Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poplují po řece Moravě tankery? Stát zjišťuje smysluplnost průplavu

Staré plány na kanál Dunaj-Odra-Labe, díky němuž by se i Zlínský kraj spojil s mořem, už nejsou pokryté prachem. Brusel totiž poskytl peníze na studii, která řekne, zda je obří projekt smysluplný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M94a63r16t51i16n 19K77o45u48t37n88i79k 4283397487459

Tak nevím, na baťův kanál můžou malá plavidla a to ještě minimální rychlostí plavby, kvůli podemílání břehů a s minimálním ponorem, to co může plout od Přelouče po Labi by tady uvízlo a navíc je to samý nesplavněný jez, úseky mezi sebou nejsou vzájemně propojeny funkčními stavidly, prostě megautopie pár bláznů co sosají dotace, nevím jak bych reagoval, kdybych v otrokovicích na baťově uviděl říční nákladní loď, asi bych si myslel něco o fantasmagorech

0/−1
3.2.2013 14:14

T33o44m73á29š 47K55o10l82a60ř94í94k 9135898301751

Oficiální odhady hovoří, že cena vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe by měla být 230 milard Kč, novináři to rádi zaokrouhlují na 300 miliard. Ale právě čtu, že 6 km nového metra A v Praze bude stát přes 22 milard Kč (http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/evropska-unie-posle-na-dostavbu-prazskeho-metra-7-4-miliardy-953275). Za tyto peníze by získal náš stát spojení s Dunajem výstavbou vodní cesty mezi Hodonínem a Bratislavou nebo by se Ostrava napojila na Oderskou vodní cestu!!

+3/0
1.2.2013 15:32

M26i75c21h98a82l 53P87a69v73l22á41t 9203713354659

To by bylo bezva. A za kolik stoleti se to podle Vas zaplati?

0/−1
1.2.2013 19:00
Foto

J46a82n 98A49d72l48e33r 2816671736876

To byste ale musel mít přinejmenším prvorepublikované přerozdělování daní a ne to německé-komunistické-dnešní + funkční průmyslovou ekonomiku.

Vše jde k dobru stále více centralisovaného státu, Pražáci řeší, co kde postavit, Moravané, co kde podepřít.

+1/0
4.2.2013 16:45

J88a75n 94B19e94n90e59š 7677245667862

Není možné napsat vše, co k tomuto tématu existuje,proto jen ve zkratce. Všechny dopravní prostředky by se měly doplňovat, tedyvodní, silniční, železniční a letecká. Nejsem fanatický zastánce této stavby,ale po prostudování všech + a – si nemyslím, že to je utopie. Prostudovánínetrvalo týden, měsíc, ale několik měsíců, než se prokoušete studiemi, faktyatd. Republika by mohla velice výhodně čerpat z tranzitu Asie x Evropa.Jsme přece jenom země orientovaná na export a místním podnikům by to taképomohlo. Navíc tento vodní koridor není jednoúčelová stavba!!!! Velmi často seskloňuje rychlost přepravy k cílovým zákazníkům, užívá se pojem „Just intime“. Mrzí mě, že se to špatně překládá a správný překlad je „Právěv čas“!!! A při dnešní logistice to není problém. A teď k samotnémuvodnímu koridoru. V době výstavby železnice, taky všichni nadávali, že toje zbytečné atd. Opak byl pravdou, podél železnice začaly vznikat průmyslovépodniky a celá Morava začala zkvétat. Hodně mě mrzí, že se vytahují stále penízea uvádí se jedna celková částka, která bude rozdělena do období 10-15 let,záleží podle postupu výstavby. Navíc 85% proplatí EU, a věřte, že EU podporujetyto druhy dopravy!! Takže kdo umí počítat, tak mu vyjde roční platba navýstavbu ze státního rozpočtu cca 1-2 mld Kč. Opravdu je to tak strašnáčástka??? Navíc by byla práce pro hodně lidí a rozběhla by se ekonomika.Nejdříve je nutné si prostudovat fakta a potom tady dávat komentáře. Brzdírozvoj obcí, no někde asi ano, ale myslím, že vodní koridor je pro dané obcelepší, než nějakej hyper super market a podobně.

