Diskuze

Poplují po řece Moravě tankery? Stát zjišťuje smysluplnost průplavu

Staré plány na kanál Dunaj-Odra-Labe, díky němuž by se i Zlínský kraj spojil s mořem, už nejsou pokryté prachem. Brusel totiž poskytl peníze na studii, která řekne, zda je obří projekt smysluplný.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tak nevím, na baťův kanál můžou malá plavidla a to ještě minimální rychlostí plavby, kvůli podemílání břehů a s minimálním ponorem, to co může plout od Přelouče po Labi by tady uvízlo a navíc je to samý nesplavněný jez, úseky mezi sebou nejsou vzájemně propojeny funkčními stavidly, prostě megautopie pár bláznů co sosají dotace, nevím jak bych reagoval, kdybych v otrokovicích na baťově uviděl říční nákladní loď, asi bych si myslel něco o fantasmagorech

0 1
možnosti

Oficiální odhady hovoří, že cena vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe by měla být 230 milard Kč, novináři to rádi zaokrouhlují na 300 miliard. Ale právě čtu, že 6 km nového metra A v Praze bude stát přes 22 milard Kč (http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/evropska-unie-posle-na-dostavbu-prazskeho-metra-7-4-miliardy-953275). Za tyto peníze by získal náš stát spojení s Dunajem výstavbou vodní cesty mezi Hodonínem a Bratislavou nebo by se Ostrava napojila na Oderskou vodní cestu!!

3 0
možnosti

To by bylo bezva. A za kolik stoleti se to podle Vas zaplati?

0 1
možnosti

J19a68n 45B97e41n96e78š

1. 2. 2013 10:42

Není možné napsat vše, co k tomuto tématu existuje,proto jen ve zkratce. Všechny dopravní prostředky by se měly doplňovat, tedyvodní, silniční, železniční a letecká. Nejsem fanatický zastánce této stavby,ale po prostudování všech + a – si nemyslím, že to je utopie. Prostudovánínetrvalo týden, měsíc, ale několik měsíců, než se prokoušete studiemi, faktyatd. Republika by mohla velice výhodně čerpat z tranzitu Asie x Evropa.Jsme přece jenom země orientovaná na export a místním podnikům by to taképomohlo. Navíc tento vodní koridor není jednoúčelová stavba!!!! Velmi často seskloňuje rychlost přepravy k cílovým zákazníkům, užívá se pojem „Just intime“. Mrzí mě, že se to špatně překládá a správný překlad je „Právěv čas“!!! A při dnešní logistice to není problém. A teď k samotnémuvodnímu koridoru. V době výstavby železnice, taky všichni nadávali, že toje zbytečné atd. Opak byl pravdou, podél železnice začaly vznikat průmyslovépodniky a celá Morava začala zkvétat. Hodně mě mrzí, že se vytahují stále penízea uvádí se jedna celková částka, která bude rozdělena do období 10-15 let,záleží podle postupu výstavby. Navíc 85% proplatí EU, a věřte, že EU podporujetyto druhy dopravy!! Takže kdo umí počítat, tak mu vyjde roční platba navýstavbu ze státního rozpočtu cca 1-2 mld Kč. Opravdu je to tak strašnáčástka??? Navíc by byla práce pro hodně lidí a rozběhla by se ekonomika.Nejdříve je nutné si prostudovat fakta a potom tady dávat komentáře. Brzdírozvoj obcí, no někde asi ano, ale myslím, že vodní koridor je pro dané obcelepší, než nějakej hyper super market a podobně.

6 1
možnosti

J15a35n 68Č12e92k94a62l

1. 2. 2013 10:44

přepravy Asie-Evropa že by jezdily napříč Evropou severojižně? Máte asi trochu křivý globus... ;-)

1 2
možnosti

Není to špatný nápad. Jen by to nemělo stát 300 miliard. Při dnešní nezaměstnanosti by se to mohlo kopat ručně. Stát stejně platí dávky tak by se mohli lidé zapojit. I kdyby měli kopat za 30 tis.měsíčně. A kdyby se to nepovedlo tak by to zase zasypali. Rozhodně by si udrželi pracovní návyky.

3 2
možnosti

J58a35n 21Č97e90k85a52l

1. 2. 2013 10:37

ježiš, neříkejte to nahlas, nebo s toho ještě někdo chytí...

1 0
možnosti

no ikdyž tady vidím spíše kritiku tak tento projekt mi příjde jako jeden zmála opravdu zajímavý

5 2
možnosti

A nakonec si někde někdo postaví hlavu a jeden jez se neudělá, protože nějaký zelený šílenec se bude stále odvolávat a vše bude v pr... Nedodělaný úsek dálnice se dá nějak objet, nesplavněný kus řeky ne.

1 0
možnosti

já naopak jsem přívržencem studie o proveditelnosti studie o proveditelnosti kanálu

2 0
možnosti

Jsem rád, že se vede takto bohatá diskuse, nicméně vidím, že jsou to stále ty samé pochyby jako "co se po tom kanále bude vozit?", "kde se vezme voda na jeho provoz", "kolik to bude stát a kde se na to vezmou peníze?" atd. atd. Z tohoto důvodu, aby existovaly i fundované odpovědi na tyto podstatné otázky, jsme před pár lety zřídily webové stránky http://www.d-o-l.cz , konkrétně odpovědi na tyto otázky najdete tady: http://www.d-o-l.cz/index.php/cs/nejastji-dotazy-a-odpovdi-faq

Základní odpověď, která není v ČR takřka známa: V moderních evropských státech existují vnitrozemské vodní cesty jako základ dopravy stejně tak jako silnice a železnice (např. Belgie, Francie, Nizozemí, Německo, Švýcarsko, Rakousko, severní Itálie atd.). I v Belgii mají těžké podmínky pro stavbu vodních cest podobné těm našim (členitý terén, kopce, nevodnaté řeky) a přes to všechno zvládli vybudovat více než 2 000 km vodních cest. V ČR máme vodních cest kolem 500 km a z toho ta hlavní část Labsko-vltavská vodní cesta je bohužel čast roku nesplavná u hranic s Německem, neboli se dá říci, že i když by náš stát k efektivnímu rozložení dopravy mezi jednotlivé dopravní módy potřeboval funkční vnitrozemskou vodní dopravu, tak ji dnes nemáme!

2 2
možnosti

J86a89n 85Č17e68k82a55l

1. 2. 2013 10:39

nějak jste zapomněl na to, že Belgie, Holandsko a spol jsou U MOŘE!! ;-D

Má smysl něco přeložit v přístavu na malou loď a vézt 100km, ale ne to na ní vozit napříč kontinentem...

1 0
možnosti

Dejte už s tím nesmyslem pokoj, objeví se to co pár let, aby si zase znovu pár lidí nahrabalo na těchto studiích nějakou tu dotaci a pak je zase chvíli klid. Ale obávám se, že při těch hloupostech, které padají z evropských byrokratů, by to ještě mohlo i projít.

2 1
možnosti

Hádejte, kudy jezdí všechno zboží z Číny do ČR. Přes Hamburk. A proč? Protože je to nejlevnější. Je levnější objet celou evropu než např. přeložit na říční loď a vézt třeba do Bratislavy a to i pro Slováky. Je to levnější než přeložit v Terstu na vlak a přivízt do ČR. Nějakej kanál na Moravě na tom nic nezmění.

2 0
možnosti