Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poplují po řece Moravě tankery? Stát zjišťuje smysluplnost průplavu

Staré plány na kanál Dunaj-Odra-Labe, díky němuž by se i Zlínský kraj spojil s mořem, už nejsou pokryté prachem. Brusel totiž poskytl peníze na studii, která řekne, zda je obří projekt smysluplný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M88a22r71t44i34n 47K31o28u59t31n75i38k 4823787777699

Tak nevím, na baťův kanál můžou malá plavidla a to ještě minimální rychlostí plavby, kvůli podemílání břehů a s minimálním ponorem, to co může plout od Přelouče po Labi by tady uvízlo a navíc je to samý nesplavněný jez, úseky mezi sebou nejsou vzájemně propojeny funkčními stavidly, prostě megautopie pár bláznů co sosají dotace, nevím jak bych reagoval, kdybych v otrokovicích na baťově uviděl říční nákladní loď, asi bych si myslel něco o fantasmagorech

0/−1
3.2.2013 14:14

T38o34m21á22š 49K72o33l65a76ř20í75k 9375348701461

Oficiální odhady hovoří, že cena vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe by měla být 230 milard Kč, novináři to rádi zaokrouhlují na 300 miliard. Ale právě čtu, že 6 km nového metra A v Praze bude stát přes 22 milard Kč (http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/evropska-unie-posle-na-dostavbu-prazskeho-metra-7-4-miliardy-953275). Za tyto peníze by získal náš stát spojení s Dunajem výstavbou vodní cesty mezi Hodonínem a Bratislavou nebo by se Ostrava napojila na Oderskou vodní cestu!!

+3/0
1.2.2013 15:32

M37i78c15h25a41l 52P92a86v42l89á24t 9853723224469

To by bylo bezva. A za kolik stoleti se to podle Vas zaplati?

0/−1
1.2.2013 19:00
Foto

J10a84n 32A20d44l90e19r 2136521256886

To byste ale musel mít přinejmenším prvorepublikované přerozdělování daní a ne to německé-komunistické-dnešní + funkční průmyslovou ekonomiku.

Vše jde k dobru stále více centralisovaného státu, Pražáci řeší, co kde postavit, Moravané, co kde podepřít.

+1/0
4.2.2013 16:45

J16a67n 24B70e93n93e87š 7847485587772

Není možné napsat vše, co k tomuto tématu existuje,proto jen ve zkratce. Všechny dopravní prostředky by se měly doplňovat, tedyvodní, silniční, železniční a letecká. Nejsem fanatický zastánce této stavby,ale po prostudování všech + a – si nemyslím, že to je utopie. Prostudovánínetrvalo týden, měsíc, ale několik měsíců, než se prokoušete studiemi, faktyatd. Republika by mohla velice výhodně čerpat z tranzitu Asie x Evropa.Jsme přece jenom země orientovaná na export a místním podnikům by to taképomohlo. Navíc tento vodní koridor není jednoúčelová stavba!!!! Velmi často seskloňuje rychlost přepravy k cílovým zákazníkům, užívá se pojem „Just intime“. Mrzí mě, že se to špatně překládá a správný překlad je „Právěv čas“!!! A při dnešní logistice to není problém. A teď k samotnémuvodnímu koridoru. V době výstavby železnice, taky všichni nadávali, že toje zbytečné atd. Opak byl pravdou, podél železnice začaly vznikat průmyslovépodniky a celá Morava začala zkvétat. Hodně mě mrzí, že se vytahují stále penízea uvádí se jedna celková částka, která bude rozdělena do období 10-15 let,záleží podle postupu výstavby. Navíc 85% proplatí EU, a věřte, že EU podporujetyto druhy dopravy!! Takže kdo umí počítat, tak mu vyjde roční platba navýstavbu ze státního rozpočtu cca 1-2 mld Kč. Opravdu je to tak strašnáčástka??? Navíc by byla práce pro hodně lidí a rozběhla by se ekonomika.Nejdříve je nutné si prostudovat fakta a potom tady dávat komentáře. Brzdírozvoj obcí, no někde asi ano, ale myslím, že vodní koridor je pro dané obcelepší, než nějakej hyper super market a podobně.

