapomeňte, potom vám postačí vědět o těch studiích nebo knížkách, dokud ale na tom úkolu či projektu pracujete, musíte je znát, a proto si je i nastudovat. Přesně toto se právě od studentů vyžaduje, tedy ne nutně pamatovat si něco nadosmrti, ale znát to pro ten úkol, kdy to je potřeba: zkouška, písemka, diplomka, výzkumný úkol atd. Proto podle mě opisování nikoho nic nenaučí.

+9/−1
2.2.2013 12:19

M62a97r62e59k 40K36a45l34i52n53a 3209944705888

No jitě, ale zdaleka ne všechno, co po Vás škola chce k naučení je jakkol upotřebitelné. A opiování naučí celkem dost, a to, že úkol je třeba vyřešit s maximálním efektem a minimální investicí, pokud je to možné.

0/−6
2.2.2013 12:48

L27u84k94á44š 36H80a40m90b67á14l66e64k 5893670417701

Co je a co není z VŠ nebo školního učiva obecně upotřebitelné, je nanejvýš spekulativní otázka. V posledních letech většina VŠ oborů prochází poměrně velkými změnami právě s ohledem na praxi, dle mého názoru bohužel mnohdy ke škodě toho, co by mělo být skutečnými hodnotami opravdového univerzitního vzdělání. Chci tím říct, univerzitně vzdělaný člověk by měl být mnohem víc, než jen schopen dobře dělat svou práci.

A pokud jde o to opisování - to učí tak akorát podvádět. Vyřešit úkol s maximálním efektem a minimální investicí je sice správná zásada, ale musí to probíhat v mezích zákona, etiky a morálky!

+6/0
2.2.2013 14:01

M67a63r40e97k 17K29a35l57i33n88a 3379354875338

Ta Vaše polední věta - nevím, zda to je ta nejužitečnější výbava pro byznys praxi... Škola by neměla vychovávat k naivitě...

0/−8
2.2.2013 14:13

B39ř92e16t83i62s23l47a48v 57Š49í46m70a 9404581912

Marek Kalina

Naznačujete, že pro byznys praxi platí nemorálnost? Naštěstí nejsou jen VŠ pro manažery, ale i pro techniky a lékaře a ti se musí naučit svou profesi pořádně.

+6/0
2.2.2013 14:22

M74a46r76e92k 80K85a55l64i72n81a 3969594465218

Že se ve škole dobře připravíte na praxi není v rozporu s tím opsat někdy nějaký test... I většina lidí, co to opravdu někam dotáhla někdy ve škole něco opsala, a stalo se snad něco?

0/−2
2.2.2013 15:11

L47u52k14á13š 43H74a73m58b15á15l28e32k 5283150897601

Takže podle Vás je neetické jednání, případně i porušování zákona přijatelné, pokud se tím dosáhne požadovaného cíle? Vaše odpověď tak vyznívá. Potom mi ale povězte, jestli taky někdy nenadáváte na politiky, tuneláře, nepoctivé obchodní jednání jiných atd. Pokud ano, usvědčujete sám sebe, protože tito lidé, aby dosáhli svého cíle, se vlastně jenom drží Vaší zásady "maximální efekt, minimum investic" bez ohledu na ostatní. Opisování je ve srovnání s tímto sice jen marginálním problémem, protože nikoho nijak vážně nepoškozuje, jenže přesně takový přístup spoluvytváří kulturu korumpovatelnosti v naší společnosti. A ano, v tomto jsem idealista, byť by to mělo být za cenu jisté naivity.

+3/0
2.2.2013 15:20

P46a88t76r64i57k 51Š60e42b16e47s83t37a 4433122656625

třeba Docent Vopálka (správní právo) běžně vyhazuje lidi, kteří u zkoušky citují pouze zákon a "básničkují" judikaturu. Jeho cílem u zkoušky je pochopit smysl dané materie a vysvětlit jej.

Legendární větu nezapomenu, když jedné holčině řekl "paní kolegyně, já správní řád znám, dokonce jsem jej i částečně napsal, ale můžete mi vysvětlit, co je tímto ustanovením myšleno?" - Holka sklapla a konečná...:-)

Od Doc. Vopálky mám i potvrzenu legendu (tedy nejde o legendu, ale stalo se tak), že jedna studentka při státnicích(!) dostala otázku pozitivní právo atd. Přišla z knihou, kde se dotázala, zda jí může mít u zkoušky. Bylo jí přisvědčeno, že ano, tak nalistovala první stranu po úvodu a začal číst - pozitivní právo je........... Doc. Vopálka jí přerušil v půlce odstavce a zeptal se, co je opakem pozitivního práva. Při odpovědi, že právo negativní - studentka letěla od státnic :-)

Další kolega při parlamentarismu (postavení parlamentu, vývoj, komparace apod.) u dalšího učitele, když nechal rozpustit senát, tak mu bylo sděleno, že po pěti letech studia by měl student vědět, že senát je nerozpustitelný - vrátil mu index a viděli se za měsíc:-)

atd. atd.

