Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tmářství odmítáme, reagoval ministr Chalupa na zákaz svícení ve Francii

Česko bude nadále v noci zářit podle libosti a nepřipojí se k tmářství. Tak reagoval ministr životního prostředí na novinku, která letos začne platit ve Francii. Všechny nebytové objekty tam musí od 1. července zhasínat na noc světla, aby se šetřila energie a snížilo takzvané světelné znečištění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M73a20r45t89i74n 37K42r22e16j93č65í 5956171522712

Svícení regulované je a to svojí cenou. Jiná regulace potřebná není. Nikdo nesvítí zbytečně, protože ho to stojí peníze. Že někomu svícení /někde/ připadá zbytečné ještě neznamená, že to zbytečné opravdu je. Krom toho chceme-li šetřit přírodu, musíme vymyslet, jak omezit spotřebu energie ve dne a ne v noci, nebo vyřešit účinné skladování energie - což toho času nikdo neumí.

0/0
5.2.2013 8:40
Foto

P52e22t14r 89Š18m71e40j10k20a65l 9195420868427

Český ministr životního prostředí je praktickým důkazem toho, jaký význam se v Česku životnímu prostředí přikládá.... Raději ať ho zruší i s celým ministerstvem, tohle jsou jen vyhozené peníze daňových poplatníků.....Rv

+1/0
2.2.2013 16:57

J41a26r68o16s39l77a82v 51L72o87r72d 7428579284554

O půlnoci se zhasne pouliční osvětlení,osvětlení výloh obchodů a ráno budou obchody vykradené rozmlácené a to je pak úspora! A to nemluvím o tom,že bude menší odběr elektřiny ČEZ(nebo jiný distributor)nebude mít zisky tak zdraží elektřinu všem ostatním takže vlastně všichni ušetříme a zas utáhneme opasky!!!!

+1/−3
1.2.2013 20:14

T29o71m27á54š 41L66u96d35v62í93k 5180438203346

Vy jste z tech zpráv na nove uplne mimo. Žádné pouliční osvětlení se přece nezhasina!

+2/0
2.2.2013 9:27

J33o65r93g55e 78L74u76s95t88i77g 1738882119488

Je neuvěřitelný jaký tady lidi ze sebe dokážou dělat idioty.

+1/0
2.2.2013 12:10

J26o26z74e24f 22T54i89c92h90ý 8878545746449

Keby to povedal minister hospodarstva, ale zivotneho prostredia??? Demisia by bola momentalne na mieste...

+5/0
1.2.2013 17:27

M89i16r22e31k 44M72a26c48h 8313775868775

Cha, cha, Drobil v článku tvrdí, že se nebude účastnit politiky "jak dlouhé sukně mají dámy mít" přitom ale vydal pravidla oblékání, zakázal trička a odvážné výstřihy

http://zpravy.idnes.cz/ministr-drobil-vydal-pravidla-oblekani-zakazal-tricka-a-odvazne-vystrihy-1r3-/domaci.aspx?c=A100727_131630_domaci_nos

;-D;-D;-D

+4/0
1.2.2013 16:23

R53o77b33e82r49t 79P52r65a57ž19á45k 4298926315640

To je celkem běžné. Tzv. dress-code má spousta firem a organizací.

0/0
1.2.2013 18:30

T44o40m74á15š 10Z13a40h86á89l76k55a 7390262847100

Alespoň, že my muži co nenosíme kalhoty si můžeme všude nosit sukně jak dlouhé chceme. :-)

+1/0
1.2.2013 19:06

B93a48r86b46o67r75a 66H19r50ů18z12o19v85á 8797702910382

Jinak jeho argumentace je poněkud směšná. To má být ta pravicová politika?

+2/0
1.2.2013 15:55

R23o17b81e17r56t 72P86r73a22ž89á43k 4168936495350

Čemu jste se zasmála?

0/0
1.2.2013 18:31

B79a56r25b96o41r56a 62H88r76ů31z33o96v96á 8937532160282

Pan ministr má asi na mysli dobro ČEZU a dalších našich drahých energetických společností. Kam bychom došli, kdyby se snížila spotřeba a tím i jejich zisky??:-)

+4/−3
1.2.2013 15:53

R83o27b26e19r13t 91P46r74a10ž71á54k 4848336135560

Jaké dobro ČEZu? Nikdo vás nenutí svítit pánubohu do oken.

+1/0
1.2.2013 18:33

D67a76v38i39d 64M73u60n81z60a27r 3148852324746

v cesku se sviti ? ja myslel ze se zhaslo uz pred 20 lety !