+6/−1
1.2.2013 10:42

J63a45n 26Č45e47k78a32l 7349865594534

přepravy Asie-Evropa že by jezdily napříč Evropou severojižně? Máte asi trochu křivý globus... ;-)

+1/−2
1.2.2013 10:44

T39o19m90á15š 24K35o54l27a74ř61í98k 9525468341721

Jestli jste si nevšiml, tak vodní koridor D-O-L bude navazovat na Dunaj, Odru a Labe, a tím tedy na námořní přístavy tří moří, tedy i námořní obchod Asie-Evropa. Navíc překládky námořní loď-říční loď jsou v námořních přístavech běžnou záležitostí a dají se provádět např. plovoucími jeřáby bez nutnosti využití pozemního terminálu.

0/−1
1.2.2013 12:03

P70e95t29r 96H86r72o86m31á31d85k92a 1989532405808

Dost pochybuju, že EU bude platit takovýhle nesmyslný projekt... On už totiž jeden podobný kanál existuje. Dunaj-Mohan-Rýn.

0/−1
3.2.2013 14:43

D28a38v38i62d 37K14a79z87i79l 6628392318822

Není to špatný nápad. Jen by to nemělo stát 300 miliard. Při dnešní nezaměstnanosti by se to mohlo kopat ručně. Stát stejně platí dávky tak by se mohli lidé zapojit. I kdyby měli kopat za 30 tis.měsíčně. A kdyby se to nepovedlo tak by to zase zasypali. Rozhodně by si udrželi pracovní návyky.

+3/−2
1.2.2013 9:40

J25a63n 92Č79e20k73a17l 7359155884714

ježiš, neříkejte to nahlas, nebo s toho ještě někdo chytí...

+1/0
1.2.2013 10:37

J79a52k86u69b 28R30y35š11á85n92e43k 5705246835955

no ikdyž tady vidím spíše kritiku tak tento projekt mi příjde jako jeden zmála opravdu zajímavý

+5/−2
1.2.2013 9:29

A68n90t17o49n44í57n 51K13o16l66á92ř 7238885787322

A nakonec si někde někdo postaví hlavu a jeden jez se neudělá, protože nějaký zelený šílenec se bude stále odvolávat a vše bude v pr... Nedodělaný úsek dálnice se dá nějak objet, nesplavněný kus řeky ne.

+1/0
1.2.2013 9:20

J55a23n 49K65o81m84á26r19e69k 5585368389443

já naopak jsem přívržencem studie o proveditelnosti studie o proveditelnosti kanálu

+2/0
1.2.2013 9:07

T88o81m92á77š 95K23o15l26a28ř64í53k 9245378481801

Jsem rád, že se vede takto bohatá diskuse, nicméně vidím, že jsou to stále ty samé pochyby jako "co se po tom kanále bude vozit?", "kde se vezme voda na jeho provoz", "kolik to bude stát a kde se na to vezmou peníze?" atd. atd. Z tohoto důvodu, aby existovaly i fundované odpovědi na tyto podstatné otázky, jsme před pár lety zřídily webové stránky www.d-o-l.cz , konkrétně odpovědi na tyto otázky najdete tady: www.d-o-l.cz/index.php/cs/nejastji-dotazy-a-odpovdi-faq

Základní odpověď, která není v ČR takřka známa: V moderních evropských státech existují vnitrozemské vodní cesty jako základ dopravy stejně tak jako silnice a železnice (např. Belgie, Francie, Nizozemí, Německo, Švýcarsko, Rakousko, severní Itálie atd.). I v Belgii mají těžké podmínky pro stavbu vodních cest podobné těm našim (členitý terén, kopce, nevodnaté řeky) a přes to všechno zvládli vybudovat více než 2 000 km vodních cest. V ČR máme vodních cest kolem 500 km a z toho ta hlavní část Labsko-vltavská vodní cesta je bohužel čast roku nesplavná u hranic s Německem, neboli se dá říci, že i když by náš stát k efektivnímu rozložení dopravy mezi jednotlivé dopravní módy potřeboval funkční vnitrozemskou vodní dopravu, tak ji dnes nemáme!