+1/0
2.2.2013 13:00

P10a37t20r96i42k 67Š95e83b28e25s41t71a 4733572666495

sorry za překlepy.. s..z... atd. ještě mám vopici :-)

0/−1
2.2.2013 13:02

P74a21v44e17l 81K80r62á94l 5910719954958

Jenže to jsou výjimky. Většina chce citovat "telefonní seznamy".

0/−2
2.2.2013 13:13

P90a45t25r12i48k 64Š31e89b94e92s28t77a 4923922466415

to je fakt.... jednoho teď taky znám... normální ko...ot, který chce přesné citace statí, které napsal do nějakých skript.

Takový člověk nemá co na akademické půdě dělat a má vystupovat v cirkuse nebo v Superstar, jako ten klučina, co znal všechny časy odjezdů vlaků zpaměti...

0/0
2.2.2013 14:31

A88l67e58n79a 43N62o31s67k57o80v29á 7747243145699

milovana je tez krvava Dasa, aneb prof. Cisarova, ta vyzaduje vse, souvislosti i citace :))))

0/0
2.2.2013 14:01

P70a98t92r82i10k 39Š32e18b35e75s54t80a 4923652246885

to je již fosilie socialistického práva...

0/−1
2.2.2013 14:36

A44l31e84n12a 13N47o26s56k82o93v44á 7897833125259

stale v cinne sluzbe, ale myslim, ze ted v lednu poprve nezkousela u statnic...

0/0
2.2.2013 17:49

P80a87v57e16l 92K10u63r41a80l 5651594320140

V USA ovšem státní zkoušky je v podstatě každý jeden předmět. tam nejsou závěrečné státnice jako u nás.

+1/0
2.2.2013 12:17

A88l80e37n11a 43N91o83s53k38o11v66á 7337823455109

Dovolim si nesouhlasit. Znalost urciteho objemu zakladnich, pro obor relevantnich informaci (byt zdanlive nesouvisejicich) je nutna... Nejsem fanousek sahodlouheho memorovani napr. matematickych vzorcu, dlouhych taxativnich vyctu, ale proste jista znalost ke vzdelanosti patri, k te vysokoskolske obzvlaste (a  limitace na jeden obor je hloupa,dnes je potreba znat i neco malo pribuznych ved, prave kvuli pochopeni ruznych procesu napr. v ramci spoluprace)... osobne jsem fanouskem tzv. open-book testu a rada je take pri testovani znalosti vyuzivam...student muze pri testu pouzivat zdroje, ktere uzna za vhodne, prokaze timto nejen schopnost resit konkretni problem, ale take schopnost orientovat se v oboru. Open-book testy nejsou testy opisovaci,jsou to testy vysoce analyticke a nasledne synteticke, a patri k tomu nejtezsimu, co jsem jako student absolvovala (pamatna ctyrhodinova zkouska z biostatistiky s resenim konkretnich ukolu,kde casovy limit byl nakonec prodluzovan podle potreby resitelu tak,aby predevsim odevzdali spravne reseni.....)a co jako vyucujici zadavam (a studenti to radi podcenuji,prave proto, ze si mysli,ze se v zivote da vsechno ochcat, kor kdyz je vyucujici takovy blb,ze jim "tahaky" nejenze nezakazuje,ale dokonce jeste nuti,protoze bez nich by test nemohli zvladnout)

+4/0
2.2.2013 12:49

J15a93n 41Z34e32l59e72n92k45a 2586306878805

No to je zase "aféra"... Tohle se děle úplně všude na celém světě, že studenti občas nco opíšou z taháků, nebo že jsou předem známy (a na internetu ke stažení) výsledky testů, které škola používá každý rok znovu.

Kdo nikdy ve škole nic neopsal, ať mi dá mínus ;-)

+10/−3
2.2.2013 11:42

M88a14r46e53k 24K21a67l11i65n42a 3569914275718

Přesně tak, zváště ve Státech se dělá v tomto velbloud z komára. A nejhorší jsou ty patetické řeči o "podvodu", apod.. Z toho e chce celkem zvracet. Mají testy zadávat tak, aby to dělat nešlo... NAvíc o žádný podvod nejde. Student prostě využije logicky každé mezery, kterou mu systém umožní... Páni profesoři by se měli zamyslet nad sebou, co dělali, když se ten test psal...

0/−5
2.2.2013 11:45

Z52d85e89n82a 19H64v63o35z85d33e35n10s53k25á 6873917517226

Tak opory basketbalovehu tymu podvadely? To mne zrovna neprekvapilo...

+7/−7
2.2.2013 11:40

M13a13r63t34i64n 23P19l70a76t97i48l 9601843411148

U nás je spíš divný ten, kdo nepodvádí.

+1/−2
2.2.2013 11:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.