+6/−1
1.2.2013 10:42

J28a75n 20Č66e96k89a29l 7969825604594

přepravy Asie-Evropa že by jezdily napříč Evropou severojižně? Máte asi trochu křivý globus... ;-)

+1/−2
1.2.2013 10:44

T78o36m31á25š 11K54o80l16a80ř29í49k 9255388311821

Jestli jste si nevšiml, tak vodní koridor D-O-L bude navazovat na Dunaj, Odru a Labe, a tím tedy na námořní přístavy tří moří, tedy i námořní obchod Asie-Evropa. Navíc překládky námořní loď-říční loď jsou v námořních přístavech běžnou záležitostí a dají se provádět např. plovoucími jeřáby bez nutnosti využití pozemního terminálu.

0/−1
1.2.2013 12:03

P54e46t30r 53H73r44o46m48á98d48k88a 1929222115658

Dost pochybuju, že EU bude platit takovýhle nesmyslný projekt... On už totiž jeden podobný kanál existuje. Dunaj-Mohan-Rýn.

0/−1
3.2.2013 14:43

D66a29v17i81d 93K74a69z78i62l 6388842698302

Není to špatný nápad. Jen by to nemělo stát 300 miliard. Při dnešní nezaměstnanosti by se to mohlo kopat ručně. Stát stejně platí dávky tak by se mohli lidé zapojit. I kdyby měli kopat za 30 tis.měsíčně. A kdyby se to nepovedlo tak by to zase zasypali. Rozhodně by si udrželi pracovní návyky.

+3/−2
1.2.2013 9:40

J65a74n 11Č75e30k58a89l 7809185884484

ježiš, neříkejte to nahlas, nebo s toho ještě někdo chytí...

+1/0
1.2.2013 10:37

J57a22k69u11b 18R29y60š15á46n11e66k 5205406685115

no ikdyž tady vidím spíše kritiku tak tento projekt mi příjde jako jeden zmála opravdu zajímavý

+5/−2
1.2.2013 9:29

A26n78t44o54n32í25n 53K64o40l20á10ř 7408805517102

A nakonec si někde někdo postaví hlavu a jeden jez se neudělá, protože nějaký zelený šílenec se bude stále odvolávat a vše bude v pr... Nedodělaný úsek dálnice se dá nějak objet, nesplavněný kus řeky ne.

+1/0
1.2.2013 9:20

J57a47n 67K12o45m91á18r58e48k 5935368679893

já naopak jsem přívržencem studie o proveditelnosti studie o proveditelnosti kanálu

+2/0
1.2.2013 9:07

T85o20m51á85š 31K65o27l79a80ř76í18k 9955578641321

Jsem rád, že se vede takto bohatá diskuse, nicméně vidím, že jsou to stále ty samé pochyby jako "co se po tom kanále bude vozit?", "kde se vezme voda na jeho provoz", "kolik to bude stát a kde se na to vezmou peníze?" atd. atd. Z tohoto důvodu, aby existovaly i fundované odpovědi na tyto podstatné otázky, jsme před pár lety zřídily webové stránky www.d-o-l.cz , konkrétně odpovědi na tyto otázky najdete tady: www.d-o-l.cz/index.php/cs/nejastji-dotazy-a-odpovdi-faq

Základní odpověď, která není v ČR takřka známa: V moderních evropských státech existují vnitrozemské vodní cesty jako základ dopravy stejně tak jako silnice a železnice (např. Belgie, Francie, Nizozemí, Německo, Švýcarsko, Rakousko, severní Itálie atd.). I v Belgii mají těžké podmínky pro stavbu vodních cest podobné těm našim (členitý terén, kopce, nevodnaté řeky) a přes to všechno zvládli vybudovat více než 2 000 km vodních cest. V ČR máme vodních cest kolem 500 km a z toho ta hlavní část Labsko-vltavská vodní cesta je bohužel čast roku nesplavná u hranic s Německem, neboli se dá říci, že i když by náš stát k efektivnímu rozložení dopravy mezi jednotlivé dopravní módy potřeboval funkční vnitrozemskou vodní dopravu, tak ji dnes nemáme!

