- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tím, že nasaješ vzduch pod tlakem, tak je těžší než vzduch nevztlačený. Má větší hustotu. Tímto způsobem ovlivňuješ hmotnost vzducholodě.
fákt jó? Hindenburg vybouchl? já myslel že shořel...
Vetsinou po vybuchu nastava pozar. A kdo ma zaklady chemie tak vi, ze vodik (plyn v Hindenburgu) je ve styku se vzchuchem vybusny.
"Když posádka chce stoupat, vypustí vzduch,když potřebuje klesat, vzduch naopak nabere. Stroj může startovat vertikálnějako helikoptéra, ale může také změnit svůj vztlak, čímž se stane těžší nežvzduch a dosedne na zem." To se autor alespoň nezeptá kolegů z Technetu, jestli tam nemá nesmysly?
pěkný článek o této vzducholodi je i zde :
http://www.armadninoviny.cz/aeroscraft-vojenska-vzducholod-pro-21-stoleti.html
"Stroj společnosti Aeroscraft by podle propočtů inženýrů měl unést více nákladu než jakýkoliv jiný vzdušný dopravní prostředek. "
"Firma počítá s tím, že stroj, který nakonec dodá armádě, bude 137 metrů dlouhý a unese až 66 tun nákladu."
..do Airbusu A380 se vejde 526 lidí. Pokud každý z nich s bagáží váží 100kg, máme skoro 53 tun. Bombardér Tu-160 unese až 40 tun výzbroje.
Ta vzducholoď tedy možná unese nejvíc, pokud se předpoklady inženýrů splní, ale oproti ledadlu bude velice pomalá. Na druhou stranu, pokud bude bezpečná, mohl by se jednat o levný způsob přepravy.
Pomalá. Nu podle toho jak deinujete rychlá. Klasický Zepelin měl maximálku někde kolem 140 km/h a toto bude určitě o něco rychlejší. Minimálně už kvůli nižšímu tření velmi hladkého mylaru. Takže ekonomicky výhodná rychlost někde ned 100, maximálka řekněme 150. Plus letí přímo, kde to auto musí objíždět. A levné to bude, mnohem levnější než letadlo. Spíš bych očekával náklady jen o trochu vyšší než má lodní doprava. A jen takový detail: 75 m dlouhá unese 30 tun, 137m 66 tun, tudíž 800m by unesla zhruba tisícituniový náklad třeba mezi Evropou a Amerikou, doba letu cca 2 dny. To už stojí za zamyšlení ne?
Hindenburg vzplál kvůli hořlavé barvě, vodík jenom přiživil plameny. Já myslím, že s moderními nehořlavými materiály by se dala udělat poměrně bezpečná vodíková vzducholoď. Přece jenom únik vodíku by neměl být takový problém. Vítr by měl unikající vodík rozfoukat než dosáhne výbušné koncentrace.
myslím že poslední vyšetřování vedlo k tomu, že při složitém přistávacím manévru praskla přetížená vnitřní výztužná lana, prošvihla jeden balonet a unikající vodík ve směsi se vzduchem zapálila statická el. (svod z pláště p5E)lkruci tiOHLE ÝPŘES kostru k zemi přistávacím lanem) (sorry, s psaním mi pomáhají potkani)
chytří lidé - to opravdu existuje jen vodík a helium, které jsou lehčí než vzduch? Helium za posledních pár let zdražilo snad na 30 násobek a jeho zásoby má zkoupená jedna mocnost, vodík bouchá. Nejsem chemik/fyzik, ale nejde udělat třeba nějaká levná směs s vodíkem, co nebouchá?
vypada to, ze Cargolifter C - 160 nasel cestu za more....berlinska firma zavrela brany, ale vykresy jeste nespalila....
Cargolifter delal poloztužené blimpy, tady tvar udržoval tlak plynu. Taky měl horší poměr objem nosnost. Tohle podle rozměrů, nosnosti a nevypnutému povrchu bude plnoztužený stroj s atmsferiským tlakem uvnitř. Tady jako staré Zeppeliny, což byly stroje hodné okopírování. Létaly za každého počasí, na pól, naprosto nezničitelné. Bohužel kvůli válečným ebargům plněny vodíkem, tj hořely.
Američané testují novou vzducholoď, vypadá jako stříbrná velryba
oproti tem starym, ktere vypadaly jako velryba stribrna !
ty vypadal jako stříbrný plejtvák...
Asi takhle, u zdejších "noviářů" mě už nepřekvapí nic. Za posledních cca 14 dní jsem se nestačil divit nejen formě, ale především obsahu některých tendenčních článků a témat...