+2/−2
1.2.2013 8:59

J13a35n 17Č46e31k63a47l 7309315574114

nějak jste zapomněl na to, že Belgie, Holandsko a spol jsou U MOŘE!! ;-D

Má smysl něco přeložit v přístavu na malou loď a vézt 100km, ale ne to na ní vozit napříč kontinentem...

+1/0
1.2.2013 10:39

J20a51n 80Č47e89k18a28l 7179235334734

A Rakousko? Švýcarsko?? ;-D;-D Rakousko pouze na Dunaji (a ten je trochu jiná liga než Morava), a Švýcarsko kromě horního toku Rýna od vodopádů po Basilej taky nic, jen turistické lodi na jezerech...

+1/0
1.2.2013 10:42

T24o27m74á73š 15K36o57l94a50ř54í46k 9445168431511

No vidím, že něco psát je asi opravdu zbytečné, cokoliv není dostatečný argument ;-)

Vnitrozemská vodní doprava se podle evropských studií vyplácí tím více čím větší je přepravovaná vzdálenost, neboli pro nás je vzdálenost od moře dostatečně výhodná a navíc vodní doprava státům bez moře pomáhá eliminovat nevýhodu toho, že nemáme námořní přístavy - na vodních cestách se neplatí poplatky za průjezd cizími státy, tedy aspoň na Labi to díky Versailleské smlouvě takto je.

Pro Švýcarsko je jejich veliký přístav na Rýně v Basileji klíčový pro jejich průmysl, měli bychom si z ních vzít příklad, vždyť Německo, Rakousko a Švýcarsko také museli investovat velké prostředky, aby dnes měli vodní cesty včetně Rýna a Dunaje tak splavné, jak jsou dnes !

0/−1
1.2.2013 13:58

T88o17m80a51s 61N70o30v93o12t62n45y 3791736458959

Dejte už s tím nesmyslem pokoj, objeví se to co pár let, aby si zase znovu pár lidí nahrabalo na těchto studiích nějakou tu dotaci a pak je zase chvíli klid. Ale obávám se, že při těch hloupostech, které padají z evropských byrokratů, by to ještě mohlo i projít.

+2/−1
1.2.2013 8:51

M30i34l57a38n 20D89v71o56ř57á21k 9710351172567

Hádejte, kudy jezdí všechno zboží z Číny do ČR. Přes Hamburk. A proč? Protože je to nejlevnější. Je levnější objet celou evropu než např. přeložit na říční loď a vézt třeba do Bratislavy a to i pro Slováky. Je to levnější než přeložit v Terstu na vlak a přivízt do ČR. Nějakej kanál na Moravě na tom nic nezmění.

+2/0
1.2.2013 8:31

K73a17r73e13l 48K28o20š36ť71á70l 8127931320715

Ten kanál je samozřejmě nesmysl z mnoha důvodů. Ta myšlenka se drží při životě především díky politikům, jejichž spřátelené firmy už na tom vydělaly desítky milionů na nekonečných studiích, nebo stavební firmy, když každý most musí mít parametry, jako by Odra nebo Ostravice byly splavné... Teď někdo vydělá nejmíň dalších 6 melounů. A myslíte, že se to rozhodne? Kdepak, kanál je zlatý důl tak jak je, na papíře.

Přitom se stačí podívat do Polska, kde je spousta kanálů, splavných řek a těžkého průmyslu, takže je co převážet, ale lodě se využívají minimálně. Ani ČD Cargo nemá co vozit, natož lodě.

+3/−2
31.1.2013 23:06

P21e69t55r 82R59ů54ž33i22č86k77a 8322613273596

Jsem rozhodně pro to, aby se vypracovala studie a potom došlo i na realizaci stavby. Jednoznačně to prospěje rozvoji ekonomiky!!!

+3/−6
31.1.2013 21:49

J32i40n88d45r23a 47D38u55r70a76s 8355260840936

A v čem vidíte příčinu toho "rozvoje ekonomiky"? Máte nějakou konkrétní představu?

Právě tohle je jedna z věcí, co by měla řešit ta studie proveditelnosti. Snad autoři studie nepodlehnou silnému tlaku zájmových skupin a napíšou to podle skutečnosti...