+2/−2
1.2.2013 8:59

J42a16n 83Č67e95k86a62l 7719835714774

nějak jste zapomněl na to, že Belgie, Holandsko a spol jsou U MOŘE!! ;-D

Má smysl něco přeložit v přístavu na malou loď a vézt 100km, ale ne to na ní vozit napříč kontinentem...

+1/0
1.2.2013 10:39

J25a16n 37Č57e33k66a96l 7729835624114

A Rakousko? Švýcarsko?? ;-D;-D Rakousko pouze na Dunaji (a ten je trochu jiná liga než Morava), a Švýcarsko kromě horního toku Rýna od vodopádů po Basilej taky nic, jen turistické lodi na jezerech...

+1/0
1.2.2013 10:42

T13o82m25á29š 66K51o62l10a15ř57í39k 9455748751251

No vidím, že něco psát je asi opravdu zbytečné, cokoliv není dostatečný argument ;-)

Vnitrozemská vodní doprava se podle evropských studií vyplácí tím více čím větší je přepravovaná vzdálenost, neboli pro nás je vzdálenost od moře dostatečně výhodná a navíc vodní doprava státům bez moře pomáhá eliminovat nevýhodu toho, že nemáme námořní přístavy - na vodních cestách se neplatí poplatky za průjezd cizími státy, tedy aspoň na Labi to díky Versailleské smlouvě takto je.

Pro Švýcarsko je jejich veliký přístav na Rýně v Basileji klíčový pro jejich průmysl, měli bychom si z ních vzít příklad, vždyť Německo, Rakousko a Švýcarsko také museli investovat velké prostředky, aby dnes měli vodní cesty včetně Rýna a Dunaje tak splavné, jak jsou dnes !

0/−1
1.2.2013 13:58

T21o60m62a37s 86N84o87v57o80t64n78y 3761936918769

Dejte už s tím nesmyslem pokoj, objeví se to co pár let, aby si zase znovu pár lidí nahrabalo na těchto studiích nějakou tu dotaci a pak je zase chvíli klid. Ale obávám se, že při těch hloupostech, které padají z evropských byrokratů, by to ještě mohlo i projít.

+2/−1
1.2.2013 8:51

M90i22l68a42n 10D35v37o60ř21á85k 9560711202257

Hádejte, kudy jezdí všechno zboží z Číny do ČR. Přes Hamburk. A proč? Protože je to nejlevnější. Je levnější objet celou evropu než např. přeložit na říční loď a vézt třeba do Bratislavy a to i pro Slováky. Je to levnější než přeložit v Terstu na vlak a přivízt do ČR. Nějakej kanál na Moravě na tom nic nezmění.

+2/0
1.2.2013 8:31

K86a29r51e69l 74K85o42š93ť16á68l 8187361900135

Ten kanál je samozřejmě nesmysl z mnoha důvodů. Ta myšlenka se drží při životě především díky politikům, jejichž spřátelené firmy už na tom vydělaly desítky milionů na nekonečných studiích, nebo stavební firmy, když každý most musí mít parametry, jako by Odra nebo Ostravice byly splavné... Teď někdo vydělá nejmíň dalších 6 melounů. A myslíte, že se to rozhodne? Kdepak, kanál je zlatý důl tak jak je, na papíře.

Přitom se stačí podívat do Polska, kde je spousta kanálů, splavných řek a těžkého průmyslu, takže je co převážet, ale lodě se využívají minimálně. Ani ČD Cargo nemá co vozit, natož lodě.

+3/−2
31.1.2013 23:06

P59e33t50r 37R71ů54ž46i53č88k13a 8652103333416

Jsem rozhodně pro to, aby se vypracovala studie a potom došlo i na realizaci stavby. Jednoznačně to prospěje rozvoji ekonomiky!!!

+3/−6
31.1.2013 21:49

J20i67n21d98r54a 63D73u94r69a49s 8125880260666

A v čem vidíte příčinu toho "rozvoje ekonomiky"? Máte nějakou konkrétní představu?

Právě tohle je jedna z věcí, co by měla řešit ta studie proveditelnosti. Snad autoři studie nepodlehnou silnému tlaku zájmových skupin a napíšou to podle skutečnosti...