+2/0
1.2.2013 15:24

M88i79r68e82k 24M31a75c33h 8253765648775

Zhaslo se jen někde: u policie, u soudů a v hlavách lidí, jinak se svítí o 106

+4/0
1.2.2013 16:25

D31a41v83i17d 13M53u27n76z38a30r 3648242514546

pod svicnem je nejvetsi tma !8-o

0/0
1.2.2013 16:30

J33o45s65e90f 97K16o24b10y20l91k85a 1123182802798

Zamyslel se někdo nad tím, jakou příležitost dají zhasínáním zlodějům ?????

+3/−2
1.2.2013 15:05

T44o60m61á74š 85L51u29d96v52í24k 5600678553466

Máte nějakou statistiku dokládající vaše tvrzení? Například srovnání počtu vykradených provozoven s ohledem na to, zda se v nich v době vykradení svítilo.

+2/−1
1.2.2013 15:18

E68v25a 54K41o69l97l40a67r34o77v57a 4635312308919

Nevim, jesli na to firmy maji, tak nebylo by lepsi podporovat ekonomii a kupovat tu elektrinu?

To zatemneni je krasne, treba jednou jsem byla n aprazdninach v Arizone, v pousti, a to nebe je tam uplne nepopsatelne.

Ale to se nemuze ocekavat od velkeho mesta, kde je lidi, jak maku.

+1/−4
1.2.2013 14:40

T31o11m44á46š 95L93u68d13v48í64k 5120138473226

Aktuální možnosti těžby nám zaručují zásoby hnědého uhlí na 25 let - nebylo by přecejen lepší neplýtvat?

+3/−2
1.2.2013 15:03

E76v47a 47K67o63l51l75a40r69o48v81a 4495752368829

Zajimave.

To se v CR topi jen hnedym uhlim? Kolik toho vyrabime, exportujeme, nebo importujeme? Spotreba je 70 517 GWh, podle clanku.

Nehadam se - nevim, proto se ptam.

0/0
1.2.2013 15:11

T26o32m30á98š 15L31u23d25v30í59k 5510988223156

Netopí se jen hnědým uhlím. Ale tady se zajedno bavíme o svícení a zadruhé v parních zdrojích el. energie, které tvoří většinový zdroj v ČR, se elektřina vyrábí převážně z hnědého uhlí.

0/0
1.2.2013 15:16

E75v66a 93K91o55l56l39a20r94o66v77a 4255892408949

Me to pripadalo, ze ten clanek (a diskuze) byl o tom, jesli stat ma nebo nema naridit setreni.

Uhli stejne jednou dojde, tak treba by bylo produktivnejsi mluvit o rozsireni jadernych, hydro a jiny alternativnich zpusobech vyrabeni elektriny, coz stejne nema s problemem zakazat to sviceni nebo ne moc spolecneho.

Problem 1a: Uhli dochazi (hura, objevili jsme Ameriku).

Problem 1b: Jak prejit na alternativni zdroje.

Problem 2: Ma stat mit pravomoc naridit setreni.

Ale tim, ze se spotreba snizi, se stejne nic nevyresi, a bude to spatne i pro podniky, co tu elektrinu vyrabeji, i po delsi dobe pro ekonomii celkove. Jako deflace.

+1/0
1.2.2013 15:30

T64o55m27á42š 29L32u42d80v14í42k 5890628323266

Víte, mně osobně nejde ani tak o šetření, jako spíše o to, abych pro pohled na hvězdy nemusel do hor. Váš argument "Uhlí stejně jednou dojde" je podobný, jako argument "stejně jednou umřu" - oba jsou pravdivé, ale v obou případech není špatné činit kroky k tomu, aby se ten okamžik oddálil. To, že se zhasnutím světel ušetří energie myslím chápeme oba (a doma se toho držíme, nebo ne?).

+1/−1
1.2.2013 15:44

E18v21a 52K63o35l93l80a86r56o30v78a 4535162368629

To mate pravdu, ale tech 25 let je vazne malo, proto imho prechod na alternativni sdroje je dulezitejsi nez setreni.

Ja bych taky ty hvezidcky rada videla samozrejme, ale nevim jesli by ta cena za tu radost nebyla prilis vysoka (ekonomicky spad, potencialni zvyseni kriminality, precedent intervence statu do tehle veci atd).