+3/−1
31.1.2013 22:08

T61o85m36a26s 66N98o45v86o64t87n74y 3611326608299

;-D;-DR^ vtip roku

+3/−1
1.2.2013 8:52

T95o79m86á11š 60Z13e41m81a66n 3805838424645

Jestli stavbu tohohle (až po Labe) někdo prosadí, tak to bude ten největší zelený tunel, pardon kanál v hostorii. Co tím chcete vozit? Rudu? Uhlí? Odkud a kam? Ropu a plyn? Vždyť máme produktovody. Jiné zboží? Vždyť v době JIT je i vlak pomalý natož říční plavba.

Ano, leckce na obrovských tocích se to vyplatí, ale na menších kanálech s milionem stavidel už funguje jen rekreace a turismus. A jako turistická atrakce je to moc nákladné.

+13/−2
31.1.2013 19:53

D98a78v57i43d 68M39u59n10z50a16r 3938272244446

turistika ! ricni cruise jsou nejrychleji rostouci odvetvi lodni turistiky! !!

+1/−2
31.1.2013 20:45

J74i10n69d60r25a 76D35u74r95a47s 8245340890296

Netroufám si odhadnout, kolik by se muselo navozit turistů, aby se budování toho kanálu zaplatilo - to by nevytrhla ani invaze z Číny :o). Taky dost pochybuji, zda okolí tohohle kanálu je turisticky atraktivní. Asi ne, co?

+5/−1
31.1.2013 21:43

T45o81m65á79š 87K84o40l41a91ř91í11k 9295548731911

No tak jestli si myslíte, že okolí D-O-L nebude atraktivní, tak to se podívejte jak je dnes "neatraktivní" okolí Baťova kanálu. Největší atrakce co v oblasti mají. Podobně by mohla velká vodní cesty přitáhnout ještě více turistů (větší lodě, větší rozsah, napojení na další vodní cesty atd.), viz: www.d-o-l.cz/index.php/cs/prinosydol/cestovniruch ;-)

0/0
1.2.2013 9:05

J83a45n 68Č65e80k95a29l 7689655394344

a jaký je z toho turismu příjem navíc? pár milionů ročně? při 300 miliardách nákladů??;-D to nezaplatí ani údržbu...

+1/0
1.2.2013 10:43

T82o20m28á44š 49K39o95l80a70ř21í60k 9435558891691

Nebavíme se tu o několika stanech, nebo lodičkách, ale rozvoji celého území podél vodního koridoru, tedy měst, obcí, průmyslu, zemědělství, o nových možnostech Moravy, o snížení rizika povodí atd. Nejdřív se podívejte jak dneska prosperují z existence průplavu Rýn-Mohan-Dunaj regiony, obce a města podél této vodní cesty a pak si budeme povídat ;-)

0/0
1.2.2013 14:01

T37o67m33á75š 16Z29e31m54a40n 3875318634325

Ano, na kanálach, které zaplatilo v 17-19. století přepravou uhlí, bavlny, rudy a pod. Dnes už se platí jen jejich údržba.

Vemte si vytíženost slavné korupční paroplavební cesty mezi Budějovicemi a Hlubokou - nejezdí tím skoro nikdo a stálo to.. radši nemluvit.

+2/−2
1.2.2013 9:08

T72o25m23á10š 49K63o11l30a23ř57í51k 9705328721131

Vodní cesta z Českých Budějovic na Orlík ještě není hotová, proto tam toho tolik nejezdí, letos na jaře přibude na této vodní cestě 19 km a za 2 roky bude možné aby se tisicíce plavidel z Orlíku a Slap plavily až do Budějic. Nemůžete očekávat u nedokončeného projektu nějaké zázraky. Ale i když je vodní cesta hotová, trvá několik let než si na ni lidé zvyknou, než kolem ní vzniknou maríny, restaurace, hotely, atrakce atd. viz. Baťův kanál kolem kterého před několika lety nebylo vůbec nic!!

+2/−2
1.2.2013 9:33

M80i32c11h22a75l 20P68a61v45l88á33t 9143603644869

Statisice? Nebudte troskar - miliony plavidel to budou! Moc jste pobavil, diky.

0/0
1.2.2013 18:59

T55o28m75á72š 18K54o97l60a93ř91í87k 9495238191801

V roce 2011 mělo stálé kotviště na nádrži Slapy 886 plavidel, na nádrži Orlík 744 plavidel. K tomu tam jsou další stovky plavidel, které tam připlují na letní sezónu.