+3/−1
31.1.2013 22:08

T70o41m69a55s 88N82o70v18o30t56n47y 3781146298179

;-D;-DR^ vtip roku

+3/−1
1.2.2013 8:52

T52o24m21á21š 47Z33e65m66a29n 3195348414285

Jestli stavbu tohohle (až po Labe) někdo prosadí, tak to bude ten největší zelený tunel, pardon kanál v hostorii. Co tím chcete vozit? Rudu? Uhlí? Odkud a kam? Ropu a plyn? Vždyť máme produktovody. Jiné zboží? Vždyť v době JIT je i vlak pomalý natož říční plavba.

Ano, leckce na obrovských tocích se to vyplatí, ale na menších kanálech s milionem stavidel už funguje jen rekreace a turismus. A jako turistická atrakce je to moc nákladné.

+13/−2
31.1.2013 19:53

D63a94v47i88d 82M38u33n42z64a85r 3948142334666

turistika ! ricni cruise jsou nejrychleji rostouci odvetvi lodni turistiky! !!

+1/−2
31.1.2013 20:45

J10i86n17d39r17a 37D49u39r77a56s 8975130750926

Netroufám si odhadnout, kolik by se muselo navozit turistů, aby se budování toho kanálu zaplatilo - to by nevytrhla ani invaze z Číny :o). Taky dost pochybuji, zda okolí tohohle kanálu je turisticky atraktivní. Asi ne, co?

+5/−1
31.1.2013 21:43

T80o72m60á59š 38K52o43l60a43ř54í47k 9755178641161

No tak jestli si myslíte, že okolí D-O-L nebude atraktivní, tak to se podívejte jak je dnes "neatraktivní" okolí Baťova kanálu. Největší atrakce co v oblasti mají. Podobně by mohla velká vodní cesty přitáhnout ještě více turistů (větší lodě, větší rozsah, napojení na další vodní cesty atd.), viz: www.d-o-l.cz/index.php/cs/prinosydol/cestovniruch ;-)

0/0
1.2.2013 9:05

J13a19n 82Č36e88k72a21l 7309655344814

a jaký je z toho turismu příjem navíc? pár milionů ročně? při 300 miliardách nákladů??;-D to nezaplatí ani údržbu...

+1/0
1.2.2013 10:43

T31o86m38á54š 84K89o80l31a41ř57í37k 9265128461281

Nebavíme se tu o několika stanech, nebo lodičkách, ale rozvoji celého území podél vodního koridoru, tedy měst, obcí, průmyslu, zemědělství, o nových možnostech Moravy, o snížení rizika povodí atd. Nejdřív se podívejte jak dneska prosperují z existence průplavu Rýn-Mohan-Dunaj regiony, obce a města podél této vodní cesty a pak si budeme povídat ;-)

0/0
1.2.2013 14:01

T83o96m55á80š 47Z76e28m56a89n 3735308534165

Ano, na kanálach, které zaplatilo v 17-19. století přepravou uhlí, bavlny, rudy a pod. Dnes už se platí jen jejich údržba.

Vemte si vytíženost slavné korupční paroplavební cesty mezi Budějovicemi a Hlubokou - nejezdí tím skoro nikdo a stálo to.. radši nemluvit.

+2/−2
1.2.2013 9:08

T51o27m74á69š 56K30o11l13a15ř37í45k 9395878801181

Vodní cesta z Českých Budějovic na Orlík ještě není hotová, proto tam toho tolik nejezdí, letos na jaře přibude na této vodní cestě 19 km a za 2 roky bude možné aby se tisicíce plavidel z Orlíku a Slap plavily až do Budějic. Nemůžete očekávat u nedokončeného projektu nějaké zázraky. Ale i když je vodní cesta hotová, trvá několik let než si na ni lidé zvyknou, než kolem ní vzniknou maríny, restaurace, hotely, atrakce atd. viz. Baťův kanál kolem kterého před několika lety nebylo vůbec nic!!

+2/−2
1.2.2013 9:33

M35i31c70h16a17l 42P81a47v98l21á27t 9403133214689

Statisice? Nebudte troskar - miliony plavidel to budou! Moc jste pobavil, diky.

0/0
1.2.2013 18:59

T96o64m87á76š 26K13o21l97a37ř30í37k 9925618351491

V roce 2011 mělo stálé kotviště na nádrži Slapy 886 plavidel, na nádrži Orlík 744 plavidel. K tomu tam jsou další stovky plavidel, které tam připlují na letní sezónu.