Vy myslite (jak jsem vas pochopila), ze ano, ja bych to neriskovala: dva odlisnych mineni, coz je naprosto vporadku :-)

0/0
1.2.2013 15:56

T93o17m92á86š 55L34u60d64v45í23k 5760988953636

Ano, šel bych do toho. Jen ještě dodám, že nepropaguji zavedení podobného nařízení okamžitě - klidně můžeme nějaký čas počkat, až za nás jeho dopady otestují Frantíci. ;-)

+1/−1
2.2.2013 14:29

P95a65v84e46l 23O49d17r95a38z75i46l 6154879147370

Diktát svobody je jasný. Ať si každý svítí, jak chce. Malá drobnost: ať mi nesvítí do oken :-)

+2/−1
1.2.2013 14:38
Foto

J12i27ř65í 38K67r16á17k15o23r14a 9419813

Ano, za tohle jsem dal plus, protože to je pravdivé. Je to stejné, jako typické hnutí NIMBY a je v tom spousta pokrytectví. Ale pořád to nedává nikomu právo zakazovat jiným svítit.

0/0
1.2.2013 14:40

P64a20v86e23l 81O42d95r72a10z58i83l 6534859317360

Zákaz je pochopitelně nesmysl. Příkazy a zákazy jsou mantrou EU (ano, vím, že toto nařízení je z Francie). Svícení skutečně omezuje kriminalitu a (venkovní) svícení rovněž skutečně zasahuje do biorytmu živočichů a rostlin. Co s tím je věčná otázka, ale v zásadě není kupříkladu nutné svítit pouličními lampami do nebes jen proto, že jsou takové "hezké," ale to jistě víte.

+1/0
1.2.2013 14:48
Foto

J90i88ř59í 70K41r80á66k47o57r49a 9639613

Jo, s lampami, co svítí kuželem světla jen na zem, nemám problém.

0/0
1.2.2013 14:54

P44a35v62e90l 88O22d79r17a96z30i96l 6724399737270

To pak nejsme ve při :-)

0/0
1.2.2013 15:13

P90e32t22r 85K36r93a14t38o97c95h28v87í26l 2258898426740

Chalupovy plky polopravd a lží, které mají zastínit jeho účast na tunelování Prahy a nyní na MŽP.

Pro jeho příznivce, kteří neumí číst: lidem nic nezakazují ani ve Francii, je to o veřejných budovách. A velice užitečné, jak by potvrdili oběti světelného znečištění bydlících v blízkosti oněch budov.

+5/−5
1.2.2013 14:01

D74a89n82i93e82l 75Ž30á91č33e18k 2131763902344

Když u jsme u toho, kdo neumí číst: Týká se to obchodů, úřadů a nebytových budov (což předpokládám, že znamená v novinářštině nebytových prostor). To jenom k těm veřejným budovám.

+5/0
1.2.2013 14:09

J67a54k44u63b 88Č37í44ž48e71k 7447589659298

Jiří Krákora zde obhajuje naprosto ryzí individualismus a absolutní svobodu, jenže ta je opravdu utopická, poněvadž žijete ve státě, kde máte jako občan i určité povinnosti. Třeba povinnost respektovat zákony (to je z principu regulace), vyhlášky aj. Nemůžete být absolutní individualista, když žijete ve státě, tedy v principu v organizované komunitě, kde platí komunitní pravidla a právo silnějšího. Kdyby převládl absolutní individualismus, společnost jako celek by nedokázala postavit ani jednu dálnici, neexistoval by žádný sociální a zdravotní systém a civilizace by se jednoduše zhroutila. 

Osobní práva a liberalismus je důležitý, ale je naprostý nesmysl jakoukoliv snahu o organizaci společnosti hned nálepkovat socialismem, o komunismu nemluvě. Každý stát je z principu komuna.

+4/−2
1.2.2013 14:00

O67n29d48ř74e74j 33M54i79c96h24a61l35í58k 7327330518

R^ díky.. velmi dobře napsáno

+1/−3
1.2.2013 14:01
Foto

J64i71ř93í 64K92r28á27k69o72r76a 9749753

Tohle je tak pěkně gumové, že tím obhájíte cokoliv. Třeba holokaust nebo vyvlasňování majetku. Jde přece o kolektivní dobro, ne? Tak je jen poteba najít nějaké argumenty, pak pár užitečných blbů, co budou kývat, a máte diktaturu jako vyšitou.

Problém je, že regulace dělají zpravidla diletanti, kteří dané problematice nerozumí. Jen tady v té diskusi jsme několikrát vyvrátili ty základní bludy o tom, že se zhasnutím něco ušetří, nebo že by to někomu prospělo. Všechno zbytečně. Vy si pořád bude mlít to samé - regulace je dobrá, protože je dobrá a regulovat se musí, protože se musí.