Jen za minulý rok přibylo v celé ČR 600 plavidel, a to číslo je každým rokem větší a větší, takže se nebojím, že by o Vltavskou vodní cestu nebyl zájem, jen se ta Budějovicko-hlubocká část musí napojit na tu část na které jsou plavidla z Orlíku a Slap. Čili tam můžou plout tisíce plavidel, to je fakt ;-)

0/0
3.2.2013 13:46

J14a82k55u28b 73R18y86š18á86n22e14k 5625776215265

no když to propojí celou evropu tak vozit můžete co chcete btw. ne jen z evropy a ne jen do čr či z čr - aspoň tak jsem pochopil Váě příspěvěk

+1/0
1.2.2013 9:32

V59í50t 64B35r11z33o94b58o64h57a82t71ý 7170302863691

můžete mi tedy říct jak jinak než na lodích se velkoobjemové zboží z asie a do asie tedy převáží? Problém lodní dopravy je, že končí v zahraničních přístavech a odtud putují kamiony do (z) ČR, což zatěžuje nadměrně naše silnice. Ano mohlo by se přepravovat pomocí vlaků, ale do by musela být zdlouhavá nakládka a vykládka kompenzovaná nižší cenou, která je mnohdy u vlaku vyšší než u kamionu.

+1/0
1.2.2013 9:39

J54i51n64d83r50a 58D42u89r78a68s 8195880600136

Přátelé, větší propast na prachy už tu dávno nebyla! Je to neuvěřitelný, kudy všude to zkoušejí protlačit! 300 mld. Kč?! K tomu běžné náklady na údržbu vodní cesty + provoz plavidel, zdymadel atd. atd.?! Snad tu není takovej optimista, kdo by věřil že se ty náklady mohou alespoň částečně vrátit - v době, kdy se od vnitrozemské přepravy v podobných krajinných podmínkách obecně ustupuje, protože je těžce nerentabilní a má negativní dopady na vodní ekosystémy.

Baťa byl hlava otevřená, ale svět už je dneska někde jinde! Všechno musí být všude rychle a operativně - proto lodě nikdy nebudou moci (kromě uhlí či rudy) konkurovat kamionové dopravě. Ale to je po Evropě známá věc. V článku uváděná "velká plavidla osobní dopravy" - pojede někdo někam na jednání přes půl republiky lodí? Co to je za blbost?!

Hejtman to podporuje - bodejť by ne, když prachy potečou kolem něj. A že to podporuje Zeman, to mě fakt nepřekvapuje. Bohužel...

A katastrofa bude, že se řekne, že na celé teď peníze nejsou, tak alespoň část tady a část tamhle => zájmové skupiny ty prachy prožijou, my je zaplatíme a výsledek nula. Hlavně že neni na důchody, na léky a na školy!

Je to smutek. Kruci to mi zase našťouchli...

+17/−3
31.1.2013 19:31

M91i29r49e77k 42B47u83c87h18t56í19k 7339894704909

R^

+2/0
31.1.2013 21:31

T46o78m87a98s 51N59o21v23o36t74n10y 3171746568429

R^

0/0
1.2.2013 8:54

T23o16m97á60š 64K62o31l39a86ř49í85k 9665438171741

Jsem rád, že se vede takto bohatá diskuse, nicméně vidím, že jsou to stále ty samé pochyby jako "co se po tom kanále bude vozit?", "kde se vezme voda na jeho provoz", "kolik to bude stát a kde se na to vezmou peníze?" atd. atd. Z tohoto důvodu, aby existovaly i fundované odpovědi na tyto podstatné otázky, jsme před pár lety zřídily webové stránky www.d-o-l.cz , konkrétně odpovědi na tyto otázky najdete tady: www.d-o-l.cz/index.php/cs/nejastji-dotazy-a-odpovdi-faq R^

0/0
1.2.2013 9:02

F27i67l70i97p 42R88o30m88a19n53i80u16k 5221124417

Já bych to všechno naložil na ty zpropadené kamiony, co jsou všude po cestách, stejně jezdí, jen proto, že chcou ;-O

+2/−2
31.1.2013 19:22

J39a19n 40Z75b42o13ř34i39l 3159387249

Nebylo by levnější postavit z Ostravy přes Olomouc - Zlín - Kroměříž a dál opravdovou vysokorychlostní železnici ? Ušetří se jak příroda tak peníze a ještě se vydělá na osobní dopravě.