Jen za minulý rok přibylo v celé ČR 600 plavidel, a to číslo je každým rokem větší a větší, takže se nebojím, že by o Vltavskou vodní cestu nebyl zájem, jen se ta Budějovicko-hlubocká část musí napojit na tu část na které jsou plavidla z Orlíku a Slap. Čili tam můžou plout tisíce plavidel, to je fakt ;-)

0/0
3.2.2013 13:46

J73a15k94u80b 56R78y55š89á49n93e82k 5305196805785

no když to propojí celou evropu tak vozit můžete co chcete btw. ne jen z evropy a ne jen do čr či z čr - aspoň tak jsem pochopil Váě příspěvěk

+1/0
1.2.2013 9:32

V13í97t 90B16r98z24o11b94o28h82a85t57ý 7650202363841

můžete mi tedy říct jak jinak než na lodích se velkoobjemové zboží z asie a do asie tedy převáží? Problém lodní dopravy je, že končí v zahraničních přístavech a odtud putují kamiony do (z) ČR, což zatěžuje nadměrně naše silnice. Ano mohlo by se přepravovat pomocí vlaků, ale do by musela být zdlouhavá nakládka a vykládka kompenzovaná nižší cenou, která je mnohdy u vlaku vyšší než u kamionu.

+1/0
1.2.2013 9:39

J13i90n18d70r33a 56D82u12r86a27s 8605890850196

Přátelé, větší propast na prachy už tu dávno nebyla! Je to neuvěřitelný, kudy všude to zkoušejí protlačit! 300 mld. Kč?! K tomu běžné náklady na údržbu vodní cesty + provoz plavidel, zdymadel atd. atd.?! Snad tu není takovej optimista, kdo by věřil že se ty náklady mohou alespoň částečně vrátit - v době, kdy se od vnitrozemské přepravy v podobných krajinných podmínkách obecně ustupuje, protože je těžce nerentabilní a má negativní dopady na vodní ekosystémy.

Baťa byl hlava otevřená, ale svět už je dneska někde jinde! Všechno musí být všude rychle a operativně - proto lodě nikdy nebudou moci (kromě uhlí či rudy) konkurovat kamionové dopravě. Ale to je po Evropě známá věc. V článku uváděná "velká plavidla osobní dopravy" - pojede někdo někam na jednání přes půl republiky lodí? Co to je za blbost?!

Hejtman to podporuje - bodejť by ne, když prachy potečou kolem něj. A že to podporuje Zeman, to mě fakt nepřekvapuje. Bohužel...

A katastrofa bude, že se řekne, že na celé teď peníze nejsou, tak alespoň část tady a část tamhle => zájmové skupiny ty prachy prožijou, my je zaplatíme a výsledek nula. Hlavně že neni na důchody, na léky a na školy!

Je to smutek. Kruci to mi zase našťouchli...

+17/−3
31.1.2013 19:31

M13i96r95e42k 12B54u17c14h69t38í47k 7309904884479

R^

+2/0
31.1.2013 21:31

T17o32m43a66s 91N94o12v57o89t92n92y 3931936198669

R^

0/0
1.2.2013 8:54

T22o56m86á24š 22K56o20l44a29ř46í46k 9955688741141

Jsem rád, že se vede takto bohatá diskuse, nicméně vidím, že jsou to stále ty samé pochyby jako "co se po tom kanále bude vozit?", "kde se vezme voda na jeho provoz", "kolik to bude stát a kde se na to vezmou peníze?" atd. atd. Z tohoto důvodu, aby existovaly i fundované odpovědi na tyto podstatné otázky, jsme před pár lety zřídily webové stránky www.d-o-l.cz , konkrétně odpovědi na tyto otázky najdete tady: www.d-o-l.cz/index.php/cs/nejastji-dotazy-a-odpovdi-faq R^

0/0
1.2.2013 9:02

F40i61l80i53p 96R34o67m95a90n10i46u83k 5491554867

Já bych to všechno naložil na ty zpropadené kamiony, co jsou všude po cestách, stejně jezdí, jen proto, že chcou ;-O

+2/−2
31.1.2013 19:22

J41a59n 93Z35b19o10ř82i94l 3309717129

Nebylo by levnější postavit z Ostravy přes Olomouc - Zlín - Kroměříž a dál opravdovou vysokorychlostní železnici ? Ušetří se jak příroda tak peníze a ještě se vydělá na osobní dopravě.