+3/−3
1.2.2013 14:04

P34a76v16e26l 41O70d92r31a47z87i53l 6764229357150

Vy jste tu pouze stihl všechny pourážet. Nevysvětlil jste nic. Ostatně, ani bych to od člověka, který si myslí, že PC zdroj 500W má stálou spotřebu 500W, v žádném případě nečekal.:-)

+1/−1
1.2.2013 14:12
Foto

J51i23ř69í 95K97r66á10k42o40r10a 9719123

Uráží se tu na všech stranách.

Nikde jsem neřekl, že 500W PC zdroj má stálou spotřebu 500 W. To je asi nějaká vaše fabulace.

Ještě něco k tématu?

0/0
1.2.2013 14:15

O30n65d20ř42e77j 22M21i55c53h39a98l13í34k 7447740258

vy jste hlavně nic odborného neřekl a to se tu pořád prezentujete jak problematice rozumíte

0/0
1.2.2013 14:17
Foto

J21i73ř89í 38K34r80á35k59o96r15a 9969903

Hele, asi to vážně ukončíme. Vy už jste zjevně tak rozčílený, že zapomínáte na velká písmena i čárky a tečky ve větě. Už teď se vaše komentáře špatně čtou, co teprve, až začnete z rozčílení psát i bez diakritiky.

0/−1
1.2.2013 14:19

O20n58d80ř85e24j 50M81i89c87h32a10l34í40k 7427280598

došli vám argumenty? nemáte co odborného říct a tak hledáte zástupný problém.. ach jo, vy jste opravdu k smíchu

0/−1
1.2.2013 14:20
Foto

J24i32ř53í 72K81r64á25k10o55r83a 9449133

Argument je rodu mužského neživotného. K té výrokové logice vám doporučuji dostudovat i shodu podmětu s přísudkem.

Kdyby to bylo jednou, ale už asi deset komentářů se držím židle, abych vás neupozornil. Dál už to prostě nešlo, sorry.

0/−1
1.2.2013 14:23

O39n16d62ř19e49j 44M54i55c88h86a11l86í53k 7567980468

takže neumíte nic víc, než hledat jiný problém, protože na otázku odpovědět neumíte.. Hmm, dobrej trotl.. Na víc nemáte??

0/0
1.2.2013 14:26
Foto

J35i76ř72í 58K38r37á43k81o43r73a 9919703

Vy jste se na něco racionálního ptal? Jsem si ani nevšiml.

0/0
1.2.2013 14:27

O41n77d16ř86e63j 19M37i38c25h29a65l63í14k 7987130238

to vidím, že máte problém s chápáním psaného textu. Zatím jste vůbec nic nepochopil a vaše odpovědi jsou vždy mimo.

0/−1
1.2.2013 14:29
Foto

J67i91ř89í 73K48r88á41k82o88r71a 9949843

Hej, to jsou má slova, která jsem říkal já vám.

Opakovaný vtip není vtipem a to samé platí i o reverzním argumentu, soudruhu. ;-D

0/0
1.2.2013 14:30

O97n24d58ř81e83j 46M70i31c97h92a63l52í46k 7337970908

To už nejde.. Nejhorší je fakt srážka z blbce. Vzdávám to a jdu dělat něco užitečnějšího.

0/0
1.2.2013 14:32
Foto

J23i52ř40í 26K14r20á49k73o67r89a 9589503

Ale to není potřeba taková sebekritika. Já se v životě srazil už s tolika blbci, že jeden sem, nebo tam navíc...

Tak se mějte.

0/−1
1.2.2013 14:34

P74a88v75e40l 29O78d14r49a96z85i11l 6874739837230

Toto jsou také vaše slova:

"Mimochodem, už jste viděl spotřebu datacenter IBM, Microsoftu, Yahoo a dalších? Po těch číslech si přikoupíte do PC další zdroj a necháte to běžet 24 hodin denně, to vám garantuji."

Můžete v tom, prosím, nějak zvýraznit kauzální souvislost mezi poznáním spotřeby datacenter a nákupu a nonstop provozováním dalšího zdroj do PC?

+1/0
1.2.2013 14:33
Foto

J28i98ř77í 23K28r31á51k66o40r24a 9979343

To je z psychologie, to byste nepochopil.

Znám například lidi, kteří nemají rádi takové ty patičky v mailu, které apelují na environmentální podstatu člověka a žádají, aby příjemce ten mail netiskl - Chraňte přírodu. Spousta z nich najust pošle ten mail na tiskárnu, i když to nepotřebuje.

Lidé jsou holt různí a nějak se socialistům různých barev nedaří je zaparkovat do jedné škatulky.

0/−1
1.2.2013 14:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.