+10/−2
31.1.2013 18:54

T49o10m59á65š 92K76o16l60a57ř42í45k 9755248521921

Jojo, všespásná vysokorychlostní železnice vyřeší všechna trápení, převede kamiony, odveze nadrozměrné náklady, vyřeší povodně a turisté u ní budou stanovat a opékat si špekáčky ;-D

+1/−1
1.2.2013 9:06

J26a87n 17Č83e55k18a36l 7559195754354

a průplav snad vyřeší povodně??;-D spíš způsobí...

0/−1
1.2.2013 10:37

T67o73m70á91š 37K65o69l27a49ř29í38k 9535608131101

Nejdřív byste si o tom projektu měl něco přečíst než vypustíte něco takového 8-o O tom že vodní cesty a protipovodňová opatření způsobují povodně snad mluví jenom zapálení ekologové, kteří už neví co by proti vodním cestám našli!

Pokud Vás to bude vůbec zajímat ta se mrknětě sem: www.d-o-l.cz/index.php/cs/nejastji-dotazy-a-odpovdi-faq

Pomůže vodní koridor ochránit obce a města podél jeho trasy před povodněmi?

ANO. Hlavní přínosy vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe ve sféře protipovodňové ochrany spočívají jednak v transformaci povodňových vln (snížení kulminačních průtoků) a jednak ve zvýšení průchodnosti povodňových průtoků kritickými místy, ve kterých dochází v důsledku nedostatečné kapacity říčních koryt k nejvážnějším povodňovým škodám. Využitím součinnosti technických děl a přírodních retenčních prostor lze účinně a skoro přirozeně eliminovat nepříznivé účinky povodní, a to i těch největších, tzv. stoletých. Proto je třeba přistupovat k protipovodňovým opatřením komplexně. Vodní koridor Dunaj-Odra-Labe nabízí sdružení finančních prostředků z více zdrojů pro jejich maximální užitek a návratnost.

+3/0
1.2.2013 13:53

R61a54d97i92m 43P26o32l49á85š46e32k 9306823159229

Až po Přerov by to mělo jít docela dobře. Morava a potom Bečva je docela vodnatá.

Horší to bude mezi Přerovem  a Ostravou a vůbec nejhorší v nejvyššším úseku mezi Hranicemi a Suchdolem nad Odrou. Kde bude zřejmě velký nedostatek vodních zdrojů anebo bude nutné velké zahloubení kanálu do terénu.

+3/−2
31.1.2013 18:39

K54a49r88e66l 19K41o89š65ť14á79l 8167951120725

Přesně tak, je to zcela nereálné. A to jste ještě nepočítal, přes kolik to má jít chráněných území a rezervací. To neprojde ani ve snu.

+1/−1
31.1.2013 23:09

V86l44a55d79i54m56í81r 57F25i42b19i44g33e84r 5544151441864

No myslím si že je to smysluplnější projekt než ten tunel na Jadran co se o něm mluvilo v Zašlapaných projektech. Otázkou je jestli by bylo dost vody pro lodě(dnes je za sucha se splavností problém.

+4/−2
31.1.2013 18:34

T22o36m74á88š 63Z92e93m67a71n 3875928234365

Ten tunel na Jadran si s tímto může podat ruce. A skoro bych řekl že by měl i své výhody narozdíl od plavebního kanálu přes Vysočinu - Už jen proto, že na konci tunelu mělo být pobřeží - český přistup k moři.

+6/0
31.1.2013 19:55

T29o30m75á97š 11K75o50l37a57ř39í95k 9335568571731

www.d-o-l.cz/index.php/cs/nejastji-dotazy-a-odpovdi-faq

Bude dost vody pro provoz vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe?

ANO. Vodní cesta vůbec nezatíží vodohospodářskou bilanci. Může naopak zvýšit disponibilní vodní zásoby v povodích Moravy, Labe a Odry a přispět k podstatnému omezení výstavby dalších přehradních nádrží.

0/−1
1.2.2013 9:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.