+10/−2
31.1.2013 18:54

T90o80m84á48š 97K77o89l93a12ř92í56k 9195698201341

Jojo, všespásná vysokorychlostní železnice vyřeší všechna trápení, převede kamiony, odveze nadrozměrné náklady, vyřeší povodně a turisté u ní budou stanovat a opékat si špekáčky ;-D

+1/−1
1.2.2013 9:06

J24a36n 30Č86e47k19a60l 7339255734924

a průplav snad vyřeší povodně??;-D spíš způsobí...

0/−1
1.2.2013 10:37

T76o93m29á91š 62K13o62l12a31ř73í48k 9815398351591

Nejdřív byste si o tom projektu měl něco přečíst než vypustíte něco takového 8-o O tom že vodní cesty a protipovodňová opatření způsobují povodně snad mluví jenom zapálení ekologové, kteří už neví co by proti vodním cestám našli!

Pokud Vás to bude vůbec zajímat ta se mrknětě sem: www.d-o-l.cz/index.php/cs/nejastji-dotazy-a-odpovdi-faq

Pomůže vodní koridor ochránit obce a města podél jeho trasy před povodněmi?

ANO. Hlavní přínosy vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe ve sféře protipovodňové ochrany spočívají jednak v transformaci povodňových vln (snížení kulminačních průtoků) a jednak ve zvýšení průchodnosti povodňových průtoků kritickými místy, ve kterých dochází v důsledku nedostatečné kapacity říčních koryt k nejvážnějším povodňovým škodám. Využitím součinnosti technických děl a přírodních retenčních prostor lze účinně a skoro přirozeně eliminovat nepříznivé účinky povodní, a to i těch největších, tzv. stoletých. Proto je třeba přistupovat k protipovodňovým opatřením komplexně. Vodní koridor Dunaj-Odra-Labe nabízí sdružení finančních prostředků z více zdrojů pro jejich maximální užitek a návratnost.

+3/0
1.2.2013 13:53

R34a28d66i54m 22P83o73l85á84š19e11k 9536773819989

Až po Přerov by to mělo jít docela dobře. Morava a potom Bečva je docela vodnatá.

Horší to bude mezi Přerovem  a Ostravou a vůbec nejhorší v nejvyššším úseku mezi Hranicemi a Suchdolem nad Odrou. Kde bude zřejmě velký nedostatek vodních zdrojů anebo bude nutné velké zahloubení kanálu do terénu.

+3/−2
31.1.2013 18:39

K27a81r85e94l 55K26o54š29ť63á30l 8597441910665

Přesně tak, je to zcela nereálné. A to jste ještě nepočítal, přes kolik to má jít chráněných území a rezervací. To neprojde ani ve snu.

+1/−1
31.1.2013 23:09

V69l24a45d23i61m34í51r 31F71i94b21i77g75e47r 5164661571454

No myslím si že je to smysluplnější projekt než ten tunel na Jadran co se o něm mluvilo v Zašlapaných projektech. Otázkou je jestli by bylo dost vody pro lodě(dnes je za sucha se splavností problém.

+4/−2
31.1.2013 18:34

T56o12m20á27š 32Z93e43m91a64n 3135318414595

Ten tunel na Jadran si s tímto může podat ruce. A skoro bych řekl že by měl i své výhody narozdíl od plavebního kanálu přes Vysočinu - Už jen proto, že na konci tunelu mělo být pobřeží - český přistup k moři.

+6/0
31.1.2013 19:55

T59o32m63á22š 23K89o74l12a44ř91í60k 9345498481531

www.d-o-l.cz/index.php/cs/nejastji-dotazy-a-odpovdi-faq

Bude dost vody pro provoz vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe?

ANO. Vodní cesta vůbec nezatíží vodohospodářskou bilanci. Může naopak zvýšit disponibilní vodní zásoby v povodích Moravy, Labe a Odry a přispět k podstatnému omezení výstavby dalších přehradních nádrží.

0/−1
1.2.2013 9:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.